شناخت سنگهای قیمتی و خواص آن‌ها

الکساندریت: تمام ویژگی های شگفت انگیز + خواص الکساندریت هفت رنگ

beautiful-alexandrite الکساندریت: تمام ویژگی های شگفت انگیز + خواص الکساندریت هفت رنگ

آیا تا به حال چیزی راجع به سنگی شنیده اید که چندین رنگ را در نور های مختلف نشان دهد؟ نگین انگشتری که تغییر رنگ میدهد. سنگ الکساندریت یک سنگ عجیب است که قابلیت تغییر به چند رنگ را دارد اما از این مسئله عجیب تر فواید ماورایی و خواص الکساندریت است. در این مقاله در مورد نحوه شارژ سنگ الکساندریت و قیمت سنگ الکساندریت هفت رنگ نیز صحبت خواهد شد.

برای آشنایی هرچه بیشتر با این سنگ عجیب همراه شرف آنلاین باشید…

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره سرگذشتی از سنگ الکساندریت

سنگ الکساندریت alexandrite یکی از نادر ترین سنگ های جواهری موجود امروز است. سنگ الکساندر یک گونه از گونه های تغییر رنگ دهنده ی کریزوبریل یا سیکلوسیلیکات می باشد. این سنگ بر عکس نامش، که به معنی آلومینات بریلیوم است، در حقیقت به گروه معدنی بریل تعلق ندارد و در یک دسته بندی معدنی مستقل دسته بندی می شود.

سنگ الکساندر نوعی سنگ زمرد می باشد که یک جواهر بسیار نادر می باشد، و به نام های تساراستون یا سزاراستون نیز نام گذاری می شود. تاریخ این سنگ مورد بحث است و به دوره امپراطوری کشور روسیه برمی گردد. نقل است که نام این گوهر از نام تزار روسیه، الکساندر دوم نشات گرفته، ولی این سنگ توسط یک معدن کار اهل فنلاند کشف گردیده است.

تاریخچه سنگ الکساندریت

زمانی که برای بار اول این سنگ کشف شد، نخست گمان کردند که زمرد باشد چون در معادن استخراج زمرد واقع در محدوده اورال کشور روسیه نزدیک یک رودخانه به نام توکووایا کشف شد. این سنگ مدت ها بعد به عنوان گونه ی دارای عنصر کروم با قابلیت تغییر رنگ مشهور شد. داستان ها و افسانه های قدیمی درباره خواص الکساندریت نشان می دهد که کشف آن همزمان با رسیدن تزار آینده به سن قانونی شده بود و سنگ الکساندر با انواع رنگ های قابل تغییر سبز و قرمز باید به نام جواهر رسمی و شخصی تزار امپراطوری کشور روسیه رسمیت می یافت.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره پدیده عجیب تغییر رنگ

این پدیده عجیب در این سنگ به نام “اثر الکساندریت” شناخته شده است که شاید مهم ترین و معروف ترین خاصیت از خواص سنگ الکساندریت نیز باشد. تغییر کردن رنگ سنگ در زیر انواع نورپردازی یک خاصیت منحصر به فرد است، این اثر به طور معمول در نور خورشید و نور مصنوعی قابل مشاهده می باشد. سنگ الکساندر جواهری است که به طور خارق العاده ای قابلیت نشان دادن چند رنگ را دارد. این سنگ رنگ های سبز، زرد، نارنجی و قرمز در خود نمایش می دهد که تغییر پذیری اش به زوایای مختلفی که از آن مشاهده می شود بستگی دارد و این از ویژگی های نگین انگشتری که تغییر رنگ میدهد می باشد.

سنگی با قابلیت تغییر رنگ

این سنگ به روشی غیر عادی عناصر خاصی از رنگ را جذب می کند. رنگ سبز آن نشات گرفته از ناخالصی عنصر کروم است. کروم همان عنصر موجود در زمرد یعنی نوع سبز بریل گران بها است که باعث رنگ سبز آن می شود. خاصیت تغییر رنگ این سنگ از خاصیت چندرنگی منحصر به فرد آن متفاوت است. به صورت معمول، رنگ آن در زیر نور سبز زمردی و در زیر نور خورشید به رنگ قرمز تمشکی در می آید. همین طور رنگ های زرد و صورتی را نیز نشان می دهد، این پدیده حاصل جذب شدید نور در ناحیه آبی و زرد طیف رنگی است.

این طور نقل شده است که سنگ استخراج شده از معادن سریلانکا (سیلان) با تغییر رنگ خاکی تا قهوه ای شناخته شده است. سنگ استخراج شده از ذخایر زیمبابوه به طور معمول تغییر رنگ بسیار محدودی دارد و معمولا با مقدار اندکی رنگ بنفش یا کمی تیره تر می باشد. انواع این گوهر در تانزانیا به رنگ های روشن تر یافت می شود و تغییر رنگ جالبی دارد. الکساندریت معادن برزیل اشباع تر به نظر می رسد و تغییر رنگ از آبی تا بنفش را نشان می دهد. نوع مطلوب این سنگ، نوع خالص آن و با توانایی تغییر رنگ بالاست. تغییر رنگ از رنگ سبز به قرمز این سنگ جذاب ترین استفاده نوری از نگین انگشتری که تغییر رنگ میدهد است. این خواص سنگ الکساندریت به طرز چشمگیری اثبات میکند که منبع نور چه میزان در رنگ جواهرات تاثیر گذار می باشد.

دسته بندی محصولات الکساندریت

بر روی دسته بندی ها کلیک کنید تا محصولات مورد نظر را مشاهده نمایید

انگشتر الکساندریت (184)

گردنبند الکساندریت (57)

نیم ست الکساندریت (17)

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره  معادن

منبع مهم استخراج این نگین در منطقه ی اورال کشور روسیه بوده است، که این منابع در طولانی مدت ترک و تخلیه شده اند. برای زمان طولانی ای، منابع تخلیه شده ی همین منطقه به عنوان معدن اصلی، به ویژه انواع الکساندریت با وزن ۵ قیراط یا بیشتر شناخته می شد، اما به تازگی در سال ۱۹۸۷، نمونه های بزرگی از این سنگ در شهر میناس گرایس برزیل نیز کشف شد.

منابع دیگر : میانمار (برمه)، سریلانکا، تانزانیا، هند(آندرا پرادش) و ماداگاسکار.

معادن مهم الکساندریت

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره خواص الکساندریت برای بدن

این سنگ برای بدن نیز فواید بسیاری دارد و به همراه داشتن این گوهر باعث می شود تا بدن ما نیز از خواص سنگ الکساندریت بهره مند شود. به موارد زیر می توان به عنوان مهم ترین خواص سنگ الکساندریت برای بدن اشاره کرد:

۱- به عنوان اولین خاصیت از خواص سنگ الکساندریت میتوان گفت که این سنگ برای تقویت دستگاه هاضمه بدن به ویژه هضم غذا و رفع یبوست بسیار مفید است.
۲- برای عملکرد طحال، بیضه ها و سیستم عصبی مفید وتاثیر گذار است. همچنین در رفع بیماری های پوستی و جوش های صورت بسیار تاثیر گذار است و حتی توصیه شده است که برشی از این سنگ را ساعاتی در آب قرار داده و پوست های حساس را به وسیله آن آب شست و شو دهند.
۳- خواص الکساندریت : برای درمان سرطان خون و همچنین تنظیم گلبول های قرمز خون اثر بسیار زیادی دارد.
۴- گذاشتن این سنگ در هر روز بر روی چاکراه قلب ناراحتی قلب را از بین برده و از لخته شدن خون جلوگیری می کند.
۵- نقل است که این گوهر کمک بسیار زیادی به درمان اختلالات لوزالمعده و گره های لنفاوی است.
۶- خواص الکساندریت : بافت های عصبی و سلولی را ترمیم می کند.
۷- عملکرد سلول های پروتئینی بدن را تنظیم می کند.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره خواص الکساندریت از نظر روحی

۱- با کنترل خشم و نظم بسیار مرتبط می باشد.
۲- اعتقاد عامه مردم بر این است که یکی از مهم ترین خواص الکساندریت و کریزوبریل، تقویت تمرکز و توانایی یادگیری می باشد.
۳- همچنین باعث رفع غم و افسردگی می شود.
۴- عامل از بین بردن نفرت و حسادت و پاکی دل و روح می گردد و انسان را دارای روحی لطیف و شخصیتی بخشنده می کند.
۵- خواص الکساندریت : سنگ های جواهر کریزوبریل سبب آرامش فکری می شود و همچنین عامل بالا رفتن اعتماد به نفس و ایجاد تعادل روحی می باشد.

خواص روحی انگشتر الکساندریت

۶- مهر و محبت را زیاد می کند.
۷- بسیاری از مردم بر این باورند که این سنگ نماد شانس، اقبال و خوشبختی است.
۸- در افسانه های قدیمی روسی، برای خواص الکساندریت قدرت، کسب موقعیت، ثروت و عشق ذکر شده است.
۹- بسیاری معتقدند که سنگی است که ارتباط بین جهان مادی و جسمانی با جهان معنوی می باشد.۱۰- این سنگ انرژی های شفابخش و گرم را احاطه می کند و اعتقاد براین است که دارای قدرت تقویت خلاقیت، شهود و تخیل می باشد.
۱۱- از دیگر خواص الکساندریت این است که شادی و موفقیت را به همراه می آورد و باعث تقویت احساس عشق و لذت جویی می شود.
۱۲- این سنگ عامل تولد مجدد انسان می گردد و سبب ایجاد انگیزه برای تغییر دنیای معنوی فرد می باشد و همچنین خلاقبت و آگاهی انسان را افزایش می دهد. این سنگ ارتباط قوی با نواحی بالاتر از منابع انرژی می باشد و راه ارتباطی انسان را به قلمروهای پر انرژی تر باز می کند.
۱۳- همچنین این سنگ سبب افزایش آگاهی از عشق درونی و دستیابی به حافظه طبیعت می شود.
۱۴- از خواص الکساندریت این است که به عنوان گوهر متعادل کننده عملکرد مغز و تحریک کننده غدد پینه آل و بزاقی مورد استفاده قرار می گیرد.
۱۵- دیدن این نگین در خواب به معنای تقابل و پیشرفت می باشد.
۱۶- انرژیِ شکل کریستالی و بدون تراش آن سبب تجلی هنر در انسان می گردد و این یکی از خواص نگین انگشتری که تغییر رنگ میدهد است.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره تشخیص سنگ الکساندریت اصل

امروزه موارد بسیاری از تولید سنگ الکساندریت تقلبی وجود دارد و در بازار هم فروخته می شود. فهمیدن این موضوع که یک سنگ الکساندریت تقلبی است یا اصلی گاها کار بسیار دشواری است و برای تشخیص سنگ الکساندریت اصل از مصنوعی حتما باید به یک آزمایشگاه یا کارشناس با تجربه مراجعه کنید تا بفهمید آیا یک سنگ الکساندریت تقلبی است یا خیر. اما نکاتی در مورد تشخیص سنگ الکساندریت تقلبی وجود دارد که دانستن آنها باعث می شود تا با اطمینان بیشتری خرید کنید.

تشخیص سنگ الکساندریت اصل

  1. اولین مورد در رابطه با تشخیص سنگ الکساندریت اصل از مصنوعی قیمت نگین الکساندریت است. اگر مشاهده کردید که قیمت این نگین گاهی اوقات خیلی پایین است این نشانه این است که این سنگ الکساندریت تقلبی می باشد. توجه داشته باشید که در ایران نوع اصلی عملا نایاب است و آنچه به قیمت پایین در بازار ایران به وفور یافت می شود مصنوعی است.
  2. فاکتور هایی مانند تعداد و میزان تغییر رنگ نیز می تواند کمک زیادی به تشخیص سنگ الکساندریت اصل از مصنوعی بکند.
  3. یکی از موثر ترین روش ها برای تشخیص سنگ الکساندریت اصل از مصنوعی مراجعه به آزمایشگاه و قرار دادن آن زیر یک میکروسکوپ می باشد. اگر با قرار دادن این گوهر زیر میکروسکوپ گوهری شفاف و پاک با خطوط منحنی شکل دیدید به احتمال زیاد این گوهر تقلبی می باشد چرا که این از خواص سنگ الکساندریت هفت رنگ اصلی نیست.
  4. اندازه گیری ضریب شکست نوری نیز در تشخیص بسیار کمک می کند اما احتیاج به ابزار ویژه ای است.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره قیمت سنگ الکساندریت اصل

فاکتور ها و مواردی زیادی هستند که می توانند بر روی قیمت الکساندریت اصل و همین طور سنگ های قیمتی تاثیر بگذارند. پس از تشخیص سنگ الکساندریت اصل از مصنوعی میتوان بطور تقریبی قیمت سنگ الکساندریت هفت رنگ را تخمین زد. قیمت سنگ الکساندریت اصل و با کیفیت، بالا بوده و ارزش بسیاری دارد. برای نمونه یک سنگ 0.9 قیراطی قیمتی در حدود 350 دلار دارد. قیمت نگین الکساندریت برزیلی که دارای ویژگی تغییر رنگ کامل می‌باشد، بسیار بالا بوده و محبوبیت بیشتری نسبت به بقیه دارد.

از موارد بسیار مهم در تعیین قیمت سنگ الکساندریت اصل میزان تغییر رنگ و وضوح این گوهر می باشد. عواملی مثل وزن و تراش کاری انجام شده و محل استخراج می تواند بر قیمت سنگ الکساندریت هفت رنگ تاثیراتی بگذارد. بطور کلی نمیتوان در مورد قیمت نگین الکساندریت دقیق نظر داد و علاوه بر موارد ذکر شده در بالا مواردی همچون میزان بزرگی یا کوچکی و میزان تقاضا و کمیابی آن میتواند قیمت نگین الکساندریت اصل را تعیین کند. میزان وضوح تغییر رنگ نیز بر قیمت الکساندریت اصل تاثیرگذار است.

قیمت سنگ الکساندریت اصل

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره نحوه تراش

نوع تراش یا کوچک و بزرگی سنگ تاثیری بر خواص الکساندریت ندارد اما ممکن است یر روی قیمت سنگ الکساندریت اصل تاثیراتی بگذارد به طور کلی این گوهر بسیار کم در اندازه های بزرگ یافت می گردد. انواع بیشتر از ۳ قیراط این سنگ بسیار کمیاب است. بزرگترین سنگ جواهر تراش خورده ی آن حدود ۶۶ قیراط از کشور سریلانکا است و اکنون در موسسه ی اسمیت سونیان شهر واشنگتن قرار گرفته است. پس یقینا قطعات با وزن بالای ۲۰ قیراط بسیار نادر بوده و احتمال اینکه در معادن ایران موجود باشد بسیار کم است.

این نگین ها معمولا در اندازه های سنتی مانند بیضی، گرد، گلابی، مارکیز و برش های گنبدی شکل دیده می شوند و شما می توانید با تهیه هر کدام از این مدل ها از خواص سنگ الکساندریت هفت رنگ بهره مند شوید، اما به شکل های فانتزی و خاص مانند قلب نیز در می آیند. این سنگ به طور معمول برش محدب نمی خورد، مگر اینکه خواص صیقلی داشته باشد در کل کار تراش آنها چندان آسان نیست بر خلاف نحوه شارژ سنگ الکساندریت که بسیار ساده و راحت است.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقرهدرخشندگی و وضوح

این نگین ها معمولا بعد از مرحله از برش و صیقل، وضوح شفاف و درخشندگی مانند شیشه دارند. نوع شفاف و خالص مخصوصا با وزنی بیشتر از ۱ قیراط ارزشی بالاتر از یاقوت کبود، زمرد سبز و یاقوت سرخ دارد. کشور سریلانکا تمیز ترین الکساندریت ها را تولید میکند، که غالبا ناخالصی قابل مشاهده ای در آن ها یافت نمی شود.

گوشواره الکساندریت سبز

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره انواع کمیاب سنگ

زرد (سیموفان)، چشم گربه ای (سیموفان) و صورتی از گونه های بسیار کمیاب کریزوبریل می باشند.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره ساخت آزمایشگاهی

این نگین به طور معمول نیاز به پردازش خاصی ندارد، اما نمونه های تقلبی آن هم یافت می شود. ممکن است رنگ و یا حتی روغن کاری شده باشد، اما در همه حالات به این صورت نیستند. بسیاری از این سنگ ها، مصنوعی یا آزمایشگاهی اند سایر آنها سنگهای طبیعی اند که شبیه سازی شده اند. بسیاری از سنگ های الکساندریت آزمایشگاهی اند که با نوار و یا برانگیختی کرومیوم و وانادیوم خاصیت تغییر رنگ را پیدا می کنند. این روش یک روش با هزینه بسیار بالا برای ساختن نوع مصنوعی است، در نتیجه حتی سنگ های مصنوعی ساخته شده در آزمایشگاه نیز گران قیمت خواهند بود. این نوع که در آزمایشگاه تولید می شود از دهه ی ۱۹۶۰ وارد بازار جواهرات شد.

الکساندریت آزمایشگاهی چیست

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره الکساندریت از نگاهی تخصصی تر

سنگ الکساندریت از ماده معدنی به نام کریزوبریل ساخته شده است که سختی این حدود سنگ ۸/۵ است.
ترکیب شیمیایی این سنگ BeAl2O4 است.
ضریب شکست نور این گوهر ۱/۷۴۶ تا ۱/۷۷۵ می باشد.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره سنگ الکساندریت و ایده هایی برای طراحی

اکثر سنگ های بزرگ این گوهر تنها در طلا و جواهرات قدیمی پیدا می شود، به این دلیل که مواد جدید بسیار نادر و کمیاب اند و همین دلیل باعث افزایش قیمت سنگ الکساندریت هفت رنگ می شود. اغلب طراحی های جواهرات که با این سنگ ساخته شده اند بسیار جذاب هستند اما عمدتا دارای سنگ های کوچکتری هستند. طرح های جواهر که از کشور روسیه می آیند به استفاده از بزرگترین سنگ ها معروف اند.

غالبا سنگ هایی سخت و بادوام هستند و این  جزو خواص الکساندریت است و به همین دلیل برای ساخت هر گونه جواهر آلات مانند حلقه، گوشواره، ست و نیم ست الکساندریت ، گردنبند الکساندریت و سنجاق سینه می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. به دلیل اینکه که بیشتر این سنگ ها بسیار کوچک و گران قیمت اند، غالبا به عنوان سنگ های فرعی و نه سنگ های اصلی به کار برده می شود.

نکته: سنگ های جواهر بر اساس اندازه خریداری می شوند نه وزن شان. سنگ هایی که رنگ خاص دارند در نسبت اندازه به وزن متفاوت هستند.

کاربرد های عجیب الکساندریت

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره روش نگهداری سنگ الکساندریت

سنگ و انگشتر الکساندریت و کریزوبریل غالبا با دوام و مناسب برای استفاده ی معمول می باشد. در عین حال، باید دقت کرد که نگهداری از جواهرات از اهمیت بالایی برخوردار است. می توان این سنگ را به سادگی با استفاده از یک صابون نرم و آب با دمای بالا یا هم دما با دمای اتاق پاکسازی کرد تا بطور ویژه از خواص سنگ الکساندریت هفت رنگ بهره برد. همچنین جواهرات ساخته شده با این گوهر را می توان با استفاده از یک پارچه یا یک مسواک نرم پاک کرد. از استفاده هر نوع مواد شیمیایی قوی یا سفید کننده دوری نمایید و دقت کنید که سنگ را به خوبی شستشو دهید تا ذرات صابون از روی آن پاکسازی شود.

روش نگهداری از الکساندریت

این نگین با این که بسیار با دوام می باشد و می توان آن را با استفاده از پاک کننده ها یا بخار تمیز نمود، اما هنگام استفاده از این روش همه ی جوانب احتیاط را رعایت کنید تا با سالم نگه داشتن آن بتوانید از تمام خواص سنگ الکساندریت هفت رنگ بهره ببرید. همیشه قبل از هر فعالیت سنگین فیزیکی یا کارهای منزل، این جواهرات را در مکانی مناسب بگذارید. به منظور باز کردن جواهرات  از قسمت سنگ آن ها را نکشید، زیرا باعث می شود فلز جواهر، سنگ را تضعیف کند و در نهایت باعث جدا شدن نگین خواهد شد. سنگ های الکساندریت از اغلب جواهرات سخت تر اند، یعنی به سادگی می تواند سنگ های با سختی کم تر همانند کوارتز، تورمالین، زرگون و لعل را خراش بدهد. به همبن دلیل، هنگام نگهداری این سنگ و بقیه جواهرآلات سنگی به صورت یک جا، سعی کنید این سنگ ها را در یک پارچه ی محافظ نرم و به طور جداگانه نگه داری کنید. نحوه شارژ سنگ الکساندریت نیز بسیار راحت و آسان است و شما به راحتی میتوانید در ادامه با آن اشنا شوید.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره نحوه شارژ سنگ الکساندریت

شارژ این سنگ یکی از کارهایی است که شما میتوانید با انجام آن بطور دائم از خواص سنگ الکساندریت هفت رنگ استفاده کنید. نحوه شارژ سنگ الکساندریت به این صورت است که ابتدا ۱۲ ساعت در نمک خشک و تمیز نگه داری شود و تخلیه انرژی منفی از آن انجام شود تا پس از آن بتوانید از خواص الکساندریت پر انرژی بهره کافی را ببرید.

به این صفحه امتیاز دهید. از شما سپاسگذاریم

179 دیدگاه در “الکساندریت: تمام ویژگی های شگفت انگیز + خواص الکساندریت هفت رنگ

  1. گودرز م گفت:

    سلام و عرض ادب خدمت شما دوستان عزیز و ممنون از توضیحات شفاف در ارتباط با سنگ الکساندریت. خدمت شما عرض کنم بنده سنگی پیدا کردم حدود دوازده گرم است که دارای چهار رنگ است. سبز زمردی قرمز زرد و رنگی دیگر که نارنجی مانند است. ممنون میشوم راهنمایی بفرمایید که سنگم الکساندریت راف است. باسپاس فراوان

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      همزمان این رنگ ها را دارد؟ پس الکساندریت نیست. اگر در معرض نورهای مختلف هربار یکی از این رنگ ها را نشان می دهد پس میتواند الکساندریت باشد ولی احتیاج به بررسی بیشتر است. بایستی حضورا به یک ازمایشگاه گوهرشناسی مراجعه بفرمایید.

  2. سعید گفت:

    با سلام، من یه انگشتر خریدم با نگین الکساندریت، داخلش حباب هوا داره، فروشنده گفت طبیعی، میخواستم بدونم واقعا ممکنه سنگ طبیعی داخلش حباب هوا باشه؟؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. امین گفت:

      اصل نیست داداش

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      نگین الکساندریت طبیعی در ایران بسیار بسیار کمیاب و قیمت بسیار بالایی دارد. اغلب نگین های الکساندریت موجود در بازار ایران خاصیت تغییر رنگ را دارند اما طبیعی نیستند با این وجود نگین مورد نظر شما برای تعیین اصالت باید توسط کارشناس بررسی شود. توجه داشته باشید که صنعتی بودن این نگین ها دلیل بر ارزانی آن نیست.

    3. امین گفت:

      اصل نیست

  3. حسین گفت:

    سلام فرزندم به سنگ الکساندریت علاقه دارد ایشان پسر هستند آیا این سنگها را به صورت تکه ای هم می فروشید؟ یا اگر بخواهم به صورت انگشتر مردانه سفارش می گیرید؟

    1. محمدعباس زاده گفت:

      سلام بنده نگین الکساندریت برای انگشتر باخاصیت تغییر رنگ دارم اگه خواستین به این شماره تماس بگیرید تا با واتساپ عکسشو برایتان ارسال کنم [censored]

    2. آکام خسروی گفت:

      من سنگ رو میخوام ولی شماره ات نیست

    3. ناشناس گفت:

      من سنگ الکساندریت رو برای درمان میخوام چطوری میشه با شما تماس بگیرم

    4. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      محصولات فعلی به صورت انگشتر و گردنبند و ست است. نگین تک هم درصورت تماس با بخش پشتیبانی آنلاین برای شما امکان ثبت سفارش است.

  4. قاسم حقیقت نژاد گفت:

    سلام من یک سرویس جواهر بسیار قدیمی دارم ک نمیدانم جنسش چیست و در معرض نور رنگی رنگی میشود میخوام بفروشمش نحوه تشخیص جنسش چطور هستش ممنون از کمکتون…

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بایستی به آزمایشگاه گوهرشناسی یا یک فرد خبره مراجعه حضوری بفرمایید.

  5. میر کاظم شریفی گفت:

    سلام یک تکه سنگ الکساندریت ۲۶۰ گرمی که عکس انرا میفرستم چقدر قیمت دارد؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      با سلام
      با عکس امکان قیمت گذار نیست. لطفا حضورا به یک کارشناس مراجعه بفرمایید ولی اگر سنگ اصل باشد قیمت خیلی بالایی خواهد داشت.

  6. ناشناس گفت:

    سلام
    وقتتون بخیر
    من ی نیم ست نقره الکساندریت گرفتم حدود دو میلیون تومن
    اندازه سنگ های بکار رفته درش خیلی زیادتر از خود نقره هست بنظرتون گرون خریدم؟ گفتن که کلا ضمانت داره و آبکاری با طلای سفید هست

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بستگی به وزن نقره و نگین ها دارد. اگر وزن آنها از نیم ست های معمولی نسبتا بالاتر است بنظر نمیاید گران خریده باشید.

  7. عاشوری گفت:

    امکان فرستادن عکس ویدیو وجود دارد انگشتری با نگین درشت چند رنگ متغیر به من رسیده

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      برای تشخیص بایستی حضورا به یک کارشناس یا ازمایشگاه گوهرشناسی مراجعه بفرمایید. متاسفانه امکان تشخیص با فیلم و عکس وجود ندارد.

  8. ناشناس گفت:

    سلام ببخشید یه دوستی یه سنگ از تهران خریده اندازه بند انگشت و قابل تغییر رنگ و ۲۰۰ تومن خریده مستطیل شکل آیا اصل میتونه باشه با این قیمت

    1. ناشناس گفت:

      سلام من یک عدد نگین الکساندریت دارم از آمریکا آورده قیمتش چنده
      به نظرشما

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      اگر منظورتان این است که در معرض نورهای مختلف رنگ های مختلفی به خود میگیرد به احتمال زیاد الکساندریت است و قیمت ۲۰۰ هزار تومان به احتمال زیاد نوع صنعتی آن است. (نوع اصلی بالغ بر ده ها میلیون تومان قیمت دارد)
      باز هم برای اطمینان بیشتر باید از نزدیک بررسی شود.

    3. زهرا گفت:

      سلام و عرض ادب
      من به تازگی سفر به شیراز داشتم و یه تو گردنی و گوشواره به صورت اشک خریدم تمام خواص و تغییر رنگی که می‌فرمایید داره و یه میلیون ۱۰۰ پرداخت کردم البته با نقره کار شدن
      آیا می‌تونه صنعتی و غیره اصل باشه؟

    4. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      ۹۹ درصد الکساندریت های موجود در ایران صنعتی هستند و نگین اصلی آن هر قیراطش بالغ بر ۱۰ ها میلیون تومان ارزش دارد.

  9. علی گفت:

    سلام.
    من یه انگشتر الکساندریت (برزیلی) زیبا دارم. واقعا وابستگی داره این سنگ
    سبز بنفش و قرمز میشه
    واقعا عالیه این سنگ

    1. علی فتاح گفت:

      با سلام و درود بر شما و کارشناسان و من میتوانم بگویم که ما باید بیشتر و بیشتر فعالیت نمائیم که قدر این افراد را بشناسیم و درود بفرستیم در پایان به شما عرض کنم خسته نباشید فتاح

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام و ممنون از نظر لطف شما

  10. وحیدنظری گفت:

    سلام سنگ الکساندریت حدود ۱۱۰۰ قیراط اصل سراغ دارم به شرط اصل بودن
    کارشناسی شده و شناسنامه دار قیمت میخام لطف میکنید

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام
      به شرط اصل بودن میشه گفت قیمت نداره!

  11. ناشناس گفت:

    سنگ الکساندریت اصل دارم و از دید من بیشتر از هفت رنگ عوض میکنه قصد فروش دارم

  12. حامد گفت:

    سلام خسته نباشید میخاستم بدون سنگ کریزوبریل طلایی با ارزش هست یا نه .ممنون میشم از پاسخگوی شما استاد بزرگوار

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      الکساندریت نوعی کریزوبریل است و قیمت چند نمونه از کریزوبریل تا وزن حدود ۴ قیراط معادل ۲۰۰ دلار به ازای هر قیراط و بالاتر ارزش گذاری شده است.

  13. ناشناس گفت:

    با سلام میخواستم بدانم سنگ الکساندریتی که در انگشتر هایتان استفاده میکنید طبیعی هستند یا خیر
    با سپاس

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      سنگ الکساندریت اصلی در ایران بسیار نایاب و کلا بسیار گران قیمت هست. قیمت هر نگین بالای ده ها میلیون تومان می باشد و نگین های موجود فعلی فراوری شده چینی هستند اما خاصیت تغییر رنگ در معرض نورهای مختلف را دارند.

    2. فاطمه گفت:

      سلام انگشتر الکساندریت اصل دارم اگر خریدار هستید خبر بدید. کارشناسی شده و اصل هست🙏🏻

  14. ناشناس گفت:

    با سلام و خسته نباشید میخواستم بپرسم مصنوعی این سنگ( الکساندریت) خب قطعا اثرات اون سنگ را کلا ندارد و فقط زینتی است درسته؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بله جنبه زینتی دارد ولی همان ویژگی تغییر رنگ در معرض نورهای مختلف را دارد.

  15. حمید گفت:

    سلام فرمودید هزینه ساخت الکساندرانیت مصنوعی زیاده بفرمائید هر قیراط این سنگ مصنوعی زیبا چنده و ایا صلاح میدانید جواهر ساز روی این سنگ زیبا سرمایه گذاری بکنه.

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      الکساندریت های فراوری شده که تا سه چهار رنگ مختلف رو در معرض نورهای مختلف از خودشون نشون میدهند در بازار ایران با قیمت بسیار مناسبی موجود هست و تقریبا در تمام بازار همین نوع فقط یافت می شود. به علت جذابیت های بصری استفاده از این نگین ها در جواهرات بر زیبایی کار می افزاید.

  16. ناشناس گفت:

    سلام چند وقت پیش که بطور اتفاقی لامپ لوستر منزل مادرم رو عوض می کردم متوجه شدم کریستال های ابی مایل به بنفش اون به رنگ صورتی تغییر رنگ داد. من فکر کردم شاید بدلیل نور لامپ معمولی بود که این اتفاق افتاد. الان هم تعدادی ابی مایل به بنفشه و تعدادی هم صورتی شده. لطفا راهنمایی کنید.

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بسیار بعید است سنگ الکساندریت باشد.

  17. علی گفت:

    سلام بنده یک سنگ تهیه کردم و دادم برام انگشتر ساختن ولی متاسفانه در زمان ساخت انگشتر خراش افتاده روی سنگ چطور میشه خراش رو محو کرد ممنون میشم جواب بدید

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      چه سنگی؟ اغلب سنگ ها با یک جلای سطحی توسط سنگ تراش برطرف میشه

  18. امیرزاده گفت:

    سلام اگراین سنگ خاص و کمیاب هست چرا قیمتش
    ارزان است و مثل الماس قیمت ملیونی ندارد
    باسپاس ازشما استاد گرامی

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      سنگ های الکساندریت موجود در ایران با سنگ های الکساندریت روسیه، برزیل و … که بسیار بسیار گران قیمت هستند (هر گرم بالغ بر ده ها میلیون تومان) متفاوتند و وارد شده از چین می‌باشند ولی خاصیت تغییر رنگ تا چند رنگ مختلف در معرض نورهای مختلف را دارا هستند.

  19. یوسف مردای گفت:

    سلام ست کامل الکساندریت هم دارید برا همسرم میخوام ممنون

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام
      بله در فروشگاه سایت موجود هست میتونید ملاحظه بفرمایید.

  20. شریفی گفت:

    شباهات خیلی زیادی به سنگ زمرد هست الکساندریت فقط تغییر رنگ داره مقاله کاملا واضح برای خواننده بود ممنون و خسته نباشید

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      با تشکر از نظر لطف شما
      بله درست میفرمایید شباهت هایی با زمرد دارد البته از نوع برزیلی
      همچنین شباهت بسیار زیادی با زبرجد دارد.

    2. ناشناس گفت:

      سلام الکساندریت صنعتی هیچ خاصیتی نداره؟

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      فقط خاصیت تغییر رنگ در زیر نورهای مختلف را دارد.

    4. زهرا گفت:

      سلام یعنی سنگ هایی که تو ایران هستن اصل نیستن؟؟؟ اگر بخوایم اصلش رو تهیه کنیم از کجا باید بگیرییم؟؟؟

    5. امید زراعتی گفت:

      با سلام چگونه سنگ را از اصل بودن یا نبودنش تشخیص بدیم لطفا یک راهکار ساده معرفی کنید

    6. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      روش هایی وجود دارند که تا حد کمی امکان تشخیص می‌دهند برای مثال در یکی از انواع مصنوعی الکساندریت شفافیت بسیار بالا است که در نوع طبیعی این گونه نیست. علاوه براین الکساندریت اصلی در ایران و به طور کلی بالاتر از ۱۰ قیراط در جهان نایاب است. قیمت سنگ اصلی این گوهر نیز نسبت به دیگر سنگ ها زیاد است که این موارد در تشخیص اصل بودن تا حدی کمک کننده است ولی برای تشخیص قطعی بایستی حتما به آزمایشگاه گوهرشناسی مراجعه بفرمایید.

    7. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بسیار کمیاب هست در ایران و قیمت بالایی هم دارد ولی امکان تهیه آن با جستجوی زیاد می‌باشد.

  21. رضا امیری گفت:

    سلام واقعا سنگ جالبیه من یکی ازسایت شما خریدم الان تقریبا همه دوستام دنبال این هستن یکی مثل همینو بخرن 🙂 تغییر رنگش زیر نورهای مختلف جالبه

    1. ایرانی گفت:

      اوپال زنده ترین سنگ دنیاست اگه علاقه مند هستید و کلکسیونر عاشقش میشی
      زمرد یاقوت الماس همش یک دست و نصبت به اوپال غیر فعالن

    2. شرف آنلاین گفت:

      مبارک تون باشه 🙂

  22. جعفر گفت:

    سلام. من دو انگشتر الکساندرانیت رادارم. در زبان فارسی سولتانیت و در زبان روسی زولتانیت نامیده می شود و الکساندرانیت اسم علمی آن است. یکی از انگشترها را در روسیه و شهر مسکو و دیگری را در استانبول خریده ام. در روسیه بسیار گرانتر از استانبول ترکیه است. در مسکو سنگ را جداگانه خریدم و در ایران برایش انگشتری تهیه کردم. در ترکیه انگشتری کامل آن را خریدم. جواهری بسیار زیبا است. در رنگ های قرمز و سبز بسیار زیبا، به هر نور مانند نورخورشید قرمز و در نور اطاق سبز می شود. گردنبند و دستنبندهای زنانه زیبای این سنگ را در مسکو دیدم که خانم ها خرید می کردند و جلوه خاصی دارد. برش های سنگ نیز حایز اهمیت است و نسبت به نوع برش هم مرتبط است. جنبه های طبی و روحی و درمانی آن که جای خود دارد

  23. علی گفت:

    چه سنگ عجیبی…مرسی از مقاله خوبتون

نظر دهید؛ ضمنا اغلب سوالات را در کمتر از چند ساعت پاسخ می دهیم.

پر کردن بخش 'ایمیل' اختیاری است.