شناخت سنگهای قیمتی و خواص آن‌ها

سنگ آمیتیست: تاریخچه، روش نگهداری، تشخیص + خواص سنگ آمیتیس بنفش

Amethyst-ring-3-min سنگ آمیتیست: تاریخچه، روش نگهداری، تشخیص + خواص سنگ آمیتیس بنفش

خیلی از افراد دنبال منبعی معتبر و کامل هستند که همه آن چیزی را که درباره یک گوهر می خواهند در یک مقاله بیابند، مقاله ی زیر مقاله ای کامل و جامع  درباره سنگ آمیتیس، یک سنگ بنفش رنگ که اشراف زادگان برای نوع پوشش و زیور آلات خود از آن  استفاده می‌کنند چرا که رنگ بنفش نماد قدرت است. در این مقاله انواع معادن موجود سنگ، ساختار متفاوت این سنگ، نحوه نگهداری، خرید و تشخیص ارزش و قیمت جواهری آن و از همه مهمتر درباره خواص آمیتیست و نحوه تشخیص سنگ آمیتیست اصل و تاریخچه آن صحبت خواهد شد.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره تاریخچه مختصر سنگ آمیتیست

این سنگ بنفش را در کتب جواهر شناسی اسلامی قدیم، (جمشت) گفته اند، لکن نام آن در لاتین amethyst است. آمیتیست از زبان یونانی مشتق شده و به معنای (مست نبودن) است، چون می پنداشتند یکی از خواص آمیتیست این است که دست بند و یا گردنبندی از این گوهر در هنگام می خواری، مانع مستی می شود و البته دانشمندان جواهر شناسان ایرانی و عرب نیز در کتب خود به این مسئله و این خاصیت از خواص آمیتیست اشاره کرده اند.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره ساختار

ساختار سنگ آمیتیست چیست

سنگ امیتیس گران بها ترین سنگ در گروه کوارتز ها به شمار می رود. این نوع سنگ نوعی کریستال کوارتز به رنگ بنفش است.

این سنگ بنفش گوهری شفاف با سختی ۷ در مقیاس موس می باشد و جزو مشهورترین نوع در خانواده کوارتز است. این سنگ  معمولا به صورت کریستال شش وجهی پیدا می شود و در سنگ های آذرین و دگرگونی، به ویژه گرانیت و گنیس (سنگ جرقه) تشکیل می شود. گونه ای از این سنگ به نام کوارتز موجود می باشد که همراه با آن  نوع فشرده ای از از کریستال های کوچک بنفش  استخراج می شود اما فاقد بلورهای درشت می باشد. این گونه به صورتی متناوب و لایه لایه و کوارتز شیری رنگ و بیشتر  به صورت ژئود تشکیل می شود و معمولا در کارهای هنری یا مهره های تسبیح بکار برده می شود.
از خواص سنگ آمیتیست این است که در واقع یک سنگ تولید کننده میدان مغناطیسی می باشد، همچنین بدن انسان هم دارای یک میدان مغناطیسی درونی می باشد، در نتیجه امکان تبادل انرژی بین بدن انسان  و این سنگ ایجاد می شود و زمانی که شما برای مدت زمان کوتاهی در برابر میدان مغناطیسی ایجاد شده به وسیله سنگ آماتیست قرار بگیرید، می توانید میدان مغناطیسی طبیعی بدن خویش را بهبود بخشید و از این خاصیت سنگ آمیتیست بهره ببرید.

دسته بندی محصولات آمیتیست

بر روی دسته بندی ها کلیک کنید تا محصولات مورد نظر را مشاهده نمایید

انگشتر آمیتیست (245)

گردنبند آمیتیست (158)

دستبند آمیتیست (28)

نیم ست آمیتیست (40)

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره رنگ ها

این سنگ بنفش در سایه به رنگ های ارغوانی روشن تا بنفش تیره مشاهده شده است، همچنین جالب است بدانید که دارای پدیده دورنگی ضعیفی می باشد و اغلب به صورت بنفش و قرمز مایل به ارغوانی خود نمایی میکند. رنگ های بنفش سیر تا ارغوانی آن به طور معمول در بازار جهانی دارای قیمت بالاتری می باشند. خوب است که بدانید سنگ آمیتیس به رنگ سبز نیز وجود دارد و لزوما این سنگ بنفش رنگ نیست بعضی از بلور های آن در مقابل نور خورشید قسمتی از رنگ خود را از دست می دهند. با وجود این، اشعه x رنگ اولیه آن را می تواند باز گرداند و این خاصیت سنگ آمیتیست است.

سنگ الکساندریت سبز زیبابلور های آمیتیست با حرارت زیاد به رنگ های زرد روشن، قهوه‌ای، سبز و آبی در می آیند و رنگ های زرد آن به عنوان سیترین فروخته می شود. اما هنگامی که این سنگ به رنگ سبز در می آید دارای  مقدار زیادی عنصر آهن (Fe2+) می باشد که بیشتر  از کوارتز های سبز در طبیعت یافت شده است اما بیشتر  سنگ های سبز رنگ در بازار جواهرات به طریق انجام عملیات حرارتی پدید می آیند. اغلب سنگ های سبز این گوهر نیز از برزیل می باشند. نوع قهوه ای آن یا چایی رنگ  آن که با نام Tea color شناخته شده است نیز بسیار زیباست.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره خواص سنگ آمیتیست

این سنگ بنفش رنگ میتواند تاثیرات زیادی بر مغز و بدن انسان بگذارد و به دلیل اهمیت خواص سنگ آماتیس استفاده از آن نیز برای سلامتی بدن بسیار توصیه میشود. در ادامه چند مورد از خواص سنگ آماتیس گفته شده است:

خواص گردنبند آمیتیست چیست

۱- یکی از خواص آمیتیست تقویت اراده می باشد.

تقویت اراده از خواص انگشتر آمیتیست

2- همچنین این سنگ بنفش روشن به دلیل ارتباط با چاکرای پیشانی و تاج، برای رفع دردهای ناشی از میگرن و سردرد های عصبی و نیز بهبود حمله های عصبی به ویژه صرع، بسیار مفید است، علاوه بر آن، برای رفع بی خوابی و کابوس سفارش می کنند که آن را زیر بالش بگذارند و بخوابند تا از خواص سنگ آماتیس استفاده کنند.

رفع درد های عصبی با سنگ آمیتیست

3- حکما عقیده دارند که استفاده از این سنگ بنفش روشن برای ترک عادات ناپسند بسیار مفید است. لذا معتادانی که قصد ترک مواد مخدر، سیگار، و یا مشروبات الکلی را دارند، از این سنگ بنفش رنگ استفاده می کنند و این شاید مهم ترین و معروف ترین خاصیت از خواص سنگ آمیتیست بنفش باشد.

۴- خواص سنگ آمیتیست : این گوهر با رنگی بنفشی که دارد، ارزش فوق العاده ای در شفا بخشی، خصوصا در زمینه درمان با رنگ ها دارد. در نتیجه ی  سطوح بالای انرژی موجود در این سنگ بنفش رنگ، توانایی این را دارد که به عنوان منبع بی حدی از قدرت مورد استفاده قرار بگیرد که تأثیر بسیار شگرفی روی ذهن و روح و روان می گذارد و این خاصیت سنگ آمیتیست میباشد.

خواص کلی سنگ بنفش
۵- زدودن انرژی منفی، از دیگر خواص سنگ آمیتیست بنفش است که آن را به انرژی های مثبت تبدیل می کند. تکه ای از این نگین را در گوشه ای از اتاق یا محل کار خود قرار دهید تا علاوه بر پراکنده شدن انرژی های مثبت در فضا و ذهن و روح شما، به تعادل و آرامش دست یابید و از تشویش، اضطراب و هراس، دور گردید.

۶- انگشتر آمیتیست فعالیت نیم کره مغزی انسان را افزایش می دهد، باعث کاهش توهمات مغزی می شود و توانایی های روان بینی را بهبود می بخشد. همچنین باعث میشود الهامات و شهود و شفادهی تقویت شود و گسترش یابد.

۷- تاثیرات سنگ امیتیس باعث می شود تفکر و اشتیاق شخص به سوی سطوح بالاتر معنوی را افزایش پیدا کند.

۸- نیرو های ذخیره شده درون سنگ آمیتیست سبب ایجاد تغییری مثبت و کامل در درون بدن شخص می شود و همین طور باعث می شود از لحاظ روحی و عاطفی-احساسی و معنوی، تأثیرات مثبت شگرفی را به ارمغان بیآورد که جزو بهترین خواص سنگ آمیتیست می باشد.

بزرگترین سنگ آمیتیست خام

۹- هنگامی که آمیتیست با مقطع عرضی یا جئود در اتاق قرار گیرد، سردردهایی را که به دلیل مشکلات عصبی ایجاد می شوند، فروکش می کند. همین طور  تمرکز فعالیت های مغزی را بهبود می بخشد. همچنین آشفتگی های ذهنی را آرام، خون را تصفیه می کند و سیستم ایمنی را تقویت می کند و از این خاصیت سنگ آمیتیست برای تمرکز اعصاب بسیار استفاده میشود.

۱۰- خواص سنگ آمیتیست : بهترین دارو  برای مشکلات روحی روانی، عصبی و استرسی

۱۱- افزایش دهنده فعالیت سوخت و ساز سلولی

۱۲- بهبود دهندگی فعالیت غدد و هورمون های بدن از جمله خواص سنگ آمیتیست شمرده می شود.

۱۳- این سنگ بنفش روشن افزایش دهنده فعالیت سوخت و ساز سلولی

۱۴- محافظت بدن از اضطراب ها و کابوس ها و بی خوابی

۱۵- بهبود دهنده دردهای ناحیه سر، میگرن و فعالیت سیستم کلی بدن از دیگر خواص سنگ آماتیس میباشد.

۱۶- همچنین از دیگر خواص سنگ آمیتیست که در گردنبند آمیتیست نیز به کار می رود، این است که قابلیت تاثیرگذاری روی کم خونی و اغلب  بیماری های خونی را دارا می باشد.

17- ضد طاسی و جلوگیری از ریزش موی سر: بایستی به صورت دستبند آمیتیست طبیعی در دست چپ یا به صورت آویز از گردن استفاده شود.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره تشخیص سنگ آمیتیست اصل

تشخیص اصالت سنگ آمیتیست

در مورد نحوه تشخیص سنگ آمیتیست اصل توصیه میشود که این کار را حتما به یک کارشناس و افراد با تجربه بسپارید چرا که کاری تخصصی است اما در عین حال مواردی نیز وجود دارد که بررسی انها میتواند به تشخیص سنگ آمیتیست اصل کمک کند مانند:

  • اولین و ساده ترین روش بررسی رنگ نگین است که در سنگ اصل رنگ بنفش یا ارغوانی دیده میشود.
  • مورد بعدی شفافیت و وضوح است که سنگهای اصل تا حدی مانند شیشه شفاف و زلال هستند و البته که ممکن است دارای ناخالصی هایی باشند.
  • یکی دیگر از راه ها برای تشخیص سنگ آمیتیست اصل بررسی درجه سختی آن میباشد که 7 است بنابراین با ناخن یا حتی سنگ هایی نظیر، فیروزه، هماتیت (حدید) و لاجورد نباید روی آن بتوان خش انداخت.
  • اندازه گیری وزن مخصوص: البته این روش احتیاج به ابزار نسبتا دقیق دارد. بایستی حجم سنگ و وزن دقیق آن را یافته و با تقسیم وزن به حجم به عدد حدود 2.65 رسید. (برای محاسبه حجم بایستی نگین را درون یک پیاله مدرج آزمایشگاهی انداخته و میزان حجم آب بالا آمده را خواند)
  • بررسی هویت سنگ و اینکه از کجا استخراج شده است نیز میتواند به تشخیص سنگ آمیتیست اصل کمک کند که معمولا این سنگ بنفش روشن در برزیل یا افریقای جنوبی یا آمریکا استخراج میشود. و کمک گرفتن از یک کارشناس یا فروشنده معتبر در این امر کمک شایانی به شما خواهد کرد.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره بهترین معادن سنگ آمیتیس

بهترین منابع مربوط به آمیتیس

تولید کنندگان عمده سنگ آماتیست، کشور های برزیل، روسیه، استرالیا، آلمان، اروگوئه می باشند و در ایران نیز یافت می شود. به دلیل این که فراوانی گونه کوارتز در طبیعت زیاد می باشد این سنگ تقریبا در همه جای این کره زمین استخراج  می شود. سنگ آمیتیست همانند گارنت در گروه سنگ های نیمه قیمتی قرار می گیرد. به دلیل این که رنگ این سنگ بنفش روشن و خاص است زیبایی خاصی به انگشتر و گردنبند و ست و نیم ست آمیتیست می بخشد. شاید اگر ذخایر معادن آن کمیاب بود جزو گرانبهاترین نوع سنگ ها قرار  می گرفت.

به علت اینکه خواص سنگ آمیتیست در ملل مختلف شناخته شده و معروف است استخراج آن در بسیاری از مناطق انجام می گیرد. در کوه های موجود دراورال روسیه نوع ارغوانی قرمز پیدا می شود. در معادن اروگوئه نیز از درون سنگ های آتشفشانی استخراج  می شود. بهترین نوع این سنگ  ازمعادن سریلانکا استخراج می شود. بطور کلی در معادن ایران کریستال بزرگ و با رنگی عمیق پیدا نمی شود و بیشتر بصورت ژئود و ریز بلور یافت می شوند. در چشمه های اطراف شهر بوشهر نوعی از این سنگ یافت شده است که به مرور زمان رنگ اش را از دست می دهد و به نارنجی کمرنگ تبدیل میشود. همینطور در مناطق شاهرود و فردوس نمونه های مقاوم و باکیفیتی شناخته شده است.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره بزرگترین سنگ

گران ترین سنگ آمیتیست جهان

“ملکه اروگوئه” یا “The Empress of Uruguay” بزرگترین نمونه استخراج شده ژئود آمیتیست در کره زمین می باشد که در سال ۲۰۰۷ میلادی استخراج شده است. ارتفاع این ژئود ۳٫۲۷ متر و ۲٫۵ تُن می باشد! حدودا سه ماه زمان صرف شد تا بتوان این سنگ عظیم الجثه را از نوعی سنگ بازالت (نوعی سنگ آتشفشانی مادر) خارج کرد.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره روش پاک سازی

این گوهر را در ماه یکبار به مدت زمان حداقل 20 دقیقه تا نهایتا 2 ساعت در آب روان و جاری و یا در آب نمک قرار دهید و بعد از آن به مدت 1 ساعت در برابر آفتاب گذاشته و سپس استفاده نمایید.

از خواص سنگ آمیتیست این است که اگر در مقابل نور خورشید قرار گیرد مقداری کمی از رنگ خود را از دست می دهند. بدین جهت  می شود این گوهر را در مقابل اشعه x قرار داد و این سنگ ها را به رنگ اولیه خود باز گرداند. بعضی از سنگ شناسان  نیز معتقدند می توانند با قرار دادن سنگ در بسته های فویل فلزی، رنگ این کانی ها را بهبود بخشید، زیرا رنگ بنفش این سنگ ها از ناخالصی آهن منشا می گیردند.

بهترین راه برای پاک کردن و خالص سازی انرژی این کریستال ها  و بهره بردن از خواص سنگ آمیتیست استفاده از کانی سیلیس شفاف می باشد. گفته شده که موسیقی نیز این چنین تاثیری را روی کریستال ها دارا می باشد. همین طور قرار دادن این سنگ در نزدیکی سنگ هایی همانند  کوارتز و عقیق باعث افزایش انرژی سنگ می شود. چنانچه در گذشت زمان از درخشندگی سنگ شما کاسته شد با پولیش دادن دوباره سنگ می شود آن را بهبود بخشید تا بتوانید مجددا از خواص سنگ آمیتیست بنفش استفاده کنید.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره روش نگهداری

شکنندگی، از ویژگی های این سنگ است لذا باید با دقت بسیار آن را نگاه داشت. این سنگ بنفش روشن را به دور از دیگر سنگ ها، چه سنگ هایی سخت تر و چه سنگ هایی نرم تر، نگهداری کنید تا از خاصیت سنگ آمیتیست کاسته نشود. زیرا این سنگ کوارتز می باشد و اگر چه نسبتا سخت و با مقاوم  می باشد، سنگ های جواهری دیگر قادر به خراش دادن سطح این سنگ می باشند.

از خواص سنگ آمیتیست این است که آن را می توان به آسانی با آب گرم و صابون به نرمی تمیز کرد و با استفاده از یک تیکه پارچه ی لطیف آن را پاک نمود. بنابراین، باید در نگهداری، تمیز بودن یا پوشیدن جواهرات خود احتیاط لازم را انجام دهید تا این امکان را داشته باشید که از خواص سنگ آمیتیست بنفش بطور کامل بهره ببرید.  مشابه  سایر سنگ های رنگی، از مواد شیمیایی خانگی قوی برای پاکیزه کردن استفاده نکنید. همین طور از قرار دادن  طولانی مدت سنگ اماتیست، در گرمای بسیار بالا خودداری کنید، به این دلیل که  گرما به سنگ جواهر شما آسیب دائمی می رساند.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره تشخیص ارزش سنگ آمیتیست

تعیین ارزش و قیمت انگشتر آمیتیست

رنگ سنگ آماتیست، به این دلیل که ناخالصی های آهن و آلومینیوم در آن وجود دارد پدید می آید. رنگ این نوع سنگ ها از بنفش و یاسی تا بنفش-قرمز روشن متفاوت می باشند. رنگ های تیره تر این سنگ ها با ارزش تر می باشند، به ویژه بنفش کامل با رگه های صورتی. آمیتیست سیبری با رنگ بنفش تیره و رگه های آبی و قرمز بیشترین قیمت ها را به خود اختصاص داده است. نوع سبز رنگ به واسطه ی پردازش گرما ایجاد می شود، اما به دلیل شناخته تر بودن رنگ بنفش، نوع سبز رنگ از معروفیت آنچنانی برخوردار نیست. وزن و ابعاد بزرگتر، زلال بودن و شفافیت بالا، تراش الماسی یا فنسی، رنگ یکدست و عدم وجود ناخالصی در افزایش قیمت این گوهر تاثیر بسزایی دارد. اما در مجموع این گوهر به واسطه یافت شدن در اکثر مناطق از قیمت بسیار بالایی برخوردار نیست. (در مقایسه با یاقوت، زبرجد، زمرد و …)

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره آمیتیست سنگ ماه تولد

سنگ بنفش برای متولدین کدوم ماه

سنگ آماتیست را، سنگ ماه تولد بهمن نامیده اند و از خواص سنگ آماتیس برای متولدین این ماه این است که به طور اختصاصی برای مردان باعث می شود تا در جذب زنان و معشوقه خود به آنان کمک نماید. در بعضی فرهنگ ها این جواهر را سنگ روز چهارشنبه نیز می دانند که با تهیه آن میتوانید از خواص سنگ آمیتیست بنفش بهره مند شوید.

این گوهر برای متولدین 3 ماه دیگر از سال نیز توصیه شده‌است که در مقاله سنگ آمیتیست برای چه ماهی است؟ به‌طور مفصل توضیح داده شده‌است.

به این صفحه امتیاز دهید. از شما سپاسگذاریم

92 دیدگاه در “سنگ آمیتیست: تاریخچه، روش نگهداری، تشخیص + خواص سنگ آمیتیس بنفش

  1. سعید گفت:

    سلام من دوازده سال پیش یک نگین اماتیست بنفش خریدم بخاطر زیباییش الان که رفتم سر کمد و نگاش کردم متوجه شدم رنگش تغییر کرده و روشنتر یا کم رنگ شده علتش چی میتونه باشه

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بایستی بررسی دقیقتری شود.

  2. نگار گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    میگم دور انگشتر نقره امیتیست واسه اینکه سایز دستم شه چسب زدم واسه رساناییش مشکلی پیش نمیاد؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      ارتباط نقره با پوست شما؟ قسمت عمده رکاب با انگشت شما در ارتباط است مشکلی نیست. ضمن اینکه با هزینه و زمان کمی میتوانید سایز انگشتر نقره را متناسب انگشت خود کنید. به یک انگشترفروشی مراجعه کنید.

  3. ناشناس گفت:

    سلام من شغلم فروش سنگ های معدنی و طبیعی هست
    خودم ک عاشقشونم اگه کسی خواست در خدمتم

  4. علی گفت:

    سلام خیلی عالی فقط من دنبال سنگی هستم برای ماه دی ممنون میشم به من کمک کنید

    1. جمال شایان گفت:

      سلام، من سئوالی ندارم، یعنی از جوابهایی که به پرسشگران ، با حوصله و متانت دادید اطلاعات لازم و مفید را گرفتم و از شما نهایت تشکر را دارم .

    2. شرف آنلاین گفت:

      سپاس از نظر لطف شما

    3. مریم گفت:

      ما فروشگاه داریم اگر خواستید پیام بدید به ایمیلم آدرس رو ارسال کنم

    4. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      فارغ از ماه تولد از هر سنگ مختلف و توصیه شده‌ای می‌توانید استفاده بفرمایید، اما برای مطالعه سنگ ماه تولد دی به لینک مزبور مراجعه نمایید.

  5. مجید رز گفت:

    سلام
    ببخشید من انگشتر آماتیست دارم رنگش بنفش پر رنگ هست با تراش های ۶ ضلعی خواستم بدونم اصل هست یا نه. ممنون از زحمات شما

    1. پیام گفت:

      چند قیراط هست

    2. مریم گفت:

      من خریدارم قیمت رو برام بفرستید

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بایستی حضورا از نزدیک دیده می شود.

  6. مجنون گفت:

    سلام تعداد زیادی امیتیست معدنی موجود هست جهت فروش [censored]

  7. امین گفت:

    سلام و عرض ادب
    من یکی سنگ آمیتیست دارم آیا بدم برای حکامی مشکلی دارد؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      حکاکی؟ حکاکی روی آمیتیست ریسکی است و ممکن است منجر به شکستن آن شود.

  8. اسی گفت:

    اطلاعات خوبی بود..یک سوال دارم یک فسیل نرم تن دارم که یک میلیارد و دویست میلیون سال پیش نسلش منقرض شده..دانشگاهای گرگان و تهران کارشناسی شده..کجا میتونم بزارم واسه فروش..

  9. المیرا گفت:

    سلام
    من انگشتری خریدم که توش رگه داره، ممکنه از رگه هاش بشکنه؟ انگار از درونش ترک خورده

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      رگه با ترک فرق میکند. رگه باعث شکستگی نمی شود.

  10. محمد گفت:

    پر رنگ باشد دیگر چطوری شفاف میتواند باشد، حالت یخ و ترک داشته باشد ک بیانگر طبیعی بودنش است، پس آن هایی که کاملا شفاف و شیشه ای هستند پس باید جعل باشند، اقا موضوع یک پارادوکس دارد خواهشا توضیح بدید ۶ بار مقاله تان را خواندم چیزی نبود در این خصوص

    1. شرف آنلاین گفت:

      عرض سلام مجدد
      سوال تان در کامنت قبلی پاسخ داده شد. ضمنا توجه کنید که نمونه های کمرنگ و کاملا شفاف و شیشه ای دلیل بر تقلبی بودن شان نیست و میتوانند اصل باشند.

  11. محمد گفت:

    سلام، اقا بعضی جاها نوشتید که سنگ امیتیست با کیفیت باید شفاف و شیشه ای و پررنگ باشد، ولی بعضی از سنگهای دامله تراش بسیار کدر و بنفش هستند و پدیده حاله داخلی (ترک،یخی) درون شان دیده میشود، لطف کنید یک توضیحی بدید که ایا آن ها که حالت یخی داخلی دارند کیفیتشان پایین است یا انها ک شفاف هستند و یا انها که بسیار پررنگ هستند و گران قیمت تر که نمیتوانند همزمان پررنگ و شفاف باشند

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      منظور از شفاف بودن همان زلال و خالی از رگه و یخی و ناخالصی بودن است و بین شفاف بودن و پررنگ بودن تناقضی وجود ندارد. یک نگین میتواند در عین خلوص بالا و شفافیت خوب دارای رنگی قوی باشد. اگر کمی سرچ کنید نمونه های با شفافیت بالا و در عین حال بسیار پررنگ را خواهید دید.

  12. ناشناس گفت:

    سلام ببخشید من سوال داشتم در مورد سنگ آمیتیست یک بار گفتید بشورید بعد دو ساعت بگذارید تو افتاب و یک جا گفتید نور خورشید و حرارت رنگش را از بین میبرد تشکر اگه جواب بدید

    1. ابراهیم گفت:

      انگشتر آمیتیست را باید از کجا بخریم که مورد اعتماد باشد یعنی امتیست اصل باشد

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      لطفا به لینک انگشتر آمیتیست مراجعه بفرمایید.

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      در بلند مدت و به میزان کمی نور آفتاب تاثیرگذار در رنگ نگین است. برای پاکسازی میتوانید از همان آب جاری یا آب نمک استفاده نمایید.

  13. منوچهر حیدری گفت:

    سلام وقت بخیر ی انگشتر گرفتم با رکاب بصیری دستساز نگین آمیتیست چطور مطمعن بشم نگین اش اصل هست

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      حضورا از یک کارشناس خبره کمک بگیرید ولی معمولا چون آمیتیست جزو سنگهای خیلی گران قیمت نیست از نوع اصلی آن در بازار استفاده میشود.

  14. ممل گفت:

    سلام من سنگ اماتیس زیاد دارم چه جوری بفروشم .تراش نخورده

    1. ناشناس گفت:

      سلام دوست عزیز در صورت فروش به شماره [censored] شیخانی تماس بگیرید

  15. حسن گفت:

    سلام من نزدیک ۱۰۰ گرم امیتیست دارم خرید دارید

    1. ناشناس گفت:

      ببخشید آیا امکانش هست تصویرش رو برای من بفرستید؟ به این شماره [censored]

    2. ناشناس گفت:

      سلام من یک تکه سنگ آماتیست به وزن ۲۵۰ گرم دارم کمکم میکنید بگید چطور بفروشم یا چطور اعتماد کنم یک سرویس گردنبند و دستبند و انگشتر و گوشواره بیماران برام

  16. ناشناس گفت:

    سلام عرض ادب.
    ببخشید یک نگین انگشت خریدم به اسم آمیتیست و اندازم یکم درشت است، ناخالصی تقریبا زیادی داره، مثلاخط خطی هستش، و ناخالصی های درونش سیاه هست، حالا واقعا به نظر شما آمیتیست هسته یا بهم دروغ گفتند؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بدون رویت که امکان تشخیص نیست اما وجود این ناخالصی هایی که فرمودید طبیعی است و اتفاقا به نوعی به اصالت سنگ اشاره دارد.

  17. یوسف گفت:

    با سلام ، ببخشید آیا با سنگ آمیتیست می توان مجسمه ریخته درست کرد.

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      متاسفانه متوجه منظور شما نشدیم. لطفا واضح تر بفرمایید.
      ولی سنگ های راف آمیتیست در ابعاد بزرگ نیز یافت می شود که امکان ساخت مجسمه از آن ها باشد.

    2. مهرناز گفت:

      تو مطالب قید نشده بود که دقیق سنگ رو در کدام زاویه ی منزل بزاریم؟؟

    3. یوسف گفت:

      با سلام .لطفا شماره واتساپ خودتون را بفرستید تا عکس سنگ را که در مقابل نور خورشید گرفته ام برای تشخیص نوع سنگ ارسال کنم.

    4. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      شماره تماس و واتساپ در سایت موجود است ولی متاسفانه با تصویر امکان تشخیص نیست.

  18. رسپینا گفت:

    با سلام و عرض ادب
    من یک گردنبند امیتیس دارم که رنگش خیلی با امیتیس هایی که دیدم فرق دارد رنگش در مایه های سیاه خاکستری و بنفش تیره هست نمیدونم آیا سنگ امیتیس است یا خیر؟

    1. یه بنده خدا گفت:

      من انگشتر آمیتیس دارم و خیلی یاقوت میشناسم آمیتیس رنگ های مختلفی داره

    2. ناشناس گفت:

      سلام من گردنبند با سنگ آماتیس دارم بعد از مدتی کدر میشود آیا اصل هست

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      نقره کدر شده است؟ بله طبیعی است

    4. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      آمیتیست در رنگ های بنفش روشن تا خیلی تیره وجود دارد.

  19. نیلا گفت:

    سلام ممنون از مطالب زیباتون من میخام یه چیزی از این سنگ داشته باشم از کجا چیز اصل پیدا کنم

    1. والی گفت:

      با سلام. من یک تکه سنگ آمیتیست تزئینی به اندازه یک کف دست دارم. که از بلورهایی به اندازههای کوچک و بزرگ تشکیل‌شده. آیا این سنگ هم طبیعی هست؟ امیدوارم پاسخ شما را بدانم. با سپاس فراوان از لطف شما. مانا و موفق باشید.

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      سنگهای آمیتیست در تکه های بزرگ حتی بزرگتر از کف دست هم موجود است ولی برای تشخیص نمونه شما باید از نزدیک توسط یک کارشناس بررسی شود.

  20. محسن گفت:

    سلام انگشتر من یک خط در مرکزش داره آیا ترکه یا رگه سنگه.
    بعد برششم گرده چون خودم الماسی دوس ندارم.

    داخلشم یه چیزایی دیده میشه مثه خطوط ریز نامنظم کوچک

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بایستی از نزدیک بررسی شود ولی چون در مرکز سنگ هست احتمال زیاد رگه باشد.

    2. فاطمه گفت:

      سلام من گردنبند امتیست دارم و خبر نداشتم به جای اینکه دو ساعت بگذارم زیر نور خورشید چهار ساعت گذاشتم یعنی الان خاصیتش را از دست داده

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      خیر مشکلی ایجاد نشده است.

    4. azz گفت:

      سلام من میخوام گردنبند امیتیس م را بفروشم و خیلی بزرگ هست کجا مرکز فروش اینها هست؟

  21. Sahar گفت:

    درود میخواستم سوال کنم آیا شارژ کردن آمیتیست با آب نمک انرژی رو شارژ میکنه؟
    یا فقط آب جاری
    آخه رودخونه که در دسترس نیست

    1. شرف آنلاین گفت:

      با سلام
      بله میتونید از آب نمک استفاده بفرمایید و بعد در برابر نور خورشید قرار دهید.

  22. افشین گفت:

    سلام خسته نباشی من انگشتر امیتیست دارم هم خام و نتراشیده اصل که در زیر نور لامپ یا روشن آبی میشه بعد خاستم بپرسم روش نگهداری رو کجا نگه دارم که نمیره و انرژی بمونه و طریق تمیز کردن و روش صحیح ممنون و سپاسگذارم ببخشید یه کوارتز نوک تیز نتراشیده هم دارم که اون رو هم بفرماید تشکر

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      هم روش نگهداری و هم روش پاکسازی در همین مقاله گفته شده است لطفا مطالعه بفرمایید.

  23. کامران گفت:

    سلام، من یه سنگ بنفش روشن دارم داخلش رگه های تقریبا صورتی هست آیا این سنگ آمیتیست هست؟؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      متاسفانه امکان تشخیص با این مشخصات نیست و بایستی یک کارشناس از نزدیک بررسی نماید ولی وجود رگه های صورتی در آمیتیست بعید است.

  24. مهدی گفت:

    سلام خدا قوت
    من تازگیا یه انگشتر آمتیست خریدم هر موقع دستم میکنم سردرد میگیرم. آیا این انگشتر مناسب من نیست یا به مرور زمان خوب میشه حالم؟؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      اتفاقا در منابع آمیتیست برای سردرد های میگرنی توصیه شده است. کافیست هنگام سردرد آن را در دست بگیرید. اما اگر مطمئن هستید عکس این مورد برای شما اتفاق افتاده است طبیعتا بهتر است استفاده نکنید.

  25. علی گفت:

    سلام
    آیا سنگ آمیتیست در هنگام نماز کراهت دارد؟؟ یا ثواب دارد؟؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      در منابع درمورد کراهت یا ثواب سنگ آمیتیست در نماز مطلبی نیامده است.

  26. اصغر گفت:

    من یه انگشتر می خوام قیمتش چه قدره و به چه صورتی سفارش بدم

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      قیمت و تصاویر محصولات در سایت برای خرید موجود است. برای توضیحات و خرید راحت با بخش پشتیبانی آنلاین در ارتباط باشید.

  27. سعید گفت:

    باسلام. لطفا درمورد استفاده همزمان انگشتر بانگین های مختلف بنویسید مثلا ایا در یکدست انگشتر با نگین زبرجد باشه در دست دیگه جه نوع نگین باشه بهتره تا نیروی همدیگه را خنثی نکنند بلکه انرژی همدیگه راتقویت کنند. یا اینکه اصلا اینگونه رعایت کردن مهم نیست؟ پیشاپیش ممنونم.

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      ببینید از منظر سنگ درمانی اگر به قضیه نگاه کنیم خیلی نمیشه به صورت عمومی نسخه پیچید و بایستی براساس نیاز فرد بررسی کنیم که چه سنگ هایی با چه خواصی باید همزمان استفاده شوند.

    2. نیلا گفت:

      سلام من بهمن ماه به دنیا اومدم و میخام یه انگشتری گردنبنده چیزی ازش داشته باشم کجاها میشه چیز اصل پیدا کرد
      با تشکر

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      سنگ ماه تولد بهمن همان آمیتیست است که نگین اصلی آن در فروشگاه شرف آنلاین موجود است. برای مشاهده انگشتر آمیتیست یا گردنبند آمیتیست یا نیم ست آمیتیست کلیک کنید.

  28. زینب گفت:

    سلام. ممنون از مطالبتون. فقط یه سوال داشتم. من یه انگشتر امیتیست دارم و میدونم که این سنگ فروردین هستش. پس بنابراین خواص این سنگ در من که متولد خرداد هستم اثر نمی کنه…درسته؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      خیر درست نیست. شما می توانید از آمیتیست استفاده و از خواصش بهره مند شوید. خواصی که برای سنگ آمیتیست در منابع علمی آمده است فارغ از ماه تولد افراد بیان شده است پس هرکسی می تواند از خواص این گوهر زیبا بهره مند شود.

  29. زهرا گفت:

    سلام، من یک انگشتر آمیتیست خریدم رنگش آبیه
    آمیتیست ابی هم داریم؟

    1. زهرا گفت:

      سلام
      سنگی که به عنوان امیتیست خریدم رنگش در روز بنفشه اما شب که نور لامپ زیاده به رنگ ابی در میاد میخوام بدونم ایا امیتیست هست یانه؟
      با سپاس

    2. زینب گفت:

      سلام.میشه یه روشی معرفی کنید تا بفهمیم امیتیستی که داریم اصل هست یا نه؟آیا باید شفاف باشه یا…

    3. ناشناس گفت:

      من سنگ آمیتیس دارم یه پنجه دست همراه با یه تیکه از کوه یا حالا سنگی که روش متبلور شده

    4. شرف آنلاین گفت:

      باسلام
      تشخیص سنگ آمیتیست کار خیلی آسانی نیست. به کمک میکروسکوپ و بررسی اینکلوژن های آن تا حدی میشه به اصالت سنگ پی برد که البته این مورد هم در حال حاضر تضمین اصالت نیست. نمونه های خیلی با کیفیت آمیتیست دارای اینکلوژن های کمتری هستند. درصورتی که خیلی اطمینان خاطر لازم دارید همراه با آمیتیست یک شناسنامه معتبر هم از فروشنده درخواست کنید.

    5. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بله احتمالا آمیتیست هست ولی برای تشخیص دقیقتر باید حضورا یک کارشناس نظر دهد.

    6. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      شما احتمالا انگشتر توپاز خرید کردید که ارزش بیشتری از آمیتیست دارد. برای تشخیص دقیق تر باید از نزدیک دیده شود.

  30. حسین آبادی گفت:

    سلام خسته نباشید واقعا عالی و مفید جناب کرکیان

    1. شرف آنلاین گفت:

      ممنون سلامت باشید 🙂

  31. مروی گفت:

    ماه تولدم بهمنه و سنگ ماهم آمیتیست هست من یه دونه انگشتری میخوام به نظر شما داخل کدوم دست بهتره دستم کنم؟ سعید مروی

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام
      به صورت کلی توصیه شده انگشتر در دست راست و در دو انگشت کناری باشد. مگر اینکه این دو انگشت انگشتر داشته باشند.

  32. اشرف میرزایی گفت:

    سلام مقاله تون رو خوندم عالی بود فقط یه چیزی ذهنم رو درگیرکرده یه چیزی های داخل نگین دیده میشه چیه اونا

    1. فاطمه گفت:

      سلام. من سنگ آمیتیست خریدم با زنجیر استیل گردنم بود ولی بعد سه هفته رنگش از بنفش روشن و شفاف به بنفش کدر تبدیل شده و درخشندگیش رو تا حدود زیادی از دست داده ایا به نظرتون اصل هست یا نه؟ و چرا رنگش اینطوری شده؟ راستی یک سنگ عقیق هم دارم اون هم گردنم میکنم اون تاثیر داره؟

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بایستی از نزدیک بررسی شود و نمیتوان ندیده درمورد اصل یا غیر اصل بودن آن نظر داد.
      هم سنگ آمیتیست هم سنگ عقیق دارای خواص مخصوص خود هستند.

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام
      ممنون از نظرتون
      داخل سنگ آمیتیست معدنی و اصلی معمولا مقداری ناخالصی هایی دیده می شود که نشان از اصالت نگین است.

  33. امیر گفت:

    انگشتر من آمتیستِ نمیدونم چرا داره از داخل ترک برمیداره
    لطفا مساعدت بفرمایید که چکار کنم

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام
      بسیاری از سنگ های طبیعی از داخل ناخالصی هایی دارند که اصطلاحا به این ناخالصی ها یخی گفته می شود چون حالتی مانند یخ دارند. این موارد رو با ترک و شکستگی اشتباه نگیرید. ولی اگر واقعا داخل نگین ترک داشته باشد و در حال رشد هم باشد کار زیادی نمی شود انجام داد فقط بایستی بیشتر مراقبت کنید که ضربه نخورد. در صورتی هم که نهایتا دچارشکستگی شد امکانش رو دارید که یک نگین دیگر خریداری و جایگزین قبلی نمایید. (هزینه خیلی زیاد ندارد)

    2. آرزو گفت:

      یه سوال کدوم از سنگ های ماه آبان هست که هم جذب عشق و ثروت و محبت شامل میشه و باعث سلامتی و انرژی مثبت میشه

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      متاسفانه سنگی که تمام این خواص رو داشته باشه وجود نداره برای هرکدام این خواص به صورت جداگانه سنگ هایی هستند که توصیه می شوند مثلا عقیق برای جذب ثروت و دفع بلایا و شرور توصیه می شود.

نظر دهید؛ ضمنا اغلب سوالات را در کمتر از چند ساعت پاسخ می دهیم.

پر کردن بخش 'ایمیل' اختیاری است.