شناخت سنگهای قیمتی و خواص آن‌ها, گالری زیورآلات ، نقره جات و جواهرات زیبا

سنگ شجر: خواص، راه تشخیص، قیمت، معادن و زیباترین عکس های نگین عقیق شجر

dendrite-stone2 سنگ شجر: خواص، راه تشخیص، قیمت، معادن و زیباترین عکس های نگین عقیق شجر

سنگ شجر و خواص آن چیست؟ در این مقاله ابتدا با تاریخچه این سنگ آشنا شده و انواع روش های تشکیل تصاویر بر روی آن بیان می شود. در ادامه درباره علت این اسم گذاری و ۴ روش و راه تشخیص سنگ شجر اصل بحث خواهد شد همچنین 12 عکس از جالب ترین انواع سنگ شجر پاییزی و عکس انگشتر شجر مردانه و دیگر تصاویر نشان داده  می‌شود. در انتها نیز درمورد روش قیمت گذاری روی سنگ شجر مردانه و خواص سنگ شجر اصل توضیحاتی ارائه خواهد شد و نهایتا به این سوال پاسخ داده می شود که ایا سنگ شجر رشد میکند یا خیر؟ پس تا انتهای این مقاله همراه شرف آنلاین باشید …

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره تاریخچه

عقیق گوهری از خانواده کوارتز می باشد و عقیق دندریت یا همان انگشتر شجر (dendrite) را جزوی از خانواده عقیق ها می دانند. سنگ عقیق شجر یا دندریت آگات، اسم خود را از واژه یونانی به معنای مانند درخت گرفته است. این نوع عقیق ها معمولا بی رنگ، سفید، یا خاکستری می باشد و نقش هایی مانند درخت یا سرخس را به دلیل وجود آهن و منگنز به نمایش می گذارد که در اصطلاح به این خاصیت سنگ شجر، دندریت می گویند و به دلیل شباهت زیاد طحر ایجاد شده روی نگین به فصل های بهار و پاییز به آنها سنگ شجر پاییزی یا بهاری نیز گفته میشود. (البته ممکن است گاهی اسم الله، علی، محمد و … بر روی آن بطور طبیعی نمایان شود.)  سنگ شجر پاییزی معمولا به رنگ زرد یا نارنجی است که در ادامه عکس های مربوط به این نوع گذاشته شده است یکی از زیباترین سنگ شجری و نوع های با ارزش آن، گونه سبز رنگ آن می باشد که نقش هایش به رنگ سفید می باشد.

تاریخچه سنگ شجرنمونه های مختلف سنگ شجرسنگ عقیق درختی چیست

این گوهر یکی از فروان ترین نوع عقیق ها می باشد به طوری که در بازار امکان یافتن یکی از انواع زیباترین سنگ شجر اصل کار سختی نیست. در زمان قدیم به دلیل اهمیت خواص سنگ شجر اصل این سنگ در تمامی مراحل زندگی گذشتگان از تجارت گرفته تا کشاورزی نقش مهمی داشته است. در یونان قدیم نگین شجر، نشانه عروس جنگل و روح درخت بوده و به همین دلیل آن را در زمین های کشاورزی خود خاک می کردند تا محصولشان زیاد و باکیفیت باشد.

سنگ شجر با طراحی بسیار زیبا

از نظر تاریخی، عقیق با کارهای دستی مردمان قدیم به دنیا ارائه شد. از خواص عقیق شجر و به طور کلی دیگر انواع عقیق به عنوان طلسم و زیورآلات به نیت شفا در میان بابلیان رایج بوده است. استفاده درمانی از خاصیت سنگ شجر تا تمدن مصر و یونان باستان ادامه پیدا کرد و آوازه آن به افریقا، خاور میانه و روسیه نیز رسید. نگین شجر، به عنوان نگینی بسیار مناسب برای تراش و جلا خود را مطرح ساخت و از قرن پانزدهم تا اواخر قرن نوزدهم در آلمان راه خود را در بازار های جهانی باز کرد. امروزه نیز خرید و فروش سنگ شجر بهاری و انوع این گوهر در آلمان رایج می باشد.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره نحوه تشکیل

نحوه تشکیل به این صورت است که دی اکسید منگنز Mno۲ و دی اکسید سیلیسیم Sio۲ درون Ph های نزدیک بـه هم متبلور مـی شوند ولی تبلور و انجماد کریستالی دی اکسید منگنز مقداری زودتر از شبکه کریستالی سیلیس مـی باشد. اما سوالی که مطرح است این است که نقش های نگین شجر اصل چگونه به وجود می آید؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم زمانی کـه کریستال سیلیس بـه شکل ژله ای وجود دارد، دی اکسید منگنز بـه شکل دندریتی رشد کرده و متبلور مـی شود و بعد از آن حالت ژله ای سیلیس سرد مـی شود و این تاخیر زمانی تبلور بین دو ساختار است کـه سبب ایجاد و ثابت ماندن این اشکال داخل سنگ ها مـی شود. در مرتبه بعد گوهر تراش با تشخیص مسیر و لایـه نقش، بـه تراش سنگ مشغول می شود و اینجاست کـه تجربه و ذوق هنرمند نگین تراش است که چگونه بتواند نقش های زیبا را از دل سنگ بیرون بکشد و باعث نمایان شدن این خاصیت انگشتر شجر مردانه شود.
۱- این نوع را کـه شکل گیری بلور و ایجاد تصویر داخل آنـها بـه شکل همزمان مـی باشد سنگ شجره اولیـه (پایـه) نام نهاده اند. خاصیت سنگ شجر این است که بیشتر ساختارهای تشکیل شده درون این گونه از تصاویر بـه شکل سه بعدی مـی باشد.

نحوه تشکیل سنگ شجر چگونه است

عکس انگشتر شجر درختی سه بعدی

۲- در نوع دوم از شکل گیری سنگ شجره ، محلول های دارای اکسید منگنز و یـا ترکیبات دیگر بـه داخل ترک ها و شکستگی های داخل کریستال نفوذ کرده و در ادامه همـین نفوذ متبلور مـی شوند و جهت منتشر کردن این نوع، بسته بـه زاویـه ترک ها و منافذ، بیشتر بـه شکل دو بعدی مـی باشد. بـه این گونه کـه بین تشکیل شبکه کریستالی اصلی و تشکیل نقش ها فاصله زمانی وجود دارد، نوع ثانویـه مـی گویند. یعنی نقش یـا تصویر پس از ایجاد سنگ تشکیل شده است.
۳- نوع سوم از شکل گیری بـه این شکل است که یک باکتری بـه نام باسیلیس ترونجینسیس از منگنزهای داخل کانی تغذیـه کرده و ناخالصی های اکسید منگنر را از بین می برد و علت ایجاد نقش و تصویر داخل شکاف ها و منافذ نگین شجر مـی شود. این گونه از تشکیل این سنگ بسیار کم است ولی به هر حال جود دارد.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره فیروزه شجری

عمدتا منظور از شجر همان عقیق های شجر می باشد اما جالب است بدانید که بر روی فیروزه نیز نقش و نگار های مختلفی (شامل رگه، گاهی اوقات مانند درخت، گاهی اوقات اسم و …) به طور طبیعی وجود دارد که به این نوع فیروزه ، فیروزه شجری می گویند. این نقش و نگارها گاه به رنگ طلایی و گاهی به رنگ سیاه می باشد که در اصل شناسنامه سنگ محسوب می شود. (نشان می دهد که اصلی می باشد.)

انگشتر فیروزه شجری زیبا

عکس انگشتر شجر مردانه فیروزه

دسته بندی محصولات مرتبط

بر روی دسته بندی ها کلیک کنید تا محصولات مورد نظر را مشاهده نمایید

دستبند فیروزه (77)

نیم ست فیروزه (40)

گردنبند فیروزه (197)

انگشتر فیروزه (581)

گردنبند شجر (139)

انگشتر شجر (190)

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره چرا واژه “شجر” را بر روی این سنگ قرار داده اند؟

در سنگ عقیق شجری، شکل درخت (در زبان عربی این کلمه معنی درخت می دهد) و مناظر طبیعی و گاها تا حدودی تصاویری شبیه به حیوانات دیده می شود. پیشینیان براین باور بودند که این گوهر در اثر رعد و برق، شکلی از محیط اطراف را در خود ثبت می کنند و در حقیقت نقشی مشابه نگاتیو دوربین عکاسی دارد و باتوجه به محلی که آن سنگ در آن قرار دارد منظره ای متفاوت در آن ایجاد می گردد ولی در حقیقت دلیل اصلی پیدایش این سنگ ، رشد ساختار دندریتی اکسید منگنز در درون آن در زمان تبلور است.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره روش های تشخیص اصل بود این سنگ

امروز اگر کمی اطلاعات داشته باشید می توانید به راحتی سنگ شجر اصل را از بدلی تشخیص دهید و از خواص سنگ شجر اصل بهره مند شوید. بنابراین با کمی وقت گذاشتن و کسب اطلاعات، از خرید نگین شجرهای تقلبی جلوگیری کنید. با توجه به خواص عقیق شجر، از آنجا که این سنگ ها دارای منافذ و شکاف هایی میکروسکوپی زیادی می باشند از این رو برای رنگ آمیزی های شیمیایی موردی مناسب بوده و به علت نقش های فریبنده می توانند در صورت نبود اطلاعات کافی مشتری بعنوان نگین شجر اصلی به فروش برسد. با این تفاسیر اگر قصد خرید دارید اطلاعاتی را از متخصصین این زمینه بدست آوردید. در زیر به چند روش تشخیص عقیق اصل می پردازیم:

۱- اولین راه تشخیص سنگ شجر اصل: از آنجا که می دانید میزان سختی عقیق (جدا از اینکه شجر باشد یا نوع دیگری) از شیشه بیشتر می باشد بنابراین عقیق می تواند بر روی شیشع خط بندازید در غیر این صورت در عقیق بودن آن شک کنید.

۲- دومین روش تشخیص: در مقایسه دو عقیق هم اندازه، عقیق سنگین تر، اصل می باشد چون که عقیق اصل چگالی بالایی دارد بنابراین وزن بیشتری را در مقایسه با نمونه های مشابه خود دارد.

۳- سومین راه تشخیص: عقیقی که همچون شیشه صاف و زلال باشد امکان تقلبی بودن آن وجود دارد بنابراین عقیق اصلی ممکن است دارای لکه و یا رنگ کدر باشد. این روش همیشه صادق نیست و ممکن است عقیق صاف و خوش رنگ اصلی نیز وجود داشته باشد که بر این اساس قیمت بالایی پیدا می کند. عقیق اصل اغلب دارای اندکی هرج و مرج و بی نظمی در شفافیت است و بعضاً می‌توان درون آن خطوط و ابرهایی نامنظم را دید که میتوان به عنوان یک راه تشخیص سنگ شجر اصل نیز در نظر گرفت.

روش تشخیص اصالت سنگ عقیق خزه ای

۴- روش چهارم: چهارمین راه تشخیص سنگ شجر اصل و به طور کلی سنگ عقیق این است که در فصل تابستان و هوای گرم سرد بوده و در فصل زمستان حس گرمی به دست شما انتقال می دهد در حالی که عقیق ( سنگ شجر ) مصنوعی تابع دمای محیط می باشد. (البته این روش همیشه پاسخگو نیست)

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره عکس های جالب سنگ شجر بهاری، دریایی، پاییزی و …

در این بخش تعدادی از زیباترین سنگ شجر درختی که دارای طرح و نقش های جالب و خاصی هستند گردآوری شده است که با هم می بینیم:

سنگ شجر با طرح درخت زیبا

عکس سنگ شجر منقوش به شکل درخت

انگشتر شجر مردانه اصل زیبا

عکس انگشتر شجر درختی (منظره ای)

سنگ شجر با نقش علی

تصویر سنگ شجره منقوش به اسم مبارک علی

نقش محمد بر روی سنگ عقیق

عکس سنگ شجره منقوش به اسم مبارک محمد

نقش علی بر روی انگشتر شجر

عکس انگشتر شجر زنده منقوش به اسم مبارک علی

سنگ عقیق شجر کروی بزرگ

عکس سنگ شجره با منظره پاییزی (سنگ شجر پاییزی)

کلمه علی بر روی عقیق سفید

عکس سنگ شجری با نام مبارک علی

انگشتر شجر با نقش محمد

عکس انگشتر شجر زنده منقوش به اسم مبارک محمد

سنگ عقیق شجر خزه ای

سنگ شجر بهاری اصل

سنگ های عقیق خزه ای زیبا

انواع سنگ شجر بهاری

سنگ عقیق پاییزی

نگین شجر دریایی

انواع سنگ شجر بهارینگین عقیق بهارینگین عقیق شجر پائیزینگین عقیق پاییزی

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره ویژگی های شگفت انگیز سنگ شجر

از نظر فیزیکی سنگ عقیق شجری چگالی و ارتعاش کمتری در مقایسه با سایر عقیق ها دارد اما با این وجود نفوذ زیادی را در بین نگین های دیگر دارا می باشد. خاصیت سنگ شجر این است که صبر و تحمل را در صاحبش تقویت می کند و آرامش درونی در ارتباط با فضای بیرونی را زیاد می کند. خاصیت انگشتر شجر پاییزی یا به طور کل انواع مختلف آن ارتباط فرد را با زمین و کائنات عمیق تر می کند. خواص عقیق شجر، مناسب ترین معیار برای آزمودن فرد است به این معنی که موجب می شود راه و روش درستی جلوی پای انسان قرار گیرد. خواص عقیق شجری در سنگ درمانی بسیار موثر است.

ویژگی های سنگ شجر چیست

طبع این نگین گرم بوده و به وجود آوردن حس حمایت و اعتماد به نفس در صاحبش از خواص شجر می باشد. استفاده از کریستال سنگ شجر، در زمان بارداری خیلی موثر می باشد. استفاده از خاصیت انگشتر شجر دریایی  این دوران بارداری سبب آرامش در کودک می شود. اگر آن را به عنوان گردنبند استفاده نمایید، رتبه و ارزش شما در بین آشنایان بالا می رود. از خواص عقیق شجر و دیگر انواع عقیق این است که از شخص در مقابل حوادث محافظت می کند.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره آیا سنگ شجر رشد میکند؟

علت رشد سنگ شجر چیست؟ در جواب به این سوال ها ابتدا باید فهمید که منظور از رشد سنگ شجر چه چیزی است؟ قطعا ابعاد آن در طول زمان تغییر محسوسی ندارد پس حتما علت رشد سنگ شجر، تغییر شکل و افزایش و یا کاهش نقش و نگارهای نگین می باشد. در حقیقت نقش موجود بر روی سنگ عقیق شجر رشد نمیکند، اما برخی ها معتقد هستند که این نقش ها ممکن است در طی سالیان جابه‌جایی داشته باشند. بنابراین می توان گفت که بعد از گذشت چندین سال نقش روی نگین از نقطه ای به نقطه دیگری بر روی نگین تغییر حالت می دهد که ممکن است باعث بزرگتر دیده شدن نقش آن شود به همبن علت رشد سنگ شجر، از دیدگاه بعضی افراد اتفاق می افتد. پس به طور عامیانه باید بگوییم درخت شجر رشد نمی کند اما دچار تغییر شکل می شود.

رشد کردن سنگ شجر حقیقت دارد

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقرهبرخی از خواص سنگ شجر اصل

مهم ترین خواص سنگ شجر چیست؟ آیا به خواص انگشتر شجر در روایات و احادیث اشاره ایی شده است؟ استفاده از خواص سنگ شجر دریایی یا به طور کلی انواع گونه های مختلف سنگ عقیق شجر، روشی مناسب برای استحکام بخشیدن به رشته های وجودی فرد از طریق عملکرد درونی هستند. خاصیت انگشتر شجر دریایی و انواع این سنگ با قدرت شگرفی که دارد می تواند انسان از سز چشمه های گناه، انتقام، شرم و … دور نگه دارد و سبب کمال انسان ها شود. حال با برخی از خواص انگشتر شجر بر روی جسم، احساس و روح آشنا می شویم و با توجه به احادیث و روایات نقل شده، از خواص انگشتر شجر در روایات می توان همان خواص انگشتر عقیق را استخراج کرد.

۱- اثر خواص انگشتر و گردنبند شجر بر روی جسم: در بهبود کمردرد، آرتروز گردن و تعداد سلول های خونی این خواص شجر، بسیار مفید و موثر می باشد.

سنگ شجر چه خواصی دارد

۲- تاثیرات احساسی یکی دیگر از خواص شجر: خواص انگشتر شجر پاییزی و بطور کلی انواع این سنگ در کمک کردن فرد با رهایی دادن از احساسات منفی نفس اماره و الگوهای مضر زندگی، افزایش عزت نفس و پرورش دادن نفسی قوی تر مفید است.

۳- تاثیرات روحانی : خواص سنگ شجر دریایی یا انواع دیگر این سنگ سبب کمک به فرد در صادقانه نگاه کردن به خود، ترغیب شخص در گسترش دادن افکار مثبتش و تجسم کردن بالاترین سطح ظرفیت و توانایی شخصی می شود. خاصیت سنگ شجر، برای اکثر چاکراهای بدن مفید می باشد.

از آن جایی که آیات فراوانی درباب خواص بی نظیر عقیق بیان شده است. همچنین در منابع علمی و روایات اشارات فراوانی به انرژی و فواید این گوهر شده است که با توجه به آن ها میتوان به خواص انگشتر شجر در روایات پی برد و همان خواص عقیق را از آن استخراج کرد که برای آشنایی با این خواص پیشنهاد می کنیم مقاله خواص سنگ عقیق را در وبلاگ شرف آنلاین مطالعه نمایید.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره قیمت سنگ شجر اصل

قیمت سنگ شجر اصل

شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که عوامل موثر در تعیین قیمت سنگ شجر درختی چیست؟ در جواب این سوال باید گفت که قیمت سنگ شجر اصل غالبا براساس طرح و نقش های موجود بر روی آن قیمت گذاری می شود. هرچه این نقشه ها روی سنگ شجر اصل جالب تر و خاص تر باشد قیمت سنگ شجر اصل بالاتر می رود. ارزش این نگین شجر مردانه از چند ده هزار تومان تا چند میلیون تومان قیمت گذاری می شود. هرچه نقش موجود بر آن ها با تصاویر واقعی شباهت بیشتری داشته باشد و یا اسامی منقوش بر روی آن واضح تر باشد باعث افزایش قیمت سنگ شجر درختی اصل می شود. به طور کلی ذوق و سلیقه خریدار و فروشنده در تعیین قیمت سنگ شجر درختیاصل بسیار تاثیرگذار است!

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقرهسنگ شجر در ایران و جهان در کجا یافت میشود؟

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که چگونه سنگ شجر پیدا کنیم و سنگ شجر در کجا یافت میشود؟ در پاسخ به این سوالات باید گفت که معادن این سنگ در جهان زیاد نیست ولی غالبا از دل کوه و بستر رودخانه ها یافت می شود. شهرستان زیر کوه (نزدیک قاین) در استان خراسان جنوبی از مهم ترین معادن این سنگ در ایران و جهان می باشد. حدودا در حوالی سال 1350 چوپانی که از اهالی همین محل بوده کیلومترها دورتر از محل زندگی خود در شهرستان قطعه سنگی به طور تصادفی پیدا می کند که حاوی نقش و نگار هایی همانند درخت در آن وجود داشت. همین برخورد باعث شروع تحقیقات و کشف معادن این سنگ زیبا و قیمتی در دل کویر تفدیده در شهرستان زیر کوه شده است.

معادن سنگ شجر در کجاست

احتمالا در آن زمان با توجه به شرایط خوب آب و هوایی و بارندگی و درامد مناسب از کشاورزی کسی از اهالی آن محل علاقه ایی به بهره برداری از این معدن و استخراج سنگ نشان نمی داد. اما با گذشت زمان و افزایش جمعیت و افزایش بی کاری و … یافتن جواب این سوال که سنگ شجر در کجا یافت میشود از اهمیت بیشتری برخوردار شد و مردم روی به استخراج این سنگ باارزش در این منطقه آوردند. متاسفانه امروزه معدن موجود در این استان به دستور اداره منابع طبیعی تعطیل می باشد و استخراج از آن ممنوع شده است. بازگشت بیش از 100 نفر کارگر مشغول به کار در این منطقه زمانی امکان پذیر خواهد شد که این معدن به طور رسمی و قانونی ثبت شود. شجر هندی نیز یکی از زیباترین و جذابترین نگین ها را داردو این گوهر در بستر رودخانه و در دل کوه در مناطق خاصی یافت می شود.

انواع مختلف از سنگ عقیقنگین های قاین

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره نحوه شارژ سنگ شجر

با توجه به قیمت سنگ شجر اصل، شارژ این گوهر برای استفاده از خواص شجر از اهمیت بالایی برخوردار می باشد به طوری که امروزه پاکسازی و شارژ انواع سنگ ها یکی از کار های مهم و اجباری برای صاحبان سنگ های قیمتی محسوب می شود. جهت پاکسازی و شارژ سنگ شجر، روش هایی در منابع ذکر شده است که مهمترین آن ها پاکسازی با آب نمک است. نحوه شارژ سنگ شجری به این شکل است که یک ظرف را با آب نمک ترجیحا نمک دریا و آب خنک پر کنید و چند دقیقه سنگ را درون آب نمک قرار دهید در حالی که با ذهنی آرام بر روی پاک شدن آن گوهر تمرکز کرده اید سپس حداقل ۳۰ دقیقه تا یک شبانه روز آن را در همان ظرف قراردهید.

نحوه شارژ انگشتر شجر

عکس انگشتر شجر مردانه درختی

یک روش ساده دیگر برای شارژ سنگ شجر و به طور کلی انواع عقیق وجود دارد آن هم این است که سنگ خود را به مدت چند دقیقه دورن آبی جاری و روان قرار دهید و سپس ده دقیقه الی یک ساعت در مقابل نور خورشید قرار دهید. به این شکل شارژ سنگ شجری شما با موفقیت انجام خواهد شده و می توانید به طور دائم از خواص سنگ شجر دریایی یا پاییزی و به طور کل انواع این سنگ بهره مند شوید. توصیه می شود که در نگهداری این سنگ دقت لازم را بکار ببرید و این سنگ را کمتر در معرض انواع مواد شوینده و تغییرات آب و هوایی قرار دهید. با اینکه سختی این سنگ نسبتا مناسب است ولی از ضربه زدن به آن خوداری کنید تا با سالم نگه داشتن این گوهر بتوانید به طور دائم از خواص آن بهره مند شوید و مجبور به تهیه مجدد آن نباشید.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره برخی از خواص عقیق در روایات

با توجه به اینکه سنگی که در مورد آن بحث میکنیم از دسته سنگ های عقیق می باشد پس می توان همان خواص سنگ عقیق را از آن استخراج کرد و به اهمیت استفاده از این نگین پی برد که مورد توجه بسیاری از علما و بزرگان دین قرار گرفته است و استفاده از آن سبب خیر و برکت در زندگی ما خواهد شد. در ادامه به برخی از سخنان بزرگان در مورد این سنگ اشاره می کنیم.

یکی از مهم ترین خواص استفاده از این سنگ کاهش فقر و افزایش برکت و روزی می باشد به طوری که امام صادق (ع) در مورد خواص سنگ عقیق فرموده اند که دستی که در آن، این گوهر باشد، بسیار عجیب است که از درهم و دینار (پول) خالی باشد و باعث دوری فقر خواهد شد…

همچنین حضرت رضا (ع) فرموده اند که این نگین، فقر را از بین می برد و دست کردن آن، نفاق را دور می کند و نیز در ادامه بحث خواص عقیق فرمودنده اند که کسی که این انگشتر را در دست کند، فقیر نمی گردد.

خواص گردنبند شجر در روایات

یکی دیگر از خواص ارزشمند این سنگ افزایش ثواب و ارزش معنوی آن است. امیرمؤمنان علی (ع) در مورد این سنگ فرموده اند که خواندن دو رکعت نماز با این انگشتر، برابر با هزار رکعت نماز است که بدون این انگشتر خوانده می شود و همینطور به گفته ایشان این سنگ باعث دفع بلاها خواهد شد و از صاحب خود محافظت می کند!!! و همچنین امام صادق (ع) فرموده اند که خداوند دوست می دارد دستی که در دعا به سوی او بلند می گردد، در آن دست از این انگشتر باشد. رسول خدا (ص) فرموده اند که تا زمانی که انگشتر با این نگین در دست داشته باشید، حزن و اندوه بر شما وارد نخواهد شد و با وجود این سنگ اندوه و ناراحتی های بی مورد شما کاسته خواهد شد.

به این صفحه امتیاز دهید. از شما سپاسگذاریم

نظر دهید؛ ضمنا اغلب سوالات را در کمتر از چند ساعت پاسخ می دهیم.

پر کردن بخش 'ایمیل' اختیاری است.