شناخت سنگهای قیمتی و خواص آن‌ها, قیمت گذاری سنگهای قیمتی, گالری زیورآلات ، نقره جات و جواهرات زیبا

الماس : همه چیز درباره این گوهر نایاب +خواص+ ۱۰ سنگ الماس بزرگ جهان

diamond-7 الماس : همه چیز درباره این گوهر نایاب +خواص+ ۱۰ سنگ الماس بزرگ جهان

مقاله ای که مشاهده می کنید به طور کامل تمام موضوعات پیرامون الماس، این گوهر گرانبها را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهد. معادن اولیه، پیدایش و کشف بزرگ ترین و برترین الماس های جهان، اثرات مثبت و حتی زیان بار آن بر روح و جسم انسان، تشخیص و بررسی سنگ الماس تقلبی از نمونه اصل و همینطور نحوه نگهداری تا درجه بندی آن ها و … موضوعاتی است که در این مقاله به آن‌ اشاره می شود.

با شرف آنلاین همراه باشید…

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره سنگ الماس

در کتاب مقدس تورات از این گوهر به عنوان سخت ترین سنگ دنیا به این شکل یاد شده است:
“بلکه پیشانی تورا مثل الماس از سنگ خارا سخت تر گردانی”

خروج:باب ۲۸ ایه ۱۸

به علت ساختار محکم و سخت سنگ الماس، یونانی ها به آن Adamao که به معنی “من مطیع می سازم” می گفتند.  ویژگی این کلمه آداماس به معنی فنا ناپذیر (تسخیر ناپذیر و تخسیر نشده) گذاشتند. در آخر ما الماس را با کلمه همسان و مترادف آن یعنی Diamond می شناسیم. البته زمان دقیق آن که در چه تاریخی از این کلمه استفاده شد مشخص نیست زیرا در گذشته این لقب مربوط  به دومین سنگ سخت یعنی کروندوم همان گروه یاقوت یا چیز دیگری نسبت می دادند.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقرهتاریخچه پیدایش اولین سنگ الماس

اگر بخواهیم قدمت سنگ الماس را در زمین تخمین بزنیم به زمانی در حدود ۳٫۳ میلیارد سال پیش باز میگردد. این گوهر گران بها از زمان باستان برای انسان شناخته شده بود. هزاران سال پیش در کشور هند، برای نخستین بار انسان ها آن را در ته نشین رسوبات رودخانه ای پیدا کردند. تحقیقات نشان می دهد حجم بسیاری از الماس های نخستین معادن دنیا در هندوستان یافت شده است. سن این معادن به قرن چهارم قبل از میلاد مسیح باز می گردد.

تاریخ پیدایش سنگ الماسیکی از غنی ترین و سرشارترین معادن این سنگ در هندوستان، گلکوندا (GLOCONDA) نام داشت که این اسم در گذشته به عنوان سمبلی از ثروت بی نهایت بود. البته این موضوع نیز ذکر شده که منبع واقعی آن در دره کریشنا در هندوستان که دارای معادن ثانویه سنگ الماس (Placer Deposits) بود یافت شده است. باستان شناسان مقدار بسیار زیادی از آن ها را در چشم ها یا بدنه مجسمه های مقدس هندو پیدا کرده اند. در افسانه باستان هندو ذکر شده که الماس کوه نور مربوط به سلطان کارنا بوده که در ۶۰۰۰ سال قبل از امپراتوری آنگا بوده است.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره نحوه تشکیل الماس

این گوهر بر روی سطح زمین تشکیل نمی شود. آنها در دما و فشار بسیار بالایی که در بیش از صد کیلومتری اعماق زمین وجود دارد تشکیل می شوند. کربن تقریبا در  عمق ۱۲۰ تا ۲۰۰ کیلومتری در قسمت بالایی گوشته، در درجه حرارت ۱۳۰۰-۹۰۰ درجه سانتی گراد و تحت فشار بالا در حدود ۴۵۰۰۰ بار قادر است با کریستالیزه شدن، به سنگ الماس تبدیل شود؛ اگر این شرایط فراهم نباشد به گرافیت تبدیل می شود.

نحوه تشکیل سنگ دایموند

اکثر  گوهر های کشف شده از راه فوران های آتشفشانی در قسمت عمیق بشکل مخروطی شکل تا سطح زمین جا به جا شده اند. به دلیل حرکات قائم کوه زائی  این
فوران ها در قسمت گوشته شروع شده و در مسیر خود، تکه هایی از سنگ های گوشته را کنده و بدون اینکه آن ها را ذوب کند به سطح زمین منتقل می کنند. این فوران ها دارای تکه هایی هستند که در محیط هایی با دما و فشار بالای لایه گوشته زمین ایجاد شده اند. انسان ها این گوهر را با شیوه های مختلف مثل استخراج تکه های حاوی گزنولیت یا خاک ها و رسوباتی که از هوازدگی سنگ های الماس دار به وجود آمده اند، به دست می آورند.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره ترکیبات

الماس یک کانی تشکیل شده از عنصر کربن با نظم ساختاری مکعبی شکل تتراهدرال (Tetrahedral) است. اتم های کربن در گوشه ها و در قسمت مرکز این مکعب جای گرفته اند. به علت ساختار پایدار اتم های آن و پیوند قوی کوالانسی دارای بیشترین سختی در تمام کانی ها به اندازه ۱۰ در مقیاس مو می باشد. این مشخصات سنگ الماس را برای به کارگیری در کارهای برشی و مقاومتی بسیار مناسب کرده است. ما فقط قادر هستیم با پودر آن و یا چیزی شبیه به خودش روی آن برش و یا خش بیاندازیم.

ترکیبات انگشتر الماس زنانه

از خواص و ویژگی های آن می توان گفت این گوهر گرانبها در مقابل مواد شیمیایی حالت خنثی داشته و فقط اسید سولفوریک کروم دار در دمای c 200 قادر است آن را به دی اکسید کربن تبدیل نماید. پایداری شیمیایی خارق العاده این گوهر در دما و فشارهای متغیر و هدایت الکتریسیته ضعیف از ویژگی های آن می باشد. از دیگر مشخصات این سنگ فاکتورهایی قبیل وزن به قیراط، پاکی و طیف نوری، رنگ، تراش می باشد که برای ارزیابی و صدور شناسنامه یک سنگ جواهر الماس میتوان از آن ها استفاده کرد و اثر مستقیم بر قیمت سنگ مورد نظر دارند.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره تراش برلیان الماس

برلیان گونه ای از تراش نگین است که باعث درخشندگی و جلای بیشتر می شود. حتی اگر سنگ الماس از کیفیت و رنگ خوبی برخوردار باشد باز هم یک تراش بد و بدون دقت باعث می شود آن را بی کیفیت جلوه دهد. هنگام تراش این گوهر بین ۶۰ تا ۷۰ درصد از وزن آن کاسته می شود. جالب است بدانید که حدود هشتاد درصد الماس های دنیا شرایط مناسبی برای تراش ندارند و تراش داده نمی شوند.

نحوه تراش سنگ برلیان چگونه است
در قرن ۱۴ میلادی برای نخستین بار سنگ الماس تراش داده شد. نخستین تراش، جلا دادن سطوح طبیعی در قالب اوکتاهدرون بود که به دلیل شکل آن به تراش نوک تیز شهرت یافت. این گونه تراش، آغازی برای تلاش های رسیدن به بیشترین درخشندگی و جلا برای تراش های مدرن امروزی بود. قسمت های مختلف یک نگین تراش داده شده عبارتند از:

تاج (CROWN): که شامل قسمت بالایی نگین می شود.
خیمه (PAVILION) و کیولت (CULET): که شامل قسمت انتهایی نگین است.
کمربند(GIRDLE): که  قسمت لبه جدا کننده تاج از خیمه کمربند می باشد .
پخ (fact): به سطح صاف و جلا شکل روی نگین اطلاق می شود.
Table: به بزرگترین پخ (fact) روی نگین گفته می شود.

دسته بندی محصولات با تراش الماسی

برای مشاهده محصولات سنگ اصلی با تراش الماس گونه روی تصاویر کلیک کنید

انگشتر یاقوت (536)

انگشتر یاقوت سرخ (276)

انگشتر یاقوت کبود (279)

انگشتر زمرد (258)

انگشتر زبرجد (249)

انگشتر آمیتیست (245)

انگشتر الکساندریت (184)

انگشتر گارنت (228)

گردنبند یاقوت (201)

گردنبند یاقوت سرخ (100)

گردنبند یاقوت کبود (100)

گردنبند زمرد (87)

گردنبند زبرجد (90)

گردنبند گارنت (67)

گردنبند الکساندریت (57)

نیم ست زبرجد (41)

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره خواص الماس بر روح و جسم

از خصوصیات این گوهر می توان به بعد روحانی این گوهر اشاره کرد. این گوهر قادر است شخص را در فعالسازی لوب پیشانی مغز که مکان اکثر توانایی های ما بعد الطبیعه و هوشیاری شهودی است، یاری رساند. بلورهای نگین مبدل هایی هستند که این توانایی را دارند انرژی های ارتعاشی با بسامد زیاد را برای خویشتن هوشیار در دسترس تر قرار دهند. در سنگ درمانی با الماس این گوهر قادر است چاکراهای قلب (چهارم)، چشم سوم (چاکرای ششم) و تاج (هفتم) را تقویت کند و پرورش دهد.

از دیگر خصوصیات و ویژگی های این نوع سنگ ها رنگ منحصر به فرد آن ها می باشد. به علت داشتن رنگ سفید خود می توانند آسان کننده ورود به سطوح برتر ارتعاشی روانی باشند. در زینت کردن هر روزه، قادر هستند توانایی شخص برای تمرکز هوشیارانه بر روی اظهار اهداف و رویاهای شخصی را تشدید کنند. “شدت” کلید واژه ای برای  این گوهر است. بلورهای این گوهر این توانایی را دارند که انرژی سنگ های دارای ارتعاش بالا نظیر مولداویست، فناکیت، آززتولیت، هردریت، سلستین، شیشه آسمانی طلایی لیبی، شیشه آسمانی تبتی و نمونه بسیار زیاد دیگری را ارتقا داده و چند برابر تقویت کند.

انگشتر الماس زنانه جذاب

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره تاثیر بر احساسات

بطور کلی ویژگی های سنگ الماس از دیدگاه احساسی شامل پیروزی، امید، وفاداری، خلوص و افزایش دهندگی عشق می باشد. این گوهر بر محدوده احساسی برای تقویت قدرت همه سطوح احساسی عمل می کند. بنابراین، شخص باید نسبت به زینت کردن با الماس به صورت هوشیار عمل کند و درصورتی که شخص در یک قالب بد ذهنی قرار دارد باید آنها را از خود دور نگه دارد. علاوه بر این آنها قادر هستند از لحاظ درمانی برای تشدید و پیدایش موضوعات احساسی مستور مانده مورد استفاده قرار گیرند.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره ویژگی های الماس از نظر انرژی و طب کهن

در باورهای باستان گفته می شود که این گوهر به علت سختی بسیار بالا و ارتباط آن با خورشید، حاوی انرژی بالایی برای طلسم و جادو برای افزایش قدرت جسمانی می باشد. در بعضی فرهنگ ها به علت ذات خیره کننده آن، سنگی محافظ به شمار می آمد .

در منابع کهن ایرانی نقل شده طبع این نگین سرد و خشک است و قرار دادن آن روی شکم موجب رفع دل پیچه، مشکلات معده و گوارشی می شود. همینطور در اطفال موجب می شود از صرع محفوظ بمانند. (معرفه الجواهر)

سنگ الماس چه انرژی هایی دارد

ابن سینا و جرجانی در منابع خود گفته اند که این نگین زهر کشنده است ولی ابوریحان بیرونی می گوید که آن را به سنگ خورانده اند و هیچ اثری روی آن نداشته است. بعضی نیز گفته اند ویژگی زدایندگی سنگ الماس موجب جلا دادن دندان ها و حتی ریختن آنها می شود. (الصیدنه /۲۶۳)

هرکسی که سنگ الماس با خود حمل کند از صاعقه در امان باشد و از ادرار دردناک آسوده. هر زن که وضع حمل دشوار داشته باشد با حمل سنگ الماس به همراه خود به اسانی بار نهد. (تنسوخ نامه صفحه ۶۹)

خواص این سنگ امروزه نیز کاربرد بسیار زیادی دارد. اخیرا دانشمندان در مرکز سرطان جانسون دارویی از نانو ذرات الماس به عنوان حمل کننده داروی شیمی درمانی به عنوان رهایش مستقیم در تومور مغز کشف کردند. این دارو سلول ‌های سرطانی مغز را نابود می کند، بدون این که به سلول ‌های سالم اطراف اثر منفی داشته باشد.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره الماس سنگ ماه تولد چه کسانی است؟

این نگین مهم ترین سنگ ماه تولد فروردین است. نگین های دیگری مثل جاسپر، سنگ خون، توپاز زرد، یاقوت کبود، آکوامارین هم سنگهای ماه متولدین فروردین می باشند. هریک از سنگ های موجود در طبیعت ویژگی منحصر به فرد دارند. انرژی از امواج کیهانی عبور می کند و شما به وسیله نگین هایی که به گردن دارید یا به طریقی با بدنتان در تماس قرار دارند به شما منتقل می شود. الماس، یکی از گرانبهاترین و زیباترین بلور های طبیعت با متولدین فروردین ارتباط زیادی برای دریافت انرژی از سیاره حاکم بر آنها یعنی مریخ برقرار می کند.

الماس برای متولدین چه ماهی است

این نگین به عنوان جواهری که بیماری ها را از فرد دور می کند و به شخص تندرستی کامل می دهد به شمار می آید. همینطور از ما در مقابل هراس و وحشت محافظت می نماید. در کتب و منابع قدیمی نقل شده اگر زنانی که دچار بیماری زنانه هستند و روشی برای رهایی از آن می خواهند کافیست آن  را دور زانوی خود قرار داده تا مشکل آنان برطرف شود. اگر بر بازویشان ببندند قادر هستند بر همه دشمنان شان پیروز گشته و آنها را شکست دهند.

این گوهر محبت را دربین زوجین ایجاد و تقویت می کند. برای متولدین فروردین ماه قدرت اراده و هوش را افزایش می دهد و حافظه را تقویت می کند. این گوهر ضد افسردگی و ناراحتی می باشد و قدرت بدنی و نیروی جنسی را تقویت می کند. نقل شده که از آنجا که بر روی آن، آتش و یا آهن تاثیری ندارد پس اشخاصی که از این گوهر استفاده می کنند از برق گرفتگی ایمن خواهند بود.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره روش شناسایی الماس اصل و تقلبی

به شکل کلی از ۵ روش برای شناسایی تفاوت الماس اصل از بدل میتوانیم استفاده کنیم:۱- از آنجا که نوع طبیعی که از معدن الماس خام به دست می آید دارای ناخالصی است از طریق لوپ یا همون بزرگنمایی با لنز قادر هستیم آنها را مشاهده کنیم.
۲- همان طور که اطلاع دارید سنگ الماس دارای بالاترین سختی در عناصر طبیعت می باشد پس با کشیدن کاغذ یا سمباده ای زبر روی این گوهر طبیعی نباید روی آن خش ایجاد شود.
۳- سنگ الماس را در جلو دهان خود قرار دهید و زمانی به اندازه پنج تا شش ثانیه به آن “ها” کنید. اگر بخار از روی سطح آن رفع شد سنگ الماس شما اصل است. به این طریق تست مه می گویند.
۴- انعکاس نور از ویژگی های این نگین است که باید همیشه به آن توجه داشته باشید و مورد آزمایش قرار دهید
۵- سنگ الماس طبیعی همیشه داخل آب فرو می رود ولی نوع مصنوعی به دلیل چگالی پایین خود احتمال دارد روی آب بماند.

روش شناسایی سنگ الماس اصل

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره نگهداری و مراقبت

در نگهداری این نگین باید به این نکته توجه داشته باشید از آنجایی که سنگ الماس گرد و غبار را به خود جذب می کند هرگز آن را در مجاورت مواد شوینده دارای کلر، اسپری و رنگ مو، لوسیون ها، صابون ها، و عرق بدن و چربی های طبیعی پوست قرار ندهید. این مواد موجب می شود یک لایه جرم روی آن تشکیل شود و از بین رفتن خصوصیات این گوهر از نظر انرژی و کاسته شدن درخشندگی آن به علت عدم ورود نور را به دنبال خواهد داشت.

روش نگهداری از سنگ برلیان

برای نابود کردن جرم های روی این گوهر ارزشمند بهتر است از نصف فنجان پاک کننده های دارای آمونیوم و یا صابون مایع بسیار لطیف و به همان میزان آب ولرم درست کنید و به مدت زمان سی دقیقه آن را داخل آن قرار دهید و سپس با مسواک سنگ را پاک کنید. در نهایت آن را با یک پارچه نرم بدون پرز خشک کنید. این نگین قادر است به جواهرات دیگر خش بیندازد و خود نیز در زمان پرت کردن با شدت امکان دارد بشکند. هنگامی که در سفر هستید می توانید از بسته های مخمل مخصوص جواهرات از آن نگهداری کنید تا به مقصد برسید.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقرهمعادن سنگ الماس در سراسر دنیا

اگر از ابتدا دقت کنیم کشور هند بزرگ ترین منابع این گوهر در کل جهان را در خود جای داده است. تخمین زده شده که حدود ۱۲ میلیون قیراط سنگ الماس از معادن هند استخراج شده باشد اما معادن کشور هند تا سال ۱۸۶۶ مشغول به فعالیت بوده اند و اکنون فقط یک معدن در پانا در ایالت مادیاپرداشت فعال می باشد. از آن سال به بعد معادن جدیدی در قاره آفریقا و در کشور آفریقای جنوبی مشاهده شد و آن را تبدیل به سومین منطقه با بیشترین معادن عمده کرد.

کشور برزیل نیز دومین کشور بزرگ تولید کننده این نگین از نیمه اول قرن هجدهم می باشد. در سال های پایانی ۱۷۲۹ چندین معدن پلاسر (مناطقی که سنگ الماس در سنگریزه ها یافت می شود) در شرق برزیل و در کنار شهری به نام Teune که بعدها به “شهر الماس” تغییر نام یافت پیدا شد. در سال ۱۸۴۴ معادن غنی از آن در منطقه باهایا در شمال برزیل مشاهده و در طی ۱۲۰ سال حدود ۱۰٫۱۷ میلیون قیراط استخراج شد که در بین آنها چندین سنگ بسیار بزرگ (بیشتر از ۱۰۰ قیراط) کشف شد. البته منطقه سیبری در کشور روسیه از چند دهه قبل به دومین تولید کننده نگین الماس دنیا بعداز آمریکا قرار گرفته است.

تا سال ۱۸۷۶ باور بیشتر مردم این بود که این گوهر ها فقط در لابه لای مواد تخریب شده هستند و از این واقعیت که کیمیرلیت (Kimbrelite) یا همان سنگ مادر و اصلی حاوی الماس) با مخروطه های آتشفشانی همراه است اطلاعی نداشتند. این واقعیت کمک بسیار مهمی به شمار می آمد برای زمین شناسان و مهندسین اکتشاف در یافتن معادنسنگ  الماس در تمام نقاط دنیا مثل تانزانیا، بوتسوانا، آنگولا نامبیا، آفریقای غربی، استرالیا و کانادا، ایالات متحده، روسیه و ونزوئلا.بزرگترین و مشهورترین مخروط کشف شده آتشفشانی به اسم معدن کیمبرلیت نام نهاده شد که از ۱۸۷۱ تا ۱۹۰۸ میلادی بدون به کار گیری از ماشین آلات به شیوه ابتدایی مورد بهره برداری قرار گرفته است. استخراج مواد از دل این مخروط بسیار بزرگ آتشفشانی موجب بوجود آمدن حفره عظیمی در زمین شد که به آن اصطلاحا بزرگترین حفره ایجاد شده به وسیله بشر گفته می شود. قطر دهانه حفره در روی زمین ۴۶۰ متر و عمق آن ۱۰۷۰ متر است و روباز می باشد. از این معدن چیزی نزدیک به ۱۴٫۵ میلیون قیراط الماس استخراج شده است.

معادن سنگ الماس مهم در جهان

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره مشخصات الماس (شفافیت و طیف نوری)

از گذشته تا کنون الماس همیشه به عنوان “پادشاه سنگ های قیمتی” نزد اشخاص ثروتمند شناخته شده است و چه بصورت تراشیده یا تراش نخورده از آن در زیورآلات خود بهره می بردند. احتمالا مهمترین دلیلی که سنگ الماس را به عنوان گران بهاترین و دوست داشتنی ترین نگین جواهری تبدیل کرده است صفت تلألو زیبا و خیره کننده آن باشد.

یک نگین ایده آل از این گوهر، الماسی است که بدون ترک، تورق، خطوط رشد و ناخالصی داخلش باشد. این ناخالصی ها را به عنوان عیب (Flaw) و قسمت های تیره رنگ را لکه های کربن (Carbon Spote) نام  می نهادند. در صورت وجود این ناخالصی ها از زیبایی ظاهری این گوهر کاسته می شود و مانع از عبور نور از آن می شود و در صورت زیاد بودن این ناخالصی ها، باعث کاهش مقاومت آن نیز می شود. بلور های آن خاصیت نوری ویژه ای مانند تجزیه نور و درخشندگی و درصد بالایی از پراکندگی نور را دارا می باشد. زمانی که نور سفید از آن عبور می کند، این پراکندگی نوری باعث تفکیک نور به رنگ هایی که آن را تشکیل داده می شود. این موضوع همان چیزی است که به یک منشور توانایی تفکیک نور سفید به طیف رنگ های مختلف را می دهد.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقرهرنگ های مختلف این گوهر

رنگ الماس در میزان قیمت آن سهم بسیار زیادی دارد. اکثر سنگهای قیمتی برحسب ناخالصی درون خود شامل رنگ خاصی می شوند اما در سنگ الماس بدین شکل نیست بلکه اکثرا به نیتروژن و عیب های ساختاری در شبکه بلوری آن وابسته است. وجود نیتروژن دلیل وجود ته رنگ زرد می شود. وجود کربن در شبکه کریستالین نوع خالص نیز دلیل آبی شدن آن است.

بلور های این نگین دارای رنگ های مختلفی هست. البته اکثرا رنگ آنها سفید و یا سفید متمایل به آبی یا زرد و یا قهوه ای می باشد. در کشور برزیل و اندونزی الماس هایی مشاهده شده که  رنگ آنها آبی می باشد. این گوهر در رنگهای فانتزی از قبیل سبز، قرمز، بنفش، قهوه ای  نارنجی صورتی و زرد سیر بسیار کمیاب و نادر هستند و اکثرا مورد علاقه و در اختیار کلکسیونر ها می باشند.
رنگ صورتی در الماس، مثل رنگ قهوه ای است و در میان این دو رنگ ته رنگ های فراوانی مشاهده می شود. در بعضی اوقات در این گوهر هر دو رنگ قهوه ای و صورتی مشاهده می شود. در سال ۲۰۱۳ سنگ الماس نادر صورتی رنگ پینک استار را به ارزشی معادل ۶۰ میلیون دلار و با وزن ۵۹٫۶ قیراط به فروش گذاشته شد.
اگر اتم های آن غنی از هیدروژن باشد به رنگ سبز مشاهده می شود.

رنگ های مختلف برلیان چیست
حتی نوعی از سنگ الماس به نام Chameleon ( گونه ای از آفتاب پرست) وجود دارد که  رنگ آن تغییر می کند. این محدوده تغییر رنگ شامل سبز خاکستری به زرد روشن است و این تغییر رنگ زمانی به وجود می آید که این سنگ در زمانی به مدت یک روز یا بیشتر در الکل روشن با حرارتی به اندازه ۲۰۰-۳۰۰ درجه سانتی گراد گذاشته شود، در این صورت برای مدتی در حدود چند دقیقه زرد شده و بعد به رنگ سبز خاکستری پایدار خود تبدیل می گردد.

یکی از درشت ترین نگین های Chameleon به رنگ سبز و با تراشی به شکل قلب ۳۲٫۲۸ قیراط وزن دارد. الماس نارنجی رنگ مثل سبز و قرمز از نادرترین و کمیاب ترین رنگ های فانتزی می باشند. اکنون نگین های قرمز این گوهر از معدن  Argyle در کشور استرالیا استخراج می شود و برلیان های نارنجی رنگ خالص، احتمالا کمیاب ترین رنگی است که تابه امروز یافت شده است.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره درجه بندی رنگ‌ها

طبق توافق بین المللی درجه بندی رنگ الماس از سفید تا سفید مایل به زرد درجه بندی شده است. امروزه این موضوع مبرهن است که بعضی اختلافات در تشخیص رنگ مربوط به رنگ آنها نیست، چراکه در پدیده فلورانس موجود در آنهاست. کریستال های الماسی که به رنگ ریور (River) شهرت دارند به رنگ سفید متمایل به آبی می باشند اما اشخاصی که تجربه در تشخیص و بررسی رنگ برلیان دارند امکان دارد آنها را سفید مایل به زرد نیز مشاهده کنند.

رنگ زرد فقط درصد بسیار کمی از رنگ را شامل می شود و اصطلاحا ته رنگ است. نگین های زرد رنگ ارزش کلکسیونی دارند و به رنگ آنها “فانتزی” گفته می شود. رنگ بلور سنگ الماس با حجم آن رابطه بسیار نزدیک و مستقیم دارد و هرچقدر بزرگتر باشد رنگ بهتر و مناسب تری عرضه می کند. سازمان جواهر شناسی آمریکا (GIA) سیستمی منطقی و ساده برای جداسازی و تفکیک رنگ های موجود در نگین های برلیان ارائه داده که با حرف D شروع و به X  پایان می یابد. در جدول زیر این تقسیم بندی ارائه شده توسط سازمان جواهرشناسی آمریکا G.I.A نشان داده شده است.

جدول تقسیم بندی الماس از نظر رنگ

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره ده الماس گران‌قیمت و برتر جهان

۱ – کوه نور

قیمت تخمین زده شده: بسیار گران‌بها

الماس سنگ کوه نور

تاریخ این سنگ با وجود روایات مختلف، به وینکونتار، گونتور، در نزدیکی معبدی در اندرا پرادش درکشور هندوستان بازمی‌گردد . این نگین ثروت بسیاری از خاندان‌ها از قبیل خاندان مغول‌، سیک، پارس، و بریتانیا به شمار آمده است. قدیمی‌ترین موضوع پیرامون کوه نور به سال ۱۵۲۶ بازمی‌گردد. در طول امپراطوری بریتانیا در هندوستان، این نگین از هند به انگلستان منتقل شد. وزن اصلی کوه نور قبل از برش ۷۹۳ قیراط بود، که در اکنون یک سنگ برش خورده به وزن ۱۰۵٫۶ قیراط ( ۲۱٫۶ گرم ) می‌باشد. کوه نور یکی از بزرگ‌ترین الماس های شناخته‌شده و کشف شده در دنیا می باشد. این سنگ، به وسیله هورتنسو بورگیا برش داده شد. این الماس، گنجینه‌ای برای تعداد زیادی از پادشاهان بوده و اکنون گران‌بهاترین  قیمتی ترین جواهر جهان می باشد. ابعاد کوه نور ۳۶* ۳٫۹۰*۱۳٫۰۴ میلی‌متر برآورد شده است. در حال حاضر این سنگ در تاج ملکه الیزابت جای گرفته و نمونه بدل آن در برج لندن به نمایش گذاشته شده است. گردشگران فراوانی از تمام نقاط جهان به این مکان جذب می‌شوند تا تنها نگاه کوتاهی به این گوهر بیاندازند. الماس کوه نور و الماس دریای نور دو گوهر با ارزش در تاریخ ایران هستند.

۲- سانسی

قیمت تخمین زده شده: بسیار گران‌بها

سانسی سنگ الماس زرد

این سنگ الماس در اصل از کشور هندوستان منشأ گرفته و شهرت آن به مغول های زمان باستان هم ارتباط دارد. این سنگ الماس قبل از سال ۱۵۷۰ یافت شد. سانسی، نخستین الماس بزرگی بود که با شکل و وجوه متقارن برش داده شد. ظاهر آن مثل دو تاخ پشت به پشت است اما فاقد ظاهر خیمه‌ای است. وزن آن ۵۵٫۲۳ قیراط ( ۱۱٫۰۴۶ گرم ) است و رنگ آن زرد کمرنگ می باشد که درجه‌ی دقیق و مشخص  آن هنوز به ثبت نرسیده است. برش این سنگ، برش برلیانی اصلاح شده سپرمانند می باشد. سانسی دارای تاریخی بسیار جالب با صاحبان مختلف است. این گوهر صاحبان مختلف و کشورهای متعددی را تجربه کرده و به خود دیده است. در آخر این سنگ درخشان، در گالری آپولو که مربوط به کلکسیون جواهرات سلطنتی فرانسه در موزه‌ی لوور است، جای گرفت. سانسی، ارزش بسیار زیادی دارد و نمی‌توان برای آن قیمتی تخمین زد.

۳- کولینان به ارزش ۲ میلیارد دلار

معرفی الماس کولینان

این گوهر بزرگترین الماس کشف شده با کیفیت جواهر می باشد. بزرگترین جواهر جلا داده‌شده از آن به نام کولینان ۱، یا ستاره‌ی آفریقا می باشد. سنگ الماس کولینان در معادن پریمیر در جنوب قاره آفریقا یافت شد. ۹ نگین همانند که از سنگ کولینان جدا شدند، به نام‌های کولینان ۱ تا کولینان ۹ نام گذاری شده اند. کولینان ۱ بر روی عصای سلطنتی قرار گرفته است. هردوی کولینان ۱ و کولینان ۲، جزو جواهرات سلطنتی انگلستان می باشند. کولینان ۹ بر روی یک انگشتر طلای سفید که به نام انگشتر کولینان ۹ شهرت دارد قرار گرفته است. وزن کولینان چیزی در حدود ۳۱۰۶٫۷۵ قیراط (۶۲۱٫۳۵۰ گرم ) بوده و دارای برش های متنوع ( کوسنی، گلابی و مارکیز شکل) می باشد. این گوهر به وسیله برادران آسچر برش داده شد. صاحب اصلی آن شرکت حفاری الماس پریمار بود و اکنون متعلق به پادشاهی انگلستان است. رنگ این سنگ سفید و با درجه‌ی D یا e می‌باشد. قیمت برآورد شده برای این الماس، ۲ میلیارد دلار آمریکا است.

۴- امید به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار

الماس امید چقدر ارزش دارد

سنگ امید که از آن غالبا با اسم های ” آبی فرانسه “، ” جواهر شاه ” و ” تاورنیه آبی ” نیز یاد می‌شود مشهورترین نگین دنیا است. به علت وجود مقادیری بور در ساختار کریستالی این سنگ، رنگ آن تخیلی آبی مایل به خاکستری تیره است. شدت روشنی آن به خاطر وجود دانه دانه‌های سفید، VS1 ارزیابی شده است. این سنگ  در معادن بزرگ کولار در هندوستان کشف شده است. زمان کشف الماس امید همچنان یک راز باقی مانده است. سنگ دارای برش کوسنی عتیقه شکل است. زمان نخستین برش این نگین هنوز ناشناخته است اما پس از سال ۱۷۹۱ از الماس آبی فرانسوی مجددا برش داده‌شده و برش نهایی آن به وسیله هری وینستون در بین سال‌های ۱۹۴۹ تا ۱۹۵۸ داده شد. امید ویژگی های فیزیکی منحصر به فردی دارد که باید در نظر گرفته شود. وزن آن ۴۵٫۵۲ قیراط ( ۹٫۱۰۴ گرم ) است و ابعاد آن با گردو یا تخم کبوتر قابل قیاس می باشد. اگر نور ماوراء بنفش با طول موج کوتاه به آن بتابد، این سنگ الماس تا زمانی حتی بعد از قطع شدن منبع نور، درخشش شدید و عجیبی از خود نشان می دهد. به همین علت و دارا بودن این خصوصیت عجیب، مردم تصور می‌کنند این سنگ نفرین شده است. صاحب کنونی این سنگ الماس موزه‌ی تاریخ طبیعی اسمیتسونین می باشد. ارزش تخمین زده شده ی آن ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون دلار آمریکا برآورد شده است.

۵- الماس صدساله‌ی د بیزر به ارزش ۹۰ میلیون دلار

سنگ الماس د بیزر

سنگ صدساله‌ی د بیزر سومین الماس بزرگ کشف شده جهان در معادن پریمیر می‌باشد. این نگین بیش‌ترین درجه‌ی بی‌رنگی را دارا می باشد و از بیرون و درون بدون نقص می باشد. این نگین در ۱۷ جولای ۱۹۸۶ با به کار گیری از سیستم اشعه‌ی ایکس در جنوب قاره آفریقا یافت شد. وزن نتراشیده آن ۵۹۹ قیراط بود که در آخر به ۲۷۳٫۸۵ قیراط ( ۵۴٫۷۷۰ گرم ) کاهش یافت. انستیتوی گوهر شناسی آمریکا، درجه D را به رنگ این گوهر داده است. برش این گوهر ، بریلیانی اصلاح شده به شکل قلب می باشد. اسم این گوهر داستان جالبی را با خود به همراه دارد. این نگین به شکل خام برای جشن صد ساله‌ی معادن یکپارچه د بیزر به نمایش در آمد . صاحب کنونی این سنگ ناشناخته است و ارزش حدودی آن حداقل ۹۰ میلیون دلار آمریکا تخمین زده شده است .

۶- ستاره‌ی صورتی به ارزش ۸۳٫۲ میلیون دلار

الماس ستاره‌ی صورتی چیست

این نگین تنها و بزرگ‌ترین سنگ  الماس کشف شده به رنگ صورتی درخشان است. ستاره‌ی صورتی به وسیله د بیزر در سال ۱۹۹۹ در جنوب قاره  آفریقا کشف شده و وزن نتراشیده آن ۱۳۲٫۵ قیراط بود. این الماس در نمایشگاه اسمیتسونیان به نام ” شکوه و جلال الماس ها ” در کنار زیباترین و مشهور ترین الماس‌های جهان به نمایش گذاشته شد. وزن فعلی این سنگ ۵۹٫۶۰ قیراط (۱۱٫۹۲۰ گرم ) بوده و برش برلیانی بیضوی شکل آمیخته (Mixed Oval Brilliant Cut) دارد. ارزش برآورد شده برای ستاره‌ی صورتی ۸۳٫۲ میلیون دلار آمریکا می باشد. این نگین به وسیله حراج خانه ساتبیز در ژنو به حراج گذاشته شد و ارزش فروش آن، رکورد قیمت هر قیراط الماس به دلار همه ی سنگ‌ های قیمتی و گرانبها را شکست. این نگین به وسیله اسحاق وولف، یک برشکار آمریکایی خریداری شد و او اسم این سنگ را به رویای صورتی تغییر داد. نام‌های مختلفی به وسیله صاحبان متعدد به این سنگ داده شده است. نام این نگین به طور پیوسته از استینمتز صورتی ( ۲۰۰۷-۱۹۹۹) به ستاره‌ی صورتی ( ۲۰۱۳ –۲۰۰۷ ) و بعدها به رویای صورتی ( ۲۰۱۳ به بعد ) تغییر یافته است .

۷- ویتلسباخ به ارزش ۸۰ میلیون دلار

ویتلسباخ الماس آبیاین گوهر اول از معادن کولور شهر گونتور در ایالت اندرا پرادش هندوستان به دست آمده است. صاحب اولیه این سنگ، فیلیپ چهارم اسپانیا بود و این گوهر در اواسط دهه‌ی ۱۹۶۰ کشف شده است. الماس اصلی ویتلسباخ که به اسم ویتلسباخ آبی نیز شهرت دارد، حدود ۳۵٫۵۶ قیراط ( ۷٫۱۱۲ گرم ) وزن داشت و به رنگ تخیلی عمیق آبی مایل به خاکستری بود که به عنوان جواهر تاج هر دو کشور اتریش و باواریا مورد استفاده قرار می گرفت. رنگ و وضوح آن قابل‌ قیاس با سنگ الماس امید (Hope Diamond ) است. این نگین برش‌های عتیقه‌ی برلیانی بیضوی شکل ستاره‌ای (Antique Oval Stellar Brilliant Cut) دارد. وزن نهایی نگین ۴ قیراط سبک‌تر است، زیرا لورنس گراف که صاحب بعدی این سنگ بود، برای برطرف کردن نواقص آن ، دوباره این نگین را به وسیله سه برشکار تراش داد. بنابراین وزن نهایی آن ۳۱٫۰۶ قیراط ( ۶٫۲۱۲ گرم ) بوده و برآورد می شود که ارزش آن ۸۰ میلیون دلار آمریکا باشد. صاحب فعلی این سنگ حمد ابن خلیفه آل ثانی می‌باشد.

۸- الماس قرمز موسایف به ارزش ۲۰ میلیون دلار

الماس قرمز موسایف با ارزش 20 میلیون دلار

این گوهر بزرگ‌ترین الماس قرمز رنگ کشف شده در دنیا می‌باشد. این نگین در سال ۱۹۹۰ به وسیله یک کشاورز برزیلی در منطقه ای که امروزه با نام آلتو پارانایبا شناخته می‌شود یافت شد. سنگ موساایف که الماس سپر قرمز (Red Shield Diamond ) نیز گفته می‌شود، سنگی ۵٫۱۱ قیراطی (۱٫۰۲۲ گرم) است . این نگین  دارای برش مثلثی برلیانی می باشد و دارای رنگ تخیلی قرمز است. این گوهر به وسیله شرکت ویلیام اسکات گلدبرگ (William Goldberg Diamond Corp) خریداری و برش داده شد و خیلی زود تبدیل به سنگ مشهور سپر قرمز (Red Shield Diamond ) شد. صاحب کنونی آن شرکت سهامی خاص جواهر سازان موساایف است و ارزش آن حدود ۲۰ میلیون دلار برآورد می‌شود.

۹- سنگ الماس قلب ابدیت به ارزش ۱۶ میلیون دلار

معرفی کامل سنگ الماس قلب ابدیت

این گوهر زیبا عضو طبقه‌بندی گوهرهای رنگی بسیار نادر می‌باشد. الماس قلب جاودان در معدن پریمیر (Premier) در جنوب قاره آفریقا کشف شده است. این معدن تنها معدن جهان است که میزان قابل ملاحظه ای سنگ آبی در آن تولید می‌شود. این گوهر به وسیله گروه استینمتز (Steinmetz Group) برش داده شد، آن‌ها مالکان اصلی این گوهر قبل از فروشش به د بیزر بودند. وزن قلب ابدیت ۲۷٫۶۴ قیراط ( ۵٫۵۲۸ گرم ) است و به رنگ تخیلی واضح آبی (Fancy Vivid Blue) است. این نگین در ژانویه سال ۲۰۰۰ مشاهده شد. قلب ابدیت در کلکسیون جواهرات هزاره د بیرز بوده است. صاحب کنونی قلب جاودان سعید قدری هندی است و ارزش آن چیزی در حدود ۱۶ میلیون دلار آمریکا برآورد شده است.

۱۰- آلنات به قیمت سه میلیون دلار

گردنبند آلنات چیست

این سنگ الماس بر حسب نام یکی از صاحبان آن به نام میجر آلفرد ارنست آلنات نام نهاده شده که وی یک سرباز حامی هنر، ورزشکار، و تاجر بود. اگرچه مبدأ اصلی این نگین هنوز شناخته شده نیست اما تصور می‌شود که این گوهر در معدن  De Beers Premium کشف شده است. سرگرد آلنات این گوهر را در اوایل دهه‌ی ۱۹۵۰ خریداری کرد. وزن نگین حدود ۱۰۱٫۲۹ قیراط ( ۲۰٫۲۵۸ گرم ) است. رنگ این نگین زرد شفاف با برش‌های کوسنی می باشد. صاحب فعلی این سنگ شرکت سیبا (siba) می‌باشد. برای افزایش شفافیت و درخشانی این گوهر تحت برش های فراوانی قرار گرفته و در آخر پس از فروش به صاحب کنونی، به وزن الآن مجدداً برش داده‌ شده و میزان شفافیت رنگ زرد آن،به تخیلی قوی (fancy intense) رسیده است. برآورد شده که این گوهر دست کم ۳ میلیون دلار امریکا قیمت داشته باشد.

به این صفحه امتیاز دهید. از شما سپاسگذاریم

54 دیدگاه در “الماس : همه چیز درباره این گوهر نایاب +خواص+ ۱۰ سنگ الماس بزرگ جهان

  1. امید گفت:

    سلام و روز بخیر. من چندتا سنگ پیدا کردم که به راحتی روی شیشه خط میندازه سنگهای کوچک هستند و دوتا خیلی بزرگ میخواستم هزینه تشخیص رو بدونم که چقدر میشه ممنون میشم راهنمایی کنید

  2. ناشناس گفت:

    سلام اقا من یک سنگ دارم وسط سنگ ذره های مثل الماس داخل سنگ جلوی خورشید میگیرم رنگ میشه بعد رو شیشه خط عمقی میندازه انگار شیشه رو میتراشه ولی ذره های ریز داخل سنگ چطوری بفهمم چیه باذربین نگاه میکنم تاحدی معلوم میشه ولی چهارضلعی هستن بعضی هاشون

  3. عماد گفت:

    سلام. یک نگین سیاه یکدست با برش چندوجهی روی رکاب طلای ۲۴ کار شده. کار مربوط به ۴۰ سال پیش است که از کشورهای عربی سوغات آورده شده البته توسط فردی ثروتمند. تست مه رو انجام دادم به مدت ۶ ثانیه ولی بعد حدود ۳ ثانیه باز شفاف شد. تست برش روی شیشه انجام دادم و با فشار معمولی روی شیشه خط نسبتا عمیقی ایجاد کرد بدون اینکه از شفافیت خودش کاسته بشه. نور هم به هیچ عنوان رد نمیکنه البته با چشم غیر مسلح. آیا میتواند نگین این انگشتر الماس سیاه اصل یا سنگ قیمتی دیگری باشد؟ سپاسگذارم

  4. بهزاد گفت:

    سلام خسته نباشید بنده یه الماس دارم که بر اثر گرمایی زیاد داخل الماس ترک خورده آیا باز هم ارزش دارد یا خیر؟ ممنون از راهنمایی شما

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      باید از نزدیک بررسی شود.

  5. یاسر گفت:

    سلام یک سنگ شیشه ای شفاف و یک سنگ کوچک شیری بهش چسبیده آیا امکان الماس هست شیشه را خط انداخته

  6. غلام رحمتی گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما عزیزان دوست مهربانم من سنگی با پوسته نارنجی و مشکی از زیر خاک بیرون آوردم این پوسته کمتر از میلی هست خیلی نازکتره داخل سنگ یک دست سنگ شبیه الماس خیلی محکم نه سمباده نه سوهان هیچ چیزی برنده ای روش کار نمیکند چند ورق سمباده را صاف کرد رنگ خودش نرفت یک گوشه اش خودش رنگش رفته من با هیچ چیزی نتونستم صاو بزنم سنگین هست شیشه را با خط زدن میبرد زربین را خط انداخت آروم کشیدم یک دقیقه ها کشیدم سه ثانیه پاک شد اما سنگ معمولی پنج ثانیه ها کشیدم ۱۲ ثانیه پاک شد ممنونم راهنمایی کنید عکس اگر شماره بدین می‌فرستم ممنونم کمک کنید

  7. ناشناس گفت:

    چه قدر زیبان کاراتون ایکاش یکی همه کف ما پیدا شه یکی از اینا بکنه تو انگشتم کلی جملات عاشقانه بگه

    1. Mohsen گفت:

      دقیقا همینطوره منم همین علاقه رو دارم یکی پیدا بشه آذر ماهی یا مهر ماهی باشه یا مثل خودم فرودین ماهی باشه لایق الماس و گوهر های ارزشمند باشه با هم زندگی رو بسازیم صاحب کلی الماس بشیم و روز به روز کسانی که کمک میکنیم رازهای دریافت از خدای یگانه را الگوی زندگیشون قرار بدن به همین ترتیب جهانی پر از ثروتمند دوست و بدون فقر و جنگ و آورارگی به لطف بینهات پروردگار همچنین روزگاری را با چشم هایمان ببینیم
      در اوج عشق و محبت کنار همسر مهربانم 😊😊

  8. علی شهلایی گفت:

    سلام ببخشید من یک سنگ دارم انگار سنگ طلا هست که از درون سنگ تعدادی سنگ سیاه که چند ضلعی هستند بیرون زده به اندازه یک گندم شاید کمی بزرگتر چطور میتونم برای آزمایش خدمت شما برسونم

    1. ارمان گفت:

      پیریت یا طلای احمق هست و ارزش ندارد در کارخانجات تولید طلق نسوز کاربرد دارد

  9. محسن گفت:

    سلام
    سنگهای شیشه ای با قطر یک تا دو میلی متر از داخل سنگ پا پیدا شده
    آیا این سنگها میتونه الماس باشه
    وقیمت آن چه مقدار است

    1. محسن دوست محمدی گفت:

      سلام دوستان گرامی من ۷۰٫۵۵ گرم سنگ الماس سیاه واقعی اصل خام دارم دوستان یک مشتری خوب بنده را معرفی بکنید شیرینی دوستان هم جای خودش هست.

  10. سارا گفت:

    با سلام سنگ الماس چطور میشه شارژش کنیم

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      یک تایم خیلی کمی میتوانید در اب جاری قرار دهید.

  11. ناشناس گفت:

    سلام خوبید لطفا تصویر الماس ۷۰ میلییاردی را نشان بدهید

  12. ناشناس گفت:

    سلام ‌برادر من یک سنگ پیدا کرده یک سنگ شبیه به الماس البته آن را ثبتش هم کرده میگوید ارزشش ۷۰ میلیارد است برادر من چطوری میتواند این الماس را بفروشد و به چه کسی یا به چه ارگان یا سازمانی اصلا شرایط‌ را ضوابطش چطور است مراحلش چطوری است

  13. سلمان گفت:

    سوال اگر الماس با حرارت بالا سرخ کنی و در اب یخ بنداز چه عکس العملی نشان میدهد

    1. ناشناس گفت:

      سلام ممکنه سنگ الماس داره رگه باشه و ترک بخوره و در نهایت بشکنه

  14. هانوفر گفت:

    سلام میخواستم بدانم سنگی که از هر نظر خصوصیات الماس را دارد و توی همه آزمایشات نشان داده که الماس است اما چگالیش به ۳ نمیرسد، این الماس نیست؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      باید بررسی بیشتر شود. بهترین راه مراجعه به آزمایشگاه گوهرشناسی است.

  15. سوسن گفت:

    سلام، چطور میشه الماس را بدون هیچ وسیله ای تبدیل به مایع کرد ؟؟

  16. مینا.. گفت:

    درود ممنون از مطالب مفید شما
    الماس بسیار ریز هم ارزش دارند؟؟ مقداری نرمه الماس هم دارم ایا انها را میخرند؟؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بله و برای مخراجکاری استفاده می شوند البته که قیمت آنها نسبت به موارد سنگین تر بسیار کمتر است.

  17. صفدرتاج گفت:

    ایا الماس کروی شکل میله ای هم وجود دارد (بعضی اساتید میفرمایند الماس خیاری) راهنمایی نمایید ممنون میشوم

  18. محمد صادق گفت:

    سلام جناب خسته نباشید، ببخشید من چند تا تیکه سنگ دارم دقیقا مثل الماس سفید بی رنگ مایل به آبی هم هستند، ضمنا نور آبی و گاهی هم قرمز دیده میشه توشون، ولی خیلی سخت نیستند البته سنگ هستند. میشه بی زحمت نظرتون روبگید

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      متاسفانه با این اطلاعات اصلا قابل تشخیص نیست.

  19. محمدحسین گفت:

    باسلام جهت چسباندن الماس قلم مو هس به قلم مربوطه از چه چسبی استفاده باید کرد

    1. ع ت گفت:

      ممنون خیلی خوب بود من تکه سنگ قهوه ای خالص دارم که خام است موقعی که فلاش خاموش است زیر لامپ خانه عکسهای گوناگون از قبیل انسان الاغ و دیگر حیوانات در می اید ممنون می شوم اگر توضیح بدهید بخشی بسیار سفت است نور لامپ به بغل نقره ای و یا کمی قهو ه ای مایل به زرد است

  20. بهراد گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت استاد من یک سنگ دارم که چندتیکه به هم چسبیده به شکل سر عقاب با سختی زیاد و رنگارنگ و درخشش زیاد در مقابل نور میخاستم ببینم برا فروش باید چکار کنم

    1. ازان گفت:

      راف الماس قهوه‌ای دارم برای فروش [censored] خریدار تماس بگیره ۲۰۰ قیراط هست

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      از چند نوع سنگ مختلف است؟ اگر حدس میزنید سنگهای گران قیمتی هستند بهتر است برای صدور شناسنامه از ازمایشگاه گوهرشناسی اقدام نمایید وگرنه از طریق فروشگاه های سنگهای قیمتی در بازار یا فروش از طریق سایت های آنلاین آگهی اقدام نمایید. اما درهرصورت قبلش به چند نفر فرد خبره نشان دهید تا تخمین قیمت بزنند.

    3. ماه دیس گفت:

      سلام یکی از دوستان از درون سنگ شیء شیشه ای شبیه به الماس پیدا کردند ایا احتمال دارد الماس واقعی باشد

    4. شرف آنلاین گفت:

      باسلام
      بایستی بررسی شود.

    5. حسن گفت:

      سلام خوب است ولی کامل نیست

  21. محمدرضاورزی گفت:

    ممنونم بی نهایت ….. غرض از مزاحمت از جدم تعدادی سنگ مانده که ایشان میگفت الماس و…فیروزه….است و ما همیشه شوخی میگرفتیم به خاطر رنگهای ابی سفید و قرمز بسیار کم رنگ بعد از مطالعه مطالب شما ازمایشگاه گوهر شناسی کجاست درکرج یا‌‌..‌‌ضمنا تمام انها دارای سوراخ بسیار ریز نخ میباشن چه کار کنم ارزششان را بفهمم

    1. مهدی گفت:

      سلام خسته نباشید من یک سنگ دارم تقریبا ۳۸ گرم قهوه‌ای که نور بهش میخوره داخلش عسلی است و تمامی روشهای تست خانگی الماس رو انجام دادم و جواب داد. میتونه الماس قهوه‌ای خام باشه

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بایستی حضورا به آزمایشگاه گوهرشناسی مراجعه بفرمایید. در تهران و احتمالا کرج هم هستند. سرچ بفرمایید آدرس های شان پیدا می شود.

  22. هادی گفت:

    سلام ببخشید میتونم قیمت هر قیراط الماس امروز در بازار ایران سنگ های ریز کمتر از یک قیراط لطفا به تومان خیلی ممنونم

  23. شایان گفت:

    سلام اگه گوی الماسی را حرارت دهیم بعد تو یخ بگذاریم و منفجر نشه ولی کمی ترک بخوره ایا الماس حقیقیست

  24. اهورا گفت:

    از کجا بفهمیم الماس چه خصوصیاتی داره؟

  25. مهدی گفت:

    سلام من یه سنگ سفید شیشه ای پیدا کردم وقتی یه نور هفت رنگی از خودش انعکاس میده البته اگه نور چراغ قوه بهش بتابه نورش خیلی بیشتر میشه چی میتونه باشه

  26. شهبازی گفت:

    سلام در ایران الماس وجود داره خیلی فکرم رو مشغول کرده آیا اصلا وجود داره سنگ الماس در ایران

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام
      بله وجود داره ولی کمیاب هست

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بله ولی بسیار کمیاب

    3. محمد علی گفت:

      شما یکی از کاملترین و جالب ترین اطلاعاتی که میخواستم رو به من دادین
      سپاس

  27. الهی منش گفت:

    من یه تیکه سنگ دارم به روی هر چی میکشم آروم خش میندازه مث چاقو و شیشه و غیر… امکان اینکه الماس باشه هست؟

    1. محم حسین جزیره قشم گفت:

      با سلام و‌سپاس از اطلاعات قشنگ و مفیدتون
      سنگی سفید مایل به ابی که دونه های بسیار‌ ریز سفید ابری رنگ وسطش سختیش تا هشت که دم دست داشتم تست کردم تنها چیزی که روش خط انداخت گرد بر الماسی شیشه بود در زیر طیف رنگی فقط زیر نور مشخصه ولی یه جاش چند میل خرد کردم با چکش درخشندگی خاصی داره خاستم بدونم میتونه الماس باشه و اینکه هزینه انالیز چقدر میگیرن متشکر

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام و ممنون از نظر لطفتون
      با این اطلاعات امکان تشخیص دقیق نیست ولی اگر سختی هشت دارد الماس نیست. هزینه انالیز توسط ازمایشگاه تعیین می شود و متغیر است اما نسبت به ارزش خود الماس هزینه بسیار کمی خواهد بود.

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      خیلی دلیل محکمی نیست. بهتره به یک آزمایشگاه گوهرشناسی مراجعه کنید.

  28. مشکوک گفت:

    سلام من فکر میکردم الماس فقط سفیده اما الان که به سایت شما برخوردم دیدم چند رنگ داره واقعا جالب بود خدا قسمتمون کنه

    1. شرف آنلاین گفت:

      انشالله 🙂

    2. سارا گفت:

      با سلام یک سوال داشتم بهم گفتند که برای شارژ الماس آن را درون یک کیسه زغال بگذار و یک شب بماند آیا این درست است یا سر و کار من با یک مشت آدم دزد بود من این کار را نکردم

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      این روش را جایی ندیده ایم شاید درست باشد شاید غلط

نظر دهید؛ ضمنا اغلب سوالات را در کمتر از چند ساعت پاسخ می دهیم.

پر کردن بخش 'ایمیل' اختیاری است.