شناخت سنگهای قیمتی و خواص آن‌ها

سنگ در نجف: مقاله جامع درباره خواص انگشتر و سنگ در نجف اصل و نحوه شارژ آن

best-picture-of-dur-najaf-2 سنگ در نجف: مقاله جامع درباره خواص انگشتر و سنگ در نجف اصل و نحوه شارژ آن

مقاله ای که مشاهده می‌کنید مجموعه‌ ای کامل درمورد سنگ در نجف می‌باشد که تمام اطلاعات و تاریخچه استفاده و پیدایش این سنگ به همراه روایات و احادیث معصومین علیهم السلام، نحوه شارژ در نجف و همینطور خواص و مضرات سنگ در نجف در احادیث و منابع مختلف از دوران باستان تاکنون به صورت کامل و همراه با مستندات گردآوری شده است. برای آشنایی هرچه بیشتر با این گوهر ارزشمند با شرف آنلاین همراه باشید…

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره معرفی سنگ در نجف

یکی از توصیه شده‌ترین گوهرها در اسلام انگشتر در نجف مردانه و زنانه است. دُر به معنای مروارید (منظور  پاکی و سفیدی این سنگ) و نوع نجفی به معنی “مروارید نجف” می باشد که در زبان فارسی نیز به این نمونه از کوارتزهای شفاف دُر کوهی گفته میشود. سنگ در نجف چیست؟ نگین در نجف، با رنگ‌ های متفاوتی یافت شده و  با نام‌ های مختلفی همچون سنگ دور نجف نیز شناخته می ‌شود.

سنگ دور نجف سنگی صاف و شفاف که مثل شیشه است و از خانواده ی سنگ‌ های کوارتز می‌ باشد. یکی از گونه های سنگ دور نجف، عقیق می باشد که برای عموم مردم شناخته شده است و به رنگ‌های کهربائی، زرد، سفید، جگری، جگری مایل به سیاه و سبز مشاهده می شود.

معرفی انگشتر در نجف

باید توجه داشت که نه تنها هیچ موردی با عنوان مضرات سنگ در نجف وجود ندارد و درباب مضرات آن شفاها و به صورت مستند مطلبی ارائه نشده است بلکه این سنگ از نظر معنوی دارای بسیار با ارزش و گران بها می باشد در ادامه به طور کامل به خواص سنگ در نجف خواهیم پرداخت.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره انواع رنگ و گونه‌ها

سنگ در نجف به صورت دو رنگ شیشه ای بی رنگ و شیشه ای مایل به قرمز در قسمت وادی السلام نجف کشور عراق یافت می‌شود که به نمونه دوم در حسینی نیز گفته می‌شود. گونه های دیگری از  نگین در نجف خط‌ های سیاه رنگی به شکل مو دارا می باشد که به آن در مودار می گویند. از آنجایی که این سنگ فقط در منطقه بزرگ قبرستان وادی السلام و اطراف آن یافت می شود، منابع آن کم و مردم سرزمین های دور کمتر با آن آشنایی دارند.

منطقه وادی السلام نجف بین تپه ها و کوه ها که محل عبور سیلاب نیز هست مکانی با ۵ میلیون جسد می باشد که بزرگترین گورستان جهان است. مکانی که نوح، هود، آدم و همینطور امام علی علیه السلام در آن دفن شده اند. این قبرستان که به نام وادی السلام است، در شهر نجف اشرف قرار دارد که قدمتی به بلندای تاریخ دارد.گفته شده که ارواح  مؤمنین و مؤمنات، شب های جمعه در این گورستان به گرد هم می آیند، اگر انسان دین داری از دنیا برود فرشتگان بدن او را به این قبرستان منتقل خواهند کرد و بلعکس. از جمله مکان های با ارزش و مقدس گورستان، مقام امام زمان و مقام امام صادق می باشد.

سنگ در نجف چیست

گفته می شود سنگ در نجف هنگام زمان ظهور امام زمان (عج) بنا به دلایلی که گفته شد بسیار کمیاب و قیمتی می شود اما امروزه بسیار ارزان و فراون است و از خواص سنگ در نجف بسیار استفاده می شود. از لحاظ زیست شناسی هر انسانی از یه نطفه ای تشکیل شده که زمانی که می میرد و بدن او متلاشی می شود این سلول ها و هسته ی اولیه از بین نمی رود.

شاید برای شما سوال باشد که علت محبوبیت سنگ در نجف چیست؟ بدیهی است که ویژگی های گفته شده از خاک وادی السلام با ذرات وجود این انسان های بزرگ باعث شده که سنگ در نجف میان مسلمانان و بخصوص شیعیان ارزش معنوی بسیار بالایی داشته باشد برای این که نگین در نجف طی هزاران سال در این خاک تشکیل شده و سپس به  ما رسیده است.

محصولات با سنگ در نجف

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره خواص در نجف در احادیث

در دین مبین اسلام روایات و منابع زیادی درباره خواص سنگ در نجف و استفاده از این گوهر از  امام صادق علیه السلام نقل شده و سخنی نیز مورد مضرات سنگ در نجف مشاهده نشده است. در ادمه به چند مورد مهم از خواص در نجف در احادیث اشاره شده است.

خواص در نجف چیست1- درباره ی خواص سنگ در نجف، از مفضل بن عمر نقل شده که میگوید روزى به خدمت حضرت صادق علیه السلام رفتم و انگشتر فیروزه به دست داشتم. فرمودند: اى مفضل, فیروزه مکان سیر دیدگان مردان و زنان باایمان و دور گرداننده درد از دیده هاى ایشان است و من دوست مى دارم براى هر مؤمنی که پنج انگشتر به دست داشته باشد: یاقوت، که آن فاخرترین همه است و عقیق، که آن خالص تر است براى خدا و براى ما اهل بیت و فیروزه، که آن چشم را قوت بخشد و سینه را گشایش مى دهد و قوت دل را زیاد مى گرداند و زمانی که دنبال کارى برود و آن را به دست کند پس زمانی که بازگردد حاجتش برآورده شده باشد و حدید صینی، و آن را نمیپسندم که همیشه به دست داشته باشد، ولی بد نمى دانم به دست کردن آن را هنگامی که به دیدن کسى برود که از او بیم داشته باشد براى آنکه شر او برطرف مى شود، و حدید صینى شیاطین را دور مى کند، و به این علت دوست مى دارم که داشته باشم. پنجم آن سنگ دری است که در شهر نجف ( سنگ در نجف ) اشرف عراق خداوندگار ظاهر مى سازد.

فواید انگشتر در نجف

به درستى که هر کس آن را به دست کند به هر نظر کردنی به آن پروردگار عالمیان زیارتی با حجی یا عمره ای در نامه او بنویسد که ثواب آن برابر پیغمبران و صالحان باشد

خواص سنگ کوارتز

و اگر خداوند رحم نمی کرد بر شیعیان ما هر آیینه هر نگین آن به ارزش بسیار می رسید اما پروردگار آن را ارزان کرده است برای آنها که ثروتمند و فقیر آن ها توانند به دست کرد. (وسائل ج۵ ص۴۰۳ – ۴۰۴)

ویژگی مهم انگشتر در

2- همچنین از خواص انگشتر در نجف اصل و همین طور گردنبند در نجف این است که باعث تقویت انرژی معنوی می شود و انرژی های منفی را دور و همراه داشتن آن باعث ایجاد آرامش فرد می شود. در برخی روایات و منابع دیگر نیز درمورد خواص انگشتر در نجف اصل از نظر دور کردن انرژی منفی، غلبه بر دشمنان و زشتی ها، ایجاد حس آرامش و ارتباط با انرژی های معنوی اشاره شده است. نکته قابل توجه این است که در هیچ کدام از این اسناد و کتب مطلبی در باره با مضرات سنگ در نجف پیدا نمی شود.

سنگ کوارتز تراش نخورده

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره فواید و خواص انگشتر در نجف برای جسم

مهم ترین فواید و خاصیت سنگ در نجف چیست؟ آیا برای بدن مفید است؟ اینها سوالاتی است که ممکن است برای هر یک از علاقه مندان به سنگ های قیمتی به وجود بی آید. برای یافتن پاسخ این سوالات موارد زیر را با دقت بخوانید.

۱- اولین خاصیت سنگ در نجف این است که این سنگ اثر بسیار زیادی روی عملکرد سیستم گوارشی دارد.

۲- به همراه داشتن سنگ در نجف مخصوصا بر روی انگشتر، جریان خون را تحریک می‌کند و سبب اثرات مثبت  روی آن می‌شود و این یکی از خواص انگشتر در نجف می باشد.

۳- سنگ در نجف روی شنوایی و بهبود عملکرد آن اثر بسیار خوبی دارد.

۴- پر نور کننده چشم می باشد و جلوگیری از خیلی از بیماری های چشمی خاصیت در نجف می باشد.

۵- از دیگر خواص در نجف ایت که بر ریه‌ها هم اثر گذار است.

انگشتر در نجف چه خواصی برای بدن دارد
۶- بیشترین خواص در نجف در طب سنتی، از بین بردن خستگی‌های شدید، کمک به رفع و درمان تورم مفصل ها و آسیب ‌های وارد شده به استخوان‌ هاست.

۷- همینطور بر درمان افسردگی و درد عضلات نیز بسیار موثر است. ( خواص در نجف )

۸- خواص انگشتر در نجف اصل برای جلوگیری از خونریزی های شدید بخصوص برای بانوان نیز، بسیار مفید است.

۹- درمان و بهبود سر دردهای مزمن از مهم‌ترین خواص درمانی سنگ در نجف می باشد. استفاده از خواص انگشتر در نجف باعث درمان انواع سر دردها و میگرن‌ هاست.

۱۰- سنگ در نجف نقش مهمی بر تنظیم قسمت های دریافت انرژی بدن دارد و تعادل انرژی را برقرار می کند.

۱۱- آخرین خاصیت در نجف این است که این سنگ به عنوان نماد نیروی ذهن شناخته می شود و به تمرکز و افزایش قدرت ذهن کمک می کند که میتوان پس از هربار شارژ در نجف ازین خواص بهره مند شد.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره فواید و خواص سنگ در نجف برای روح

مهم ترین خاصیت در نجف چیست (از نظر روحی)؟ همانطور که می دانید بسیاری از سنگ های قیمتی علاوه بر خواصی که برای بدن دارند برای روح انسان نیز بسیار مفید هستند.

*آرامش بخش بودن و تقویت انرژی معنوی فرد از خواص در نجف می باشد.

*همینطور دفع انرژی منفی اطراف از دیگر خواص در نجف می‌باشد.

*دیگر خاصیت در نجف این است که انرژی بسیار زیادی دارد و از نظر ائمه اطهار توصیه بسیار شده است.

فواید سنگ در برای روح

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره خواص در نجف از نظر ماورایی

خاصیت سنگ در نجف اصل با توجه به اینکه رنگ سفید و شفافی که دارد همه چاکراها را تحت تاثیر قرار می دهد و اکثرا می تواند برای همه مقاصد متافیزیکی مثل درمانگری، افزایش هوشیاری، بازکردن چاکرا، ارتباط با درک درونی، دستیابی مجدد به خاطرات نامحسوس، برقراری تعادل قطبیت ها، افزایش سطح مراقبه و رویابینی مورد استفاده قرار گیرد . سنگ دور نجف به صورت مفید با همه ی  سنگ های دیگر هماهنگی دارد.

هرچند این گفته بیشتر شبیه به کارهای جادوگری باشد با این حال به لحاظ تاریخی جالب است بدانید که بلیناس در کتاب عجایب المخلوقات درباره خواص در نجف (در کوهی) به این موضوع پرداخته است که: “هر کس بلور بستاند به شکلی که قمر به مشتری نگردد و گوهری بکند و روی آن نقش کند شمایل مردی بر کرکسی وجود دارد، چوبی به دست گرفته، زیر کرکس این پنج حرف بنا کند (ب س ع ا ل) و این گوهر را بر انگشتری برنج قرار دهد و مقداری کافور زیر این نگین بگذارد و به انگشت کند پیش خلایق محبوب بود و نباید لباس سیاه بپوشد و بلوط نخورد و خود را پاکیزه دارد.”

خواص ماورائی در نجف

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره خواص در نجف در متون کهن

۱- درمورد خواص در نجف یا دُر کوهی گفته شده است که: هر که بلور آن را به همراه خود دارد خواب های پریشان بشوراند. ایشان در مورد خواص انگشتر در نجف بیان کرده اند که چنانچه فردی با خود به همراه داشته باشد از دندان درد ایمن خواهد بود.

۲- در کتاب مخزن الادویه نیز به موضوع خواص سنگ دور نجف اشاره شده : طبیعت این سنگ سرد و خشک است. زداینده و تحلیل برنده است. نوشیدن آن برای خرد کردن سنگ مثانه و ادرار بول و ضماد آن بر پستان برای زیاد شدن شیر مناسب می باشد و مادران می توانند از این خاصیت در نجف بسیار استفاده کنند.

۳- ابن سینا با سنگ در نجف اصل که به صورت منشور بوده شاقولی ساخته بود که امروزه به نام شاقول ابن سینا شناخته می شود که ۴۰۰ کاربرد دارد که یکی از آن ها مثل سیتی اسکن وام آر آی امروز است. آن دوران که هنوز مردم به برق دسترسی نداشتند برای تشخیص بیماری ها استفاده می شد. سنگ های قیمتی مانند سنگ در نجف اصل و فیروزه و عقیق وزمرد ویاقوت هم دارای انرژی هستند وهم دارای شعور؛ بنابراین بدلیل شعورسنگ، سنگ های شفابخش هم بر جسم اثر می گذارند وهم بر روح.

سنگ در نجف در زمان باستان

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره شارژ سنگ در نجف

شارژ در نجف یک روش ساده و آسان است که با استفاده از آن می توان از خاصیت سنگ در نجف بطور دائم بهره مند شد. برای شارژ در نجف و نحوه بازیابی خواص در نجف باید دقت داشت که هر ماه یک تا دو بار درون آب روان شسته شود و بعد از آن برابر معرض نور خورشید قرار گیرد تا خشک شود و انرژی مجدد را بدست آورد تا بتوانید از خواص انگشتر در نجف اصل بیشترین بهره را ببرید.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره محل استخراج سنگ در شهر نجف

جالب است که بدانید این نوع سنگ تنها در حوالی منطقه قبرستان وادی السلام در شهر نجف یافت می شود و منابع آن بسیار کمیاب می باشد. همین ویژگی خاک و منطقه وادی السلام که در بالا نیز به آن اشاره کردیم باعث شده است که این سنگ از اهمیت زیادی بین مسلمانان به ویژه شیعیان برخوردار باشد.

البته باید دقت داشت چرا که اهمیت خاصیت سنگ در نجف و کمیابی این گوهر سبب شده تا خیلی از افراد کوارتزهای شفاف را تراشیده و بفروشند یا به نجف فرستاده می شوند و در آنجا به عنوان در نجف به خریداران با قیمت بالا می فروشند و در ایران نیز بسیار فراوان است که در کرمان یا خراسان کوارتزهای شفاف تراشیده میشوند.

معادن مهم سنگ در

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره نگاهی تخصصی از منظر کانی شناسی

سنگ در نجف اصل نگینی با ارزش از خانواده کوارتز (دی اکسید سیلیسیوم) با ظاهر سفید شفاف یا شیشه ای میباشد. اغلب میتوان آنرا از گونه کریستال کوارتز شفاف نامید. هرچقدر شفافیت و درخشش آن بیشتر باشد ارزش و بهاء آن نیز بیشتر می‌شود. معمولا نمونه هایی که از قسمت رودخانه استخراج می شوند شفافیت بیشتری نسبت به نمونه های دیگر در زمین های آن منطقه دارند.

مثل هر جای دیگر دنیا بلورهای کوارتز این منطقه به نسبت کیفیتشان متفاوت اند و این میان نمونه ای دیگر به اصطلاح مویی نجف وجود دارد که فی الواقع نوعی کریستال کوارتز با اینکلوژن یا درونگیرهای روتایلی هستند. کوآرتز سنگ گمراه کننده ای است، برای آنکه گونه های بسیار متفاوتی را در بر میگیرد که تصور می شود، کوارتز نیستند اما در اصل نوعی کوارتزند. همینطور درون خانواده کوارتز سنگ های دیگری هم هستند که طبقه بندی جداگانه ای دارند. درجه سختی کوارتز ۷ و ساختار کریستالی آن سه گوش است.

سنگ کوارتز از نظر کانی شناسی
کوارتز بعد از فلدسپات، دومین کانی فراوان است. کوارتز از شبکه پیوسته SiO۴ تشکیل شده، بشکلی که هر اتم اکسیژن بین دو چهار وجهی قرار دارد. به همین علت فرمول عمومی کوارتز SiO۲ می‌باشد. بلورهای کوارتز با اشکال متفاوت مشاهده و بعضی از آنها بعنوان جواهر استفاده می‌شوند. کوارتز سنگی خوش رنگ، زیبا و چشم نواز است. در منابع علمی مختلف برای کوارتز خواص درمانی زیادی ذکر شده و از کوارتز برای سنگ درمانی به وفور استفاده می شود

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره Rock Crystal (دُر کوهی)

این نام به سنگ های شفاف و بی رنگ خانواده کوارتز Quartz اطلاق می شود و به وسیله کوهنوردان یونان قدیم کشف شد که تصور می شد این سنگ یخی است که هیچوقت آب نمی شود. سنگ در کوهی با اسم کریستال کوارتز شناخته میشود. این نوع سنگ بیشتر به شکل صفحه دار و یا به صورت دایره ای یا کروی برش داده می شود.

نمونه برش خورده آن، به دلیل بی رنگی طبیعی، پاکی و سختی مناسب می تواند به عنوان شبه الماس به کار گرفته شود. کوارتز یا دُرکوهی، با رنگ های صورتی، آبی روشن، سرخ، سیاه دودی، سفید شیری در طبیعت به دست می‌آید. نوع صورتی کوارتز (رز کوارتز) به نام سنگ عشق ورزی شناخته میشود

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره بلور کوارتز سفید (در کوهی)  در طول تاریخ

زمان باستان از سنگ کریستال شفاف در زیور آلات، دستگیره، چاقو، لیوان و اشیا دیگر استفاده می شد. استفاده از قطعه های کوارتز سفید شفاف بدون رنگ یا شیری رنگ و ایجاد سوراخ درون آن ها همراه با سنگهای عقیق، کارنلیان، لاجورد و دیگر سنگ ها، در ایران، مصر، سوریه و عراق به عنوان گردنبند جواهرات بسیار کاربرد داشت. شفافیت سنگ کریستال مهمترین ویژگی آن بود که طرفداران زیادی داشت.

منابع پلینی (تا قبل از دوره ساسانیان) نشان می دهد جام هایی که رومی ها برای نوشیدن استفاده می کردند از سنگ کریستال وارد شده از هندوستان بود. استفاده از کلمه پارسی bolūr که به معنی vaiḍūrya در زبان سانسکریت می باشد گویای آن است که بسیاری از منابع سنگ کریستال اروپا  از امپراطوری پارس و کوه های ترکمنستان و افغانستان امروزی که منابع فراوانی از ژئود کوارتز و انواع کریستال ها داشت به دست می آمد.

تکه هایی به شکل محدب از عدسی های یافت شده از سنگ در کوهی مربوط به شهر قدیمی نینوا در شمال بین النهرین گواه آن است که در زمان های گذشته از آن برای لنز و بزرگنمایی چشمی استفاده می کردند. بر طبق منابع تاریخی روم و ایران باستان و هندوستان نیز از آن به شکل ذره بین استفاده می کردند.

بهترین سنگ کوارتز از نظر دینی

نوشته های ابوریحان بیرونی نشان می دهد که زمان های بعد از اسلام به خصوص قرن هفتم تا یازدهم، سنگ کریستال یا در کوهی به خاطر شفافیت و خلوص به معنی مشتق شده از آب بود و حکاکی های پیدا شده به شکل پشت و رو نشان می دهد که در ایران به عنوان طلسم و خوش شانسی به کار گرفته شده است.

همینطور ظرف های یافت شده مثل کاسه و یا لیوان از مناطقی مثل شوش و قزوین نشان می دهد استفاده از سنگ کریستال زمان اوایل این دوران بوده است. شاید یکی از مهمترین خواص سنگ کریستال به وسیله نیوتن باشد که توسط منشور کوارتز شفاف توانست شکست نور عبوری خورشید به طیف رنگ های مختلف را مشاهده و کشف کند و به این ترتیب طول موج های مختلف را به دست آورد.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره نحوه آماده سازی و تراش

شکل ساخت سنگ در نجف مختص به استان نجف عراق است و چون فقط در این سرزمین به دست می آید به در نجف شهرت دارد. زمانی که آغاز سال باران نیسان (اولین بارش باران اواخر فروردین ماه یا اوایل اردیبهشت که اثرات درمانی بسیاری دارد.) بر نجف و گورستان وادی السلام (یکی از بزرگترین و قدیمی ترین گورستان های تاریخ که قبر تعدادی از پیامبران و بسیاری از صالحان و بزرگان دین نیز در آن وجود دارد) می بارد، با خاک این مکان مقدس (فقط خاک وادی السلام) ترکیب می شود و  باعث میشود که کلوخ هایی به وجود بیاید، کلوخ ها را صیقل می دهند و سنگهای درّ برای نگین انگشتر، تسبیح و … از آن تهیه و باعث بهره بردن عموم مردم از خواص انگشتر در نجف اصل و دیگر محصولات این نگین می شود.

انگشتر در نجف الماس تراش

نکته ای که درباره ی خواص در نجف بیشتر از هرچیزی با ارزش است، این است که خاک این محل دفن بسیاری از مؤمنین و دوستداران خدا است. زمانی که نگین در نجف ساخته می شود، این احتمال وجود دارد که در آن میلیون ها سلول که هر کدام از  آن ها متعلق به یک فرد با ایمان است، وجود داشته باشد. شارژ در نجف نیز کاری بسیار راحت و البته پر کاربرد است که در پیشتر به این موضوع اشاره شده است. این کار به شما کمک میکند از خواص این نگین بیشتر بهره ببرید.

دسته بندی محصولات مرتبط

بر روی دسته بندی ها کلیک کنید تا محصولات مورد نظر را مشاهده نمایید

انگشتر در نجف (276)

گردنبند در نجف (75)

به این صفحه امتیاز دهید. از شما سپاسگذاریم

152 دیدگاه در “سنگ در نجف: مقاله جامع درباره خواص انگشتر و سنگ در نجف اصل و نحوه شارژ آن

  1. زمین شناس گفت:

    سلام خداقوت به شما. منم دوسال پیش نگین دُر نجف خریدم. الحق که دُر بزرگی که حرم امیرالمؤمنین هست و ضریح مولا برعکس داخلش دیده میشه فوق العاده برام زیبا و شگفت انگیز بود… من این دُر رو سریعا روی انگشتر طلا زدم و خیلی ها مشتاق هستند که داشته باشند اما متاسفانه راه کربلا بسته هست و برام امکان رفتنش مقدور نیس فعلا. حتما میگم از طریق اینجا پی گیر باشند. ممنون از مطالبتون. یا علی

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام و ممنون از نظر لطف جنابعالی

  2. جمشید گفت:

    سلام ممنون از مطالب مفیدتون آیا در مویی فقط متعلق به نجف است یا در جاهای دیگه دنیا هم پیدا میشه

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      در جاهای دیگر مثل ایران انواعی از در مویی یافت می‌شود.

  3. علیرضا گفت:

    سلام در نجف دارم که نه مات استوانه کدر و متداخل آن نیست و خیلی شفاف است چگونگی اصالت آن را شرح دهید لطفا

    1. شرف آنلاین گفت:

      تشخیص نجف بودن آن بسیار سخت و به تجربه زیادی احتیاج است و در اکثر موارد عملا ممکن نیست. بهترین کار این است که از فرد معتمد با ضمانت نجف بودن خرید نمایید.

  4. محمدرضا باقری گفت:

    سلام بسیار مقاله مفید بود، اگر منابع مقاله را روشن تر و به طور جدا جدا برای هر مطلب ذکر می شد خیلی عالی بود.

  5. علی گفت:

    باسلام خیلی مطالب خوب و مفیدی ارائه کردین سپاس‌ از زحمات عوامل و دست اندرکاران سایت خوب شما؛ تو همسایگی مادربزرگ من ۵ تا خونه بالاتر از خونه مادربزرگم یه آقایی هست که خیلی خوش برخورد هستش اونم یک انگشتر دُر نجف داره خیلی هم خوشگله و یک معلم در سال اول دبیرستان داشتم که اونم یه انگشتر دُرنجف داشت و خیلی هم انگشتربزرگ بود. ممنون از همگی شما امیدوارم از نظر من استفاده ببرید؛ خدانگهدار همگی شما

  6. الهام. گفت:

    سلام. انگشتری هدیه گرفتم که قدمت ۱۴۰ سال به بالا داره. بسیار قدیمی و کهنه و رکاب دستی. سنگی روش داره که به نظر میاد دُر باشه. جچوری میتونم عکسشو براتون ارسال کنم که راهنماییم کنین…. ممنون میشم از پاسختون

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بایستی از نزدیک توسط کارشناس بررسی شود.

  7. محمدمحمدی گفت:

    سلام آیا در نجف مضراتی هم داره یا خیر؟

    1. مصطفی گفت:

      سنگ در نجف مربوط ب شخص امیر المومنین هست و زبان عاجز از گفتن از فایده و برکات این سنگ هست . السلام علیک یا أمین الله فی ارضه و حجه علی عباده
      السلام علیک یا امیر ألمومنین

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام
      در منابع و روایات و حتی مورد تجربی مشاهده نشده است.

  8. علیرضا گفت:

    سلام میخواستم بدونم وقتی با الکل دستم رو ضد عفونی میکنم به انگشتر در که دستمه آسیب میرسونه ؟

    1. جواد گفت:

      سلام من یه در نجف دارم وقتی زمین میفته و ترم جزیی برمیداره بعد از دو سه روز خوب میشه ترک از بین میره این چطوری میشه لطفا توضیح بدید

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      خیر مشکلی ایجاد نمی شود.

  9. امین گفت:

    سلام میخواستم بدونم دُر شفاف و دُر نفتی یا دودی و دُر مو دار کدومش از نظر قیمت گرونتره ممنون میشم جواب بدید . همشم اصل و ماله نجف هستش

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      تفاوت قیمت های چندان زیادی ندارند ولی در مو دار کمیابتر هست.

  10. احمد گفت:

    با سلام
    میخواستم بدونم سنگ در نجف شفاف بهتر هستش یا رگه دار یخی؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بلحاظ خواص تفاوتی ندارند ولی از نظر ظاهری به سلیقه شما بر میگردد و از نظر قیمتی سنگ در نجف شفاف قیمت بالاتری دارد.

  11. مازیار گفت:

    سلام
    لطفا به سوال منم جواب بدین
    یه سنگ در نجف دارم که یکی از دوستانم حدود ۶ سال پیش بهم داد، منم متاسفانه گمش‌ کردم و تازگی‌ها دوباره پیداش کردم
    داخلش رگه داره، انگاری مثل یه شیشه ای که سنگ میخوره میشکنه، اونجوریه ولی داخل سنگ به این صورته ولی بدنه بیرونیش اینجوری نیست و ضمنا بعضی از جاهاشم نقطه ها و رگه های کوچک سیاه رنگ داره، انگار کثیفی بهش چسبیده و یا رفته داخلش و ضمنا خیلی هم براق نیست انگار یه مقدار ماته‌.
    با این اوصاف سنگ اصله یا نه و دلیل داشتن رگه و رگه و نقطه های سیاه شبیه کثیفی (البته کم) چیه؟
    ممنون میشم اگه راهنماییم کنین

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      داشتن رگه و اصطلاحا حالت “یخی” در سنگ در نشانه ای از اصالت است. همونطور هم که فرمودید این رگه ها و یخی ها داخل سنگ هست و سطح بیرونی چیزی نیست. همچنین ممکنه سنگ در مات یا کاملا شفاف و براق باشه. نگرانی از بابت سنگ در بودن نداشته باشید ولی تشخیص نجف یا جای دیگه بودن حتی از نزدیک هم برای یک کارشناس کار سختی هست.

    2. مازیار گفت:

      ممنونم از پاسختون

  12. علیاری گفت:

    درنجف اصل درسایت شما هم موجوده؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بله تمام محصولات با سنگ در نجف که در سایت موجود هست اصلی هستند.

    2. محمد حسین گفت:

      باسلام
      سپاس از مطلب جامع و کامل شما
      در حسینی موجود دارید؟
      ملاک اصالتش چی هست؟
      و اینکه چرا باید سنگ ها رو شارژ کنیم؟
      ممنون میشم راهنمایی کنید

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام و ممنون از نظر لطف شما
      با همکارانم در بخش پشتیبانی آنلاین مشتریان در ارتباط باشید اگر موجود نباشد امکان تهیه است.
      تشخیص اصالت همان روش های تشخیص در هست فقط رنگ ظاهری آن به علت نفوذ عناصری مانند اکسید آهن به قرمز گراییده است.
      مطابق آنچه در کتب و منابع آمده است با لمس نگین توسط افراد و یا در معرض محیط های ناسالم قرار گرفتن باعث می شود انرژی های منفی جذب کند به همین دلیل بایستی پاکسازی و شارژ مجدد شود. استفاده از یک نگین با انرژی های ناسالم مانند نوشیدن چای از یک لیوان کدر و غبار گرفته است.

    4. محمد حسین گفت:

      سپاس از راهنمایی شما

  13. 11 ساله گفت:

    امروز بابام از کربلا اوممد برام گردنبندشو اور خیلی خوشگله

  14. hadi1369 گفت:

    من یک در نجف از شهر نجف گرفتم خیلی زیباس و آمد داره برام

    1. شرف آنلاین گفت:

      انشالله سرشار از خیر و برکت باشه براتون

    2. مجید گفت:

      سلام علیکم. جان ناقابل ما فدای غلام اقا امیرالمومنین صلوات الله علیه. ببینید از وجود مقدس مولا حتی سنگ نجف چه شرافتی داره بر قاتل حضرت علی علیه السلام یک سر از اول تا اخر لعنت
      منم ذوق کردم یک انگشتر در نجف دارم که سوره واقعه نقش شده خیلی ساله که در جانمازم دارم. و الان با این گفته های خوبتان لذت بردم الحمدلله خدایا شکرت
      یاعلی مدد با تشکر فراوان التماس دعا

  15. حسن جهان آبادی گفت:

    سلام من درنجف دارم داخلش مو داره میخواستم بدونم اصله یانه

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بله، نوعی از در به نام در مویی وجود دارد.

  16. مرتضی گفت:

    باعرض سلام وخسته نباشید وتشکر از مطالب خوبتون انصافا که کاملتر از این توضیحات در گوگل نیست

    1. شرف آنلاین گفت:

      عرض سلام و احترام
      لطف دارید

نظر دهید؛ ضمنا اغلب سوالات را در کمتر از چند ساعت پاسخ می دهیم.

پر کردن بخش 'ایمیل' اختیاری است.