شناخت سنگهای قیمتی و خواص آن‌ها

زمرد: خواص انگشتر و سنگ زمرد سبز + ویژگی ها و نحوه تشخیص سنگ زمرد

emerald-stone1 زمرد: خواص انگشتر و سنگ زمرد سبز + ویژگی ها و نحوه تشخیص سنگ زمرد

در این مقاله درباره سنگ زمرد معروف به سنگ عشق و ویژگی های آن صحبت شده است. نحوه تشخیص این سنگ و راه های تشخیص نوع طبیعی و اصلی، انواع مختلف این گوهر، فواید و خواص زمرد، نحوه نگه داری از این سنگ قیمتی در این مقاله آورده شده است. همچنین به احادیثی که درمورد خواص سنگ زمرد در اسلام بیان شده اشاره کرده‌ایم. در انتهای مقاله نیز به خواص این گوهر در چاکرا درمانی، معادن مهم آن در ایران و جهان و بزرگترین سنگ زمرد جهان نیز اشاره شده‌است. با شرف آنلاین همراه باشید تا با این گوهر ارزشمند بیشتر آشنا شوید ….

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره شناخت علمی و کوتاه سنگ زمرد

زمرد یا همان emerald جزو سنگ‌های گران‌بهایی است که از سیلیکات آلومینیوم و بریلیوم تشکیل گردیده است. نام اصلی فارسی آن دوال یا دوبال می باشد. این گوهر گران بها از گونه ‌های بریل است و در سنگ‌های پگماتیت یافت گردد. این کلمه عربی ‌شده‌ی «اسماراگدوس» یونانی است که خود از واژه‌ای سانسکریت به معنی سبز برداشت شده‌است. نوع شفاف و طبیعی این گوهر یکی از چهار گوهر گران‌بها به حساب می‌آید و مشهورترین عضو خانواده بریل ها می‌باشد. از نظر ترکیب شیمیایی و کانی ‌شناسی این سنگ از سیلیکات آلومینیوم و بریلیوم ساخته شده‌است که به همراه آکوامارین آبی، مورگانیت صورتی، هلیودور طلایی و بریل با رنگ سبز به خانواده بریل تعلق دارد. بریل خالص بدون رنگ می‌باشد اما اضافه شدن مقادیر ناچیزی کروم و وانادیوم به آن باعث ایجاد رنگ سبز می‌شود و با نام سنگ زمرد سبز شناخته میشود.

شناخت زمرد

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره ویژگی های مهم سنگ و انگشتر زمرد

*رنگ: همانطور که قبلا ذکر گردید هر چه رنگ سبز این گوهر پررنگ تر و شدیدتر، سرزنده تر و غیر مات باشد ارزش آن چندین برابر می‌گردد.

*وزن: این سنگ ها معمولا در اندازه های کوچک پیدا می‌شوند. این سنگ اگر بیشتر از ۵۰ قیراط باشد هم قیمت الماس با همین قیراط است! در نتیجه وزن پارامتری اساسی در تعیین قیمت سنگ است.

*درخشندگی: این فاکتور که وابسته به نوع تراش می‌باشد و همانند سایر سنگ های قیمتی دیگر روی قیمت سنگ زمرد اصل تاثیر ویژه دارد.

*شفافیت: گونه‌های بی‌عیب و پاک این گوهر معمولا کمیاب و بسیار گران‌بها می‌باشند. ناپاکی‌ها در سنگ زمرد ظاهری شبیه خزه یا شاخه‌های درخت دارا می‌باشند. بیشتر گونه های درشت، معایب و ترک‌هایی دارند و یا رنگ آنها دارای جلوه های ابری است.

دسته بندی محصولات مرتبط

بر روی دسته بندی مورد نظر کلیک کنید تا محصولات مورد نظر را مشاهده نمایید

انگشتر زمرد (258)

گردنبند زمرد (87)

نیم ست زمرد (19)

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره خواص زمرد در اسلام و احادیث

درمورد خواص انگستر زمرد و خواص سنگ زمرد در اسلام روایات و احادیثی از ائمه بیان شده است که مهمترین آنها در ادامه گفته شده و به خواص انگشتر زمرد اشاره شده‌است:

خواص انگشتر زمرد

1- امیر المؤمنین (ع) فرموده‌اند که در دست کردن این انگشتر باعث آسان شدن و گره گشایی کارها می شود و مشکل ساز نیست.

آسان شدن امور از خواص زمرد

2- از حضرت امام موسی کاظم (ع) منقول است که انگشتر زمرد در دست کردن موجب آسانی است که در آن هیچ دشواری نباشد. همچنین رسول اکرم (ص) فرموده اند دست کردن این انگشتر باعث برطرف شدن فقر می‌شود که این یکی از مهم‌ترین خواص سنگ زمرد در اسلام است.

رفع فقر از خواص زمرد

3- امام رضا (ع) درمورد خواص انگشتر زمرد می‌فرمایند: به دست داشتن انگشتر زمرد فقر را به ثروتمندی تبدیل می‌کند.

پولدار شدن با انگشتر زمرد

توجه داشته باشید که در احادیث خواص انگشتر زمرد بیان شده لزومی به تهیه سنگ زمرد سبز نمیباشد و به صورت های دیگر نظیر نگین، گردنبند و … متوانید از فواید و خواص سنگ زمرد استفاده کنید.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره خواص سنگ زمرد در چاکرا درمانی

خواص زمرد در چاکرا درمانی، چاکرای چهارم یعنی قلب را به علت رنگ سبز تحت تاثیر قرار می‌دهد و شاید به همین علت است که آن را سنگ عشق می‌نامند. از خواص زمرد به گشودن قلب به روی عشق، بخشش، دلسوزی و اعتماد اشاره شده‌است. این نگین خالص ترین جریان بلورین پرتو سبز است و سنگی است که پاک‌ترین و خالص‌ترین نماینده الگوی انرژی چاکرای قلب می‌باشد. از نظر بدنی از خواص زمرد می‌توان برای تقویت قلب، خون و دستگاه گردش خون استفاده نمود. این سنگ ترغیب کننده فرد به زندگی و عمل نمودن از روی قلب می‌باشد و به فرد کمک می‌نماید تا مرکزیت پیدا کند و دلشکستگی اش را بهبود ببخشد و این از مهمترین خواص سنگ زمرد برای بدن است.

باز شدن چاکرا با سنگ سبز پررنگ

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره فواید و خواص زمرد سبز

همینطور که در روایات و احادیث اشاره شد خواص سنگ زمرد در اسلام بسیار است و توصیه زیادی به استفاده از انگشتر و بهره بردن از خواص انگشتر زمرد شده است. تسکین دادن ذهن و بدن از معروف ترین خواص زمرد سبز است. با توجه به همین روایات میتوان به موارد زیر به عنوان مهمترین خواص سنگ زمرد (سنگ عشق) اشاره کرد:

۱- به عنوان اولین خاصیت از خواص سنگ زمرد میتوان گفت این گوهر نیروی انرژی بخشی و آرام بخشی دارد.

۲- یکی دیگر از خواص زمرد سبز استفاده از این سنگ برای جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری صرع است به ویژه برای کسانی که زمینه ارثی این بیماری در آن ها وجود دارد.

۳- از دیگر خواص زمرد که بسیار به آن پرداخته شده‌است، مفید بودن برای دستگاه گوارش می‌باشد. گذاشتن آن بر روی چاکراهای خورشیدی مجاری کیسه صفرا را پاک و فعال می‌کند و سبب تقویت معده و درمان زخم معده می‌گردد.

۴- استفاده ازاین نگین برای درمان خونریزی داخلی به ویژه اسهال خونی مفید می‌باشد.

۵- در غزلی در دیوان شمس مولانا چنین آمده‌است:
گر اژدهاست بر ره، عشق است چون زمرد از برق آن زمرد، هین دفع اژدها کن
معروف است که این نگین، قلب فیزیکی و عشق عاطفی را التیام می دهد.

فواید انگشتر زمرد سبز

۶- این گوهر بین عاشق و معشوق پل ایجاد می‌نماید و با عشق مرتعش می‌گردد و انرژی آزاد می‌گرداند و محبت بین زن و شوهر را زیاد می‌کند و به همین علت به سنگ عشق معروف است.

۷- سنگ عشق و خیال و شادی می‌باشد.

۸- اگر زنان باردار از این سنگ استفاده نمایند برای آنان مشکلی پیش نیامده و فرزند آنان به راحتی به دنیا خواهد آمد و درد زایمان زنان باردار را کمتر می‌کند و میتوانند از خواص سنگ زمرد سبز برای راحتی زایمان خود استفاده کنند.

۹- پاکی و ایمان برای شخص به ارمغان خواهدآورد.

۱۰- تسکین دهنده ذهن ناآرام نیز می‌باشد و برای دارنده اش منطق و خرد و حکمت به ارمغان می‌آورد.

۱۱- از مهم‌ترین خواص انگشتر، نیم ست زمرد ، گردنبند زمرد و مصنوعات دیگر این است که در مراسم و اوراد برای رونق بخشیدن به کسب و کار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره بزرگترین سنگ زمرد سبز جهان

در سال ۲۰۱۱ بزرگترین سنگ در برزیل با وزنی معادل ۳۶۰ کیلوگرم، ۱۸۰ هزار قیراط در عمق ۲۰۰ متری معدن یافت شد. ارزشی آن بیش از ۳۰۹ میلیون دلار تخمین زده شده‌است.

بزرگترین سنگ زمرد جهان

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره تشخیص زمرد سبز طبیعی از مصنوعی

این گوهر معمولاً دارای ناخالصی می‌باشد که برای تشخیص نوع طبیعی از مصنوعی بسیار مفید می‌باشد. برخی انواع مصنوعی این گوهر به دلیل ماده به کار رفته در آن‌ها هنگام قرار گرفتن در معرض امواج با طول موج بالا درخشش فلورسانت قرمز ماتی از خود ساطع می‌کنند. درصورتی که نوع طبیعی آن اینچنین نوری بازتاب نمی‌کند. خوشبختانه با عبور یا انعکاس امواج فرا بنفش در کریستال های طبیعی و یا مصنوعی قادر خواهیم بود تفاوت آن ها را بیابیم. همچنین انواع مصنوعی آن اشعه ماورا بنفش را از خود رد می‌کند درنتیجه شفاف تر به نظر می‌آید. به این طریق میتوان سنگ زمرد اصل که معروف به سنگ عشق است را تشخیص داد و از خواص سنگ زمرد سبز بطور کامل بهره برد.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره نحوه ی نگهداری

این سنگ با آن‌ که‌ سختی‌ بالایی‌ دارد، گوهری ترد و شکننده‌ است‌ و مراقبت‌ ویژه می‌خواهد. در مقابل‌ اسیدها تا حدی مقاوم‌ بوده و در برابر مواد شوینده‌ مثل‌ آب‌ گرم‌ و صابون‌ مشکلی‌ ندارد. اما در مقابل‌ حرارت‌ امکان‌ ترک‌ خوردن‌ آن‌ هست. بنابراین‌ باید هنگام‌ حرارت‌ دادن‌ و یا سوار کردن‌ نگین‌ دقت‌ بسیار گردد. این‌ روغن‌ به‌ مرور زمان‌ و یا با حرارت‌ خشک‌ می‌‌شود و ممکن‌ است‌ بعضی‌ نقاط‌ آن بر اثر شست ‌و شو حالت‌ سفیدی‌ (سفیدک) پیدا کند که‌ می ‌توان‌ آن‌ را دوباره‌ با روغن‌ زیتون‌ (به‌ وسیله‌ یک‌ قلم‌ و کمی‌ پنبه‌ آغشته) اصلاح‌ و شفاف‌ کرد تا با سالم نگه داشتن آن بتوان از خواص زمرد سبز بهره بیشتری برد.نحوه نگهداری از سنگ زمرد

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره ویژگی های مهم درباره نگهداری زمرد

این گوهر در مقابل‌ اسیدها تا حدی مقاوم‌ می‌باشد و با مواد شوینده‌ مثل‌ آب‌ گرم‌ و صابون‌ مشکل خاصی ندارد و این جزئی از خواص زمرد سبز میباشد ولی در مقابل‌ حرارت‌ امکان‌ ترک‌ خوردن‌ آن‌ وجود دارد. لذا باید هنگام‌ حرارت‌ دادن‌ و یا سوار کردن‌ نگین دقت لازم را داشت. این گوهر کمیاب گوهری‌ شکننده‌ می‌باشد. بنابراین‌ هنگام‌ جا به ‌جا کردن‌ آن‌ باید نهایت‌ دقت‌ را داشت؛ چرا که اگر از فاصله یک متری روی‌ سنگ‌ دیگری بیفتد ممکن‌ است‌ خرد شود. رنگ‌ سبز زمرد در مقابل‌ نور طبیعی‌ و نور مصنوعی‌ و یا حرارت‌ تغییر نکرده و تقریبا پایدار می‌باشد. رنگ آن تا دمای ۵۰۰ درجه سلسیوس به احتمال زیاد تغییری نخواهد کرد. سیستم کریستالی این نگین هگزاگونال (شش وجهی) می‌باشد. این سنگ؛ طبعی سرد و خشک دارد. اکثر بلورهای این سنگ همانند یاقوت، ناخالصی ها و محتویات زیاد و گوناگونی از قبیل کانی های مهمان، مایعات، حباب های گاز و ترک های داخلی دارد که در صورت کثرت این محتویات مات می‌گردد. جالب است بدانید که این محتویات و ناخالصی ها عیوب به شمار نمی‌روند بلکه خود عاملی برای شناسایی سنگ اصل از نوع مصنوعی است و گاه باعث زیبایی!

نگهداری اصولی از سنگ زمرد اصل

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره تاریخچه سنگ زمرد

این سنگ در طول بیش از ۶ هزار سال در اغلب فرهنگ‌های مختلف دنیا نظیر یونان باستان و ایران منبع جاذبه و احترام محسوب می‌شده‌است و روایاتی نیز درمورد خواص سنگ زمرد در اسلام از بزرگان دین بیان شده‌است و بدلیل اهمیت خواص سنگ زمرد سبز استفاده از آن در بسیاری از کشورها و فرهنگ ها رواج داشته‌است. از میان سنگ های قیمتی بریل، این گوهر (سنگ زمرد سبز) تاریخچه بالاتری دارد. شواهد فروش آن در بازارهای بابل در ۴ هزار سال پیش از میلاد نیز وجود دارد. در تورات نیز از این گوهر به عنوان سنگ زیربنای شهر بیت المقدس نام آورده شده‌است و به این دلیل نزد مردم بیت المقدس و قوم بنی‌اسرائیل از احترام زیادی برخوردار است.

این سنگ به علت زیبایی و قدرت معنوی در بین همه ادیان اصلی مقدس شمرده می‌شود. رنگ سبز رنگی مقدس در فرهنگ‌ها و مذاهب مختلف نظیر اسلام بوده و حتی کلیسای کاتولیک نیز از آن به عنوان والاترین رنگ مذهبی یاد نموده‌است. از خواص زمرد از نظر فیزیکی نیز استفاده می‌گردیده‌است و به سنگ مطالعه مشهور بوده چرا که در گذشته قبل از اینکه عدسی و عینک بزرگ نمایی کشف شود نوع شفاف این گوهر برای خواندن و دیدن اشیای کوچک مورد استفاده قرار می‌گرفته‌است. در مصر قدیم نیز این سنگ سمبل زندگی ابدی و هدیه‌ای از جانب خدای حکمت به شمار می‌آمده‌است و سعی میکردند با تهیه آن از خواص سنگ زمرد سبز استفاده کنند.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره نحوه تراش زمرد سبز

نحوه تراش الماسی سنگ سبز

در حالی که سختی بالای این گوهر (۸–۷٫۵) تا حد زیادی مانع خراش دیدن این گوهر با ارزش می‌گردد اما قابلیت شکنندگی آن بخاطر شکاف های موجود، تراش دیدن، سوارکردن و پاک کردن آن را نسبتاً مشکل نموده ‌است. تراش کاران تراش خاصی را برای این گوهر استفاده می‌کنند با نام تراش زمردی یا تراش چهارگوش که در اصل یکی از طرح های تراش پلکانی می‌باشد که گوشه‌های نگین به صفحاتی مزین می‌شود که علاوه بر تشدید زیبایی آن، مقاومت آن را در برابر فشارهای مکانیکی و عوامل فیزیکی نیز زیاد می‌کند و باعث میشود تا عموم مردم بتوانند از زیبایی و خواص سنگ زمرد بهره ببرند. مانند الماس، برش این نگین هم به نوع، شکل، عرض و عمق برش بستگی دارد. تراش کاری سنگ زمرد سبز با توجه به حساسیتهای آن کار دشواری است و حتما باید بدست افراد خبره سپرده شود تا اگر قصد تهیه انگشتر آن را دارید بتوانید از زیبایی و خواص انگشتر و یا خواص سنگ زمرد سبز بیشترین بهره را ببرید.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره انواع سنگ زمرد طبیعی بلحاظ پدیده نوری

این سنگ بلحاظ پدیده‌های نوری انواعی دارد و بطور کلی میتوان به سه دسته تقسیم کرد که بلحاظ کلی خوصوصیات و ویژگیهای نزدیک به هم دارند اما تفاوت اندکی در مکان استخراج و شکل ظاهری دارند که باعث متمایز شدن آنها میشود. در تصویر زیر تفاوت این سه نوع پدیده به وضوح آشکار است.

انواع سنگ زمرد

۱- زمرد سبز تراپیچ: این نوع که از منابع کلمبیا استخراج می‌گردد بسیار کمیاب است. دارای الگوی خاصی به شکل 6 ضلعی یا ستاره 6 پر می‌باشد و به همین دلیل به آن سبز ستاره ای نیز گفته می‌شود.

2- چشم گربه ای: چشم گربه ای، نوعی خاص و بسیار کمیاب است که به دلیل وجود حالتی مشابه چشم گربه به این نام معروف شده است، این سنگ با نام دم اژدها نیز شناخته می‌شود. در این نوع، پدیده نوری لیزری سوزنی مانندی در نگین در یک جهت ایجاد می‌شود.

3- استار: این نوع نسبت به دو نوع قبلی کمیاب‌تر و قیمت آن میلیون دلاری است. علت ایجاد این پدیده‌ها وجود ناخالصی می‌باشد.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره اولین بار سنگ زمرد در کجا کشف شد؟

معدن های کنار دریای سرخ در مصر از اولین مکانهایی بود که این گوهر در انجا وجود داشت و اواسط قرون وسطی مکان دقیق این معادن بطور کامل فراموش شده بود تا اینکه در قرن 19 کالیود از سوی نایب پادشاه مصر موظف به پیدا کردن سنگ زمرد و معادن آن شد. در نهایت، آن معادن در دامنه کوه‌های جبل سیکائیت و جبل زوبارا پیدا شدند و اولین بار مصریان در دوره بطلمیوسی (۳۳۰ – ۳۲۳ قبل از میلاد) استخراج این گوهر را شروع کردند. اما اشیایی از رامسس دوم (۱۳۰۰ قبل از میلاد) یا حتی قبل از آن پیدا شده‌است که تصور میشود گنجینه‌های این نگین در ایران از معادن خاوری به دست می‌آمدند.

اولین بار زمرد در کجا یافت شد

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره معادن

بهترین نوع این نگین، کلمبیایی است و مشهورترین ها نیز به این کشور تعلق دارند. حدود ۱۵۰ معدن ذخیره زمرد در این کشور شناخته شده‌است. مهمترین معدن کلمبیا، معدن کاسکیوز می‌باشد. این سنگ هایی که از کلمبیا استخراج می‌گردند، مرغوبترین و خوش رنگ و آب ترین گوهرها با شفافیت بالا و رنگ سبز سیر می‌باشند. زمرد افغانستان (پنجشیر) نیز از بهترین انواع این گوهر می‌باشد که در دره پنجشیر افغانستان یافت می‌شود. نوع مرغوب، در کشورهای دیگری همچون برزیل، هندوستان، ماداگاسکار، زامبیا، پاکستان و روسیه نیز استخراج می‌گردد و سنگ زمرد سبز را میتوان در این مناطق پیدا کرد.

بهترین منابع سنگ زمرد

زمرد سبز برزیلی، همانطور که از نام گونه سبز برزیلی پیداست، از منابع برزیل استخراج می‌شود و به آن تورمالین سبز هم گفته می‌شود. زمرد زامبیایی، نوعی دیگر است که از معادن کشور زامبیا به دست می‌آیند و دارای کیفیت بسیار خوبی از لحاظ رنگ و شفافیت است امروزه‌ از بهترین‌ نوع این گوهر با کیفیت‌ خوب‌ در ساخت‌ جواهرات‌ استفاده‌ می ‌شود. این نوع و همچنین نوع کلمبیایی است که‌ از ارزش فوق العاده‌ای بین جواهرسازان و نگین تراشان دارا می‌باشد اما به این نکته باید توجه نمود که فارغ از محل استخراج این گوهر می‌توان از خواص زمرد سبز بهره برد.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره معادن ایران

معدن باغ برج کرمان: این معدن در جنوب کرمان و در منطقه اسفند قه واقع گردیده ‌است در این منطقه نیز افراد محلی، اقدام به جمع آوری این کانی نموده‌اند و با توجه به میزان شفافیت و اندازه، آن را به افراد واسطه با قیمت های مختلف می‌فروشند. ظاهراً این کانی، پس از خریداری به خارج از کشور ارسال می‌گردد چرا که اعتقاد بسیاری به خواص زمرد در کشورهای دیگر وجود دارد.

امید است این مقاله اطلاعاتی جامع درباره این گوهر زیبا در اختیار شما قرارداده باشد. درصورتی که به دنبال اطلاعات خاص و یا سوالاتی پاسخ داده نشده هستید میتوانید در بخش نظرات مطرح نمایید تا کارشناسان ما در شرف آنلاین در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

به این صفحه امتیاز دهید. از شما سپاسگذاریم

51 دیدگاه در “زمرد: خواص انگشتر و سنگ زمرد سبز + ویژگی ها و نحوه تشخیص سنگ زمرد

  1. ناشناس گفت:

    ببخشید بهترین سنگ زمرد را از کجا بخریم

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      برای مشاهده قیمت و خرید انگشترهای زمرد اصلی کلیک کنید.

  2. محمد حسین عبدی گفت:

    با عرض سلام و احترام و خدا قوت
    یک انگشتر زمرد برزیلی تهیه کردم شفاف و ذلال هست و برس های ریز توشه ۵ الی ۶ قرار هست خواستم بدانم اصل هست قیراطی چند هست و کسی طالب باشه میفروشم [censored]

  3. میلاد گفت:

    سلام وقت خوش
    سنگ زمرد حداقل ۲ قیراطی میخوام میشه قیمتش رو بفرمایید؟؟؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      لطفا به مقاله قیمت سنگ زمرد مراجعه کنید یا با بخش پشتیبانی در ارتباط باشید.

  4. صدیقی گفت:

    سلام بسیار عالی بود من دوسه تیکه بصورت خام و عالی دارم فروشی هم هست بخاطر نیاز مالی

  5. ناشناس گفت:

    سلام میشه رنگ زمرد تغییر رنگ داشته باشه

    1. ناشناس گفت:

      زمردهایی که آهن کمتری داشته باشد در مقابل اشعه فرابنفش خاصیت فسفرسنس قرمز دارند. البته مرغوب ترند. زمردهای کلمبیایی آهن کمتر و کروم بیشتری دارند و سخت ترند ولی زمردهای آفریقایی آهن بیشتر و کروم کمتری دارند و حتی وانادیوم دارند و شفاف هستند و بیشتر شبیه به آکوامارین و فیروزه سبز هستند. حت ممکن است مغناطیس داشته باشند.

  6. عاطفه گفت:

    سلام سنگ زمرد برای بازشدن چاکرای قلب خوبه

  7. کیانمهر گفت:

    باسلام و احترام واقعا مطالب شما اموزنده و با ارزش هست و ممنونم از این سایت و مدیرانش که جهت اگاهی علاقه مندان زحمت میکشند من در کوه یک صخره ای پیداکردم تقریبا به رنگ خاک ولی صخره هست و داخل صخره بصورت حباب حباب جا خالی دارد و در ان صخره سنگهای سبزی بشکل تخم گنجشک وجود دارد بیضی و گرد که روکش کلا سبز و در بعضی این سنگها که میشکنی داخلش قهوه ای سوخته هست و بعضی دیگر همش سبز است میخواستم ببینم کسی هست بداند این چه نوع سنگی هست و ارزش دارد یا نه ممنون از راهنماییتان

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام و ممنون از نظر لطف تان
      متاسفانه با این توضیحات امکان تشخیص نیست. می تواند عقیق، مالاکیت، یشم یا سنگ دیگری باشد. بایستی یکی از آن سنگ ها را حضورا پیش یک کارشناس یا ازمایشگاه گوهرشناسی ببرید.

  8. حسن گفت:

    سنگ دارم ۸۷۰ زمرد ولی شبیه شیشه هست تو دست میگیرید دست یا انگشتان مشخص است چگونه متوجه بشوم زمرد هست

  9. اکبر بلاغی اینانلو گفت:

    سلام و روز بخیر .. بنده حقیر چند تا تکه سنگ خام تراش نخورده ی زمرد دارم اگر هموطنی مایل به دیدن یا خرید گرفت باشماره در واتساپ [censored] با من در ارتباط باشد

    1. ناشناس گفت:

      سلام …میشه عکس بفرستید
      قیمت قیراطی چند

  10. محمد گفت:

    سلام سنگ من ۷۶گرمه قیمتش چنده

  11. علی گفت:

    با سلام و احترام
    من ی سنگ زمرد اصل میخوام برا انگشتر مردانه
    و ی سنگ زمرد گرفتم میخواستم عکس ازش براتون بفرستم ببینید اصل ی فرعی

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      امکان تشخیص دقیق از روی عکس وجود ندارد. لطفا حضورا به یک فرد خبره یا ازمایشگاه مراجعه بفرمایید.

  12. ناشناس گفت:

    سلام جواد هستم
    از سیرجان خیلی م چکرم از سایت خوبتون در خصوص گوهری همچون زمرد خواستم بگم که من یه زمردی دارم حال هوش ۶۳۰ گرم برنگ سبز تیره تراش نخورده من تصمیم فروش ش را دارم ممنون میشم ر اهنمایم کنید

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام و تشکر از نظر لطف شما
      توصیه میکنیم چون وزن زیادی هم دارد ابتدا برای صدور شناسنامه به ازمایشگاه گوهرشناسی معتبر مراجعه بفرمایید سپس از طریق گوهرتراشان و بازاریان سنگهای قیمتی اقدام به تخمین قیمت و فروش کنید.

  13. ظفر گفت:

    سلام وقت بخیر !
    توضیحات مفید و ارزشمندی بود ، استفاده کردم ممنون از سایتتون .
    من میخام سفارش یک سرویس طلا با نگین های زمرد اصل بدم ، امکان اینکه بتونم از اصالت زمرد
    سر دربیارم برایم میسر نیست ، و دسترسی به انتخاب تنوع نگین ها رو ندارم ، اگه مدل سرویس رو بدم واسم طراحی کنن یا خودتان اگه طرحی دارید ارائه دهید ،
    امکان ساختش برای شما فراهم هست ؟ با توجه به اینکه نگین ها از نظر سایز و تراش همون باشد که سفارش میدم .
    با تشکر

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      متاسفانه امکان ساخت سرویس طلا را نداریم ولی مجموعه هایی هستند که کار طراحی را انجام می دهند و سایز و شکل نگین مد نظر شما هم امکان تراش و اماده سازی دارد.

  14. مرضیه خضری گفت:

    سلام میخواستم بدونم چطور تشخیص بدم انگشتر م زمرد اصل یا خیر چطوری؟ قیمتش چقدر ؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      برای تشخیص در همین مقاله توضیحاتی داده شده است و برای قیمت گذاری مقاله قیمت زمرد را مطالعه بفرمایید.

  15. هومن شکری گفت:

    سلام. جسارتا طبع زمرد گرم و خشک هستش.
    منبع: عجایب المخلوقات و غرایب الموجودات، باب السادس، الزاء.
    و اینکه من یک حلقه زمرد دارم که توی هوای سرد همچنان گرم میمونه. میتونه یکی از نشانه های زمرد باشه؟ به چند تا از انگشتر ساز های قدیمی نشون دادم گفتن زمرده. خواستم بدونم میتونه یکی از نشانه های زمرد باشه یا نه؟ ممنون.

    1. مرضیه خضری گفت:

      قیمتش چقدر راستش نمی خوام بخرم فقط برام جالب آخه خودم یکیشو دارم ولی قیمت نکردم شما از کجا تهیه کردین

    2. اریا گفت:

      تاثیر و فواید سنگ زمرد به اندازه و جرم ان ربطی دارد و دیگر همیشه از انگشتر گفته شده یا میتواند اگر گوشواره یا گردنبند استفاده کرد باز هم فواید دارد

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      از منظر چاکراشناسی بسته به فرد میتواند به صورت انگشتر یا گردنبند یا … استفاده شود.

    4. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      میتونه از نشانه ها باشه ولی دلیل تامه نیست. باید بررسی های دیگری هم انجام شود. ترجیحا به یک آزمایشگاه گوهرشناسی مراجعه بفرمایید.

  16. مهدی گفت:

    با سلام . و تشکر از توجه شما .( کتاب انرژی درمانی و بیماریها ) این مطلب نوشته شده است . که زمرد باعث تثبیت دیابت و چربی خون میشود . در صورت پاسخ ممنون میشوم . چون خیلی برایم اهمیت دارد . ممنون

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      چند کتاب مهم نظیر تنسوخ نامه ایلخانی، سنگ ها فقط سنگ نیستند و درمان با جامدات بررسی شد که هیچ کدام این مورد رو ذکر نکرده بودند. کتاب آموزش انرژی درمانی (آشنایی با نیروهای شفا بخش) هم بررسی شد این مورد نبود.
      اسم کتاب و مطلبی که شما فرمودید صرفا توی نت بدون ذکر دقیق منبع و نام نویسنده آورده شده است اگر اسم دقیق کتاب و نویسنده رو پیدا کنید بررسی های بیشتری انجام خواهد شد.

  17. ناشناس گفت:

    با سلام . آیا واقعیت دارد که افراد مبتلا به چربی خون نباید از زمرد استفاده کنند و آیا باعث تثبیت بیماری چربی خون میشود . با تشکر مهدی

    1. ناشناس گفت:

      نه بابا الکی گفتن

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام
      لطفا منبعی که این مورد رو ذکر کرده بفرمایید تا بررسی شود.

  18. ناشناس گفت:

    با سلام. زمرد های شما از چه نوع زمرد های است؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام
      لطفا سوال تون رو دقیق تر مطرح بفرمایید.
      باتشکر

  19. زهرا گفت:

    سلام ببخشید طلا فروشی های ایران انگشتر زمرد دارن؟؟؟؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      حالا این مورد رو بهتره که از خود طلافروشی ها پیگیری بفرمایید ولی طلا فروشی هایی که ما دیدیم بعضا زمرد هم داشتند.

  20. ناشناس گفت:

    سلام
    وقت بخیر
    چندین سنگ قیمتی موجود هست
    برخی به قدمت ۱۰۰ ساله مثل آمیتیس – لعل – عقیق سیاه – سافیر و الکساندریت و یاقوت کبود و سرخ
    بدون شناسنامه و به طور ارث و میراث بدستم رسیده
    خریدار هستید [censored]

  21. محمد سمعی گفت:

    سلام عالی بود

    1. جواد کامیاب گفت:

      سلام خسته نباشید استاد مقدار زمرد سبز دارم خریدار هستید ؟

    2. حسین گفت:

      سلام یک سنگ دارم شناخت کافی ندارم که چه نوع سنگی میباشد نظر اکثر اطرافیانم از این سنگ میگویند که سنگ زمرد خام است درباره نوع این این سنگ از شما راهنمایی های کامل میخواستم ممنون

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      اطلاعات مفصلی در همین مقاله درج شده است لطفا مطالعه بفرمایید و برای اطمینان از جنس سنگ هم بهتر است به آزمایشگاه های گوهرشناسی مراجعه بفرمایید تا صدور شناسنامه انجام شود.

    4. شرف آنلاین گفت:

      سپاس

  22. آرمان گفت:

    سلام خسته نباشید زمرد کلمبیا گرونتر یا پنجشیر؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام
      به طور کلی نمیشه نظر داد چون باید سنگ در برابر سنگ مقایسه شود نسبت به وزن، ابعاد، نوع تراش، رنگ، شفافیت و …
      ولی در شرایط مساوی زمرد کلمبیا اغلب گرانتر است.

  23. عباسیان گفت:

    سلام شما زمرد آفریقایی شناسنامه دار هم دارید هرسایتی رفتم نتونستم پیدا کنم یاقیمتاشون بالاتراز اون چیزی که مدنظرم بود

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام
      امکان صدور شناسنامه بین المللی برای هر سنگ یا محصولی که مایل باشید وجود دارد. البته در نظر داشته باشید که به طور کلی زمرد افریقایی جزو نگین های بسیار گرانقیمت محسوب می شود.

    2. ۰۰ گفت:

      عالی بود

  24. اکبرپور گفت:

    زمرد برزیلی توی ایران وجود داره؟

    1. محمود گفت:

      خریدار هستید اگر خریدار هستید یک میلیون دلار یش با قیراط خوب وجود دارد اما بیشناسنامه است ولی میشود گرفت

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام
      بله موجود هست. زمرد برزیلی رنگ روشن تر و سنگ زلال تری داره

نظر دهید؛ ضمنا اغلب سوالات را در کمتر از چند ساعت پاسخ می دهیم.

پر کردن بخش 'ایمیل' اختیاری است.