شناخت سنگهای قیمتی و خواص آن‌ها

عقیق سبز: آنچه درباره سنگ عقیق سبز و خواص فراوان این سنگ سبز باید بدانید

green-agate-ring عقیق سبز: آنچه درباره سنگ عقیق سبز  و خواص فراوان این سنگ سبز باید بدانید

سنگ عقیق سبز یکی از زیباترین سنگ هاست. این نگین با رنگ دلربایش و همچنین با خواص منحصر به فردش می تواند انتخاب بسیار خوبی برای انگشتر های زنانه و مردانه و همچنین گردنبندهای زیبا باشد. برای آشنایی بیشتر با روش های تشخیص عقیق سبز اصل، خواص عقیق سبز در روایات، روش شارژ و نگهداری، عقیق سبز شجر و … همراه شرف آنلاین باشید.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره معرفی عقیق سبز

این سنگ یک گونه خاص و ویژه می باشد که رنگ سازی کریستال در آن به عهده هیدروکسید نیکل می باشد. در نگین های این سنگ گران قیمت پدیده جالبی که مشاهده می شود این است که رنگ سبز در مقابل امواج نور خورشید و در برابر حرارت فاز رنگی اش تغییر می کند ولی به دلیل خواص سنگ عقیق سبز بعد از سرد شدن و بعد از این که در کنار رطوبت قرار بگیرد دوباره به حالت اولیه رنگی خود برمی‌گردد.

در خانواده سنگ های منشا گرفته از کوارتز سنگ عقیق سبز را کریسوپریز هم می گویند که اگر به زبان یونانی ترجمه شود معنای تره فرنگی را می دهد. هیچ کدام از گوهر های موجود در بازار حتی عقیق زرد این حد از رنگ آمیزی خلاقانه را ندارند. در ابتدا توصیه می‌کنیم برای مشاهده انواع مختلف تناژ رنگی این گوهر و آشنایی اولیه با آن به لینک انگشتر عقیق سبز مراجعه نمایید.

سنگ عقیق سبز با پر کردن حفره ای در میزبان خود ساخته می شوند، به همین سبب این نگین سبز همواره به شکل یک برآمدگی گرد با یک گروه دایره با مرکز مشترک مانند تنه بریده شده درخت دیده می شود. در بعضی مواقع این دوایر شکلی مانند چشم می سازند و در بعضی موارد نیز با شکل های فانتزی یا منظره هایی زیبا مانند درختان پر از شاخه یافت می شوند.

معرفی انگشتر عقیق سبز

در عهد باستان، این سنگ سبز، حرز بسیار خوبی بوده و از نظر مصونیت جایگاه بسیار خوبی داشته است. حتی نقل شده از خواص عقیق سبز این است که باعث رفع تشنگی شده و مانع بروز تب می گردد. افسانه هایی وجود دارد که بیانگر استفاده از سنگ عقیق سبز و دیگر انواع آن برای تغییر جهت طوفان می باشد.

گالری معروف سه هزار کاسه که میترادیتس، پادشاه پونتوس آن را جمع آوری کرده است، بیانگر اشتیاق گذشتگان به سنگ عقیق سبز و انواع آن می باشد. کاسه های سنگی در زمان پادشاهی بیزانس شهرت فراوان دارند. در میان خانواده های پادشاهان رنسانس گردآوری کاسه های با جنس سنگ از این نوع رواج داشته است. موزه های بسیاری در اروپا مانند موزه لوور پاریس نمونه های خارق العاده ای از این سنگ سبز را در معرض دید عموم قرار داده اند.

معرفی کلی سنگ عقیق سبز

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره معادن عقیق سبز: آیا عقیق سبز یمنی وجود دارد؟

این سنگ سبز ابتدا در قرن چهاردهم میلادی در شمال کشور لهستان و در ناحیه سیلسیا (Silesia) یافت شده است که این امر در این محل به علت تمام شدن کانی خوب و خالص انجام نمی شود اما به جای آن در شهر کوئینزلند کشور استرالیا بهترین نوع این گوهر استخراج می گردد. البته معادن متفاوتی برای سنگ عقیق سبز در کشور آمریکا در ایالتهای اورگان ، آریزونا و کالیفرنیا و در کشور آفریقای جنوبی وجود دارد. اما تا به امروز در بازار ایران سنگ عقیق سبز یمنی یافت نشده است و بعید است رنگ سبز این نگین در یمن نیز وجود داشته باشد.

معادن سنگ عقیق در کجاستنمونه دیگری از این سنگ سال ۱۹۵۰ از کشور زیمبابوه در قاره افریقا استخراج می گردد که در آن به جای عنصر رنگساز نیکل ، عنصر کروم با ایزوتوپ سه ظرفیتی (chromium(III) oxide) سبب تشکیل رنگ سبز در شبکه کریستالی سیلیس میباشد و با عناوینی نظیر mtorolite یا mtorodite یا matorolite در سنگ شناسی شناخته شده است. این کانی افزون بر کشور زیمبابوه در بولیوی، غرب قاره استرالیا، آناتولیا (Anatolia) در ترکیه، کوه‌های اورال (Ural mountains) روسیه و کشورهای بالکان مشاهده شده است. از این گونه نمونه های مرتبط با دوران امپراطوری روم باستان به شکل هایی چون جواهرات و مهر باقی مانده است.

متفاوت بودن این دو نوع سنگ عقیق سبز به وسیله یک ابزار جواهر شناسی به نام فیلتر چلسی قابل تشخیص است زیرا که قادر به تشخیص سنگهای کروم دار همچون زمرد است و این سنگ سبز با محتویات کروم را می‌شود به راحتی از گونه نیکل دار به وسیله فیلتر چلسی تشخیص داد. در حال حاضر در بازار ایران گونه خالص استرالیایی کمتر یافت می شود و بخشی از نمونه های اصل وارداتی مرتبط به کشورهای واقع در آسیای جنوب شرقی و هندوستان است.

دسته بندی محصولات عقیق سبز

بر روی دسته بندی ها کلیک کنید تا محصولات مورد نظر را مشاهده نمایید

انگشتر عقیق سبز (252)

گردنبند عقیق سبز (85)

نیم ست عقیق سبز (30)

گردنبند عقیق یمنی (162)

گردنبند عقیق کبود (77)

گردنبند عقیق سرخ (148)

گردنبند عقیق سلیمانی (77)

گردنبند شجر (139)

انگشتر عقیق سلیمانی (283)

انگشتر باباقوری (173)

انگشتر شجر (190)

انگشتر عقیق کبود (217)

انگشتر عقیق سرخ (613)

انگشتر عقیق یمنی (546)

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره خواص عقیق سبز برای روح و روان

۱- از خواص عقیق سبز ایجاد شرایط آرمانی در روح و شادابی و آرامش درونی و برطرف کننده‌ی غم و اندوه و ناراحتی های روحی می باشد.
۲- از خواص سنگ عقیق سبز آن است که سبب از بین بردن و دور ساختن انرژی های منفی از محیط می شود.
۳- این نگین سبز سبب کاهش خشم و تقویت حسن نیت می گردد.
۴- نگه داشتن این سنگ به سبب امواجی که از خود ساطع می‌کند در منزل فضای دلپذیر و آرامی را خواهد ساخت که از بهترین خواص سنگ عقیق سبز میباشد.
۵- از دیگر خواص عقیق سبز این است که دردهای عاطفی و احساسی را کاهش می دهد. همچنین روابط به هم ریخته و از هم گسیخته را سامان می دهد. حسادت، پرخاشگری، ناسازگاری و خود خواهی (خود شیفتگی) را نابود می کند و رنج را به عواطف و احساسات مثبت مبدل می سازد.
۶- خواص سنگ عقیق سبز سبب تقویت روحیه شجاعت و محافظت از خطرات می گردد.
۷- این نگین سبز موجب پاکسازی هاله هایی از انرژی های منفی نیز می گردد.
۸- از خواص سنگ عقیق اصل این می باشد که سبب اعتماد به نفس و روحیه جنگندگی در زندگی و قدرت و ایمنی را به شخص نگه‌دارنده‌ی این سنگ می‌دهد. همچنین افکار آزار دهنده را از ذهن دور می سازد به همین دلیل برای کودکانی که از کابوس های شبانه رنج می برند بسیار تاثیر گزار می باشد.

خواص انگشتر سبز برای روح و روان۹- گفته شده است این سنگ سبز قوه درک را تقویت کرده و سبب فعال شدن بخش تحلیل مغز و همچنین نقش ایجاد تعادل میان حالت های مختلف بدن مانند حالات جسمانی، روانی، احساسی و درونی را دارد و خوابیدن با انگشتر عقیق به علت وجود این خواص توصیه می شود.
۱۰- از بی خوابی جلوگیری کرده و خوابیدن با انگشتر عقیق متضمن خوابی خوب می باشد.
۱۱- از خواص عقیق سبز می توان به کمک به درک بهتر شرایط و یاری در پذیرش حقیقت اشاره کرد. این سنگ همچنین مداوا کننده قدرتمند دردهای عاطفی می باشد.
۱۲- افزایش قدرت بدنی، تمرکز و حافظه و همچنین تقویت صداقت از خواص عقیق سبز شمرده می شود.
۱۳- این سنگ گوهری الهام بخش می باشد که باعث همسویی داخلی گردیده و برای کارهای تردستی و شعبده مورد استفاده قرار می گیرد.
۱۴- خواص سنگ عقیق سبز موجب ایجاد آرامش می شود و درک و حافظه را فعال تر میکند و همچنین باعث وسعت قوه تحلیل و تمرکز می شود.
۱۵- از دیگر خواص عقیق سبز میتوان به خوش شانسی و مداواگری اشاره کرد.
۱۶- به صورت کلی این سنگ برای تشخیص دوست واقعی از دوست‌نما بسیار موثر است .
۱۷- پاکسازی ذهن از افکار منفی و بدی‌ها از دیگر خواص عقیق سبز می باشد.
۱۸- سبز میتوان به تسهیل ارتباطات در زمان های و شرایط ویژه و دشوار و تقویت توانایی تکلم در جمع و سخنرانی ها اشاره کرد.
۱۹- به طور کلی این سنگ و دیگر رنگ های آن مربوط برج جوزا می باشد و باعث تقویت قوه عزم و اراده می شود. برای مثال یکی از خواص عقیق سبز یشمی این است که باعث آرامش روح می شود و در درک اسرار نهان جهان به انسان کمک می‌کند. یکی دیگر از خواص عقیق سبز یشمی این است که اگر آرزو های یک فرد کوچک باشد این رنگ به اون عقل سلیم و بینش فلسفی می دهد. روشن بین و منطقی بودن صفات کسانی است که از خواص عقیق سبز یشمی بهره می برند.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره خواص عقیق سبز در سلامتی

خواص عقیق سبز در سلامتی

– این سنگ با چاکرای قلب در ارتباط می باشد. آن را فعال می کند و انرژی آن را آزاد می سازد.
– این گوهر با تحریک کردن کبد منجر به خارج کردن سموم از سیستم گوارش و جسم می شود
– از خواص انگشتر عقیق سبز و به طور کلی دیگر رنگ های آن می توان به درمان و ترمیم اندامها و مشکلات ناباروری، اختلالات ریوی و غدد تیموس اشاره کرد.
–  در جهت بهبود خستگی های ذهنی و جسمی نیز تاثیر گزار می باشد.
–  در زمان دوران بارداری و همچنین در جهت رشد مطلوب جنین مفید می باشد.
– این سنگ سبز تقویت‌کننده‌ی نقاط مختلف بدن و باعث ایجاد تعادل و هماهنگی در بدن است.
– همچنین یکی از خواص خوابیدن با انگشتر عقیق این است که خواب شب را برای شخص دارنده‌ی این نگین سبز آرام، متعادل و شیرین می‌سازد.
– برای بهبود دیابت و متعادل ساختن درصد قند خون نیز مفید و تاثیرگزار می باشد.
– همچنین در دفع بلایای طبیعی همانند تغییر جهت طوفان، حفاظت از کودکان در خطر مخصوصا در پرت شدن از ارتفاع موثر است و همچنین در رونق کسب و زندگی نقش به سزایی دارد.
– این نگین سبز در درمان اختلالات پانکراس و بهتر شدن عملکرد دستگاه گردش خون در بدن موثر است و با قدرت متعادل کنندگی خود شکاف بین مغز و قلب را پر می کند.
– مانند خاصیت بقیه انواع عقیق، این نوع عقیق هم یک گوهر حفاظت کننده می باشد و همچنین برای درمان میگرن و سردرد، مشکلات گوارشی، رشد و استخوانها قابل استفاده است.
– از مهم ترین خواص انگشتر، گردنبند عقیق سبز و ست عقیق سبز می توان به کمک به بهبود سلامت چشم اشاره نمود.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره عقیق سبز شجر

عقیق سبز شجر نوعی سنگ است که از دسته عقیق های شجر می باشد. در عقیق سبز شجر تصاویر و نقوش انتزاعی دیده میشود که رنگ غالب در آن رنگ سبز است. البته شجر از لحاظ علمی عقیق محسوب نمی شود بلکه از کلسدونی یا سفید و خاکستری با اشکالی مانند شاخه های درخت می باشد. نام این گوهر از کلمه یونانی (Dndrite) گرفته شده است که به معنای شبیه درخت می باشد. بعضی ها اشکال موجود در داخل عقیق سبز شجر را همانند بلورهای یخ تشکیل شده بر روی شیشه در زمستان میدانند. گاهی اوقات ممکن است شاخه های درخت شجر، نارنجی رنگ باشد که در این صورت به آن شجر پاییزی نیز می گویند. در ادامه یک نمونه شجر عادی  و یک عقیق سبز شجر را می‌توانید مشاهده بفرمایید.

آیا عقیق سبز شجر داریم

انگشتر شجر درختی

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره خواص عقیق سبز و دیگر انواع آن در احادیث

در مورد خواص عقیق سبز در روایات و احادیث مطالبی بیان شده است که نشانه اهمیت این گوهر است که حتی از زمان های قدیم مورد استفاده قرار می گرفته است. به موارد زیر میتوان به عنوان مهم ترین خواص عقیق سبز در روایات و احادیث اشاره کرد:

۱- اثرات و ثواب طاعات به خصوص نماز را افزایش می دهد.
۲- انواع مختلف این گوهر باعث ایجاد برکت و خوبی می شود.
۳- در روح و روان انسان آرامش ایجاد می کند.
۴- باعث برآورده شدن حاجات می شود.
۵- انسان را از بلایا ایمن می کند
۶- بی نیاز ساختن انسان از غیر خدا از خواص عقیق سبز در روایات و انواع عقیق به شمار می رود. همچنین رزق مادی و معنوی را افزایش و وسعت می دهد.
۷- باعث مصونیت از مکروهات شخصی می شود.

خواص گردنبند عقیق سبز در روایان

گردنبند عقیق سبز با حکاکی “فاطمه الزهرا ریحانه النبی”

۸- سبب دوری از غم و غصه ها و افسردگی های انسان خواهد شد.
۹- باعث ایمنی در مسافرت ها می شود.
۱۰- به طور کلی عقیق ها انسان را از فقر و نفاق دور می دارد.
۱۱- ظاهر و درون انسان را از خطرات مصون می دارد.
۱۲- محفوظ ماندن از خطرات ستمگران از اثرات این گوهر می باشد.
۱۳- دیگر خاصیت از خواص سنگ عقیق سبز این است که سبب خوش شانسی و عاقبت به خیری می گردد.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره فضایل عقیق از نگاه ائمه اطهار

ائمه معصومین، از سنگ عقیق به عنوان نگین انگشتر استفاده می کردند و بر اهمیت آن در گشایش روزی و دفع بلا تاکید می نمودند.

امام حسن عسگری (ع) فرمودند: مومن پنج نشانه دارد که یکی شان در دست داشتن انگشتر در دست راست است که نشانه ایمان به شمار می رود.

در مورد همه انواع عقیق (اعم از سنگ عقیق با رنگ سبز) حدیثی از امام باقر (علیه السلام) روایت شده است. قال الباقر علیه السلام: یا بَشیر اَینَ اَنتَ عَنِ العَقیق الاَحمر و العقیقِ الأصفَر و العقیق ِالابیض. فَانّها ثَلاثَه الجِبال فِی الجَنَّه. فَمَن تَحتُم بِشیءِ مِنها مِن شیعهِ آلِ محمّد.
امام باقر (ع) به بشیر فرمودند: ای بشیر انگشتر عقیقت کجاست چه سفید چه زرد چه سرخ . این ها سه کوه در بهشت است، هر کسی انگشتری از آنها را به دست داشته باشد شیعه آل محمد به حساب می آید.

فضیلت های عقیق سبز از نظر ائمه

و قالَ لَم یَرا اِلا الخَیرَ و الحُسنی وَ السِعهُ فِی الرِزقِ و السّلامَهَ مِن جَمیعِ الانواعِ البَلاء و هو اَمان مِن سُلطان الجائر و من کُل ما یَخافَهُ الانسان و یَحذِرَهُ.
و پس از آن فرمودند، جز خیر وخوبی هیچ نمی بیند و رزق و روزیش وسعت می یابد و همه انواع بلایا را دور می سازد و حفاظت میکند از ستمهای ظالمان و او از هیچ انسانی نمی ترسد.

حدیث دیگری نبز در رابطه با خواص انگشتر عقیق سبز و انگشتری که نگینش همچون عقیق رنگ سبز باشد نقل شده است. امام صادق علیه السلام می فرمایند: انگشتر را در دو انگشت آخر دست بگذارید و درون سه انگشت دیگر نگذارید.

 از  امام جعفر صادق (ع) فرموده اند که: انگشتر عقیق در دست کنید که مبارک وامید بخش است و عاقبت صاحب انگشتر عقیق به خیر و نیکی می باشد .

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره روان‌شناسی رنگ سبز

این رنگ یک رنگ سرد است که نماد طبیعت می باشد. همچنین رنگ سبز عقیق بیانگر آسایش، اقبال، حسادت و سلامت می باشد. محققان به این نتیجه رسیده اند که این رنگ می تواند سبب ازدیاد توانایی خواندن شود. دانش آموزان برای یادگیری هرچه بهتر و سریعتر می‌توانند یک برگه شفاف سبز روی صفحات کتاب خود گذاشته و با آن مطالعه کنند که این امر بسیار در یادگیری موثر می باشد.

روانشناسایی مربوط به رنگ سبز

از خواص انگشتر عقیق سبز و این گوهر سبز رنگ این است که تاثیر زیادی در باروری دارد و در لباس عروسی نیز به کار می رفته است. از رنگ سبز در چیدمان ها به خاطر تاثیرش در  آرامش ذهن استفاده می‌ گردد. افرادی که محیط فضای کاریشان سبز است کمتر به درد های گوارشی مبتلا می گردند.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره تشخیص عقیق سبز اصل از بدل

توجه داشته باشید که از آنجا که این گوهر قیمت بالایی ندارد لذا نوع تقلبی آن عملا در بازار وجود ندارد و یا بسیار کم است. انواع تقلبی آن میتواند به صورت پلیمر وپلاستیک و یا شیشه باشد که به صورت تزئینی کاربردهایی دارند که عملا تشخیص عقیق سبز اصل را بسیار راحت میکنند چرا که پلاستیک و شیشه به وضوح قابل تشخیص هستند. در ادامه راهکارهای کاربردی دیگری را نیز بیان میکنیم:

تشخیص سنگ زمرد اصل* بافت سنگ خود را مشاهده کنید، نوع بدل در مقام قیاس با نوع اصل بافت نرم تری دارد. یشم سختی کمتری نسبت به این گوهر دارد و چنانچه نوع اصل باشد یشم روی آن خراش ایجاد نخواهد کرد. نوع مصنوعی نسبت به نوع اصل عیوب فراوان تری روی سطح خود دارد.

* به چگونگی تراش خوردن سنگتان توجه کنید. سنگ هایی همچون عقیق سبز اصل بسیار حرفه ای تر تراش می خورند. همچنین درخشش قابل توجهی دارد و بدون خط و خش و ترک است.

* با دقت به مقدار شفافیت گوهر دقت نگاه کنید. شفافیت سنگ اصل به اندازه سنگ مصنوعی خوب نمی باشد. شفافیت در نوع معدنی و طبیعی دارای کمی بی نظمی در شفافیت می باشد و گاها می‌ شود درونش خطوط و هاله هایی مشاهده کرد، حال آن که نوع تقلبی شفافیت بسیار بالایی دارد و مانند شیشه می باشد.

نکته : با این موارد تا حد زیادی اصل یا بدل بودن سنگ های عقیق  را مشخص کند و نظر دقیقی در مورد قیمت عقیق سبز اصل داد زیرا که جنس سنگ ها با یک دیگر متفاوت است و ممکن است سنگ اصلی یافت شود که به طور مثال مانند شیشه شفاف باشد و یا هاله بسیار کمی داشته باشد پس جهت بهره بردن از خواص عقیق سبز و تشخیص عقیق سبز اصل به طور قطعی نیاز به تایید یا رد یک کارشناس با تجربه دارد.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره تعیین قیمت عقیق سبز اصل

اولین موردی که در تعیین قیمت عقیق سبز اصل موثر است این است که این سنگ یک گوهر نادر و کمیاب نیست پس قیمت بالایی ندارد. با توجه به با ارزش معنوی این سنگ در ساخت جواهرات طلا مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ این گوهر هرچه سبز تر باشد ارزشش بیشتر می شود. ناخالصی های موجود باعث کاهش قیمت عقیق سبز اصل می شود.  رنگ سبز زمردی نسبت به سبز کم رنگ دارای ارزش بیشتری است. لازم به ذکر است که این موارد به طور همزمان بر قیمت اثر می گذارند. یعنی گاها قیمت عقیق سبز اصل پررنگ با ناخالصی زیاد از عقیق سبز کم رنگ پاک و شفاف کم تر می باشد. اندازه و وزن نگین نیز عامل موثری در قیمت آن است. این گوهر در ابعاد خیلی کوچک تا بزرگ (تا 5 سانتی متر) یافت می شود. در بازار ایران اکثرا به صورت گرمی خرید فروش می شود و انواع خوب تا بد آن تفاوت قیمت چندان زیادی ندارند. قیمت حدودی این گوهر در بازار ایران بین 0.5 تا 2 دلار به ازای هر گرم می باشد.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره تفاوت یشم و عقیق سبز

با توجه به رنگ و شکل ظاهری که سنگ یشم دارد ممکن است برای شما این سوال پیش آمده باسد که تفاوت یشم و عقیق سبز چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که تفاوت یشم و عقیق سبز در مواردی بسیار جزئی و ظریف هستند. برای نمونه عقیق سبز سنگی یک رنگ و با رنگ یک دست می باشد. این سنگ شفاف و براق است در حالی که سنگ های  یشم اکثرا کدر و مات می باشند. یکی دیگر از تفاوت یشم (Jade) و عقیق سبز (Chrysoprase) این است که رنگ سنگ های یشم یک دست نمی باشد. و مهمتر اینکه سختی یشم کمرت از عقیق است بنابراین با یشم نمیتوانید بر روی آن خش بیندازید.

تفاوت انگشتر عقیق سبز با یشم

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره عقیق سنگی برای دفع چشم نظر

با توجه به وجود چشم نظر و اشاره بزرگان دین به این مسئله طبق فرمایشات علما و با توجه به احادیث و روایات انواع این سنگ همچون گونه سبز رنگ این گوهر برای دوری از چشم نظر بسیار توصیه شده است. این گوهر برای باطل کردن طلسم و جادو و دوری از حسادت بسیار مفید و کاربردی است. امروزه این امر و استفاده از خواص این گوهر بسیار رواج دارد به طوری در کشور خودمان از این سنگ بسیار استفاده می شود.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره نحوه شارژ و نگهداری

برای بهره بردن از خواص این گوهر با ارزش به صورت دائم کافی است هر ماه یک یا چند بار اقدام به شارژ کردن سنگ کنید تا خواص خود را از دست ندهد. نحوه شارژ کردن این سنگ و به طور کل انواع سنگ های عقیق بسیار ساده و آسان است. فقط کافی است به جهت پاک سازی و تخلیه این سنگ از انرژی های منفی یک بار در آب جاری و روان شست و شو دهید و سپس در مقابل نور آفتاب قرار دهید. پس از انجام این کار سنگ شما مجددا شارژ شده است و می توانید از خواص آن بهره ببرید.

طریقه شارژ انگشتر عقیق سبز

با توجه به اینکه انواع سنگ عقیق دارای بافت کوارتزی در خود هستند به اندازه سنگی مثل ‌فیروزه آسیب پذیر نیست. یعنی موقع شست‌ و شوی معمول ظرف یا استحمام می ‌شود که همراه شما باشد. با این حال توصیه می شود که سنگ عقیق را کمتر در معرض مواد شوینده، تغییرات آب و هوایی و ضربه قرار دهید. دقت داشته باشید که برای تمیز کردن انواع سنگ های قیمتی اصلا توصیه نمی شود که از مواد شوینده و شیمیایی و صابون استفاده کنید در این مواقع نتیجه کار معکوس خواهد بود و این مواد شیمیایی تاثیری بدی بر روی کیفیت سنگ خواهند گذاشت. اگر از این گوهر به ‌خوبی نگهداری شود می ‌توان مطمئن شد که موقع فروش هم از ارزش بالایی برخوردار خواهد بود.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره سنگ ماه تولد

متولدین مهر ، مرداد، بهمن ، دی و شهریور می توانند از انرژی جادوئی سنگ عقیق خود سود ببرند. البته این گوهر تقریبا برای همه متولدین ماه های شمسی کاربرد دارد ولی تاثیر آن برای متولدین ماه های ذکر شده بیشتر می باشد.

به این صفحه امتیاز دهید. از شما سپاسگذاریم

81 دیدگاه در “عقیق سبز: آنچه درباره سنگ عقیق سبز و خواص فراوان این سنگ سبز باید بدانید

  1. ناشناس گفت:

    سلام.وقت بخیر.
    میبخشید نگین انگشتر های عقیق سبزی که در فروشگاهتان است برای کدام کشور و ناحیه است؟
    و اینکه آیا نگین تمام انگشتر های عقیق سبز شما اصل هستند؟
    با تشکر

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بله تمام نگین های موجود سنگ عقیق اصلی هستند. اکثرا مربوط به سنگ های عقیق خراسانی، افریقایی و برزیلی هستند.

  2. ناشناس گفت:

    سلام من یجا خوندم عقیق سبز کمیاب هست و قیمت بالایی داره ولی شما نوشتین که قیمتش زیاد نیست!

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      اساسا عقیق سنگ گران قیمتی نیست.

  3. محمد گفت:

    با سلام و خسته نباشید خدمت عزیزان عرض کنم من یک نگین قدیمی انگشتر دارم عقیق سبز پر رنگ هست و دعای شرف شمس اصل روش نوشته با حروف رمز نگاری میخواستم بپرسم اکثرا دعای شرف شمس رو عقیق زرد حکاکی میشه ولی مال من عقیق سبزه ولی این رو مطمئنم که انگشتر خیلی خیلی قدیمی است تقریبا نسل به نسل رسیده دست من ممنون میشم راهنمایی کنید هم دلیل اینکه رو نگین سبز حکاکی شده هم اینکه ارزش عقیق زرد رو داره یا نه؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بله اکثرا روی عقیق زرد نوشته می شود اما گاهی روی سنگهای دیگر نیز حک می شود. همان عقیق سبز را میتوانید استفاده کنید اما توصیه شده که روی عقیق زرد باشد بهتر است.

  4. حسین سجادی ... آغ میاندوآب گفت:

    سلام … یک انگشتر مردانه شماره ۶۳ اصل عقیق سبز و دست ساز … چقدر میشه نشنوه دعایتان بزارید ممنون‌

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      برای مشاهده قیمت انگشترهای عقیق سبز کلیک کنید.

  5. علی فدایی گفت:

    سلام باتبریک سال نو بنده انگشتر شرف شمس که از پدر به بنده رسیده و ایشون در قید حیات نیستند در پشت انگشتر مقداری چسب هست بنده در کرمان هستم آیا کسی هست که برام دعای انگشتر بنویسد لطف کنید بنده را راهنمایی بفرمایید ممنونم

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      اگر همان سنگ دارای دعای شرف الشمس و حکاکی شده عام هست استفاده بفرمایید و لازم نیست مجددا حکاکی کنید.

  6. علیرضا گفت:

    سلام میخواستم بدونم ارزش یاقوت سرخ آفریقا بیشتره یا یاقوت استار؟
    ۲_اینکه اگه انگشتر فیروزه رو در روز چند بار آب بخوره به صورت روزمره مشکلی براش پیش میاد یا براش خوبه؟
    خیلی ممنون

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      ۱- به این راحتی قابل مقایسه نیست.
      ۲- خیر مشکلی ندارد.

  7. محمد گفت:

    سلام شما انگشتر عقیق اصل یمن رنگ سبز برای کودکان دارید؟؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      سنگ عقیق یمنی سبز وجود ندارد. اما عقیق سبز خراسانی و … موجود هست؟

  8. امیرحسین گفت:

    سلام و احترام
    کلا عقیق چه رنگهایی داره؟
    و همچنین عقیق به رنگ سبز رو هم در احادیث بهش اشاره شده؟
    سپاس

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بسیار متنوع است. لطفا مقاله کامل عقیق را مطالع بفرمایید.
      به صورت مستقیم به عقیق سبز اشاره ای نشده است.

  9. ازاد حامدی گفت:

    در بحث تفاوت عقیق و یشم، مطلب کمی ناقص بود _ یشم دارای حباب ها و خطوط و توده های سفیدی ست و خط شکست های ان (کلیواژ) از بغل مشخصه البته این خطوط بعلت پیوند اتمی محکم یشم ، بسیار سخت از هم جدا میشن اما عقیق در بیشتر موارد دارای خطوط کمانی میباشد و این مربوط به نحوه تشکیل این گوهر سیلیسی است که لایه لایه درون حفره ای ایجاد میشود اما یشم بصورت رسوبی و هزاران لایه متراکم درست میشه و نقاط نارنجی زیادی در سطح ان مشاهده میشه .. عقیق راف و تراش نخورده صاف تر و تا حدی صیقلی ست اما یشم بعد از صیقل زیبا میشود ..‌‌اگر با یه شی فلزی ارام خطی روی یشم بکشید بطوری که اثر سفیدی بر جا بمونه ، سفیدیش فوری پاک میشه و با خیال راحت میشه روش سمباده کشید چون اثر خط و خش روش باقی نمیمونه ولی عقیق و همه سنگ های دیگر اگر خط روشون بیفته بسختی از بین میره __ممنون میشم نکات کاملتری رو در متن بنویسید چون یشم و شناخت ان کار خیلی سخت و نیاز به هوش زیادی داره و ضمنا بیشتر مردم یشم را سنگی با رنگ سبز تیره مبدونن. درحالیکه بیشتر انها نفریت هستند و یشم در اکثر موارد سبز روشن و زرد و ابی و سفید پیدا میشه …

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام و ممنون از نظر شما
      در مقاله سنگ یشم به طور کامل‌تر به این گوهر پرداخته شده است.

  10. ناشناس گفت:

    من انگشتر زرد دارم خیلی خوشم میاد

  11. ناشناس گفت:

    آیا انگوشتر آبی داریم؟ من که انگوشتر زرد دوست دارم چون رنگ مورد علاقم زرده

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بله رنگ نگین آبی در فیروزه، لاجورد، توپاز و تا حدی عقیق کبود و … مشاهده می‌شود.

    2. ناشناس گفت:

      سلام منم انگشتر سبز خیلی دوس دارم

  12. محمدرضا گفت:

    سلام
    آیا طبق روایات و احادیث اسلامی فقط به همراه داشتن عقیق یمنی ثواب دارد یا همه عقیق های سایر کشورها مثل هند خراسان آفریقا برزیل و غیره ثواب و ارزش معنوی دارند ؟
    منظورم اینه آیا عقیق خراسان هم ثواب وارزش معنوی دارد یا خیر ؟

    1. امیر محمد گفت:

      برای شارژ عقیق سبز چه مقدار جلوی نور خورشید باشه

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      نیم ساعت تا دو ساعت در آب روان و سپس دقایق کوتاهی در برابر نور خورشید قرار دهید.

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بله، در تعداد بسیار زیادی از روایات فقط لفظ “عقیق” از زبان معصومین نقل شده است و خواص بسیاری برای سنگ عقیق ذکر شده است لذا عقیق خراسان و آفریقا و سایر مناطق ارزش معنوی بسیاری دارد.

    4. farimaneh گفت:

      سلام من انگشتر یاقوت سرخ دارم آیا خوبه

    5. شرف آنلاین گفت:

      بله بسیار هم خوب است.

  13. حسین غلامشاهی گفت:

    سلام وقت بخیر استاد عقیق های سبز که در فروشگاه شما موجود هست ۔ عقیق کدام کشور هستن ۔ عقیق افریقا ۔ عقیق افغان ۔ عقیق خراسان ۔ میشه محبت بفرمایید که استخراجی کدام کشور هستند ۔ مرسی استاد

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      متفاوت است بایستی در محصول مورد نظر کامنت بگذارید تا پاسخ داده شود ولی اغلب مربوط به خراسان و برزیلی است.

  14. amir گفت:

    سلام
    آیا عقیق سبز خراسانی هم هست؟

    1. Moein گفت:

      سلام، آیا زمان پیامبر و امامان عقیق سبز وجود داشته؟
      آیا وجود داشته کدام شخص آن را بدست میکرد؟

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      در احادیث درباره سنگ عقیق مطالب زیادی آمده است ولی به عقیق سبز به صورت مستقیم اشاره ای نشده است.

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام
      بله هست

    4. ناشناس گفت:

      سلام ببخشید آب روان منظور آب رودخانه یا دریا است؟ آب لوله کشی نمیشود

    5. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بله منظور اب جاری رودخانه است.

  15. شاهین گفت:

    سلام دوستان وقت بخیر بنده یک تکه سنگ عقیق سبز دارم حدود ۱۹ گرمه. به صورت مستطیل هست چیه هیچ عنوان برش نخورده. قصت فروشش رو دارم کسی خواست باهم تماس بگیره باتشکر [ceensored]

  16. مهدی چنانی گفت:

    واقعا مطالبتون خیلی خوب و مفید بودند و همه آنها واقعیت دارند چون من ۳ انگشتر نقره با سنگ عقیق اصل قرمز یمنی و ۲ انگشتر نقره با سنگ عقیق سفید و کبود یمنی و یک انگشتر نقره با سنگ عقیق سبز دارم، وقتی چهار انگشتر دست میکنم واقعا احساس مثبت و خوش بینی، راحتی اعصاب و خواب خوب دارم مخصوصا اگه کسی هر نوع سنگی از عقیق را به اسم خود درآورد مثال؛ اگه اسمش مهدی باشد یعنی اسمش از چهار حرف تشکیل شده و باید به ترتیب حروف، اسمی از اسماء الحسنی الله عز و جل برای هرحرف خاص وجود دارد، مثلا اسم من مهدی است، اولین حرف میم میباشد که اسم خاص (یا بارئ) از اسماء الله را دارد و همچنین بقیه حروف، تمام حروف یک اسم خاص الله عزوجل را دارد اگه کسی میخواهد بداند که اسمش دارای چند نام از اسماء الله عز و جل را داراست به شماره من زنگ یا پیام بفرستید. [censored]

  17. علی گفت:

    سلام من انگشتر یاقوت سبز دارم ولی نمیدونم خواصش چیه میشه توضیح دهید متشکرم

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام
      یاقوت سبز؟ شاید نوعی سفایر زرد مایل به سبز باشد. باید حضورا توسط کارشناس بررسی شود.

  18. علی محمدخانی گفت:

    سلام.
    میخواستم بدونم چه ذکری خوبه برای حک کردن روی عقیق سبز؟

    1. طغیان باقری گفت:

      سلام . هوالرزاق ذوالقوه المتین
      اوست روزی رسان بی منت

    2. مجید گفت:

      سلام و عرض ادب بسیار سپاسگزار بابت مقاله زیباتون. به علت حک شدن اسامی و نام خداوند روی انگشتر عقیق سبز رو با برق ناخن پوشانده تا از لمس مستقیم خودداری بشود سوال اینجاست که آیا برای شارژ شدن باید برق ناخن از روی سنگ پاک بشود یا خیر. بسیار سپاسگزارم

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      ذکر خاصی وارد نشده است، اما حکاکی آیه شریفه “من یتق الله …” یا “و ان یکاد…” و … توصیه می‌شود.

  19. ناشناس گفت:

    سلام خسته نباشید
    ممنون بابت مطالب خوبی که گذاشتین

  20. خادم گفت:

    سلام از کجا بفهمیم عقیق سبز اصلی است

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      همین مقاله رو مطالعه بفرمایید.

  21. علی گفت:

    سلام. واقعیت داره انگشتری که سنگش شکسته قابل استفاده نیس و بد بیاری میاره؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام
      خیر در منبع معتبری اینچنین چیزی ذکر نشده است.

  22. خدا بزرگ تر است گفت:

    سلام من یک عقیق قرمز رو با انگشتر عقیق سبز عوض کردم و اون شخص میگه که من اینو ده سال دستم بوده و خلاصه بگذریم من میخواستم بدونم چطوری بفهمم که این عقیق سبز قدیمی به مزاج من میخوره لطفا پاسخ دهید .ممنون از شما و همکاران عزیزتان

    1. Zh گفت:

      سلام.
      من عقیق سبز آفریقای سفارش دادم. ولی بعضیا میگن عقیق سبز یمنی معنویت داره ولی آفریقای معنویت ندارن…

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      عقیق سبز یمنی وجود ندارد.

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      منظورتان از اینکه به مزاج تان بخورد چیست؟

  23. مهدی بطحائی گفت:

    با سلام و احترام ، من یک سنگ با رنگ سبز روشن ، پیدا کرده ام که اندازه آن بزرگتر از یک گردو است . چگونه می توان فهمید که عقیق یا یشم است یا یک سنگ بی ارزش .

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بایستی حضورا از یک کارشناس کمک بگیرید.

  24. علیرضا محمدی گفت:

    خیلی جالب و خصوصیات سنگ ها رو گفته ممنون

  25. شادزیستی گفت:

    محتوا بسیار عالی متشکر م من قبلا از این سایت خرید کردم راضی بودم

  26. احسان هادی گفت:

    بسیار خوب

  27. بهمن گفت:

    بسیار مفید بود.

  28. نادری گفت:

    سلام از این سایت بازدید کردم عالی و کامل بود. تعدادی سنگ راف انواع رنگ های مختلف اوپال و عقیق را خودم جمع آوری کرده ام زمین شناس هستم و قصد دارم تعدادی را بفروشم لطفا راهنمایی کنید به شماره [censored] در واتس آپ پیام دهید

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام و ممنون از نظر لطفتون
      بایستی به کارگاه های سنگ تراشی یا عمده فروشان سنگهای قیمتی در بازار مراجعه بفرمایید.

  29. کمال نورسی گفت:

    با سلام و خسته نباشید .
    همراه با آرزوی سلامتی برای همه هم وطنان عزیز میخواستم بپرسم دعای شرف شمس رو اگر روی عقیق سبز حک کنیم همون تاثیر رو داره یا حتما باید عقیق زرد یمنی باشه

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      ممنون شما هم در پناه حق سلامت باشید
      هردو خواص خود عقیق رو دارند ولی برای حکاکی دعای شرف شمس توصیه شده تر این هست که بر عقیق زرد رنگ حکاکی شود. الزامی هم به یمنی بودن نیست اما خود عقیق یمنی پر فضیلت تر نسبت به دیگر سنگ های عقیق است.

  30. محمد رضا قشلاقی گفت:

    با تشکر از توضیحاتتون. من یه انگشتر عقیق سبز اصل میخوام و یکی دیگه هم شرف الشمس.

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      لطفا با بخش پشتیبانی انلاین در ارتباط باشید تاراهنمایی شوید. به صورت آنلاین نیز می توانید از بخش فروشگاه سایت خرید انجام دهید.

  31. محمد رضا قشلاقی گفت:

    با سلام. خیلی عالی

  32. محمد امین ربانی گفت:

    واقعا متشکرم از اطلاعات عالی همگی دوستان و سایت شرف آنلاین

  33. حسن گفت:

    سلام،ببخشید،من بیشتر به انگشترهایی علاقه دارم که رکابشون ساده باشه مخصوصاً با نگین شرف الشمس و عقیق سبز و شرف الشمس یمنی دیگه حرف نداره😍😊
    لطفا🥺

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      درصورت تمایل به سفارش با بخش پشتیبانی آنلاین در ارتباط باشید تا نمونه های ساده رو همراه با قیمت برای شما ارسال نمایند.

  34. حسن گفت:

    سلام من یه عقیق سبز دارم میخاستم ببینم که اگه روش حک کنم یا امام حسین تاثیر داره

    1. ناشناس گفت:

      باسلام و احترام
      امکان حکاکی وجود داره ولی منظور شما چه نوع تاثیری هست؟ خب قطعا اسم مبارک امام حسین (ع) تاثیرات معنوی خاص خودشو خواهد داشت.

  35. سیدرضا گفت:

    باعرض سلام و خسته نباشید
    من یه انگشتر عقیق سبز با نگین درشت و خوش دست میخام نمونه هاشو کجا میتونم ببینم و سفارش بدم؟

    1. مصطفی گفت:

      سلام من یک دانه دارم عقیق سبز درشت و رکاب جون دار خواستید تماس بگیرید تا عکسش را بفرستم برای تان [censored]

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      از لینک انگشتر عقیق سبز میتونید نمونه انگشترهای عقیق سبز رو مشاهده بفرمایید.
      اگر نمونه های زنانه یا مردانه در سایت تمام شده بود به بخش پشتیبانی انلاین سایت پیام بدید تا نمونه های موجود دیگه رو همراه با عکس و قیمت براتون ارسال کنند.

  36. هانی خیابانی گفت:

    سلام عقیق سبز خواص رزق وروزی داره؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بله قطعا

    2. Ali گفت:

      افزایش رزق و دفع فقر برای عقیق ها ذکر شده

  37. رستمی گفت:

    سلام من یه دونه دستبند عقیق سبز با حکاکی یاضامن آهو میخوام چه جوری باید سفارش بدم؟

    1. ناشناس گفت:

      سلام من چجوری باید سفارش بدم

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      هم به صورت کاملا انلاین میتوانید سفارش خود را ثبت کنید هم میتوانید با بخش پشتیبانی سایت در ارتباط باشید تا شماره سفارش شما را ثبت نمایند.

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      چون شماره تماس و ایمیل قرار ندادید لطفا با بخش پشتیبانی آنلاین در اتباط باشید.
      باتشکر

نظر دهید؛ ضمنا اغلب سوالات را در کمتر از چند ساعت پاسخ می دهیم.

پر کردن بخش 'ایمیل' اختیاری است.