شناخت سنگهای قیمتی و خواص آن‌ها

یشم: معرفی و شناخت کامل سنگ یشم، خواص و قیمت سنگ یشم

jade-stone-min یشم: معرفی و شناخت کامل سنگ یشم، خواص و قیمت سنگ یشم

این مقاله حاوی اطلاعات بسیار مفیدی از سنگ یشم است، اطلاعاتی از انواع این سنگ، بهترین معادن این گوهر، خواص سنگ یشم، قیمت سنگ یشم سبز اصل و همچنین روش تشخیص سنگ یشم اصل از تقلبی می باشد. برای آشنایی هرچه بیشتر با این گوهر همراه شرف آنلاین باشید….

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره معرفی اجمالی

واژه یشم (jade) از لغتی در زبان اسپانیایی به معنی “سنگ درد در پهلو” گرفته شده است. اولین محققان اسپانیایی که سنگ یشم خام را کشف کردند پس از آن که مشاهده کردند بومی های منطقه تکه هایی از سنگ یشم خام را جهت درمان یا آرام کردن درد و رنج ها بر روی پهلوی خود قرار می دهند این نام را بر آن نهادند. سنگ یشم سبز سَمبل خوشبختی، موفقیت و شانس نیز می باشد.

معرفی سنگ یشماز این گوهر گران بها به عنوان ”سنگ بهشت” نیز نام می برند به طوری که چندین هزار سال مورد احترام بوده و آنچنان در اعتقادات مردم خالص و مقاوم به شمار می آمد که برای افراد استفاده کننده منبع والاترین هدف های معنوی در نظر گرفته می‌شد. قیمت سنگ یشم سبز تیره و روشن اصل باتوجه به منشا آن می‌تواند نسبتا گران باشد و این گوهر به قدر کافی زیبا، مجلل و لوکس هست که جهت انجام اعمال مشابه حکاکی هم مورد مناسبی حساب شود. طرفداران آسیایی دائما دلباخته انگشتر یشم بوده اند و اکنون نیز، کل جهان استقبالی بی نظیر از این گوهر جذاب می کند. به عبارت دیگر تمام جهان مجذوب تاریخچه غنی، زیبایی، دوام و خواص سنگ یشم شده است و همین تقاضا زیاد و محبوبیت باعث افزایش قیمت سنگ یشم سبز اصل و دیگر انواع آن میشود.

انواع حلقه یشم سبز

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره خواص سنگ یشم بر روی بدن

سنگ یشم خواص زیادی برای روح و بدن دارد و بدلیل همین خواص، تقاضا برای آن زیاد است و باعث می‌شود قیمت سنگ یشم سبز اصل افزایش یابد چراکه از ارزش بالایی برخوردار است.

خواص یشم

گردنبند یشم اگر طوری باشد که در مقابل معده قرار بگیرد، باعث تقویت عملکرد معده می شود و ناراحتی های معده را می کاهد.

فواید سنگ یشم

همینطور برای مداوای ضعف کلیه و یا بیماری های مربوط به سنگ کلیه موثر می باشد.

خواص سنگ یشم بر بدن

همچنین سنگ یشم جهت تسهیل مشکلات دوران بارداری و زایمان کاربرد زیادی دارد.

خاصیت یشم بر آسان شدن زایماناین نگین برای مداوای تشنج و بیماری های ریه و پوست تاثیر گذار است. همچنین کنترل سوخت و ساز بدن و ایجاد تعادل در بدن از خواص سنگ یشم می باشد. این نگین سبب تقویت دستگاه گردش خون بدن و قلب  می گردد و همچنین جهت مداوای مشکلات قلبی بسیار مناسب می باشد و برای یبوست و نفخ بسیار تاثیرگذار است. مداوای سردرد های مزمن و همچنین میگرن از خواص سنگ یشم می باشد به طوری که تکه ای از آن را در زیر نور خورشید قرار دهید و پس از آن نگین را به مدت ۱۵ دقیقه بالای چاکرای ششم که محدوده پیشانی و میان دو چشم را شامل می شود قرار دهید.

سنگ جید سفید رنگ

این گوهر در حالاتی که بدن ملتهب است اثر آرام بخش دارد و باعث سکون و آسایش سیستم عصبی می گردد. همچنین این نگین در ترمیم و بازسازی بافت ها استخوان ها و سلول ها نقش موثری دارد. گفتنی است که سنگ یشم امواجی ساطع می کند و برای افرادی که تالاسمی یا هپاتیت دارند مضر است. در بخش بعدی درباره خواص سنگ یشم بر روی روح و روان و تاثیرات معنوی آن بحث خواهد شد.

دسته بندی محصولات مرتبط

بر روی دسته بندی ها کلیک کنید تا محصولات مورد نظر را مشاهده نمایید

انگشتر یشم (105)

گردنبند یشم (61)

نیم ست عقیق سبز (30)

گردنبند عقیق سبز (85)

انگشتر عقیق سبز (252)

نیم ست الکساندریت (17)

گردنبند الکساندریت (57)

نیم ست زبرجد (41)

گردنبند زبرجد (90)

انگشتر الکساندریت (184)

گردنبند زمرد (87)

انگشتر زمرد (258)

انگشتر زبرجد (249)

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره خواص سنگ یشم (جید) برای روح

یشم می تواند به عنوان محافظ انسان به کار برده شود همچنین به همراه داشتن آن یا قرار دادنش در یک گوشه از اتاق قادر است نیروهای منفی را از محیط دور کند و باعث ایجاد شادی و آرامش در روح شود.

انواع سبز و بنفش مستقیما در ارتباط با چاکرای قلب اند و به لحاظ عاطفی و فیزیکی بر قلب اثر می گذارد و تنفس را عمیق تر می کند. همچنین متعادل سازی سیستم عصبی و متابولیسم از خواص سنگ یشم می باشد. همچنین این گوهر حالت های پرخاشگری و هیجان و استرس را به آرامش مبدل می سازد. اگر این نگین زیر بالشت قرار گیرد به طور قوی حافظه را تقویت می کند و باعث ایجاد قدرت تعبیر خواب می گردد. این گوهر که به سنگ خرد معروف است ما را در گرفتن تصمیمات قوی و مهم کمک می کند.

حلقه های جید سبز رنگ

خواص سنگ یشم سبز یک خاصیت عالی برای اشخاص حساس و استرسی است که سبب افزایش اعتماد به نفس و کنترل سیستم عصبی در آن ها  می شود. این گوهر باعث می شود انسان به ایمان درونی برسد و در صدد رسیدن به آرزوهایش برآید. به اعتقاد برخی افراد این نگین نماد خوش شانسی است. یشم باعث شادی روح و آرامش است و برای تمرکز ذهن بسیار مناسب است همچنین از خواص سنگ یشم سبز می توان به آرامش بخش بودن آن اشاره کرد.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره قیمت سنگ یشم

سنگ یشم سبز اصل یک گوهر با ارزش و گرانبها است و قیمت هر گرم سنگ یشم سبز باتوجه به رنگ، شفافیت، خلوص، وزن، محل استخراج  و نوع آن می‌تواند بسیار ارزان تا بسیار گران باشد و بسته به نوع جواهرات بکار رفته میتواند متفاوت باشد.انواع دیگر آن نظیر سیاه، سفید و حتی زرد نیز وجود دارد اما در اینجا به فراوان ترین انواع این گوهر می‌پردازیم. توجه داشته باشید که در قیمت گذاری این گوهر یکنواختی رنگ، شفافیتی همچون شفافیت عسل، خلوص و پاکی بالا، جلا و خاص بودن رنگ در افزایش قیمت تاثیرگذار است و مواردی نظیر مات و کدر بودن (اوپاک) و لکه دار بودن از ارزش این گوهر می‌کاهد. باتوجه به این ویژگی هاست که قیمت آن می‌تواند از 1 دلار تا 1 میلیون دلار متغیر باشد. در ادامه دقیق‌تر تشریح خواهد شد.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره قیمت هر گرم سنگ یشم سبز اصل تیره و روشن

قیمت سنگ یشم

بعضی از نمونه های این سنگ در کشورهای گواتمالا، آمریکا، کانادا و روسیه استخراج شده اند. یکی از بهترین نمونه ها در میانمار (برمه) یافت می‌شود که نوع بسیار با کیفیت این سنگ قیمتی معمولاً در گردنبندها مورد استفاده قرار می‌گیرد اما به طور کلی قیمت هر گرم سنگ یشم سبز میانمار از 5 تا 2500 دلار و به عبارتی دیگر 1 تا 500 دلار برای هر قیراط میرسد. البته انواع دیگر یشم نیز وجود دارد که قیمت های متفاوت و بسیار پایینی دارند به عنوان مثال نوع یشم خراسانی دارای قیمت بسیار نازل و پایینی است. قیمت سنگ یشم اصل در ایران (نوع خراسانی) به ازای هر گرم زیر 1 دلار است این قیمت مربوط به نگین تراش خورده است و راف آن قیمت پایین تری نیز دارد. در نگین یشم هر چه رنگ ته مایه تند تر باشد قیمت سنگ یشم  اصل بیشتر میشود.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره قیمت سنگ یشم سیاه اصل

قیمت سنگ یشم سیاه اصل نسبت به نوع سبز پایین تر است. هرچه این گوهر سبزتر و شفاف تر (به زلالی عسل) باشد ارزش بیشتری پیدا میکند. برای قیمت تقریبی نوع سیاه (سبز بسیار تیره) برای هر گرم تا حدود 2-3 دلار است. برای مثال گردنبند زیر با حدود 30 گرم وزن قیمتی در حدود 30 دلار دارد.

بررسی قیمت یشم سیاه

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره قیمت سنگ یشم عتیقه

برای تعیین قیمت سنگ یشم عتیقه و یا به طور کلی دیگر انواع یشم بهتر است تا به یک کارشناس مراجعه کرده تا پس از تشخیص سنگ یشم اصل از تقلبی بتوان بطور دقیق نظر داد. خواص و ویژگی هایی که وجود دارد باعث افزایش قیمت سنگ یشم عتیقه میشود ولی علاوه بر این از لحاظ ساختاری نیز مواردی وجود دارد که در قیمت یشم تاثیر گذار هستند. مواردی همچون رنگ خاص، شفافیت مانند عسل، ساختار منظم، ظرافت در تراش، …. باعث افزایش قیمت یشم میشوند و در مقابل رنگ کدر و غیر یکسان، ترک های سطحی، ساختار نامنظم و … نیز در کاهش قیمت یشم تاثیر گذار است. یشم میانمار از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و قیمت یشم سبز میانمار نسبت به انواع دیگر بیشتر است. اما در مورد عتیقه ها عوامل بسیار مهم عبارتند: قدمت، محل استخراج، پیشینه تاریخی عتیقه، طرح ایجاد شده از آن گوهر که مجموعه این عوامل کار را برای تشخیص قیمت سنگ یشم عتیقه بسیار سخت می کند به همین دلیل مراجعه به یک کارشناس تنها راه حل این مساله است.

مجسمه یشم عتیقه

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره قیمت هر کیلو سنگ یشم راف

غالبا خرید و فروش به صورت کیلویی برای نوع راف (نتراشیده) استفاده می‌شود. در ایران قیمت هر کیلو سنگ یشم راف غالبا کمتر از 50 دلار است اما باز هم بستگی زیادی به میزان بهره برداری خالص از آن راف بستگی دارد و قیمت 50 دلار می‌تواند کمتر یا بیشتر شود. البته نمونه های خاصی نیز به خصوص در چین وجود دارد که به شکل مجسمه تراشیده شده اند که وزن های چند ده کیلویی دارند و قیمت آن ها بسیار بالاتر است.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره خرید و فروش در بازار های جهانی

کشور های روسیه، چین، گواتمالا و نیوزلند غنی ترین و بهترین ذخایر نفریت را دارا می باشند. گران‌ قیمت ترین نوع سنگ یشم در کشور میانمار یافت می شود و پس از آن باتوجه به اهمیت قیمت سنگ یشم عتیقه به صورت سالیانه در یک مرکز بزرگ بازرگانی برای سنگ‌های قیمتی، یشم و مروارید که در رانگون واقع است مبادله می‌ گردند. یکی دیگر از نقاط اصلی مبادله این گوهر بی نظیر هنگ‌کنگ است که به دلیل بالا بودن قیمت یشم سبز در این کشور است. همچنین در هنگ کنگ قطعات عظیم سنگ های قیمتی، جواهر آلات تراشیده شده، پیکره‌ های ریز عتیقه و بدلیجات جذاب معامله می گردند که ارزش آنان از حدود یک دلار تا مقادیر قیمت شش رقمی مختلف می باشد.

انواع سنگ جید در بازار جهانی

یکی از اعمال بسیار پرخطر خرید نمونه های تراشیده نشده و تکه‌های عمل‌آوری نشده می باشد. قطعات عظیم سنگ ها به طور عمده فروخته می شوند که فقط بخش کوچکی از آن تراشیده شده است و مشتریان قادرند از آن دریچه‌ کیفیت آن را بررسی نمایند. از آن رو که بررسی کیفیت قبل آغاز عملیات برش امکان‌پذیر نمی باشد اکثر افراد واسطه‌ سنگ‌های نامرغوب و غیر اصل با قیمت یشم سبز اصل می فروشند که خواص سنگ یشم را دارا نمی باشد.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره روش تشخیص سنگ یشم

با توجه به بالا بودن قیمت هر گرم سنگ یشم سبز (در نمونه‌های خاص) و یا دیگر انواع این سنگ لازم است که روش های تشخیص سنگ یشم اصل از تقلبی را بدانیم تا دچار مشکل نشویم. همین طور که دلالان یشم در هنگام خرید سنگ های تراشیده و عمل آوری نشده از کیفیت لایه های زیر آگاهی ندارند احتمال اشتباهشان وجود دارد و ممکن است نمونه های تقلبی را به علاقه مندان با قیمت معادل قیمت سنگ یشم سبز اصل بفروشند. تشخیص سنگ یشم اصل از تقلبی با چشم غیرمسلح کار بسیار سختی است ولی با ابزار مخصوص می‌شود انواع نامرغوب  و رنگ شده را از تشخیص داد که با تاسف فراوان تعدادشان هم بسیار زیاد می باشد. در سیستم طبقه‌بندی این گوهر، “امپریال” را “A” می شناسند. “B” سنگی است که برای از بین رفتن آلودگی ها در اسید قوی جوشانده می شود تا شیار هایش از هرگونه آلودگی پاک شود و در نهایت با موم یا رزین مصنوعی پوشانده شود. “C” کیفیت خیلی کمی دارد و کاملا رنگ شده است. غالبا نمونه های شفاف‌ پس از رنگ شدن به عنوان سنگ یشم سبز فروخته می شوند. در تایید همین مطلب خوب است که این نقل قول رولند اوهل آورده شود: “فقط در صورت مشورت با یک جواهرساز متخصص و یا واسطه‌ ای خوب و حرفه ای می شود از خطر خرید نوع تقلبی پیشگیری کرد” مضاف بر آن، همچون بقیه سنگ‌ های قیمتی، شناسنامه یک گوهر قادر است برای سنگ تایید اعتبار ایجاد کند و این امر بسیار مهم است چرا که تنها نوع اصلی آن دارای خواص سنگ یشم می باشد.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره فرق سنگ یشم با زمرد

یشم سبز به دلیل شکل ظاهری و رنگ شباهت هایی به سنگ زمرد دارد و گاهی اوقات ممکن است در تشخیص آن اشتباه رخ دهد. اولا که توجه داشته باشید زمرد فقط سبز رنگ است سنگ یشم در رنگ های مختلفی نظیر سیاه، سبز، زرد، قهوه ای و … یافت می‌شود. تفاوت مهم دیگر در ارزش این دو گوهر است. قیمت زمرد در بازار بسیار بیشتر از قیمت یشم سبز میباشد و غالبا زمرد در ابعاد کوچک دیده میشود (به جز زمرد هندی) در حالی که سنگ یشم گاها در ابعاد بسیار بزرگ تا اندازه یک کف دست نیز در بازار وجود دارد. اکثر زمردها دارای رگه های ریز درونی هستند که با چشم قابل دیدن است. زمرد شفافیت و جلای خاصی دارد که با روغنی مخصوص این ویژگی تشدید میشود. غالبا زمرد شفاف و سنگ یشم مات است. (البته شفافیت زمرد از شفافیت بالا تا مات متغیر است)

تفاوت یشم با زمردتفاوت مهم دیگر در سختی این دو گوهر است. زمرد دارای سختی 7.5 تا 8 در مقیاس موس است درحالی که نگین یشم سختی بین 6.5 تا 7 و این یعنی که زمرد بر روی عقیق خط میندازد ولی دیگری بر روی عقیق نمی‌تواند خط بیندازد و در آخر ترکیب شیمیایی زمرد، سیلیکات بریلیوم آلومینیوم و سنگ یشم دارای ترکیب شیمیایی سدیم سیلیکات آلومینیوم است.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره افسانه‌ی یشم

از چیزی حدود ۷۰۰۰۰ سال قبل، طیف رنگ سنگ یشم بشر را افسون نموده است. اشخاص در سنگ یشم خام به دنبال خواص درمانی و معنوی گشتند وبه نتایج بسیار خوبی نیز دست یافتند. همچنین در دوران بسیار قدیم شکارچی ها، از سختی باورنکردنی آن جهت ساختن تبر های سنگی، چاقو، تیغ و دیگر ابزار و سلاح ها استفاده می کردند.

همانطور که اشاره شد نوعی از سنگ یشم به نام “یو Yu” که برای اهالی منطقه بسیار مورد احترام بود جهت حکاکی بدنه های کوچک و وسایل متنوع استفاده می شد. اهمیت این گوهر در فرهنگ کشور چین در حدی بوده است که یک فیلسوف مشهور به نام کنفوسیوس چنین میگوید:« سنگ یشم خام به نرمی و‌ لطافت الفت و دوستی و به سختی و جذابیت هوش وذکاوت می باشد.» دانش، عدالت، دلسوزی، خضوع و شجاعت از خواص معنوی هستند که طرفداران این گوهر آسمانی به آن نسبت می‌دهند و به همین علت همین خواص سنگ یشم اکنون نیز آن را مورد استفاده قرار می دهند.

داستان های مربوط به سنگ جید

قطعات ریز این نگین میان لب‌ها و درون سوراخ های گوش یا بینی شخص مرده قرار داده می‌شوند تا سبب شکست شیطان شود، حتی بعضی پادشاهان و ملکه‌ها لباسی سراسر یشم به تن می کردند. تاثیرات ماوارایی و افسانه‌ایی و همچنین نیروی نمادینی که به این گوهر نسبت داده می شود از هر سنگی بیشتر می باشد. فرقی ندارد که رنگ سبز تیره، سفید یا بنفش باشد این گوهر چندین هزار سال است که جدای از ارزش درونی اش آن جاذبه‌ای ماندگار نیز دارد.

افسانه های مربوط به ست یشم زنانه

جهان غرب نیز جذابیت این گوهر را درک نموده است سوپر استار ها و ستاره های هالیوود زیور آلات زیبا با نگین یشم را بر روی فرش قرمز به همه معرفی می نمایند. این در حالی است که سازندگان صاحب نام مانند “دیور Dior”، “تیفانی Tiffany” یا “جی‌ای‌آر JAR” مجموعه زیورآلات خود را با این نگین مزین کرده اند. باکیفیت ترین نوع  زمرد، زمرد سبز و مرغوب ترین نوع سنگ یشم، “امپریال” است که قیمتی نجومی و بسیار بالا دارد و جای تعجب نیست که در یک حراجی در سال ۱۹۹۷ یک تکه از آن به قیمت ۱۰ ملیون دلار به فروش رسید در بخش های بعدی درباره خواص سنگ یشم صحبت خواهد شد تا ارزش واقعی این گوهر مشخص شود.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره یشم به عنوان اثری هنری

یشم در فرهنگ های مختلف

منطقه اصلی تراش سنگ یشم در کشور چین است که امروزه نیز این هنر در این کشور انجام می گردد. عملیات عمل‌آوری یشم نباید با حکاکی یشم اشتباه گرفته شود چرا که قطعات خام برش داده می‌شوند و نه حکاکی. یشم در شهر های کانتون یا هنگ‌کنگ برش می‌خورد و به تکه های کوچک تبدیل می شوند و جهت ساختن گردنبند نقره ، دستبند، گوی و یا زنجیر مورداستفاده قرار میگیرند. نفریت با جلای همچون موم و جدیت با تلالو شیشه مانندش بیانگر تفاوتی کوچک است که بین این دو نوع سنگ وجود دارد.

میزان خالص بودن سنگ یشم خام، مقدار شفافیت و همچنین رنگ آن، تعیین کننده قیمت و ارزش است. طیف رنگی آن از تیره تا روشن با اختلافات بسیار کمی ساخته شده است. برای مثال متخصصان می توانند هفت کیفیت متفاوت از آن را تشخیص دهند که به معنی هفت رنگ سبز است. البته این گوهر در رنگ های دیگری مانند قرمز،‌ قهوه‌ای و مشکی هم دیده شده است. این نگین اگر لکه‌ یا رگه‌ های جزئی بر روی سطح خود داشته باشد، زیبایی اش چند برابر می گردد. مشهورترین و گران‌ قیمت ترین نوع این گوهر “امپریال” است که با رنگ سبز زمردی و شفافیت بسیار زیادش شناسایی می گردد.

عجیب ترین گردنبند یشم سبز رنگ

اشخاص زیادی مصمم هستند تا با چالش های تجارت یشم مقابله کنند که یکی از آن ها “رولند اوهل” سازنده و تاجر جواهرات زیبا و متخصص شناخت سنگهای قیمتی است و بر این اعتقاد است که: عملیاتی که باید روی این نگین انجام شود به مراتب سخت تر از برشش می باشد و صیقل و جلا دادن سطحش نیز کار بسیار سختی می باشد. بعد از عملیات یا اصطلاحا عمل آوری یشم سطحی ناهمگون و پر از فرورفتگی ها ایجاد می گردد. جهت داشتن یک سطح صاف و صیقلی با درخشش بی نظیر لازم است سنگ را با مهارت و تجربه ای چندین و چند ساله تراش و صیقل داد. رولند اوهل که سابقه ۳۰ سال کار با یشم را دارد بیان می‌کند: طی سال های اخیر به طرزی باورنکردنی محبوبیت این سنگ افزایش یافته است و افراد متعددی از سلبریتی ها و چهره های مشهور از این گوهر در زیورآلاتشان استفاده می‌کنند که این موج به اروپا نیز رسیده است.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره ساختار سنگ

هنوز نیمه اول قرن نوزدهم میلادی تمام نشده بود که یک دانشمند فرانسوی اکتشاف مهمی انجام داد. وی کشف کرد که لغت همگانی یشم، “یو” در زبان چینی، در واقع به دو کانی مختلف اشاره دارد: نفریت Nephrite و جدیت Jadeit . در کشور چین به دو کانی نام برده “زِن‌ یو Zhen yu” به معنی “یشم اصل” اطلاق می‌شود. در واقع، تشخیص این کانی ها از همدیگر حتی برای کارشناسان این رشته هم صعب و دشوار می باشد.
این دو نگین یشم میزان سختی، شکل ظاهری و ویژگی‌ های کاربردی مختلفی دارند؛ هردو بافتی درهم پیچیده، متراکم و سخت دارند. علت خاصیت شکل‌پذیری بالای آن‌ این است که هر دو این کانی ها بافتی در هم پیچیده دارند. نوع نفریت اصالتا طیف رنگی سبز ملایم تا سبز مایل به طوسی دارد ولی در بعضی موارد رنگ‌ های زرد، سفید یا کمی رنگ قرمز در آن مشاهده می‌شود. بدون شک رنگ اکثر “جدیت” ها  به علت وجود عنصر کروم، سبز زمردگون می باشد.

محصولات مرتبط

به این صفحه امتیاز دهید. از شما سپاسگذاریم

177 دیدگاه در “یشم: معرفی و شناخت کامل سنگ یشم، خواص و قیمت سنگ یشم

  1. محمد گفت:

    سلام در شهر قزوین جایی هست سنگها رو نشون بدیم؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      متاسفانه اطلاعی نداریم

    2. ناشناس گفت:

      سلام من تازه وارد هستم چهار تکه سنگ یشم دارم که روی آنها مجسمه تراشیدند فکر کنم قدیمی هستند و میخواهم آنها را بفروشم

  2. حامدم گفت:

    سلام یه الماس دارم شما خریدار هستید؟

  3. سعید گفت:

    سلام یک سنگ سبز ب وزن ۵۰ قیراط دارم در یک قبرستان بسیار قدیمی ما قبل تاریخ پیدا کردم دقیقا نمیدونم چی هست و قیمتش چقده لطفا راهنماییم کنید وکجا باید برا فروشش مراجعه کنم

    1. لالا گفت:

      در کدوم قبرستان. پیدا کردید من اشنا دارم

    2. شه بخش گفت:

      سلام من یک معدن یشم دارم میخوام بفروشم

    3. شرف آنلاین گفت:

      برای تشخیص به آزمایشگاه های گوهرشناسی مراجعه بفرمایید با یک هزینه کم برای سنگ مورد نظر شناسنامه صادر میکنند.

  4. احمد عرب سرهنگی گفت:

    سلام یه سنگ من دارم شبیه یشم چربم هستش تراش نخورده چطور باکارشناس تماس بگیرم [censored]

    1. شرف آنلاین گفت:

      بهتر است به آزمایشگاه گوهرشناسی مراجعه بفرمایید.

  5. ناشناس گفت:

    سلام . سنگ یشم چند تا گونه توضیح داده شده است و اسم دیگر سنگ یشم به سنگ خرد معروف هست و سنگ یشم عتیقه چی هست؟ سنگ یشم راف چی هست؟ اسمهای دیگر سنگ یشم چیه؟

  6. ناشناس گفت:

    مطالب بسیار آموزنده بودند بنده بسیار استفاده کردم خیلی جالب و کامل توضیح دادید ممنون، بنده انگشتر نقره با نگین غول پیکر یشم سبز دارم میخواهم بدانم چه نوع یشمی است

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بایستی حضورا به یک کارشناس یا آزمایشگاه گوهرشناسی مراجعه بفرمایید.

  7. رضا گفت:

    سلام من خیلى سنگ باسختى بالا دارم میشه براتون ارسال کنم عکساشونو ممنون

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      متاسفانه امکان تشخیص با عکس نیست.

  8. کامران نوربخش گفت:

    سلام چند گرم یشم قولنج سبز رنگ دارم چطوری میشه فهمید اصله یا خیر و در صورت اصل بودن قیمتش چقدره

    1. کمال حسن زاده گفت:

      سلام توضیحات شما دراین صفحات بسیار مفید و قابل استفاده میباشد باتشکر در ضمن من یک انگشتر یشم سبز خطی دارم نمیدانم واقعا چه نوع یشمی است،

  9. باتشکر گفت:

    سلام و تشکر بسیار عالی بود. خریدار واقعی بدون واسطه میخوام برای سنگ بینظیر قیمتی قیراط بالا خام

  10. مرتضی مهرعلی گفت:

    سلام، چند عدد سنگ یشم سبز دارم و یک فسیل ستاره دریایی دارم. لطفاً راهنماییم کنید که برای قیمت گذاری چکارکنم؟ ممنون

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      نکات کلی و اولیه برای قیمت گذاری در همین مقاله درج شده است. برای قیمت گذاری دقیق بایستی حضورا به یک کارشناس مراجعه بفرمایید.

  11. علی ازمشهد گفت:

    سلام یک مجسمه ۳۰۰ گرمی بودایی کمر به پایین ناخالصی داره چند فی میخوره ممنونم اگه پاسخ بدید

  12. حکیم زاده گفت:

    سلام و عرض ادب و احترام سنگتون رو خریدارم
    [censored] حکیم زاده
    آقای گودرز تماس بگیرین

    1. ناشناس گفت:

      سلام و عرض ادب شما خریدار سنگ یشم هستید؟!

  13. فرزاد گفت:

    سلام سنگ یشم عتیقه پیدا کردم نود. هفت گرم میباشد کجا بفروشم

  14. شهاب شهابی گفت:

    باسلام احترام. لطفا بنده سنگی دارم به رنگ قهوای جگری که میشه با این سنگ منو گوشی لمسی را ورق بزند. بفرمایید چی میتونه باشه. تشکر

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      ببینید با این توضیحات که امکان تشخیص نیست. حتی با عکس و فیلم هم امکانش نیست. فقط حضورا بایستی از نزدیک بررسی شود ولی احتمالا نگین شما خاصیت مغناطیسی دارد و شاید از خانواده حدید باشد.

  15. سید علی گفت:

    سلام من سنگی اوردن برام از افغانستان که یشم زمردیه وزنش ۴۰ گرم چقدر قیمت داره ممنون

  16. تامر گفت:

    سلام سنگ یشم سبز مات دارم با قدمت ۱۰۰سال ۷۰ گرم چند میارزه و کجا بفروشم

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام
      فقط بایستی حضورا بررسی و قیمت گذاری شود. میتوانید به فروشنده های معتبر بازار مراجعه بفرمایید.

  17. احمد گفت:

    سلام حدود ۷ گرم راف سنگ یشم سبز دارم وزن مخصوص ۳.۲۴ است…
    تقریبا قیمت چند است ممنونم

  18. گودرز م گفت:

    سلام و عرض ادب خدا قوت بده و خسته نباشید. غرض از مزاحمت خواستم راهنمایی بفرمایید حدود ۵ کیلو از بهترین نوع یشم سبز نفریت خام و تراش نخورده دارم، چگونه و کجا بفروشم .سپاس از لطفتون

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بهترین جا کارگاه های نگین تراشی هستند.

  19. سارا گفت:

    سلام من یک سنگ سبز تیره یشم دارم از جدم به من ارث رسیده خیلی قدیمی در قاب نقره دستساز داخلش رگه های ریز سیاه اگه نور بهش بتابه کمی داخلش برق میزنه به نظر شما کجا میتونم با قیمت مناسب بفروشم و ایا واقعا قیمتی هست

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      شاید به لحاظ قدمت دارای ارزش باشد ولی خود سنگ یشم اساسا سنگ گران قیمتی نیست (باز هم اصالت نگین که از کجا استخراج می شود مهم است) بدون بررسی از نزدیک امکان تعیین قیمت نیست.

  20. مسعود گفت:

    سلام من یک سنگ سبز دارم که از اولین روز حال روحی منو عالی کرده و دوستان میگن احتمالا یشم هست کجا باید ببرم یا آزمایش کنم وشناسنامه بگیرم

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام
      آزمایشگاه گوهرشناسی تشریف ببرید.

  21. مانیس گفت:

    با سلام

    میخوام انگشتر یشم کره‌ای بخرم کجا میشه پیدا کرد از این انگشترها؟؟

  22. ابوالفضل گفت:

    من یه سنگ آبی پیدا کردم و فک کنم یشم باشه، عکس براون بفرستم میتونید کارشناسی کنید؟
    ساعت کاری تون کی هست؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بایستی به صورت حضوری به آزمایشگاه گوهرشناسی مراجعه بفرمایید.

  23. جمعه عبدالهی گفت:

    من یک سنگ ششم دارم بیست و یک کیلو میخوام بفروشم کسی خریدار هست

  24. احمد گفت:

    سلام من مقداری سنگ پیدا کردم که رنک آنها سفید بوده بعد تبدیل به بنفش تبدیل شده بنفش کم رنگ با سفید ترکیب شده بعضیها شون چه سنگی میتونه باشه رگهای آن تو زمین وجود داره بعضیها سفید بعد میرسی به بنفش پررنگ نیست

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام
      با این توضیحات و حتی تصاویر امکان تشخیص جنس گوهر نیست. بایستی از نزدیک بررسی شود.

  25. سید محمد گفت:

    سلام .من یه سنگ یشم سبز دارم که خیلی محکم هست و قدمت خوبی هم داره ولی نور رو از خودش عبور نمیده .
    گفتن با عمل آوری میشه تمیزش کرد که نور رو رد بکنه .
    میخاستم ببینم میتونید کمکم کنید ممنون

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      اغلب یشم های موجود نور رو عبور نمیدهند و در مورد فراوری سنگ هم متاسفانه در حوزه کاری ما نیست.

  26. عبدالرحیم ندیمی گفت:

    سلام خسته نباشید ..من انگشتر و گردن بند یشم تیره می خواهم خرید کنم ..لطفا راهنمای کنید.

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      امکان تهیه سنگ یشم تیره و ساخت به صورت انگشتر و گردنبند وجود دارد. لطفا با بخش پشتیبانی انلاین سایت در ارتباط باشید تا راهنمایی کامل انجام شود.

  27. محمد گفت:

    با سلام من دو عدد راف یشم دارم که میخوام تراش بخوره و یک نیم ست نقره یا طلا درست بشه شما طراحی و تراش دارین؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بله حتما، لطفا با بخش پشتیبانی انلاین در ارتباط باشید.

    2. محمد گفت:

      سلام من سنگ یشم تیره دارم تا چند کیلو تراش نخوردن میخوام بفروشم از نظر اصل بودن تضمین میکنم

  28. ناشناس گفت:

    سلام یه انگشتر یاقوت چند درمیاد

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      لطفا به لینک انگشتر یاقوت مراجعه بفرمایید.

  29. nima hatami گفت:

    سلام سنگ یشم اصالتش کجایه

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام
      چین، کانادا، خراسان، یمن و … از معروف ترین کشورهای دارای معادن یشم هستند.

  30. ghane گفت:

    بسیارمفید وجلب بود برام که حتی نوشتید برای تقویت معده خوبه حض کردم

  31. مویدیان گفت:

    سلام لطف بگید سنگ یشم هم جلا میخوره یا نه؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام
      بله قطعا

  32. ملیحه گفت:

    من یه چند وقتی بود همسرم بد اخلاقی میکرد و عصبی بود از یکی از دوستام پیشنهاد یشم رو بهم داد منم انگشترش رو برای همسرم گرفتم خدا روشکر خیلی اخلاقش و اعصابش خوب شده

    1. شرف آنلاین گفت:

      بسیار هم عالی خداروشکر

  33. صالحی گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید. بنده چند وقت پیش از یک مغازه یک سنگ یشم گردنی خریداری کردم. دقیقا بعضی از خواصی که شما گفتین رو واقعا احساس کردم اما تعدادی هم کلا بی اثر بود. این یعنی سنگ ناخالصی داره یا اینکه مثلا تقلبی هست؟ باید چکار کنم اصلا دیدم نسبت بهش تغییر کرده
    ممنون میشم راهنماییم کنین

    1. عطابخش گفت:

      با سلاام
      ببخشید . من یک سنگ یشم بصورت مدال از شرکت اتومبیل سازی برلیانس بهم دادن . نمیدونم اصل هست یا نه . چطور میتونم متوجه بشم؟

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      خیر، اصلا دیدتون رو بد نکنید و خوشبختانه تاثیراتش رو هم که دیدید ولی توقع اینکه تمامی این خواص روی شما موثر باشه کمی توقع سخت گیرانه ای هست.
      انشالله که بیش از پیش از خواص این نگین بهره مند بشید.

نظر دهید؛ ضمنا اغلب سوالات را در کمتر از چند ساعت پاسخ می دهیم.

پر کردن بخش 'ایمیل' اختیاری است.