سنگ ماه تولد

سنگ ماه تولد اردیبهشت مطابق توافق جهانی + خواص کامل سنگ ماه اردیبهشت

emerald-ring-birth-stone1 سنگ ماه تولد اردیبهشت مطابق توافق جهانی + خواص کامل سنگ ماه اردیبهشت

مهم ترین سنگ ماه تولد اردیبهشت زمرد می باشد، همچنین بعضی از گوهرهای دیگر نیز براساس ازمایشات انجام شده به عنوان سنگ ماه اردیبهشت، معرفی شده اند (این گوهرها بر روی متولدین اردیبهشت تاثیرات مثبتی داشته اند) همانند: یاقوت آبی روشن، کوارتز صورتی، گارنت، کهربا، آونتورین، مالاکیت سبز، مرجان و فیروزه که هر کدام دارای خواص و انرژی هایی فوق العاده و مختص به خود دارند که متولدین اردیبهشت می توانند از آن بهره‌مند گردند.

در این مقاله در مورد خواص کامل سنگ های ماه تولد اردیبهشت و همچنین خصوصیات متولدین اردیبهشت توضیحات کاملی ارائه می گردد و در آخر تاریخچه سنگ ماه تولد و پاسخ به این سوال ارائه می شود که آیا واقعا این سنگ ها می توانند برای اشخاص معجزه کنند یا نه؟ با شرف آنلاین همراه باشید….

12210-gem-stone-icon سنگ ماه تولد شهریور مطابق توافق جهانی + خواص کامل سنگ ماه شهریور آنچه باید درباره سنگ ماه تولد بدانید

پیش از ان که درباره سنگ ماه تولد اردیبهشت صحبت کنیم مختصری توضیح لازم است. مهم ترین کاربرد سنگ ها در امور طبیعی و درمانی است و نقش آن ها در تبادل انرژی و متعادل کردن می باشد. اگر بیاییم به شکل خلاصه راجع به آن ها صحبت کنیم باید بگوییم که در واقع واسطه تبدیل، تقویت و تبادل انرژی میان طبیعت با انسان و اجزای دیگر محیط اطرافمان می باشند. ریشه و منشا اصلی سنگهای ماه تولد برگرفته از مباحث ستاره شناسی و طالع بینی و برخاسته از فرهنگ جوامع مختلف می باشد در نتیجه باید برخی از خرافات و نسبت های بی اساس به اعجاز عجیب و غریب درمانی را نادیده بگیریم.

معرفی کامل سنگ های ماه تمامی ماه ها

امروز هر نگین سمبل متولدین یکی از ماه های سال می باشد. این نگین ها براساس طالع بینی نجومی و براساس آزمایشات انجام شده و مطابق با ویژگی های ذاتی متولدین هر ماه تعیین شده است. سنگ های ماه اردیبهشت و بطور کلی انواع سنگ تولدی که ما در وبلاگ شرف آنلاین مورد بحث قرار می دهیم به طور جهانی یکسان اعلام شده اند و اصلی ترین دسته بندی سنگ های ماه تولد محسوب می گردند. ضمنا بیان این نکته الزامی است که ما در این مجموعه مقالات صرفا به بیان باورها و اعتقادات این فرهنگ های مختلف پرداخته ایم و آن ها را تایید یا رد نمی کنیم.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره اصلی ترین سنگ ماه اردیبهشت: زمرد

سنگ ماه تولد اردیبهشت ، زمرد می باشد. این سنگ اردیبهشت ماه در زمان های گذشته برای سنگ درمانی به کار می‌رفته است. از مهم‌ترین خواص سنگ زمرد  متعادل کننده روح و جسم می باشد. به سبب سختی بالای زمرد تا حدود زیادی مانع شکسته شدن و خراش دیدن این نگین با ارزش می‌شود. در زمان یونان‌ باستان‌ جواهرالات نقش‌ بزرگی‌ به‌ عنوان‌ نماد قدرت، ثروت‌، رفاه داشتند و بر این باور بودند که‌ اگر فردی این سنگ اردیبهشت ماه را در زیر زبان‌ خود قرار دهد از گزند بیماری های واگیر دار مخفی‌ می‌‌ماند و  سالم خواهد ماند.

در فرهنگ‌ ها و جوامع مختلف، اعتقادات‌ متفاوتی‌ درباره‌‌ی سنگ اردیبهشت یعنی زمرد وجود دارد و اکثر ادم ها خواص‌ جادویی‌ حیرت‌انگیزی برای‌ آن‌ متصور می کردند؛ برای‌ مثال‌ مصریان باستان‌ در دهان‌ فرد مرده‌ زمرد می گذاشتند تا در آن‌ دنیا که بیدار می شود بهتر تکلم‌ کند همچنین بر این باور بودند که این‌ گوهر موثر در باروری‌ می‌باشد.

سنگ زمرد سبز برای متولدین اردیبهشت

در گذشته های دور برای‌ درمان‌ بیماری های چشمی از سنگ اردیبهشت ماه یعنی زمرد استفاده‌ می‌‌کردند همچنین به‌ عنوان‌ پادزهر و در بهبود بیماری‌ صرع‌ یا بیماری‌‌های‌ معده‌ مورد استفاده قرار می دادند و بر این باور بودند که‌ زمرد سبب تقویت‌ حافظه‌ و دور کردن‌ اجنه و شیاطین می شود و نیز تقویت‌ عشق‌ در دل آدمی موثر است.

در گذشته بر این باور بودند انگشتر زمرد مردانه و زنانه و گردنبند زمرد مردانه و زنانه برای صاحب خود پاکدامنی و نجابت به همراه می آورد و شخص را از ارواح شیطانی و بدی ها حفظ می کند. جالب است بدانید یکی از منابع سنگ اردیبهشت یعنی زمرد، باغ برج کرمان می باشد یکی از منابع زمرد در کشورمان ایران است. این معدن در جنوب شهر کرمان و در منطقه اسفندقه واقع می باشد. در این منطقه افراد محلی، اقدام به جمع‌آوری این کانی ارزشمند می کنند.

با توجه به میزان و درصد شفافیت و بزرگی آن، این سنگ اردیبهشت ماه را به افرادی که دلال این جواهرات می باشند می‌فروشند که اغلب این سنگ ماه تولد اردیبهشت را پس از خریداری به خارج از کشور ارسال می کنند. زمرد خام را پس از تراش، در جواهرالات به کار می گیرند. بطور کلی رنگ و میزان اشباع بودن رنگ تاثیر زیادی در تعیین قیمت سنگ ماه تولد اردیبهشت و انواع سنگهای قیمتی دارد. زمردی که دارای رنگ سبز تیره و زمینه با تن سیاه می باشد از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

خواص زمرد برای متولدین اردیبهشت ماه:

زمرد نماد شادی، باروری و نیروهای مولد طبیعت و زندگی مجدد می باشد. خواص سنگ ماه اردیبهشت زمرد مناسب برای مدیتیشن و خوشبختی است، همچنین سبب تقویت قدرت بیان و سخنوری و دفع کننده حساسیت و زودرنجی می باشد. در گذشته از این خواص سنگ ماه اردیبهشت برای تجدید قوا استفاده می کردند. در تعادل جسم و روح و همین طور در بهبود بیماران تیروییدی بسیار تاثیر گذار می باشد. برای بیماری های مانند پارکینسون و صرع زمرد توصیه شده است.

فشار خون را نرمال و بعضی از بیماری های خونی را نیز درمان می نماید. قلب و کلیه ها توسط این نگین تقویت می شوند. برای رفع دیابت موثر است. عمل پاک کنندگی مجاری کیسه صفرا را فعال می سازد. علاوه بر زخم معده و روده، درد های ناحیه ستون فقرات و روماتیسم و التهابات مفصلی را التیام می بخشد.

خواص سنگ زمرد سبز اصلی و معدنی

این سنگ ماه تولد اردیبهشت لوزالمعده، لنف و تیموس و کبد را نیرو بخشیده و سیستم گوارشی را فعال می گرداند. این گوهر برای سردرد کودکان مفید بوده برای چشمهای خسته و ضعیف شفابخش است. زمرد به ما الهام و بصیرت قوی میدهد. موانع را از بین برده، باعث صلح، نظم و نبوغ می گردد. قادر به رفع نگرانی ها و دلواپسی های پنهان می شود. حمایت و تعادل در جستجوی راه حقیقت در اشخاص را بر عهده دارد. این سنگ ماه تولد اردیبهشت طلسم سلامتی در مسافرت هاست. والدین به ویژه پدرها را در حل مشکلات فرزندانشان یاری می دهد. زمرد مختص صور فلکی ثور وسرطان می باشد و برای چاکرای قلب استفاده می گردد.

نور سبز بی نظیر این سنگ ماه تولد اردیبهشت از ترکیب طیف های آبی و طلایی شکل گرفته که بر اساس روانشناسی رنگ ها سبب افزایش خلاقیت در افکار انسان ها می شود. این سنگ گوهری عاطفی (به علت نوع سیاره خود یعنی ونوس) می باشد که عشق را بین زوجین تقویت و گسترش می دهد. قدرت عاطفی آن به اندازه ای می باشد که گفته شده اگر زن یا شوهری که زمرد را در دست دارند، رابطه شان خراب یا سرد و بی روح گردد رنگ سبز این نگین نیز به مرور کمرنگ خواهد شد!

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره دیگر سنگ ماه تولد اردیبهشت: گارنت

سنگ گارنت برای متولدین اردیبهشت

گارنت یکی از انواع سنگ های ماه تولد اردیبهشت و نام گروهی از کانی های سیلیکاتی می باشد که مقادیر ناچیزی منیزیوم، کلسیم یا آهن را دارا می باشند. این گوهر که درجه سختی آن بین ۷ تا ۷٫۵ می باشد، این گونه از سنگ اردیبهشت ماه انواع مختلفی با خاصیت های فیزیکی و بصری جداگانه که به رنگ های زرد کمرنگ تا قرمز پررنگ، سبز کمرنگ تا سبز سیر و سیاه وجود دارد. درخشش این نگین ها صمغی و گاه شیشه ای می باشد، همچنین خاکه این سنگ متولدین اردیبهشت ماه سفید و به صورت شیشه مانند، نیمه شفاف یا کدر یافت می گردد.

خواص گارنت برای متولدین ماه اردیبهشت:

اعتقاد بر این است که خواص سنگ گارنت موجب دوستی واقعی، عشق، وفاداری، عزت نفس، موفقیت، حقیقت، ایمان، انرژی، ثبات و حقیقت می شود. این نگین همچنین درک را نسبت خود و دیگران تشدید می کند. مدتها پیش، ادعا می شد که انگشتر گارنت مردانه و زنانه محافظانی هستند که در برابر افسردگی و ارواح شیطانی، به خصوص ارواح شب، که به عنوان ابلیس و شبح شب خوانده می شوند، مقاومت می کردند. امروز ما می توانیم این سنگ متولدین اردیبهشت ماه را به عنوان یک سنگی که می تواند از کابوس جلوگیری کند، تفسیر کنیم.

انگشتر گارنت مردانه برای متولدین اردیبهشت

این سنگ اردیبهشت وقتی که به مسائل عشق و مسایل جنسی وارد می شود تاثیرات فراوان دارد، زیرا جنبه های قدرتمندی از انرژی جنسی و نفسانی در گارنت وجود دارد. مردم زمان قدیدم بر این باورند که این گوهر متعادل کننده ی محرک های جنسی می باشد. در نتیجه در توانمند سازی جنسی و باروری تاثیر گذار است، این سنگ متولدین اردیبهشت ماه جذابیت جنسی و جنبه های نفسانی خالصی را به ارمغان می آورد تا اشتیاق و عشق را رها سازد.

این گونه از سنگهای ماه تولد اردیبهشت، زن و شوهر را به اکتشاف پرشور و شهوانی عمیق تر سیر جسمانی سوق می دهد. این گوهر الهام بخش سبب تعهد و استقامت و پایداری در ازدواج می باشد و عهد و وعده ی عشق، عزت و وفاداری را با خود تضمین می کند. همچنین این نوع سنگ متولدین اردیبهشت ماه می تواند در پیدا کردن عاشقان حقیقی به اشخاص کمک نماید. این سنگ ماه تولد اردیبهشت در بهبود و تقویت دیواره سرخرگ، قاعدگی زنان، افسردگی و خواصی در درمان چشم و جلوگیری از رشد سرطان در مراحل ابتدایی نیز موجب می شود. خوب است که بدانید گارنت سنگ ماه تولد اردیبهشت ، آبان، بهمن و سنگ اصلی متولدین دی نیز می باشد.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره دیگر سنگ ماه اردیبهشت: یاقوت کبود

گوشواره یاقوت کبود زنانه

یاقوت کبود را می‌توان بعنوان دیگر سنگ متولدین اردیبهشت ماه در نظر گرفت. یاقوت آبی روشن و رنگ کبود آن دومین کریستال سختی می باشد که در طبیعت یافت می شود. بیشتر ذخایر معدنی موجود برای استخراج یاقوت کبود، اکثرا باقی مانده هایی از رگه های دگرگونی یا آذرین (سنگ های آتشفشانی) مرمر و گرانیت می باشد که به بسترهای انباشته شده و اعماق دره های کوهستان منتهی می گردد.

رنگ های آبی روشن این سنگ تولد ماه اردیبهشت از نظر انرژی و خواص روحی و جسمی بیشتر برای ماه اردیبهشت بکار برده می شود. یاقوت کبود بعنوان سنگ ماه اردیبهشت مردانه شناخته میشود اما خواص آن برای همه یکسان است و سنگ ماه تولد اریبهشت زنان نیز می باشد.

خواص یاقوت کبود به عنوان سنگ ماه تولد اردیبهشت:

از لحاظ تاریخی، زیبایی و سختی بالای یاقوت کبود، از آن به عنوان یک گوهر بخت آور و شگفت انگیز و جادویی در میان اشراف زادگان یاد می شود. این سنگ تولد ماه اردیبهشت مفید ترین گوهر شفابخش برای سیستم عصبی می باشد، سبب بهبود فعالیت غده تیروئید، استحکام دیواره عروق خونی و بهبود انعطاف پذیری می شود همچنین این سنگ متولد اردیبهشت در تنظیم و بهبود جریان خون کمک می کند.

خواص سنگ یاقوت کبود یا آبی سبب رها شدن شخص از افکار وسواسی یا ناخواسته در جهت بهبود آرامش ذهنی و درک عمیق احساسات و عواطف می شود. این سنگ شانس اردیبهشت استرس را کاهش داده و افکار نامربوط را برای بینشی روشن تر و عمیق تر دور می سازد. این نگین در سطح روانشناختی، شفافیت و روشنی را به تفکر افراد ارائه می دهد که به شیوه خود تمرکز را برای شخص فراهم و موجب القای بهبودی در تمام سطوح بدن می گردد. یاقوت کبود به عنوان سنگ ماه اردیبهشت ، اسفند، مهر و همینطور سنگ اصلی ماه شهریور نیز محسوب می شود.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره دیگر سنگ ماه تولد اردیبهشت: کوارتز صورتی

سنگ کوارتز صورتی جذاب

رز کوارتز یا کوارتز صورتی دیگر سنگ ماه اردیبهشت است که به آن می پردازیم، این نوع کانی کوارتز در رنگ های مختلف صورتی کمرنگ، صورتی، سرخ گلی تا گلی پررنگ یافت می گردد. وجود عناصر تیتانیوم و منگنز موجب رنگ گلی این نگین می شود. سختی این گونه از سنگهای ماه تولد اردیبهشت در درجه مو ۷ و ساختار بلور بندی آن تریگونال می باشد. کوارتز بسیار کمیاب می باشد و معمولا بلورهای تشکیل دهنده ی آن ابری هستند. این سنگ ماه تولد اردیبهشت در حالت دو رنگی در سنگ های تیره تر بیشتر دیده می شود تا نمونه های روشن. همچنین گاها بلورهای سوزن مانند روتیل خیلی باریکی در این نگین دیده می شود.

خواص سنگ ماه اردیبهشت: کوارتز

رز کوارتز بشکل قلب کوارتز صورتی، برای درمان بهبود نیاز های عاطفی می تواند استفاده گردد. کوارتز صورتی، کریستالی صورتی رنگ هستند که به موجب انرژی بالای آن آرامش دهنده و تسکین دهنده می باشد و مرهمی برای آرامش قلب افرادی است که آزرده خاطرند و یا شکست عاطفی دیده اند. از خواص عاطفی این سنگ شانس اردیبهشت می توان به انتشار عشق، بهبود احساسات درونی، دوری از غم و غصه، رفع احساس تنهایی، بیشتر شدن حس گذشت و آرامش روحی و روانی و دوری از آسیب های احساسی سرکوب شده می توان اشاره نمود.

شاید این سنگ ماه اردیبهشت خاص ترین سنگ ماه تولد اردیبهشت باشد به این دلیل که با ماه های دیگر سال هیچ تطابقی ندارد. کوارتز صورتی دارای رنگی آرامش بخش و زنانه می باشد و یکی از سنگ های الهه مادر بر شمرده شده است. همچنین این نوع از سنگهای ماه اردیبهشت نه تنها به بهبود عملکرد چاکرای قلب انسان کمک می کند، بلکه با قلب زمین و قلب جهان هم در ارتباط می باشد. پرتو های پر انرژی آن می تواند به سطح سلولی وارد شود که سلول های بدن انسان را برای شادی و طول عمر به جای ناامیدی و مرگ مجددا برنامه ریزی و احیا کند. کوارتز صورتی سبب کاهش خشم، حسادت و تنفر، ترس و سوء ظن شخص دارنده ی این نگین می شود و نور شفابخشی، تجدید دوباره زندگانی، امید به زندگی و ادامه راه و ایمان را در جهانی عالی به ارمغان می آورد.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره دیگر سنگ ماه تولد اردیبهشت: کهربا

سنگ کهربا از عجیب ترین سنگهای ماه اردیبهشت می‌باشد. این سنگ هم به شکل شفاف و هم نیمه شفاف قابل مشاهده است. معمولا این سنگ در رنگ های زرد و قهوه ای دیده می‌شود اما گونه های سرخ و سفید رنگ آن هم وجود دارد. این سنگ شانس اردیبهشت اکثرا در نزدیکی سواحل ساملند (در شهر کالین گراد روسیه) پیدا می‌شود. این سنگ حاصل فسیل شدن صمغ درختان سوزنی است. به همین دلیل در این گونه از سنگ شانس اردیبهشت ماهی ها ممکن است حشرات و برگ درختان دیده شود که به دام افتاده اند. معادن آن در دومینیکن، رومانی، چک، آلمان و آمریکا نیز وجود دارد. کهربایی که در آمریکای جنوبی استخرج میشود به رنگ آبی است.

سنگ کهربا زرد رنگ اصلی

خواص کهربا به عنوان سنگ ماه تولد اردیبهشت:

این گونه از سنگ های ماه اردیبهشت خواص زیادی برای روح و بدن دارند. در زمان های قدیم اعتقاد داشتند که نوع زرد رنگ این گوهر برای زنان نازا مفید است و موجب بچه دار شدن آنها می شود. این نوع از سنگ های ماه اردیبهشت برای چاکرای سوم بدن مفید است و سبب گرم شدن قسمت های سرد بدن می شود. این گوهر فقط مخصوص متولدین اردیبهشت است و سنگ مشترک هیچ یک از ماه های دیگر سال نیست. خواص سنگ ماه اردیبهشت از نوع کهربا موجب دور شدن و از بین رفتن انرژی های منفی می شود و امید و انگیزه را افزایش میدهد. جهت دور ماندن از بلاهایی مانند چشم زخم، طلسم، جادو و نظر بد استفاده می شود و بسیار موثر است. خواص این سنگ ماه تولد اردیبهشت سبب دور شدن افکار منفی در فرد می شود و تمرکز ذهنی را افزایش می دهد .

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقرهدیگر سنگ ماه تولد اردیبهشت: آونتورین

آونتورین (Aventurine) نیز سنگ خوش یمن اردیبهشت میباشد. این سنگ قدیمی معمولا به رنگ سبز قابل مشاهده می باشد. اما ممکن است در رنگهای صورتی، زرد، نارنجی، قهوه ایی، خاکستری، سفید و آبی دیده شود. این سنگ تولد ماه اردیبهشت از نوع نیمه شفاف کوارتز است و سختی این سنگ خوش یمن اردیبهشت 7 در مقیاس موس است. از این سنگ اغلب بعنوان مهره تسبیح و دسبند و انگشتر استفاده میشود.

این گوهر بسیار محبوب است و میتواند جایگزینی برای سنگ یشم نیز باشد. تبت، هند، شیلی و برزیل، اسپانیا و روسیه بهترین معادن این سنگ را در اختیار دارند ولی در کشورهای دیگر نیز مشاهده می شود. این گوهر بدلیل رنگ سبزی که دارد اغلب با یشم اشتباه گرفته می شود هرچند که از نظر مواد شیمیایی سازنده بسیار متفاوت هستند.

انگشتر آونتورین سبز

خواص آونتورین به عنوان سنگ ماه تولد اردیبهشت:

بسیاری از افراد معتقدند که وجود این گوهر سبب ایجاد آرامش و افزایش تمرکز می‌شود. خواص این سنگ تولد ماه اردیبهشت اضطراب و استرس و افسردگی را از بین می‌برد و سبب ایجاد و افزایش انگیزه و امید می شود. آونتورین را وابسته به سحر و جادو می‌دانند و از این سنگ خوش یمن اردیبهشت برای افزایش شانس و ایجاد فرصتهای مناسب استفاده میکنند. بدلیل همین خاصیت است که از آن در مسابقات بعنوان سنگ شانس استفاده می شود.

خواص این سنگ خوش یمن اردیبهشت ماه سبب افزایش روابط مثبت و عاشقانه خواهد شد. استفاده از این سنگ به بهبود بیماری های التهابی و پوستی کمک میکند. باعث از بین رفتن آلرژی و میگرن شده، بینایی را بهبود میبخشد و برای مشکلات روده ایی و گوارشی مفید است. در چین باستان این سنگ بسیار باارزش و مورد توجه بوده است. این سنگ برای تقویت سیستم عصبی و غدد کلیوی مفید می‌باشد.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره دیگر سنگ ماه تولد اردیبهشت: مالاکیت

مالاکیت را نیز یک سنگ مخصوص ماه اردیبهشت است که دارای رنگی سبز با نوارها و حلقه های موازی می باشد. سختی این سنگ شانس متولدین اردیبهشت ماه 3.5 تا 4 در مقیاس مو است که در زمان یونان و مصر باستان اهمیت بسیاری داشته است بسیار مورد استفاده قرار میگرفت. ثروتمندان و تاجران روسی به ویژه شاه زاده های روسی از این سنگ بعنوان سنگی قیمتی استفاده میکردند.

مهم ترین ویژگی فیزیکی این سنگ شانس متولدین اردیبهشت، رنگ سبز آن است که از سبز روشن تا سبز بسیار تیره که تقریبا سیاه هست دیده می شود. 3800 سال پیش بود که این سنگ در معادن اورم انگلیس استخراج شد. در استرالیا ، فرانسه و روسیه نیز مقادیری از این سنگ استخراج می شود. به تازگی ایران نیز توانسته مقداری از این سنگ شانس متولدین اردیبهشت را استخراج کند.

انگشتر مالاکیت سبز

خواص مالاکیت سبز به عنوان سنگ ماه تولد اردیبهشت:

این سنگ مخصوص ماه اردیبهشت سبب افزایش انواع انرژی های مثبت می شود. خواص این گوهر میتواند در کاهش عوارض قاعدگی و مشکلات پس از زایمان موثر باشد. برای چاکرای قلب مفید است و موچب تقویت و استحکام روابط دوستانه و اجتماعی خواهد شد. این سنگ بطور مشترک سنگ ماه تولد شهریور نیز میباشد.

این سنگ متولد ماه اردیبهشت برای کمک به بهبود بیماری هایی همچون آسم و ورم مفاصل مفید است. همچنین این گوهر باعث سرعت بخشیدن به ترمیم استخوان های شکسته و عضلات پاره شده می شود. این گوهر برای چاکرا های قلب و گلو مفید است و باعث تحریک شدن آنها می شود.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره دیگر سنگ ماه تولد اردیبهشت: مرجان

مرجان یکی دیگر از انواع سنگ های ماه اردیبهشت است. مرجان ها موجوداتی هستند که جزء دسته جانوران و گیاهان قرار دارند. اجزای داخلی آنها معمولا به شکل لوله و درخت مانند هستند. مرجان ها هنگامی که رشد می‌کنند شاخه های پیچیده و ساختار اسکلتی محکمی در زیر خود تشکیل میدهند. در این صورت تپه های مرجانی از جنس پولیپ تشکیل میشود که همان سنگ مرجان را به وجود می آورند. سرعت رشد این گیاهان بسیار پایین است و چندین سال طول می کشد تا این صخره های سخت و محکم تشکیل شوند. رنگ این سنگ های مرجانی ممکن است سفید، زرد، قرمز، نارنجی، برنزی و سبز باشد که مرجان مرده معمولا بی رنگ است.

انگشتر مرجان قرمز رنگ مردانه

خواص مرجان به عنوان سنگ ماه تولد اردیبهشت:

این سنگ برای مشکلات سوءتغذیه و بیحالی مفید است. خواص این گوهر موجب از بین رفتن افسردگی و فراموشی می شود. این سنگ سمبل قدرت می‌باشد و سبب دور شدن انرژی های منفی در شخص می شود. همچنین برای در امان ماندن از بلا هایی مانند چشم زخم و حسادت مفید است. گفته می‌شود که مرجان سرخ دارای خاصیت گرما دهی دارد و سبب افزایش گردش خون در بدن می شود. در قرن 16 بسیاری از مردم اعتقاد داشتند که این سنگ باعث افزایش آرامش و فروکش کردن خشم و عصبانیت می‌شود. وجود این برای چاکرای چهارم (قلب) بسیار مفید است و این سنگ سنگ ماه تولد آبان و آذر نیز هست.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره دیگر سنگ ماه تولد اردیبهشت: سنگ فیروزه

سنگ فیروزه یکی از سنگ های قیمتی و قدیمی می باشد که از دوران قدیم در ایران و جهان بسیار با ارزش بوده و بسیار مورد استفاده قرار میگرفت. بعضی از افراد این سنگ را یک سنگ ماه اردیبهشت زنانه میدانند اما در حقیقت استفاده و بهره بردن از آن برای هیچکدام از زن و مرد فرقی ندارد و میتوان بعنوان سنگ ماه تولد اردیبهشت مردانه نیز مورد استفاده قرار گیرد.

در ایتالیا سنگ فیروزه بعنوان گوهر آبی شناخته شده است و قیمت سنگ ماه تولد اردیبهشت از نوع فیروزه در ایتالیا بسیار بالا است و جزء جواهرات قیمتی به حساب می آید . امروزه استفاده از این سنگ در انگشترهای مردانه و زنانه، گردنبند و دستبند زنانه به طور فراوان مشاهده می شود. این سنگ در مصر نیز بسیار محبوب است و به سنگ زندگی شهرت دارد. سختی این سنگ 5 تا 6 در مقیاس مو است و دارای رگه هایی سیاه یا قهوه ایی رنگ است.

سنگ فیروزه اشکی جذاب

مهم ترین معادن این سنگ در ایران وجود دارد و فیروزه نیشابور یکی معروف ترین انواع فیروزه است که در ایران استخراج می شود و اعتبار و شهرت جهانی دارد. علاوه براین در دامغان، الله آباد و یخ آباد (کاشمر)، میدوک و شهر بابک نیز معادن فیروزه وجود دارد. کشورهای چین، مصر و آمریکا نیز معادنی از سنگ فیروزه را در اختیار دارند.

خواص سنگ اردیبهشت: فیروزه

سنگ فیروزه و استفاده از آن بعنوان نگین انگشتر ماه اردیبهشت خواص زیادی برای روح و بدن دارد. استفاده از این نگین در هر صورت دستبند و انگشتر و یا گردنبند ماه تولد اردیبهشت موجب افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن می شود. استفاده از این سنگ بصورت نگین انگشتر ماه تولد اردیبهشت و سبب دور شدن فقر و نیازمندی میشود. یکی از خواص انگشتر ماه اردیبهشت با نگین فیروزه بهبود عملکرد قلب و سلامت آن می باشد. همچنین در درمان بیماری های دستگاه تنفسی و مشکلات ریوی بسیار موثر است.

استفاده از این سنگ ماه تولد اردیبهشت زنانه و مردانه سبب ایجاد آرامش روحی و روانی در فرد می شود. به همراه داشتن انگشتر فیروزه و استفاده از آن بعنوان انگشتر ماه تولد اردیبهشت موجب دفع کابوس های شبانه و مشکلات بی خوابی میشود.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقرهسنگ درمانی با سنگ ماه تولد

سنگ ماه اردیبهشت و یا هر سنگ ماه تولد دیگری برای افراد، باوری می باشد که تولد هر فردی را با ستاره ای از مجموعه ستارگان و اشکال آن ها پیوند می دهد. انتساب این گوهرهای طبیعی به ماه تولد افراد بر اساس نمادهای مختلف برای نخستین بار در قرن اول پس از میلاد مسیح اتفاق افتاد. با گذر زمان، این نمادها دستخوش تغییرات زیادی شدند، بصورتی که این سنگ ها نه تنها بر اساس ماه های سال بلکه براساس صور فلکی نیز تغییر پیدا کردند. استفاده از سنگ ماه تولد در شخص به عنوان زینت و زیورآلات، تنها از چندین قرن پیش بین عموم شناخته شده و امروزه در فرهنگ بسیاری از کشورها نقش بسزایی در تعیین حدودی شخصیت افراد ایفا می کند.

مهم ترین سوالی که پیش می آید این است که آیا سنگ های ماه تولد افراد می تواند برای شخاص معجزه کنند؟!

خواص درمانی سنگ های ماه تولد

در مورد سنگ ماه تولد اردیبهشت مردانه و زنانه هر شخصی که به آن باور داشته باشد خود به خود مانند تلقین درمانی عمل می کند و حاله ای از انرژی مثبت را در اطراف شخص دارنده به همراه خواهد آورد. شناخت شخصیت افراد یک کشور و اهمیت علم نجومی در طالع و جایگاه سنگ ها در تاریخ اثبات شده است. البته بخش بسیاری از نگین های شناخته شده در زمان های گذشته به دلیل اثرات روحی و روانی شان بر بدن انسان، به علت زیبایی بسیار بالایشان در زیورالات مورد استفاده قرار می گرفته اند. این موضوع نشان دهنده این است که سنگ ها در فرهنگ علمی و عموم از امکانات زمین برای بهزیستی انسان ها در زندگی بوده اند مانند گیاهان دارویی مورد استفاده ی اطبا که برای درمان استفاده می شده اند.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره خصوصیات متولدین اردیبهشت

«اردیبهشت» در زبان پارسی میانه «اَردوهیشت» نامیده می ‌شود. در اسطوره‌های ایرانی و زرتشتی، اردیبهشت نگهبان زمین می باشد همچنین نماد برپایی نظم در زمین و هستی است.

برج فلکی : دایره البروج
سیاره حاکم : ونوس
سمبل : گاو نر (نماد تعادل و عشق نیز می باشد)
روز شانس : جمعه
سنگ ماه تولد اردیبهشت : زمرد
رنگ شانس : آبی روشن و صورتی
اندام های حساس : گلو، گردن، سیستم غدد، سیستم تناسلی و روده ها

خصوصیات ویژگی متولدین اردیبهشتمعمولا متولدین اردیبهشت در برابر تحریک عوامل بیرونی بسیار سریع واکنش نشان می‌دهند اما به همان نسبت هم آرام می‌ شوند. متولدین اردیبهشت به طور معمول عصبی مزاج با خلقی نسبتا متغیر می باشند که به‌ آسانی در فعالیت ها و تصمیمات خود، تغییر موضع می‌دهند. البته رفتار و منش گرم و محبت آمیزی دارند و نسبت به پدر و مادر خود احساس مسئولیت می‌کنند.

زنان متولد اردیبهشت معمولا دستخوش دلهره و اضطراب درونی ناشناخته می باشند و گاها عکس‌العمل‌های عجیب از خود بروز می‌دهند و برای همین داشتن سنگ ماه اردیبهشت زنانه می تواند کمک کننده به آن ها باشد ولی در مجموع با همه این ها مادران و همسران خوبی شمرده می شوند. متولدین این ماه افرادی منظم، مسئولیت پذیر، باسلیقه و شیک پوش و خوش اندام می باشند. آنان در ادبیات، شعر، هنر و موسیقی استعداد دارند. این افراد عموما صمیمی، خوش سیما و خوش برخوردند، اجتماعی اند،در خانواده مورد توجه هستند و معمولا دست و دلباز می باشند.

دسته بندی محصولات با سنگ ماه تولد اردیبهشت

بر روی دسته بندی ها کلیک کنید تا محصولات مورد نظر را مشاهده نمایید

انگشتر فیروزه (581)

انگشتر یاقوت کبود (279)

انگشتر زمرد (258)

انگشتر گارنت (228)

گردنبند فیروزه (197)

گردنبند یاقوت کبود (100)

گردنبند زمرد (87)

گردنبند گارنت (67)

نیم ست فیروزه (40)

به این صفحه امتیاز دهید. از شما سپاسگذاریم

19 دیدگاه در “سنگ ماه تولد اردیبهشت مطابق توافق جهانی + خواص کامل سنگ ماه اردیبهشت

  1. سمر گفت:

    سلام وقت بخیر
    اگر متولد اردیبهشت هستم میخوام از زمرد زرد استفاده کنم اما توی یه مقاله خوندم که فقط آذر و اسفند می تونند استفاده کنند و برای برجهای دیگه امکان داره عکس جواب بده ایا درسته ؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      منظورتان زمرد سبز مایل به زرد است؟ فارغ از ماه تولد میتوانید استفاده کنید.

  2. ناشناس گفت:

    محتوا خوبی بود

  3. روزانا گفت:

    اردبیهشت، عالی من کهربا خیلی دوست دارم

  4. مصطفی براتی گفت:

    سلام آیا شرف شمس برای اردیبهشتی تاثیر دارد

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      ارتباطی به ماه تولد ندارد و هر شخصی میتواند استفاده کند.

  5. هانیه خیابانی گفت:

    سلام وقت بخیر موارد ۵-۶-۷-۸-۹چرا داخل سایتتون موجود نداردید مانند اپال و دلربا و لاجورد خیابانی از قم

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      در حال حاضر موجود نیست ان‌شاءالله در آینده موجود خواهد شد.

  6. امیر گفت:

    سلام 👋🏻 ببخشید نگین ها اصل هستند و زمرد بهتر یا فیروزه میشه بگید کدام بهتر است 🤔👆🏻

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بله قطعا اصل هستند. هرکدام خواص خود را دارد.

  7. مسلم گفت:

    زمرد هندی که دارین معدنیه؟ همون خواص زمرد زامبیا و زمرد کلمبیا رو‌ داره؟ زمرد هندی اصله معدنیه؟

    1. ملکی گفت:

      سلام حقیقتا خرید انگشتر زمرد داشتم ولی قیمت ها خیلی بالا هست یا پول بی ارزش انسان

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بله همان خواص زمرد را دارد ولی نوع زامبیا و کلمبیا به لحاظ قیمتی بالاتر هستند.

  8. شاهرخ گفت:

    یاقوت کبود خواص درمانی هم داره؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام
      بله قطعا، لطفا مقاله یاقوت کبود رو مطالعه بفرمایید.

  9. محمد گفت:

    ببخشید ادرس فروشگاهتون کجاست

    1. بانو گفت:

      سلام…عقیق سرخ هم برای اردیبهشتی ها خوبه؟

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      فارغ از ماه تولد استفاده بفرمایید. سنگ عقیق بسیار مفید و پرخاصیت است.

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام
      فروشگاه شرف آنلاین در مشهد هست و ادرس دقیق رو هم میتونید در صفحه تماس با ما ملاحظه بفرمایید.

نظر دهید؛ ضمنا اغلب سوالات را در کمتر از چند ساعت پاسخ می دهیم.

پر کردن بخش 'ایمیل' اختیاری است.