شناخت سنگهای قیمتی و خواص آن‌ها

سنگ زبرجد: خواص سنگ زبرجد سبز در اسلام، روش تشخیص، نگهداری و قیمت زبرجد

peridot-stones-2 سنگ زبرجد: خواص سنگ زبرجد سبز در اسلام، روش تشخیص، نگهداری و قیمت زبرجد

زبرجد چیست؟ آیا نام علمی سنگ زبرجد را میدانید؟ مهم ترین خواص سنگ زبرجد در اسلام کدام است؟ مقاله ای که مشاهده می کنید همه اطلاعاتی را که راجع به سنگ زبرجد نیاز دارید به شما خواهد داد. این سنگ افسانه ای، با خواصی اعجاب انگیز و منحصر به فرد با رنگ سبز زیبایش می تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد. سنگی همیشه سبز که حتی در تار های صوتی انسان نیز تاثیر گذار است. در این مقاله نکات بسیاری درباره تاریخچه، نام علمی سنگ زبرجد، ساختار فیزیکی و شیمایی، ویژگی های جالب و شگفت انگیز و خواص زبرجد برای روح و بدن براساس منابع علمی و احادیث آورده شده است.

برای آشنایی هرچه بیشتر با ما همراه باشید…

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره تاریخچه سنگ زبرجد سبز

زبرجد چیست؟ زبرجد با نام علمی pridot گوهر ملی کشور مصر است و شجره نامه این گوهر ارزشمند به مصر باز می گردد و از زمان باستان به عنوان جواهر با ارزش بوده است. از آنجا که در زیر نور آفتاب این گوهر نامرئی وشیشه ای می باشد مصریان گذشته فکر می کردند که نور خورشید را به خود جذب می کند و آن را به عنوان «گوهر خورشید» مورد احترام قرار می داده اند و از خواص سنگ زبرجد بسیار استفاده میکردند. این نگین با تنوع در شکل و اندازه های گوناگونش یکی از بهترین و متنوع ترین نوع جواهرات محسوب می شود و استفاده از آن ها برای دوست داران زیورآلات و جواهرات جذاب توصیه می شود.

بسیاری از گوهرها را می توان در رنگ های مختلفی در محدوده رنگ صورتی روشن تا آبی یافت؛ اما از خواص زبرجد این است که دارای رنگ سبز دائمی است. البته رنگ سبز این سنگ قیمتی، با مقدار آهن موجود در بافت بلوری آن ارتباط مستقیمی دارد. رنگ این گوهر از رنگ سبز تیره تا سبز روشن متغیر است. به علت همین تنوع رنگ های موجود در رنگ سبز این گوهر بعضی مواقع این سنگ با زمرد اشتباه گرفته می شود. یکی از قدیمی ترین سنگ های قیمتی جهان همین سنگ می باشد. این سنگ برای اولین بار در یک جزیره در دریای سرخ درنزدیکی کشور مصر کشف شد.

تاریخچه انگشتر زبرجد
بنا بر افسانه ای ساکنان این جزیره مجبور به جمع آوری سنگ برای خزانه فرعون بودند. به همین علت ساکنان جزیره در طول شبانه روز مجبور به کار در معادن برای استخراج سنگ بودند و این خود دلیلی برای کشف سنگ زبرجد توسط آنان شد؛ زیرا این سنگ در طول شب درخشش بسیار زیبایی را ایجاد می کرد. به همین دلیل مصریان این سنگ را به عنوان گوهری از خورشید و همچنین زمرد شب نام گذاری کرده اند.

شاید برای شما این سوال مطرح شده باشد که نام علمی سنگ زبرجد چیست؟ توجه داشته باشید که نام علمی سنگ زبرجد، “پریدوت” یا همان “pridot” میباشد و امروزه با این اسم نیز شناخته می شود. در گذشته و حتی اکنون استخراج این نگین یکی از منحصر به فرد ترین سنگ ها به شمار می رود؛ زیرا اکثر سنگ ها در پوسته زمین تشکیل می گردند.

این در حالی است که این سنگ در لایه های عمیق تری از پوسته زمین تشکیل می شود. این سنگ در واقع در گوشته زمین شکل می گیرد. عمق این سنگ ها در گوشته زمین گاها به بیست تا پنجاه مایل رسیده است. البته در بعضی از نواحی به دلیل فعالیت های صفحه تکتونیکی یا فعالیت آتشفشان ها، سنگ زبرجد سبز به طور طبیعی به سطوح بالاتری از سطح زمین خواهد رسید.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره ساختار شیمایی و فیزیکی

ساختار شیمایی سنگ زبرجداز نظر شیمیایی زبرجد سبز سیلیکات منزیم آهن می باشد و شدت رنگش بستگی به میزان آهنش دارد. البته ممکن است در آن کمی نیکل و کرومیم هم یافت شود. زبرجد سبز زیاد سخت نیست و در مقابل اسید مقاومت زیادی ندارد. رنگ آن از زرد مایل به سبز تا زیتونی و سبز قهوه ای تغییر می کند و زیر نور طبیعی خورشید درخشش بسیار زیبایی دارد. ممکن است این گوهر را با جواهرات رنگی مشابه اشتباه بگیرید اما شکستگی دو گانه قوی این سنگ ویژگی متمایز آن محسوب می شود و جزئی از خواص سنگ زبرجد است.

در سنگ های زبرجد ضخیم تر، دوبرابر شدن لبه های مناسب برای هرگونه تراشی را به سادگی می توان مشاهده کرد. بهترین رنگ این سنگ دارای درصد آهن کمتر از ۱۵% است و معمولا دارای مقداری نیکل و کرومیوم نیز می باشد. سبز پررنگ محبوب ترین و گران ترین نوع این سنگ است. امام به طور کلی این نگین شفافیت بسیار عالی دارد. گونه های درخشانش خیلی محدود هستند.

سنگ های بزرگتر به دلیل وجود ناخالصی اندکی ابری شکل و مات شده اند اما از خواص زبرجد این است که وقتی برش و صیقل داده شوند، درخشش فوق العاده ای مثل شیشه پیدا می کنند. زبرجد معمولا به دلیل شفافیت زیادی که دارد تراش داده می شود. برش های پلکانی در آن خیلی محبوب هستند. این سنگ را می توان در اشکالی مانند دایره های مهره ای قدیمی، بیضی، بالشی و زمردی پیدا کرد.

دسته بندی محصولات زبرجد

بر روی دسته بندی مورد نظر کلیک کنید تا محصولات مورد نظر را مشاهده نمایید

انگشتر زبرجد (249)

گردنبند زبرجد (90)

نیم ست زبرجد (41)

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره نکات جالب و اعجاب انگیز

۱- تاریخچه ای طولانی دارد و چند هزار سال است که به عنوان جواهر استفاده می شود و در کتب و روایات هم نه تنها هیچ مطلبی در مورد مضرات سنگ زبرجد وجود ندارد بلکه به علت اهمیت خواص این سنگ استفاده از آن هم بسیار سفارش شده است.

۲- جنگ های صلیبی این گوهر به اروپا وارد کرد و برای تزئین کلیساهای قرون وسطی از آنها استفاده می شد که به عنوان پریدوت (نام علمی سنگ زبرجد) شناخته می‌شد.

۳- در باورهای سنتی این سنگ تحفه مادر طبیعت برای جشن گرفتن آفرینش دنیای تازه می باشد.

۴- رهبران ملی که از زبرجد در لباس هایشان استفاده می کنند باور دارند که خواص زبرجد برایشان عدالت، دانایی و جاه و مقام به ارمغان می آورد. این گوهر در کنار سایر جواهرات معمولا در گردن بند کشیش های یهودی استفاده می گردید.

۵- جنگ جویان صلیبی این نگین را وارد اروپای مرکزی کردند و در بسیاری از کلیساهای قرون وسطی می توان آن را دید.

نکاتی عجیب در مورد انگشتر زبرجد
۶- ناپلئون از سنگ زبرجد برای تضمین دادن به جوزفین در مورد علاقه و تعهدش استفاده نمود که البته این موضوع قبل از ازدواج شان بود.

۷- گویند که این سنگ متعلق به سیاره ساتورن می باشد.

۸- استفاده از این سنگ جواهر قیمتی در درجه اول مربوط به ماه تولد افراد میشود. این سنگ سنگ ماه تولد افرادی است که در ماه اوت به دنیا آمده اند و یکی از جذابترین خواص سنگ زبرجد این است که این گوهر منحصربه فرد برای جذب عشق و انجام صلح می‌باشد. برای مطالعه بیشتر به مقاله سنگ زبرجد برای چه ماهی است؟ مراجعه نمایید.

۹- زبرجد از با ارزش ترین و قیمتی ترین سنگ هایی است که هم توسط پادشاهان زمان و هم توسط بزرگان مذهبی مورد توجه و استقبال قرار گرفته است.

۱۰- عامه مردم این گوهر ارزشمند را به عنوان نمادی برای از بین بردن بدی و همچنین برای زیبایی و دیده شدن مورد استفاده قرار میدهند.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره خواص سنگ زبرجد در اسلام و احادیث

روایات و احادیثی در مورد خواص سنگ زبرجد در اسلام نیز وجود دارد که میتوان به راویات و احادیث امام رضا (ع) به عنوان مهم ترین روایات نقل شده در مورد خواص سنگ زیرجد در اسلام اشاره کرد.

خواص انگشتر زبرجد در اسلام

در باب خواص زبرجد از حضرت امام رضا (علیه السلام) نقل شده است که « انگشتر زبرجد در دست کردن، موجب آسانی است که در آن هیچ دشواری نباشد.» امام رضا (ع) در دست داشتن انگشتر زبرجد را مایه توانمندی و قدرت میدانند و باعث از بین رفتن فقر و نیازمندی میشود و این یکی از مهم ترین خواص سنگ زبرجد در اسلام میباشد.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره خواص زبرجد برای روح و بدن

خواص سنگ سبز

همانطور که پیش‌تر بیان شد این گوهر در دفع فقر توصیه شده‌است.

از بین بردن فقر از خواص زبرجد

2- رفع ناراحتی های پوستی

رفع بیماری های پوستی با زبرجد

2- مفید برای عملکرد و سوی چشم و از بین بردن کابوس های خواب شبانه

خواص زبرجد در رفع کابوس۳- موثر برای مجاری تنفسی

۴- تاثیر گذار برای گردش خون

۵- از دیگر خواص زبرجد می توان به از بین بردن افسردگی و تقویت روحیه اشاره کرد.

۶- تقویت دستگاه گوارش و رفع بیماری یبوست

۷ موثر در فعالیت غده های هیپوفیز

۸- تحریک کننده سیستم ‌های عصبی سمپاتیک

۹- فعال شدن معده و دستگاه هاضمه

۱۰- زدودن سموم از کبد نیز از دیگر خواص زبرجد است.

۱۱- از خواص زبرجد که در ست و نیم ست زبرجد هم کاربرد دارد این است که روی صدا اثر بسیار خوبی دارد، افرادی که قصد دارند از صدای رسا و زیبا در سخنرانی و خوانندگی استفاده کنند این سنگ پیشنهاد می شود.

۱۲- بر طرف کردن سردرد های میگرنی

۱۳- مداوا کردن جوش ها و آبله های زیر پوستی بر روی صورت نیز از خواص زبرجد می باشد.

انواع رنگ های سبز سنگ
۱۴- چاکرا درمانی: این سنگ برای چاکرای مربوط به قلب مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین برای زبرجد آبی چاکرای پیشانی و گلو مورد استفاده قرار می گیرد

۱۵- سنگی بسیار قوی برای ازبین بردن غم و غصه: چنانچه این سنگ را را به صورت گردنبند زبرجد استفاده کنید غم، افسردگی حسادت و نفرت را از روح و روان پاک می گرداند پاک می کند.

۱۶- اگر زبرجد را به همراه داشته باشید تاثیر زیادی در افزایش برکت و ثروت دارد و با توجه به روایات این یکی از خواص سنگ زبرجد در اسلام میباشد.

۱۷- همچنین از خواص زبرجد این است که برای صاحب اش شانس و اقبال خوب می آورد.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره مشهورترین سنگ های زبرجد سبز

بزرگترین سنگ زبرجد سبز در جزیره زابارگاد به وزن ۳۱۹ قیراط یافت شده و متعلق به یک موسسه در واشنگتن به نام استیمسون می باشد. در کشور روسیه سنگ هایی وجود دارند که در شرق سیبری و در شهاب سنگ ها یافت شده اند.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره روش نگهداری

این سنگ نسبتا مقاوم می باشد اما به علت خواص زبرجد که بسیار ارزشمند می باشد باید در نگهداری آن توجه ویژه ای داشت. این نگین در مقایسه با سایر سنگ ها و جواهرات سختی نسبتا کمتری دارد به همین دلیل مراقب باشید که روی آن خراش نیفتد. این گوهر به اسید حساس نمی باشد اما سنگی شکننده است. همچنین اگر زیر فشار زیاد قرار بگیرد میتواند منفجر شود و توصیه میشود که به هیچ عنوان در فشار بالا قرار نگیرد.

همچنین سعی کنید از گرمای زیاد و تغییرات آب و هوایی به دور باشد. سنگ زبرجد را به آسانی می توان با یک پارچه نرم به همراه آب و صابون شستشو داد. تلاش کنید در شتستشو تمام ذرات صابون را از نگین پاک کنید. سعی کنید هنگام کارهای خاص مانند ورزش یا انجام امورخانه آن را از دست خود خارج کنید و به صورت جداگانه در جعبه جواهرات خود درون یک پارچه نرم قرار دهید تا با حفظ این گوهر با ارزش بتوانید از خواص آن بهره ببرید.

روش نگهداری از سنگ زبرجد

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره قیمت سنگ زبرجد

در مورد تعیین قیمت سنگ زبرجد ابتدا باید گفت که در ایران معادنی برای استخراج این سنگ وجود ندارد و پارامترهای بسیاری میتواند بر روی قیمت سنگ زبرجد تاثیر بگذارد. سنگ زبرجد سبز درشت و سالم، کمتر از سنگ ریز پیدا میشود و به همین دلیل بشدت بر روی قیمت آن تاثیر گذار است و قیمت سنگ زبرجد درشت‌تر به صورت تصاعدی گران‌تر است به این معنی که نگینی با وزن دو برابر دارای افزایش قیمت 4 برابر و یا حتی بیشتر است.

همچنین هرچه خلوص و شفافیت این گوهر بیشتر باشد قیمت آن نیز بالاتر می‌رود. این نگین را که بیشتر به رنگ سبز دیده میشود بر روی زیبایی جواهرات بسیار تاثیر گذار است و جلوه های خاص خود را دارد که به نسبت نوع و ارزش جواهرات بکار رفته ممکن است قیمت سنگ زبرجد نیز متفاوت باشد.

برای مقایسه باتوجه به کمیاب بودن این گوهر در بازار ایران (نسبت به دیگر نگین ها) قیمت سنگ زبرجد با انواع یاقوت برابری می کند و گاها بالاتر نیز می باشد. همچنین قیمت سنگ زبرجد نسبت به انواع عقیق، آمیتیست، در نجف، گارنت، یشم و … بیشتر است.

به طور خلاصه میتوان وزن و خلوص این گوهر را مهمترین فاکتور در قیمت گذاری آن دانست به طوری که نگین های بالای 10 قیراط در بازار ایران کمیاب و بالای 20 قیراط را عملا نایاب دانست و به همین دلیل بشدت افزایش قیمت شدیدی دارند. شما می‌توانید برای مشاهده قیمت روز سنگ زبرجد نمونه محصولات موجود در سایت شرف آنلاین را مشاهده بفرمایید.

قیمت سنگ زبرجد

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره شناخت بیشتر

ایا میدانید جنس سنگ زبرجد چیست؟ زبرجد سنگی خاص از جنس الیوین معدنی است. بعضی ها این نگین را الیوین می گویند اما وقتی مساله سنگ قیمتی مطرح می شود، سنگ زبرجد سبز واژه بهتری است. این گوهر رنگ مخصوص به خود دارد به این معنی که رنگش در نتیجه ترکیبات مواد شیمیایی درونش ایجاد شده است و ارتباطی با ناخالصی های خارجی ندارد بنابراین فقط به رنگ سبز است.

در واقع زبرجد سبز یکی از محدود سنگ های قیمتی است که فقط دارای یک رنگ است، گرچه انواع رنگ های سبز مانند سبز روشن مایل به زرد و سبز تیره هم در این بین دیده می شود. امروزه با گذشت چندین سال از کشف و استخراج این گوهر مصرف کنندگان این سنگ تا کنون هیچ مطلبی در مورد مضرات سنگ زبرجد بیان نکرده اند.

در گذشته جزیره آتشفشانی زبرجد در دریای سرخ، شرق مصر مهمترین منبع سنگ زبرجد سبز با قدمت ۳۵۰۰ سال بوده است. اکنون بهترین نوع با بالاترین کیفیت از منطقه موگوک در برمه استخراج می گردد هرچند نوع سبز پاکستانی هم بسیار باکیفیت است. سایر معادن در استرالیا، برزیل، مکزیک، نروژ، آفریقای جنوبی، سریلانکا، تانزانیا و آمریکا وجود دارند به تازگی چین تبدیل به بزرگترین تولید کننده سنگ زبرجد سبز شده است. این گوهر سبز رنگ در شهاب سنگ هایی که با زمین برخورد کرده اند هم دیده شده و روی سیاره مریخ و کره ماه نیز به شکل الیوین کشف شده است.

به دلیل فراوانی این گوهر و اهمیت خواص سنگ زبرجد در اسلام، از این گوهر اشکال و اندازه های مختلفی موجود است و به همین دلیل گزینه بسیار خوبی برای گوشواره و سایر طرح ها می باشد که با دقت با یکدیگر تطبیق می یابند. این گوهر سختی خوبی دارد و با کمی مواظبت می توان آن را برای ساخت انگشتر هایی که در طول شبانه روز استفاده می شوند به کار برد. به دلیل زیبایی منحصر به فردش میتواند نگین مناسبی برای گردنبد، دستنبد، بازوبند، سنجاق سینه، گل سینه و گوشواره باشد و تنوع رنگ جذابی را ایجاد خواهد کرد.

از مهم ترین خواص زبرجد این است که آن را به هیچ عنوان نمی توان آماده کرد یا به طور مصنوعی ساخت. با این حال احتمال استفاده از فویل فلزی در آن برای بالا بردن مقاومتش وجود دارد. همچنین ممکن است که سنگ های کمرنگ تر با لایه سبز پوشانده شوند تا رنگ بهتری داشته باشند. نوع ساختگی نیز به شکل لعل ترکیبی یا یاقوت کبود وجود دارد.

نکته: سنگ ها و جواهرات رنگی را بر اساس اندازه شان بخرید نه فقط وزن قیراط آن، جواهرات رنگی نسبت خاصی در نسبت اندازه به وزن دارند بعضی ها بزرگ تر و بعضی ها کوچک تر از الماس در مقایسه با وزن شان می باشند.

شناخت کامل سنگ زبرجد

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره روش تشخیص سنگ زبرجد اصل

برای اینکه بدانید بهترین روش تشخیص سنگ زبرجد چیست موارد زیر را با دقت بخوانید تا هنگام خرید با اطمینان بیشتری اقدام کنید و از مضرات سنگ زبرجد تقلبی در امان باشید اما توصیه میشود که برای تعیین اصل یا تقلبی بودن و یا برای قیمت گذاری حتما به یک کارشناس با تجربه و خبره مراجعه کنید تا دچار مشکل نشوید.

۱-  با دقت در عکس بالا نگین زبرجدتان را مشاهده کنید. سنگ اصل همیشه به رنگ سبز می باشد ولی رنگ آن کم و زیاد می شود.

۲- سنگ زبرجدتان را بیرون برده و در نور طبیعی خورشید به آن نگاه کنیدسپس در زیر نور مصنوعی مانند مهتابی نیز رنگ سنگ را بررسی کنید رنگ این گوهر باید در دو حالت به یک رنگ باشد.

۳- همچنین چنانچه رگه هایی از رنگ قهوه ای یا زرد درون آن یافتید نشانه ای از اصل بودن سنگ زبرجد سبز است.

۴- با کیفیت ترین و بهترین زبرجد ها نیز حتی رگه ای از رنگ زرد را دارا می باشند. به طور خلاصه،‌ هر سنگ اصل از این گوهر و طبیعی دارای هاله ای از غبار یا شکستگی درونی می باشد.

۵- سنگ زبرجد گوهری تقریبا نرم می باشد، به همین علت تراشی طبیعی یا شبیه اشک به خود می گیرد.

۶- همه انواع زبرجدها مواد درونی خاصی دارند، چنانچه یک سنگ بدون هیچ گونه شکل یا انعکاسی باشد اصل نمی باشد یا به عبارتی اگر سنگ از هر نظر بدون نقص نباشد اصل است. اما در نظر داشته باشید همه این روش ها قطعیت ندارند و برای بهره بردن از خواص زبرجد و خرید نوع اصلی آن بایستی با کارشناسان و افراد خبره در این کار مشورت نمود.

به این صفحه امتیاز دهید. از شما سپاسگذاریم

100 دیدگاه در “سنگ زبرجد: خواص سنگ زبرجد سبز در اسلام، روش تشخیص، نگهداری و قیمت زبرجد

  1. وحید گفت:

    واقعا از این همه کامنت خنده دار نمیشه گذشت
    پنج شش میلیون دادید به یه نگین یا انگشتر بعد اینجا پرس و جو میکنید که نکنه تقلبی باشه اول از قیمت چیزی که می‌خرید اطلاع پیدا کنید

  2. روزبه گفت:

    سلام خسته نباشید ، ببخشید قیمت یک سنگ هشتاد تا نود کیلویی زبرجد در بازار چقدر است ؟ دارای طیف رنگ بسیار شفاف تا تیره و سبزهای مختلف … ممنونم [censored]

  3. المیرا گفت:

    من فقط سنگش رو میخوام.

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      با بخش پشتیبانی در ارتابط باشید.

  4. حمید گفت:

    مطالب عالی و ارزنده، یک سوال من خونده بودم ک زبرجد رو برای چند تایمی باید جلو آفتاب قرار داد تا شارژ بشه، منظورش دقیقا چیه؟
    ناگفته نمونه پدرم یک انگشتر دست ساز نفیس با همین گوهر زیبا خرید برام، خیلی حال میده لامصب🤩🤩🤩🤩

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      جهت پاکسازی و شارژ سنگ برای دریافت انرژی مثبت روش هایی برای شارژ سنگ توصیه میشود.

  5. مهدیه گفت:

    خیلی عالی بود
    از اطلاعات شما متشکرم ممنون از عزیزان گرامی
    من با این اطلاعات میتونم برم سنگ زبرجد رو بخرم ممنون از همگیتون

  6. ناشناس گفت:

    سلام
    خود شما می فرمایید که از روی عکس و تصویر نمیشود اصل بودن یا تقلبی بودن سنگ را تشخیص داد ما از کجا مطمئن باشیم کالای شما اصل می باشد؟

    1. گوربا گفت:

      وقتی یک دونه اصل ببینی زمین تا آسمون متفاوت هستند به خصوص زیر نور

    2. ناشناس گفت:

      من یک زبرجد خریدم اما اهنربا جذبش نمیشود ☹️ تقلبی است؟

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      سنگ زبرجد که جذب اهن ربا نمی شود!!

    4. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      میتوانید پس از خرید به یک فرد خبره یا آزمایشگاه مراجعه نمایید درصورت غیر اصل بودن میتوانید مرجوع نمایید. همچنین سابقه طولانی کاری و رضایت و اعتماد مشتریان نشان از اصالت اجناس و حرفه ای بودن یک مجموعه است که در جلب اعتماد شما موثر خواهد بود.

  7. P.sharif گفت:

    باسلام . قیمت انگشترهای زبرجد مردانه با رکاب نقره چقدر است؟

  8. یسنا گفت:

    واااااااااااااااااای چه خوب من هم مرداد ماهی هستم

  9. کیا گفت:

    سلام من یه سنگ دارم مشکوکم روش نمیدونم زبرجد یا یشم میشه یا شماره ای یا از طریق یه راهی عکس بدم خدمتتون نگاه کنید ممنون میشم کمک کنید

    1. ناشناس گفت:

      اینهم حرفیست …! مگر با عکس هم کسی کارشناسی میکنه ؟! میگه ببر کارشناس بررسی کند ، باید رنگ و انعکاس نور و سایر مشخصات رو حتما با ذره بین و نور و ساختار تشخیص بده ، البته دستگاه های الکترونیکی و اپتو هست که بطور دقیق اینو تشخیص میدهند ، باید مطمئن باشند

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      متاسفانه امکان تشخیص قطعی صرفا از روی عکس وجود ندارد. ولی تشخیص بین زبرجد و یشم خیلی سخت نیست. توصیه میکنیم حضورا به یک فرد اشنا و خبره مراجعه کنید.

  10. Ghasem گفت:

    سلام اگر مدل انگشتری داشته باشم و بخوام دست ساز یکی واسم درست کنید البته زبرجد زیتونی هم داشته ماکسیمم قیمت چقدر است

    1. ابوالفضل گفت:

      سلام سنگ زبرجد خالی چند است

    2. ناشناس گفت:

      خب ببر یک نقره فروشی راحت بهت میگه چیه من هم داشتم همین کار رو کردم.

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      وزن زبرج، وزن نقره و نوع مدل رکاب بسیار مهم است ولی در اغلب موارد حدود یک تا دو میلیون تومان خواهد بود به قیمت امروز مگر اینکه مدل خاص یا حال خاصی باشد.

  11. Majid گفت:

    سلام
    گردنبند مردانه زبرجد ندارید اگه دارین قیمتش حدودا چند در میاد

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      کاملا بستگی به مدل فریم و وزن و کیفیت سنگ دارد. لطفا با بخش پشتیبانی آنلاین در ارتباط باشید. اما زیر قیمت ۵۰۰ هزار تومان نخواهد بود.

  12. ناشناس گفت:

    بفرمایید انعکاس رنگین کمان نشان اصل بودن است یا تقلبی بودن

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      برای تعیین دقیق باید بررسی های بیشتری انجام شود.

  13. هانیه گفت:

    گوشواره زبرجد چه مدل هایی دارین؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      نیم ست که شامل گوشواره هم می‌شود موجود است. لطفا به لینک نیم ست زبرجد مراجعه بفرمایید.

  14. قربان گفت:

    سلام سنگ زبرجد شناسنامه دار خریدم ۱۳ قیراط و ۳ چقدر ارزش داره داخلش یک رگه حالت ترک هم داره

    1. عباس گفت:

      سلام دوست عزیز از وقتی که این سنگ رو خریدید در زندگیتون خوشبختی پول اورده شده

  15. حسین گفت:

    سلام من یک انگشتر خریدم با سنگ زبرجد ولی رنگ سنگم به شفافی سنگ هایی که شما گذاشتین نیست؛ رنگش سبز مات هست و داخل نورهم که میگیرم هاله هایی مثل ابر زرد داخلش دیده میشه میخواستم ببینم اصل هست یانه ؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      متاسفانه با این توضیحات قابل تشخیص نیست. شاید سنگی که خریدید یاقوت زرد باشد. البته کمی مات بودن زبرجد دلیل بر تقلبی بودن آن نیست.

    2. بزرگی گفت:

      سلام شرف من سنگ خامش رسیده دستم جلوی نور باش برق خاموش میکنم کنم نور سبز دارد وگرنه توی روز یک سنگ سفید بیشتر نیست اصل یا نه
      [censored] این شماره اگر دوس داشتی بهم خبر بده اسمم رامین

  16. خادم گفت:

    با سلام مدل های دیگه و ساده تر زنانه هم دارید یا سنگش بزرگتر باشه با تشکر

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام
      محصولات زبرجد زنانه رو میتونید از لینک داده شده مشاهده بفرمایید.

  17. mehrarya گفت:

    با سلام من ی سنگ سبز زیتونی بزرگ دارم با این مشخصات زبر جد هستش
    این سنگ سبز زیتونی پایینش سنگ صدفی شکل هم داره ک داخلشم ی سنگ صدفی کوچک هستش ک میگن بزرگتر هم میشه
    خواستم ببینم قیمتش چقدره
    حدودا ۷۸۰قیراط هستش

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      با این توضیحات و حتی تصویر و فیلم امکان تعیین اصالت و قیمت گذاری وجود ندارد. بایستی حضورا از یک کارشناس کمک بگیرید.

    2. علی گفت:

      سلام جناب، میخواستم بدونم که اگه بخوایم قیمتی بودن یک سنگ یا اصلی یا تقلبی بودن آن را مشخص کنیم به چه جاهایی باید اقدام کنیم؟

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بایستی به آزمایشگاه گوهرشناسی برای صدور شناسنامه مراجعه بفرمایید.

    4. mehrarya گفت:

      خیلی ممنونم ک جواب دادین
      فقط خواستم بدونم ک حدس شما چیه با این مشخصات …..ممنون میشم بگید

    5. شرف آنلاین گفت:

      متاسفانه توضیحاتتون واضح نیست. حتی اشاره ای نفرمودید که سنگ تراشیده شده و به صورت نگین درآمده یا سنگ راف است؟ ولی در هرصورت ۷۸۰ قیراط برای سنگ زبرجد وزن بالایی است و قیمت کمی ندارد.

  18. مجید گفت:

    سلام من یک کادو گرفتم انگشتر زبرجد نگاه میکنی سبز پر رنگه ولی داخلش سبزه کم رنگ با خطهای سوزنی میشه بگید اصل هست یا نه

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      متوجه منظورتون نشدم.
      امکان تشخیص با این توضیحات و حتی با فیلم و عکس وجود ندارد. بایستی حضورا توسط کارشناس بررسی شود. ولی وجود خط های سوزنی و رنگ هایی که فرمودید نشان بر غیر اصل بودن نیست.

  19. پرویز گفت:

    با سلام، اگر زبرجد درشت با کیفیت و رنگ چمنی تیره دارید لطفا شماره تماس جهت تماس مستقیم لطف بفرمایید. با تشکر

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      سنگ زبرجد مورد نظر شما موجود هست. لطفا از شماره تماس های موجود در سایت و دکمه پشتیبانی آنلاین استفاده بفرمایید.

  20. نفس گفت:

    سلام، ولی من جایی خوندم که زبرجد سنگ ماه آذر هستش

    1. محمد گفت:

      در کل سنگ اصلی مرداد ماه ولی بقیع ماه ها هم دارن

    2. اشکان گفت:

      سلام وقتتون بخیر آیا انگشتر مردانه با سنگ زبرجد جزو گالریتون هستش؟

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بله لطفا لینک انگشتر زبرجد مردانه رو مشاهده بفرمایید. مواردی رو هم که فروخته شده اند امکان ساخت مجدد هست میتونید با بخش پشتیبانی آنلاین در ارتباط باشید.

  21. فرهاد گفت:

    سنگ انگشتری دارم شبیه زمرد و زبرجد هستش و کسی قادر به شناسایی این سنگ فعلا نشده میشه راهنمایی کنید عکس بفرستم

    1. Parsa sharif گفت:

      با سلام و احترام.
      انگشتر های زبرجد با رکاب نقره با چه قیمتی هایی دارید؟

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      لطفا به لینک انگشتر زبرجد مراجعه نمایید.

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام
      امکان تشخیص از روی تصویر نیست بایستی به کارشناس به صورت حضوری مراجعه بفرمایید.

    4. م. م. گفت:

      یکم بیشتر از خواص توضیح بدید ممنون بعد معرفی کنید از کجا بخریم بهتره

  22. حجت گفت:

    سلام من یه انگشتر زبرجد اصل معدنی میخواهم شما دارید

    1. ناشناس گفت:

      سلام آیا سنگ زبرجدهایتان طبیعی و اصل است
      با تشکر

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام
      بله حتما

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بله لطفا بر روی لینک انگشتر زبرجد کلیک کنید.

  23. ناشناس گفت:

    سلام شما برای زبرجد شناسنامه ام صادر میکنید؟ الان هر قیراط زبرجد اعلا چنده ممنون

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بایستی به آزمایشگاه گوهرشناسی مراجعه بفرمایید ولی اگر برای محصولات سایت اقدام نمایید با دریافت هزینه صدور شناسنامه از طریق آزمایشگاه را انجام خواهیم داد.
      قیمت زبرجد باتوجه به وزن، ابعاد، پاکی و …. بایستی تعیین شود.

  24. حسینی گفت:

    سلام درشترین زبرجدتون چقدره؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      از طریق لینک محصولات زبرجد مشاهده بفرمایید.

  25. سید موسب حسینی گفت:

    سلام من یک انگشتر بسیار درشت زبرجد دارم با زغال و رقص مور داخلش و تراش الماسی قیمتشم بالاست این گوهر واقعن نادره طبع و رنگ و اندازه عالیه والا شما درشترین زبرجدتون چند قیراطه؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      غالب سنگ های زبرجد فعلی موجود زیر ۱۰ قیراط هستند.

  26. ناشناس گفت:

    سلام زبرجد برای اونایی که ماه مرداد به دنیا اومدن هستش. دقت کنید

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      خب مگر غیر از این گفته شده؟

  27. بهار گفت:

    سلام
    سنگ زبرجد همان سنگ یاقوت زرد می باشد ؟
    من متولد ۹ ابان هستم میتونم از یاقوت زرد استفاده کنم
    دوست دارم یکی از این دو را تهیه کنم
    ممنون از ر اهنمایتون

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      خیر زبرجد با یاقوت زرد تفاوت دارد.
      سنگتوپاز سنگ اصلی متولدین آبان است و دو گوهری که شما فرمودید جزو سنگهای ماه تولد آبان نیست ولی ضرورتی هم ندارد کسی سنگ ماه تولد رو استفاده نماید و شما به راحتی میتونید زبرجد و یاقوت زرد رو استفاده کنید و از فوایدش بهره مند شوید.

  28. محمدصادق گفت:

    سلام
    خواستم بپرسم که چه موقعی نمونه های جدید انگشتر مردانه زبرجد میارید؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      به امید خدا در همین هفته پیشرو

  29. ناشناس گفت:

    سلام زبرجد زرد هم داریم

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      خیر

  30. حمیدرضا گفت:

    سلام گردنبند مردونه هم دارید؟ یا دستبند زبرجد مردونه خیلی دنبالشم بخاطر کار فنی نمیتونم انگشتر داشته باشم

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      تصویر یا نمونه محصولی رو که میخواهید برای بخش پشتیبانی آنلاین ارسال بفرمایید تا همان یا نمونه های دیگر همراه با قیمت برای شما ارسال گردد.

  31. Z گفت:

    عالی. فقط سنگ های دیگرو ندارین؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      سنگ های دیگر هم موجود هستند. لطفا به فروشگاه سایت مراجعه بفرمایید.

  32. معصومه گفت:

    سلام معصومه هستم میخواستم بپرسم سنگ زبرجد رو افراد متولد آبان میتونن خریداری کنن

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      اگه از دیدگاه سنگ ماه تولد بخواهیم پاسخ دهیم سنگ زبرجد برای متولدین آبان ماه ذکر نشده است. (مقاله کامل سنگ ماه تولد آبان) اما اگه از دیدگاه روایی و منابع و کتب علمی بررسی کنیم (که درست تر هم هست) بله حتما میتونید خریداری بفرمایید و از خواص و زیبایی بینظیر این سنگ بهره مند شوید.

    2. ریما نوری گفت:

      سلام من متولد خردادم چند روزی سنگ زبرجد خریدم آیا این نگین برام خوبه؟

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      زبرجد جزو انواع سنگ ماه تولد خرداد نیست اما ضرورتی هم ندارد حتما سنگ ماه تولد خرداد را تهیه کنید و خود این زبرجد دارای خواص بسیاری است که میتوانید استفاده نمایید و از فواید آن بهره مند شوید.

  33. مریم موسوی گفت:

    سلام خسته نباشید. ببخشید سنگ خاص و اختصاصی دی ماهی و سنگ خاص و اختصاصی بهمن ماهی (البته تاریخ تولدشون ۳۰بهمن هستش که نمیدونم برمیگرده به بهمن یا میره سمت ماه اسفند) چه سنگهایی میباشند؟!

    با تشکر

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      لطفا مقاله کامل و جامع سنگ ماه تولد رو مطالعه بفرمایید.

  34. فریماه دیلمقانی گفت:

    سنگی بی نهایت زیبا. من از سایت شما گردنبندشو خریداری کردم. خیلی ممنون.

    1. شرف آنلاین گفت:

      مبارکتون باشه

    2. بهزاد گفت:

      سلام آیا شما انگشتر زبر جد اصل هم دارید

    3. حاج ابراهیم خادم گفت:

      سلام وعرضه ارادت. زبرجد اصل افغان با شناسنامه بین المللی دارین. ممنونم

    4. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      امکان صدور شناسنامه برای زبرجد افغانستان هست. لطفا با بخش پشتیبانی آنلاین در تماس باشید.

    5. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بله تمامی سنگ های زبرجد موجود در فروشگاه سایت اصلی و معدنی هستند. لینک انگشتر زبرجد رو ملاحظه بفرمایید

  35. فتحیان گفت:

    سلام شما سنگ خام زبرجد هم خریداری میکنید من یه تعدادی دارم

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام
      خیر متاسفانه
      باید با تراشکار زبرجد در ارتباط باشید.

  36. هنگامه گفت:

    سلام خسته باشید سنگ زبرجد جزو ماه های مرداد و شهریور هستن؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      زبرجد سنگ اصلی ماه مرداد و همچنین سنگ فرعی ماه مهر است.

  37. زهرا گفت:

    سلام خسته نباشید یه نفر برام انگشتر زبرجد خریده میخواستم بدونم این قیمتی تره یا عقیق زرد؟ ممنون میشم بهم بگید

    1. ناشناس گفت:

      زبرجد قیمت بیشتر

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بستگی به سایز، رنگ، اصالت و … سنگ ها داره ولی در شرایط نسبتا مساوی زبرجد به طور محسوسی قیمت بالاتری نسبت به عقیق زرد داره

  38. موسی صدری گفت:

    عالی

  39. حسین گفت:

    مقاله بسیار کاربردی و جامع بود. از سایت شرف آنلاین متشکرم

  40. معینی گفت:

    سلام…من امروز یکی خریدم خیلی زیباست…
    گرچه قیمتش بالا بود…
    زبرجد همیشه تکه

    1. نرجس گفت:

      سلام من مرداد ماهی هستم نمیدانم از کجا اصل سنگ زبرجد تهیه کنم ایا پشت سنگ زبرجد مثل سنگ شرف الشمس نوشته قرآنی دارد ممنون

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      خیر نوشته خاصی روی زبرجد حکاکی نمی شود.
      می‌توانید از بخش فروشگاه شرف آنلاین محصولات زبرجد اصلی را مشاهده نمایید.

    3. ناشناس گفت:

      سلام شما به چه قیمتی خریداری کردید؟

نظر دهید؛ ضمنا اغلب سوالات را در کمتر از چند ساعت پاسخ می دهیم.

پر کردن بخش 'ایمیل' اختیاری است.