شناخت سنگهای قیمتی و خواص آن‌ها, قیمت گذاری سنگهای قیمتی

فیروزه اصل را چگونه بشناسیم؟ به همراه توضیحات کامل قیمت سنگ فیروزه نیشابوری

recognize-the-original-turquoise فیروزه اصل را چگونه بشناسیم؟ به همراه توضیحات کامل قیمت سنگ فیروزه نیشابوری

سنگ فیروزه از پرطرفدارترین نگین ها در بین ایرانیان می باشد که در رنگ های آبی تیره، روشن و یا سبز یافت می گردد و نوع نیشابوری آن با ارزش ترین نوع در دنیا است.  به دلیل این که تنوع بسیار بالایی در کیفیت، رنگ و شکل آن دارد، نمی شود برای قیمت سنگ فیروزه اصل لیست ثابتی تهیه کرد، اما ما در سایت شرف آنلاین سعی کرده ایم اطلاعاتی کلی برای آن به شما عزیزان ارائه دهیم. در این مقاله ابتدا با انواع سنگ فیروزه آشنا خواهیم شد و در ادامه روش اصولی قیمت گذاری روی این نگین آموزش داده خواهد شد و در انتها روش تشخیص سنگ فیروزه اصل بصورت حرفه ای و نگهداری از این گوهر ارزشمند بیان خواهد گردید.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره انواع سنگ فیروزه اصل و قیمت آن‌ها

بر مبنای سه ویژگی زیر که به صورت کلی برای انواع انگشتر فیروزه تعریف شده اند قیمت سنگ فیروزه اصل تعیین می شود:

* براساس رنگ:

این گوهر طیف رنگی بسیار گسترده ای دارا می باشد و در رنگ های آبی تیره، آبی کمرنگ تا سبز پررنگ موجود می باشد. هر چه رنگ آبی تیره در این گوهر به رنگ سبز غالب تر باشد، انگشتر فیروزه اصل ارزش و قیمت بیشتری پیدا می کند.

انواع سنگ فیروزه را بدانید* براساس معدن:

محل استخراج سنگ و هویت آن عاملی مهم در تعیین قیمت فیروزه اصل و انواع سنگ فیروزه می باشد. در بسیار از نقاط زمین این سنگ استخراج می گردد اما در ایران، تبت، آمریکا، مصر مهم ترین معادن این گوهر در سرتاسر جهان موجود می باشد و مهم ترین معادن آن در ایران در شهرهای نیشابور، دامغان و کرمان موجود هستند اما نوع نیشابوری با ارزش ترین نوع در دنیا از نظر تجاری می باشد. فیروزه کرمان و دامغان و دیگر انواع سنگ فیروزه نسبت به نوع نیشابور و مصری از کیفیت پایین تر و قیمت  کمتری برخوردار می باشند. بدلیل همین کیفیت قیمت فیروزه نیشابور اصل از انواع دیگر فیروزه بسیار بیشتر است و این سنگ از محبوبیت بیشتری نزد مردم برخوردار می باشد. متاسفانه روش غیراصولی استخراج از معادن نیشابور باعث شده رگه های فیروزه نیشابور اصل تا ۵ سال آینده ناپدید شود.

قیمت انگشتر فیروزه مردانه با نزئین زمرد* بر اساس شکل ظاهری:

بر اساس شکل ظاهری، دو نوع عجمی و شجری موجود می باشد. برخی از این سنگ ها دارای رگه هایی می باشند ولی برخی دیگر کاملا صاف و یکدست آبی می باشند که روی سطح آن ها هیچ رگه و شکستگی دیده نمی شود، عرب ها این نوع را عجمی می نامند. در ادامه در مورد تفاوت قیمت سنگ فیروزه اصل عجمی و شجری توضیحاتی ارائه خواهد شد. قیمت نوع عجمی بیشتر از نوه شجری با همان اندازه و رنگ است.

قیمت فیروزه بر اساس ظاهر

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره تفاوت قیمت سنگ فیروزه شجری و عجمی

عجمی :
سنگ فیروزه اصل عجمی یا همان نوع پاک و صافی که بدون رگه است تنها در ایران استخراج می شود و در بین عرب ها طرفداران بسیاری دارد اما برای ایرانی ها و دیگر کشورها نوع رگه دار یا صاف نگین انگشتر فیروزه اصل فرقی چندانی ندارد و از فیروزه های رگه دار که در بازار به آن عنکبوتی یا اسپایدر نیز شناخته می شود، مورد استقبال قرار می گیرد. آنچه که برای خریداران انگشتر فیروزه اصل بسیار حائز اهمیت می باشد رنگ این سنگ می باشد. که اگر دارای رگه های طلایی در درون خود باشد قیمت بیشتری پیدا می کند.

انگشتر فیروزه با تزئین برلیانشجری :
آنچه در اغلب فیروزه‌ها وجود دارد وجود رگه یا شجرهای سیاه یا قهوه‌ای رنگ برجسته می باشد که مربوط به سنگ مادر تشکیل دهنده آن ها می‌باشد. این رگه‌ها گاها در طرح‌های منظم و غیرمنظم تشکیل می شوند، که در به این حالت شبکه عنکبوتی و در اصطلاح بازار آن را شجری می‌نامند. اگر این طرح منظم ،شفاف و زیبا باشد باعث افزایش قیمت سنگ فیروزه اصل می شود و اگر نامنظم و نا خالصی در آن به صورت نقطه و لکه‌ ای در آن موجود باشد از قیمت هر گرم فیروزه اصل کاسته خواهد شد. رگه های موجود بر روی این گوهر و فیروزه اصل نیشابور به شاخ و برگ درختان شباهت زیادی دارد، از این جهت است که به نام شجری معروف شده است. هر چه رگه هایی که بر روی این کانی قرار داشته باشد به شاخ و برگ شباهت بیشتری داشته باشد، قیمت سنگ فیروزه شجری گران تر می شود. اما بایستی توجه داشت که نوع عجمی باتوجه به کمیاب بودن آن، دارای قیمت بسیار بالاتری نسبت به نوع شجری می باشد.

تفاوت قیمت سنگ فیروزه شجر با عجم

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره تفاوت قیمت سنگ فیروزه ایرانی و غیر ایرانی

فیروزه های آمریکایی و مصری در ایران نایاب هستند. سنگ فیروزه اصل تبت نیز براق تر و سطح صاف تری نسبت به نوع ایرانی دارا می باشد. به طور کلی رگه های روی نوع تبتی حالت نازک و مویرگی دارند و به صورت تکه های کوچک و ریز استخراج می گردد که در نتیجه جهت استفاده برای انگشتر فیروزه اصل، چندین سنگ را به صورت کوبیده استفاده می کنند. نوع ایرانی بزرگ تر از نوع تبتی می باشد و شجر های روی آن به صورت ترک های درشت و تیره هستند. نمونه سنگ های ایرانی درشت استخراج می گردند و در مینا کاری نیز از فیروزه های ریز ایرانی استفاده می کنند. فیروزه مصری در ایران به دلیل نایاب تر بودن قیمت بسیار بالایی دارند اما قیمت سنگ فیروزه زنده امریکایی پایین تر می باشد. نگین های نیشابوری نیز به دلیل موجود بودن از قیمت های مناسبی برخوردار هستند و اما بسته به اندازه، رنگ و شکل می تواند قیمت فیروزه نیشابور اصل بسیار بالا باشد و با قیمت بالا خرید و فروش شوند. به طور کلی در شرایط یکسان به ترتیب نیشابوری، مصری، امریکایی و تبت بیشترین قیمت را دارند.

در بین معادن ایران نیز نیشابوری با اختلاف بیشترین قیمت را نسبت به نوع دامغانی و کرمانی دارد. (تا ده برابر گرانتر)

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره سنگ فیروزه اصل را چگونه بشناسیم ؟

برای بهره مند شدن از خواص سنگ فیروزه باید از اصل بودن این سنگ مطمئن شد. در دهه اخیر بدل‌های زیادی از سنگ فیروزه مانند انواع پلاستیکی، سرامیکی و شیشه‌ای تولید و به بازار وارد شده است. اولا که برای تشخیص فیروزه اصل یا مصنوعی بهترین کار، خرید سنگ فیروزه از فروشگاه های معتبر می باشد چرا که تشخیص فیروزه اصل، برای افراد عادی کمی سخت می باشد، با این وجود توضیحات زیر می تواند در پاسخ به این سوال که فیروزه اصل را چگونه بشناسیم به شما کمک نماید. سنگ فیروزه اصل دارای ویژگی های منحصر به فردی است که از طریق آن میتوان به اصل بودن این نگین پی برد. آگاهی از نوع رنگ، سختی و واکنش آن به مواد شیمیایی، بهترین روش تشخیص سنگ فیروزه اصل می باشد:

روش تشخیص فیروزه اصل

* فیروزه اصل را چگونه بشناسیم: براساس رنگ

یک روش تشخیص سنگ فیروزه اصل آگاهی از رنگ آن می باشد. برای شناخت فیروزه اصل خوب است بدانید که رنگ این گوهر به دلیل وجود مقداری مس در آن به رنگ آبی، به دلیل وجود کروم یا وانادیوم به رنگ سبز و وجود آهن در آن به رنگ زرد، در دامنه ای از آبی کم رنگ تا آبی مایل به سبز و همینطور تا سبز مایل به زرد قرار می گیرد. رنگ سنگ فیروزه اصل به طور معمول کمی مات می باشد. فیروزۀ مرغوب آن می باشد که دارای رنگ آبی آسمانی است ولی نه رنگ آسمانی اطراف آن به صورت افقی، بلکه رنگ آسمانی به خصوص سمت رأس سنگ می باشد. در صورتی که میزان مس موجود در این کانی آن بالا باشد به رنگ آبی و در صورتی که در سنگ میزان آهن زیاد باشد به رنگ سبز و در صورت وجود درصد آلومینیم بالا در این نگین به رنگ سفید دیده می‌شود که به ترتیب ارزش آن کاهش می‌یابد در نتیجه رنگ آبی با ارزش‌ترین نوع می باشد.

رنگ این نگین ممکن است به تدریج به رنگ سبز تغییر حالت دهد. به این دلیل که ممکن است کانی به مدت زیاد در زیر نور شدید و یا حرارت بالا یا در تماس با چربی قرار گرفته باشد که سبب رنگ پریدگی و در نتیجه کم ارزش شدن آن می‌ گردد. رنگ آبی این نگین حاصل از cu2t آبدار می باشد در صورتی که آب از دست برود رنگ آن سفید می‌گردد مانند کات کبود که در اثر حرارت آب تبلور خود را از دست می دهد و چون یون دیگری در محیط موجود نمی باشد، به رنگ سفید در می‌آید.

* فیروزه اصل را چگونه بشناسیم: براساس سختی (Hardness)

نوع تقلبی را از پلاستیک های فشرده درست میکنند که به آن رنگ آبی اضافه می شود. برای اینکه بدانیم سنگ فیروزه اصل را چگونه بشناسیم یک سوزن را روی آن بکشیم، اگر خطی عمیق بر روی آن ایجاد شد؛ مصنوعی می باشد. سنگ فیروزه اصل نه تنها خطی بر رویش ایجاد نمی شود، بلکه با استفاده از آن نیز میتوان روی شیشه هم شیار نازک ایجاد کرد که این بهترین روش تشخیص سنگ فیروزه اصل می باشد. توجه داشته باشید که تفاوت قیمت سنگ فیروزه اصل و نوع تقلبی بسیار زیاد است.

بهترین سنگ فیروزه برای تشخیص

* فیروزه اصل را چگونه بشناسیم : روش های دیگر

همچنین برای تشخیص فیروزه اصل از نوع تقلبی آن سنگ خریداری شده را مدت زمان کوتاهی در مقابل نور خورشید قرار دهید. اگر رنگ آن اندکی تغییر کرد، این یکی از روش های نشان دهنده مصنوعی بودن آن می باشد. قیمت سنگ فیروزه مصنوعی یا پلاستیکی بسیار بسیار پایین تر از نوع اصلی و معدنی می باشد.

دسته بندی محصولات فیروزه

بر روی دسته بندی ها کلیک کنید تا محصولات مورد نظر را مشاهده نمایید

انگشتر فیروزه (581)

گردنبند فیروزه (197)

دستبند فیروزه (77)

نیم ست فیروزه (40)

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره اصول اساسی تعیین قیمت سنگ فیروزه

پیش تر اطلاعاتی در مورد نحوه تعیین قیمت سنگ فیروزه اصل بیان شد. پس از تشخیص فیروزه اصل می توان این مطلب را بیان کرد که قیمت سنگ فیروزه زنده ، علاوه بر رنگ، بسته به شیوه تراش سنگ، اندازه و صافی آن (مخصوصا در قیمت فیروزه نیشابور) متفاوت می باشد. قیمت هر گرم فیروزه اصل که به روش سنتی، با دست و ابزار از دل سنگ بیرون می آورند و صاف ‌تر و مرغوب‌‌ تر می باشند بیشتر است. به طور کلی در مورد قیمت فیروزه اصل باید گفت که هرچه این نگین دارای رنگ آبی پررنگ تری باشد، سطح صاف و بدون رگه ای داشته باشد و به لحاظ اندازه سطح و گوشت آن بیشتر باشد دارای قیمت بالاتری می باشد. همچنین معدنی که این گوهر از آن استخراج می شود تاثیر مهمی روی قیمت فیروزه اصل دارد. در بین نگین های فیروزه، معادن کشورهای مختلف در دنیا فیروزه نیشابور اصل به عنوان بهترین و با کیفیت ترین و زیبا ترین و خوش رنگ ترین نوع شناخته می شود از این رو قیمت فیروزه اصل نیشابور از نمونه های مشابه خود بیشتر می باشد. اما به این نکته هم باید توجه نمود که کمیاب بودن انواع مختلف این نگین در دیگر کشور ها نیز باعث افزایش قیمت فیروزه اصل می شود.

تعیین قیمت انگشتر فیروزه اصل
نکته مهم و اساسی در خرید سنگ فیروزه اصل نیشابور این می باشد که بتوانیم نمونه های اصلی را از نمونه سنگ های دیگر مناطق جهان و حتی ایران تشخیص دهیم و این کار با وجود انواع مختلف که در بازار موجود می باشد کار ساده ای نیست بنابراین پیشنهاد میشود در مرحله اول حتما از یک فروشگاه معتبر اقدام به خرید سنگ فیروزه کنید و ضمن خرید فیروزه نفیس نیشابوری شرط کنید که اگر نیشابور نباشد مرجوع میکنید دوما با فرد خبره ای اقدام به خرید سنگ فیروزه نمایید.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره قیمت هر گرم فیروزه اصل

اساسا فروش به صورت گرمی فقط در خرید و فروش عمده نگین کاربرد دارد و نه به صورت تکی. هنگام خرید عمده باید توجه داشته باشید که نگین های خوب و بد باهم فروخته می شود و امکان سوا کردن وجود ندارد و همین امر باعث شده است قیمت هر گرم فیروزه اصل به صورت عمده تا حد زیادی نسبت به خرید و فروش تکی کاهش پیدا کند چرا که تلفات و نگین های بی کیفیت نیز در بار وجود دارد. در حال حاضر قیمت هر گرم فیروزه اصل با توجه به کیفیت کلی آن بار بین 0.5 دلار تا 10 دلار معامله می شود.

قیمت هر گرم سنگ فیروزه چقدر است

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره سنگ فیروزه اصل نیشابور با ارزش ترین در دنیا

فیروزه اصل نیشابور با ارزش ترین نوع فیروزه می باشد و قیمت هر گرم فیروزه اصل نیشابور از نوع کرمانی و دامغانی سنگ فیروزه بسیار بیشتر می باشد. فیروزه های نیشابور ماتریس ندارند و رنگ آنها آبی یکدست می باشد. به جرات می توان گفت که مهم ترین عامل در افزایش قیمت هر گرم فیروزه اصل نیشابور رنگ آن است. فیروزۀ مرغوب رنگ آبی آسمانی را دارا است. سنگ فیروزه اصل نیشابور غالبا دارای نقاط و رگه های سیاهی در پشت نگین است و این بهترین روش تشخیص سنگ فیروزه اصل می باشد. به طور کلی در جواب این سوال که فیروزه اصل را چگونه بشناسیم و چگونه سنگ فیروزه اصل نیشابور را از انواع دیگر تشخیص دهیم می توانیم به داشتن تکه های سنگ در پشت آن توجه کنیم. حتی با کیفیت ترین نگین ها از نظر پاکی باید رگه ای از این ناخالصی طبیعی (از جنس و رنگ سنگ های کوه و معادن) را در پشت خود (یا هرجای دیگر آن) دارا باشد و این مشخصه را به طور کلی شناسنامه ی فیروزه نیشابور در بازار یاد می شود و یک روش برای تشخیص فیروزه اصل به حساب می آید.

باارزش ترین انگشتر فیروزه برای کجاست

بنابراین اگر در هیچ طرف این رگه های طبیعی را نیافتید لازم است با توجه به قیمت هر گرم فیروزه اصل نیشابور در خرید آن احتیاط نمایید اما توجه کنید که فیروزه های دامغان و آمریکایی و … هم این رگه ها را دارا می باشند! در نتیجه این مشخصه کمترین کمکی که می تواند بکند این می باشد که اگر این رگه ها را مشاهده کردید بدانید که سنگ تان نیشابوری هم می تواند باشد نه این که صددرصد نیشابور اصل باشد. تعیین قیمت فیروزه نیشابور اصل و تشخیص اینکه یک نگین صددرصد نیشابوری است با وجود شباهت زیاد به بعضی انواع دیگر کار هرکسی نمی باشد، در نتیجه مواردی که قیمت سنگ فیروزه اصل بالا می باشد احتیاط آن است که حتما با فرد خبره و با تجربه از فروشگاه معتبری که امکان مرجوع شدن داشته باشد اقدام به خرید سنگ فیروزه نیشابور اصل نمایید.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره قیمت سنگ فیروزه نیشابور

همانطور که بیان شد فیروزه اصل نیشابور یکی از محبوب ترین و با کیفیت ترین از انواع سنگ فیروزه می باشد. همانند تمام سنگ های قیمتی مواردی زیادی همچون رنگ، وزن، اصالت و نحوه تراش میتواند بر روی قیمت سنگ فیروزه نیشابور تاثیر بگذارد. به طور کلی قیمت سنگ فیروزه نیشابور از دیگر انواع سنگ فیروزه مانند فیروزه کرمانی و دامغانی بسیار بیشتر است و این نگین از اهمیت ویژه ای برخوردار است. رنگ این گوهر یکی از معیار هایی است که می تواند بر روی قیمت سنگ فیروزه نیشابور بسیار تاثیر گذار باشد. در کل نمیتوان یک عدد خاص برای قیمت سنگ فیروزه نیشابور تعیین کرد چرا که موارد زیادی بر روی آن تاثیر می گذارد و تنوع بسیار زیادی در شکل و ظاهر دارند. با توجه به قیمت سنگ فیروزه زنده بهتر است هنگام خرید حتما به یک فرد با تجربه و قابل اعتماد مراجعه کنید اما برای دریافت یک ذهنیت کلی چند نمونه بیان می شود.

قیمت سنگ فیروزه نیشابوری

برای مثال یک سنگ فیروزه نیشابوری عجمی 1 سانتی متری با رنگ آبی نسبتا خوب (نه خیلی پررنگ نه خیلی سفید) قیمتی در حدود 25 دلار دارد ولی درصورتی که این نگین ابعادش به 1.5 سانتی متر افزایش یابد قیمت آن به 50 دلار افزایش می باید و درصورتی که 2 سانتی متر باشد به قیمت بالای 100 دلار هم خواهد رسید. ولی نوع شجری نیشابوری قیمتی به مراتب پایین تر دارد. در نوع شجری طرح و زیبایی نقش ایجاد شده بسیار در قیمت تاثیرگذار است و قیمت آن نسبت به نوع شجری تا 90 درصد میتواند ارزانتر باشد. البته که نگین های فیروزه نیشابوری شجری نیز وجود دارد که به علت رنگ آبی قوی و شجر بسیار زیبا در قیمت با نوع عجمی تفاوت زیادی ندارند.

نمونه های بسیار عالی فیروزه نیشابوری با قیمت هایی بالای 1000 دلار نیز خرید و فروش می شوند.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره نکاتی دیگر برای تشخیص سنگ فیروزه اصل

برای پاسخ به این سوال که سنگ فیروزه اصل را چگونه بشناسیم؟ باید بدانیم که انگشتر با نگین فیروزه نوع رگه دار آن امروزه انواع با کیفیت هست و بطور بسیار محدودی در بازار عرضه می گردد. اگر چه نوعی از آن به عنوان رنگ ثابت در بازار نیز موجود می باشد که با مواد پلیمری ترکیب شده اند. این نوع از نگین ها به علت تولید مصنوعی تغییر رنگ نمی دهند و در هر اندازه ای در بازار وجود دارند.

در قدیم برای افزایش قیمت سنگ، انگشتر یا گردنبند فیروزه از روش های اشباع کردن آن با روغن های رنگین، واکس و مواد پلاستیکی رنگی استفاده می کردند. در نتیجه با اتصال فلز داغ به این نقاط برروی نگین بوی بسیار زننده از پلاستیک به مشام انسان می رسد. واکس و روغن در تماس با فلز داغ آب شده و در نگین باقی می ماند. این ها معمولا وزن سبک تری در ابعلاد یکسان نسبت به سنگ فیروزه اصل دارا می باشند.

نکاتی در مورد سنگ فیروزه اصل

در روش پیشرفته و مدرن زاچری نوع آمریکایی معدن Kingman بهسازی می شوند که تنها توسط دستگاه مشخص می شود که در حالت عادی هیچ نشانه ای دیده نمی شود مبتنی بر ان که این نگین بهسازی شده است یا خیر! با استفاده از این روش استحکام فیروزه چه برای تراش و چه در برابر مواد شیمیایی مقاوم بیشتری پیدا می کند. اما در ایران بیشتر از همان روش سنتی استفاده می شود.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره سنگ فیروزه زنده

سنگ فیروزه زنده چیست

سنگ فیروزه اصل تا زمانی در تماس با روغن و مواد شیمایی و چرب نباشد و رنگ آن تغییر نکند سنگ فیروزه زنده نامیده می شود. هنگامی که این خواص و ارزش ها از بین برود اصطلاحا سنگ فیروزه می میرد. سنگ فیروزه مرده ارزش مادی آن هم بسیار افت می کند. برای اینکه خواص سنگ فیروزه اصل خود را حفظ کنید باید با توجه به روش های صحیح نگهداری اقدام به زنده نگه داشتن سنگ فیروزه خود بکنید تا از خواص ویژه وجود این سنگ بهره ببرید.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقرهنحوه نگهداری

نحوه نگهداری از انگشتر فیروزه چگونه است

به علت حساسیت زیاد و بالا بودن قیمت سنگ فیروزه اصل بایستی در نگهداری از فیروزه اصل نیشابور و یا انواع سنگ فیروزه توجه ویژه ای داشت. مهم‌ترین و بیشترین خطری که انگشتر فیروزه اصل، گردنبند فیروزه، دستبند فیروزه و یا حتی ست فیروزه را تهدید می‌ نماید، ایجاد خراش روی آن، آب داغ، مواد شیمیایی و مواد شوینده‌ی خانگی می باشد و دلیل آن نیز ترکیبات هیدراتی در نگین می باشد. برای حفظ ارزش و قیمت سنگ فیروزه زنده و نگهداری از این نگین نیز بهتر است موارد زیر را در نظر داشته باشید. از تماس مسقیم آن با کرم، روغن و ادکلن پرهیز نمایید زیرا باعث تغییر رنگ این نگین می شود. همچنین در هنگام کار و استفاده از مایع دستشویی انگشتر را از دست خود خارج نمایید و از تماس آن با آب کلردار نیز اجتناب نمایید. با توجه به قیمت سنگ فیروزه زنده به طور کلی از تماس این نگین با مواد چربی دار دوری نمایید تا از خواص این سنگ به طور کامل بهره مند شوید.

محصولات فیروزه

به این صفحه امتیاز دهید. از شما سپاسگذاریم

137 دیدگاه در “فیروزه اصل را چگونه بشناسیم؟ به همراه توضیحات کامل قیمت سنگ فیروزه نیشابوری

  1. زهرا گفت:

    سلام شب شما بخیر میخواستم انگشتر فیروزه اصل نیشابور بخرم اما اصلشه نمیدانم از کجا بخرم مطمئن نیستم لطف کرده میشه بگید از کجا خریداری کنم

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      از طریق لینک انگشتر فیروزه مردانه و زنانه اقدام بفرمایید.

  2. صمد اساسی گفت:

    سلام لطفا آدرس سایتتون؟؟

  3. صمد اساسی گفت:

    از اینکه این طور با صبر و حوصله به سوالات جواب میدین بی نهایت سپاس گذارم

    1. شرف آنلاین گفت:

      سپاس از نظر لطف شما

  4. علی گفت:

    یک مقدار فیروزه نیشابور دارم درشت کوچک ارسال هم دارم حدودا ۳۰۰ گرم برای قیمت عکس تماس بگیرید تراش نخورده هست

  5. خان گفت:

    من با رنگ های آبی کم رنگ و سبز و رگهای طلا نسبتا زیاد بصورت کلونی و همچنین در این سنگ سفید هم دیده میشه کاملا نور رد میکنه قصد فروش دارم چند گرم هست سبز رنگ هم هست خلاصه سنگی بسیار زیبا فیروزه

  6. علی پور بایی گفت:

    باسلام و عرض ادب و احترام، بنده یک تسبیح ۱۰۱ دانه فیروزه نیشابوری دارم، و در سال ۱۳۸۲ وقتی که به مکه مشرف شدم یکی از دوستانم در آنجا از یک تاجر نیشابوری برایم به قیمت ۱۵۰ هزار تومان بعنوان یادگاری خریداری کردند، حالا میتوانم با فرستادن عکس قیمت تقریبی آن را بدانم، متشکرم

  7. ع ن گفت:

    سلام وقت بخیر ایا شما شهاب سنگ هم خریداری میکنید

    1. ر.ن گفت:

      سلام وقت بخیر من یک تیکه فیروزه به شکل قلب طرح عنکبوتی دارم بردم پیش کارشناس میگه مال ۱۷۰۰ سال پیش هست چقدر ارزش داره چند قیمت بدم؟

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      خیر متاسفانه

  8. معصومه فاتح گفت:

    مریض اعصاب و تشنج و صرع دارم میخواهم ببینم از چه مدل از سنگ فیروزه استفاده کنم و قیمت فقط شما رو به امام رضا قسم اصل فیروزه رو بهم بدید فردای قیامت باید جواب گو باشید

    1. فاطمه گفت:

      سلام وقت بخیر من یه انگشتر نقره فیروزه دار مردانه خریدم برای کادو الان داخلش نگاه میکنم هم سنگ هم بدنه انگشتر تیره رنگ و تقریبا سیاه شده این یعنی تقلبی ؟

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      خیر
      رکاب را شستشو دهید یا پرداخت جلا دهید تا مثل روز اولش شود.

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام و آرزوی سلامتی عاجل برای شما
      گفته می‌شود که فیروزه برای صرع خوب است. مدل و ظاهرش فرقی ندارد. یک عدد فیروزه میتوانید از هرجایی تهیه کنید و اکثرا هم اصل هستند. ان شاء الله که تاثیرگزار خواهد بود.

  9. جاسم گفت:

    سلام من امروز تو باغ خاک برداری میکردیم با بیل بغل کوه هست نیشابور یک تعداد سنگ آبی رگه دار به طور زیاد بیرون آمد چند تایی نگه داشتم خیلی زیاد بود آبی روشن و رگه های زرد دارد از کجا بدانم فیروزه است کسی به کارش نمیاید

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      به یک فرد خبره حضورا نشان دهید.

  10. محمد گفت:

    با سلام و عرض ادب و احترام.
    جسارتا خواستم بپرسم که فیروزه ی راف شجر با رنگ آبی آسمانی تیره یکدست و صاف و شجر منظم و یکنواخت بصورت مویرگی و سطح بدون شکستگی و ترک، در شرایط کاملاً بکر و طبیعی و بدون کوچکترین بهسازی و گلس و آب صدف جهت محافظت از سطح سنگ فیروزه، به وزن بیش از دو کیلوگرم، که این حجم و وزن سنگ، کلا مغز سنگ می‌باشد، حدوداً چه قیمتی می ارزد و چه قیمتی قابل معامله هست؟؟
    درصورت تمایل و امکان خرید، بنده هستم در خدمتتان.
    ایمیل خود را صرفاً جهت ابراز تمایل به خرید و شماره تماس خدمتتان ارسال خواهم کرد.
    با تشکر فراوان

    1. ناشناس گفت:

      [censored] اگر موجود است تماس بگیرید

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      متاسفانه با این توضیحات امکان قیمت گذاری نیست. حضورا به یک کارشناس مراجعه بفرمایید.

  11. محمد گرگانی گفت:

    سلام یک نگین فیروزه اصل عنکبوتی دارم چه قیمت می ارزد طرح اشکی وزن حدود ۳ گرم شماره [censored]

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      متاسفانه با این توضیحات امکان قیمت گذاری نیست.

  12. محمد گفت:

    باسلام
    ممنون بابت مطالب خوبتان اما یک سوال برایم پیش امده درطول متن گفته شد فیروزه اصل دربرابر خش مقاوم هست اما بعدا گفته شد که فقط از خش انداختن روی آن بپرهیزید؟؟!!

    1. مهدی گفت:

      سلام ایا درست است ک سنگ فیروزه اعتماد به نفس به ادم میدهد؟!!!

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بله از خواصش است.

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      اگر از جنس پلاستیک فشرده باشد با یک سوزن حتی به ارامی خط میفتد اما روی فیروزه خط نمی افتد ولی با اجسام سخت تر و با فشار بیشتر حتی روی خود سنگ فیروزه هم خط میفتد بنابراین باید از آن مراقبت کنید چون سنگ حساسی است.

  13. Mohadese گفت:

    اینجا ک نوشتید از ۴۰ هزار تومن تا چند ده میلیون تومن… ایا سنگ فیروزه ای ک یک مقدار قیمت مناسبی دارد یا از کرمان و دامغانم باشد همان خاصیت معنوی فیروزه نیشابور که بهترین هست را دارد؟؟؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      قطعا یک سری خواص بین همه فیروزه ها مشترک است اما در احادیث اشاره ویژه‌تری به فیروزه نیشابوری شده است.

    2. behi گفت:

      سلام و احترام کسی فیروزه اصل نیشابوری خواست در خدمتم [censored] لطفا پیام ب’ذارید که بابت سنگ فیروزه

    3. ناشناس گفت:

      سلام من محمد ظاهر بیات تهران زندگی میکنم یک انگشتر فیروزه نیشابور اصلی عنکبوتی وزنی ۳۵ گرم میخواهم قیمت هم برایم بگو ممنون

  14. عطایی گفت:

    سلام من چند تایی سنگ دارم هرکدام به اشکال گوناگون و کارایی متفاوتی دارند اگر محبت کنید واتساپ عکس و شاخص میدهم حضوری خواستید خدمت میرسم میخواهم بفروشم [censored]

    1. رحمتی گفت:

      سلام اگر هنوز فیروزه ها را دارید روی [censored] پیام بگذارید ممنون

  15. صمدیان تالش گفت:

    یک وسط کردنی فیروزه دارم تک رنگ و صاف و زلال وزن ۲۵ گرم تمام

  16. hassan گفت:

    عذر خواهی میکنم من اگه معدن سنگ فیروزه را داشته باشم چقدر ارزش داره؟

    1. معصومه گفت:

      سلام من ۳ کیلو سنگ فیروزه دارم چطور میتوانم بفروشم

    2. ناشناس گفت:

      سلام بنده خریدارم

    3. ناشناس گفت:

      سلام‌ فیروزه کجا داری نیشابور یا کرمان تبت مصر کدام داری [censored] تماس بگیرید

    4. علی گفت:

      سلام بستگی دارد معدن کجا قرار دارد و چه کیفیتی دارد و همچنین چطور رگه ای وجود دارد و ثبت کرده اید یا نه مجوز برداشت دارید یا نه و چندین عامل دیگر قیمت گذاری میشود در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر پیغام بگذارید

  17. تمنا کوچیک همتون هستم گفت:

    سلام با تشکر از اطلاعاتی که در سایت خوبتون درج کردین،خواستم بگم که من از همه نوع فیروزه وزن بسیاری یعنی خرده نه، فقط عمده دارم از سنگ فیروزه آبی روشن تا سبز، رگه دار، آمریکایی، تراش خرده، راف، تراش نخورده، ریسه گردن بندی چرخشی، اشکال هندسی مختلف را نزد خود دارم چگونه می توانم با قیمت مناسب بفروشم تا اینا رو هم ازم ندزدیدند و از دست ندادم تا حسرتشون بر دلم بماند، خیلی ساله دارمشون

    1. حمیدرضا گفت:

      سلام، من تعدادی سنگ فیروزه نیشابوری عالی دارم و همیشه در جعبه سنگ مرمر و در نمک دریا نگهداری میکنم، شنیدم باعث از بین رفتن آب سنگ میشود این حقیقت دارد؟؟

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بنظر مشکلی نمی اید. منبعی هم برای این حرف معرفی شده است؟

  18. بابک گفت:

    سلام، من یه تسبیح عقیق دارم میفروشم

    1. جاوید گفت:

      سلام فیروزه تراش نخورده و خام میخوام [censored]

    2. ناشناس گفت:

      سلام من دارم

    3. ناشناس گفت:

      باسلام من فیروزی افغانستان دارم چطوری بفروشم

    4. مریم گفت:

      من دارم

    5. مرادی گفت:

      سلام من هم فیروزه تراش نخورده خالص میخواهم

    6. محمد رضا گفت:

      سلام داداش من یکی سنگ نیم کیلویی تراش نخورده دارم میخوام بفروشم

  19. نیکا فلاح گفت:

    سلام من مقداری سنگ فیروزه نیشابور دارم برا فروش چطور میتونم مشتری پیدا کنم

    1. ناشناس گفت:

      بده به من

  20. الهه گفت:

    ازچه فروشگاه های میشه فیروزه اصل خرید کرد،؟؟؟؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      اکثر فروشگاه های معتبر در مشهد فیروزه اصل ارائه می‌دهند. همچنین در خود سایت هم میتوانید انواع محصولات فیروزه اصلی را مشاهده بفرمایید.

  21. پونه گفت:

    روزتان بخیر . من گردنبند فیروزه عجمی دارم که داخل استخر اسیب دیده و مات شده چکار کنم که براق و زنده شود؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      منظورتان از مات شدن را متوجه نشدم. بایستی بررسی شود. شاید با یک پولیش سطحی درست شود.

    2. میثم. گفت:

      سلام. هنوز موجود است کدوم شهری

  22. میلاد گفت:

    سلام حدود ۳۰۰ گرم سنگ فیروزه دارم قیمتش چندن چجوره اخه الان بعده ۷۰ سال به من ارث رسیده

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بایستی حضورا رویت و توسط یک کارشناس قیمت گذاری شود.

    2. ناشناس گفت:

      سلام و احترام فیروزه آهن دارد

    3. ناشناس گفت:

      سلام من یک انگشتر فیروزه دارم که از کرمان خریدم فروشنده به من گفت این انگشتر نیشابوری است من الان نمیدانم اصل است یا نا اصل

    4. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بایستی از نزدیک بررسی شود.

  23. امیر مهدوی گفت:

    سلام، شما گفتید برای شناسایی با سوزن روی فیروزه خط بکشیم اگر خط نیفتاد فیروزه اصل هست، اما بعدش نوشته بودید باید مواظب باشیم روی سنگ خط نیافته تا زنده بمونه، اگر روی فیروزه خط میافته پس چطور نوشتید با سوزن بکشیم روش اگر خط نیافته اصله، و در اخر اینکه اگر میشه چندتا راه حل قطعی برای اثبات اصل یا فرع بودن فیروزه بفرمایید تا بتونیم با انجامش از اصل بودن فیروزه اطمینان نسبی بدست بیاریم، باتشکر از پاسخگویی شما

    1. سعیدی گفت:

      سلام فیروزه راف به وزن ۲ کیلو ابعاد ۱۵سانت در ۱۸ و ۷ سانت برای فروش دارم [censored]

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      اگر از جنس پلاستیک فشرده باشد با یک سوزن به ارامی خط میفتد ولی با اجسام سخت تر و با فشار بیشتر حتی روی خود سنگ فیروزه هم خط میفتد بنابراین باید از آن مراقبت کنید.
      روش هایی برای تشخیص در همین مقاله بیان شده است اما بهترین روش برای شما این است که تعداد زیادی نگین فیروزه به صورت عکس یا فیزیکی مشاهده بفرمایید تا تجربه شما در تشخیص به آسانی افزایش یابد.

  24. امید گفت:

    سلام ی انگشتر فیروزه نیشابور میخوام ممنون میشم بفرمایید کجا از همه مطمئن تره تا تهیه کنم و از خواصش بهره ببرم ممنون

    1. ناشناس گفت:

      بازار طلا فروشا نیشابور

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      نگین فیروزه نیشابوری بسته به کیفیت رنگ و اندازه و صافی سنگ قیمتش تغییر می کند. اگر صرفا برای خواص آن میخواهید میتوانید نمونه های ارزان تر آن را تهیه بفرمایید و چون فیروزه نیشابوری با قیمت های کم به وفور در کشور موجود است خیلی نگرانی از بابت غیر اصل بودن آن نداشته باشید ولی اگر نمونه های خاص فیروزه نیشابوری با کیفیت رنگ و صافی بالا و قیمت زیاد را مایل به خرید هستید حتما از فروشگاه های معتبر این کار را انجام دهید و یا از یک کارشناس کمک بگیرید. خود مجموعه شرف آنلاین هم نمونه های متفاوت از قیمت کم تا زیاد و ۱۰۰ درصد اصل فیروزه نیشابوری را موجود دارد برای مشاهده به لینک انگشتر فیروزه نیشابوری مراجعه بفرمایید.

    3. مرضيه اسلامي اسلامي گفت:

      با سلام، خوب سنگ فیروزه اگر زیرش سنگ معدنی باشه معلومه که اصله

  25. ناشناس گفت:

    سلام خرید دارید شما سنگ فیروزه اصل کارشناسی شده یه تیکه ۱۵۰۰ گرم سنگ عرب هست عجمی نیست . اگه امکانش هست قیمت واقعیش ارزش واقعیش رو بگید مفت از دستم درنیارن

    1. محمد گفت:

      سلام درصورت تمایل به فروش تماس بگیرید تا ازمایشات مربوطه انجام نشه و تایید اصالت نشه خرید و قیمت گذاری نمیشه ضمنا هزینه ازمایش به عهده فروشنده س درصورت تایید اصالت سنگ هزینه عودت داده میشه و خرید انجام میشه و در غیر اینصورت سند سنگ بشما داده میشه و هزینه بابت ازمایش صرف شده

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام
      امکان قیمت گذاری به این صورت نیست. حضورا به یک کارشناس مراجعه بفرمایید.

  26. محمد حسین تیلی گفت:

    من حدود ده کیلو سنگ فیروزه شجری دارم چگونه میتونم بفروشم

    1. میلاد گفت:

      سلام و درود برای فروش فیروزه اگر اصل هست . لطفا ایمیل یا واتساپ بدید. با تشکر [censored]

    2. ناشناس گفت:

      در کدام شهر هستید؟

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بهتر است به کارگاه های فیروزه تراشی مراجعه بفرمایید.

    4. لیلا گفت:

      این کارگاهها کجا هستن چطور پیداشون کنم

    5. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      در مشهد به فور هستند. از نقره فروشی های شهرتون جویا بشید.

  27. حامد هستم از قم گفت:

    بسیار عالی بود و ممنون از شما

  28. حامد گفت:

    سلام خسته نباشید عالی بود من عاشق سنگ فیروزه ام بالغ بر ۱۰ تا خریدم یا عوض کردم ولی الان هم یه فیروزه نیشابور دارم توصیه میکنم به دوستان درنگ نکنن تهیه کنن انرژی فول

    1. ناشناس گفت:

      سلام حامد من از افغانستان هستم من فیروزه دارم فیروزه خوب رنگ روشن داره دارى من میفروشم

    2. مرضیه گفت:

      سلام دوستان ! سنگی را که مادرم می‌گفت فیروزه هست برای تحقیق وارد اینترنت شدم و واقعا اطلاعات بسیار عجیبی کسب کردم به گفته مادر اعتقاد کردم و متوجه شدم که علائم فیروزه زنده را دارد.

    3. فریدون گفت:

      قیمتش چنده

  29. پوریا رهائی گفت:

    سلام
    من مرداد ماهی ام اگر از فیروزه استفاده کنم اشکال ندارد؟
    دوم اینکه…
    میخواهم رکاب انگشترم رو با آب نمک و آب لیمو جلا بدم ،میخواستم بدونم سنگ فیروزه که رو انگشتره آسیب میبینه یا نه ؟؟؟

    1. محمد گفت:

      سلام وقتتون بخیر. هنوز موجود است؟

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      خیر مشکلی نیست.
      فیروزه نگین حساسی است بهتر است موقع شستشو رکاب مواد شستشو با نگین تماس زیادی نداشته باشند. (نگین را با آب شستشو دهید)

  30. ناشناس گفت:

    با سلام آیا آب سرد یا ملایم در رنگ سنگ فیروزه تاثیر می گذاره یا نه؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      خیر تاثیری دیده نشده است.

    2. مرضيه اسلامي اسلامي گفت:

      با سلام، قدیمی ها میگفتند اگر ینگ فیروزه مرد باید اون رو بدید مرغ با خروس بخوره یعنی در سنگدانش بمونه بعد که دفع کرد رنگش به رنگ قبل برمیگرده

    3. شرف آنلاین گفت:

      صحیح نیست

  31. سهیل گفت:

    سلام سنگ فیروزه با کشیدن چاقوی تیز بر روی آن خط برمیداره یا نه

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام
      نگین سستی هست وامکان خط برداشتن وجود دارد.

  32. ناشناس گفت:

    با سلام این ریسه های سنگی بازار چطوریه؟ عقیق و یا فیروزه و مروارید پرورشی, بند فیروزه که مثل مهره هست تهیه کردم واسه کارای دست ساز بهم گفتن فیروزه هست چطوری محک بزنم

    1. مرضيه اسلامي اسلامي گفت:

      همش تقلبیه چینی هستند پلاستیک و توی کوره ساخته شدن

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      درست متوجه سوال جنابعالی نشدم. منظورتون دستبندهای مشابه تسبیح هست؟ برای تشخیص اصل بودن سنگ باید حضورا بررسی شود. ولی اغلب دستبند های مهره ای از فیروزه نیشابور نیست و غالبا کرمان و دامغان هستند.

  33. فاطمه خیری گفت:

    بنده ی سنگ فیروزه خام دارم میخواستم بدونم عکس رو بفرستم برام قیمت میتونید بدید ممنون

    1. لیلا گفت:

      سلام من یک دست بند فیروزه اصل دارم خوشگل هست نیاز به پول دارم اگر کسی خریدار باشد باقیمت خوب میفروشم

    2. شرف آنلاین گفت:

      خیر متاسفانه فقط باید از نزدیک بررسی شود.

    3. آرام گفت:

      سلام شما خودتون کارشناس تشخیص قیمت دارید؟

    4. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      امکان تعیین قیمت فیروزه وجود دارد ولی بایستی حضورا بررسی شود.

  34. کتایون گفت:

    سلام من یک انگشتر دارم طلای مشهده و سنگش فیروزه مشهده ماله ۷۰ ساله پیشه برای مادر بزرگمه میتونه مصنوعی باشه اون زمان ۱۵۰ تومن خریده بود

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام
      باید از نزدیک بررسی شود.

  35. گوهر تراشی رابین گفت:

    مطلب بسیار جامع و کاملی بود. سپاس

  36. سید محمد خادمی گفت:

    سلام میخواستم بدونم شما سنگ راف هم میخرید؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      نمونه تصاویر همراه با قیمت و توضیحات رو برای بخش پشتیبانی انلاین سایت ارسال بفرمایید.

  37. عبدی گفت:

    سلام فیروزه عجمی دارم سه سانتی هر کی خواست پیام بده تا قیمت بدم بهش

    1. علیرضا گفت:

      سلام علیکم من واسطه هستم قیمت بده

    2. ناشناس گفت:

      سلام قیمت

    3. ناشناس گفت:

      من میخام
      چطور میتونم باهاتون تماس بگیرم

    4. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      از طریق شماره تماس های موجود در سایت و بخش پشتیبانی آنلاین میتونیم در خدمتتون باشیم.

  38. جهان از خوزستان گفت:

    درود به شما سنگ فیروزه رو چطور زنده کنم

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      روشی که در عمل وجود داره و موثره اینه که اگه مقدار کمی چربی و روغن خورده باشه و تغییر رنگ سنگ فیروزه به صورت سطحی باشه و گوشت سنگ هم خوب باشه با کمی تراش توسط تراشکار میشه سنگ رو زنده کرد.

    2. ناشناس گفت:

      سلام. من یه سنگ پیدا کردم آبی چطور بفهمم فیروزه یا نه

  39. کریم ملک زاده خسرو شاهی گفت:

    سلام، ببخشید شما این همه زمرد از کجا آوردی که به این قیمت می فروشی؟ در صورتیکه زمرد با قیراط حساب میکنن آن به قیمت گزاف، شما انواع فیروزه نام بردین، ایرانی،مصری، آمریکای و…..
    ولی از زمرد نگفتین که کلمبیایی، هندی و …… میباشد

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      منظور جنابعالی از اینهمه زمرد رو متوجه نشدم.
      همونطور که فرمودید زمرد هم انواعی داره که در مقالات دیگر به طور مفصل به اون پرداخته شده است. سنگ زمرد زامبیا، کلمبیا، پنجشیر افغانستان، هندی و … جزو معروفترین در بازار ایران هست که تفاوت قیمت اینها از قیراطی ۱۰ هزار تومان تا قیراطی بالای یک میلیون تومان هست. محصولات ز زمردی هم که در سایت هستند کشور مبدا دقیقا ذکر شده است. لطفا توضیحات هر محصول رو مطالعه بفرمایید.

  40. فاطمه گفت:

    باسلام و وقت بخیر قیمت سنگ فیروزه رو میخواستم آخه من آذرماهی هستم و سنگ یمن من در طالعم فیروزه است انشاالله که بتونم تهیه کنم

    1. گودرز گفت:

      یک انگشتر فیروزه دارم شماره ۹kc روش خورده این شماره طلا هست

    2. اریکا عالم پور گفت:

      با سلام من نیز آذر ماهی ام ولی همیشه فکر میکردم سنگ فیروزه هیچ ارزشی نداره

    3. ساغر گفت:

      سلام راسته که میگن سنگ فیروزه اصل نیشابوری انرژی درمانی داره

    4. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بله از سنگهای مختلف باتوجه به ضعف در چاکراهای بدن برای سنگ درمانی استفاده می شود.

    5. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      چون شماره تماس یا ایمیل قرار ندادید لطفا به بخش پشتیبانی آنلاین پیام بدید تا نمونه ها رو همراه با قیمت خدمتتون ارسال کنیم.
      قیمت سنگ فیروزه نیشابوری در حال حاضر از حدود ۴۰ هزارتومان تا چند ده میلیون تومان بسته به اندازه، رنگ، صافی و … متغیر است.

    6. حسن اریا گفت:

      سلام خسته نباشین شما تو مقاله هاتون یه چیزی و ذکر نکردین که خواص های فیروزه چیه چه خاصیت‌ هایی داره

    7. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      لطفا مقاله خواص فیروزه رو مطالعه بفرمایید.

  41. فاطمه گفت:

    سلام..اگه نام سایتی معتبر برای خرید سنگهای معدنی معرفی میکردین بهتر میشد…ممنون

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      تخصص خود وب سایت شرف آنلاین سنگ های قیمتی و اصلی هست 🙂
      شما در بخش فروشگاه سایت سنگ ها و محصولات مختلف رو میتونید ملاحظه بفرمایید.
      اگر هم سنگ خاصی مدنظرتون باشه میتونید به بخش پشتیبانی سایت اطلاع بدید تا نمونه تصاویر و قیمت رو خدمتتون ارسال کنند.

  42. راحله بوشهری گفت:

    مقاله هاتون بسیار زیبا و مفید بود برام خسته نباشید از وقتی که گذاشتید و گردآوری کردید این همه توضیحات در مورد سنگ فیروزه

    1. درنا گفت:

      با سلاممن دستبندی تحت عنوان فیروزه افریقایی خریدم که ابی همراه با سبزه، ایا ممکنه فیروزه اش مرده باشه ازبابت هزینه هم سیصد تومن خریدم، ممکنه اطلاعاتی راجع به این فیروزه افریقایی بزارید ممنون

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      خود فیروزه سبز هم وجود دارد ولی اگر ابی بوده و در تماس با چربی رنگ سبز (سبز بد رنگ مشابه کپک نان) به خود گرفته است به معنی فیروزه مرده است.

    3. حمید گفت:

      با سلام یک عدد د انگشتر فیروزه از مادر بزرگم به ارث رسیده میخواهم بفروشم

    4. میترا گفت:

      سلام این ریسه های فیروزه که خرازی هم و سنگ فروشی ها دارند فیروزه است؟

    5. شرف آنلاین گفت:

      بایستی بررسی شود اما بعید است. سنگ هاولیت هم مشابهت ظاهری زیادی با فیروزه دارد.

    6. شرف آنلاین گفت:

      سپاس

  43. مسگریان گفت:

    نگین های فیروزه آمریکای همشون احیا شده است یانه؟

    1. F.Sanaei گفت:

      سلام و وقت بخیر آیا ایجاد شدن ترک روی سنگ فیروزه باعث مردن آن میشود؟

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      خیر

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      خیر دوست عزیز اینطور نیست.

    4. بهنام نظری گفت:

      سلام من ۸ گرم سنگ فیروزه عنکبوتی نیشابوری دارم میخواهم بفروشم چقدر یعنی ارزش مالی دارد [censored]

    5. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      به عوامل مهم دیگری هم بستگی دارد. باید از نزدیک دیده شود تا بتوان قیمت داد.

    6. داود نظری گفت:

      سلام خیلی ممنون استفاده کردم
      درضمن یه سنگ فیروزه نیشابور تراش لاک پشتی ۳۰ گرم و ۷۰ خال وزنش است بسیار زیبا شجره پول لازمم میفروشم عجله ای [censored] نظری هستم

نظر دهید؛ ضمنا اغلب سوالات را در کمتر از چند ساعت پاسخ می دهیم.

پر کردن بخش 'ایمیل' اختیاری است.