قیمت گذاری سنگهای قیمتی

قیمت یاقوت کبود و قیمت یاقوت سرخ معدنی +راهنمای حرفه‌ای قیمت‌گذاری در ایران

best-picture-sapphire-1 قیمت یاقوت کبود و قیمت یاقوت سرخ معدنی +راهنمای حرفه‌ای قیمت‌گذاری در ایران

از زیباترین گونه سنگ های گران بها و زینتی بی شک می‌توان به یاقوت سرخ و کبود اشاره کرد که البته طرفداران زیادی هم در سراسر جهان به خود اختصاص داده است و باعث اهمیت آگاهی از قیمت یاقوت قرمز یا کبود شده است. در این مقاله ابتدا توضیحات مختصری درباره این دو گوهر زیبا داده و به طور کامل به نمونه‌ سنگ‌های خاص و منحصر به فرد کشف شده و قیمت های نجومی آن ها پرداخته خواهد شد و در ادامه در رابطه با قیمت یاقوت کبود اصل و قیمت یاقوت سرخ و روش حرفه ای تعیین قیمت سنگ یاقوت سرخ و دیگر انواع آن و اصول مهم آن توضیحات مفصلی بیان می شود. همچنین به بزرگترین حراجی هایی که رکورد فروش این سنگ ها را جابجا کرده اند اشاره خواهد شد. پس تا انتهای این مقاله با شرف انلاین همراه باشید….

12210-gem-stone-icon قیمت یاقوت:درخشش باشکوه سنگ یاقوت در بزرگترین حراجی تاریخ جهان یاقوت سرخ

سنگ یاقوت سرخ

این گوهر یکی از معدود سنگ‌هایی است که موفق شده اقبال و توجه گسترده ای را در تمام دنیا، به خود جلب کند. یاقوت قرمز یکی از بادوام ترین سنگ‌های قیمتی و با ارزش می باشد و جزو اندک سنگهای قیمتی است که رنگ آن به اشباع کامل می رسد. این سنگ جزو گرانترین سنگهای قیمتی به شمار می آید تا جایی قیمت یاقوت سرخ معدنی صد هزار دلار در هر قیراط (دو میلیارد و هفتصد میلیون تومان در ازای قیراط ) را از آن خود کرده است. توجه داشته باشید که هر ۵ قیراط معادل ۱ گرم می باشد. سطح بندی و تعیین یاقوت سرخ از جمله قیمت یاقوت سرخ برمه هم به مهارت، تجربه و دانش فراوان در خصوص این گوهر نیاز دارد. چرا که نمونه های صنعتی این گوهر به شیوه های متفاوت قابل تولید است و تفاوت میان سنگ‌های طبیعی و غیرطبیعی عملی بسیار دشوار در شناخت انگشتر یاقوت سرخ است.

ذکر این نکته نیز بسیار حائز اهمیت است که در میان سنگ‌های قیمتی، این سنگ دارای بیشترین بهسازی در سراسر جهان است و بیشتر از هر نمونه سنگ قیمتی دیگر، تحت بهسازی قرار می‌گیرد. این گوهر زیبا نمونه قرمز کروندوم است. رنگ سرخ این سنگ بخاطر وجود مقادیر بسیار کم کرومیوم در ساختار این سنگ است. سایر رنگ‌های دیگر کروندوم با اسم سافایر شناخته می شوند.

12210-gem-stone-icon قیمت یاقوت:درخشش باشکوه سنگ یاقوت در بزرگترین حراجی تاریخ جهان یاقوت کبود

رنگ این گوهر که مورد پسند است به آبی گل ذرّتی معروف است. به طور کلی این سنگ پس از الماس سخت ترین ماده شناخته شده در دنیا است و همین سختی منحصر به فرد باعث اهمیت قیمت یاقوت کبود اصل شده است. این سنگ در اسیدها حل  و ذوب نمی‌شود. یاقوت کبود به جز استفاده در کار های تزیینی، استفاده های صنعتی نیز دارد.از خواص یاقوت کبود خواص درمانی نیز است و در بهبود عملکرد اعصاب و کارکرد ذهن بسیار تاثیرگذار است که همین باعث افزایش اهمیت و قیمت سنگ یاقوت کبود و دیگر انواع آن می شود.

سنگ یاقوت کبود

12210-gem-stone-icon قیمت یاقوت:درخشش باشکوه سنگ یاقوت در بزرگترین حراجی تاریخ جهان نمونه‌‌هایی از بیشترین قیمت یاقوت‌ سرخ

۱۲ ماه می سال ۲۰۱۵خانه حراجی در ژنو  شبی بزرگ و فراموش نشدنی را در مورد موضوع قیمت سنگ یاقوت سرخ تجربه کرد. زیرا نه تنها رکورد بیشترین مقدار فروش یک شبه جواهرات جهان را با فروش ۱۶۱ میلیون دلار از آن خود کرد بلکه همینطور موفق شد یاقوتی ۲۵٫۵۹ قیراطی را به ارزش ۳۰ میلیون دلار بفروش برساند تا به این ترتیب دو رکورد جدید هم در زمینه ی قیمتی ترین گوهر رنگی و همینطور قیمتی ترین روبی جهان را به نام خود به ثبت برساند.

زمانی که قیمت یاقوت سرخ معدنی حدودا ۵ گرمی دقیقا ۳۰،۳۳۵،۶۹۸ دلار تخمین زده شد و دقیقا با همین قیمت فروخته شد، یکی از حیرت‌ برانگیزترین و بزرگ ترین اتفاقات فروش جواهرات جهان رقم خورد. برای درک ارزش این فروش همین بس که بدانید ارزش این نگین که با نام سانرایز Sunrise Ruby شناخته شده است به سه برابر رکورد قبلی قیمت یاقوت سرخ جهان دست پیدا کرده است، تا هم از آن به عنوان قیمتی‌ترین یاد شود و هم جایگاه قیمتی‌ترین گوهر رنگی جهان را نیز پیدا کند. رکورد قبلی قیمت یاقوت سرخ معدنی با وزن ۸،۶ قیراط با ارزش قابل توجه ۸،۶ میلیون دلار در حراج  ماه نوامبر سال  ۲۰۱۴ سادبیز ژنو فروخته شده بود. سنگی به نام گراف هم مثل نمونه سانرایز از معدن موگوک برمه استخراج شده است ولی هر قیراط آن دقیقا به ارزش ۱ میلیون دلار دست یافته بود.

بیشترین قیمت یاقوت سرخ
البته این همه‌ی ماجرا نیست، زیرا سنگ سانرایز یا همان طلوع، قیمتی‌ترین نوع در جهان بر اساس قیراط هم به شمار می‌آید، به شکلی که قیمت هر قیراط یاقوت آن بیش از ۱،۲ میلیون دلار ارزش دارد؛ قیمتی که حتی با رقم فروش هر قیراط مرغوب‌ترین الماس‌های رنگی به یک میزان می رسد. برند فرانسوی جواهرساز کارتیه که از سانرایز در ساخت انگشتر الماس‌نشانی استفاده کرده بود، اکنون رکورد بیشترین قیمت که با فروش یک قطعه از جواهراتش به دست آورده را تا ۳۰ میلیون دلار افزایش داده است. برند کارتیه سانرایز را تراشی کوسن‌ شکل داده  و آن را به‌عنوان سنگ انگشتری روی دو الماس ۲،۴۷ و ۲،۷ قیراطی با تراشی به شکل سپر قرار داده بود.

دسته بندی محصولات یاقوت

برای مشاهده انواع قیمت یاقوت سرخ و قیمت یاقوت کبود بر روی دسته بندی ها کلیک کنید

انگشتر یاقوت (536)

انگشتر یاقوت سرخ (276)

انگشتر یاقوت کبود (279)

گردنبند یاقوت (201)

گردنبند یاقوت سرخ (100)

گردنبند یاقوت کبود (100)

12210-gem-stone-icon قیمت یاقوت:درخشش باشکوه سنگ یاقوت در بزرگترین حراجی تاریخ جهان قیمتی‌ترین نمونه های یاقوت کبود

به گزارش سی ان ان یکی از گرانبها ترین سنگ ها که بالاترین قیمت یاقوت کبود غیر آفریقایی دنیا را دارد به نام ”ستاره آبی” در سریلانکا رو نمایی شده است، اما صاحب این گوهر ترجیح داده است به خاطر شرایط امنیتی حفظ این سنگ نامش مخفی بماند. این سنگ که بیش از ۱۴۰۰ قیراط وزن دارد یکی از گرانبها ترین های دنیا است. قیمت این سنگ یاقوت کبود دست کم ۱۰۰ میلیون دلار برآورد شده است.

گران ترین سنگ یاقوت کبود

در حراج ماه می سادبیز ژنو که مجموعا با فروش ۱۶۰،۹ میلیون دلار، پردرآمدترین شب فروش جواهرات تاریخ رقم خورد، غیر از رکوردهای متفاوتی که از فروش سانرایز رقم خورد، چند رکورد مورد توجه دیگر هم در قیمت یاقوت کبود و فروش دیگر قطعات جواهر به دست آمد تا سادبیز شب پردرآمد و پرافتخار خود را به بهترین شکل ممکن به پایان ببرساند و قیمت یاقوت کبود اصل به بیشترین مقدار خود یرسد. اول اینکه یک جفت گوشواره‌ی یاقوت کبود از کارتیه به ارزش ۳،۴ میلیون دلار به فروش رسید تا رکورد قیمتی‌ترین گوشواره‌ی یا این نگین را به نام خود به ثبت برساند. رکورد بعدی هم که به یکی از جواهرات کارتیه برمی‌گردد که به وسیله یک سنجاق سینه‌ی ساخته شده از این نگین و الماس شکسته شد که با ۶،۱۶ میلیون دلار رکورد با ارزش ترین جواهر یاقوت کبود را از آن خود کند. اما رکورد سوم مربوط به یک گردنبند مروارید دو رشته‌ای است که با قیمت بیش از ۷ میلیون دلار توانست رکورد تازه ای را برای قیمتی‌ترین گردنبند مروارید طبیعی دو رشته‌ای دنیا خلق کند و قیمت یاقوت کبود اصل توجه تمام علاقه مندان به سنگ های قیمتی را به خود جلب کرد.

12210-gem-stone-icon قیمت یاقوت:درخشش باشکوه سنگ یاقوت در بزرگترین حراجی تاریخ جهان تعیین میزان ارزش و قیمت یاقوت

در مورد تعیین قیمت یاقوت برمه قرمز و انواع دیگر بیان این نکته حائز اهمیت است که در درجه بندی کیفیت و قیمت یاقوت برمه قرمز و همچنین  قیمت یاقوت اصل قدیمی چهار عامل مهم تأثیر گذار هستند که به آن ها می پردازیم:

۱- رنگ: رنگ مهمترین فاکتور در قیمت گذاری کانی‌های رنگی و قیمت سنگ یاقوت می باشد. به عنوان مثال نوع قرمز می تواند دارای رنگ قرمز، نارنجی یا قرمز مایل به بنفش باشد ولی مرغوب ترین و زیبا ترین رنگ، سرخ خالص همراه با مقدار کمی از رنگ بنفش می باشد که به آن دانه اناری سرخ گفته می شود.
باید به این نکته توجه کرد که قیمت یاقوت قرمز معدنی زمانی که رنگ قرمز آن با رنگ بنفش و یا نارنجی و یا حتی قهوه ای همراه شود، کاهش می یابد. از سوی دیگر رنگ قرمز باید از درصد خوبی برخوردار باشد چراکه پایین بودن غلظت رنگ عاملی در جهت تغییر رنگ قرمز به رنگ صورتی میشود که قیمت یاقوت سرخ برمه با افزایش میزان سرخی بیشتر می شود.

۲- پاکی: پاکی سنگ عبارت است از عاری بودن سنگ از هرگونه ناخالصی های داخلی و مشکلات سطحی که بسیار موثر در تعیین قیمت یاقوت اصل قدیمی می باشد. به عبارت دیگر مثل دیگر سنگ‌ های با ارزش و قیمتی هر چه پاکتر باشند به قیمت سنگ یاقوت سرخ و یا دیگر انواع آن افزوده می شود برای اینکه وجود ناخالصی ها در سنگ نه تنها از زیبایی سنگ می کاهد بلکه در درخشش، استحکام و رنگ سنگ اثر می گذارد. توجه کنید که سنگ قرمز پاک، بسیار کمیاب بوده و از قیمت یاقوت قرمز خالص بسیار زیاد می باشد.

تعیین قیمت یاقوت

۳- برش: لازم به ذکر است که اگر این سنگ با دقت بسیار بالایی برش خورده باشد می تواند رنگ و جلای بهتری روی آن انجام شود و باعث افزایش قیمت یاقوت قرمز شود. در زمان خرید به شکل هندسی سنگ برش خورده توجه داشته باشید که از قرینگی یکنواختی برخوردار باشد. اگر برش سنگ گرد است باید در همه قسمت‌ها هم گرد باشد و همه صفحات برش خورده  روی سطح سنگ از نظم و ترتیب خاصی پیروی کند در غیر این صورت از ارزش و قیمت یاقوت سرخ معدنی و یا دیگر انواع یاقوت کاسته میشود .

۴- وزن: واحد اندازه گیری وزن سنگ های با ارزش و نیمه گرانبها بر حسب قیراط می باشد. یک قیراط ۰.۲ گرم و یا هر ۵ قیراط یک گرم است. هرچقدر وزن سنگ بیشتر باشد قیمت یاقوت سرخ برمه و دیگر انواع آن هم به صورت تصاعدی افزایش می یابد چرا که هر چه سایز و وزن بیشتر شود، کمیاب و نادرتر بوده و گران بها تر است و تاثیر مستقیمی در افزایش قیمت یاقوت اصل قدیمی و یا تازه تراش خورده دارد. در کل سنگ‌ بزرگی که رنگ و درجه خلوص زیادی داشته باشد بسیار کمیاب و نادر بوده و درصورت وجود حتی چند برابر الماس هم ارزش دارد.

12210-gem-stone-icon قیمت یاقوت:درخشش باشکوه سنگ یاقوت در بزرگترین حراجی تاریخ جهان قیمت یاقوت سرخ تراش نخورده

قیمت سنگ یاقوت تراش نخورده

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که قیمت یاقوت سرخ تراش نخورده چقدر است و برای فروش آن به کجا باید مراجعه کنید؟ سنگ یاقوت راف بشدت قیمت متغیری دارد و کاملا بستگی به میزان خلوص آن دارد. اینکه چند درصد از آن راف قابل تبدیل شدن به نگین است. علاوه براین محل استخراج، رنگ و دیگر موارد گفته شده در بالا در قیمت گذاری آن موثر است. برای تعیین قیمت یاقوت سرخ تراش نخورده باید به کارگاه های تراشکاری مراجعه کنید تا با توجه به ویژگی های سنگ و وزن آن در حضور کارشناس قیمت یاقوت سرخ تراش نخورده تعیین شود. برای نمونه قیمت یاقوت سرخ تراش نخوره آفریقایی با رنگ مایل به صورتی و خلوص نسبتا خوب 4 دلار به ازای هر قیراط است.

سنگ قرمز و خواص آن

12210-gem-stone-icon قیمت یاقوت:درخشش باشکوه سنگ یاقوت در بزرگترین حراجی تاریخ جهان نکاتی درباره قیمت یاقوت کبود کشمیری و دیگر انواع

کشمیر ایالتی در شمال غربی هندوستان می باشد که دارای یکی از خاص ترین انواع یاقوت کبود می باشد که دارای رنگ بشدت خاص و جذابی است که به کبود مخمل نما نیز معروف است. قیمت این گوهر بی نظیر برای سنگ های زیر 4 قیراط در حدود 800 تا 4000 دلار به ازای هر قیراط است. هرچه این گوهر سنگین تر و پررنگتر باشد ارزش آن بشدت بالاتر می رود. در مورد قیمت سنگ یاقوت کبود باید به این نکته اشاره کرد که قیمت یاقوت کبود اصل و معدنی با پاکی و خلوص بالا عملا بسیار زیاد بوده و اکثرا سنگ فروشان با کیفیت ترین نوع سنگ ها را نمی توانند عرضه کنند و در مورد قیمت یاقوت کبود آفریقایی یا یاقوت کبود کشمیری نظر بدهند چرا که بسیار کمیاب هستند. سنگ ۵ قیراطی زلال آن ایده‌آل بشمار می آید. در مورد برش سنگ، به این نکته توجه داشته باشید که این گوهر به بهترین شکل برش خورده باشد. برش صحیح و درست سنگ انعکاس نور را افزایش می‌دهد و باعث افزایش قیمت یاقوت اصل نیز می شود. سنگ‌های ۲، ۳ و ۴ قیراطی نیز قیمت‌های بالایی دارند. در زمان خرید اطمینان حاصل کنید که هزینه یک سنگ یاقوت اصل را بابت یک سنگ بی کیفیت یا کم کیفیت پرداخت نمی‌کنید.

البته که سنگهای یاقوت کبود و سرخ زیادی در بازار ایران وجود دارند که با وجود اصل بودن از کیفیت بالایی برخوردار نیستند یا اصلاحات کمی روی آن ها برای جذابتر شدن انجام شده است که قیمت آن ها در مقایسه با نوع کشمیر یا برمه بشدت پایین تر است.

انگشتر یاقوت کبود کشمیری

اگر در ساخت انگشتر یاقوت کبود و یا گردنبند یاقوت کبود از طلا و یا نقره استفاده شود بسیار جلوه زیبایی خواهد داشت. کوچک‌ترین ابعاد این سنگ غالبا ۲ قیراط بوده و سنگ ۵ قیراطی به ‌عنوان نمونه ایده‌آل آن شناخته می‌شود. استفاده از طلا به همراه این نگین به عنوان بهترین ترکیب شناخته می‌شود، چراکه هر دو نمونه یکدیگر را از نظر ارزش زیباشناختی و اهمیت، پشتیبانی می‌کنند. در کشور سریلانکا بیش از ۵۰ نمونه سنگ قیمتی کشف و استخراج شده است که گرانبها ترین و با ارزش ترین این سنگ ها ی قیمتی ” یاقوت کبود” است و  همچنین میتوان گفت قیمت یاقوت کبود آفریقایی از دیگر انواع آن بیشتر بوده و معادن این کشور کیفیت بیشتری نسبت به دیگر معادن دارند.

12210-gem-stone-icon قیمت یاقوت:درخشش باشکوه سنگ یاقوت در بزرگترین حراجی تاریخ جهان قیمت یاقوت برمه در ایران

رنگ سرخ چشم نواز و کیفیت کم نظیر این گوهر موجب معروفیت یاقوت برمه (میانمار) شده است. به طوری که حتی دیگر یاقوت های سرخ کشف شده در مناطق دیگر درصورتی که مشابهت رنگی به برمه داشته باشند با نام یاقوت برمه خوانده می شوند. بستگی به رنگ، اندازه و خلوص قیمت یاقوت برمه در جهان بین 300 تا 30000 دلار در هر قیراط متفاوت است. البته با مبالغی کمتر از این نیز می توان این گوهر را خریدار نمود. با توجه به خصوصیات و ویژگی هایی که سنگ های یاقوت دارا هستند نمیتوان قیمت ثابت و خاصی را برای این سنگ تعیین کرد و به همین دلیل قیمت یاقوت در بازار تهران متفاوت است و ممکن است با قیمت های مختلفی این سنگ فروخته شود. قیمت هایی که اعلام شده است براساس بیشترین و کمترین قیمت یاقوت در بازار تهران می باشد (قیمت های جهانی با قیمت بازار ایران تفاوت چندان زیادی ندارد) به این نکته توجه داشته باشید که تعیین قیمت یاقوت برمه در ایران بر اساس معیار های جهانی یعنی رنگ و وزن و نحوه تراشکاری و کیفیت صورت می گیرد و ممکن است یک با یافتن گوهر با داشتن خصوصیات بهتر و یا ضعیفتر شاهد افزایش یا کاهش قیمت یاقوت در بازار تهران و ایران باشیم.

قیمت سنگ یاقوت برمه در ایران

12210-gem-stone-icon قیمت یاقوت:درخشش باشکوه سنگ یاقوت در بزرگترین حراجی تاریخ جهان نادرترین گونه های یاقوت سرخ

کم یاب ترین نمونه های یاقوت جهان

کیفیت طبیعی الماس سانرایز از هرجهت ترکیب و تعدیل فیزیکی یا شیمیایی در امان مانده است. به‌ جهت حفظ مرغوبیت طبیعی آن به هیچ عنوان حرارت ندیده است و این امر در گواهینامه ‌‌های کیفیت و سلامت شرکت های جواهرشناسی معتبر تضمین شده است. در مورد کیفیت آن می‌توان گفت که سانرایز از نمونه مرغوب و بسیار نادری به شمار می‌آید، به همین دلیل هم رنگ قرمز بسیار خوش‌ رنگ و چشم نوازی دارد که به رنگ خون کبوتر تشبیه می‌شود. زیبایی و مرغوبیت ممتاز سانرایز در سطحی بود که بر خلاف پیش بینی قیمتی پیش از ۱۱،۷ تا ۱۷،۵ میلیون دلاری، در نهایت تقریبا به دو برابر ارزش این برآورد به فروش رسید.

12210-gem-stone-icon قیمت یاقوت:درخشش باشکوه سنگ یاقوت در بزرگترین حراجی تاریخ جهان نکاتی جالب از قیمت یاقوت کبود

در سال ۱۹۶۶ یک سنگ یاقوت ستاره ای ۶۳۰۰۰ قیراطی با وزن ۱۲٫۶ کیلو گرم در برمه میانمار پیدا شد. این کریستال بزرگترین سنگ بلحاظ نوع ستاره ای در دنیا است. برای بررسی اینکه آیا همه این قطعه سافیر خالص است اعضای شرکت ام جی ای داخل آن را با مته بصورت دقیق سوراخ کردند و بعد از تایید آن را خریداری نمودند. نکته جالب درمورد این کریستال این است که در ابتدا این قطعه در واقع ۴۰٫۳ کیلوگرم همراه با سنگهای قیمتی دیگر بوده است. در سال ۱۹۹۵ نیز در ماداگاسکار بزرگترین سنگ از این نوع در جهان به وزن ۹۱۰۰۰ قیراط پیدا شد! این سافیر پس از تراش به ۶۱۵۰۰ قیراط کاهش پیدا کرد که احتمال می رود رکورد دار بزرگترین سنگ تراش خورده دنیا باشد و همین باعث افزایش قیمت یاقوت کبود آفریقایی خواهد شد و دارای بیشترین قیمت یاقوت کبود اصل دنیا خواهد بود که به مبلغ ۵۰ میلیون دلار ارزشیابی شده است.

قیمت یاقوت کبود تراش نخورده

همچنین سافیر ادوارد و استوارت دو نگین کبود هستند که شهرت بسیار زیادی دارند که در تاج پادشاهی انگلیس قرار گرفته‌اند. چهره سه رئیس جمهور آمریکا، واشنگتون، لینکلن، و آیزنهاور در سه قطعه سافیر که هر یک به وزن حدود ۲۰۰۰ قیراط است حکاکی شده اند. سافیر لوگان  ۴۲۳ قیراطی هم یکی از بزرگ ترین سافیرهای دنیا است. در سال ۲۰۰۹ معدنکاران قسمت راتناپورا سریلانکا یک سافیر ۸۸۰ قیراطی به اندازه یک تخم مرغ در لابلای آبرفت ها پیدا کردند. کارشناسان حدود تقریبی قیمت سنگ یاقوت کبود خام را بیش از یک میلیون دلار برآورد کرده‌اند.

12210-gem-stone-icon قیمت یاقوت:درخشش باشکوه سنگ یاقوت در بزرگترین حراجی تاریخ جهان قیمت یاقوت سرخ برابر با قیمت یک شهر

در یکی از داستان‌های مارکو پولو در مورد قیمت سنگ یاقوت سرخ چنین بیان شده است که، فردی به نام قوبلای خان (یکی از نوادگان چنگیز مغول) به پادشاه سیلان (سریلانکای امروزی) پیشنهاد یک شهر در مقابل قیمت یاقوت اصل قدیمی را می دهد. سریلانکا به عنوان “جزیره سنگهای قیمتی” شهرت دارد و به خاطر داشتن سنگ های سرخ با رنگی جذاب و ملایم بسیار مشهور است. مارکو پولو در جایی از کتاب معروف خود می گوید: یاقوت های سرخ هیچ کشوری به زیبایی نوع سریلانکایی نیست.

بالاترین قیمت انگشتر یاقوت سرخاغلب ذخایر روبی سریلانکا در قسمت جنوب غربی این جزیره و در مکان راتناپورا قرار دارند. معادن این گوهر در این منطقه بسیار با کیفیت است و رنگ این سنگ ها بصورت قرمز روشن و صورتی می باشند و قیمت یاقوت برمه قرمز (به علت شباهت حدودی به یاقوت برمه) استخراج شده از این مناطق بسیار گران تر از دیگر معادن می باشد. البته در این سنگها مقداری رنگ ارغوانی هم مشاهده می شود که با فرآیندی حرارتی از بین برده می شود. نگین های با وزن بیشتر از ۵ قیراط این روبی ها بسیار خوش رنگ، چشم نواز و گران قیمت هستند. با توجه به قیمت یاقوت برمه قرمز و خواص ویژه انواع این گوهر در رودخانه های این منطقه هنوز جستجو برای یافتن این گوهر ادامه دارد.

ارزش دو سنگ هم وزن ۲۰ قیراطی در بهترین کیفیت (منطقه سافیر کشمیر یا روبی برمه) با سنگی به همان مشخصات کانیایی اما در بدترین کیفیت گوهری (مثل بعضی نوع های هند و آفریقا) می توانند تا ده هزار برابر تفاوت قیمت داشته باشد، گوهر سنگ اولی هر قیراط به ارزش ۲۰ هزار دلار و دومی کمتر از دو دلار!

نمونه هایی از قیمت یاقوت سرخ و قیمت یاقوت کبود

به این صفحه امتیاز دهید. از شما سپاسگذاریم

نظر دهید؛ ضمنا اغلب سوالات را در کمتر از چند ساعت پاسخ می دهیم.

پر کردن بخش 'ایمیل' اختیاری است.