دعاهای مشکل گشای قوی و مجرب, شناخت سنگهای قیمتی و خواص آن‌ها

متن دعای شرف الشمس چیست؟ معنی و متن فارسی دعای شرف شمس + نظر علما

sharaf-shams-ring-properties متن دعای شرف الشمس چیست؟ معنی و متن فارسی دعای شرف شمس + نظر علما

اکثر مردم بر این باورند که “شرف الشمس” نگین انگشتری عقیق زرد رنگی می‌باشد که اشخاص به نیت افزایش رزق، گشایش در اعمال و یا رفع چشم زخم و بلایا آن را به دست می‌کنند. اما در واقع سنگ نمی‌باشد. پس دعای شرف شمس چیست؟ دعای شرف الشمس، منسوب به امام علی (ع) می‌باشد که در نوزدهمین روز از ماه فروردین با آدابی مخصوص و نقشی رمزگونه آن را پشت عقیق زرد رنگ یا عقیق مایل به زرد حکاکی می‌نمایند.

در ادامه با رموز و خواص آن بیشتر آشنا می‌شویم و همچنین توصیه بزرگان در مورد دعای انگشتر شرف الشمس را مطالعه خواهیم نمود. متن دعای شرف الشمس، متن فارسی و معنی دعای شرف الشمس نیز به صورت کامل در اختیار شما قرار خواهد گرفت. با شرف‌آنلاین، وب‌سایت تخصصی شرف‌الشمس همراه باشید ….

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره اجزای حروف دعای شرف الشمس

حروف رمزی دعای شرف الشمستوجه داشت که نحوه حکاکی هرکدام از این حروف پیچیدگی های خاص خود را دارد و به صورت ساده‌ای که در تصویر آمده نیست.

معنی دعای شرف الشمس چیست؟ متن دعای شرف الشمس به صورت حروف رمزگونه‌ای حکاکی می‌شود که در ظاهر به صورت اشکالی که در ادامه توصیف می‌شود رویت می‌گردد:

شکل ستاره پنج پر – سه خط عمود و خط روی آن – حرفی مشابه میم – نردبان سه پله ای – چهار خط عمود – حرف ه دو چشم –  حرف واو وارونه به صورت ممتد روی تمام حروف حکاکی شده‌است.

سفارش حکاکی انگشترهای شرف شمس

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره معنی اشکال دعای شرف شمس چیست؟

شاید برای شما سوال باشد که معنی دعای شرف الشمس چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که دعای شرف شمس که روی نگین و یا عقیق حکاکی می‌شود، شامل پنج اسم اعظم خداوند می‌باشد که این کلمات مبارکه را «الله؛ جمیل؛ رحمن؛ مومن؛ نور» گفته‌اند و به جای نقش این کلمات، در حکاکی از حروف رمزگونه استفاده می‌شود. نقش دعای شرف شمس ۱۳ حرف دارد ۴ حرف از انجیل، ۴ حرف از تورات و ۵ حرف از قرآن کریم گرفته شده است.

دعای شرف شمس می‌بایست روی عقیق زرد رنگ حکاکی شود و چنانچه این سنگ عقیق زرد در دسترس نبود، می‌توان متن دعای شرف الشمس را بر روی یک تکه کاغذی زرد رنگ نیز نوشت هرچند که توصیه شدید بر حکاکی روی عقیق زرد است (هر جامدی ظرفیتی دارد چنان که قرآن بر کوه نازل شد و کوه از هم شکافت) در دعای شرف الشمس پنج اسم اعظم خداوند به روش مخصوصی به صورت رمز نوشته می‌شود که حکاکی آن کار هر کسی نمی‌باشد. شخص نویسنده این اسامی باید فردی آگاه، با ایمان و پاک باشد و بتواند اصول نوشتن دعای شرف الشمس را رعایت کند.

خواص دعای شرف الشمس و سفارش از شرف آنلاین

دسته بندی محصولات مرتبط

بر روی دسته‌بندی‌ها کلیک کنید تا محصولات مورد نظر را مشاهده نمایید

انگشتر شرف الشمس (447)

گردنبند شرف الشمس (181)

دستبند شرف الشمس (56)

نیم ست شرف الشمس (66)

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره خواندن متن دعای شرف الشمس

علاوه‌بر ذکر شرف الشمس که به صورت حروف رمزی است و باید پشت عقیق زرد حکاکی شود یک دعای دیگر نیز وجود دارد اما احتیاجی نیست حکاکی شود و صرفا توصیه شده‌است که این متن دعای شرف الشمس که با حروف عربی است قبل از حکاکی اصلی ذکر شرف الشمس (همان حروف رمزی که بالاتر گفته شد) توسط حکاک خوانده شود. اما مجددا تاکید می‌شود که لزومی به حکاکی این حروف عربی روی عقیق زرد وجود ندارد. متن دعای شرف شمس به این صورت می‌باشد:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

اَللّهُم اِنّی اَسئَلُکَ بِالهاءِ مِنْ اِسمِکَ الْاَعظَم و بالثَلآثِ العِصّیِ و بالالَفِ المُقَّوِم و بِالمِیمِ الطَمیس الاَبتَر و بالسِّلمِ و بالاَربَعَه الَتِی ه‍ِی کالکَفِ بِلا مُعصَم و بِالهاءِ المَشقُوقَه و بالواوِ المُعظَّم صوره اِسمکَ الشَّریفِ الاَعظَم اَن تُصَلِیَ علی سَیِّدِنا مُحمَّدِ وَ آلِهِ بعدد حروف ماجری بِالقلم و اَن تَقضِی حاجَتِی.

خواندن دعای قبل از حکاکی انگشتر شرف الشمسبرای مشاهده قیمت و خرید این انگشتر زیبای آمدم ای شاه کلیک کنید

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره معنی و متن فارسی دعای شرف الشمس چیست؟

با دقت در متن فارسی دعای شرف الشمس و متن اصلی می‌توان فهمید که به چه علت به همراه داشتن این دعا این میزان توسط علما توصیه شده‌است. متن فارسی دعای شرف الشمس را می‌توان به شکل زیر معنی کرد:

خداوندا از تو می‌خواهم با عظمت و بزرگی خود ای قادر مطلق و الله و اعلی حضرت و معصومان و ارادتمندان او و معاشرت او و ارادتمندان او و وصی او و اوست. و بخصوص او، و عالی ترینها و عالی ترین جانشین او، بر مولای ما محمد و آل او صلوات فرست و حاجت من را برطرف کن.

معنی فارسی گردنبند شرف شمس

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره خواص دعای شرف الشمس برای رزق و روزی و …

مهم ترین خواص دعای شرف شمس چیست؟ بی‌شک معروف‌ترین و شاید مهم‌ترین و شناخته شده‌ترین خاصیت دعای شرف الشمس برای رزق و روزی است. نگین، انگشتر، دستبند شرف الشمس زنانه و مردانه، نیم ست شرف الشمس زنانه و دخترانه، گردنبند شرف الشمس مردانه و زنانه یا به هر شکل دیگری که دعای شرف الشمس همراه‌تان باشد به امید خدا از خواص زیر بهره‌مند خواهید شد:

خواص سنگ شرف الشمس برای روزی

۱- دفع فقر از مهم‌ترین خواص آن است.

۲- دفع بدى ها، حفظ و حفاظت از جان و اموال

۳- کسب عزت و مقام

۴- دفع چشم زخم

۵- دعای شرف الشمس برای حاجت و گشایش امور

۶ -دفع بیماری ها

7- حفظ از گزند جانوران و ایمنی از بلایا و دشمنان

8- همانطور که پیش‌تر گفته شد جهت افزایش رزق بسیار مجرب است

9- همچنین درمورد خواص خود عقیق زرد آمده که استفاده از آن سبب پاک کردن و تصفیه سیستم گوارش می‌شود  و بر هضم و جذب مواد غذایی کمک می‌کند، همچنین بر گردش خون در بدن، بر چاکرای ۳، بر غدد پانکراس و لوزالمعده تاثیر بسیار زیادی دارد. اما به جز این، سنگ عقیق خواص بسیار دیگری دارد که در روایت دینی نیز همراه داشتن آن توصیه شده‌است.

اگر دوست دارید که فواید این گوهر را از زبان استفاده کنندگان آن بشنوید توصیه می‌کنیم حتما مقاله معجزات شرف الشمس را مشاهده و مطالعه نمایید.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره خواص عقیق از نظر امامان معصوم (ع)

خواص انگشتر شرف الشمس باتوجه به متن فارسی دعای شرف الشمس از دو جهت دارای اهمیت است یکی در خواص بی همتایی که در خود سنگ عقیق نهفته است و دیگری در قدرت اسم اعظم الهی که معمولا در پشت عقیق زرد حکاکی می‌گردد. (برای مشاهده قیمت سنگ شرف الشمس اصل کلیک کنید) بدون شک  آثار سریع و متداوم این نگین در افزایش رزق و روزی مورد تایید همگان می‌باشد و گشایش امور را در سریعترین زمان به طور کاملا مشهودی ایجاد می‌کند. در ادامه تعدادی از احادیث درباب عقیق که در دعای انگشتر شرف الشمس مردانه و زنانه نیز کاربرد دارد را مطالعه بفرمایید.

نظر ائمه در مورد انگشتر شرف الشمسبرای خرید و مشاهده قیمت انگشتر شرف الشمس رهبری روی لینک کلیک کنید.

۱- از امام موسی کاظم (ع) در روایتی گفته شده است که انگشتر زرد در دست نمایید که سبب آسانی می‌شود و در آن هیچ دشواری در کار نباشد.

۲- پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: هر شخصی یکی از عقیق‌ های سفید و سرخ و زرد را در دست داشته باشد جز خیر و نیکی و افزایش روزی و سلامتی و دفع بلا‌ ها نمی‌بیند همچنین از شر پادشاهان ظالم و از هر آنچه آدمی از آن می‌ترسد در امان می‌ماند.

۳- امام صادق (ع)می‌فرمایند: انگشتر عقیق سبب ایمنی در سفر می‌شود.

۴- پیامبر اکرم (ص): انگشتر عقیق در دست کنید مادامی که شخصی آن را همراه خود داشته باشد اندوهی به آن شخص نخواهد رسد.

۵- امام صادق (ع)می‌فرمایند: انگشتر عقیق در دست کنید که مبارک می‌باشد و صاحب عقیق عاقبتش به نیکی و خیر برسد.

۶- پیامبر (ص) می‌فرمایند: هر که در دست انگشتر عقیق داشته باشد حاجتش بر آورده می‌گردد.

۷- امام علی (ع)می‌فرمایند: دو رکعت نماز با انگشتر عقیق به از هزار رکعت بدون آن می‌باشد.

شرف الشمس برای افزایش رزق و روزی

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره نظر علما در مورد دعای شرف شمس چیست؟

۱- خلاصه نظر بعضی از علمای دین در پاسخ به این سوال که دعای شرف الشمس چیست: حرزی است که پیوست به امام علی (ع) داده شده است و بر سنگ عقیق زرد نوشته می‌شود و اشکالی ندارد به عنوان انگشتر مورد استفاده قرار گیرد ( صراط النجاه ، ج‌۱۰، ص: ۴۲۶ )

۲- آیت الله روحانی می فرمایند: اهل این گونه فنون (اهل علوم غریبه) بر این باورند که اگر یک بار به طریق مخصوص خودش نوشته گردد، دیگر احتیاجی به تکرار یا تمدید مجدد در سال بعد ندارد و اثرش همچنان باقی می‌باشد، اما به دلیل آنکه در طرز نوشتن دعای شرف شمس آن اختلاف وجود دارد، مثل شکل ستاره آن یا حرف میم آن، بعضی به همه وجوه شکل آن می‌نویسند. برای مثال یک بار با ستاره پنج گوشه و یک بار با ستاره شش گوشه.

۳- حضرت آیت الله مظاهری می‌فرمایند: “شرف الشمس مورد اعتماد می‌باشد. اگر شخصی آن را داشته باشد، تجدید لازم نمی‌باشد.”

نظر بزرگان دین در مورد دستبند شرف الشمس

۴- مرحوم کفعمی در کتاب مصباح کفعمی می‌فرمایند: این حروف شکل اسم اعظم خداوند می‌باشد، سپس در حاشیه کتاب یاد شده می‌فرمایند: در تعداد محدودی از کتاب های شیعه دیده ام که از امیر المؤمنین (ع) نقل شده‌است. (بحارالانوار، ج ۵۴، ص ۲۲٫)

۵- مرحوم شیخ بهائی نیز در کتاب “سرالمستتر” در رابطه با این شکل که به دعای انگشتر شرف الشمس شناخته شده می‌فرمایند: می‌بایست در روز ۱۹ حمل که مطابق با روز ۱۹ فروردین می‌باشد، از طلوع آفتاب تا ظهر بر عقیق زرد و در صورت عدم امکان آن را بر روی کاغذی نوشته و با خود به همراه داشته باشد، ولی تمدید مجدد آن در روز مذکور در سال های بعد شرط نشده و لازم نیست.”

6- آیا آیت الله بهجت در این باره نظری داده‌اند؟ برای مطالعه دقیق‌تر این موضوع به لینک نظر آیت الله بهجت درباره شرف الشمس مراجعه نمایید.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره زمان نوشتن دعای شرف شمس

روز نوزدهم فروردین ماه برای ستاره شناسان مسلمان اهمیت ویژه ای دارا می‌باشد. روزی که خورشید ۱۹ درجه در برج حمل (فروردین) قرار می‌گیرد و اصطلاحا به آن روز شرف الشمس می‌گویند. منجّمان معتقدند این روز بخصوص بنابه محاسبات نجومی، روزی خوش یمن و بابرکت می‌باشد و همچنین در ساعت های مخصوصی در این روز، خورشید در بهترین موقعیت خود در کهکشان و سال قرار می‌گیرد. در این روز خورشید در نقطه خاصی در آسمان قرار می‌گیرد که نسبت به سایر ستارگان موجود در کهکشان انرژی  بیش‌تری را دارا می‌باشد و آداب و اعمال خاصی برای آن تعیین شده است. اصطلاحا خورشید sun بر دیگر ستارگان اشراف دارد.

بهترین زمان برای حکاکی انگشتر شرف شمس مردانهبرای مشاهده قیمت و خرید این انگشتر زیبای طرح افشار کلیک کنید

بر اساس نوشته ها و تقویم نجومی این روز را زمان نوشته شدن دعای شرف شمس تعیین کرده‌اند، که حدود زمان حکاکی دعا بر روی عقیق زرد از هنگام طلوع آفتاب تا هنگام غروب آفتاب می‌باشد اما هر ساله بر اساس تقویم های نجومی زمان حکاکی افزایش و گاها کاهش می‌یابد. گاها این زمان به بیشتر از ۲۴ ساعت نیز به طول می‌انجامد. برای مثال در سال ۹۸ این زمان از حدود ۷:۳۰ صبح روز نوزدهم فروردین شروع و تا حدود ۷:۴۰ دقیقه صبح روز بیستم فروردین ۹۸ ادامه پیدا نمود. یا در سال 1400 این ساعت از حدود 14:50 روز 19 فروردین تا حدود ساعت 15:20 روز 20 فروردین ادامه داشت.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره آداب حکاکی

آداب نوشتن این دعا چیست؟ به دلیل با اهمیت بودن خواص دعای شرف الشمس، هر فردی شایستگی لازم برای نوشتن این ذکر را ندارد و برای بهتر نتیجه گرفتن از خواص دعای شرف الشمس باید نوشتن این دعا توسط افراد و اساتید خبره در این کار صورت گیرد. همچنین در نوشته ها تاکید زیادی بر نوشته شدن این ذکر دقیقأ در روز ۱۹فروردین ماه شده است. به دلیل وجود این همه تاکید بر نوشته شدن این ذکر تحت شرایط ویژه، در بازار شاهد انواع تقلبی این ذکر هستیم. پس بهتر است برای داشتن این ذکر حتما موارد یاد شده را مد نظر قرار دهید. همچنین در دو مقاله دیگر تحت عناوین آداب شرف الشمس و همچنین چگونه دعای شرف الشمس را بنویسیم به طور مفصل درمورد آداب آن بحث شده‌است.

آداب حکاکی سنگ شرف الشمس

در روز ۱۹ فروردین در ساعات مقرر شده در تقویم های نجومی، ۲ رکعت نماز حاجت همانند نماز صبح می‌خوانیم و سپس دعا رو می‌نویسیم و در ادامه سلامتی و فرج آقا امام زمان (عج) را از خداوند مستعان و منان درخواست کرده و سپس نیت می‌کنیم، ان شاء الله حاجت خود را دریافت کنیم. شخص نویسنده  باید ساعات مشخصی از روز نوزدهم برج حمل (توجه کنید بین برج حمل با صورت فلکی حمل تفاوت است!) دعای شرف الشمس را بنویسد. همچنین بایستی طاهر و پاکیزه باشد و رو به قبله حکاکی را انجام دهد و حتما در ساعات شمس الشمس این عمل انجام شود.

لازم به ذکر است که در بین دعای انگشتر شرف الشمس‌ هایی که در بازار به فروش می‌رسند نمونه غیر اصل نیز مشاهده می‌شود که در ساعات مقرر حکاکی نشده اند هرچند که تعداد فروشندگان آن‌ها بسیار محدود است. مشخص بودن اطلاعاتی از زمان حکاکی آن‌ها، اصالت سنگ و حکاک دعای شرف الشمس در خرید بهتر کمک می‌کند. برای تشخیص سنگ شرف الشمس اصل کلیک کنید.

بنابراین با توجه به این موارد باید از جایی که به آن اطمینان دارید دعای شرف شمس را تهیه کنید. اگر حکاکی این ذکر بر روی عقیق زرد به طور صحیح انجام شده باشد نیازی به بازنویسی مجدد نمی‌باشد (برای دریافت جزئیات بیشتر به مقاله طریقه شارژ سنگ شرف الشمس مراجعه کنید) اما درصورتی که احساس می‌کنید آن طور که باید و شاید از خواص دعا شرف الشمس بهره کامل را نمی‌برید یا از خواص آن برای شما در انتهای سال کاسته شده، بهتر است سال بعد یک عدد دیگر تهیه بفرمایید. همچنین برای پاسخ به سوال انگشتر شرف الشمس در کدام دست باید باشد؟ به مقاله مزبور مراجعه بفرمایید.

راز حکاکی شرف الشمس در 19 فروردین

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره دعای شرف الشمس در کتب معتبر اسلامی

علمای قدیم و معاصر نظراتی در این باره بیان نموده‌اند که برخی از مهم‌ترین آن‌ها در ادامه اورده شده است که به طور ویژه به خاصیت افزایش روزی اشاره گردیده‌است:

۱- در کتب قدیمی مثل «السحاب اللئالی» تالیف سید عبدالله بوشهری آمده، دعای شرف الشمس از علوم غریبه می‌باشد و در دفع فقر و بیماری ها و حفظ صاحب آن از گزند جانوران و ایمنی از بلایا و کسب عزت و بزرگی تاثیر بسیار دارد.

۲- در کتاب ریحانه الادب هم ذیل نام “ابو البدر” از عالمان قدیم شهر اردبیل، به نقل از او شرح کامل و مفصلی درباره‌ی دعای شرف الشمس، حروف آن و اشعاری که به امام علی (ع) در مورد این حروف پیوست شده و طرز نوشتن این حروف داده است. (ریحانه الادب، مدرس تبریزی، ج۷، ص۲۳-۲۴، چ چهارم، تهران، خیام، ۱۳۷۴؛)

منابع معتبر در مورد گردنبند شرف شمس

۳- در کتاب «هزار و یک نکته»، نکته ۹۷۷، تألیف آیت الله حسن زاده آملی نیز مطالبی دربار‌ه‌ی دعای شرف شمس آورده شده‌ و توضیحاتی داده شده‌است که دعای شرف شمس چیست.

۴- علامه مبشر کاشانی در کتاب خود به زمان، آداب و کیفیت دعای شرف الشمس اشاره می‌‌نماید. آیت الله مبشّر کاشانی می‌فرمایند: شرف الشمس از علوم غریبه می‌باشد.

۵- در کتاب “جواهر مکنونه” که از کتب خطی اذکار می‌باشد نیز به آن اشاره شده‌است.

خواص دعای شرف الشمس و سفارش از شرف آنلاین

محصولات اصلی با ذکر شرف الشمس

به این صفحه امتیاز دهید. از شما سپاسگذاریم

نظر دهید؛ ضمنا اغلب سوالات را در کمتر از چند ساعت پاسخ می دهیم.

پر کردن بخش 'ایمیل' اختیاری است.