دعاهای مشکل گشای قوی و مجرب, شناخت سنگهای قیمتی و خواص آن‌ها

سنگ چشم زخم: قوی‌ترین سنگ ها و آیه چشم زخم براساس آیات و احادیث

evil-eye1 سنگ چشم زخم: قوی‌ترین سنگ ها و آیه چشم زخم براساس آیات و احادیث

در این مقاله در ابتدا با چشم زخم و پیشینه این پدیده در فرهنگ‌ها و کشور های مختلف بحث می‌کنیم سپس سراغ دیدگاه معصومین (ع) در رابطه با این موضوع رفته و نظراتشان را در مورد آن مطالعه می‌کنیم پس از آن انواع سنگ مخصوص چشم زخم برای مقابله و دفع آن را معرفی می کنیم و سراغ خواص بی‌نظیر برخی از دعا‌ها که قابلیت حکاکی بر روی سنگ‌های مختلف را دارند می‌رویم تا تاثیر آن برای دفع این پدیده شر را بدانیم. در انتهای مقاله آیه چشم زخم را به طور تخصصی بررسی خواهیم نمود و نکات جالبی از فلسفه و پیدایش مفهوم چشم زخم را بیان خواهیم کرد. همراه شرف آنلاین باشید …

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره دیدگان شیطانی در نقاط مختلف دنیا

چشم حسد و یا شیطان (به انگلیسی Evil Eye یا همان چشم شیطانی) به معنای نگاه حسودانه به یک چیزی یا به انسانی که بسیاری از مردم به آن ایمان دارند و در فرهنگ بسیاری از کشور های آسیای شرقی مشاهده می‌شود. بر اساس باورهای قدیمی چشم‌ زخم سبب بدشانسی یا اتفاق ناگوار می‌شود و نمادش به شکل تک‌چشم می‌باشد. در زبان ایرانیان به چشم زخم و در زبان عربی نظر و در زبان انگلیسی به evil eye شهرت دارد.

دیدگاه های شیطانی در مورد زندگیدر کشورهای مختلف برای دفع این قضیه روش‌های متفاوتی بیان شده‌است. درکتاب‌های باستانی بخصوص در کشور خودمان و خاورمیانه و قاره آسیا نیز از آن یاد شده‌است و در اقوام  گوناگون سنگ هایی برای دوری از آن مورد استفاده قرار می‌گیرد و  نماد آن یک چشم در وسط سنگ فیروزه و یا شیشه آبی رنگ می‌باشد که به سنگ چشم زخم شهرت دارد و در منازل و محل کار بصورت مهره، دستبند چشم زخم و یا نگین انگشتر چشم زخم مردانه و زنانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این پدیده نوعی از بدجنسی می‌باشد به صورتی که در بسیاری از باورها این عقیده وجود دارد که شخصی با چشمان شور  می‌تواند سبب بدشانسی یا صدمه زدن به اشخاصی که از آنان نفرت یا دشمنی دارد، گردد. به چنین عملی چشم زخم می‌گویند و برای دفع آن اشخاص باید از آیه یا سنگ چشم زخم اصل (مانند فیروزه و ….) استفاده کنند. این پدیده اشاره بر این موضوع دارد که صدمات و بدبیاری‌های وارده از راه نگاه دشمنانه یا بدخواهانه به دیگران وارد می‌گردد. اما این موضوع چقدر حقیق دارد؟!

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره دیدگاه معصومین (ع)

چشم زخم یک حقیقت ناراحت‌کننده می‌باشد که از انرژی‌های منفی ساخته می‌شود و در احادیث و حتی آیه چشم زخم در قرآن نیز به آن اشاراتی شده‌است.  این اثر نفسانی می‌باشد و برای برخی اشخاص بطور پیوسته تکرار می‌شود، در واقع نمی‌توان از اثر آن غافل شد. برخی از روایات، حقیقی بودن این موضوع را ثابت می‌کنند و همچنین چندین دعا برای باطل کردن چشم زخم نیز آمده‌است:

۱- در کتاب «در المنثور» از پیامبر (ص) حدیثی نقل شده‌است که ایشان فرمودند: موضوع چشم زخم حق می‌باشد، همچنین فرمودند: دیده‌ی شور، مرد سالم را در گور و شتر سالم را در دیگ قرار می‌دهد.

۲- حضرت علی (ع) فرمودند: پیامبر اکرم (ص) برای امام حسن (ع) و امام حسین (ع) “رقیه” (دعاهایى می‌باشد که بر روی پوست می‌نویسند و افراد براى دفع اثر این پدیده با خود نگه می‌دارند و نام دیگر آن تعویذ می‌باشد)، گرفت و این دعا را بیان کردند: « أُعِیذُکُمَا بِکَلِمَاتِ اللَّهِ التَّامَّاتِ وَ أَسْمَائِهِ الْحُسْنَى کُلِّهَا عَامَّهً مِنْ شَرِّ السَّامَّهِ وَ الْهَامَّهِ وَ مِنْ شَرِّ کُلِّ عَیْنٍ لَامَّهٍ وَ مِنْ شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَدَ » به معنای آن است که برای شما پناه می‌برم به کلمات  خداوند و تمام نام‌های حسنای او از شر هر ملال آورنده و از شر بزرگان (رهبران و رئیس ها) موجوداتی که با دیده‌ی انسان مشاهده نمی‌شوند و از شر هر نگاه شوری که به انسان می‌رسد و از شر حسود هنگامی که حسد بورزد … سپس پیامبر (ص) بیان کردند: اینچنین حضرت ابراهیم (ع) برای اسماعیل و اسحاق تعویذ نمود.

دیدگاه معصومین در مورد چشم زخم

۳- در حکمت ۴۰۰ نهج البلاغه نیز بیان شده‌است: چشم زخم حقیق دارد و توسل به دعا برای دفع آن لازم است.

۴- امام رضا علیه السلام در روایتی تعبیر «العین حقٌّ» در مورد نگاه شور صحبت کردند و ضمن تأیید وجود آن توصیه‌هایی برای این مساله دارند.

۵- از امام رضا علیه السلام  پرسیدند آیا چشم زخم حقیقت دارد؟ ایشان بیان کردند: آری، هر زمان که تو را چشم زنند، کف دست خود را مقابل صورتت قرار بده و سوره حمد و قل هو الله احد و معوذتین را بخوان و هر دو کف دستت را به صورتت بکش. خداوند تو را از شر دیدگان بد حفظ می‌کند.

۶- در روایتی، معمر بن خلاد بیان می‌کند: با امام رضا (ع) در یکی از بازارهای خراسان بودم ایشان بوی خوشی را حس کردند و به من گفتند که آن عطر را برای من تهیه کن. پس زمانی که آن را تهیه کردم با تعجب به آن نگاه کرد و به من گفتند: ای معمر به درستی که چشم زخم حقیقت دارد! پس در برگه ای سوره حمد و قل هو الله احد و معوذتین و آیه الکرسی را بنویس و آن برگه را داخل کوزه یا شیشه‌ای در بسته قرار بده.

۷- در روایتی دیگر که کلینی از امام رضا (ع) بیان کرده‌است، امام رضا علیه السلام راه‌هایی را که برای دفع آن توسط افرادی نادانا بیان می‌شد ناردست می‌دانستند. از جمله اینکه فرد صدمه زننده خود را با آب بشوید و سپس فرد صدمه دیده خود را با آن بشوید. ایشان استفاده از آیه چشم زخم، سنگ چشم زخم اصل و آیات قرآن را روش‌های مناسبی برای دفع این موضوع دانستند. همچنین از فرزند بزرگوار ایشان حرز امام جواد علیه السلام توصیه شده‌است که میتوان به صورت انگشتر حرز امام جواد و یا گردنبند حرز امام جواد و بازوبند حرز امام جواد مورد استفاده قرار گیرد. آیت الله بهجت نیز درمورد خواص حرز امام جواد (ع) بسیار توصیه داشته‌اند برای مشاهده کلیپ خواص حرز امام جواد از زبان آیت الله بهجت کلیک کنید.

محصولات حرز امام جواد (ع)

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره بهترین انواع سنگ مخصوص چشم زخم

چه نوع سنگ هایی برای دفع این پدیده مفید هستند و میتوانند به عنوان نگین انگشتر چشم زخم  قرار گیرند؟ همانطور که میدانید بعضی از سنگ ها به عنوان یک سنگ برای چشم زخم نیز استفاده می‌شوند که خاصیت دفع چشم زخم دارند و می‌توان از آن‌ها به عنوان نگین های دستبند چشم زخم و یا انگشتر چشم زخم مردانه یا زنانه استفاده کرد و از خواص این سنگ ها بهره‌مند شد.

بهترین سنگ برای دفع چشم زخم

علاوه‌بر آیه چشم زخم برای در امان ماندن از دیدگان حسود و پیشگیری از آن، چندین سنگ چشم زخم توصیه شده‌است، زیرا در طول روز، رویدادهای ناگوار و بلایای بی‌شماری در کمین ما هستند که منبع بسیاری از آنها نگاه بد دیگران می‌باشد. استفاده از سنگ چشم زخم اصل بهترین روش برای نابودی این پدیده است. در موارد بسیاری سبب آسیب‌های غیر قابل جبران برای افراد مختلف می‌شود. مانند از دست دادن افراد نزدیک، حادثه و پیشامد بد، از دست دادن مال، از  دست دادن سلامتی و…

از آنجایی که نگاه بد از لحاظ شرعی مورد تایید می‌باشد.  همانطور که پیش‌تر بیان شد پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (علیه سلام) احادیث و روایات بسیاری در رابطه با سنگ چشم زخم بیان کرده‌اند، پس بسیار لازم است که هرشخص برای ایمنی خود و عزیزانش حتما از یکی از این سنگ ها مانند سنگ باباقوری برای چشم زخم استفاده کند:

۱- فیروزه: سنگی که خواص زیادی دارد و به عنوان یک نگین انگشتر برای چشم زخم استفاده فراوان دارد.

۲- سنگ عقیق: استفاده از این سنگ به عنوان نگین انگشتر برای چشم زخم توصیه شده‌است (در کتاب مکارم الخلاق ص ۸۸ آمده‌است که امام صادق علیه السلام فرموده‌اند: همانا عقیق انسان را در مقابل هرگونه بلا و حادثه ای محافظت می‌کند.)

۳- شرف الشمس: یک دعای قوی برای چشم زخم است. (شرف الشمس دعایی است که غالبا پشت عقیق زرد حک می‌شود)

4- سنگ حدید صینی: علاوه بر سنگ های یاد شده سنگ حدید صینی با ذکر امام صادق (ع) یا همان هفت جلاله برای در امان ماندن از این پدیده شوم بسیار کارا می‌باشد.

5- باباقوری معروف‌ترین سنگ مخصوص چشم زخم: سنگ باباقوری برای چشم زخم بسیار استفاده می‌شود. باباقوری به یک نوع از سنگ عقیق گفته می‌شود که یک یا چند طرح دایره مانند برروی خود دارد. علاوه‌بر خواصی که سنگ باباقوری برای چشم زخم دارد این مهره چشم زخم برای تعادل و تنظیم چاکرای بدن، تغییر جهت ایجاد تحول در فرد و افزایش تفکر مثبت و اعتماد به نفس، دوری از غم و اندوه، افزایش درک و شهود درونی نیز مفید است.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره حکاکی دعاهای دفع چشم زخم بر روی سنگ ها

۱- دعای هفت جلاله روی سنگ چشم زخم حدید صینی: خواص حدید صینی به عنوان نگین انگشتر برای چشم زخم با ذکر امام  صادق (ع) (هفت جلاله) بسیار توصیه شده‌است.

یکی از مهم‌ترین راه‌های از بین بردن این پدیده استفاده از انواع سنگ برای چشم زخم است که در احادیث برای این موضوع توصیه شده می‌باشند و قرار دادن آن به عنوان نگین انگشتر چشم زخم مردانه یا زنانه و یا دستبند چشم زخم می‌تواند بسیار مفید باشد. بطور مثال در حدیثی از امام صادق (ع) در رابطه با سنگ حدید و خواص استفاده از انگشتر برای جشم زخم نقل شده‌است که شخصی به حضرت عرض کرد: آقای من! من از پادشاه سرزمین جزیره هراس دارم از این که او مرا به دشمنانم معرفی کند و مرا به آنها تحویل دهد. امام صادق (ع) بیان کردند: انگشتری تهیه کن که نگین آن حدید صینی باشد و بر روی آن سه جمله در سه سطر حکاکی کن:

اعوذ بجلال الله
اعوذ بکلمات الله
اعوذ برسول الله

و بر پشت نگین، دو جمله در دو خط بنویس:

امنت بالله و کتبه
انی واثق بالله و رسله

و بعد دور نگین بنویس:

اشهد ان لا اله الا الله مخلصا

حکاکی هفت جلاله بر روی انگشتر حدید

در ادامه حدیث حضرت درباره یکی از خواص این دعا بر روی سنگ حدید صینی می‌فرمایند: “… و همچنین برطرف می‌نماید چشم زخم را از فردی که چشم خورده و اثر آن را بر طرف می‌کند.”

2- دعای شرف الشمس: همچنین دعای شرف الشمس خاصیت از بین بردن نگاه بد را دارد و بلا ها را به تاخیر می‌اندازد و همچنین در درمان بیماری ها مفید می‌باشد. (شرف الشمس در باور عموم به سنگ چشم زخم اصل نیز معروف است).

انگشتر شرف الشمس برای چشم زخم

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره آیه چشم زخم

آیه ۵۱ از سوره مبارکه قلم به آیه چشم زخم معروف است که در از بین بردن اثر آن می‌تواند مفید باشد. در این آیه خداوند به حضرت محمد (ص) می‌فرماید: «نزدیک است ظالمان زمانی که آیات قرآن را می‌ى‏شنوند با دیده‌ی شور  تو را نابود کنند و ب‏گویند: «او دیوانه است!».

وَإِنْ یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّکْرَ وَیَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ

از این حدیث روشن می‌شود که این مساله توهم و خرافه نمی‌باشد بلکه یک امر حقیقی می‌باشد که در خارج اتفاق می‌افتد و روش‌های برای از بین بردن آن وجود دارد (همانند استفاده از ادعیه و آیه چشم زخم ، سنگ چشم زخم اصل و …).

در شأن نزول آیه چشم زخم آمده‌است: فردی از قبیله‌ی بنی اسد، برخی اوقات سه روز گرسنگی را تحمل می‌کرد، پس از آن به هر چیزی که برخورد می‌کرد بیان می‌کرد: همانند آن را تا به امروز ندیدم، به آن چیز فساد و ضربه ای می‌رسید. برخی افراد خواستند تا این کار را درمورد پیامبر اکرم (ص) انجام دهند که خداوند پیامبر را از بلا حفظ کرد.

آیات قرآنی مربوط به چشم زخم12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره نظر بزرگان دین در مورد آیه چشم زخم

۱- مرحوم علامه طباطبائی (ره) در توضیح آیه چشم زخم بیان کرده‌اند: ”منظور از «ازلاق به ابصار» در «لیزلقونک» بر مبنای نظر تمام تفسیر کنندگان، چشم زدن می‌باشد که خود گونه ای از تأثیرات نفسانی است و دلیل عقلی برای وجود نداشتن آن نداریم، بلکه رویدادهایی دیده شده که با این پدیده منطبق هست. به هر صورت دلیلی ندارد که ما بگوییم چشم نظر وجود نداشته و یک باور خرافاتی است.

۲- زمخشری همراه داشتن این آیه را (میتواند بصورت حکاکی شده بر روی نگین انگشتر چشم زخم و یا دستبند چشم زخم باشد) برای از بین بردن چشم زخم از حسن بصری (یکی از علمای اهل سنت) بیان می‌کند.

۳- مرحوم شیخ عباس قمی (ره)  مؤلف کتاب مفاتیح الجنان در این کتاب دینی ضمن بیان تعویذات برای از بین بردن این پدیده بیان می‌کند: برای شخصی که به او چشم زخم وارد شده (ان یکاد …) بخوانید.  البته در احادیث مختلف دلیل اصلی برای از بین بردن این پدیده خواندن آیه (ان یکاد …) ذکر نشده‌است. همچنین برای دفع آن، همراه داشتن آیه ۵۱ از سوره مبارکه قلم را سفارش کرده‌است. آیه چشم زخم (به صورت مکتوب یا حکاکی شده بر مهره چشم زخم) با توجه به شأن نزول آن برای از بین بردن نگاه‌های شر مفید می‌باشد.

آیه ان یکاد چیست
۴- دانشمند دانا مرحوم علامه مجلسی (ره) در مورد رفع این مساله، بعد از بیان حدیث درالمنثور، حدیثی از امام صادق (ع) در از بین بردن آن بیان می‌کند که حضرت بیان کردند: کسی که از دیده‌ی شور دیگران می‌ترسد در روز سه بار با خودش بگوید: «ماشاء الله لاقوه الا بالله العلی العظیم». و یا فرمودند: سوره مبارکه “فلق” و “ناس” را بخواند و در حدیث دیگری سوره “حمد” و “توحید” اضافه شد.

همچنین در احادیث دیگری خواندن برخی از سوره‌های قرآن کریم همچون (ناس)، (فلق)، (حمد) و (توحید) در از بین بردن نگاه بد توصیه شده‌است. علاوه‌بر آن همانطور که پیش‌تر بیان شد استفاده از سنگ چشم زخم مانند عقیق (اعم از انواع مختلف انگشتر برای چشم زخم مانند انگشتر باباقوری ، عقیق یمنی، عقیق سرخ)، فیروزه و … نیز در دفع آن نقش اساسی دارد. همچنین وب سایت شرف آنلاین امکان دریافت سفارشات انواع سنگ ها و زیورآلات نقره با حکاکی آیه چشم زخم بر روی آن ها را فراهم نموده‌است. برای سفارش محصول مورد نظر خود با حکاکی یه چشم زخم کافیست با بخش پشتیبانی وب سایت شرف انلاین در ارتباط باشید.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره فلسفه سنگ چشم نظر و مهره چشم زخم

شاید برای شما سوال باشد که فلسفه سنگ چشم نظر چیست و سنگ مخصوص چشم زخم از کجا آمده‌است؟ در بسیاری از فرهنگ‌ها رنگ آبی برای نمایش مفاهیم شیطانی استفاده می‌شود. ترکیب این رنگ با نمادی به شکل تک چشم سمبلی را به نام مهره چشم زخم را به‌وجودآورده‌است که در واقع با رنگ آبی خود به شیطانی بودن این چشم اشاره دارد. اما در حقیقت استفاده از مهره چشم زخم هیچ منبع و مدرک مستندی ندارد که بتواند باعث دفع این پدیده شوم شود ولی در حقیقت و واقعی بودن اصل این پدیده شکی نیست.

فلسفه چشم زخم چیست

همانطور که پیش‌تر بیان شد، به اعتقاد بسیاری از علما و بزرگان دین چشم زخم وجود دارد و آیه ۵۱ سوره مبارکه قلم در قرآن کریم به این موضوع و آثار مخرب آن اشاره کرده است. خیلی از علما و بزرگان عنوان کرده‌اند که فلسفه سنگ چشم نظر و به وجود آمدن آن به زمان حضرت ابراهیم برمی‌گردد که در آنجا هنگامی که حضرت ابراهیم حضرت اسماعیل را به فرمان خدا به کوه می‌برد تا قربانی کند شیطان با ظاهر یک انسان ظاهر شد و سعی کرد تا او را از انجام فرمان خدا باز دارد. حضرت ابراهیم سنگی به سمت او پرتاپ می‌کند که به چشم شیطان برخورد می‌کند و یک چشم او کور می‌شود و از آن زمان همچین سنگی نماد دوری از شیطان و اسیب‌های او قرار گرفته‌است و از این جهت این سنگ امروزه به عنوان نگین انگشتر چشم زخم زنانه یا مردانه استفاده می‌شود.

بعضی از افراد هم هستند که فلسفه سنگ چشم نظر به این داستان ها مربوط نیست و این سنگ مخصوص چشم زخم یک سنگ معنوی است که از زمان‌های قدیم مورد استفاده قرار می‌گرفته‌است هرچند که منبع معتبری برای مهره چشم زخم وجود ندارد و توصیه اکید به استفاده از نگین‌ها و ادعیه موثقی است که از سوی معصومین (ع) وارد شده‌اند.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره مهره چشم زخم در خاورمیانه

چنین باورهای بسیاری از کشور های جهان را وادار کرده‌است تا به فکر پیشگیری از آن باشند. هر چند این باور به گونه‌های مختلف در سراسر جهان (اروپا، آسیا، آفریقا و آمریکا) پراکنده‌است اما اصل این موضوع و شدت اهمیت آن در فرهنگ‌های مختلف، تفاوت بسیار با هم دارند و بیشترین تأثیرپذیری از آن در خاورمیانه وجود دارد به گونه‌ای که سنگ برای چشم زخم و لوازم زینتی منزل که در دفع این پدیده کاربرد دارد یکی از سوغات و یادگاری‌هایی می‌باشد که گردشگران از کشورهای ایران، ترکیه و افغانستان با خود همراه می‌کنند. در بازارهای سنتی ایران و ترکیه این مهره‌های چشم زخم به فور یافت می‌شود.

دستبند مهره ای چشم زخم

دسته بندی محصولات با خاصیت دفع چشم زخم

بر روی دسته بندی ها کلیک کنید تا محصولات مورد نظر را مشاهده نمایید

بازوبند حرز امام جواد (ع) (3)

انگشتر حرز امام جواد (ع) (356)

گردنبند حرز امام جواد (ع) (289)

نیم ست عقیق یمنی (21)

نیم ست عقیق سرخ (32)

نیم ست عقیق (62)

نیم ست عقیق سبز (30)

گردنبند عقیق سبز (85)

انگشتر عقیق سبز (252)

انگشتر شجر (190)

گردنبند عقیق باباقوری (31)

انگشتر باباقوری (173)

گردنبند عقیق سلیمانی (77)

انگشتر عقیق سلیمانی (283)

گردنبند عقیق یمنی (162)

گردنبند عقیق کبود (77)

گردنبند عقیق سرخ (148)

گردنبند عقیق (562)

انگشتر عقیق کبود (217)

انگشتر عقیق سرخ (613)

انگشتر عقیق (1730)

انگشتر عقیق یمنی (546)

گردنبند فیروزه (197)

انگشتر فیروزه (581)

گردنبند حدید صینی (134)

دستبند حدید (59)

انگشتر حدید (364)

نگین حدید صینی (61)

گردنبند شرف الشمس (181)

نیم ست شرف الشمس (66)

انگشتر شرف الشمس (447)

دستبند شرف الشمس (56)

نگین شرف الشمس (25)

به این صفحه امتیاز دهید. از شما سپاسگذاریم

40 دیدگاه در “سنگ چشم زخم: قوی‌ترین سنگ ها و آیه چشم زخم براساس آیات و احادیث

  1. نرگس گفت:

    سلام وقت بخیر این سنگ های (البته که سنگ هم که نیس بلور شیشه هست) چشم نظر ابی و سفید که وسط شون سیاهه گفته شده که نگه داری نشه چون چشم شیطان هست آیا درسته ؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      حتی برفرض که چشم شیطان هم نباشند وقتی هیچ سود و خاصیتی ندارند چرا استفاده شوند؟

  2. جاوید گفت:

    سلام من انگشتر عقیق سفید دارم آیا خودش شجر میشه یا راهکاری برای این کار هست

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      خیر نمیشود.

  3. ناشناس گفت:

    با سلام و خدا قوت
    من دعای حرز امام جواد علیه السلام رو برای پسرم خریدم .. واقعا معجزه شد. برای پسرم خیلی خوبه ب همه پیشنهاد میکنم بخرند . بخدا قسم برای هر مشکلی و برای چشم نظر عالی عالی عالیه ..

  4. محمد رضا گفت:

    سلام عزیزان سنگ بابا قوری استفاده کنید تمام و اثبات شده

  5. ابوالفضل گفت:

    سلام بنده سنگ عقیقی دارم که میخواهم از ان استفاده کنم برای دفع چشم زخم
    سوالم اینست که ایا نیاز هست که بر روی سنگ ایه یا نوشته ای حک شود ؟؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      در هر دو حالت خوب است هم با حکاکی آیه هم بدون آن

  6. حمیر گفت:

    سلام . چند سال طول میکشد که لاجورد درست شود و آبی رنگ شود

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      زمان دقیقی ندارد ولی قطعا سالیان بسیار زیادی زمان می برد.

  7. پرواز گفت:

    سلام و خسته نباشید ..سوالم این است چند سال طول می‌کشد که عقیق لاجورد شکل بگیرد

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      شکل گیری سنگها سالیان بسیار بسیار زیادی زمان می برد

  8. ناشناس گفت:

    سلام من انگشتر باباقوری دارم ترسیدم که نماد شیطان پرستی نباشه دست میکنم؟؟ از این مطالب اینطور متوجه شدم که سنگ آبی به شکل تک چشم مورد داره؟؟ درسته؟؟؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      خیر، انگشتر باباقوری نماد شیطان پرستی نیست ولی نگین های آبی تک چشم دارای سند و مدرک معتبری نیست.

  9. شمیم گفت:

    سلام استفاده از سنگ آبی با نشان تک چشم در منزل، البته سنگ گرد و انگشتر با همین نشان و گرد مشکلی داره؟ آیا لازمه اونها رو از بین برد؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      سنگ آبی تک چشم که به سنگ چشم نظر معروف است تاثیری در دفع چشم زخم ندارد و مدرک معتبری هم ندارد. بهتر است که آنها را استفاده نکنید در عوض از سنگهای بسیار ارزشمند عقیق و فیروزه و … استفاده بفرمایید.

  10. . گفت:

    سلام . نماد کفر به تک چشمی میگن که بیضی چشم هم کامل باشه که کفره . اون و دستی که دو تا شصت داره کفره . باید دقت کرد که چه شکلی هست

  11. منیره گفت:

    سلام آیا این سنگهای آبی که میگن برای چشم زخم هس درسته؟ اثر دارد؟
    نگهداری آنها در منزل اشکالی نداره؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      خیر منبع معتبری ندارد. از سنگ های توصیه شده در این مطلب استفاده بفرمایید.

  12. لیلا شیبانان گفت:

    سلام اینکه میگن این چشم نظر ها برای متولد هر ماهی مناسب نیست گره به زندگی میخوره درسته ایا؟

    مثلا من متولد دی هستم میگن زندگیت به مشکل میخوره راسته؟؟؟؟؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      منظور تان از این چشم نظر ها چیست؟
      مطلبی که فرمودید برای سنگ های توصیه شده نظیر عقیق و حدید صحیح نیست.

    2. ایوب گفت:

      عالی، خداخیرتون بده، عاقبت بخیر شوید

  13. مهدیس گفت:

    سلام به نظرمن هم چشم زخم و اینا اصلا خرافه نیست و عین حقیقت است و کاراتون خیلی زیبا بودن…ولی بین فیروزه و عقیق من نمیدونم کدومشو بخرم برای دفع چشم زخم

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      ممنون از نظر لطفتون
      هر دو خیلی عالی هستند ولی برای چشم زخم سنگ عقیق توصیه شده تر است.

  14. آرش گفت:

    همه اینها خرافاتی بیش نیستند. اینها دکانی هستند برای خالی کردن جیب آدمهای ساده و نادان و ضعیف النفس.
    البته ۹۵ درصد مردم خرافه رو دوست دارند. چون اگه اینها رو ازشون بگیریم، در خلاء به سر میبرند، و از سر نا امیدی مثل کسی میشوند که توی اقیانوس روی تکه تخته ای افتاده اند و هیچ امیدی نمیبینند. برای اینکه از مغز خودشون استفاده نمیکنند؛ و همیشه دیگران هستند که به جایشان تصمیم میگیرند.
    مردم دروغ رو دوست دارند. چون دروغ چرب و خوشمزه هست. ولی حقیقت تلخ و گزنده. اگه دروغ بهشون بگیم خوششون میاد ولی اگه حقیقت رو بگیم، رگ گردناشون سیخ میشه.

    1. آشیل گفت:

      هر چیزی که از آن علمی نداریم، نباید به خرافه وصل کرد. این راحترین کار است. جناب مبحث انرژی آنقدر گسترده است که نه من و نه شما نمی توانیم آن را نفی یا درک کنیم. همه کائنات دارای انرژی هستند حتی سنگ های بی قیمت تو کوچه هم انرژی دارند. قضیه به این راحتی نیست که بشود حکم صادر کرد.

    2. ارغوان گفت:

      سلام
      بله یه عده متاسفانه دروغ رو دوست دارن و به شدت در امر گول زدن خودشون تبحر عجیبی دارن . مثل کسایی که اگه یه چیز رو خود خدا هم بهشون بگه انکار میکنن . قران و روایات تاکید دارن به چشم زخم . بعد یه عده میگن اینا خرافه ست . اینو خدا پیغمبر بیش از ۱۴۰۰ سال پیش گفتن . امروزیا و خارجیا و روان درمان ها امروزه به انرژی مثبت و منفی و ارتعاش از کائنات نام میبرن . حالا ما امروزیا رو چون بوی منور العقولی و پز روشنفکری رو داره میپذیریم ولی احادیث و روایات و اینا میشه خرافات . عجب

    3. فاطمه گفت:

      درود بر شما موافقم

    4. شرف آنلاین گفت:

      باسلام
      پدیده چشم زخم به صورت مستقیم در قرآن و احادیث معصومین آمده است. بلحاظ علمی نیز اثر فرکانس امواج ساطع شده از افراد بر روی دیگران اثبات شده است. اینکه نه آیات و احادیث و نه منابع علمی را قبول ندارید امر عجیبی است!

  15. محمد گفت:

    حرز امام جواد خوبه

    1. علی گفت:

      سلام ممنون بابت سایت خوبتون

  16. Saina گفت:

    لطفاً بگید که آیا استفاده از اینها در محل هایی مثل دستشویی و …… اشکال ندارد

    1. بهزاد گفت:

      سلام
      سوالی داشتم خدمتتان فالگیری طی فالی که برایم گرفت گفت باید سنگ چشم زخم سفارش بدهی که یک سری دعا خوانده میشود برای دوری از چشم بد و دوری انرژی منفی و گرفتن انرژی مثبت و زیاد شدن رزق و پیشرفت کاری و … کلی کارهای دیگر که داشتن این سنگ باعث انجام شدنش میشود آیا حقیقت دارد ممنون

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      اطلاعی از صحت صحبت های فالگیر نداریم اما اساسا همراه داشتن یک سری از سنگ ها باعث جلوگیری از چشم زخم یا افزایش رزق و روزی می‌شود همانند عقیق و …

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام
      سنگ حدید صینی چون دارای اذکار جلاله حکاکی شده هست باید دور از نجاسات نگهداری شود. همینطور ایات قران مانند آیه و ان یکاد … ولی سنگ فیروزه، عقیق، شرف شمس مشکلی ندارد.

  17. شیخ اکبر معماریان گفت:

    بسیارمفیدبود
    رسول اکرم (ص) میفرمایند
    جهت دفع چشم زخم برای باطل شدن چشم زخم و دفع نظر بد در ابتدا نیت کرده و در زمان سعد و مکانی پاک با رعایت آداب و شرایط و پاک دعای زیر را بخواند و آن دعا اینست :
    اللهم ذا السلطان العظیم والمن القدیم والوجه الکریم ذا الکلمات التامات والدعوات المستجابات عاف فلانا من انفس الجن و اعین الانس

    1. ترکی گفت:

      با سلام و احترام سوالی داشتم. من به چشم شور و حسادت خیلی اعتقاد دارم به خاطر همین یکی از اقوام رو وقتی میبینم تمام وجودم سست و پر از استرس میشم کلا رنگ و رخم عوض میشه بارها پیش اومده زیادم باهاش در ارتباط نیستم‌ محاله وقتی اسمش میاد با اتفاقی میبینمش بهم نریزم این یعنی چی ؟

  18. اختر شناس گفت:

    به نظرم محکمترین اینا سوره و ان یکاد باشه من هم گردنی و هم داخل منزل دارم مفیده

  19. جلال کارگر گفت:

    باتوجه به تجربه شخصی خودم حرز امام جواد (ع) واقعا عالی بوده برا دوری از چشم زخم

  20. رضا خیابانی گفت:

    بسیار عالی و مفید بود👌

نظر دهید؛ ضمنا اغلب سوالات را در کمتر از چند ساعت پاسخ می دهیم.

پر کردن بخش 'ایمیل' اختیاری است.