شناخت سنگهای قیمتی و خواص آن‌ها

توپاز: انواع رنگ و خواص توپاز (اعجاب‌انگیز برای بدن و روح)

STONE-RING توپاز: انواع رنگ و خواص توپاز (اعجاب‌انگیز برای بدن و روح)

سنگ توپاز نمونه‌ای از کانی‌های سیلیکات با سختی 8 می‌باشد. رایج ترین رنگ توپاز قهوه‌ای و طلایی تا زرد می‌باشد. جالب است بدانید در ایران این نگین در سنگ‌های پگماتیکی جزیره هرمز و الوند نیز پیدا می‌شود. از خواص سنگ توپاز در رنگ‌های متفاوت جهت گشوده شدن کانال‌های انرژی چاکرای بدن استفاده می‌گردد. رومیان این گوهر را خدای خورشید نام نهاده بودند. همچنین این سنگ به عنوان سنگ ماه تولد آبان نیز شناخته می‌گردد. در ادامه مقاله از سایت شرف آنلاین به مشخصات، انواع رنگ و خواص سنگ توپاز اشاره خواهیم کرد.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره سنگ توپاز چیست؟

سنگ توپاز اسمش را از کلمه یونانی Topazion گرفته است که احتمال دارد از زبان سانسکریتی Tapas که به معنی آتش می‌باشد برگرفته شده‌باشد. توپاز سنگ ماه تولد آبان است. این گوهر نشانه‌ای از عشق و مهربانی می‌باشد و گفته شده که به اشخاص کمک می‌کند تا شرایطی خوش و سرحال داشته باشند.

همچنین احتمال دارد این نام از جزیره Topazos مصر نیز برگرفته شده باشد که امروزه در دریاچه سرخ به جزیره st Jhons شهرت پیدا کرده‌است. نویسنده انگلیسی به نام Pliny the Elder از نام این جزیره برای این گوهر استفاده کرده که در آنجا یافت می‌شود. این گوهر غالبا در آنجا پیدا می‌شد اما امروزه نیز در برزیل، نیجریه، استرالیا، میانمار و مکزیک پیدا می‌گردد. انگشتر توپاز امروزه از شناخته شده ترین محصولات سنگ توپاز است.

انگشتر توپاز مردانه چیست

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره خواص سنگ توپاز بر بدن

از خواص توپاز در روایات و اسلام سخنی به میان نیامده‌است اما در کتب گوهرشناسی درباب سلامت جسمانی افراد از فواید توپاز سخنان زیادی بیان شده‌است. گفته می‌شود این نگین با ستون فقرات کار می‌کند و به تثبیت و تنظیم عملکرد قلب کمک می‌کند. همچنین برای درمان خونریزی و بهبود وضعیت سیستم غدد درون ریز بدن استفاده می‌شود. توپاز برای کسانی که می‌خواهند بینایی خود را بهبود ببخشند به شدت توصیه می‌شود. در ابتدا تصور می‌شد این گوهر می‌تواند گرمای ناشی از تب را درمان کند و همچنین التهاب، ناراحتی و درد ناشی از آرتروز را کاهش دهد. این گوهر در هند برای درمان التهاب لوزه، سیاه سرفه و اوریون استفاده می‌شده‌است. همچنین در درمان عفونت‌ها، ناشنوایی، خونریزی‌های داخلی، نقرس و مشکلات گردش خون مفید می‌باشد. topaz به اطمینان از هضم صحیح، مبارزه با بی‌اشتهایی، بازیابی طعم، تحریک متابولیسم و ​​غیره کمک می‌کند. در ادمه کمی جزئی‌تر درمورد خواص توپاز صحبت خواهیم نمود.

خواص توپاز برای متابولیسم بدن

سنگ توپاز متابولیسم بدن را در حالت تعادل قرار می‌دهد. برای درمان بیماری های متابلویسمی اشخاص خیلی چاق و یا خیلی لاغر نیز اثر بخش است.

خواص گردنبند توپاز زنانه

تقویت صدا

قرار دادن این نگین بر روی چاکرای گلو سبب تقویت صدا و رفع گرفتگی آن و التهابات گلو می‌گردد. برای تقویت صدا می‌توانید نیم ست توپاز یا گردنبند توپاز را تهیه کنید. بطوری که سنگ در اطراف گلوی شما قرار بگیرد.

درمان میگرن

گذاشتن آن بر روی چاکرای سر، غده هیپوفیز و اعصاب را تقویت می‌دهد و برای درمان سردرد های مزمن همچون میگرن بسیار توصیه می‌شود. برای آرام کردن میگرن می‌توانید دراز بکشید و سپس توپاز را بر روی سر خود قرار دهید.

درمان تیروئید کم کار

قرار دادن این سنگ بر روی گلو در طول شبانه روز به تعادل کار تیروئید کمک فراوانی میکند.

محصولات مرتبط

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره خواص درمانی سنگ توپاز بر روح و روان

گفته می‌شود که در فرد استفاده کننده از این گوهر قدرت، صداقت، زیبایی، محافظت، سلامتی، شادی، سخاوت، فراوانی، دانش، خرد و فضیلت را افزایش می‌دهد. رهبری و عشق می‌آورد. از خواص توپاز این است که گفته می‌شود اعتماد ایجاد می‌کند و خرد درونی را برای مسائل مؤثر زندگی، صداقت، تعیین سرنوشت، خودمختاری و حل مشکلات فراهم می‌نماید. به طور کلی، به خوبی شناخته شده‌است که این نگین پتانسیل تبدیل انرژی منفی به انرژی مثبت را دارد. در ادامه با جزئیات بیشتر تعدادی از خواص سنگ توپاز را بررسی می‌کنیم.

درمان بی خوابی

جهت داشتن خوابی خوب می‌بایست توپاز را در زمان خواب زیر بالشت قرار دهید.

رفع بی حوصلگی

با قرار دادن توپاز بر روی معده می‌توان به رفع بی حوصلگی کمک شایانی کرد.

احساس آرامش در زندگی

از نظر تئوری، نگین خوبی برای درمان افسردگی است. این سنگ به افراد کمک می کند تا ترس خود را کاهش دهند و بیماری های روانی را از بین ببرند. این سنگ خلق و خو را متعادل می کند. به ویژه گفته می شود که برای افراد عصبانی بسیار مفید است. توپاز کمک زیادی به کاهش عصبانیت افراد و شناخت احساسات افراد می‌کند. همچنین به افراد کمک می کند تا احساسات واقعی خود را درک و به آن افتخار و خشم و رنجش را رها کنند.

خواص درمانی انگشتر توپاز

نگرش درست در زندگی با سنگ توپاز

توپاز می‌تواند به شخص الهام بخشد تا دید واضح تری از زندگی داشته باشد. همچنین به شناسایی هدف کمک می‌کند و سنگ بزرگی برای تفکر است و به شما کمک می‌کند تا مطابق افکار و تصورات خود زندگی کنید. این نگین به شما کمک می‌کند تا حقیقت را بشناسید و بدانید کجا از حقیقت دور شده‌اید. توپاز یک انتخاب عالی است اگر بخواهیم کل زندگی خود را بفهمیم و درک کنیم که چرا رویاهای بزرگ ما محقق نشده است؟!  این دید روشن به ما امکان می دهد به آرامش درونی دست یابیم.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره انواع رنگ توپاز

رنگ های آن می‌تواند از زرد، نارنجی و قهوه ای و یا حتی در طیف رنگی قرمز، صورتی، آبی یا بنفش باشد. تفاوت رنگ در این سنگ قیمتی به دلیل تفاوت فلزات غیرآهنی در نقاط مختلف جهان است. توپاز شامل رنگ‌های قرمز (نادرترین رنگ)، صورتی، زرد، نارنجی، قهوه‌ای، از جمله قهوه ای گیلاسی، آبی و آبی سبز مایله به رنگ آکوآمارین است. بهترین رنگ صورتی می‌باشد.

معرفی رنگ های مختلف توپاز

شاید تصور کنید رنگ آبی رنگ اصلی توپاز است اما جالب است بدانید که توپاز آبی در طبیعت رایج نیست و این نوع بی‌رنگ آن است که به روش پرتودهی مایل به آبی می‌شود. با این عملیات قیمت نوع بی‌رنگ آن تا ده‌ها برابر افزایش پیدا می‌کند. رنگ آب این گوهر پس از بهسازی به سه مدل آبی لندنی، سوئیسی و آسمانی تقسیم‌بندی می‌شود. برای مطالعه تفاوت توپاز لندن و سوئیس کلیک کنید.

این گوهرسنگ یک ماده معدنی است که در پوسته زمین و علاوه‌بر نوع بی‌رنگ در رنگ های مختلف نیز یافت می‌شود. با توجه به تنوع موجود در رنگ این گوهر در پاسخ به این سوال که توپاز چه رنگی است، طیف گسترده ای از رنگ‌ها را برای این کانی می‌توان معرفی کرد. وقتی نوع خالص این گوهر را پیدا کردید، مانند شیشه بی‌رنگ است. توپاز خالص مانند کوراتز سفید شفاف و بی رنگ است. اما زمانی که تحت تاثیر انواع ناخالصی‌ها و تغییرات ساختاری زمین قرار می‌گیرد به رنگ‌های مختلف کشف می‌شود.

سنگ توپاز هفت رنگ چیست؟ این گوهر قیمتی معمولاً پدیده چند رنگی را نسبت به سایر سنگ های درخشان واضح‌تر نشان می‌دهد که در تصویر بالا به خوبی قابل مشاهده است. این سنگ دارای سه رنگ اصلی زرد، قهوه ای و آبی در سه جهت کریستالی است. این گوهر معمولاً رنگ روشنی ندارد و اغلب به رنگ آبی متمایل به بی رنگی دیده می‌شود. گاهی اوقات می توان از این جواهر به عنوان جایگزینی برای الماس با تراش روشن استفاده کرد. در واقع، معروف‌ترین توپاز در جهان یک جواهر بی‌رنگ است که در ابتدا شبیه الماس بود. این الماس 1680 قیراطی، الماس برگانزا، متعلق به خانواده سلطنتی پرتغال است. به نظر می‌رسد این جواهر در سال 1826 پس از مرگ پادشاه جان ششم ناپدید شده‌است. رنگ های ناشناخته توپاز، زرد، قهوه ای و خاکستری هستند اما توپاز آبی (پرتودهی شده) از نظر آمار و تحلیل، پرفروش ترین رنگ است. ترکیبی از درخشندگی و وضوح عالی با قیمتی مقرون به صرفه، محبوبیت این سنگ قیمتی را دوچندان می‌کند.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره مطالعه بیشتر درباره توپاز

اگر مایل هستید درباره روش قیمت‌گذاری و قیمت انواع توپاز مطالعه بیشتری داشته باشید روی لینک قیمت توپاز کلیک نمایید. همچنین در مقاله روش تشخیص سنگ توپاز اصل به راهکارهایی برای تشخیص این گوهر و معرفی معادن مهم آن در ایران و جهان پرداخته‌ایم. همچنین در مقاله شارژ توپاز به اهمیت پاکسازی و نکات مهم در نگهداری این گوهر اشاره نموده‌ایم.

دسته بندی محصولات مرتبط

بر روی دسته بندی ها کلیک کنید تا محصولات مورد نظر را مشاهده نمایید
به این صفحه امتیاز دهید. از شما سپاسگذاریم

10 دیدگاه در “توپاز: انواع رنگ و خواص توپاز (اعجاب‌انگیز برای بدن و روح)

  1. فرهادقربانی فرد گفت:

    من یه تیکه سنگ دارم نمیدونم توپازه یا نه کسی میشناسه

  2. رامین گفت:

    توپاز سیاه هم وجود دارد من یک سنگ پیدا کردم حرارت دادم قرمز شد باز سیاه و لبه های آن مایل به شیشه های دودی که زرد تیره میخورد هست

  3. ناشناس گفت:

    باسلام
    توپاز سنتاتیک چیه؟ توی مقاله تون ندیدم.

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      یعنی توپازی که طبیعی نیست.

  4. بهجت گفت:

    سلام من یک انگشتر بی رنگ شیشه ای دارم که در مقابل نور تلالوهای رنگی نشان میدهد و تراش الماس دارد ایامیتواند توپاز باشد و اگر نیست چه سنگی است؟؟؟؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      با این توضیحات متاسفانه اصلا امکان تشخیص نیست.

  5. hardboy گفت:

    سلام ممنون آموزنده بود. یک سوال داشتم

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      سوال بفرمایید

  6. محمدرضا گفت:

    پس چرا هرچی توی بازار هست آبی رنگه؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      رنگ های دیگر هم در بازار موجود هست ولی غالبا و پرفروش‌ترین همین رنگ آبی است.

نظر دهید؛ ضمنا اغلب سوالات را در کمتر از چند ساعت پاسخ می دهیم.

پر کردن بخش 'ایمیل' اختیاری است.