شناخت سنگهای قیمتی و خواص آن‌ها

یاقوت زرد: راه تشخیص و قیمت گذاری + خواص کامل سنگ یاقوت زرد

yellow-Sapphire-necklace یاقوت زرد: راه تشخیص و قیمت گذاری + خواص کامل سنگ یاقوت زرد

در ابتدای این مقاله سراغ تاریخچه سنگ یاقوت می رویم و با انواع آن آشنا خواهیم شد، سپس خواص یاقوت زرد اصل را در زندگی و اثرات درمانی آن بر بدن را بررسی میکنم. در ادامه فواید این نگین را از دیدگاه معصومین (ع) در روایات و احادیث و روش های شناخت سنگ یاقوت زرد اصلی را مطالعه می کنیم، همچنین در انتهای مقاله بحث سنگ ماه تولد و روش های قیمت گذاری این سنگ زرد رنگ با ارزش را می خوانیم. همراه شرف آنلاین باشید …

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره تاریخچه کوتاه

این گوهر نوع سرخ‌ رنگ و بلور شده ی کوراندوم می باشد که پس از الماس سخت‌ترین نوع کانی‌ها به حساب می آید. بیشترین معادن این سنگ زرد رنگ با ارزش در کشور های میانمار، سری‌لانکا، تایلند، ماداگاسکار و کنیا قرار گرفته است و با ارزش ترین و زیباترین نوع آن در دره موگوک در کشور میانمار یافت می‌شود.

تاریخچه مربوط به سنگ یاقوت زرد

کوراندوم از کانی‌های سنگ‌های آذرین محسوب می شود که به اکسید آلومینیوم معروف است به شمار می آید و ممکن است این گوهر دارای مقدار ناچیزی از ناخالصی های مانند آهن، کروم، منگنز، مس و تیتانیوم باشد. این ناخالصی‌ها دلیل تشکیل رنگ‌های مختلف همانند زرد، بنفش، کبود، صورتی، نارنجی، و سرخ در کوراندوم می‌ باشد. کوراندوم‌هایی که رنگی به‌ غیر از سرخ و صورتی داشته باشند در دسته ی یاقوت کبود یا همان سفایر قرار می گیرد و کوراندوم‌های سرخ‌ رنگ و صورتی با نام یاقوت سرخ معروف می باشد. سنگ یاقوت زرد نیز یکی از انواع دیگر می باشد که کمتر شناخته شده است اما انگشتر و گردنبند یاقوت زرد اصل زیبایی بسیار خیره کننده و خواص زیادی را دارا می باشد. در ابتدا برای آشنایی حدودی با قیمت انگشتر یاقوت زنانه و مردانه کلیک بفرمایید.

سنگ یاقوت زرد تراش خورده

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره احادیث و روایت معصومین درباره خواص یاقوت زرد

برخی از خواص یاقوت زرد و خواص کلی دیگر انواع آن را که در روایات و کتب اسلامی آمده است با یکدیگر بررسی می کنیم:

۱- از امام صادق (علیه السلام) نقل شده است: دست کردن انگشتر یاقوت زرد مستحب بوده و ثواب بسیار زیادی دارد .

۲- پیامبر (ص) نیز فرموده اند: در دست داشتن انگشتر یاقوت زرد، نابود کننده تنگدستی و فقر می باشد. همینطور ایشان خطاب به امام حسین (ع) فرمودند: فرزندم، انگشتر یاقوت و عقیق به دست داشته باش که پسندیده و مبارک است و هر زمان شخصی به آنها نظر کند نورانیت چهره اش افزون میگردد و اقامه یک رکعت نماز با آن دو، یکسان با هفتاد رکعت نماز بدون آنها است.

۳- امام هشتم شیعیان علی ابن موسی الرضا (علیه السلام) نیز به نقل از امام جعفر صادق (علیه السلام) فرموده اند که همراه داشتن این انگشتر تنگدستی را دور می کند و از میان می برد.

۴- همینطور در حدیثی دیگر از امام هشتم علی ابن موسی الرضا (ع) آمده است که در دست کردن این انگشتر پریشانی و غم را می‌زداید.

۵- همینطور در قسمتی از تاریخ اسلام آمده است که : حضرت علی (ع) همراه خود چهار انگشتر داشتند که یکی از آن ها انگشتر یاقوت بود و آن را به علت نجابت و شرافت در دست می انداختند.

دسته بندی محصولات یاقوت

بر روی دسته بندی ها کلیک کنید تا محصولات مورد نظر را مشاهده نمایید

انگشتر یاقوت (536)

انگشتر یاقوت سرخ (276)

انگشتر یاقوت کبود (279)

گردنبند یاقوت (201)

گردنبند یاقوت سرخ (100)

گردنبند یاقوت کبود (100)

دستبند یاقوت (47)

دستبند یاقوت سرخ (31)

نیم ست یاقوت (56)

نیم ست یاقوت سرخ (25)

نیم ست یاقوت کبود (31)

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره برخی از خواص یاقوت زرد جهت درمان

۱- این گوهر سبب بهبود عملکرد معده می شود و شخص استفاده کننده از آن دچار درد های دستگاه گوارش نمی شود.

۲- در طب سنتی ایران از این سنگ زرد رنگ برای بهبود بیماری هایی مانند غش، صرع، جنون و طاعون استفاده می شود.

۳- سنگ یاقوت زرد باعث استحکام دیواره های رگ ها می شود و از خون ریزی بینی جلوگیری می کند.

۴- همراه داشتن این گوهر سبب تنظیم گردش خون میشود، سموم بدن را از بین می برد و از این راه به تصفیه خون کمک میکند.

۵- از بین بردن فشار خون پایین و ضعفو ناتوانی از دیگر خواص یاقوت زرد می باشد.

۶- بهبود بخشیدن سردردهای عصبی و میگرن از خواص درمانی این گوهر می باشد و برای رفع سرگیجه و بی خوابی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

خواص درمانی انگشتر یاقوت زرد
۷- در علم سنگ درمانی در اسلام، برای از بین بردن درد های موضوعی سنگ یاقوت زرد را بر روی درد های موضعی قرار می دادند و سبب تسکین درد می شد.

۸- این نگین برای رفع ناتوانی های جنسی و بهبود دوره قاعدگی موثر بوده و به آسان شدن زایمان کمک می کند.

۹- یک از مهترین خواص درمانی این نگین کمک به سیستم عصبی بدن می باشد. این نگین در تنظیم عملکرد غده تیروئید موثر است و درمانی قطعی برای کاهش اشتها و مشکلات عصبی قلب می باشد.

۱۰- درمان بیماری های چشم و بهبود دید از خواص درمانی این نگین می باشد. بنابراین استفاده از سرمه این سنگ زرد رنگ توصیه می شود.

۱۱- اگر سنگ یاقوت زرد در اطراف دهان باشد سبب از بین بردن بوی بد دهان می شود.

۱۲- در طب سنتی نیز به خواص یاقوت زرد اشاره شده است. همراه داشتن این انگشتر در دست راست زنان، سبب دور شدن بیماری‌های زنانه می شود.

سنگ های جذاب الماس تراش

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره خواص یاقوت زرد از نظر معنوی

۱- یاقوت زرد سبب استقلال انسان می شود و ترس را نابود می کند.

۲- این سنگ زرد سبب بالا رفتن صبر انسان می شود.

۳- استفاده از این نگین باعث افزایش عزت نفس و رفعت فرد صاحب آن می شود.

۴- این گوهر یکى از سنگهاى مناسب براى مدیتیشن می باشد. این نگین با ارتعاشات خود انرژى استفاده کننده از آن را تقویت مى کند و او را در تصمیماتش کمک می کند.

۵- در کتب قدیمی آمده است استفاده از سنگ یاقوت زرد در اطراف گردن به استفاده کننده از آن کمک می کند تا بتواند قاطعانه صحبت کند و به طرز بیانش احساسی قوی تر بدهد.

۶- از خواص سنگ یاقوت کبود ،سرخ و زرد این است که استفاده از آن شخص را از برقراری ارتباطات تک محوری حفظ میکند و امکان برقراری روابط عاطفی و صمیمانه ای با دیگران را فراهم می کند.

خواص انگشتر یاقوت زرد از نظر ائمه

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره خواص ماورایی یاقوت زرد

یاقوت زرد جز موثرترین و با ارزش ترین نگین های موجود در جهان می باشد که در نوشته های باستانی توسط هندی ها به استفاده از آن توصیه شده است. این نگین به عنوان ” پیرویج ” یا ” پوش رجا ” (سانسکریت) مشهور می باشد، همچنین بیان شده که جا و مقام بسیار بالایی در دنیای طالع بینی دارد. شخص استفاده کننده از سنگ باید از متناسب بودن نگین اطمینان حاصل کند و در دنیای طالع بینی نیز از آن استفاده کند.

خواص کلی یاقوت زرد

یاقوت زرد (yellow sapphire) از صاحبش در مقابل زشتی ها و بلا ها محافظت می کند و کامروایی زناشویی و احساس خوشبختی فوق العاده ای به خانم ها هدیه می دهد. اگرصاحبش زن می باشد، برای او یک مرد واقعی و موفق، دوست داشته شدن، رضایت زناشویی و شادی نشاط را در زندگی زناشویی به ارمغان می آورد. علاوه بر آن در کتاب های باستانی هند درباره خواص یاقوت زرد نوشته شده است که چربی را در بدن کاهش می دهد و بیماری های مرتبط به پوست و گلو را بهبود می بخشد و به تسریع درمان فلج مغزی و منظم کردن گردش خون نیز یاری می رساند.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره چگونه همیشه سنگ یاقوت زرد زیبا بماند؟

۱- چون این سنگ از استحکام بالایی برخوردار است، ذرات کثیف به آسانی روی آن جمع می شوند و ظاهر آن را زشت می کنند. بنابراین، قبل از آرایش کردن و عطر زدن همیشه آن را از خود دور نگه دارید.

۲- برای رفع کدری نگین، از محلول آب گرم و صابون مایع ملایم استفاده شود. برای انجام این کار، یک مسواک نسبتا نرم را به این محلول آغشته کرده و سنگ را با استفاده از مسواک به خوبی تمیز کنید. بعد از آن نگین را به سرعت با آب بشویید و با کمک یک پارچه ی بدون پرز تمیز کنید. همچنین می توانید برای تمیز کردن طلا، نقره و سنگ های خود، از محلول های تمیز کننده موجود در بازار استفاده کنید. برای هر فلز و سنگی محلول خاصی وجود دارد پس دقت شود که برای تمیز کردن این گوهر از محلول های مربوط به آن استفاده کنید. در نظر داشته باشید که برای سنگ ها و فلزات قیمتی از محلول های گران قیمت و معتبر استفاده کنید تا به زیورآلات شما آسیبی نرسد.

روش های نگهداری از سنگ یاقوت زرد

۳- علاوه بر مطالب گفته شده شما می توانید زیورآلات خود را با دستگاه التراسونیک نیز تمیز کنید این دستگاه با گرم کردن آب و با فرستادن موج های صوتی در داخلش باعث می شود که تمام چربی ها و کثیفی های سنگ و انگشتر شما گرفته شود.

۴- اگر سنگ یاقوت زرد شما دچار ضربه شد، در سریع ترین زمان ممکن آن را به یک جواهرساز نشان دهید و از او بخواهید تا نگین را مورد بررسی قرار دهد. تا راهی برای جلوگیری ترک های ایجاد شده یافت شود.

۵- اگر از این نگین و زیورآلات زیاد استفاده می کنید همیشه حواستان به نگین انگشتر و یا دستبندتان باشد زیرا که بعد از گذشت زمان و یا در اثر برخورد ضربه ممکن است نگین شل شده باشد که در صورت مشاهده آن را به یک سوارکار ماهر بدهید تا برایتان سوار کند. به هیچ وجه خودتان اقدام به درست کردن آن نکنید چرا که این کار نیازمند تجربه و دقت می باشد.

۶- در هیچ زمان سنگ یاقوت زرد را در کنار جواهراتتان نگه ندارید. هر یک از زیورآلات را  طور جداگانه نگهدارید زیرا ممکن است این سنگ ها بر روی یکدیگر خش بیندازند بنابراین بهتر است جواهرات را در جعبه های جداگانه نگهداری کنید.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره راه های تشخیص

روش های کلی برای تشخیص سنگ یاقوت زرد اصل وجود دارد:

روش هایی تشخیص یاقوت زرد

۱ – استفاده از دستگاه الکترونیکی در مراکز گوهرشناسی: این دستگاه‌ها  قیمت بسیار بالایی دارند و فقط در آزمایشگاه‌های گوهرشناسی در دسترس می باشد. دستگاه الکترونیکی موجود در آزمایشگاه‌های سنگ شناسی، با توجه به خصوصیات و یا فرمول‌های شیمیایی سنگ، نگین را شناسایی کرده و اصل و تقلبی بودن آن مشخص می‌شود و همچنین عیار سنگ را نیز تخمین می زنند.

تبصره: برای بررسی سنگ ها و تایید اصالت آنان، فقط به آزمایشگاه‌های سنگ شناسی معتبر مراجعه کنید. چرا که سایر آزمایشگاه‌ها (مانند زمین شناسی، خاک شناسی و . . . ) صلاحیت ارائه نظر کارشناسی در مورد اصالت نگین را ندارند.

۲ – استفاده از کارشناسان خبره: تشخیص یاقوت زرد اصل از نوع تقلبی آن نیازمند چندین  سال تجربه در رابطه با سنگ های مختلف می باشد.

روش های تشخیص گفته شده در قبل بهترین می باشند. اما درصورت در دسترس نبودن می توانید خودتان نیز نشانه هایی از این سنگ را چک کنید اما همانطور که گفته شد تشخیص صددرصد کاری بسیار دشوار و نیازمند تجربه فراوان است:

۳- برای تشخیص حتما سنگ را در نور بگیرید و هاله های ابری و ناخالصی ها را در آن مشاهده نمایید. سنگ اصلی اغلب ناخالصی دارد و مانند شیشه صاف نیست. (اگر واقعا یاقوت زرد اصلی مانند شیشه صاف باشد قیمت بسیار بالایی دارد)

۴- همچنین این سنگ باتوجه به سختی بالایی که دارد باید روی شیشه و دیگر سنگ ها خط بیندازد.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره روش های تعیین قیمت سنگ یاقوت زرد اصل

همانطور که می دانید با توجه به قیمت بالای سنگ یاقوت زرد اصل این گوهر در دسته سنگ های قیمتی قرار دارد و فاکتور هایی برای تعیین قیمت یاقوت وجود دارد، لذا برخی از معیار های تعیین قیمت سنگ یاقوت زرد اصل را با هم بررسی می کنیم. البته توجه داشته باشید که بسته به کیفیت، اندازه و محل اکتشاف قیمت یاقوت زرد بین 5 دلار تا بالای 2000 دلار به ازای هر قیراط متغیر خواهد بود.

روش قیمت گذاری انگشتر یاقوت زرد

* یکی از فاکتور های بسیار مهم در تعیین قیمت سنگ یاقوت زرد اصل شفاف بودن سنگ می باشد. هرچه این سنگ شفاف تر و آب دار تر باشد قیمت یاقوت زرد افزایش دارد. ( البته سنگ های زرد تقلبی همانند شیشه صاف و شفاف هستند پس اگر دیدید چنین سنگی بسیار شفاف می باشد در اصلی بودن آن شک کنید.)

* فاکتور بعدی تعیین قیمت یاقوت زرد اندازه سنگ است. هرچه اندازه آن بزرگتر باشد از قیمت سنگ یاقوت زرد اصل تصاعدی و بالاتر می‌باشد. برای مثال سنگ ۱۰ قیراطی ۴ برابر سنگ ۵ قیراطی قیمت دارد با اینکه فقط ۲ برابر آن وزن دارد.

* رنگ سنگ نیز در قیمت یاقوت زرد تاثیرگذار است. هرچه بزرگتر و خوش رنگ‌تر باشد قیمت یاقوت زرد نیز افزایش پیدا می کند. اما به طور کلی تاثیری در خواص یاقوت زرد ندارد.

*معیار های دیگری همچون تراش و… در قیمت گذاری نیز موثر می باشند.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره معادن سنگ یاقوت زرد

کشورهای سریلانکا (سیلان)، تایلند، میانمار و ماداگاسکار جزو معروف‌ترین مناطقی هستند که دارای این گوهر زیبا و درخشان می‌باشند. یاقوت زرد سیلان نسبت به دیگر مناطق فراوان‌تر و شناخته شده‎تر است. نوع تایلندی نیز دارای قیمت کمتری نسبت به دیگر موارد است. به‌طور کلی این گوهر نسبت به دو نوع دیگر خود یعنی کبود و سرخ کمیاب‌تر است. اگر مایلید تا قیمت انواع انگشتر یاقوت سرخ مردانه و زنانه و همچنین قیمت انگشتر یاقوت کبود را مشاهده نمایید به لینک‌های مزبور رجوع بفرمایید.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره سنگ ماه تولد

سنگ یاقوت زرد یکی از سنگ های ماه تولد

انواع سنگ یاقوت بسیار محبوب و پر استفاده هستند و خود یاقوت سنگ اصلی ماه تولد خیلی از ماه های سال است که متولدین آن ماه ها میتوانند از خواص یاقوت بطور ویژه به صورت انگشتر، گردنبند، نیم ست یاقوت و حتی دستبند یاقوت بهره ببرند. یاقوت زرد اصل را نیز می توان بعنوان سنگ ماه تولد آذر در نظر گرفت. متولدین آذر ماه میتوانند از خواص ماورایی این سنگ بطور ویژه بهره ببرند. علاوه بر یاقوت زرد، توپاز زرد و آبی، آمیتیست، یاقوت سرخ و بریل نیز از دیگر سنگ های ماه آذر می باشد. اصلی ترین سنگ ماه تولد آذر نیز فیروزه است. برای نتیجه بهتر گرفتن از این سنگ بهتر است که با توجه به روش های مختلف شارژ سنگ های قیمتی آن را شارژ کنید تا بتوانید بطور دائم از خواص این سنگ بهره ببرید.

محصولات یاقوت

به این صفحه امتیاز دهید. از شما سپاسگذاریم

نظر دهید؛ ضمنا اغلب سوالات را در کمتر از چند ساعت پاسخ می دهیم.

پر کردن بخش 'ایمیل' اختیاری است.