شناخت سنگهای قیمتی و خواص آن‌ها

خواص سنگ فیروزه: شگفت‌انگیزترین خواص انگشتر فیروزه

turquoise-stone-1 خواص سنگ فیروزه: شگفت‌انگیزترین خواص انگشتر فیروزه

این روزها استفاده از سنگ های معدنی همانند فیروزه و عقیق در زیورآلات رونق ویژه ای دارد و در انگشترهای مردانه و زنانه، گردنبند و دستبند زنانه به طور فراوان مشاهده می شود. استفاده از این سنگ ها در ساخت طلا و جواهرات از ۵۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح رواج داشته است. خوب است با خواص سنگ فیروزه و خواص انگشتر فیروزه زنانه و مردانه به طور ویژه آشنا شویم…

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره شهرت فراوان این گوهر در جهان

شهرت سنگ فیروزه در جهان

این گوهر Turquoise یکی از سنگ‌های قیمتی می باشد که از عهد باستان در ایران شناخته شده می باشد؛ البته ناگفته نماند که با توجه به خواص فیروزه و همچنین خواص گردنبند فیروزه، قیمت سنگ فیروزه اصل به عوامل مختلفی بستگی دارد. این سنگ، سنگ آرزوهای تمام شاهان ممالک از زمان کورش کبیر می باشد. در کشور ایتالیا نیز این نگین به گوهر آبی شهرت دارد و به عنوان گران‌قیمت‌ترین جواهر مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین مصریان آن را “سنگ زندگی” می نامیدند. در کشور روسیه یک رسم طولانی وجود دارد که از انگشتر فیروزه در حلقه عروسی به عنوان نماد عشق استفاده می کنند. در انگلستان نیز مردم بر این باورند که خواص فیروزه با عشق پایدار همراه است.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره احادیث معصومین درباره خواص سنگ فیروزه

روایات معصومین در مورد انگشتر فیروزه

۱- از امام صادق (ع) در مورد خواص فیروزه و دیگر انواع انگشتر های قیمتی روایت شده است که دوست دارند هر مومنی پنج انگشتر در دست داشته باشد که یکی از آن ها انگشتری با همین نگین بابت گشایش در کارها می باشد.

۲- نقل شده که امام علی (ع) چهار انگشتر در دست داشتند که سنگ یکی از آنها از همین گوهر بوده برای نصرت و یاری اش.

۳- حضرت محمّد (ص) می فرمایند: خداوند عالمیان فرمودند که من شرم می کنم از دستی که برای دعا و اجابت بسوی من بلند شود و در آن دست انگشتر فیروزه باشد و او را ناامید برگردانم. (منبع : حلیه المتقین – ص۳۳)

۴- از حسن بن علی بن مهران نقل شده است که به خدمت حضرت امام موسی کاظم (ع) رفتم در انگشت آن حضرت انگشتری دیدم که نگینش فیروزه بود وعبارت “الله الملک”بر روی آن حک شده بود، بر آن انگشتر خیره شدم، فرمودند که چه نظر می کنی، گفتم: شنیده ام حضرت علی(ع) نیز انگشتر با همین نگین به همراه داشتند که نقشش “الله الملک” بوده است. فرمودند که آن را می شناسی؟ گفتم نه، سپس فرمودند که این همان انگشتر می باشد و این سنگی می باشد که حضرت جبرئیل(ع) برای رسول خدا (ص) از بهشت هدیه آوردند و پیامبر نیز به حضرت علی(ع) بخشیدند.

۵- به سند معتبر از مفضل بن عمر نقل می باشد که گفت روزی به خدمت حضرت صادق (ع) رسیدم و انگشتر فیروزه‌ای در دست داشتم و ایشان فرمودند که ای مفضل، فیروزه سیر نور دیده های مردان و زنان مؤمنه می باشد و دور گرداننده دردها می باشد.

نظر ائمه در مورد فیروزه
۶- امام جعفر صادق (ع) نیر از خواص فیروزه می فرمایند: هر که انگشتر فیروزه در دست داشته باشد، دستش فقیر نگردد. (منبع: کتاب علامه مجلسی)

۷- در حدیثی از امام رضا (ع) داریم : شخصی به نزد امام رضا (علیه السلام) رسید و از نداشتن فرزند شکایت می کرد. حضرت فرمودند: انگشتری با نگین فیروزه بگیر و بر آن بنویس «رب لا تذرنی فردا وانت خیر الوارثین » (منبع : وسائل ج۵ – ص ۹۴ الی ۹۵)

۸- امام موسی کاظم (ع)می فرمایند: فیروزه سنگی می باشد که جبرئیل برای رسول خدا (ص) هدیه آورده است و رسول خدا نیز آن را به حضرت علی (ع) بخشیدند.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره خلاصه خواص انگشتر فیروزه در احادیث معصومین

بطور خلاصه می توان خواص سنگ فیروزه اصل را که در روایات معصومین آمده، لیست نمود:

الف) فواید انگشتر فیروزه سبب بی نیازى و دفع فقر مى گردد.
ب) رفع مشکل فرزندآوردی
ج) در استجابت دعا مؤثر می باشد.
د) عامل فتح و پیروزى می باشد.
ح) دورکننده درد ها و نور دیده مردان و زنان
و) مورد اخر از خواص انگشتر فیروزه زنانه و مردانه نیز گشایش در امور است

دسته بندی محصولات

بر روی دسته بندی ها کلیک کنید تا محصولات مورد نظر را مشاهده نمایید

انگشتر فیروزه (581)

گردنبند فیروزه (197)

دستبند فیروزه (77)

نیم ست فیروزه (40)

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره خواص سنگ فیروزه اصل در رفع مسمویت ها

از جالب ترین خواص سنگ فیروزه اصل و خواص گردنبند فیروزه و یا انگشتر با این نگین، شفادهندگی می باشد این خاصیت سنگ فیروزه برای تقویت سیستم ایمنی بدن و از بین بردن بیماری هایی همانند آسم، افسردگی شدید، فشارخون بالا، میگرن، عفونت های ویروسی و حتی زهر زدایی ازبدن می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. خاصیت انگشتر فیروزه برای درمان میگرن و سردرد نیز موثر می باشد. استفاده از خواص درمانی سنگ فیروزه برای کاهش التهابات عضلانی، تسکین درد کمر و پروستات نیز مفید است.

دفع مصمومیت ها با سنگ فیروزه

استفاده و بهره بردن از فواید انگشتر فیروزه درد ریح، جنون، درد عضلات بدن و تعداد زیادی از بیماری های داخلی را بهبود می بخشد. کمک به بهبود بیماری صرع از دیگر خواص انگشتر فیروزه زنانه یا مردانه می باشد. در علم سنگ درمانی در اسلام، این نگین را پادزهر تعداد بسیاری از سموم به شمار آورده اند. همچنین از خواص سنگ فیروزه اصل می توان به ابزاری برای علم پزشکی در قرن پانزدهم اشاره نمود.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقرهخواص انگشتر فیروزه بر جسم

درمان مشکلات مفاصل:
از خواص سنگ فیروزه این است که فرایند التیام را تسریع می نماید و در آسیب هایی مانند پارگی رباط ها و تاندون ها و درد مفاصل، موجب زیاد شدن جریان خونی در بافت های عضلانی می گردد.

ضد ویروس و باکتری:
از دیگر خواص انگشتر فیروزه این است که در درمان برخی از نواحی بدن که تحت هجوم میکروب ها و باکتری ها می باشند موثر است. همچنین پاک کننده ی نواحی آلوده ای که در بخش های بدن وجود دارد نیز می باشد.

خواص انگشتر آبی بر بدن

سلامت قلب از دیگر خاصیت سنگ فیروزه:
از خواص اعجاب انگیز انگشتر فیروزه تأثیر آن در بهبود عملکرد و سلامت قلب می باشد. همچنین به بهبود گلو درد، التهابات ریوی و بیماری های دستگاه تنفسی کمک می نماید.

تقویت چشم یکی دیگر از فواید سنگ فیروزه:
نگاه کردن به این گوهر سبب تقویت سیستم بینایی و سلامت چشم می‌گردد و استفاده از سرمه آن و همینطور گذاشتن آن بر روی چشم ها برای تقویت چشم و درمان بیماری های چشمی بسیار تاثیر گزار می باشد. از خواص انگشتر فیروزه در طب سنتی این است که از سرمه این سنگ برای درمان کسانی استفاده می شود که دچار دید کم در شب یا شب کوری می باشند.

فواید سنگ فیروزه در درمان کبد:
اگرچه از نظر علمی اثبات نشده است اما افرادی بر این باورند امواج مغناطیسی ساطع شونده از این سنگ نارسایی های کبد را بهبود می بخشد.

خواص سنگ فیروزه در بهبود گردش خون:
وجود خواص منحصر به فردی همانند درخشندگی، آرام بخش بودن و ساطع شدن امواج مثبتی از این گوهر سبب بهبود عملکرد جریان خون در بدن می شود.

درمان آناروکسی:
آناروکسی نوعی بیماری می باشد که به سبب گرسنگی و کمبود ویتامین در افراد ایجاد می‌گردد که خواص گردنبند فیروزه و یا انگشتر آن و بطور کلی خواص سنگ فیروزه در درمان بیماری هایی از این دست مؤثر می‌باشد.

خواص دستبند فیروزه برای بدن

خواص انگشتر فیروزه در درمان بیماری های عصبی:
امواج ساطع شده و خواص معنوی که در این سنگ وجود دارد سبب آن شده که این سنگ جزو درمان درد های عصبی همانند سردرد های طولانی، سینوزیت، میگرن و … قرار گیرد.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره برخی از عجیب ترین خواص نگین فیروزه

* یکی از خواص انگشتر نفیس فیروزه نیشابور و دیگر انواع آن دفع بیماری می باشد و هنگامی که بر روی بخشی از بدن که دچار بیماری می باشد قرار داده شود، این خاصیت سنگ فیروزه بیماری را به درون خود می کشد و از بدن خارج می کند.

* از خواص سنگ فیروزه که در انگشتر، نیم ست فیروزه ، گردنبند فیروزه و حتی دستبند فیروزه به کار می رود این است که این سنگ با تغییر رنگ خود، خبر از سلامت بدن و نور اطراف بدن شخص می دهد.

*عده ای بر این باورند در هنگامی که ماه کامل می شود با نگاه کردن به ماه و سپس نگاه کردن به این گوهر، در زندگی برکت و رونق اتفاق میوفتد.

*در زمان های گذشته در فلات ایران بر این باور بودند که یکی از فواید سنگ فیروزه این است که این نگین افراد را در مقابل شور چشمی افرادی دیگر مراقبت می کند به این دلیل به طور معمول در سر در خانه ها، مغازه ها و … آن را آویزان میکردند.

* از خواص انگشتر فیروزه زنانه یا مردانه می توان به خواص معنوی فراوان آن از جمله مراقبت از انسان ها در انجام جمله فعالیت های ریسک دار و خطرناک اشاره نمود.

*افرادی بر این باورند که این نگیم نماد قدرت و ایمان می باشد و پاک‌سازی ذهن و روح از فواید انگشتر فیروزه می باشد.

*از دیگر خواص سنگ فیروزه این می باشد که نماد بخشندگی، خلوص و مهر و لطافت می باشد، دوستی را حفظ و در گذر زمان، دشمنی را به دوستی و مهر تبدیل می کند.

ویژگی های نگین فیروزه*این نگین به توان شخص برای تفکر عمیق و تمرکز حواس قدرت می بخشد. قرار دادن این سنگ بر روی چاکرای چشم سوم «وسط پیشانی» سبب بالا رفتن سطح ادراک و هوش و قدرت تمرکز در اشخاص می گردد. بطور کلی این سنگ موثر در افزایش احساسات مثبتی مثل محبت، عشق و علاقه به علم و هنر می گردد.
*از خواص انگشتر فیروزه افزایش رزق و روزی و رونق کسب و کار می باشد و سبب موفقیت و پیروزی در کارها می شود.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره خواص انگشتر فیروزه بر روح

خواص سنگ فیروزه برای زنان بادار:
از خواص انگشتر فیروزه برای زنان باردار ایجاد حفاظت و آرام بخشی برای آنان می باشد.

افزایش سعه صدر:
یک خاصیت سنگ فیروزه این است که امواج این سنگ آرام بخش هستند همچنین سبب تقویت امواج مثبت درونی افراد می گردد و علاوه بر سلامت روح و روان منجر به افزایش صبر و سعه صدر نیز می‌گردد.

هماهنگی زندگی زناشویی دیگر فواید سنگ فیروزه:
از خواص سنگ فیروزه موجب نزدیک شدن قلب ها و بهبود روابط عاطفی و روحی بین زن و شوهر می شود و این خاصیت انگشتر فیروزه حس وفاداری را در طرفین تقویت می کند.

درمان افسردگی:
یکی دیگر از فواید انگشتر فیروزه این است که سبب انتقال نیروهای خاصی به بدن فرد شده و آن را از حالت یکنواختی در زندگی خارج کرده و شادی بخش و نشاط آور می‌باشد بدین جهت در کاهش افسردگی افراد مفید می‌دانند.

خواص فیروزه بر روح و روان

تقویت اعتماد به نفس:
یک خاصیت انگشتر فیروزه این است که وجود نیروهای منحصر به فرد و مغناطیسی در این گوهر موجب هوشیار شدن و فعال گردیدن نیروهای درونی فرد شده و حس اعتماد به نفس را در انسان قوت می بخشد.

دفع کابوس های شبانه خاصیت انگشتر فیروزه:
از خواص انگشتر فیروزه این است که اشخاص را در برابر خواب های پریشان و کابوس های کسل کننده حفظ می کند و به طور کلی امواج منفی و مضر را از ما دور می سازد.

تقویت اراده با سنگ آبی

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره نگهداری سنگ فیروزه

با توجه به خواص نگین فیروزه باید در نگهداری و مراقبت از آن بسیار حساس بود و توجه لازم را داشت چرا که این نگین اگر در معرض نور شدید و یا حرارت زیاد قرار بگیرد رنگ اصلی خود را از دست میدهد و ممکن است به تدریج به رنگ سبز تغییر کند و این جزء خواص نگین فیروزه میباشد. این سنگ اگر در معرض مواد شیمیایی قرار بگیرد آسیب دیده و ضعیف می شود و دیگر به خوبی اول خواص نگین فیروزه اصل و سالم را ندارد. برای بهره بردن از خواص نگین فیروزه بایستی مواد شیمیایی و مخصوصا مواد چرب و روغنی را از آن دور نگهدارید.

به این صفحه امتیاز دهید. از شما سپاسگذاریم

113 دیدگاه در “خواص سنگ فیروزه: شگفت‌انگیزترین خواص انگشتر فیروزه

  1. محمد گفت:

    سلام ببخشید انگشتر فیروزه را در انگشت راست بهتر است یا دست یا انگشت‌ چپ

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      در دست راست استفاده بفرمایید.

  2. شهرام گفت:

    سلام
    یک انگشتر در وسایل متفرقه چند سال پیشم پیدا کرده ام آیا استفاده کنم منعی ندارد امکان داره بدی و شر هم داشته باشه. نگینش فیروزه هست

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      اگر برای خودتان نیست که نباید مال غیر را استفاده کنید. اگر برای خودتان هست بهتر است یک پاکسازی انجام و سپس استفاده کنید.

  3. اصلان گفت:

    سلام ممنون از مقاله خوبتون.
    من یک انگشتر فیروزه دارم رنگش آبی روشنه
    داخل خاک گلدون گذاشتم رنگش پر رنگ شد. سبزه انگار
    آیا خراب شده؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      آبی به سبز تبدیل شده است؟ متاسفانه فیروزه مرده است. این نگین حساس است نباید چربی و مواد شیمیایی زیاد بهش برسد و ترجیحا اصلا تماس نداشته باشد.

  4. سجاد گفت:

    آیا نگین فیروزه آمد نامد هم داره یا خیر

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      خیر اینطور نیست.

  5. ناشناس گفت:

    سلام. فیروزه باید تو دید باشه. یا بصورت گردنبند مردانه هم موثره

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      ضرورتی ندارد در دید باشد.

  6. احمد گفت:

    چون
    مرده سنگ فیروزه زنده و مرده دارد
    و اگر به اون سرکه و روغن بخورد می میرد.

  7. ناشناس گفت:

    ممنون از راهنمایی شما توضیحات عالی بود🌹

  8. خالقداد گفت:

    سلام برادر من یک انگشتر فیروزه شجری دارم که روی زغال افتاده یک گوشش یکم سبز شده خواستم بدونم قابل ترمیم است؟ و چطوری ترمیم کنم ممنون میشم اگر راهنمایی کنید؟؟؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      اگر تغییر رنگ داده باشد و تبدیل به رنگ سبز شده باشد معمولا کاری برای اصلاح آن نمی توان کرد با این وجود به یک فیروزه تراش نشان دهید شاید با پولیش و کمی تراش بتواند آن را اصلاح کند.

  9. ناشناس گفت:

    با سلام انگشتر فیروزه به کدام دست و انگشت باشه بهتره

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      دست راست و در انگشت کوچک و کناری اش بگذارید بهتر است.

  10. امین گفت:

    آیا این ک سنگ فیروز امد و نیامد دارد و متولدین ماه خاص میتونن استفاده کن حقیقت

    1. علی گفت:

      سلام‌ آیا خاصیت سنگ بستگی به سایز سنگ داره

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      در اکثر مواقع خیر اما در بحث سنگ درمانی بعد از تشخیص ضعف در چاکراهای بدن ممکن است سایز سنگ در تجویز موثر باشد.

    3. شرف آنلاین گفت:

      خیر صحیح نیست.

  11. محمدعلي رضائي گفت:

    سلام میخواستم بدونم راهی هست که سنگ فیروزه رو اشباع کرد که دیگه رنگش تغییر نکنه

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      فرایندهای بهسازی و احیایی وجود دارد.

    2. خدیجه گفت:

      ببخشید کجا میتوان بهسازی و احیا کرد

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      کارگاه های فیروزه تراشی این کار را میتوانند انجام دهند.

  12. محمد گفت:

    سلام. دوستی دارم میگه استفاده سنگ فیروزه برای متولدین اسفند خوب نیست. آیا این درسته؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      خیر
      استفاده بفرمایید.

  13. امیر مهدی گفت:

    با سلام
    نگین فیروزه قیمتش چقدره ؟

    1. مرتضی گفت:

      سلام رفیق.
      من خودم نیشابوری هستم و فیروزه بازم.
      قیمت بستگی به رگه های روی سنگ داره. سلیقه ای هست یعنی یک نفر با رگه زیاد میپسنده و یک نفر بدون رگه.
      اما درکل یک نگین کوچیک از ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار تومن شروع میشه و تا ۱ میلیارد هم داریم.

    2. حسین بهروزی گفت:

      سلام مثلاً یه سنگ دوسانتی چند قیمته

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      به لینک محصولات فیروزه مراجعه بفرمایید.

  14. کیمیا گفت:

    باسلام و احترام…
    مقاله تون خیلی عالی بود.
    مخصوصا به دلیل استفاده از روایات و معتبر بودن منابع.
    خیلی خیلی متشکریم.

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام و سپاس از نظر لطف شما

  15. ناشناس گفت:

    ببخشید اگر سنگ فیروزه یک مقدار کم نگین سبز شده باشد رنگ سبز اضافه میشود برای خواصش مشکلی پیش نمیاید اگر فیروزه سبز شود یا یک مقدار کم سبز شود باید چه کاری انجام داد که به رنگ اول برگردد

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      اگر از اول سبزی نگین از خودش باشد که هیچ مشکلی نیست اما اگر بر اثر تماس با چربی و … تغییر رنگ داده باشد اصطلاحا فیروزه مرده است و کار زیادی نمی توان برای بازیابی انجام داد.

    2. خالقی گفت:

      سلام سنگ من یک کم از وسط حالت مردگی دارد چکار می شود کرد

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      یعنی اول آبی بوده و بعد سبز شده است؟ عملا کاری نمی توان کرد مگر اینکه گوشت سنگ زیاد باشد و از یک تراشکار حرفه ای برای ساییدن سطح سنگ کمک بگیرید.

  16. ناشناس گفت:

    سلام آیا سنگ فیروزه کشمیر هم همان خواص فیروزه نیشابور رو دارد؟
    از نظر قیمت یک گردنبند سه طبقه تمام فیروزه کشمیری چقدر می ارزد؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      احتمالا شما منظورتان سنگ هاولیت است که مشابه فیروزه است اما خواص آن را ندارد و اساسا سنگ دیگری است.

  17. ناشناس گفت:

    گلاب چی گلاب هم مشکل داره؟

  18. علیرضا گفت:

    آیا دستی که عرق میکنه روی رنگ نگین فیروزه تاثیر داره
    ممنون

    1. امیر گفت:

      فک نکنم

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      نمونه مشابهی که بخواهد با عرق دست به نگین لطمه وارد کند خیلی مشاهده نشده است اما به هرحال فیروزه نگین حساسی است مراقب باشید.

  19. فیروز گفت:

    ببخشید چجور سنگ فیروزه رو تقویت کنیم

    1. ابراهیم گفت:

      ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در روی سنگ رو مخالف جهت آب جاری قنات که بدون کلر باشه قرار بده تا تقویت بشه

    2. عادل گفت:

      چطور سنگ فیروزه را فعال کنم

    3. شرف آنلاین گفت:

      متوجه منظور جنابعالی نشدیم.

    4. شرف آنلاین گفت:

      متوجه منظور جنابعالی نشدیم.

    5. مریم گفت:

      سلام ببخشید این همه خواصی که در روایات وارد شده همه برای انگشتر ها بیان شده. سوال من این است دستبند و گردنبند هم همان اندازه خاصیت دارند یا به خاطر قرارگیری در جایی غیر انگشت خواص انگشتر را ندارند؟

    6. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      از نظر بحث چاکر درمانی باتوجه به ضعف های جسمی و روحی هر فرد باید هر سنگ در نزدیکی یکی از چاکراهای مخصوص بدن قرار گیرد. یکی به صورت گردنبند کوتاه، دیگری گردنبند بلند، یکی به صورت انگشتر و مدل های مختلف دیگر اما از نظر روایی متناسب با هر روایت میتوان نتیجه گرفت که ایا استفاده به صورت انگشتر الزامی است یا به صورت گردنبند هم مشکلی ندارد ولی به هرشکل اگر در روایت امده به صورت انگشتر که چه بهتر به صورت انگشتر استفاده کنید. ضمنا روایتی وجود دارد که برای مثال گفته شده باشد که فلان سنگ به صورت گردنبند استفاده شود.

    7. زویا گفت:

      سلام ببخشید برای اینکه سنگ صدمه نبیند میتوانیم رزین کاری کنیم چون مایع شفاف رزین رویش را میگیرد برای جذب خاصیتش تاثیری دارد یا باید سنگ قابل لمس باشد؟ لطفا دقیق راهنمایی بفرمایید ممنون

    8. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      اگر خواص سنگ نیز برای تان ارزشمند است و صرفا جنبه زیبایی را ملاک قرار نمی دهید توصیه میکنیم رزین نزنید چون بلحاظ بحث چاکرادرمانی هنگام استفاده از سنگ ها باید در تماس با چاکراها باشد.

  20. امین ندیمی گفت:

    با سلام
    چگونه میشود تشخیص داد سنگ فیروزه را؟ از روی رنگ فقط مشخص هست یا وزن و یا دیگر نشانی ها؟

    1. ناشناس گفت:

      فعال نمیشود
      نمیدانم

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      لطفا به مقاله تشخیص سنگ فیروزه مراجعه نمایید.

  21. گیتی گفت:

    سلام،آیا در دوران قاعدگی میتوان از سنگ فیروزه استفاده کرد؟

    1. مریم گفت:

      سلام برای رزق و روزی چه سنگی بندازم و انرژی مثبت در کار و زندگی

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      سنگ عقیق و همچنین سنگ شرف الشمس توصیه می‌شود.

    3. شرف آنلاین گفت:

      مشکلی ندارد

  22. گیتی گفت:

    سلام، آیا اگر یک خانم در دوره قاعدگی باشد میتواند از سنگ فیروزه استفاده کند؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      مشکلی ندارد.

  23. حسین گفت:

    سلام ببخشید هرچه سنگ نیشابوری ابی باشد خواصش بیشتره یا نه

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      خیر در خواص کلی تفاوتی فقط در قیمت تفاوت دارند.
      همچنین توجه داشته باشید که مبحثی وجود دارد به نام رنگ درمانی که اگر از آن مقوله به قضیه نگاه کنیم میتواند دارای تفاوت اندکی باشد.

  24. حنا گفت:

    سلام خسته نباشید
    آیا آب و صابون برای انگشتر فیروزه ضرری دارد؟
    چون انگشتر مدام در دست است و نمیشه هر سری از انگشت خارج کرد.

    1. سینا گفت:

      سلام بله ضرر دارد و بهتر است خارج شود

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      آب که مشکلی ندارد ولی نسبت به مواد شوینده مخصوصا مواد شوینده قوی حساس باشید.

    3. علی گفت:

      سلام
      من یک انگشتر فیروزه نیشابوری دارم
      یه لکه سبز داخل اون ایجاد شده
      میخواستم ببینم که آیا خواص سنگ هم از بین رفته یا نه؟

    4. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      اگر فقط یک لکه کوچک ایجاد شده همچنان آن را استفاده کنید.

    5. ناشناس گفت:

      برای دو سه بار هم مشکلی ایجاد میکنه؟
      چون من تازه متوجه شدم ضرر داره برای سنگ

    6. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      ببینید بیشرین تاثیر رو روغن و مواد روغنی دارند مانند برخی مواد ارایشی و کلا فیروزه سنگ حساسی هست. اگر رنگ سنگ شما در نقاطی از ابی به سبز تغییر پیدا نکرده این یعنی که مشکلی برای نگین شما به وجود نیامده است.

  25. امیر گفت:

    سلام .شنیدم انگشتر فیروزه چرب شده را اگر به مرغ خانگی بخورانیم و بعد دفع کند فیروزه سالم وچربیش برطرف میشه ایا درسته؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      در بین عوام این مطلب گاها بیان می شود اما بعید است و اصلا توصیه نمیکنیم!

  26. امیر گفت:

    سلام میبخشید فیروزه ی سبز هم همین خواص رو داره ؟ و اینکه اگر از وسط نصف شده باشه و به بچسبونیم ، احیانا خواصش از بین نمیره؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بله همان خواص را دارد. با نصف شدن هم مشکلی برای خواص و فواید فیروزه ایجاد نمی شود.

  27. امیر گفت:

    یه سوال دارم من یک سنگ فیروزه ی نصف شده دارم اگر نصف شده باشد خواص آن از بین میرود یا نه

    1. شرف آنلاین گفت:

      خیر خواصش از بین نرفته است.

  28. اعظم گفت:

    باسلام خسته نباشید من انگشتر فیروزه رو تو ماشین گذاشتم مشکلی نداره جلوی نور آفتاب

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      تا حالا که مشکلی در این رابطه شنیده نشده است.

  29. بنیامین گفت:

    با سلام آیا میشود سنگ فیروزه رو در بازو بندنگهداری کرد و ایا همان خواص را دارد؟؟

    1. قربانی گفت:

      بله مشکلی ندارد

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      در روایات فیروزه به صورت انگشتر توصیه شده است اما به نظر می رسد همراه داشتن این فیروزه هم خاصیت دارد

  30. فری گفت:

    من چند تیکه سنگ فیروزه دارم و خیلی خوشحالم فرقی نمیکنه با نگین سنگهای تیکه تیکه هست ک هنوز تراش نخورده خواص دارد ممنون ابی روشن هست و شادابی بخشه وقتی بهش نگاه میکنم

    1. امیر محمد گفت:

      سلام انگشتر فیروزه بد بیاری برام داره دلیشو میدونید

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      دلتون را بد نکنید ان‌شاءالله که برای شما سراسر خواص به همراه داشته باشد اما توصیه می شود پاکسازی و شارژ سنگ فیروزه را انجام دهید.

  31. هوشنگ توکلی گفت:

    سلام آیا مایع ظرفشویی و امثالهم برای فیروزه مضر است ؟

    1. ناشناس گفت:

      سلام فیروزه افغان و نیشابور و کرمانی از لحاظ انرژی فرق دارند؟

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      از باب بحث سنگ درمانی تفاوتی در منابع ذکر نشده است.

    3. ناشناس گفت:

      بله عطر عرق مایع ظرف شویی باعث خراب شدن آن می‌شود

    4. شرف آنلاین گفت:

      فیروزه سنگ حساسی است و مخصوصا باید از چربی ها و مواد شیمیایی دور نگهداری شود.

    5. حسین گفت:

      سلام اگر انگشتر فیروزه تو یه موقع مشخص از سال گم بشه معنی خاصی داره؟

    6. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      خیر معنی خاصی ندارد.

  32. ناشناس گفت:

    سلام من یک سنگ فیروزه دارم و ترک برداشته است علت آن چیست

    1. نسرین گفت:

      سلام
      رفع بلا از خودت شده

    2. ناشناس گفت:

      کار خداست

    3. علی گفت:

      چشم

    4. شرف آنلاین گفت:

      باسلام
      احتمالا ضربه خورده است دلیل خاص دیگری ندارد.

  33. ناشناس گفت:

    سلام روز بخیر در خواص فیروزه شجری عجمی فرقی هست؟ معصومین به کدام مدل اشاره داشتن؟ ایا اگه فیروزه خیلی هم بزرگ نباشه در حد یه لوبیا ایا خواص داره؟ تشکر

    1. امین گفت:

      سلام نگین روغن خورده باشه رنگ سبز بشه خواص از بین میره

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      فرقی در احادیث ذکر نشده است.
      از منظر بحث سنگ درمانی بله ممکن است تفاوت داشته باشد ولی از نظر روایی تفاوتی ذکر نشده است.

  34. naser گفت:

    سلام. یک گزارش علمی معتبر از تاثیرات انواع سنگ ها و جواهرات بر بدن می خواهم. ایا سایتی وجود دارد؟

    1. reza گفت:

      اگه روش روغن بریزه خراب می شه

    2. آیوز گفت:

      آیا سنگ فیروزه باعث دور شدن اجنه میشود؟ اگر نه چه سنگی برای دور شدن اجنه موثر است؟

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      سنگ حدید هفت جلاله تهیه نمایید. برای مطالعه بیشتر به مقاله حدید صینی مراجعه نمایید.

    4. شرف آنلاین گفت:

      باسلام
      میتونید کتاب های تنسوخ نامه ایلخانی و درمان با جامدات رو مطالعه بفرمایید.

  35. رامیان گفت:

    سلام فیروزه خیلی خوبه و خواص زیادی داره ولی فیروزه نیشابور بصورت خام به کشور های خارجی فروخته میشه و بعد گران تر به ما داده میشه.

  36. امید گفت:

    چگونه بفهمیم نگین فیروزه اصل است

  37. بردبار گفت:

    سلام بنده مداح هستم میگن سنگ فیروزه برای صدا هم خوبه اینو از دوستان شنیدم واقعیت داره؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام
      بله این مورد گفته میشه که اگه فیروزه رو روی چاکرای گلو قرار بدید برای تقویت تارهای صوتی خوب هست.

  38. قاسم گفت:

    من یک سنگ فیروزه خریدم ولی بعد یه مدت رنگش سبز شد علتش چیه؟ میشه درستش کرد؟

    1. میثم گفت:

      من یه جا خوندم تغییر رنگ فیروزه زمانی اتفاق میوفتد که خطری جان شما رو تهدید میکرده و از سرتون گذشته حتما صدقه بدید

    2. ناشناس گفت:

      چون کثیف شده چرب شده بذارید داخل گلاب درست میشه

    3. ناشناس گفت:

      اون فیروزه اصطلاحا مرده و دیگه خواصی که باید رو نداره
      دلیل خراب شدنش هم مواد شیمیایی هست مثل شوینده بنزین و …

    4. محمد نوری گفت:

      سلام ممنون بابت مطالب ازشمندتون

    5. شرف آنلاین گفت:

      باسلام
      همونطور که در مقاله هم اشاره شده احتمالا نگین شما با چربی و روغن زیادی در ارتباط مستقیم بوده که باعث این تغییر رنگ شده
      اگر تغییر رنگ خیلی سطحی باشه امکان اصلاح هست وگرنه متاسفانه خیر

نظر دهید؛ ضمنا اغلب سوالات را در کمتر از چند ساعت پاسخ می دهیم.

پر کردن بخش 'ایمیل' اختیاری است.