شناخت سنگهای قیمتی و خواص آن‌ها

عقیق یمنی: روش تشخیص + شگفت انگیزترین خواص عقیق سرخ یمنی اصل

Agate-Beautiful-Ring-1 عقیق یمنی: روش تشخیص + شگفت انگیزترین خواص عقیق سرخ یمنی اصل

عقیق یمنی چیست؟ عقیق یمنی اصل چه رنگی است؟ تفاوت نگین عقیق سرخ با قهوه ای و دیگر رنگها در چیست؟ مقاله ای که مشاهده می‌کنید شامل معرفی کامل، نحوه نگهداری از سنگ عقیق یمنی و انگشتر آن، راه های تشخیص سنگ اصلی و تشخیص عقیق های بهسازی شده، انواع و خواص عقیق یمنی براساس احادیث معصومین و منابع علمی می باشد که به طور مفصل به آن اشاره شده است. برای آشنایی با خواص اعجاب انگیز این گوهر ارزشمند با شرف آنلاین همراه باشید …

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره عقیق یمنی

عقیق یمنی چیست؟ معروفت ترین رنگ در اذهان عمومی رنگ سرخ نگین عقیق سرخ است که تقریبا اکثریت سنگ یمنی را با این رنگ می شناسند اما این گوهر دارای چندین رنگ متنوع نظیر کبود، یاسی، مشکی، پرتقالی، قهوه ای و … می باشد. برای مشاهده رنگ‌های مختلف انگشتر عقیق یمنی کلیک کنید. در مورد عقیق یمنی باید بگوییم که معادن آن از قدیمی ترین، باکیفیت ترین و بهترین معادن این گوهر در جهان محسوب می‌شوند.

انگشتر عقیق یمنی پرتقالی

در شرح این گوهر باید گفت که این سنگ با ارزش از کشور یمن استخراج میشود و کیفیت و برتری سنگی که از معادن یمن استخراج می شوند، در قیاس با دیگر معادن به مراتب بیشتر بوده و از قیمت بالاتری برخوردارند. خوب است بدانید که بدلیل خواص عقیق سرخ یمنی و دیگر انواع آن معمولا این گوهر خوش رنگ و زیبا، یک دست و کمیاب بوده و اکثر علاقه مندان به سنگ های قیمتی و کلکسیونى، از میان انواع مختلف آن معمولا به دلیل زیبایی و خواص سنگ عقیق یمنی سرخ و قهوه ای را انتخاب میکنند. البته بایستی توجه نمود که انواع دیگر این گوهر نظیر خراسانی، برزیلی و … نیز در این بین جایگاه خاص خودشان را دارند و بی ارزش نیستند. این نگین را با عناوینی نظیر یمن، یمانی و… نیز می‌شناسند.

انگشتر عقیق سرخ یمنی
در کشور ما، ایران بیشترین کاربرد و استفاده از عقیق یمنی در ساخت زیورآلات و جواهراتی نظیر انگشتر و گردن آویز می‌باشد. به دلیل احادیث، توصیه ها و روایات فراوانی که در دین اسلام در مورد استحباب و ثواب استفاده از عقیق یمانی وجود دارد، استفاده و کاربرد سنگی که منشا و مبدا استخراج آن کشور یمن می‌باشد در ایران و همچنین مسلمانان سایر کشورهای دیگر طرفداران زیادی دارد که در ادامه به طور کامل به آن خواهیم پرداخت. البته این اقبال در خصوص خواص سنگ عقیق یمنی قهوه ای (جزع یمانی) و سرخ از قدیم وجود داشته چنانچه که امیر معزی در این خصوص و در یکی از اشعار خود می‌فرماید :
می به رنگ عقیق یمن که چون ز قدح
دهد فروغ که گویی ستاره یمن است

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره مشخصات

  • سختی سنگ عقیق یمنی  ٧ _ ۶/۵ می‌باشد.
  • عقیق یمنی اصل چه رنگی است؟ پرتقالی، قرمز (سنگ عقیق سرخ معروف ترین رنگ ان است)، قرمز مایل به قهوه ای، قهوه ای، جگری (کبدی)، کرمی مایل به زرد، کبود، سوسنی، عسلی و سیاه
  • از نوع دانه ریز کوارتز است.
  • دارای شفافیت کم تا زیاد.
  • دارای وزن مخصوص در حدود 2.6
  • از قدیم قبایل و ملل کهن در نقاط مختلف جهان، این گوهر ار مقدس و با ارزشی  می‌دانستند و به همین علت آن را از خود دور نمی‌کردند آن‌ها بر این باور بودند که این نگین در برابر حوادث و بلایا از آنها محافظت می‌کند.

دسته بندی محصولات عقیق

بر روی دسته بندی ها کلیک کنید تا محصولات مورد نظر را مشاهده نمایید

انگشتر عقیق یمنی (546)

انگشتر عقیق سرخ (613)

انگشتر عقیق کبود (217)

انگشتر عقیق مشکی (سیاه) (171)

گردنبند عقیق یمنی (162)

گردنبند عقیق سرخ (148)

گردنبند عقیق کبود (77)

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره کانی شناسی

عقیق، سنگی سیلیسی و نوعی از در کوهی است که غالبا از سنگ یمانی ساخته شده است. ترکیب شیمیایی آن ۱۰۰% SiO۲ یا سیلیس است که  گاهی عنصرهایی نظیر Al ،Fe،Mg ،Ca ،Ni ،Cr در کنار آن قرار می‌گیرد. از خواص عقیق یمنی و به طور کلی انواع آن، ریزدانه بودن و شفافیت رنگش است. این سنگ درخشان و دارای چمک بلورین می‌باشد. بهترین آن زرد، قرمز و سفید است. یک نوع از آن دانه های فراوان میکا دارد و براق می‌باشد، دلربا نامیده می‌شود. شکل بلورهای آن، ظریف و شش گوش است. این کانی با هیدروکسید پتاسیم (KOH) ترکیب و حل می‌شود. این سنگ به شکل بافت های گره خورده در صخره سنگ گدازه های آتشفشانی مشاهده می‌شود و  وقتی صخره ها شکافته می‌شوند، با اشکال و رنگ های بی‌نظیری ظاهر می شوند.

شناسایی سنگ عقیق یمنی

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره خواص عقیق سرخ یمنی در احادیث

دلیل اهمیت استفاده از عقیق یمنی چیست؟ مهم ترین روایات در مورد خواص سنگ عقیق یمنی چیست؟ در احادیث به استفاده از خواص انگشتر عقیق یمنی و خواص سنگ عقیق یمنی قهوه ای بسیار توصیه شده است که با مطالعه آنها میتوانیم به جواب سوالات مطرح شده دست یابیم:

۱- در روایتی از حضرت محمّد (ص) درمورد این سنگ میخوانیم: در شب معراج که به آسمان ها سفر کردم (به عرش رفتم) به درجه ای رسیدم که نزدیکتر از آن به مرتبه ربوبیّت، ممکن و تصور پذیر نیست. پس خداوند در آنجا با من در میان دو کوه از عقیق سخن گفت. (الشیعه فی احادیث الفریقین، ص ١۶٨)

۲- زیاد قندى از امام موسی کاظم، از پدران بزرگوارش (ع) از حسین بن على (ع) روایتی در باره خواص سنگ عقیق یمنی و همچنین خواص انگشتر عقیق یمنی و به همراه داشتن آن نقل کرده است که فرمود: هنگامى که خداوند، موسى بن عمران را آفرید و در طور سینا با او سخن گفت، بر زمین نظرى افکند و از نور روى خود عقیق را آفرید، سپس در آن زمان فرمود: بحقّ خودم بر خود لازم کردم که کسى را که (انگشتر) عقیق دست داشته باشد، به آتش جهنم عذاب نکنم به شرط آن که على (ع) را دوست داشته باشد.

۳- امام صادق علیه السلام در روایتی از فواید و خواص عقیق فرموده اند که خداوند دستی که برای دعا کردن به درگاهش بلند می شود دوست دارد با این انگشتر باشد. ( مکارم الاخلاق ص ۸۸ ، وسائل الشیعه : ۵ /۹۱ )

۴- درباب فضیلت و خواص عقیق یمنی ذکر این مورد جالب توجه است که روزی جبرئیل به نزد پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله) آمد و فرمود:
«یا محمد ربّی یقرؤک السّلام و یقول لک: البس خاتمک بیمینک و اجعل فصّه عقیقاً و قل لابن عمّک یلبس خاتمه بیمینه و یجعل فصّه عقیقاً…
ای محمد! پروردگارم به تو سلام می رساند و می فرماید: انگشترت را در دست راست کن و سنگ آن را عقیق بگذار و به پسر عمویت (علی (ع)) نیز بگو انگشترش را در دست راست بگذارد و برای آن نگین عقیق قرار دهد». این یکی از مهمترین و با ارزش ترین خواص انگشتر عقیق یمنی است که در روایات به آن اشاره شده است.
سپس علی (ع) درباره این سنگ سوال می فرمایند و حضرت محمد (ص) فرمایند: «کوهی است در یمن».

خواص سنگ قرمز با حکاکی

سنگ عقیق سرخ با حکاکی زیبای امیری حسین و نعم الامیر

۵- امام صادق (ع) فرمودند: دوست دارم هر مومنی پنج انگشتر در دست داشته باشد، عقیق بابت دفع و دوری  از فقر، فیروزه بابت گشایش در امور، یاقوت برای دفع پریشانی، حدید بابت پیروزی بر دشمنان، درنجف برای آسان شدن امور

۶- از دیگر روایات نقل شده درباره خواص عقیق یمنی این است که حضرت امیر المؤمنین (ع) چهار انگشتر در دست می کردند، انگشتر یاقوت برای شرافت و زیبایی آن، فیروزه برای پیروزی و یاریش، حدید صینی برای قوتش و انگشتر عقیق برای محافظت و دفع دشمنان و بلاها که از خواص انگشتر عقیق یمنی هستند.

۷- در حدیث صحیح از حضرت علی بن موسی الرضا (ع) آمده که این گوهر فقر و تنگدستی را برطرف می‌کند و در دست کردن آن، نفاق را از بین می‌برد.

۸- امام رضا (ع) نیز در مورد خواص انگشتر عقیق یمنی فرمودنده اند هرکه قرعه به این انگشتر بزند، بهره او بهتر و کامل تر بیرون می آید.

۹- در روایتی معتبر از امام جعفر صادق علیه السلام نقل شده است که انگشتر عقیق در دست کنید که مبارک است و هرکس که این انگشتر در دست داشته باشد، امید است که عاقبش به خیر و نیکی باشد. (کتاب حلیه المتقین از علامه محمد باقر بن محمد تقی مجلسی)

۱۰- همچنین امام صادق علیه السلام درباره خواص عقیق یمنی فرموده اند که حرز در سفر است و دست کردن انگشتر آن در زمان سفر، انسان را از آسیب های سفر حفظ می‌کند و مصون می دارد. ( کافی ۶ / ۴۷۰ ، الامان ص ۵۲ ، وسائل ۵ / ۸۹ ، و ۹۰ )

۱۱- امیر مومنان علی علیه السلام از خواص سنگ عقیق یمنی می فرمایند : شخصی که انگشتر عقیق در دست دارد و دو رکعت نماز با آن بجا آورد، ثواب آن دو رکعت، برابر است با هزار رکعت نمازی که بدون آن خوانده شود. ( اعلام الدین ص ۳۹۳ ، بحارالانوار : ۸۰ / ۱۸۷ ، عده الداعی ص ۱۳۰ ، وسائل الشیعه ۵ )

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره خواص معنوی عقیق

۱- یکی از خواص سنگ عقیق یمنی همراه داشتن آن فقر را دور می‌کند از بین می برد.

۲- باعث  فراخی و زیادی رزق و روزی می شود.

۳- دفع بلا، در برابر حوادث و خطرات که از صاحب آن محافظت می کند.

۴- برای محافظت از چشم زخم توصیه شده است.

۵- ترس را از بین می‌برد و شجاعت را برای صاحبش به ارمغان می آورد.

۶- سنگ عقیق باعث خوش شانسی و خوش اقبالی فرد استفاده کننده از آن نیز می‌باشد.

خواص معنوی عقیق یمنی

انگشتر دست ساز با سنگ عقیق سرخ یمنی

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقرهخواص عقیق برای بدن

۱- برای درمان بیماری های دستگاه گوارش بسیار مفید است.

۲- دیگر خاصیت از خواص سنگ عقیق اصل این است که همراه داشتن آن برای دردهای استخوانی به خصوص کمر درد مفید است.

۳- برای جلوگیری از خونریزی های شدید  به خصوص برای بانوان توصیه می شود.

۴- این سنگ بسیار پر انرژی می‌باشد و برای ناراحتی های روحی و بر طرف شدن غم و اندوه مفید است و همینطور آرامش بخش و باعث نشاط و شادی است.

۵- این سنگ همچنین برای درمان بیماری های پوستی از جمله آکنه استفاده می‌شود. برای این کار باید سنگ را در بالای پوست قرار داده و برای مدت زمان چند دقیقه بصورت دایره وار حرکت دهید.

۶- در زمان خستگی و کوفتگی چشم ها می توانید از تکه‌ای از این سنگ بر روی چشم‌هایتان به مدت ۱۰ الی ۲۰ دقیقه در روز استفاده کنید.

۷- درباره خواص عقیق یمنی که در انگشتر و گردنبند عقیق یمنی به کار می رود و به طور کلی، انواع آن باید به این موضوع اشاره کرد که این سنگ برای درمان بیماری های کمر درد ، پا درد ، استخوان درد و همنطور دردهای ماهیچه ای مناسب و مفید است. چرا که حرکت فوق العاده ی آن باعث شده که مدارات  شفابخش را به سمت خود جذب کرده و تشکیل یک انرژی شفابخش بسیار قوی دهد. شما می توانید با کمی تمرکز و دقت، امواج ساطع شده از این سنگ را به رنگ سبز ببینید. این انرژی در نوع قرمز همیشه به رنگ سبز است.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره خواص سنگ عقیق یمنی قهوه ای (جزع یمنی)

یکی از معروف ترین انواع نگین های عقیق یمانی yemen agate معروف به جزع یمنی است. به طور ساده این نگین دارای شفافیت کمی است و غالبا رنگ آن قهوه ای و مایل به قهوه ای تیره و سیاه می‌باشد که البته به رنگ های دیگر همچون عسلی نیز یافت می‌شود. در احادیث به خواص سنگ عقیق یمنی قهوه ای به طور خاص اشاره شده است که مواردی از آن را در ادامه می‌آوریم:

1- از حضرت رضا (ع) نقل گردیده است که امام علی (ع)  فرموده اند: حضرت محمد (ص) بیرون آمدند و انگشتر جزع یمانی در دست داشتند و با ما نماز به جای آوردند و زمانی که نماز به پایان رسید، انگشتری را به من دادند و بیان کردند که این انگشتر را در دست راست خود بنما و با آن نماز به جای آور که نماز با سنگ جزع یمانی  هفتاد برابر است و تسبیح و طلب آمرزش از خداوند می کند و ثوابش برای صاحب نگین جزع یمانی (سنگ عقیق یمنی قهوه ای) نوشته می گردد.

2- از امام علی (ع) نقل گردیده است: انگشتر جزع یمانی به دست نمایید که طردشدگان شیاطین را رد می‌کند.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره عقیق یمنی اصل

تشخیص انگشتر عقیق یمنی اصلاحتمالا این سوال برای شما مطرح شده است که عقیق یمنی اصل چه رنگی است و چه ویژگی هایی دارد و ما انگشتر عقیق اصل را از کجا تهیه کنیم؟ برای بهره بردن از خواص عقیق یمنی لازم است تا نوع اصلی آن را هنگام خرید تشخیص داد اما لازمه تشخیص آن چشم آگاه، تجربه کافی و یک میکروسکوپ می‌باشد. مواردی مانند گذاشتن تار مو روی آن و سوزاندن آن و یا خط انداختن بروی شیشه و یا دیدن شکل هایی نظیر گلبرک داخل نگین و موارد دیگر کمک زیادی به تشخیص عقیق یمنی نمی کند. عقیق یمنی اصل و معدنی رنگ تقریبا یکنواخت دارد.

به طور کل ساختار سنگ و رنگ داخل این گوهر چنان نرم و ریز هستند که با چشم معمولی و غیر مسلح سنگ یک دست بنظر می رسد. خوب است که بدانید عقیق یمنی اصل چه رنگی است؟ درواقع رنگ این گوهر گاهی کاملاً یکدست و گاه دارای ترکیب رنگی است. معروفترین رنگهای این گوهر شامل سیاه، قهوه ای، سرخ، پرتقالی و کبود است. در مقابل نور داخل نگین حالت روغنی دارد در حالی که در حالت کلی چنین جلایی ندارند. اما اگر سنگی رگه طبیعی داشت و کمی رنگدانه هم داشته باشد بشرط شفاف و درخشان بودن و همینطور حرارت ندیدن با ارزش می تواند باشد.

در مورد سختی این نگین به این نکته دقت کنید که اگر با یک قطعه سنگ یشم بر روی آن خط کشیدید و جای آن باقی ماند بدانید که آن سنگ، تقلبی است و این از خواص عقیق سرخ و دیگر انواع آن است که جای خط روی آن باقی نمیماند. البته این را بدانید که هر نوع سنگی دارای سختی منحصر به فرد خود می باشد. اگر در فروشگاه جواهرات و سنگ های قیمتی بودید و فروشنده با سوزن روی آن خط کشید و اثری روی آن نماند از او بخواهید این کار را با استفاده از سنگ یشم انجام دهد. اگر با کشیدن سنگ یشم بر روی آن، خطی به جا نماند، آن نگین اصل است همچنین دانستن این مطلب که عقیق یمنی اصل چه رنگی است میتواند تا حدی کمک کند تا بهتر تشخیص دهیم و بدانیم که انگشتر عقیق اصل را از کجا تهیه کنیم، برای مثال نگین عقیق یمنی سبز وجود ندارد.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره نحوه تشخیص عقیق های بهسازی شده

اولین عامل در تشخیص نگین های رنگ شده فاکتور “بو” می‌باشد. دقت کنید هر چه قدر که نگین ها را پس از رنگ آمیزی شسته باشند باز هم ته مانده بوی اسیدها و مواد شیمیایی در سنگ قابل تشخیص است، مخصوصا زمانی که فروشنده نگین‌ را برای عرضه از کیسه پلاستیکی خارج می‌کند. اصولا عقیق سنگی بدون بو می‌باشد و داشتن بوی مواد شیمیایی نشان از احتمال تقلبی بودن دارد.

فاکتور دوم چرب نبودن می‌باشد. زمان فرآوری عقیق کوچکترین تنش حرارتی (در اثر زود خنک کردن یا زود گرم گردن به وجود می آید) باعث ایجاد ترک در سنگ می‌شود و تعدادی از فروشندگان با چرب کردن سطح نگین تلاش می‌کنند علاوه بر افزایش جلا و درخشش سنگ، ترک‌ها را نیز پنهان نمایند. پس این سنگ با سطح چرب شده به احتمال زیاد دارای مشکل است.

تسبیح عقیق یمنی اصل
فاکتور سوم بررسی حاشیه نگین‌ ها است. در نوع سرخ که رنگ شده‌اند پس از گذشت زمان حاشیه سنگ‌ها رنگ خود را از دست می‌دهد و در کناره ها به شکل حنایی و کم رنگ مشاهده می‌شود که باعث تشخیص نوع تقلبی از اصل و آگاهی از اینکه ما باید انگشتر عقیق اصل را از کجا تهیه کنیم می شود و شما میتوانید با انتخاب نوع اصلی این سنگ از خواص عقیق سرخ بهره مند شوید.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره تشخیص عقیق یمنی از خراسانی

عقیق خراسانی نیز از جمله سنگ های با ارزش و قیمتی است که از انواع آن استفاده های بسیاری میشود و ویژگی ها و خواص مخصوص خودش را دارد اما به دلیل شباهت ظاهری این سنگ با عقیق یمنی ممکن است گاهی اوقات اشتباهی در تشخیص عقیق یمنی از خراسانی رخ دهد. توصیه می شود برای تشخیص عقیق یمنی از خراسانی حتما به یک کارشناس مراجعه کنید چرا که از نظر ظاهری این دو سنگ بسیار شبیه به هم هستند و تشخیص آنها کار دشواری است. اما در اینجا چند روش ساده تشخیص عقیق یمنی از خراسانی را شرح میدهیم:

تشخیص انگشتر یمنی از خراسانی

معمولا عقیق خراسانی نیز ساختار مستحکم و محکمی دارد و شیئ تیز و برنده ای نمیتواند به راحتی این سنگ را بشکند. از مواردی که میتواند باعث کمک به تشخیص عقیق یمنی از خراسانی شود این است که اگر این گوهر را در مقابل نور خورشید قرار دهید خواهید دید که اشکالی همانند کندوی زنبور یا حباب یا لاک لاک پشت در آن دیده خواهد شد. این بافت ابری مانند مشهورترین روش تشخیص عقیق یمنی از خراسانی است اما قطعیت ندارد به این معنی که ممکن است آن نگین بافت ابری (همان طرح کندوی زنبور) را داشته باشد اما خراسانی باشد و بالعکس یعنی آن بافت معروف را نداشته باشد امام یمنی باشد.

روش تشخیص بعدی که آن هم نیز قطعیت ندارد نوع تراش این گوهر است. در تراش خراسانی، سنگ دارای برجستگی گنبدی مانند است که به تراش دامله معروف است ولی در نوع تراش یمنی، نگین دارای دیواره ای دور تا دورش است و سطح نگین جست و طرح گنبدی بسیار بسیار کمی دارد.

تفاوت تراش یمنی با خراسانیفراموش نکنید که روش علمی و دقیقی برای تعیین یمنی بودن وجود ندارد و بهترین روش مراجعه به کارشناس و خرید از فرد و فروشگاه معتبر برای تشخیص عقیق یمنی از خراسانی است و اطلاعات لازم را در مورد اینکه انگشتر عقیق اصل را از کجا تهیه کنیم را به ما خواهند داد و شما میتوانید بدون دغدغه و نگرانی از خواص عقیق یمنی بهره ببرید.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره خواص سنگ عقیق به عنوان سنگ ماه تولد

این نگین فارغ از بحث طالع شناسی ماه تولد برای همه متولدین ماه های شمسی استفاده می‌شود. البته بیشترین اثر آن از نظر ستاره شناسی روی متولدین مهر، مرداد، بهمن، دی و شهریور می‌باشد و متولدین این ماه ها می توانند از انرژی جادوئی و خواص سنگ عقیق یمنی بهره ببرند.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره نحوه نگهداری و شارژ

محافظت و نگهداری از عقیق یمنی و دیگر انواع آن بسیار ساده می‌باشد و شما میتوانید از خواص عقیق یمنی بطور دائم بهره برید: شما می توانید سنگ را در هفته یک بار در آب جاری شستشو دهید و یا در معرض تابش خورشید قرار دهید. سنگ فیروزه اگر در تماس با مواد شوینده و  چرب مانند روغن و کرم قرار بگیرد، کیفیت خود را از دست می‌‌دهد و سبز لجنی بدرنگ می‌شود و به‌اصطلاح می‌‌میرد. در واقع این نگین زنده خاصیت و اثر گذشته را نخواهد داشت اما خوشبختانه سنگ و نگین عقیق سرخ یمنی و انواع دیگر آن به‌دلیل بافت کوارتزی که دارد به اندازه سنگ‌ فیروزه حساس نیست؛ یعنی زمان شست‌وشوی معمول ظرف یا استحمام می‌توانید از آن استفاده کنید و همراهتان باشد.

با این حال توصیه ما به شما این است که این نگین را کمتر در معرض مواد شوینده، تغییرات دما و ضربه قرار دهید. برای شارژ و تقویت خواص و اثرات آن هم کافی است آن را ۲ ساعت در آب پاک و زلال بگذارید و بعد از آن به اندازه ۳ دقیقه و نه بیشتر زیرتابش مستقیم نور خورشید قرار دهید. با توجه به نکات گفته شده اگر از این گوهر به‌خوبی محافظت کنید می‌توانید این اطمینان را داشته باشید که موقع فروش از ارزش و قیمت آن کم نمی‌شود و هنگام استفاده از آن نیز از خواص عقیق سرخ یمنی می توانید بهره لازم را ببرید.

به این صفحه امتیاز دهید. از شما سپاسگذاریم

214 دیدگاه در “عقیق یمنی: روش تشخیص + شگفت انگیزترین خواص عقیق سرخ یمنی اصل

  1. ابوالفضل گفت:

    سلام سنگ عقیق یمن با افتادن به زمین میشکند؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بله امکانش هست.

  2. فری گفت:

    باسلام، بنده ۱ تسبیح دارم که ۶۰ سال پیش پدربزرگم از مکه برای مادربزرگم آورده بود و به گفته خودشان عقیق یمنی اصلی هست که رنگ پرتقالی دارد و رگه های سرخ رنگ داخلش مشخصه، میخواستم ارزش این تسبیح را بدانم، ممنون

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      تا از نزدیک بررسی نشود امکان تشخیص و قیمت گذاری نیست.

  3. اکبر گفت:

    سلام آیا عقیق خراسان همان تاثیر عقیق یمن را دارد؟؟ از نظر جسمی ؟ و از نظر ثواب چطور؟؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      از دیدگاه سنگ درمانی در منابع علمی بین یمنی و خراسانی تفاوتی قائل نشده اند اما در احادیث به یمنی اشاره بیشتری شده است.

  4. بی نام گفت:

    با سلام برای تشخیص اصل بودن عقیق کارشناس و گوهر شناس از کجا باید پیدا کنیم؟ آیا شما فروشگاه و افراد معتبری برای خرید عقیق سراغ دارید به ما معرفی کنید؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      اگر میخواهید شناسنامه صادر شود باید به آزمایشگاه گوهرشناسی مراجعه کنید. در شهرهای مختلف هست. در اینترنت جستجو بفرمایید.
      ولی اگر قصد خرید عقیق اصل دارید خود فروشگاه شرف آنلاین محصولات عقیق اصل را برای فروش عرضه نموده‌است.

  5. ا گفت:

    سلام من یه انگشتر عقیق یمنی خریدم که وقتی تو افتاب بهش نگاه میکنم زنبوری داره و یه تیکه حالت برگ داخلش دیده میشه خواستم ببینم اصله

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      نشانه های لازم را دارد ولی نمی توان تشخیص قطعی داد. ان شاء الله که یمنی است.

  6. علیرضا زارع گفت:

    سلام ارادت میشه جواب من هم بدین ممنون ایا انگشتر موکل دار وجود دارد یا دروغ یا خرافات هست تشکر اگر کسی دارد من خریداری میکنم [censored]

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      به طور کلی توصیه می‌شود سمت این مباحث نروید.

  7. خجسته امیری گفت:

    سلام من انگشتر عقیق دارم که زنده هست، یکبار نگینش در اثر کار شکست گذاشتمش داخل کیفم فردا که بیرون آوردمش دیدم کاملا سالم شده. چند بار هم در اثر جابجا کردن وسایل سنگین روش خط افتاد ولی دوباره برطرف شد و یه تیکه کوچولوش پرید دوباره سالم شد. الان با دقت ازش مواظبت میکنم. ۲۷ ساله دارمش

    1. مجید گفت:

      سنگ زنده تو دنیا فقط فیروزه هست که با مواد شوینده و ادکلن و کرم دست و صورت هیچ میانه خوبی نداره و اگه بمیره هیچ فرقی با سنگ ته جوی آب نداره. نه از لحاظ مالی و معنوی ارزشی نداره. الان بیشتر نگینهای فیروزه واس همین رزین بهش میزنند که از جذب روغن تا حدودی جلوگیری بکنند.

    2. میراب گفت:

      همچین چیزی امکان نداره

    3. ناشناس گفت:

      همچنین چیزی نیست سنگ زنده یعنی چه توهم داری

  8. سعید گفت:

    سلام وقت بخیر. یک انگشتر با نگین عقیق یمنی قدیمی پیدا شده ایا شارژ شود کار میکند؟ ممنون.

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      نگین ها خواص خودشان را دارند و به طور کلی چه نگین جدید چه قدیمی توصیه می شود حتما پاکسازی و شارژ شود.

  9. علی گفت:

    سلام من دیروز یک انگشتر عقیق یمنی خریدم و فروشنده گفت اصل است و وقتی که امروز انگشتر دستم بود و ظرف شستم خط سفید کوچیک روش افتاده یکی نگاه کنه این خط های سفید معلومه الان میخوام بدونم این انگشتر اصل است یا بدل؟ اگر اصل است چرا اینطوری شده

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      ندیده نمی توان تصمیم گرفت. ضمن اینکه هیچ راه قطعی برای تشخیص اصل بودن یمن وجود ندارد و اینکه اگر از فروشگاه معتبر خریده اید و تایید کرده است که یمنی اصل است به احتمال زیاد همینطور است. (روی نگین که میگویید خط سفید افتاده است را قشنگ با دستمال محکم پاک کنید ببینید پاک می شود؟)

  10. علی گفت:

    سلام‌. یک مهره دارم بعد از کلی سوال از اساتید تو اینستاگرام. بهم گفتند این عقیق جزع سلیمانی یمن هست. این رو با خودم حمل میکنم مردم و بخصوص خانم ها نگاه عجیبی بهم میکنند. هنوز نمی‌دانم من رو خوب نشون میده یا بد. نظر شما چیه؟

  11. اکرمی گفت:

    باسلام
    من یک عدد سنگ عقیق دارم درونش زره های ناخالصی و رگه قهوه ای دارد وسطش یک رگه شفاف دارد و بغلش لکه ابری ایا عقیق یمن است یا خیر

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      با این توضیحات امکان تشخیص نیست. ضمن اینکه امکان تشخیص صددرصدی نیست.

  12. امیر مهدی گفت:

    باسلام
    یک انگشتر عقیق دارم ته بسته است از کجا بفهمم اصل است

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      حضورا به یک فرد خبره نشان دهید تا حد زیادی امکان تشخیص هست.

  13. جورجینا گفت:

    عرض سلام
    منظور درست از ( او ) در انگشتر چی است؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      متاسفانه متوجه سوال جنابعالی نشدیم.

  14. ناشناس گفت:

    سلام
    یک عقیق آلبالویی رنگ دارم که زیر نور که نگاه میکنی به جای لانه زنبوری داخلش چند تا حلقه نامنظم از بزرگ به کوچک هست خواستم بدانم چند درصد احتمال دارد عقیق باشد یا نباشد در ضمن زمان خرید بهم گفتند عقیق یمنی است

    1. سیروس اصغری اردلانی گفت:

      بنده عقیق سرخ دارم از انگشتم بیرون نکردم ۵۲ سال است حتی بارها به آهن و سنگ برخورد کرد خشی برنداشته با درود فراوان اردلان تبریز

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      متاسفانه با این اطلاعات مختصر نمی شود تشخیص دقیق دارد و اساسا هم راه صد در صد برای تشخیص یمنی بودن وجود ندارد. اما به احتمال زیاد سنگ شما سنگ عقیق اصلی باشد.

  15. مرتضی گفت:

    اگر یاقوت سرخ با عقیق یمنی با هم توی یک دست و کنار همدیگه باشن اشکالی ندارد؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      کراهتی ذکر نشده است اما از دیدگاه سنگ درمانی میتواند باتوجه به ضعف در چاکراهای فرد این مورد بررسی دقیقتری شود.

  16. بهزاد میرزایی گفت:

    سلام خسته نباشید من یک انگشتر خریدم نگینش سبز کاهویی بسیار کم رنگه ک از دور یک ذره مایل به آبی اسمانی هست روش مثل مدل الماس تراش خورده و دور تا دور نگین دیواره داره، زیر نور میگیرم لکه های ابری مانند داره یدونه حباب ریز هم وسطش هست همه امتحانات رو انجام دادم روش اعم از خط انداختن با تیزی کشیدن روی شیشه و … مشکلی پیش نیومد براش خواستم ازتون پرسیده باشم که این عقیق با این مدل رنگ چ نوع عقیق هست؟! اصل هست یا نه؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      متاسفانه امکان تشخیص با این توضیحات و حتی تصویر وجود ندارد. باید حضورا توسط یک کارشناس مورد بررسی قرار گیرد.

    2. امیر گفت:

      درود بر شما
      سنگ عقیق با ارزش بنده در آتش سوزی ترک های سطحی برداشته. کار بهسازی انجام میدهید؟

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      خیر متاسفانه

  17. برهان گفت:

    سلام خسته نباشید من یه عقیق مایل به پرتغالی دارم از زیر رکاب که نگاه میکنم بدون نور دور رنگه مایل به آبی کبود هست و تیکه های سیاه مثل زغال داخلش هست از زیر رکاب فقط مشخصه ولی از روی سنگ پاک پاک هست و وقتی نوری میندازم کامل میشه لانه زنبوری ممنون میشم نظر شما هم بدونم بابت اصل بودن

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      احتیاج به بررسی بیشتر دارد. احتمال فراوان سنگ عقیق اصل است و نشانه های یمنی بودن را هم دارد ولی تشخیص صددرصد نمیتوان داد.

    2. بی نام گفت:

      سلام من یک عدد انگشتر دارم سنگش عقیق سرخ هست از کجا بدانم آیا عقیق هست یا نه

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      مقاله سنگ عقیق را مطالعه بفرمایید.

  18. مرادی گفت:

    سلام وقتتان بخیر، من روی سنگ فیروزه ام برق ناخن زدم ایا سنگ خراب میشود؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      فیروزه سنگ حساسی است. ان‌شاءالله که خراب نشود!

  19. ناشناس گفت:

    سلام نیم کیلو عقیق یمنی اصل دارم هر کی خواست به شرط پر انرژی معدنی اصل و قدیم

    1. ناشناس گفت:

      من میخرم

  20. مظفر عبدی گفت:

    سلام آیا ۳۰۰ سال پیش سنگ یاقوت شمش آلمان در ایران وجود داشته؟؟!

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      یاقوت مصنوعی آلمانی کمتر از ۱۵۰ سال است که تولید می‌شود.

  21. حمید ساجدی گفت:

    سلام .لطفا اگه ممکنه یه راهنمایی بکنید .من یه نوع سنگ سبز خوشرنگ دارم که اگه اب روش بریزن فوری تبخیرش میکنه و به عبارتی به هیچ وجه خیس نمیشه اما سختیش خیلی کمه ..نه یشمه نه عقیق و نه نفریت _ میشه بفرمایید این سنگ پر انرژی خوشرنگ اما نرم ،چه سنگی میتونه باشه؟ ضمنا خود سنگ ،بیشتر به صورت سه گوش و ذوزنقه ایه و اما بلورهاش ترکیب خاصی نداره.

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      متاسفانه با این توضیحات و حتی با تصویر امکان تشخیص نیست. بایستی حضورا به یک کارشناس یا آزمایشگاه گوهرشناسی مراجعه شود تا مشاهده و تشخیص انجام گیرد.

  22. امیر گفت:

    باسلام انگشتر عقیق دارم به گفته فروشنده یمنی اصل و طبیعی است رنگ ان پرتقالی و در گرفتن نور گوشی رگه های و حالت ابری پیدا میشود و یک تکه خال دارد فروشنده گفت ذقال خودش هست ایا اصل هست و اینکه رنگ خورده.
    تشکر

    1. محمد گفت:

      با عرض سلام
      من یک عدد انگشتر شرف شمس دارم با دعای شرف شمس آیا عقیق است و کار می کند

    2. علی گفت:

      سلام استاد شماره واتساپ میدی ببخشید من یک عقیق یمنی خریدم نمی‌دونم اصل ی.ن

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      با این توضیحاتی که فرمودید احتمال خیلی زیاد یمنی باشد اما باز هم تشخیص دقیق نمیتوان داد. میتوانید حرف فروشنده را ملاکی بر درستی بگذارید و از آن نگین استفاده نمایید.

  23. ناشناس گفت:

    سلام وقت بخیر ، بنده عقیق خریدم که فروشنده گفت قدیمی هندی است و درظاهر سیاه است ولی با کمی نور روی آن جگری مات است ولیکن با نور شدید زیر آن یا روی آن سرخ می شود آیا این همان شفت العبد است ؟

    1. ستاره گفت:

      سلام . من انگشتر عقیق سرخ اصل میخوام از کجا میتونم تهیه کنم؟؟

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      لطفا به لینک انگشتر عقیق سرخ مراجعه بفرمایید.

    3. ناشناس گفت:

      بله

    4. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      شفت العبد غالبا به یمن معروف است اما نگین های عقیقی با ویژگی شفت العبد در حتی همین خراسان خودمان هم یافت می شود. اگر نگین شما بدون نور دارای رنگ سیاه و تیره شدیدی است اما در زیر نور به رنگ سرخ جگری در می‌آید و نور از آن عبور می‌کند بله آن هم دارای ویژگی شفت العبد است.

  24. ناشناس گفت:

    سلام من یک انگشتر عقیق قهوه ای دارم میخام بدونم اصل هست یا خیر من به جای عقیق یمنی خریدم

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      عقیق یمنی قهوه ای هم وجود دارد اما برای تعیین اصالت باید بررسی شود.

  25. مسلم گفت:

    سلام من یه عقیق خیلی قدیمی دارم داخلش رگه های نارنجی رنگ خواستم ببینم عقیق یمن باتشکر

    1. شرف آنلاین گفت:

      به این صورت که فرمودید امکان تشخیص نیست.

  26. حمزه سلیمانی گفت:

    سلام ی انگشتر عقیق سرخی یمنی اصلی. می خام میسه راهنمایی کنید ازکجا بگیرم که مورد اطمینان باشه چون هر کجا که میرم هرکسی ی چیزی میگه ممنون میشم شما من راهنمایی کنید

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      خود مجموعه شرف آنلاین دارای انگشتر سرخ عقیق یمنی اصلی است. لطفا به لینک انگشتر عقیق یمنی مراجعه بفرمایید.

    2. علیرضا شکاری گفت:

      سلام
      من یک انگشتر عقیق یمنی خریدم نگین قهوه ای است داخل نگین دونه دونه های زرد رنگ است می خواستم ببینم اصل ممنون

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      متاسفانه با این اطلاعات قابل تشخیص نیست.

  27. محمد گفت:

    با عرض سلام خدمت استاد.
    شما فرمودین عقیق سبز یمانی وجود ندارد. در حالی که بنده یک قطعه عقیق سبز یمن به تأیید چند استاد این کار دارم به وزن ۳۰ گرم با سپاس

    1. جواد گفت:

      یمن عقیق سبز ندارد

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      در طی این سال ها حتی یک مورد هم عقیق سبز یمنی اصل نه شنیده و نه مشاهده شده است.

    3. ناشناس گفت:

      استاد، من سبز لجنی دیدم یمن، اونم نیست؟

    4. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      مشاهده نکردیم که یمنی باشد.

    5. خاله خانم گفت:

      سلام کسی‌ میداند قرار دادن انگشتر عقیق زرد را در پاشنه در گذاشتن چه خاصیتی دارد

    6. امین گفت:

      درسته

  28. ابوالفضل کیان گفت:

    سلام و احترام ;

    آیا خواص سنگ عقیق یمنی با خراسانی متفاوت است ؟!

    چه تفاوت هایی باهم دارند ؟!
    بیشتر کدام یک توصیه شده است ؟!

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      هر دو عقیق هستند و خواص عقیق را دارند و در احادیث سنگ یمنی توصیه شده تر است.

  29. ناشناس گفت:

    سلام و عرض ادب. بنده فروشنده تسبیح و انگشترهای انتیک و اصلی از اصفهان هستم . انگشتر تراش کهنه یمنی به شرط اصل هم موجوده . در خدمتم. یا حق

    1. علی زارع گفت:

      سلام شماره تو برایم بفرست

  30. ناشناس گفت:

    باسلام و احترام بنده عقیق یمنی پاک و بدون بهسازی و رنگ میخام به اصطلاح انسی پاک میتوانید راهنمایی بفرمایید باتشکر

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      با بخش پشتیبانی آنلاین در ارتباط باشید امکان تهیه وجود دارد.

  31. Reza,Farhang گفت:

    باسلام
    عقیق شفت العبد خریداری کردم چند مدل داشت یک مدلش زیر نور میگرفتم هیچ نوری عبور نمیداد ،همونجور مشکی دیده میشد؟ ایا سنگ طبیعی بود یا غیر طبیعی
    ولی چنتاشون قرمز خونی زیر نور دیده میشدن!

    1. ناشناس گفت:

      این که عقیق خاکستر جذب کرده خوب

    2. احمدطرفی گفت:

      سلام.ارزش مالی شرف الشمس خراسانی بیشتر است یا یمنی؟

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      در اندازه های یکسان، یمنی گران تر است.

    4. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      عقیق شفت العبد بایستی زیر نور به رنگ قرمز خونی دیده شود. اگر زیر نور همچنان مشکی بود به این معنی است که شفت العبد نیست اما احتمال اینکه سنگ طبیعی باشد هست.

  32. افشین صفری گفت:

    باسلام عقیقی دادم ایل به قهوه ای که هم گلبرگی در ان وجود دارد و موقعی که نور به ان گرفته میشود حالت کندوی زنبوری میشود .

  33. حسن گفت:

    سلام بنده یک سنگ عقیق یمنی در رود خانه شاهرود پیدا کردم ان را برداشتم بعد از چند سال امروز از داخل وسایل های قدیمی ام پیداش کردم خیلی واسم جای تعجب بود اون موقه رنگ عقیق قهوه ای مایل به تیره بودش ولی الان کاملا سفید شده می خاستم بدونم دلیل خاسی داره

    1. میلاد عسکری گفت:

      ‌سلام . من دستبند عقیق سرخ یمنی خریداری کردم وقتی توی هر دستی میندازم بعد از چند دقیقه مچ و انگشت های همان دست درد میگیرند وقتی درش میارم دست آرام میشود کم کم
      چه دلیلی دارد ؟؟؟

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      چه نوع دستبندی؟ شاید بخاطر سنگینی دستبند است وگرنه مورد مشابه این تا به حال حتی شنیده نشده است. میتوانید دستبند را در دست شخص دیگری امتحان کنید یا دستبند دیگری را در دست خود تست کنید ببینید باز هم این مشکل به وجود می آید یا نه؟

    3. افشار گفت:

      با سلام
      احتمالاً برای مدتی همجواری با چربی و یا روغن لایه بیرونی آن سفید شده

    4. شرف آنلاین گفت:

      با سلام و احترام
      سنگ عقیق یمنی در رودخانه شاهرود؟!
      گاها تغییر رنگ هایی براثر حرارت یا … در سنگ ها ایجاد می شود.

  34. ناشناس گفت:

    سلام از داخل رودخانه سنگ کرمی یا عسلی زرد کمرنگ پیدا کردم ک نگاش ک میکنی براق و چرب بنظر میرسه. قشنگ روش چربه ولی دست ک میکشی چرب نیست. این چ سنگیه. ممنون

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام
      بایستی از نزدیک بررسی شود.

  35. صدیق الله حبیبی گفت:

    سلام میشن جواب درست بدهید اینکه عقیق باید به کدام دست استعمال شود

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      به طور کلی بهتر است انگشتر در انگشت حلقه (کنار انگشت کوچک) در دست راست باشد. بعد از آن انگشت کوچک دست راست و اگر آن هم پر بود در همان انگشتها ولی در دست چپ استفاده بفرمایید.

  36. ناصر گفت:

    با سلام میشه بگین متولدین اسفند ماه چه سنگی میتونن استفاده کنن
    آیا سنگ یمنی با یاقوت و فیروزه تداخل در استفاده کردن داره

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام
      لطفا به مقاله سنگ ماه تولد اسفند مراجعه بفرمایید.

  37. عسگری گفت:

    سلام من یه انگشتر عقیق با رکاب فیلی و نگین پرتقالی دارم میخام بفروشمش خریدار هست؟

  38. سید مصطفی گفت:

    سلام خدا بهتون خیر بده که پاسخگو هستید. یه انگشتر عقیق یمنی داشتم اتفاقی افتاد در زغال با حرارت بالا بعد از یک روز جستجو پیداش کردم و الان از رنگ قهوه ای به رنگ سبز زیبایی تبدیل شده ایا این سنگ اصلا عقیق یمن بوده و ایا الان همون ارزش قبلی خودش رو داره؟ اما این نکته رو بگم الان خیلی زیباتر شده. ممنون میشم جواب بدید.

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      به طور کلی حرارت باعث تغییر رنگ در خیلی از موارد خواهد شد. با این توضیحاتی که فرمودید نمیتوان اصالت یمنی بودن را تشخیص داد.

  39. امیر گفت:

    با سلام ببخشید ما به نگینهایی که به اصطلاح پشت چال هستند و تو رفتگی دارن میگیم صنعتی آیا این قضیه واقعیت دارد؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      باید از نزدیک بررسی شود.

  40. محمد حسین گفت:

    با عرض سلام و ادب
    ممنون از مطلب کامل شما
    انگشتر های چند جواهر که نحوه شارژ کردن اونها متفاوت هست رو باید چطور شارژ کنیم؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام و سپاس از نظر لطف شما
      نحوه شارژ نگین های مختلف تا حد زیادی شبیه هم هستند ولی در صورت تفاوت هریک را باید به روش خود شارژ نمود.

  41. شهسراب گفت:

    با سلام، ما در ایران انواع عقیق را به رنگهای زیبا داریم سنگ بزرگی دارم حداقل ۱۲ رنگ زنده و زیبادر خود دارد، چرا عقیق های ایران خواص عقیق یمن را ندارند؟

    1. وحید گفت:

      سلام یک انگشتر دارم جگری دل به سیاه میده داخل نگین لکه خونه این چییه

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      احتمال دارد عقیق باشد اما باید بررسی دقیق شود به این سادگی و با این توضیحات مختصر نمی شود تشخیص داد.

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      عقیق های ایران هم دارای خواص عالی هستند ولی مطابق روایات عقیق یمن توصیه شده تر است همانطور که فیروزه نیشابور و حدید چین توصیه شده تر است.

  42. محمد گفت:

    تراش ثبتی و قطعی یمنی حقیقت داره ؟

    1. حسین گفت:

      بله وجود دارد ولی تشخیص کارشناس خبره مهم است

    2. nima گفت:

      عالیه

    3. شرف آنلاین گفت:

      متوجه منظور جنابعالی نشدیم. تراش ثبتی یک نوع تراش نگین است.

  43. سعید گفت:

    سلام سنگی دارم داخل آب که میندازم یه چیزی مثل گریس ازش میزنه بیرون به نظر شما چیه

  44. سعید گفت:

    سلام سنگ عقیقی دارم که خاکستر راجذب میکند و اشکال‌هایی داخل سنگ هست که مثل شجر حرکت میکند یمنی است

  45. امیر گفت:

    سلام ممنون از مطالب خوبتون
    میخواستم یه سنگ رنگ روشن بخرم که نیاز به نگهداری خاصی نداشته باشه و محکم باشه چه سنگی بخرم ؟؟
    لطفاً جواب بدید.

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      ممنون از نظر لطفتون
      سنگهای عقیق با رنگهای مختلف استقامت خوبی دارند و نگهداری خاصی احتیاج نیست. میتونید عقیق کبود با رنگ روشن رو تهیه بفرمایید.

  46. ناشناس گفت:

    با سلام
    من یه انگشتر عقیق خریدم نمیدونم اصله یا نه
    توی افتاب که میگیرم داخلش عسلیه و چند تا خط در امتداد هم داخلش دیده میشه

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام
      با این توضیحات امکان تشخیص نیست. اما بعید است که سنگ عقیق اصل نباشد.

  47. هادی گفت:

    سلام یه سنگ قلبی شکل دارم داخلش تصویر واضح یه مرد دیده میشه. روش هم خون خشک شده. به یک نفر نشون دادم گفتن عقیق هندیه. آیا این سنگ خواص دارد؟

    1. ناشناس گفت:

      میشود شما تصویر آن را بفرستید

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام
      بله درصورتی که واقعا عقیق باشد.

    3. ناشناس گفت:

      سلام
      مهدی هستم از کرج
      سوال ندارم
      خواستم بگم اطلاعات داخل سایت کامل هست لذت بردم،
      اگه قسمت بشه مشهد بیام حتما میرسم خدمتتون

    4. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      سپاس از نظر لطفتون
      در خدمتتون هستیم

  48. ناشناس گفت:

    سلام این که میگن عقیق امد یا نیامد داره یعنی ممکنه برای طرف خوب باشه یا بد درسته .و یکی اینکه میگن عقیق یمن اصل باشه اگه جای تنور نانوایی بری نونها ی داخل تنور میریزه پایین صحت داره یا نه ممنونم

    1. ناشناس گفت:

      سلام ببخشید پدر بزرگم برای من ۳ انگشتر عقیق گرفته قرمز مایل به قهوه ای زرد و سفید
      گفته عقیق اصل یمنی است
      چجوری محافظت میکند و چجوری کاری کنیم در برابر ضربات محافظت کند؟
      من متولد شهریور هستم

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      لازم نیست کار خاصی بکنید. با توکل بر خدا به انگشت کنید ان شاءالله موثر است.

    3. احمد گفت:

      سلام
      اگه جای تنور نانوایی بری نونهای داخل تنور میریزه پایین : این برای یه چیزه دیگه گفته میشه.

    4. سجاد گفت:

      باباقوری اومد نیومد داره

    5. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      در منابع و کتب معتبر اینچنین مساله ای نیامده است.

    6. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      خیر این مطلبی است که در بین عوام گاها شنیده می شود و هیچ سند و مدرک معتبری ندارد.
      مورد بعدی هم درست نیست.

  49. ابوالفضل حضرتی گفت:

    سلام.خیلی مخلصییم. یک سوال دارم و اون اینکه درسته که مثلا میگن که متولدین اسفند سنگ تولدشان با فیروزه و عقیق تداخل داره و شاید عمل عکس داشته باشد و نباید از این دوسنگ استفاده کنند؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      اساسا رابطه سنگ ها با ماه های تولد چندان قوی نیست. برای استفاده از سنگ های مختلف بهتر است از روایات معصومین یا توصیه های مربوط در مباحث سنگ درمانی و چاکرا درمانی استفاده نمایید.

  50. ناشناس گفت:

    سلام علیڪم کاملا اتفاقی به سایت شما برخوردم از انجایی که اهل استفاده از انگشترهای توصیه شده توسط ائمه اطهار علیهم صلوات الله هستم مطالب ارایه شده تان بسیار برایم جالب و مفید فایده واقع شد اجرتان باالله

نظر دهید؛ ضمنا اغلب سوالات را در کمتر از چند ساعت پاسخ می دهیم.

پر کردن بخش 'ایمیل' اختیاری است.