سنگ ماه تولد

سنگ ماه تولد فروردین: آشنایی با سنگ متولدین فروردین ماه و خواص ویژه آن

Diamond-stone سنگ ماه تولد فروردین: آشنایی با سنگ متولدین فروردین ماه و خواص ویژه آن

بهترین و اصلی ترین سنگ ماه فروردین چیست؟ در این مقاله با اصلی ترین سنگ ماه تولد فروردین یعنی الماس آشنا می شویم و خواهیم فهمید که خواص این سنگ ماه فروردین چیست. در ادامه نیز برخی از سنگهای فرعی ماه فروردین یعنی سنگ خون، جاسپر، توپاز زرد، آکومارین و یاقوت کبود آشنا می شویم. سنگ ماه تولد فروردین بر اساس خصوصیات رفتاری و اخلاقی متولدین این ماه تعیین می شود، که در انتهای مقاله این خصوصیات را مورد بررسی قرار می دهیم.

تا انتهای این مقاله همراه شرف آنلاین باشید…

12210-gem-stone-icon سنگ ماه تولد تیر : بررسی تخصصی انواع سنگ ماه تیر + خواص + قیمت مقدمه‌ای درباره سنگ ماه تولد

پیشینه سنگ ماه تولد (سنگی که سمبل هر یک از ماه های سال می باشد) یک تفکر باستانی و مربوط به دوران گذشته بوده این مسئله عنوان می کند که هر یک از گوهر های قیمتی نیرو های به خصوص مرتبط با برج فلکی خود را دارا می باشند و همراه داشتن این نگین ها در زمان مناسب خصوصیات و ویژگی های درمانی و یا جادویی دارد. از این نگین ها به جهت علامت تعالی و کمال خود باید بهره برد. این موضوع شباهت بسیار زیادی با سنت نجوم هند دارد که بهره بردن از جواهرات ویژه بر اساس وضعیت سلامتی شخص و متناسب با چالش هایی که آنها در زندگی خود مواجه هستند پیشنهاد می شود.

مجموع اطلاعاتی که در رابطه با سنگهای ماه تولد فروردین و بطور کلی انواع سنگ ماه تولد در وبلاگ شرف آنلاین ارائه می گردد به طور جهانی یکسان اعلام شده اند و دسته بندی اصلی محسوب می شوند. اما بایستی توجه داشت که در این نوشته ها فقط به بیان همین باور های گذشته پرداخته شده است و بیان آن ها به معنی تایید نمی باشد. آن چیزی که مورد تایید قطعی است همان خواص مخصوص هر نگین است که در روایات معصومین و مراجع علمی به آن ها اشاره گردیده است.

معرفی کلی سنگ ماه توبد فروردین

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره اصلی ترین سنگ ماه تولد فروردین: الماس

اصلی ترین سنگ ماه فروردین چیست؟ الماس را می توان به عنوان مهم ترین سنگ متولدین فروردین در نظر گرفت. درخشش الماس و سختی بسیار بالای این گوهر همانند الماس کوه نور در جهان شهرت زیادی دارد. این سنگ سنگ متولدین فروردین ماه در رنگ های سفید و برخی اوقات صورتی و رنگ های زرد و آبی و نمونه های دیگری وجود دارد که امکان دارد بسیار درخشان باشد. استفاده در جواهر سازی، سنگ ها و سنباده های ساینده و صنعت از موارد کاربرد آن می باشد.

معادن قسمت جنوبی هندوستان، منبع الماس های معروفی مثل الماس کوه نور و جهانگیر بوده است. به صورت کلی بیشترین میزان ذخیره و معادن این سنگ تولد فروردین در آفریقای جنوبی می باشد. به صورت کلی این سنگ فروردین ماه در تمام دنیا در سنگ های رسوبی و آب شسته مشاهده می شود اما به سختی استخراج میشود و بسیار کمیاب است و همین کمیاب بودن بر قیمت سنگ ماه تولد فروردین زن و مرد از نوع الماس بسیار موثر است.

مواردی مثل درجه پاکی و خلوص نیز باعث افزایش قیمت الماس و بطور کلی قیمت سنگ ماه تولد فروردین میشود. درجه رنگ و وزن نیز در تعیین قیمت الماس مهمترین سنگ ماه تولد فروردین و بطور کلی انواع سنگ های قیمتی موثر است. الماس به سنگ ماه تولد فروردین مردانه معروف است اما استفاده از آن برای هیچ یک فرقی ندارد و میتوان آنرا یک سنگ ماه تولد فروردین زنانه نیز در نظر گرفت و از خواص آن بهره برد.

الماس سنگ ماه تولد فروردین

خواص الماس به عنوان سنگ ماه تولد فروردین:

۱- به همراه داشتن این سنگ ماه تولد فروردین مردانه و زنانه ترس و هراس را از صاحب آن دور می‌ سازد.

۲- این نوع از سنگ فروردین ماه محبت و علاقه میان زن و شوهر را افزایش می دهد.

۳- استفاده و بهره مندی از الماس قدرت اراده را افزایش داده، حافظه را نیرو بخشیده و عقل را زیاد می‌کند.

۴- افراد متولد برج حمل، اسد و میزان با به کار گیری از این سنگ فروردین ماه خوش‌ اقبالی و شانس، برکت، عقل و خرد، قدرت و خوشبختی را همواره به همراه خود خواهند داشت و از خواص این سنگ اقبال متولدین فروردین بهره خواهند برد.

۵- خواص الماس به مالک خود این توانایی و قدرت را می‌ دهد که بر عواطف و کارهایی که انجام می دهد بیشتر مسلط باشد.

۶- استفاده از گردنبند الماس بعنوان گردنبند سنگ ماه فروردین و یا انواع انگشتر این نگین موجب پیروزی بر دشمنان شده و وقار و عزت را در میان افراد چند برابر می‌کند.

۷- به کار گیری و همراه داشتن این سنگ اقبال متولدین فروردین به‌ خصوص قرار دادن آن بر روی چاکرای پیشانی و چاکرای تاج به افزایش توانایی قوه حافظه کمک و یاری می‌ رساند، همچنین افکار و ذهنیات بد را پاک و انرژی های منفی و اندیشه‌های فاسد را از مالک خود دور می کند .

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره دیگر سنگ ماه تولد فروردین: سنگ خون

یکی دیگر از انواع سنگ متولدین فروردین سنگ خون است. سنگ خون یا به تعبیری حجرالدم یا قانداش در زبان سانسکریت جیونی رس و به انگلیسی به آن بلاداستون BLOOD STONE اطلاق می شود. این سنگ فروردین ماه را از گونه های عقیق به شمار می آوردند، بعضی نیز گفته اند که از انواع و اقسام گوهر یشم نیز می باشند. اگر این نوع از سنگ اقبال متولدین فروردین را در ظرف آبی بگذارید و ظرف را در برابر تابش مستقیم نور خورشید قرار دهید، آب را به رنگ خون مشاهده می کنید. ماهیت و ویژگی های آن مشابه عقیق بوده و درجه سختی آن ۵٫۴ درجه مو می باشد. تا کنون این گوهر به رنگ فولادی تیره متمایل به رنگ خون هم مشاهده شده است.

سنگ خون را بشناسید

این سنگ متولدین فروردین ماه در رنگهای سفید تا سفید مهتابی و سبز رنگ نیز وجود دارد. اگر آن را داخل اسید قرار داده و به آن حرارت دهید، به رنگ سیاه تغییر یافته و بعد از سرد شدن رنگ آن تبدیل به زرد شده و درون آن به رنگ سبز مشاهده می شود. این نگین برای بکارگیری در انگشتر ماه فروردین کاربرد بسیار زیادی دارد. گرفتگی های خورشید و ماه را می توان با بلاد استون مشاهده کرد. نقل شده هنگامی که حضرت عیسی (ع) به صلیب کشیده شد، درست در قسمت زیرین پای آن حضرت، در قسمتی که قطرات خون ایشان بر زمین ریخته شده بود، به جای خون گوهری مشاهده شد که درست به رنگ خون انسان بود، و به همین علت نام آن را سنگ خون نهادند.

رنگ سبز تیره این سنگ ماه تولد فروردین به علت داشتن اکسید آهن، قسمت های قرمز دارد. این نقاط بسیار به شکل خون بنظر می رسند و به همین علت حجر‌الدم نامگذاری شده است. در رابطه با منابع و ذخایر این سنگ متولد فروردین، کشور هندوستان منبع اصلی این نگین به شمار می آید اما در مناطقی در استرالیا، برزیل، چین و ایالات متحده هم مشاهده شده است. نمونه بسیار خاصی از سنگ خون حکاکی شده به شکل نماد امپراطور آلمان، رودولف دوم در موزه لوور پاریس قرار گرفته است.

خواص سنگ خون به عنوان سنگ ماه تولد فروردین:

مردم یونان و روم برای به دست آوردن صبر و پایداری بیشتر در هنگام مسابقات ورزشی و حفظ علاقه و اشتیاق قدرتمندان برای به دست آوردن شهرت، همواره به همراه خود سنگ خون داشتند. علاوه بر این، این سنگ متولد فروردین قدرت پیشگویی آینده را نیز دارد. گفته شده که قدرت این سنگ ماه تولد فروردین با گذاشتن آن داخل آب و گذاشتن ظرف محتوی آن آب در زیر نور آفتاب، افزایش می یابد. این گوهر به ایجاد آرامش به ویژه در هنگام مرگ و خارج شدن روح از بدن انسان، کمک می کند. این نگین قدرت های عرفانی و سازماندهی را بالا برده و سردرگمی و اضطراب را کاهش می دهد. از جمله خواص و ویژگی های سنگ خون کمک به پاکسازی خون و اعضایی که با خون در ارتباط هستند می باشد.

این سنگ ماه تولد فروردین به صورت کلی بدن را سم زدایی کرده و سنگی حیرت آور در شفادهی بیماران می باشد به نحوی که در بیشتر سطوح، شروع به جوان سازی می کند. همینطور این سنگ متولد فروردین در غلبه و برطرف ساختن افسردگی و دردهای عاطفی بسیار مؤثر مفید می باشد. حتی امروزه در هندوستان، سنگ خون کاملاً به شکل پودر در آمده و بعنوان دارو و تحریک کننده جنسی مورد استفاده قرار می گیرد و شاید به همین علت است که یافتن نمونه های مرغوب و با کیفیت آن در بازار بسیار سخت و دشوار شده است.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره دیگر سنگ ماه تولد فروردین: جاسپر

جاسپر (Jasper) یکی دیگر از انواع سنگهای ماه تولد فروردین است. نام این سنگ متولد فروردین برگرفته از واژه باستانی jaspis که در زبان یونانی به معنی سنگ لکه دار است و گونه ای کوارتز ناخالص با ترکیب شیمیایی دی اکسید سیلیسیم می باشد. همینطور یک کانی آهن دار است و ترکیب رنگ های آن اکثرا به صورت نواری یا خال خالی می باشد و خیلی کم به شکل کمرنگ مشاهده می شود. با توجه به فراوانی این سنگ بکارگیری آن به عنوان نگین انگشتر ماه فروردین و یا گردنبند ماه تولد فروردین رواج بسیار دارد.

جاسپر سنگ ماه تولد فروردین

این سنگ متولد فروردین به صورت کلی غالبا به رنگ سرخ با ناخالصی های سیاه رنگ مشاهده می شود. ناخالصی های به رنگ سیاه روی آن در اثر وجود اکسید آهن می باشد. این سنگ شانس فروردین به دلیل ساختار شش وجهی هگزاگونال با درجه سختی بالایی در حدود ۶ تا ۵-۷، خوب تراش داده می شود. در برخی منابع معتبر نقل شده که جاسپر مهمترین و اصلی ترین سنگ ماه تولد فروردین مرد و زن می باشد چراکه وابسته به سیاره این ماه می باشد.

خواص جاسپر به عنوان سنگ ماه تولد فروردین:

۱- این گونه از انواع سنگهای ماه تولد فروردین برای کیسه صفرا و قسمت زیر شکم مفید و اثر بخش بوده و موجب ترشحات و جریان مواد سیال از کیسه صفرا کبد و کلیه ها می شود و در بهبود عملکرد سیستم دفع شرکت کرده و تاثیر بسزایی دارد.

۲- موجب تعادل و مانع از به وجود آمدن سنگ کلیه و کاهش حالت تهوع و تسکین و بهبود یافتن دردها می شود.

۳- این سنگ ماه فروردین مردانه و زنانه، با کنترل چاکرای شبکه خورشیدی دلهره، اضطراب و هراس را از بین برده و اراده و قدرت روحانی را زیاد می کند.

۴- این سنگ ماه فروردین مرد و زن برای غلبه بر خستگی بسیار مفید می باشد.

۵- از مالک خود در برابر گزش به وسیله مار و عنکبوت محافظت به عمل می آورد.

۶- سودمند در بهبود عملکرد کبد، طحال و موضوعات مربوط به لوزالمعده است.

۷- استفاده از این بعنوان سنگ ماه فروردین مردانه یا زنانه برای کاهش وزن کاربرد بسزایی دارد.

۸- برای مبارزه با یبوست، تقویت سیستم ایمنی بدن و درمان تب مورد استفاده قرار می گیرد.

۹- از دیگر خواص و ویژگی های این سنگ ماه تولد فروردین می توان به تقویت سیستم گردش خون، دفع سموم و بهبود کارایی کبد اشاره کرد.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره دیگر سنگ ماه فروردین: توپاز زرد

توپاز یکی دیگر از سنگ های ماه تولد فروردین است که به شکل بلورهای منشوری در سنگ های گرانیتی پگماتیت به همراه تورمالین، بریل و فلوریت مشاهده شده است. میزان سختی این سنگ متولدین فروردین ماه ۸ درجه در مقیاس مو، وزن مخصوص ۳٫۵ – ۳٫۶ و شبکه بلور آن ارتورموبیک می باشد. این سنگ شانس فروردین در رنگ های مختلفی نظیر زرد و عسلی کمرنگ و نارنجی کمرنگ وجود دارد. گونه ای از آن آبی، سفید، سبز و صورتی کمرنگ می باشد.

توپاز زرد سنگ ماه تولد فروردین

برای به دست آوردن این گونه از سنگ های ماه تولد فروردین سعی کنید در سنگ های رودخانه ای دنبال توپاز بگردید. انگشتر توپاز آبی و سفید را در معرض پرتو افشانی اشعه گاما قرار داده، که نتیجه آن به دست آمدن بلور تیره تر و زیباتری می باشد. در آلمان، روسیه در قسمت هایی از رشته کوه های اورال، اکثر کشورهای آفریقا، سریلانکا، برمه و ژاپن میتوان این کانی را مشاهده کرد. نحوه تراش خوردن این گوهر به شکل پندولوک و گردبر مخلوط است ولی به میزان کمتری بصورت کابوشون تراش داده می شود که میتوان با بکارگیری آن بعنوان نگین انگشتر ماه فروردین متولدین این ماه از خواص ویژه این سنگ بهره ببرند.

خواص توپاز زرد به عنوان سنگ ماه فروردین:

۱- این سنگ ماه تولد فروردین در ایجاد تعادل و تنظیم چاکرای سوم بسیار موثر است.

۲- این گونه از سنگهای ماه فروردین سبب نیرو بخشی و شارژ کانالهای انرژی بدن می شود.

۳- توپاز آبی با خود واقعیت و حکمت را به همراه می آورد.

۴- توپاز زرد موجب تقویت و افزایش ایمان و خوش بینی است. همینطور توپاز طلایی موجب خلاقیت، نبوغ وخودباوری، شادابی روح و بهترشدن اخلاق و رفتار می شود و استفاده از انگشتر ماه فروردین با این نگین در جهت بهبود و درمان افسردگی و بیخوابی نقش بسزایی دارد.

۵- گوهر هوشمندی است که نیرو و انرژی را به قسمتی که نیاز بیشتری دارد هدایت می کند.

۶- سمبل عشق و ثروت است و به عنوان سنگ اقبال متولدین فروردین نیز شناخته میشود.

۷- این گونه از سنگ های ماه تولد فروردین این توانایی را دارد که شخص را به حفظ یک چشم انداز و آینده روشن در زندگی تحریک نماید.

۸- دور ساختن رویاها و افکار بد و پلید

۹- حفظ شخص در مقابل حسادت، بیماری، طلسم و جادو منفی و مرگ نابهنگام

۱۰- در مورد موضوع طلسم و جادو ، توپاز یکی از سنگهای ماه تولد فروردین است که شامل خصوصیات و ویژگی های محافظتی قوی می باشد.

۱۱- کمک و یاری رساندن به اتحاد ذهن، روان و روح از دیگر خواص این سنگ ماه فروردین می باشد.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره دیگر سنگ ماه تولد فروردین: آکومارین

آکومارین نیز یکی دیگر از سنگهای ماه فروردین است. نام این سنگ شانس فروردین برگرفته از زبان لاتین به معنی آب دریا می باشد و این موضوع به این دلیل مطرح شده که امواج را آرام و از ملوانان در دریا محافظت به عمل می آورد. گونه با ارزش و مرغوب جواهر آکومارین با درخشش و شفافیت روشن خالص و رنگ آبی با میزان کمی ته رنگ سبز مایل به آبی ترکیب شده می باشد. مثل تعداد بسیار زیادی از بریل ها، شکل و نحوه ساختار کریستال های بزرگ آکوامارین به همراه درجه سختی خوب ۷٫۵ تا ۸ در مقیاس سختی مو، آن را برای استفاده در صنعت جواهرات مدرن و تراش کاری شده بسیار مناسب می سازد.

آکومارین سنگ ماه تولد فروردین

این سنگ ماه تولد فروردین یک گونه عیار ارزشمند و گرانبها از دوران باستان می باشد. در قرن نوزدهم، گوهر های آکوامارین با رنگ آبی مایل به سبز اقیانوسی حداکثر میزان محبوبیت را داشتند، اما امروزه رنگ آبی آن به میزان قابل توجهی مورد استقبال قرار گرفته است. در سال ۱۹۱۰ بزرگترین نمونه گوهر آکوامارین در کشور برزیل با وزنی در حدود ۲۴۳ پوند کشف شد. سپس آن را به بلورهایی با ابعاد کوچکتر تقسیم کردند که نتیجه آن بیش از ۲۰۰۰,۰۰۰ قیراط شد.

مرغوب ترین و با کیفیت ترین بلورهای آکومارین از کشور برزیل می باشد که کریستال های آن با وزنی در حدود چند کیلوگرم مشاهده می شود. نقاط دیگری در جهان که نوع سنگ متولدین فروردین ماه در آن ها یافت می شود عبارت اند از: کشور های اتحاد جماهیر شوروی، ماداگاسکار که در برخی مناطق آن انواع آبی پر رنگ مشاهده می شود، ایالات متحده آمریکا، افغانستان، پاکستان، هند و نیجریه.

خواص این سنگ ماه تولد فروردین:

۱- این سنگ شانس فروردین سبب ایجاد سد و مانعی در مقابل امواج و ارتعاشات دیگران میشود

۲- جلوگیری و محافظت از تاثیر گذاشتن افکار منفی و جذب امواج مخرب و زیان بار ذهن

۳- یاری رساندن به کاهش وابستگی شخص به مواد مخدر

۴- تقویت و نیرو بخشی به کبد، طحال و تیروئید

۵- به طور کلی بهبود عملکرد تصفیه بدن از سموم

۶- این سنگ ماه تولد فروردین تاثیر آرامش بخشی به چشم دارد

۷- به میزان قابل توجهی مشکلات گلو را درمان می نماید

۸- این سنگ ماه فروردین اثر بسزایی بر روی غده تیروئید دارد

۹- در گذشته به آن گوهر الهه دریاها گفته می شده است

۱۰- در طلسم و جادو، این گوهر به مقدار زیادی استفاده می شود و به منظور تشکیل میدانی برای جلوگیری از تاثیر طلسمات بر روی شخص مورد استفاده قرار می گیرد

۱۱- این سنگ ماه تولد فوردین (آکومارین) برای ورود به ضمیر ناخودآگاه بسیار مفید است.

۱۲- از دیگر ویژگی های آن می توان به کاهش استرس، افزایش تسلط بر اعصاب و سپر هاله و چاکراها اشاره کرد.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره دیگر سنگ ماه فروردین: یاقوت کبود

یاقوت کبود به عنوان سخت ترین سنگ بعد از الماس دیگر سنگ ماه تولد فروردین می باشد. یاقوت از الومین خالص تشکیل شده است که با مقدار کمی کروک و آهن آغشته شده است. یاقوت کبود علاوه براینکه سنگ متولدین فروردین ماه است بعنوان سنگ ماه تولد شهریور نیز شناخته میشود. محصولات این سنگ بعنوان انگشتر ماه فروردین و یا گردنبند سنگ ماه فروردین شناخته میشوند و مورد استفاده قرار میگیرند. استفاده از این سنگ در هرشکل انگشتر و ست و نیم ست و یا گردنبند ماه تولد فروردین خواص بسیاری برای بدن دارد که در روایات نیز بسیار توصیه شده است. یاقوت کبود بر خلاف باور بعضی افراد تنها سنگ ماه تولد مرد نیست و میتوان بعنوان سنگ ماه فروردین زنانه هم از خواص آن بهره برد.

انگشتر یاقوت کبود برای متولدین فروردین

برخی ازخواص این سنگ ماه تولد فروردین:

استفاده از سنگ یاقوت در روایات و احادیث توصیه بسیاری شده است و با توجه به سخنان نقل شده از بزرگان و علما میتوان به خواص یاقوت کبود و انواع سنگ یاقوت پی برد. استفاده از آن به صورت انگشتر یاقوت کبود مردانه و زنانه، گردنبند یاقوت کبود مردانه و زنانه و یا ست یاقوت کبود بعنوان سنگ ماه تولد فروردین زنانه و مردانه فضایل زیادی دارد و موجب افزایش رزق و روزی نیز خواهد شد.

استفاده از این سنگ ماه فروردین زنانه و مردانه بسیار موثر در درمان بیماری هایی نظیر افسردگی، سرگیجه، خونریزی، بیماری های قلب و عروق و … میباشد. خواص این سنگ برای چاکرای ششم بسیار موثر است. این سنگ برای افزایش رزق و روزی و برکت در زندگی بسیار موثر است به گونه ایی که از حضرت امام رضا (علیه السلام) نقل شده است : هر کس انگشتر یاقوت را در دست کند فقیر نمی شود و این از مهم ترین خواص انگشتر یاقوت میباشد. در وبلاگ شرف آنلاین به طور ویژه درباره خواص سنگ یاقوت کبود صحبت شده است.

محصولات یاقوت کبود

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره خصوصیات متولدین فروردین

فروردین ماهی ها، افرادی پرجنب و جوش و عجول می باشند که غالبا به هر اتفاق و رویدادی به سرعت واکنش نشان می دهند. این افراد اگر به درجه شغلی بالایی برسند، اکثرا مدیران توانمند و قدرتمندی خواهند شد که به میزان قابل توجهی زورگو و افراد دیگر را مورد امر و نهی قرار می دهند. ماهیت و ذات ریاست مآبانه فروردین ماهی ها، از آن ها مدیرانی با مسئولیت، قدرتمند و موفق خواهد ساخت. یک کلامی و یک دنده بودن یکی از خصوصیات فروردینی ها است؛ این افراد در بیشتر مواقع اشتباه و خطای خود را قبول نمی کنند و حتی در صورت قبول اشتباه از جانب آن ها، مسئولیت این خطا را به دوش نمی کشند.

ویژگی های شخصیتی متولدین فروردینفروردین ماهی ها غالبا پر هیاهو، پر انرژی و اهل هیجان هستند و از ماجراجویی لذت زیادی می برند. این افراد اکثرا دارای اعتماد به نفس و شهامت بالایی می باشند. در بین متولدین این ماه اشخاص صاحب سبک و عقیده و همینطور اهل مطالعه، به میزان زیادی به چشم می خورند. افراد متولد این ماه اکثرا انسان هایی بی ریا و عاری از هرگونه فریب و دوز و کلک هستند. متولدین اولین ماه از اولین فصل سال در برخی مواقع به شدت غیر منطقی می شوند. این افراد می توانند تا پایان عمر خویش به صورت یکه زندگی خود را ادامه داده و از آن لذت ببرند. بنابراین سنگ ماه تولد فروردین بر اساس این خصوصیات معرفی می شود.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره اطلاعات تکمیلی درباره الماس

در کشور ما ایران هم در قسمت های گوناگونی این سنگ ماه تولد فروردین یافت شده است. در برنئو، بوتسوانا، چین، غنا، گینه، گویان، روسیه، تانزانیا، ونزوئلا، زئیر و زیمبابوه این گوهر ارزشمند کشف شده است. بلورهای سازنده آن غالبا هشت یا دوازده وجهی هستند. در معرض تابش نور فرابنفش بازتابی به شکل سفید-آبی دارد و این روش شناخت و تعیین ارزش اکثر الماس های آفریقا می باشد. نمونه های دیگری از گوهر الماس، در معرض تابش نور فرابنفش امکان دارد بازتاب سبز یا زرد داشته باشند.

در گذشته با نور خورشید این سنگ متولدین فروردین را شناسایی کرده و گونه آن را تعیین می کردند و اگر نور قرمز رنگین کمان را در آن مشاهده می کردند یقین حاصل می شد که آن نگین، الماس است. الماس، به علت سختی بسیار بالایی که دارد یاقوت را خراش می دهد. این سنگ ماه فروردین در معرض دمای ۸۰۰ درجه می سوزد. برای نخستین بار در قرن نوزدهم، یک فرانسوی توانست الماس را به شکل صنعتی تولید نماید.

زغال فشرده شده به وسیله فشار خیلی زیاد و دور از هوا به وسیله حرارت الکتریکی تبدیل به الماس می شود. روش و راه کم کردن حرارت و فشار بر اساس دستور العمل های خاصی انجام می شود، در غیر اینصورت الماس به وجود نمی آید. الماس رسانا بوده و برق را به میزان زیادی عبور می دهد اما الماس آبی که رنگ آبی آن به علت عنصر بور است، نیمه رسانا می باشد. از طرفی الماس رسانای حرارت نیز می باشد و درجه رسانا بودن حرارت آن پنج برابر مقدار فلز مس است. بزرگ ترین الماس خام دنیا “کولینان” به وزن ۳۱۰۹ قیراط و بزرگ ترین الماس تراش داده شده جهان به نام “قهوه ای بی نام” به وزن ۵۴۵ قیراط است. (یک قیراط معادل یک پنجم گرم است) در ادامه خواهیم فهمید که بهترین خواص این سنگ ماه فروردین زن و مرد چیست.

دسته بندی محصولات سنگ ماه فروردین

برای مشاهده محصولات سنگ ماه فروردین بر روی تصاویر کلیک کنید

نیم ست یاقوت کبود (31)

انگشتر یاقوت کبود (279)

گردنبند یاقوت کبود (100)

نیم ست زبرجد (41)

گردنبند زبرجد (90)

گردنبند الکساندریت (57)

گردنبند گارنت (67)

گردنبند زمرد (87)

گردنبند یاقوت سرخ (100)

گردنبند یاقوت (201)

انگشتر گارنت (228)

انگشتر الکساندریت (184)

انگشتر یاقوت سرخ (276)

انگشتر یاقوت (536)

انگشتر زمرد (258)

انگشتر زبرجد (249)

انگشتر آمیتیست (245)

به این صفحه امتیاز دهید. از شما سپاسگذاریم

27 دیدگاه در “سنگ ماه تولد فروردین: آشنایی با سنگ متولدین فروردین ماه و خواص ویژه آن

  1. مهیارم گفت:

    من فروردینی هستم الماس دوبار پیدا کردم بار اولی رو خیلی ندانسته از دست دادم و خیلی هم بزرگ بود البته دقیق اندازش رو ندیدم ولی دومی رو الان دارمش خیلی زیباست اندازه ی دونه اناره

  2. مهیارم گفت:

    سلام من یک عدد سنگ یاقوت سرخ راف و یک عدد الماس تراش خورده بسیار زیبا وزنشون رو ندارم چون ترازو نداشتم میخواستم بدونم قیمتشون چنده هرکدوم اندازه ی دانه انار است

  3. جواد گفت:

    سلام من یک یک فروردین دنیا امدم یا فرقی نمیکند

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      توصیه میکنیم خیلی درگیر شدید این بحث که باید حتما سنگ ماه تولد خود را استفاده کنید نشوید. تمام سنگ ها خواص بسیار مفیدی دارند که بهتر است متناسب با نیاز خود یک یا چند عدد از آن ها را استفاده نمایید.

  4. حمید گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید، چند نکته و سوال دارم که در صورت پاسخ از سوی شما ممنون میشم. اول اینکه گالری شما گردنبند و یا انگشتری که تمامی این سنگ هارو دارا باشه درست میکنه؟ دوم اینکه سنگ های استفاده شده در گالریتون مطمئن و با اصالت هستند؟ و سوم اینکه در چند جا از یاقوت سرخ بجای یاقوت کبود برای ماه فروردین نام برده شده، و یا اسم سنگ های دیگه ای اضافه شده، شما از صحت مطالب فوق در باب سنگ های فروردین ماه اطمینلن دارید؟ به کار بردن همه این سنگ ها کنار هم مشکلی ایجاد نمیکنه؟ ممنون از پاسخ و مطالب شما

    1. حسین گفت:

      سلام خسته نباشید
      خصوصیات یک الماس اصل را اگر ممکنه توضیح دهید

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      ۱- بله امکان ساحت هست.
      ۲- بله سنگ های استفاده شده اصلی هستند. درصورتی که نوع سنگی که خواستار باشید اصل آن پیدا نشود به شما اطلاع داده می‌شود.
      ۳- چندین منبع مختلف برای متولدی ماه های سال چندین سنگ اصلی و فرعی رو معرفی کردند. اطلاعاتی که در این صفحه اورده شده یکی از منابع معتبر و اصلی برای معرفی سنگ های ماه تولد است با این وجود توصیه میکنیم فارغ از این مباحث شما براساس خواص توصیه در احادیث و منابع علمی دست به انتخاب سنگ بزنید نه براساس ماه تولد.
      ۴- براساس مبحث سنگهای ماه تولد خیر ولی براساس علم سنگ درمانی براساس ضعف در چاکراهای بدن یک سری سنگ توصیه می‌شود و ممکن است از استفاده همزمان از چند سنگ منع شوید.

  5. حمید گفت:

    وقت بخیر، بعضی جاها از یاقوت سرخ به جای کبود برای فروردین نان بردند و یا اینکه اسم سنگ های دیگه ای رو هم آوردند، این باعث سردرگمی من شده شما از اطلاعات فوق چقدر اطمینان دارید؟ و اینکه آیا امکان ساخت گردنبند و یا انگشتری با تمامی این سنگ ها هست؟ شما انجام میدین؟ اگه انجام میدین، سنگ هاتون واقعا اصالت دارند؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      چندین منبع مختلف برای متولدی ماه های سال چندین سنگ اصلی و فرعی رو معرفی کردند. اطلاعاتی که در این صفحه اورده شده یکی از منابع معتبر و اصلی برای معرفی سنگ های ماه تولد است با این وجود توصیه میکنیم فارغ از این مباحث شما براساس خواص توصیه در احادیث و منابع علمی دست به انتخاب سنگ بزنید نه براساس ماه تولد.
      بله امکان ساخت گردنبند یا انگشتر با چندین سنگ مختلف اصلی وجود دارد. بایستی با بخش پشتیبانی آنلاین برای سفارش در ارتباط باشید.

  6. Ei گفت:

    سلام من فروردینی هستم حالا کدوم سنگ رو تهیه کنم؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام
      سنگ اصلی این ماه الماس است ولی میتونید نگین های فرعی فروردین یعنی سنگ خون، جاسپر، توپاز زرد، آکومارین و یاقوت کبود رو هم استفاده کنید.

    2. محمد رستمی گفت:

      میشه یه انگشتر درست کرد که این نگین ها همه داخلش باشه

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      تاحد زیادی امکانش هست. لطفا با بخش پشتیبانی آنلاین در تماس باشید.

  7. آرتین سلیمانی گفت:

    سلام آقا یا خانم عزتی ما آذری ها سنگ هایی داریم مانند الماس و یاقوت سرخ و یاقوت کبود و زمرد تازه ماسنگ داریم به نام زیرکن و در زمان قدیم اون و به قیمت برلیان می فروختند . اگرم سر نخی ازحرف های من پیدا نکردی حق داری چون سخت پیدا میشه

  8. محمود گفت:

    سلام خسته نباشید
    الان قیمت سنگ اصل جاسپر برای پلاک زنجیر چقدره

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      جاسپر سنگ گران قیمتی نیست. برای دریافت نمونه عکس و قیمت با بخش پشتیبانی آنلاین در ارتباط باشید.

  9. هد هد گفت:

    سنگ اصلی الماس و جاسپر رو چطور میشه تهیه کرد و قیمت هر کدام چقدر است

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      سنگ جاسپر که به وفور در بازار ایران پیدا می‌شود. با بخش پشتیبانی شرف آنلاین هم اگر در تماس باشید قیمت و تصاویر خدمتتون ارائه خواهد شد. حتی امکان ساخت گردنبند و انگشتر با سنگ جاسپر و تزئین با الماس های خیلی ریز امکان پذیر هست.

  10. اکبر طاهری گفت:

    از دوستان کسی میدونه یه انگشتر الماس چقدر قیمت داره؟ و از کجا میشه تهیه اش کرد. سپاس

  11. آمنه شکاری گفت:

    عالی بود خسته نباشید من یه دونه سنگ جاسپر داشتم متاسفانه ترک خورد و بعد شکست وقتی یادم میاد دلم میسوزه هنوز

    1. ناشناس گفت:

      من دارم خواستی.‌..دویست هزار

    2. شرف آنلاین گفت:

      ممنون سلامت باشید
      انشالله یکی دیگه 🙂

  12. عزتی گفت:

    کسایی که ماه تولدشون توی ماه فروردینه پادشاهی میکنند عجب سنگ های الماسی

    1. آرتین سلیمانی گفت:

      من در ماه آذر هستم و سنگ های خوش یمن آذر زمرد و الماس و یاقوت سرخ و یاقوت کبود و دیگر سنگ ها. اما اگر رفتی تحقیق کردی حق داری پیدا نکنی چون به سختی پیدا میشه تازه ما آذری ها سنگ زیرکن هم داریم که در قدیم به قیمت برلیان می فروختند. حالا فهمیدی؟😈😈😈😈

  13. ناصر گفت:

    انصافا کامل و بی نقص بود … خدا قوت

    1. شرف آنلاین گفت:

      سپاس

    2. سیده لیلا حسینی گفت:

      فروردین اسمش مردانه ولی بهار جنسش زنانه فوج ولی ماه حمل رازهای دارد که سنگها بهترینش برای این ماه

نظر دهید؛ ضمنا اغلب سوالات را در کمتر از چند ساعت پاسخ می دهیم.

پر کردن بخش 'ایمیل' اختیاری است.