شناخت سنگهای قیمتی و خواص آن‌ها

اسم سنگ های قیمتی : لیست اسامی و عکس انواع سنگ های قیمتی و زیبا

valuable-stones1 اسم سنگ های قیمتی : لیست اسامی و عکس انواع سنگ های قیمتی و زیبا

مقاله پیش رو به طور کامل به بررسی تمام اسامی سنگ های قیمتی و زیبا پرداخته است و تمام اطلاعات مورد نیاز برای شناخت هرچه بیشتر انواع سنگ ها همراه با عکس در اختیار شما قرار می دهد. اسم سنگ های قیمتی ، عکس انواع سنگ های زینتی، عناصر تشکیل دهنده سنگهای قیمتی، قیمت گذاری های انجام شده بر روی آن ها، اولین رویارویی و زمان کشف به وسیله انسان، معادن و ذخایر سنگهای قیمتی، تجارت جهانی و… مواردی است که دراین مقاله به صورت کامل به بررسی آنها پرداخته ایم. در انتها نیز بطور مختصر به معرفی انواع سنگ انگشتر پرداخته شده است.

با شرف آنلاین همراه باشید…

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره نام سنگ های قیمتی

اسامی سنگ های قیمتی غالبا برای الماس، یاقوت سرخ، یاقوت کبود و زمرد استفاده می شود. گرانبهاترین و قیمتی ترین سنگی که بین عموم مردم شناخته شده و در رتبه نخست انواع سنگهای قیمتی قرار دارد الماس می باشد که جز انواع سنگ های زینتی نیز میباشد و گونه سیاه آن هم از انواع سنگ سیاه قیمتی به حساب می آید. این سنگ های زیبا و با ارزش از سخت ترین کانی جهان، که از پیوندهای بین اتمی بسیار قوی برخوردار است، تشکیل شده که آن عنصر کربن نام دارد. دو گوهر گرانبها و با ارزش دیگر بعد از الماس به نام یاقوت کبود و یاقوت سرخ  می باشند که هر دو آنها ترکیبی از کانی های سخت جهان هستند، که نام آن کانی کروندوم است. قیمتی ترین گوهر بعد از اسامی سنگ های قیمتی نام برده شده، زمرد نام دارد که از کانی بریل تشکیل شده و درجه سختی آن کانی به میزان کروندوم نیست اما از کانی کوارتز شاکله ای محکم تر و قوی تر دارد. دیگر گوهرهای شناخته شده در دنیا بعد از این موارد به عنوان سنگ های نیمه قیمتی شهرت یافته اند. در کل انواع سنگ سیاه قیمتی در دنیا زیاد نیست و به جز یک گونه خاص از الماس کمتر میشود سنگی را جزء انواع سنگ سیاه قیمتی قرار داد. در کل الماس، یاقوت، زمرد نام سنگ های قیمتی معروف دنیا و از مهم ترین سنگ های زینتی هستند. در ادامه قصد داریم با انواع سنگهای قیمتی دنیا بیشتر آشنا بشویم و به بررسی نام سنگ های قیمتی و انواع سنگ ها همراه با عکس بپردازیم.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره اسم سنگ های قیمتی : سنگ تورمالین Tourmaline

سنگ تورمالین چیست

عکس انواع سنگهای قیمتی : تورمالین سرخ

سنگ راف تورمالین

عکس انواع سنگهای قیمتی: تورمالین بنفش

در ادامه بحث اسامی سنگ های قیمتی به تورمالین میپردازیم. تورمالین یک مورد از نام سنگ های قیمتی است که سنگی بلوری شده به همراه رنگ های زرد، سرخ، بنفش می باشد که معادن آن در کشور برزیل و برمه و کشور آمریکا و سیبری وجود دارد. در بیشتر قسمت های ایران در پگماتیت های اطراف گرانیت های مشهور، این سنگ های زینتی در رنگ های گوناگون مشاهده می شوند. منطقه خاش استان سیستان و بلوچستان، بروجرد، جنوب غربی نهبندان، شمال غرب شهر الیگودرز، سنندج سیرجان، منطقه های گرانیتوئیدی شمال و شمال شرق شهر ازنا از گونه اندیس شورلت و دراویت مشاهده می شود. یک تورمالین پارایبا این استعداد را دارد که تا ۵۰۰۰ دلار در قیراط قیمت گذاری شود و بعضی نگین ها تا ۶۰ هزار دلار آمریکا در قیراط نیز قیمت گذاری شده اند.

محصولاتی با سنگ های قیمتی اصلی و زیبا

انگشتر عقیق سبز نقره مردانه طرح نعمان

۱,۶۳۴,۰۰۰ تومان

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره اسامی سنگ های قیمتی : سنگ کهربا Amber

سنگ کهربا چیست

انواع سنگ ها همراه با عکس : کهربا

یکی از جالب ترین گونه از انواع سنگهای قیمتی که در ادامه بحث اسم سنگ های قیمتی و زیبا به آن پرداخته می شود کهرباست. کهربا سنگی ارگانیک و از انواع سنگ های زینتی آلی است و به عبارتی تشکیل شده از پروسه های بیولوژیکی موجودات و حشرات زنده می باشد. بیشترین میزان کهرباهایی که در قاره اروپا مشاهده می شوند مربوط به فعالیت های یخچالی بوده و به همین علت به حوزه بالتیک مانند کشور لهستان، آلمان شرقی یا دانمارک محدود می شوند. معدن های ساملند پنینسولا مثل معدن پالمنیکن که در سواحل بالتیک لهستان جای دارد یکی از مهم ترین مناطق ذخایر انواع سنگ های زینتی در دنیا می باشد که استخراج از آن بصورت روباز است. منطقه ای در انگلستان به نام جزیره وایت در میان رسوبات “ولدن” قدیمی ترین حشرات دنیا در فسیل های کهربا مشاهده می شوند که مربوط به کرتاسه پیشین یعنی چیزی در حدود ۱۳۰ میلیون سال پیش می باشند. حتی در اطراف منطقه “هاستینگ” رسوبات قدیمی تری کشف شده  ولی در کهربای آنجا جانوری یافت نشده است.

سنگ کهربا به همراه جانور

انواع سنگ ها همراه با عکس : کهربا

در واقع صمغ بعضی از درختان گونه سرو و کاج که مثل سنگ سفت و سخت شده و به رنگ های مختلفی نظیر زرد و سرخ و سفید می باشد که بر اثر مالش خاصیت الکتریسیته پیدا می کند و در دمای ۲۷۸ درجه سانتی گراد ذوب می شود و سپس به صورت تیره رنگی میسوزد که در آب و الکل و جوهر سقز حل می شود. در این میان انواع سنگ های زینتی کهربا که در داخل خود حشره یا جانوری مربوط به دوره های قدیمی تر وجود دارد گرانبها و قیمتی تر هستند. بسته به میزان کیفیت و گونه حشره قیمت کهربای صیقل داده شده این استعداد را دارد که از چند دلار تا چندین هزار دلار آمریکا به ازای هر گرم قیمت گذاری شود. یک گردنبند کهربای اصل با ۱۲ سنگ می تواند تا ۳۰۰ پوند قیمت داشته باشد که با وجود حشرات داخل آن ارزش این گونه از سنگهای زینتی نیز بسیار فراتر خواهد رفت و جزء انواع سنگهای قیمتی می باشد.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره اسم سنگ های قیمتی : سنگ زمرد Emerald

سنگ بزرگ زمرد سبز

انواع سنگ ها همراه با عکس : زمرد

سنگ های راف زمرد سبز

انواع سنگ ها همراه با عکس : زمرد

در ادامه موضوع اسامی سنگ های قیمتی به یکی از خوش رنگ ترین و چشم نوازترین نگین ها میپردازیم. یکی از انواع آلومین به رنگ سبز زمرد می باشد که از نگین های قدیمی و از سنگهای زینتی هست و هر چه میزان رنگ انواع سنگ سبز قیمتی بیشتر باشد قیمت بیشتری دارد. بر طبق یک قانون کلی، یک قطعه این سنگ سبز قیمتی هیت نشده (همراه با شناسنامه)، چیزی در حدود پنجاه درصد گرانبهاتر از زمرد هم وزن، هیت نشده، سایز برابر، هم رنگ و شفافیت شبیه هم را دارد. امروزه بدلیل محبوبیت سنگ سبز قیمتی انواع سنگ انگشتر از این سنگ زینتی تولید میشود.

یکی از انواع نادر و شناخته شده سنگهای قیمتی، زمرد است که به آن تراپیچ (Trapiche) هم گفته می شود و در ساخت انواع سنگ انگشتر از آن استفاده میشود و در معادن کلمبیا مشاهده می شود. کلمبیا با اختلاف بسیار زیادی، بزرگترین تولید کننده زمرد در دنیا می باشد و اندازه ای در حدود ۵۰ تا ۹۵ درصد تولیدات زمرد جهان را عهده دار می باشد. جایگاه دوم  در استخراج انواع سنگ سبز قیمتی متعلق به کشور زامبیا است و در نیمه دوم سال ۲۰۱۱ بیش از ۳۷۴۰ کیلوگرم زمرد از معدن های نقاط مختلف این کشور استخراج شده است. پیش تر در مقاله ای در وبلاگ شرف انلاین به طور کامل درباره سنگ سبز قیمتی یعنی زمرد توضیحاتی ارائه شد. برای مطالعه بیشتر درباره این سنگ زیبا روی لینک سنگ زمرد و خواص آن کلیک کنید.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره اسم و عکس سنگ های قیمتی و زیبا : یاقوت Ruby

مهره سنگی یاقوت سرخ

عکس سنگ های قیمتی و زیبا : یاقوت سرخ

خوش رنگ ترین یاقوت سرخ

عکس سنگ های قیمتی و زیبا : یاقوت سرخ

سنگ یاقوت کبود راف

عکس سنگ های قیمتی و زیبا : یاقوت کبود

قطعا یکی از جذاب ترین انواع سنگ های قیمتی با ارزش، یاقوت می باشد که در ادامه بحث اسم سنگ های قیمتی به آن اشاره می شود در عکس بالا یک مورد از عکس سنگهای قیمتی ایران را مشاهده میکنید. گونه ای دیگر از گوهرهای قیمتی سنگ گرانبها و ارزشمند یاقوت است. یاقوت نام سنگی شفاف و گرانبها می باشد که بسیار هم محبوبیت دارد و از این سنگ زینتی در ساخت انواع سنگ انگشتر بسیار استفاده میشود. این گونه به صورت طبیعی از معادن به دست می‌آید و به رنگ سرخ، زرد، کبود، سبز و سفید می باشد. نوع سفید این سنگ می تواند یکی از انواع سنگ سفید قیمتی باشد. گونه سرخ و شفاف آن بعد از الماس از برترین سنگ های کشف شده تا به حال می باشد و هرچقدر ابعاد آن درشت تر و همینطور رنگ آن خوش رنگ تر باشد گرانبهاتر می باشد. در فارسی قدیم به آن یاکند هم گفته می شد که یواقیت جمع یاقوت هست.

طی سال های  ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۰  کشور تایلند تامین کننده اصلی یاقوت تمام دنیا بوده است که اکنون  به علت مسائل سیاسی و استراتژیک در بازار حضور بسیار کمی دارند. یاقوت سرخ تایلند معمولا به رنگ قرمز تیره و سایه قهوه ای رنگ می باشد. کمیابی روبی در معدن موگوک منطقه برمه باعث شد تا کارشناسان در ماسه سنگ و خاک رس منطقه چانتابوری (Chantaburi) در منطقه جنوب شرقی بانکوک مجددا به استخراج این سنگ زیبا امیدوار شوند. در  ۱۳ ماه می سال  ۲۰۱۵ یاقوت نادر و کمیاب و بینظیر Sunrise (طلوع خورشید )، یک جواهر دیدنی از مجموعه سنگهای زینتی خصوصی کارتیه در حراج ژنو Sotheby، به مبلغ ۳۰٫۴۲۰٫۰۰۰ دلار آمریکا به فروش رسید که تا این زمان این رکورد بی رقیب پا برجا مانده است. در مقاله ای دیگر در وبلاگ شرف انلاین به طور کامل درباره انواع یاقوت توضیحاتی ارائه گردیده که امروزه با توجه به اهمیت خواص این سنگهای زینتی و محبوبیت فراوانی که دارد انواع انگشتر از این سنگ قیمتی تولید میشود. برای مطالعه بیشتر درباره این گوهر روی لینک انواع یاقوت و خواص آن ها کلیک کنید.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره اسم سنگ های قیمتی : زبرجد Peridot

انگشتر زبرجد زنانه خاص

عکس سنگ های قیمتی و زیبا : زبرجد

از دیگر اسامی سنگ های قیمتی و زیبا میتوان به زبرجد اشاره کرد. یک گونه آلومین رنگین همانند زمرد از انواع سنگ سبز است که به رنگ زرد یا سبز که از نمونه های قدیمی هست و در ساخت انواع جواهرات از آن استفاده می شود و انواع انگشتر آن ساخته میشود و مشهورترین آن دارای رنگ سبز می باشد که در کشور آمریکا و برزیل و استرالیا و روسیه مشاهده می شود. پریدوت به وزن ۲ تا ۳ قیراط، نگینی قیمتی به شمار می آید و یک گونه خوب به وزن ۸ قیراط بسیار نادر می باشد. نگین هایی با این وزن، گونه های کلکسیونی و موزه ای محسوب می شوند. در انستیتو اسمیتسونین در امریکا و در شهر واشنگتن دی سی، یک قطعه زبرجد به وزن ۳۱۱٫۸ قیراط نگهداری می شود.

عموما ارزش نگین زبرجد در وزن بیشتر از ۲۰ قیراط کاملا گران قیمت و نادر می باشند و در اندازه های بیشتر از ۵۰ قیراط صعود و افزایش قیمت چشمگیری در قیمت خود دارند. پریدوت های با ابعاد زیاد و همینطور باکیفیت خوب از نهشته هایی در کشور میانمار که به نگین های ۲۰ تا ۴۰ قیراطی باکیفیت و رنگ بسیار عالی شهرت داشتند، به دست می آمد. برای مطالعه بیشتر درباره نگین زبرجد روی لینک ۱۷ خاصیت سنگ زبرجد کلیک کنید.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره اسامی سنگ های قیمتی : گارنت Garnet

سنگ گارنت راف قرمز

عکس انواع سنگ های قیمتی : گارنت

تکه های سنگ گارنت سرخ

عکس انواع سنگ های قیمتی : گارنت

در میان اسم سنگ های قیمتی گارنت یک گوهر با ارزش اما تقریبا ناشناخته است. یکی دیگر از نگین های گرانبها و ارزشمند به رنگ سرخ همانند یاقوت یک گونه آلومین رنگین هست که در طبیعت مشاهده می شود که لعل یکی از مشهور ترین آن ها میباشد. اغلب گارنت ها در تماس با توده های نفوذی با سنگ های میزبان آهکی و یا در قسمتی از شیست ها، شیل ها، در تکه های آذرین درونی در زمان سرد شدن و نمونه های رسوبی همانند گرانیت ها، پگماتیتها و گرانودیوریت ها تشکیل و یافت می شوند. در اصطلاح عامیانه و در بین عموم مردم لعل به بلور های قرمز از نوع آلماندین و پیروپ نیز گفته می شود. گارنت معمولا در سنگ های دگرگونی تشکیل شده و در مقابل هوازدگی فیزیکی و شیمیایی مقاوم است شاید در میان انواع سنگ های قیمتی این نوع زیاد شناخته شده نباشد اما بسیار با ارزش است. برای دریافت اطلاعات کاملتر درباره سنگ گارنت کلیک کنید.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره اسم سنگ های قیمتی : الکساندریت Alexandrite

انگشتر الکساندریت طلا

عکس سنگ قیمتی: الکساندریت

الکساندریت همانند کهربا در بین اسامی سنگ های قیمتی یک گونه بسیار عجیب و خارق العاده می باشد. زمانی که Nordenskiold برای نخستین بار در ۱۸۳۴ الکساندریت را مشاهده نمود، در ابتدای امر تصور می شد که آن گونه ای از زمرد باشد چرا که در معادن زمرد واقع در منطقه اورال روسیه در نزدیکی رودخانه توکووایا مشاهده شده بود. ولی پس از مشاهده سایه های قرمز این سنگ زینتی بعد ها به عنوان گونه ی دارای کروم با قابلیت و توانایی تغییر رنگ شناخته شد.

الکساندریت یکی از عجیب ترین و شگرف ترین انواع سنگهای قیمتی و نگین های موجود در بازار امروز جهان می باشد. این نگین با ویژگی چند رنگی نمونه ای از کریزوبریل با پدیده کالر چنجینگ است. الکساندریت یا کریزوبریل با پدیده کالرچنجینگ به زمرد روز و یاقوت شب شهرت دارد شاید این اصطلاح به دلیل نمونه ای از آن که توانایی تغییر رنگ سبز تا سرخ دارد استفاده می شود. این سنگ زیبا در برابر نور لامپ  یا شمع و یا نورهای دیگر به طیف های مایل به قرمز تغییر رنگ می دهد. با ارزش ترین گونه های الکساندریت از دید رنگ گونه های تغییر رنگ دهنده سبز به رنگ قرمز آتش می باشد. گونه های درشت و با کیفیت این نگین احتمالا صدها میلیون تومان قیمت گذاری شوند! برای مطالعه بیشتر و کامل تر درباره این سنگ شگفت انگیز روی لینک سنگ الکساندریت کلیک کنید.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره اسامی سنگ های قیمتی و زیبا : آمیترین Ametrine

در ادامه موضوع آشنایی با سنگ های قیمتی و اسم سنگ های قیمتی به گوهر ارزشمند آمیترین می رسیم. آمیترین نام سنگی شفاف و گرانبها می باشد که طبق شنیده ها در داستان ها قبیله آیورِئو (Ayoreo) در قسمت شرقی کشور بولیوی از ۵۰۰ سال پیش با آمیترین آشنا بوده اند. احتمالا نخستین نوشته های ثبت شده از کریستال های کوارتزی به همراه دو رنگ ارغوانی و زرد به شکل رسمی به وسیله کانی شناسان آمریکایی به سال ۱۹۲۵ میلادی باز می گردد. در سال ۱۹۶۰ یک کشورگشای اهل اسپانیا معدنی در کشور بولیوی کشف کرد که بعدها آن را به ملکه اش بخشید. بعد از ازدواج با یک پرنسس به نام آناهی (Anahi)  معدنی که کشف شده بود را برای نام سنگی شفاف و گرانبها گذاشت. شنیده ها و گزارشاتی از تولید سنگ گرانبها و ارزشمند کوارتز دو رنگ در همان سال ها از مناطقی در کشور برزیل، بولیوی و اروگوئه رسید که از آنجایی که به معدن خاصی در استخراج آنها اشاره نشده بود، بعضی تصور کردند که ممکن است این گونه آمیترین ها مصنوعی یا نوع آمیتیست های بهسازی شده باشند و یا اینکه به صورت غیر قانونی استخراج می شوند.

سنگ آمیترین چیست

عکس سنگ قیمتی : آمیترین

در  سال ۱۹۸۹  قوانین حقوقی جدیدی در حوزه معدن کاری در کشور بولیوی به ثبت رسید که اجازه برداشت از منطقه ذخایری که سال های طولانی به شکل غیر قانونی از آن ها برداشت می شد را توسط یک کمپانی در ابعاد چند هزار هکتار داد. این شرکت نخست برای پایه گذاری اعتماد و اطمینان و همینطور قابل قبول بودن تجارت جهانی سنگ های آمیترین و سیترین خود از زمین شناسان و گوهرشناسان دعوت کرد تا این گروه خودشان از آن منطقه استخراج کنند و طبیعی بودن و اصالت تولید سنگ های آن ها مورد تایید واقع شود. اکنون معدن آناهی (Anahi) مهمترین تولید کننده و همینطور با ارزش ترین ذخایر انواع کوارتز همانند آمیترین شفاف و آمیتیست و سیترین را دارا می باشد.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره اسم سنگ های قیمتی : دُر نجف

انگشتر در نجف با حکاکی

عکس سنگ قیمتی : دُر نجف

آشنایی با سنگ های قیمتی: دُر نجف

در بین اسم سنگ های قیمتی و زیبا نگین مقدس دُر نجف نیز به عنوان یک سنگ سفید قیمتی مشاهده می شود که نحوه تشکیل و مکان این سنگ سفید قیمتی جایگاه ویژه ای در بین عموم مردم دارد. انواع انگشتر و سنگ دُر بر دو شکل کلی می باشد. کوهی و بیابانی و به صورت رنگ بلور می باشد. در دین اسلام روایات و احادیث زیادی پیرامون استفاده از این سنگ سفید قیمتی از زبان امام صادق علیه السلام نقل شده و اشاره ای درمورد مضرات و آسیب های در نجف مشاهده نشده است. در حلیه المتقین در مورد خواص در نجف نقل شده که :

“هر شخصی که آن را در دست کند به هر نظر کردنی به آن پروردگار عالمیان زیارتی با حجی یا عمره ای در نامه او بنویسد که اجرش ثواب پیغمبران و صالحان باشد و اگر پروردگار رحم نمی کرد بر شیعیان ما، هر آیینه هر سنگ آن به ارزش بسیار می رسید اما پروردگار آن را ارزان کرده است برای آنها که توانگر و فقیر ایشان قادر باشد در دست کرد.”

در بعضی روایات و احادیث دیگر نیز پیرامون ویژگی های درمانی سنگ سفید قیمتی یا همان در نجف در باب دور کردن انرژی منفی، پیروزی بر دشمنان و زشتی ها، کسب حس آرامش و رابطه با انرژی های معنوی با ارزش اشاره شده است. در وبلاگ شرف انلاین درباره تمام خواص و احادیث در نجف توضیحات کاملی ارائه شده است. توصیه می شود مقاله خواص سنگ در نجف را مطالعه بفرمایید.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره اسامی سنگ های قیمتی : عقیق Agate

سنگ عقیق مربعی

عکس سنگ قیمتی : عقیق

در ادامه مبحث آشنایی با سنگ های قیمتی، در میان اسم سنگ های قیمتی به عقیق می رسیم در بالا یک مورد از عکس سنگهای قیمتی ایران را مشاهده میکنید، عقیق نام سنگی شفاف و گرانبها می باشد که البته انواع کدر آن هم وجود دارد. انواع انگشتر عقیق هم از لحاظ مادی و هم معنوی جایگاه بسیار ویژه ای را به خود اختصاص داده است. یک گونه کوارنز بدون شکل که به رنگهای مختلف هست. گونه مرغوب و با کیفیت آن به رنگ سرخ یا آلبالوئی هست و مانند نگین های قیمتی در زینت بکار میرود گونه ای از آن که در یمن به استخراج می شود و سرخ رنگ هست معروف به عقیق یمنی یا یمانی هست و با این نام شهرت دارد که بیشتر این نگین تبدیل به انواع سنگ انگشتر میشود و واحدش عقیقه هست. گونه سرخ یاقوت هم از ارزش بالایی برخوردار است و متواند جزء یکی از انواع سنگ سیاه قیمتی باشد.

عقیق از ته نشین شدن رسوبات و  سیلیس موجود در آب های زیرزمینی در حفره های موجود در سنگ های آتشفشانی آذرین تشکیل شده و بعد ها به دست می آیند. این محلول ها بر اثر تبلور فازها و گونه های سیلیکاته در ماگما در زمان سرد شدن و انباشت سیلیس در حفره توده سنگهای لاوا به دست می آیند. هرچه حفره های میزبان بزرگتر و درشت تر باشند احتمال تولید این سنگ زینتی در ابعاد بزرگتر بیشتر است.

به شکل کلی منابع این نگین روی کره زمین بسیار فراوان است. ولی یکی از کشورهایی که بیشترین مقدار منابع این سنگ زیبا در رنگ ها و طرح های گوناگون در آن وجود دارد کشور ما ایران است، تا قسمت هایی هم در سواحل دریای خزر و هم سواحل خلیج فارس و یا بر بستر بیشتر رودخانه های ایران عقیق مشاهده می شود. شهرستان نمین در استان اردبیل می باشد که از جمله بزرگترین معادن این کانی و نگین ارزشمند در جهان هست. در مقاله همه چیز درباره سنگ عقیق اطلاعات بسیار کامل تری از این سنگ زیبا پر طرفدار را می توانید بیابید.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره اسم سنگ های قیمتی : فیروزه Turquoise

معدن سنگ فیروزه اصلی

عکس سنگ قیمتی : فیروزه

در ادامه بحث اسامی سنگ های قیمتی و آشنایی با سنگ های قیمتی به فیروزه، این سنگ زیبا و چشم نواز میپردازیم. عکس بالا یک مورد از عکس سنگهای قیمتی ایران میباشد. فیروزه یکی از انواع سنگهای قیمتی و ارزشمند می باشد که به رنگ های آبی آسمانی از معدن استخراج می شود و بیشتر انواع سنگ انگشتر از آن به دست می‌آید. در شهر نیشابور و استان های کرمان و فارس و آذربایجان این سنگ زینتی استخراج میشود . بهترین و با کیفیت ترین گونه آن از معدنی از نیشابور به دست می‌آید و آن را فیروزه بواسحاقی نیز می‌گویند که امروزه انواع انگشتر آن تولید میشود.

فیروزه به عنوان یکی از قدیمی ترین سنگ های دنیا دارای تاریخی طولانی و بسیار با ارزش می باشد. به دلیل رنگ بسیار زیبا و جذاب آن، بر آورد شده که حداقل در هزاره های ششم و پنجم پیش از میلاد این سنگ های زیبا مورد توجه و استفاده بشر قرار گرفته است. کاوش های باستان شناسان نشان داده است سه هزار سال پیش از میلاد مسیح فرمانروایان مصری باستان، از انواع جواهرات این نگین زیبا برای تزئین آرایشی، طلسم و جادو استفاده و یا آن را به همراه مومیایی خود دفن می کردند. به همین علت ذخایر محدود آن در منطقه مصر به سرعت به اتمام رسید.

سنگ های فیروزه تراش خورده

عکس انواع سنگ : فیروزه

در اواسط قرن هفدهم، تاورنیه می نویسد:
پیروزه فقط در ایران وجود دارد و این نگین ارزشمند از دو معدن به دست می آید. یکی از این دو رگه قدیمی صخره نام دارد که به فاصله ۳ روز از مشهد به سمت شمال غرب، نزدیک شهر  و منطقه بزرگی به نام نیشابور قرار گرفته است و دیگری که عموم مردم آن را نو صخره می خوانند، ۵ روز از آن فاصله دارد. سنگ هایی که از نو صخره به استخراج می شوند از جهت جنس بدتر و رنگ آن آبی متمایل به سفید است و چندان با کیفیت نیست و می توان بسیاری از آن را به بها و قیمت کم خرید. اما شاه ایران سال های زیادی است که استخراج فیروزه را از این منطقه به خود اختصاص داده است و کسی حق بهره برداری از آن را ندارد.

مردمان باستان بر این باور بودند که فیروزه از سلامت کسی که آن را حمل میکند خبر می دهد چون در زمان بیماری فرد، این نگین هم رنگ پریده به نظر می رسد و هنگام مرگ صاحبش، رنگ خود را ازدست می دهد. برای خواندن لیست کامل خواص فیروزه براساس احادیث و منابع علمی رو لینک خواص فیروزه کلیک کنید.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره اسامی سنگ های قیمتی : یشم Jade

دیوار از جنس یشم

عکس انواع سنگ : یشم

آشنایی با سنگ های قیمتی : یشم

عکس بالا یک مورد از عکس سنگهای قیمتی میباشد که مربوط به سنگ یشم است. نگینی هست همانند عقیق یا زبرجد به رنگ های متفاوت که کبود، سبز تیره و رنگ صابونی آن نیز یافت می شود. یشم نام سنگی شفاف و گرانبها می باشد که از انواع سنگ سبز است و سختی آن بین ۶٫۵ تا ۷ در مقیاس موس بوده و داری کلیواژ ناقص که شکل و حالت شکستگی آن سوزنی شکل و شکننده است که این قسمت های شکستگی مات بوده ولی در صورتی که جلا داده شود دارای درخششی روغنی یا مرواریدی می شود.

از هزاره پیش از میلاد مسیح تا همین دوران معاصر یشم سین کیانگ منطقه ای که قبلا جزو قلمرو ایران بود، معروفترین، بهترین و بزرگترین منطقه سنگ یشم دنیا می بوده است در حالی که در ایران این کانی گوهرهای بسیاری چون زمرد، مروارید و یاقوت و همینطور انواع دیگری از سنگها را به عنوان خود داشت، در آن دوران در کشور چین این سنگ سبز قیمتی سین کیانگ بود که مورد توجه و خواست همه افراد قرار داشت.

جید یک محصول وارداتی بود و اشیا حکاکی شده از جنس یشم در اثرهای قدیمی گویای روابط بالای ایران و چین بین قرن ۱۴ تا ۱۷ میلادی داشت که یک اثر معروف و شناخته شده آن پسری سنگی می باشد که در گیلان یافت شده است. در آثار باستانی تخت جمشید نیز جامی پایه دار از جنس یشم با کتیبه ای با نام خشایارشاه کشف شد که روی لبه آن به تعداد دوازده سر قو حکاکی شده است.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره اسم سنگ های قیمتی : ژرمژوئیت Jeremejevite

سنگ ژرمژوئیت چیست

عکس انواع سنگ : ژرمژوئیت

گوهر گرانبها و بسیار کمیابی به نام ژرمژوئی Jeremejevite، در منطقه سیبری یافت شد. این سنگ در سال ۱۸۸۳ در قسمتی از کوه Soktui استخراج شد. امروزه این کانی در منطقه Erongo در نامیبیا و معدن Pantahole در کشور میانمار و همینطور در شهر  Tadjik در Chorough مشاهده می شود. از خصوصیات  این گوهر می توان به رنگ آبی مایل به رنگ ارغوانی آن اشاره کرد. گفتی است که ارزش آن حدود ۲۰۰۰ دلار آمریکا در هر قیراط می باشد.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره اسامی سنگ های قیمتی و زیبا : ماسگراویت Musgravite

ماسگراویت یکی از جدیدترین سنگ های گران بها که دارای ارزش بسیار بالایی در میان دیگر انواع سنگ های قیمتی است. این سنگهای زینتی از عناصر بریلیم، منیزیم و آلومینیوم تشکیل شده است. دلیل نام گذاری این نگین این است که برای نخستین بار در منطقه ماسگریو Musgrave در سال ۱۹۶۷ در کشور استرالیا کشف شد. اما امروزه در مناطق گرینلند و ماداگاسکار هم می توانید این گوهر را مشاهده کنید. ارزش این سنگ در هر قیراط ۳۵,۰۰۰ دلار آمریکا محاسبه شده است.

سنگ ماسگراویت چیست

عکس انواع سنگ : ماسگراویت

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره اسم سنگ های قیمتی : سنگ گراندیدریت Grandidierite

شخصی که این سنگ های زیبا را برای نخستین بار مشاهده کرد Grandidier است و نام Grandidierite از اسم او گرفته شده است. عناصر منیزیم، آهن، آلومینیوم، موجب شده سنگ به رنگ آبی و سبز و سفید مشاهده شود. آهن موجود در آن موجب شده رنگی مایل به سبز در آن ایجاد شود. گراندیدریت فقط در کشور ماداگاسکار وجود دارد. ارزش آن در هر قیراط ۱۰۰٫۰۰۰ دلار آمریکا برای این نگین برآورد شده است.

سنگ گراندیدریت چیست

عکس انواع سنگ : گراندیدریت

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره اسامی سنگ های قیمتی : لاجورد Lapis lazuli

سنگ لاجورد چیست

عکس انواع سنگ : لاجورد

لاجورد در میان اسم سنگ های قیمتی با ارزش بسیار زیادی جای گرفته و جایگاه ویژه ای در این گروه داد. این گونه از گوهر های معدنی به رنگ آسمانی یا آبی پر رنگ که سائیده و آسیاب شده آن در نقاشی کاربرد زیادی دارد و در طب قدیم نیز کارایی داشته می باشد. در زبان عربی به آن لازورد می‌گویند.

لاجورد یا لاپیس لازولی، سنگی نیمه قیمتی با رنگ آبی متمایل به رنگ نیلی تا رنگ بنفش با میزان سختی ۵ – ۵٫۵ در مقیاس موس می باشد که به شکل نسبی به حرارت، فشار، محلول های گرم، محلول های اسیدی و  قلیایی بسیار حساس است. لاجورد تورق نداشته و میزان شکستگی آن نامنظم و وزن مخصوص آن هرچقدر درصد پیریت به مقدار بیشتری باشد بین ۲٫۷ تا ۲٫۹ متغیر است. لاپیس لازولی بشکل اوپاک مشاهده می شود و جلای آن به صورت شیشه ای تا مومی می باشد. این نگین زیبا پدیده چند رنگی نداشته و ایدیوکروماتیک می باشد و همینطور فلورسانس در آن غالبا خنثی است.

تسبیح های لاجورد

عکس انواع سنگ : لاجورد

معادن لاجورد در سراسر دنیا بسیار معدود هستند و امروزه در بدخشان افغانستان، قسمت دره کوکچه در منطقه کرانومونجان همینطور رشته کوه های سمت غربی هندوکش نزدیک سرچشمه رودخانه آمودریا جزو مرغوب ترین گونه های لاجورد در دنیا می باشند که امروزه نیز با شیوه های سنتی از آنجا استخراج می شود. لاجورد های افغان از ۶۵۰۰ سال پیش در زمان امپراطوری هخامنشیان که جزو ایران بود مورد توجه قرار گرفته اند.

دانشمندان تا به امروز معادن بسیار زیادی برای لاجورد عنوان کرده اند ولی تنها تعداد اندکی از آنها به وسیله آزمایشات سنگ شناسی مورد تایید قرار گرفته است. دانشمند بزرگ ایرانی ابوریحان بیرونی در کتاب نفیس الجماهر فی المعرفه الجواهر می نویسد: “سنگ لاجوردی که به سمت خراسان و عراق حمل می گردد، از بدخشان و آنچه که به سمت مغرب رهسپار است از معدن لاجورد ارمنیه (منطقه ارمنستان) می باشد.”

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره اسم سنگ های قیمتی : مروارید Pearl

سنگ مروارید چیست

عکس انواع سنگ : مروارید

میتوان گفت که مروارید در میان اسامی سنگ های قیمتی و زیبا از برترین گونه های این گروه می باشد که نحوه تشکیل و ساختار آن بسیار شگفت انگیز است. مروارید سنگی سفید با درخشش بسیار زیاد است که درون صدف رشد می‌کند. وقتی ذره شن کوچکی بین صدف و جبه او قرار میگیرد جانور به صورت تدریجی ماده آهکی به اطراف آن ذره ترشح می کند و رفته رفته در گذر زمان مروارید ساخته می شود. درشتی و بزرگی آن به اندازه یک دانه خنثی شروع میشود و تا ابعاد تخم کبوتر از آن وجود دارد و در خلیج فارس و اقیانوس هند صید می شود.

گوهر مروارید دارای  سفتی و سختی ۳ تا ۴ در مقیاس موس می باشد و شکل شکستگی صدفی یا به صورت پولکی شکل و اساسا بدون کلیواژ می باشد. جلوه این گوهر غالبا نزدیک به کره است ولی به صورت های گلابی، دکمه ای و نامنظم هم مشاهده می شود. بزرگی دانه این گوهر قادر است به ابعاد سر سوزن، دانه خشخاش، یک فندق و یا حتی تخم کبوتر باشد. بزرگترین گونه یافت شده این سنگ های زیبا در منطقه ای در فیلیپین به وسیله یک ماهیگیر یافت شده است. وزن این سنگهای زینتی مرغوب با کیفیت و خالص ۳۴ کیلوگرم می باشد. این ماهیگیر حدود ده سال مروارید را در زیر تخت خود برای شانس و اقبال آوردن نگه داشته است و در آخر تحویل به مقامات محلی می دهد. جالب است بدانید این نگین چیزی در حدود صد میلیون دلار ارزش دارد!

سنگ مروارید داخل صدف

عکس انواع سنگ : مروارید

تا قبل از کشف آن در چند سال قبل بزرگترین گونه این سنگ در جهان Lao Tzu نام داشت. وزن این سنگ های زیبا ۶٫۴ کیلوگرم است و از یک صدف بسیار بزرگ در سال ۱۹۳۴ استخراج شد. جسد غواص مسلمان فیلیپینی آن بعد از چند روز همراه با صدف پیدا شد. درواقع داستان تاریخی و رویداد آن است که این مروارید را بسیار خاص کرده است.

گزارشات حاکی از آن است که غواص مورد نظر بین دو کفه قدرتمند صدف گرفتار شده و به علت اینکه شکل آن سر آدمی با عمامه را تداعی می نمود صیادان آن را ” مروارید الله ” نامیدند. بیولوژیست ها آن را نمونه اصلی مروارید به شمار می آورند در حالی که جواهرشناسان آن را سنگ مروارید “غیر نکری” به علت عدم وجود ویژگی ها و خواص ایریدسنس که مختص نوعی دُردانه است که داخل نرم تنان پرورش می یابد می دانند. این نگین گرانبها و ارزشمند در سال ۲۰۰۷ قیمتی معادل ۶۱ میلیون دلار آمریکا ارزش گذاری شد.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره اسامی سنگ های قیمتی : نگین اپال Opal

انگشتر اوپال زنانه

عکس انواع سنگ : اپال

در ادامه موضوع اسم سنگ های قیمتی به گوهری زیبا با رنگ های متنوع میرسیم که اپال نام دارد. در رنگ های متفاوتی نظیر سفید«شیری» به رنگ خاکستری، آبی، سبز، نارنجی و قرمز مشاهده می شود. کلمه اپال از واژه ای هندی به معنی سنگ گرفته شده و به سه گروه اصلی تقسیم بندی می شود. اپالهای گرانبها و قیمتی که پدیده زیبای «اپالسنس» دارد، رنگ های بسیار زیادی را در طیف نوری به وجود می آورد و از جهت های مختلف به شکل های متفاوت مشاهده می شود. نمونه نگین های اپال به رنگ های زرد و قرمز آتشی که به اپال آتشین نیز شهرت دارد معمولا غیر شفاف و کدر هست و در برابر فشار بسیار حساس و شکننده هست.

اپال های معمولی گونه ای مات و بدون درخشش هستند که به صورت رنگ های مختلف می باشند. آب همواره در اپال به ویژه اپال های قیمتی وجود دارد ولیکن مقدارش متغیر هست و با گذشت زمان با تبخیر آب از کانی اپال موجب ترک خوردگی و تضعیف حالت هفت رنگی در آن می گردد که با اشباع این گوهر از آب یا روغن از ایجاد ترک خوردگی و تضعیف این حالت می‌توان جلوگیری کرد. برای همین بهتر هست برای حفظ زیبایی اپال آن را در پنبه ای مرطوب قرار داده و از آن مواظبت نمود یا چندان در آب قرار دهند.

سنگ اوپال خام

عکس انواع سنگ : اپال

اپال انرژی درونی بدن انسان را تقویت می کند و بهبود می بخشد و در تقویت دستگاه گوارش به ویژه کمک به معده در هضم غذا بسیار تاثیر گذار هست همچنین به خون سازی بدن کمک زیادی می کند و گردش خون در بدن را تنظیم می نماید. سنگ اپال نیروی منفی فرد را به خود جذب می کند، نگرانی، افسردگی و مشکلات روانی را تسکین می دهد و از ضعف و بیحالی باز می دارد.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره اسم سنگ های قیمتی و زیبا : الماس Diamond

سنگ الماس در دل معدن

عکس انواع سنگ : الماس

الماس سخت ترین ماده و با ارزش ترین سنگ جهان در صدر اسامی سنگ های قیمتی قرار گرفته است. نام الماس از واژه یونانی «آداماس» به معنی تغییر ناپذیر گرفته شده هست. الماس از کربن خالص ساخته شده و کریستالی بدون رنگ می باشد اما امکان دارد به رنگهای قهوه ای، سفید مایل به آبی، نارنجی، زیتونی وحتی سیاه نیز مشاهده شود و میتواند جزء انواع سنگ سیاه قیمتی قرار بگیرد. بلور الماس در عمق نسبتا زیادی از زمین یعنی ۸۰ کیلومتری و یا پایین تر از آن و در میزان حرارتی به اندازه ۱۱۰۰ الی۱۳۰۰درجه سانتی گراد تحت فشار بسیار بالای سنگهای انباشته شده به وجود می‌آید.

طبیعت الماس سرد و خشک می باشد و آن را فقط با سرب می توان شکست. خواص اپتیکی الماس منحصر به فرد می باشد و به دلیل میزان قابل توجه درخشش و پراکندگی نور که در نتیجه میزان بالای شکست نور در برلیان پدید می‌آید از قدیم به عنوان پادشاه  انواع جواهرات شناخته شده هست. حدود بیش از ۲۰ درصد الماس استخراج شده از معادن برای ساخت زیورآلات مناسب هست و از بقیه در صنعت به ویژه شیشه بری، حفاری و دستگاه های برنده و تراش بهره گیری می کنند.

سنگ های الماس زیبا و جذاب

عکس انواع سنگ : الماس

امروزه کشور آفریقای جنوبی در قاره آفریقا در ساخت و تجارت الماس و انواع جواهرات در سراسر دنیا بی رقیب می باشد. بزگترین و معروف ترین الماس های جهان عبارتند از:
*الماس کولینان با وزن ۵۳۰٫۲۰ قیراط که از آن در قسمتی از برج لندن نگه داری و محافظت می شود و به آن ستاره آفریقا گفته می شود.
*الماس کوه نور با وزن ۱۸۶ قیراط که در قسمتی از تاج ملکه الیزابت انگلستان قرار گرفته است و در برج لندن نگه داری و محافظت از آن به عمل می آید.
*الماس تیفانی با وزن ۱۲۸٫۵۱قیراط که در ایالات متحده و در شهر نیویورک می باشد.

الماس به بهبود عملکرد مثانه و کلیه کمک بسیار زیادی می کند و از تولید سنگ کلیه و مثانه جلوگیری به عمل می آورد. الماس برای بیماری و مرض«عسر البول» «بند آمدن ادرار» بسیار مفید هست بنابراین توصیه می‌کنند آن را بر روی شکم قرار دهند. به همراه داشتن الماس برای زن حامله که وضع حمل آن نزدیک می باشد مفید بوده و به کارگیری الماس بخصوص قرار دادن آن بر روی پیشانی برای بهبود و تقویت عملکرد اعصاب و درمان مرض صرع و رعشه مفید می باشد.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره اسامی سنگ های قیمتی : سنگ توپاز Topaz

سنگ توپاز زرد راف

عکس انواع سنگ : توپاز

در اخرین گونه از اسم سنگ های قیمتی و زیبا به توپاز میپردازیم. سنگ و انگشتر توپاز غالبا در رنگ های آبی و زرد مشاهده می شود. از این گوهر باید به خوبی نگه داری به عمل آورد زیرا اسید سولفوریک این کانی را تخریب شیمیایی می کند همچنین در زمان تراش دادن و استفاده از این گوهر ارزشمند باید توجه زیادی نمود چرا که امکان دارد آسیب ببیند. به دلیل مشابهت توپاز با برخی سنگ ها آن را توپاز گرانبها و قیمتی نیز می‌خوانند. بزرگ ترین و درشت ترین بلور توپاز دنیا در سال ۱۹۶۵میلادی در منطقه ای در کشور اوکراین به وزن ۱۰۰ کیلوگرم به رنگ آبی مشاهده شد همچنین سنگ هایی از توپاز به وزن چند هزار قیراط در موزه ایالات متحده محافظت و نگه داری می شود.

سنگ توپاز آبی راف

عکس انواع سنگ : توپاز

توپاز طلایی با چاکرای خورشیدی ارتباط نزدیکی دارد و مصریان باستان هم آن را با خدای خورشید در ارتباط میدانسته اند. این نگین انرژی و قدرت حیاتی بدن را افزایش داده و سازمان بدن را تنظیم و فعال می کند. استفاده از توپاز طلایی و قرار دادن آن بر روی چاکرای خورشیدی برای درمان بیماری های کبدی و پوستی بسیار مفید می باشد و علاوه بر تقویت و بهبود عملکرد غدد فوق کلیه و تنظیم آن برای آرامش و همینطور تسکین دردهای ناحیه پشت و ستون فقرات اثر بخشی زیادی دارد .

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره معرفی انواع سنگ انگشتر

انواع انگشتر نقره مردانه و زنانه

در مورد معرفی انواع سنگ انگشتر باید به این نکته اشاره کرد که تقریبا اکثر نگین هایی که در بالا به آنها اشاره شد انگشتر خود نگین نیز وجود دارد به غیر از موارد خاصی مثل الماس که بدلیل قیمت بسیار بالا انگشتر آن وجود ندارد. نگین های زیادی در دنیا وجود دارد که بر روی انگشتر قرار میگیرند و بسیار مورد استفاده نیز هستند ولی ما اینجا به معرفی انواع سنگ انگشتر هایی پرداخته ایم که توصیه شده و محبوب هستند. این سنگها شامل:

درصورتی که سوال یا نظری درباره هریک از این گوهرهای زیبا و یا انواع جواهرات دارید در بخش نظرات مطرح نمایید تا کارشناسان شرف آنلاین به سرعت پاسخگو باشند.

دسته بندی محصولات با سنگ های قیمتی و زیبا

بر روی دسته بندی ها براساس اسم سنگ های قیمتی کلیک کنید تا محصولات مورد نظر را مشاهده نمایید

انگشتر فیروزه (581)

انگشتر عقیق (1730)

انگشتر عقیق یمنی (546)

انگشتر عقیق سرخ (613)

انگشتر عقیق کبود (217)

انگشتر عقیق سبز (252)

انگشتر عقیق مشکی (سیاه) (171)

انگشتر یاقوت (536)

انگشتر یاقوت سرخ (276)

انگشتر یاقوت کبود (279)

انگشتر زمرد (258)

انگشتر زبرجد (249)

انگشتر آمیتیست (245)

انگشتر الکساندریت (184)

انگشتر گارنت (228)

گردنبند عقیق (562)

گردنبند عقیق یمنی (162)

گردنبند عقیق سبز (85)

گردنبند عقیق سرخ (148)

گردنبند عقیق کبود (77)

گردنبند فیروزه (197)

گردنبند یاقوت (201)

گردنبند یاقوت سرخ (100)

گردنبند یاقوت کبود (100)

گردنبند زمرد (87)

گردنبند زبرجد (90)

گردنبند یشم (61)

گردنبند الکساندریت (57)

نیم ست عقیق سبز (30)

نیم ست فیروزه (40)

نیم ست زبرجد (41)

نیم ست الکساندریت (17)

به این صفحه امتیاز دهید. از شما سپاسگذاریم

531 دیدگاه در “اسم سنگ های قیمتی : لیست اسامی و عکس انواع سنگ های قیمتی و زیبا

  1. سپهری گفت:

    سلام خسته نباشید
    نگین تراش خورده توپاز صورتی مایل به قرمز دارم به وزن ۶ گرم حدود ۳۰ قیراط .
    می‌خوام بدونم قیمتش چقدره .
    این مربوط به چند سال پیش هست که از انگشتر مادر بزرگم به من رسیده لطفاً راهنمایی کنید .

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      لطفا مقاله قیمت سنگ توپاز را مطالعه بفرمایید.

  2. علی اکبرفلاحی گفت:

    با سلام یک سنگ مشکی بیضی شکل که انگار نصف دیگه شکسته شوده مشکی مشکی ولی درون سنگ رنگهایی قهویی خیلی کم سبز کم رنگ کمی نقطه طلایی یا نارنجی بسیار سخت خیلی خیلی سخت ممنون میشم راهنمایی کنید استاد

  3. هانیه گفت:

    سلام یک سنگ دارم شیشه ای هست بدون نور فیلی رنگ هست و روش نقطه نقطه های ریز سر سوزنی بنفش هست و وقتی تو نور میگیری شفاف میشه و برق میزنه اسمش چیه ارزشی داره ؟؟؟

  4. مهتی گفت:

    سلام ۲ نوع سنگ دارم چطور بفهمم چه نوع سنگ هایی هستند یا ارزش واقعی اونها چقدر هست

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      در مرحله اول به یک فرد خبره حضورا نشان دهید.

  5. میلاد گفت:

    تو گور دو تا سنگ پیدا کردم یکی دور کوهی یا کریستال شبح بهش میگن ولی اون یکی مثل الماس سیاه هستش با سختی ۱۰ و اون یکی سختی ۸ کسی مشتری داره

  6. یورم گفت:

    خیلی عالی راهنمای بود من هم تعدای سنگ گرد مانند و مقدار سنگهای مختلف دارم. اطلاتی ندارم چنانکه راهنمایی بفرماید ممنون میشم.

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      چه سوالی دارید بفرمایید؟

  7. اسی جوادی گفت:

    سلام و خسته نباشید چند روز قبل رودخانه کنار زمین ما بخاطر بارون زیاد یک سنگ تقریبا ده دوازده کیلو پیدا کردم درونش از سنگهای ریز و به رنگهای مختلف تشکیل شد آیا این سنگ ارزشی دارد

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      تا زمانی که از نزدیک دیده و بررسی نشود امکان تشخیص نیست.

  8. بنیامین گفت:

    پاسخ ها جالب نبود

  9. صفایی گفت:

    با سلام تعدادی سنگ دارم که مال قدیمه و قیمتی میخواستم بدونم میتونید کمکم کنید بفروشم یا باید کجا ببرم که منصفانه بخرند از شما متشکرم.
    اگر خواستید عکسشون رو بفرستم

    1. محمد حسین بالازاده گفت:

      چه سنگ هایی هست شاید ما بخریم

  10. محمد رضا گفت:

    من یک سنگ شفاف دارم شب با نوری یوی سبز میشه و با نور سفید زرد میشه بپرسم چه سنگی است

  11. سعید طوکان گفت:

    سلام. تقاضای حرز امام جواد رو دادم. آیا بنام شخصی که از حرز استفاده می‌کند باید باشد یا هرکس ببندد عمل می‌کند؟ عنایت نمایید راهنمایی کنید سپاس

    1. سبزوار گفت:

      سلام تعدادی سنگ در ابعاد و رنگهای مختلف که اکثرا حکاکی شده اند و موقع حفاری پیداشون کردم لطفا راهنمایی بفرمایید که آیا قیمتی هستند یا نه. متشکر

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      می‌تواند قیمتی و عتیقه باشد ولی بایستی نز نزدیک توسط یک کارشناس بررسی شود.

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      حرز کبیر امام جواد (ع) بنام شخص نوشته نمی شود اما هرکس میخواهد از آن استفاده نماید باید نمازش را به نیت خود بخواند و پس از آن حرز بنام وی می شود و میتواند استفاده کند.

  12. ناشناس گفت:

    سلام کسی میتونه به من کمک کنه چطور بفهمم ارزش دارند یا نه

  13. زهره گفت:

    باسلام سوالی داشتم از خدمتتون آیا سنگ های کوچک طبیعی که عمدتا صد یا صد و سی گرم وزن دارند و قسمتهای زیادی شبیه به مرمر سفید دارد قیمتی هستند یا نه آیا میشه تصویر سنگ رو بفرستیم پاسخ بفرمایید ضمنا سنگ زرد هم وجود دارد

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      متاسفانه با این توضیحات و حتی ارسال تصویر امکان تشخیص نیست. بایستی حضورا به یک کارشناس نشان دهید.

  14. ناشناس گفت:

    سلام من دوتا سنگ دارم که خیلی شبه گل رز هستن. این ها چه سنگهایی هستند

  15. ناشناس گفت:

    سلام من مقداری سنگ دارم و نمیدانم ایا ارزش دارن من انها را از معدن جمع کرده ام معدن در کوهی وجود دارد که کسی انجا نمیرود

  16. محمد گفت:

    یک تعداد سنگ سفید و شیری رنگ دارم که بعضی هایش هم سبز کمرنگ و زرد کمرنگ هستند و نور ازش رد میشه
    نمیدونم چیه؟ و اصلا ارزش دارند

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بایستی از نزدیک توسط یک فرد خبره بررسی شود.

  17. دکتر گفت:

    باسلام ودرود
    بنده کارشناس شهاب سنگ و سنگ های قیمتی هستم و برای فروش هم کار میکنم و آزمایش تشخیص شهاب سنگ موجود می باشد.
    برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید یا واتساپ، تلگرام، روبیکا، ایتا، سروش، آیگپ
    درخدمتم : [censored]

  18. نادر درویش گفت:

    سلام من یه سنگ تراش خورده دارم نصفش قرمزه و نصفش سفید و انتهای سفیدیش دوباره یه ذره قرمزی داره نمیدونم اسمش چیه اگه میدونید ممنون میشم که بگید

    1. کمیل گفت:

      سلام وقت بخیر من یه سنگ دارم وسط عکس حضرت علی و داره داخلش اسم علی خیلی زیاد تکرار شده که با نوشته علی شکل پادشاه و سرباز های قدیمی کشیدن کسی میدونه این سنگ چیه

    2. حسن گفت:

      سلام من سنگ کبوتر هخامنشی هست بدانم قیمت داره یا نه

    3. محمد طاها گفت:

      من سنگ زرد پیدا کردم خواستم ببینم قیمتی هست یا نه

  19. یوسفی گفت:

    سلام من یک سنگ پیدا کردم جایی رفتم که کسی زیاد نرفته بگیریم یک سنگ قرمز که وقتی به جای سفتی میکوبمش توی یک دقیقه سفید میشه و بعد ۲۴ ساعت قرمز میشه ارام ارام یک سنگ دیگر هم هست که قرمز اتفاقی خواستم بشورم سنگ رو انداختم تو اب رفتم بیرون و برگشتم دیدم که اب قرمز شده بعد اون خیلی خیلی خیلی زیاد امتحان کردم دیدم رنگ اب قرمز میشه رنگ پس نمیده اگه رنگ پس میداد این همه امتحان کردم باید تموم میشد رنگش اینجور بگم خاصیتش اینجوره میشه بگید اسم این سنگها چیه قیمت داره یا نه

    1. فرید گفت:

      سلام دوست عزیز شما کدوم شهر هستید هنوز هم اون سنگ رو دارید خریدارم

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      متاسفانه با این توضیحات امکان تشخیص نیست. بایستی حضورا به آزمایشگاه گوهرشناسی مراجعه کنید.

  20. سوسن دریادل گفت:

    سلام و خسته نباشید. من چند تا سنگ دارم ولی نمیدونم به کی نشان بدم که واقعا سنگشناس باشه. لطفا کمک و یاری کنید و یکی دو بهم معرفی کنید تا حضوری درخدمتشان باشم. ممنون و سپاسگزارم

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بهترین جا ازمایشگاه های گوهرشناسی است که در اینترنت جستجو کنید پیدا می شود همچنین در مرحله اول میتوانید به فروشگاه های سنگ فروشی در سطح شهرتان حضورا مراجعه کنید تا راهنمایی تان کنند.

  21. پیمان گفت:

    سلام من یک انگشتر یاقوت سرخ قدیمی دارم تقریبا شاید واسه ۸۰ سال پیش یا بیشتر باشد که از مادربزرگم بوده خیلی هم شفاف یک انگشتر کلکسیونی خواهشا میشه راهنمایی کنید میخوام بفروشم

    1. ناشناس گفت:

      سلام من یه سنگ شیری رنگ دارم نور موبایل ازش رد میشه روشن میشه

    2. ناشناس گفت:

      سلام من یک سنگ دارم تخم مرغی بردم میگه کهربا است مشتری تماس بگیره

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بایستی حضورا از یک کارشناس کمک بگیرید. اگر یاقوت اصلی بدون بهسازی باشد ارزشمند است و میتواند قیمت خیلی بالایی داشته باشد که در آن صورت از یک آزمایشگاه گوهرشناسی برای صدور شناسنامه کمک بگیرید.

  22. خسرو گفت:

    سلام یه سنگهای صاف سیاه رنگ غلیظی هست چگونه بدانیم ارزش ریالی دارد ممنون میشم پاسخ دهید

    1. فاطمه امیری گفت:

      سلام من یک سنگ پیدا کردم وقتی کانال حفر میکردند با لودر. شیشه ای هست توش چیزهای طلایی داره. از این سمت نگاه کردنی تقریبا اون طرفش دیده میشه. چی هست به نظرتون

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بایستی حتما حضورا به یک فرد خبره یا به ازمایشگاه گوهرشناسی حضورا نشان دهید.

    3. علی بویا گفت:

      سلام من چند نوع سنگ دارم قدیمی ولی نمیدونم چه سنگی است یک انگشترم دارم نگینش شیشه رامبرد ولی خودش خش بر نمیدارد اطرافش هم چند نوع سنگ به رنگ کبود و بنفش ۱۶ تا بود دادم سنگ شناسی ۳ تاش گم شد از کجا و کی راهنمابی بگیرم که این سنگها قیمتی است یا نه ممنون

    4. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      حضورا به یک کارشناس نشان دهید یا به یک آزمایشگاه گوهرشناسی معتبر مراجعه کنید.

  23. شکیبا گفت:

    با سلام من یک سنگ صورتی چرک گرفتم که رگه های سیاه زیادی داخلش هست، امکانش هست بفرمایید اسمش چی هست؟

    1. امید گفت:

      سلام
      من یک سنگ به وزن دویست و ده گرم از بغل رودخانه پیدا کردم جلوی نور میگیری داخلش مثل الماس به قدری درخشندگی داره که چشم رو اذیت میکنه بعد مثل بلور یخ شکسته میمونه داخلش
      روی سنگ یه حالت خاص داره
      تو تاریکی مطلق که میزارم یه نور ضعیف روش میندازم از خودش نور زیبایی شروع به درخشیدن میکنه
      به یک ادم قهار نشون دادم شاخ در اورد به من گفت یک دیقه اینجا باش الان میام حقیقتش ترسیدم فرار کردم….الان نزدیک دو ساله دارمش بعد از اون جریان میترسم به کسی نشون بدم….

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بایستی از نزدیک بررسی شود می تواند کوارتز صورتی باشد.

  24. فراز گفت:

    سلام من یک قایق دارم اندازه یک موبایل در دوازده متری پیدا شد به ظاهر سنگ هست ولی سنگ نیست میشه بگین قیمتی هست یا نه

    1. ناشناس گفت:

      این سنگ باید تو ۱۸متری پیدا میشد چطور تو ۱۲ متری پیدا شده موندم

  25. علی خسروان گفت:

    سلام من یک سنک پیدا کردم از رودخانه مثل خوره برنجه ولی داخلش سنگهای سفید زرد و شیشه ای هم هست

  26. علی گفت:

    سلام خسته نباشید.
    من یک سنگ دارم از بیابان پیدا کردم اندازه تقریباً تخم مرغه ولی نسبت به اندازه اش خیلی سنگینه روش رنگ تیره و کدر ولی با ناخن یا نوک چاقو خراش میدم جای خش رنگ نقره ای درمیاد و حالت انگار نرم و چکش خوار باشه.
    آهنربا اصلاً جذب نمیشه الکتریسیته رو هم راحت عبور میده انگار مثلاً یه تیکه سرب یا نقره‌ی خالص باشه.
    آیا ممکنه از خانواده پلاتین و رودیوم و کالیفرنیوم اینا باشه؟

  27. کورش گفت:

    سلام وقت بخیر، من تعدادی سنگ دارم، اگر تابستان بیارم مشهد راهنمایی می کنید که ارزش دارد یا نه و آیا خود شما خریدار سنگ قیمتی هستید

    1. ستاره گفت:

      سلام من میخوام سنگ های معدن بخرم قیمت مناسب تعداد بالا میخام کسی ادرسی دارد [censored] برام پیامک کنه ممنون میشم

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      برای تشخیص دقیق بایستی حتما به آزمایشگاه گوهرشناسی مراجعه بفرمایید.

  28. مجید گفت:

    سلام من یک سنگ پیدا کردم سفیده نگاهش میکنم عکسم میفته توش میخوام بدونم قیمتی یا نه

  29. مهدی نیازی گفت:

    سلام بنده یک سنگ تخم مرغی دارم شبی سنگ مرمر و داخل سنگ شیشه ریز ریز داره ممنون میشم چه سنگی هست بنده تهران هستم

  30. حسین گفت:

    سلام میخواستم بدون این سنگ مثل شیشه و لایه لایه است و شفاف به چه درد میخورد

    1. میثم گفت:

      سنگ نمک میباشد

  31. ☺️😊 گفت:

    ‌خیلی خفنن

    1. shahin گفت:

      سلام چند عدد سنگ قیمتی دارم ولی نمی‌دونم چی هستند لطفاً کار شناسی و خریداری اگر هست تماس بگیرند عکس بفرستم یا حضوری ببینید [censored] شاهین

  32. علی گفت:

    سلام من یک سنگ قرمز رنگ دارم یکم شفاف است تقریبا ۹۰ ساله پیش روی یک کلاه قدیمی بوده خیلی هم محکمه کسی میدونه چیه یا چکار کنم متوجه بشم چیه

  33. محمد گفت:

    سلام
    من سنگهایی دارم که شبیه مروارید هستند اما وقتی توی آب میروند بعد از چند دقیقه تبدیل به کریستال یا شیشه میشوند وقتی هم که از آب در میاوریم بعد از چند ساعت دوباره تغییر رنگ میدهند و به رنگ سفید تبدیل میشوند. میتوانید کمک و راهنمایی بفرمایید؟

    1. سیروس گفت:

      سلام واقعا بی‌نظیر و ارزشمند است خدا قوت و خسته نباشید درود بر شما

    2. وحید گفت:

      سلام من یک سنگ دارم که روی آن سنگ معمولی هست و داخل آن شبیه الماس دارد میخواهم بدانم این چه سنگی هست

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      متاسفانه با این توضیحات امکان تشخیص نیست.

  34. حسین. گفت:

    سلام من یک سنگ پیدا کردم شب در تاریکی اب میپاشی روی ان عکس بدون فلاش میگیری مثل ذرات ریز میدرخشند نام چیست

    1. بیدی گفت:

      مرجان صنعتی

  35. علی گفت:

    سلام
    ممکن است نام انگلیسی این سنگها را در مقاله ای زحمت کشیدید در کنارشان بنویسید لطفا

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      ممنون از پیشنهاد جنابعالی
      انجام شد

    2. ناشناس گفت:

      بنده یک سنگ دارم استوانه ای شکل وسطش مثل یه عقیق آبی میدرخشه آبی کم رنگ می خواستم بدونم قیمتی هست یا نه

    3. علی گفت:

      سلام من مهره های گردنبندی دارم به رنگ سیاه که جلا هم دارد و چگالی آن هم ۲.۵۷ هست با قدمت هشتاد سال بنظرتان چی میتواند باشد

  36. ممد قلی گفت:

    سلام. من یک سنگ سفید و کاملا کروی دارم و در آن رگه هایی وجود دارد. میشود بگویید چه سنگی است ؟

    1. ناشناس گفت:

      عقیق

  37. حسین تقیلو از شهر زنجان گفت:

    سلام بنده ۳ تا گردنبند دارم که هر کدوم تشکیل شده از ۱۰۰ عدد سنگ تراش خورده ریز و درشت که قدمت تراشش بالاتر از ۶۰ یا ۷۰ سال هست رنگ یکی کبود ولی یاقوت نیست یکی سفید مرمری و اون یکی به رنگ شیشه ای میشه کمک کنید بدونم جنسشون چی هست

    1. یعقوب گفت:

      سلام. من یک فندک قدیمی زیپو دارم که شکل صلیب دارد و وسط صلیب یک نوع سنگ حک شده میخواهم بدانم جنس سنگ چیه؟ زرد رنگ است. با واتساپ عکسش را میفرستم ممنون

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      متاسفانه امکان تشخیص سنگ از روی عکس وجود ندارد.

    3. امیر عرب گفت:

      با سلام من مقدار زیادی سنگهای قیمتی دارم که قصد فروش دارم اگر شما برای خرید امادگی دارید میتونید با تماس با شماره همراه یا ایمیل من برای مشاهده و قیمت گذاری قرار بگذاریم

    4. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      متاسفانه با این توضیحات امکان تشخیص نیست. بایستی حضورا توسط یک کارشناس بررسی شود.

    5. اسماعیل گفت:

      سلام یه سنگ کوچک دارم خواستم ببینم جنسش چیه

  38. Ali گفت:

    سلام ببخشید من بسیاری زیادی سنگ پیدا کردم که شکل ظاهری شان شبیه سنگ نمک هست البته شور نیست به رنگ سفید هم است و نور ازش عبور میکند

    1. رضا گفت:

      سلام من چندتا سنگ دارم نمیدانم چیه باید چیکار کنم راهنمایی

    2. صفر گفت:

      سلام خسته نباشید من سنگ شهاب دارم الماس اسیاب دارم سنگ راف خیلی دارم راهنمایی کنید کجا ببرم یا بیاورم سنگهای زیاد دارم کجا بیاورم شماره تلفن بده سنگهای یشم هم دارم

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      حضورا به یک فرد خبره نشان دهید.

  39. Ali گفت:

    سلام ببخشید من بسیاری زیادی سنگ پیدا کردم که شکل ظاهری شان شبیه سنگ نمک هست البته شور نیست به رنگ سفید هم است و نور ازش عبور میکند

    1. ناروی گفت:

      سلام یک سنگ سیاه براق دارم که خراش برنمیدارد اهن ربا نمیگیرد

    2. ناشناس گفت:

      جالب بود

    3. Ali گفت:

      البته یک دانه اش قرمز است

  40. رنگین کمان گفت:

    سلام یک سنگی پیدا کردم که رنگش سفید هست کاملا گرد ولی یک طرفش یک خورده داخل رفته انگار جای انگشت باشد سنگ خیلی محکمی است با پتک زدیم نشکست هربلایی تصور بکنید سرش اوردم که بشکند اما نشکست جالب این است که خط هم روش نیفتاد هرچیزی روش بکشی میشود پاک کرد سنگ اندازه بند انگشت کوچیکتر است ولی جالب و خوشگل است این چه سنگی راهنمایی کنید لطفا قیمتی هست یا نه

    1. پارسا گفت:

      به من ایمیل بفرستید ، خریدارشم

    2. آرش قزل گفت:

      سلام خسته نباشید منم سنگ دارم خیلی خوشگل هستند ولی نمیدونم به کی بفروشم

    3. جواد طاقتی گفت:

      سلام ببخشید من سنگ گرد با سختی ده دارم خریدار هستید [censored]

    4. محمد گفت:

      الماس است

    5. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      متاسفانه با این توضیحات امکان تشخیص نیست. بایستی حضورا به یک کارشناس نشان دهید.

  41. محمد رحمانی گفت:

    با سلام و احترام، ببخشید میشود بگویید چه سنگ هایی در ایران یافت میشود مثلا سنگ فیروزه در کجا یافت میشود ؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      سنگ های زیادی در ایران یافت می شود. مثلا فیروزه نیشابوری (که بهترین در جهان است) یا فیروزه دامغان و کرمان و عقیق خراسان یا حتی توپاز در الوند و جزیره هرمز یا جاسپر در خواف و تربت و سنگ گارنت در رفسنجان و …

  42. محمد رحمانی گفت:

    با سلام، ببخشید میشود بگویید قیمت هر قیراط سنگ توپاز صورتی تراش خورده (مال انگشتر) چقدر است. من یک سنگ توپاز مربوط به ۴۰ سال پیش دارم و میخواهم برایش شناسنامه بگیرم لطفا بگویید باید به کجا مراجعه کنم.

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      لطفا به آزمایشگاه های گوهرشناسی مراجعه بفرمایید.

    2. محمد رحمانی گفت:

      ببخشید به چه صورت ؟ شما در کجا قرار دارید ؟

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      در اینترنت جستجو کنید آزمایشگاه یافت می شود. ادرس مجموعه ما در انتهای همین صفحه موجود است.

  43. حسن گفت:

    سلام چند تکه سنگ دارم که خیلی سخت تراش میخورد موقع تراش از خودش براده اتشی پرتاب میکند میشود گفت اسم سنگ چیست

    1. آرش قزل گفت:

      سلام من سنگ های زیادی دارم ولی خودم نمیدونم چه سنگی هستند وقتی نوز گوشی رو میگیری روش نو ر پخش میشه توش خیلی خوشگل نشان داده میشه

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      متاسفانه با این توضیحات امکان تشخیص نیست بایستی حضورا به یک کارشناس نشان دهید.

  44. محمد رحمانی گفت:

    عرض سلام دارم خدمت اقای شرف آنلاین ، من یک سنگ توپاز صورتی دارم که وقتی به سنگ شناسی هم بردیم گفت توپاز هست و دقیقا ۵۴ گرم هست تقریبا میشود ۲۷۰ قیراط و من میخواستم بدانم که قیمتش چقدر است البته من ۴ سال پیش بردم گفت ۱۱ میلیون میخرم اما من نفروختم اگه میشود بگویید قیمتش چقدر است؟

    1. علی گفت:

      سلام من یک سنگ از کوه پیدا کردم نسبت به اندازه اش خیلی سنگین است رویش کدر و تیره ولی با ناخن خراش میدهم رنگ نقره ای روشن درمیاید یک جوری انگار که چکش خوار باشد انگار بشود با چاقو برید آهنربا اصلاً نمیچسبد جریان الکتریسیته را به راحتی عبور میدهد انگار مثلاً یک تکه نقره یا سرب خالص باشد. کسی می‌داند چیست؟

    2. ناشناس گفت:

      سلیس هستش خودت سرگردان نکن

    3. ناشناس گفت:

      سلام شما این سنگ کجا بردید تشخیص دادند

    4. ع ت گفت:

      سلام
      در نزدیکی دریاچه هامون شن بارگیری می شد که سنگهای گرد مثل تخم مرغ به رنگهای سفید روشن زرد صاف خاکستری مشکی از این رود نزدیک ۵ تا ۷ کیلو گرم جمع کردم که بعضی انگار با دست باشد خیلی سالم و بعضیها شکسته خطوط موازی مثل دفتر دارند بعضیها شهاب مانند با روپوش سوخته هستند بی زحمت جوابم را دریافت نمی کند ممنوع بیشترشان چربی کم و بیش دارند

    5. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      متاسفانه با این توضیحات و حتی تصویر امکان تشخیص درست وجود ندارد. حضورا به یک کارشناس یا ازمایشگاه گوهرشناسی مراجعه نمایید.

    6. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      سنگ راف تراش نخورده یا نگین؟! اگر نگین باشد که بعید است آن وقت قیمت بشدت بالایی دارد. قیمت توپاز امپریال صورتی به ازای هر قیراط از ۱۰۰ دلار شروع می شود و چون نگین شما وزن بسیار بالایی دارد قیمتش تصاعدی بالا می رود.

    7. رضا گفت:

      یک سنگ دارم وقتی که روش رو میسابی رنگی شبیه سرب داره وقتی با فندک یک قسمت از اون رو گرم‌ میکنم داغ که میشه یکدفعه اون قسمت که داغ شده جدا میشه میپره

    8. محمد رحمانی گفت:

      سلام سنگ توپاز من نگین است و راف نیس در واقع این سنگ مال ۴۰ سال پیش است که وقتی مادربزرگم انگشترش را فروخته است این سنگ را در آورده و بعد این سنگ به من رسیده

    9. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      اگر سنگ اصلی باشد قطعا بسیار بسیار ارزشمند است. توصیه میکنیم از آزمایشگاه های معتبر گوهرشناسی برای صدور شناسنامه اقدام کنید و پس از قیمت گذاری بفروش برسانید.

  45. رفیعی گفت:

    سلام من یه تکه سنگ گارنت و عقیق و مقداری فیروزه تراشیده شکوفه نیشابوری و کرمانی و یک تکه سنگ هماتیت سبز دارم خریداری اگر هست تماس بگیرد در صورت جواب ندادن پیام بگذارید ممنون

  46. Nima گفت:

    سلام من یک تعدادی سنگ را از داخل یک سنگ بزرگ که شبیه گچ هست بیرون آوردم
    سنگ ها به رنگ مشکی تیره هستند و کاملا براق و صیقل خورده هستند مثل آینه میدرخشند و اصلا نور از آنها رد نمیشود،
    آیا با این اطلاعات قابل تشخیص هست این سنگ؟
    میتوانم از جایی برای تان عکس یا فیلم ارسال کنم؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      خیر متاسفانه حتی با تصویر هم امکان تشخیص دقیق نیست. حضورا بایستی به یک کارشناس یا ازمایشگاه گوهرشناسی مراجعه بفرمایید.

  47. آنیتا گفت:

    سلام ببخشید من یک سنگ سفید متمایل به آبی دارم خالص نیست تکه های سیاه هم دارد ولی بیشترش ابی سفید هست میشود بگویید چه سنگی هست ممنون میشوم؟

    1. سعدی گفت:

      سلام سنگی دارم به رنگ آبی کم رنگ حدود یک سانت تقریبا شفاف ممنون میشم راهنمایی کنید

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بایستی بررسی شود.

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      با این توضیحات نمی توان تشخیص داد. بایستی حضورا به یک کارشناس مراجعه کنید.

  48. مرتصی گفت:

    سلام این سنگی که شما فرمودید وزنش چقدر است

  49. من گفت:

    سلام من یک پلاک خریداری کردم که سنگش سیاه یا حدودا سورمه ای هست و توش اکلیلی هست و اکلیل های آبی تیره دارد اسم این سنگ چیست؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      با این توضیحات نمیتوان تشخیص دقیق داد اما احتمالا نگین دلربا باشد.

    2. ناشناس گفت:

      سلام یک سنگ پیدا کردم که سنگ سفید با لکه های قرمز که عکس آدم را در خودش ذخیره میکند وقتی تاریک باشد نور بیندازی تصویر دیده میشود چه سنگی است؟

  50. ناشناس گفت:

    سلام سنگ کریزوبریل سیموفن اصل هر قیراط چند است

    1. رضا ابراهیمی گفت:

      سلام میخواهم علم سنگ شناسی یاد بگیرم باید چکار کنم

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      کتب بسیار مفیدی در این زمینه وجود دارد. میتوانید مطالعه بفرمایید.

نظر دهید؛ ضمنا اغلب سوالات را در کمتر از چند ساعت پاسخ می دهیم.

پر کردن بخش 'ایمیل' اختیاری است.