شناخت سنگهای قیمتی و خواص آن‌ها

قیمت سنگ توپاز: روش قیمت گذاری به همراه قیمت انواع مختلف توپاز

priceing-topaz-min قیمت سنگ توپاز: روش قیمت گذاری به همراه قیمت انواع مختلف توپاز

قیمت گذاری سنگ توپاز به فاکتورهای بسیار زیادی وابسته است. از مهم‌ترین فاکتورهای قیمت گذاری می‌توان به رنگ، معدن، ابعاد، وزن و شفافیت اشاره کرد. در ادامه این مقاله قیمت انواع توپاز لندن، سوئیس، اسکای بلو، امپریال، زرد و سفید بیان خواهد شد و به بررسی کامل فاکتورهای تاثیرگذار در قیمت گذاری توپاز طبیعی خواهیم پرداخت. تا انتهای مقاله همراه شرف آنلاین باشید …

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره قیمت سنگ توپاز آبی

پیش‌تر در مقاله سنگ توپاز به طور مفصل درباره این گوهر، انواع رنگ و خواص آن صحبت کردیم اما در این مقاله به‌طور ویژه به بحث قیمت گذاری توپاز می‌پردازیم. توپاز آبی از فراوان‌ترین نمونه های این گوهر در بازار ایران است. به گونه‌ای که در ایران این نگین را فقط به رنگ آبی می‌شناسند. قیمت هر قیراط از سنگ توپاز آبی از حدود 2 تا 30 دلار می‌باشد (هر 5 قیراط معادل 1 گرم است) این تفاوت قیمت به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. پارامترهایی همچون اندازه، رنگ، میزان شفافیت و معدن سنگ در قیمت گذاری توپاز طبیعی تاثیر گذار هستند. البته نوع آبی این نگین عمدتا به 3 مدل لندنی، سوئیسی و sky blue (آبی آسمانی) تقسیم‌بندی می‌شود. به لحاظ رنگی نوع لندنی غلیظ‌ترین رنگ آبی و اسکای بلو روشن‌ترین رنگ را دارا هستند. در ادامه به بررسی قیمت سنگ توپاز لندنی، سوئیسی و اسکای بلو خواهیم پرداخت.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره قیمت سنگ توپاز لندنی

انواع سنگ توپاز

به‌طور کلی قیمت سنگ توپاز لندن در مقایسه با نمونه سوئیسی و اسکای بلو بیشتر می‌باشد. قیمت هر قیراط سنگ توپاز آبی لندن حدودا از 10 تا 35 دلار می‌باشد. همان‌گونه که در بالا بیان شد قیمت سنگ توپاز طبیعی لندن به پارامترهای گوناگونی وابسته است. به‌عنوان مثال در رابطه با پارامتر ابعاد و وزن می توانیم بیان کنیم، که هر چه وزن و اندازه سنگ بزرگ‌تر باشد، قیمت آن به‌صورت تصاعدی بیشتر می‌شود، به این معنی که با 2 برابر شدن ابعاد این نگین ممکن است قیمتش 3 تا 4 برابر افزایش یابد. رنگ نوع لندنی در مقایسه با نوع سوئیسی و اسکای بلو پر رنگ‌تر می‌باشد. از این گوهر در صنعت جواهرات برای ساخت انواع انگشتر توپاز مردانه و زنانه ، گردنبند توپاز ، نیم ست توپاز ، سنجاق سینه و … استفاده می‌شود.

محصولات توپاز

انگشتر چند سنگ نقره مردانه طرح مانوشاک

۱,۹۹۳,۰۰۰ تومان

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره قیمت توپاز سوئیسی

بر اساس قیمت های جهانی، قیمت سنگ توپاز سوئیسی در مقایسه با نمونه لندنی غالبا کمتر است. این کاهش قیمت معمولا به علت رنگ ضعیف‌تر سنگ سوئیسی است. قیمت هر قیراط سنگ توپاز سوئیسی بین 10 تا 20 دلار می‌باشد. مانند سایر سنگ های دیگر، قیمت این گوهر نیز به پارامترهای گفته شده بستگی دارد. رنگ سنگ از مهم‌ترین پارامترهای قیمت گذاری توپاز طبیعی است. هر چه رنگ سنگ آبی تر، دارای ابعاد بیشتر و خلوص بهتری باشد، قیمت آن بالاتر خواهدبود. برای مطالعه بیشتر درباره فرق توپاز سوئیس و لندن به مقاله لینک داده شده مراجعه نمایید.

قیمت سنگ توپاز سوئیسی

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره قیمت توپاز اسکای بلو

قیمت توپاز آبی آسمانی (sky blue) از دو نوع قبلی کمتر و حدودا بین 2 تا 10 دلار است. این نوع دارای روشن‌ترین رنگ است.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره قیمت توپاز زرد

سنگ توپاز زرد در بازار ایران کمیاب‌تر است. قیمت هر قیراط سنگ توپاز زرد از 5 تا 10 دلار می‌باشد. این نوع ترکیبی از نوع بی رنگ با رگه‌ها و بخش‌های زرد رنگ است که دارای قیمت های پایین‌تر در حد 3 دلار به ازای هر قیراط است. دقت داشته باشید که قیمت توپاز سبز وجود ندارد و تا به امروز سنگ توپازی به رنگ سبز در هیچ کجای دنیا کشف نشده است و احتمالا در بین عوام رنگ زرد این گوهر را به اشتباه سبز اطلاق می‌کنند.

قیمت سنگ توپاز زرد

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره قیمت توپاز امپریال زرد (طلایی) و صورتی

سنگ توپاز امپریال یا سلطنتی و نفیس در واقع برگرفته از تزارهای روس است. این نوع نسبت به دیگر مدل‌ها نایاب‌تر است و به علت زیبایی خیره کننده دارای قیمت بسیار بالاتری نسبت به دیگر انوع است. رنگ توپاز امپریال غالبا به رنگ طلایی و صورتی است. قیمت توپاز امپریال به ازای هر قیراط غالبا بین 100 تا 500 دلار است. در ادامه تصویر دو نوع امپریال طلایی و صورتی را می توانید مشاهده کنید.

قیمت سنگ توپاز امپریال

توپاز صورتی و کمیاب

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره قیمت توپاز سفید یا بی رنگ

توپاز بی رنگ یا به اصطلاح توپاز سفید نیز همانند نوع زرد در بازار ایران کمتر یافت می‌شود. اما از ویژگی‌های نوع سفید می‌توان به قیمت کم آن در مقایسه با سایر نمونه ها اشاره کرد. در حقیقت ارزان ترین قیمت توپاز مربوط به نوع بی رنگ آن است. قیمت هر قیراط سنگ توپاز سفید از 3 تا 15 دلار می‌باشد. علت ارزان بودن این سنگ در مقایسه با سایر نمونه‌ها، بی رنگ بودن آن است و همین امر از جذابیت این گوهر کاسته و قیمت آن را کاهش داده است.

هزینه سنگ توپاز بی رنگ

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره فاکتورهای قیمت گذاری توپاز اصل

همان‌گونه که در بالا بیان کردیم فاکتور های موثر در قیمت گذاری توپاز اصل عبارتند از: رنگ، اندازه، وزن، خلوص و معدنی که سنگ از آن استخراج شده است. شفافیت و خلوص سنگ توپاز می‌تواند قیمت سنگ را بسیار افزایش یا کاهش دهید. معمولا سنگ هایی که بسیار خالص هستند، قیمت های بسیار بالایی را نیز دارند. اما اکثر سنگ هایی که در جهان و حتی ایران موجود هستند دارای شفافیت بین 50 تا 90 درصد هستند. توجه داشته باشید که شفافیت 90 درصد بسیار بالا بوده و همانند شیشه بدون هیچ لکه و ناخالصی است.

پارامترهای قیمت گذاری توپاز

دسته بندی محصولات توپاز

بر روی دسته بندی ها کلیک کنید تا محصولات مورد نظر را مشاهده نمایید

انگشتر توپاز (117)

گردنبند توپاز (42)

نیم ست توپاز (10)

به این صفحه امتیاز دهید. از شما سپاسگذاریم

23 دیدگاه در “قیمت سنگ توپاز: روش قیمت گذاری به همراه قیمت انواع مختلف توپاز

  1. علی گفت:

    ضمن درود فراوان و تبریک سال نو
    من دو حلقه انگشتر دست ساز نقره یک شکل با نگین توپاز آبی که طبق توضیحات آموزنده‌ای که در بالا ارائه فرمودید در دسته توپاز لندنی قرار میگیرند دارم و ابعاد تقریبی آنها یکی (۱×۲) و دیگری (۱×۱/۵) سانتی متر هستند و رکابشان هر کدام ۳۲ تا ۳۴ گرم از جنس نقره میباشند که قصد فروششان را دارم [censored]

  2. رادین گفت:

    با درود، آیا سنگ توپاز آفریقایی هم داریم، اگر بله، لطفاً مثل بقیه سنگ های توپاز که در مقاله آوردید، بفرمایید از نظر کیفی در چه رده ای قرار دارد؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      کشورهای افریقایی نظیر نامبیا، زیمباوه و نیجریه این گوهر را دارند و بلحاظ کیفی و قیمتی در همان رده هایی که در توضیحات این مقاله اورده شده است قرار میگیرند. (توجه بفرمایید که توپاز لندن الزاما مربوط به انگلیس نیست و صرفا نوع خاصی از توپاز را لندنی میگویند.)

  3. امین گفت:

    سلام. ببخشید شما آزمایشگاه گوهرشناسی هم دارید؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      خیر

  4. کریمی گفت:

    سلام ..وقت بخیر من یک دونه سنگ پیدا کردم چگالی گرفتم ۳/۵۲ شد سختی خیلی بالایی هم داره به اسید سولفوریک هم واکنش نشان نداد. سمباده هم هیچ تاثیری ندارند. چگونه میتوانم تشخیص دهم چی هست؟ راف هست … با تشکر ..

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      حضورا به یک کارشناس نشان دهید یا به ازمایشگاه گوهرشناسی مراجعه کنید.

  5. Ali sh گفت:

    سلام یک نگین توپاز زرد برای انگشتر میخوام

  6. جواد طاهری گفت:

    سلام تشکر از راهنمائی تان من یک سنگ دارم حدود ۳۰ قیراط نه ابی اسمانی نه ابی پررنگ قیمت و میخواستم تشکر

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      متاسفانه امکان قیمت گذاری نیست. خصوصا که باید از نزدیک مشاهده و بررسی شود.

  7. رژیا گفت:

    سلام من یک سنگ توپاز شامپاینی به وزن تقریبا ۴ قیراط دارم پاک میباشد میشه حدود قیمت به من بدهید [censored]

  8. زیرک گفت:

    سلام من میخواهم یک نگین گرد ۵ قیراتی توپاز لندنی بخرم از کجا میتوانم بخرم مطمئن باشد. از تبریز مزاحم شدم. راهنمایی کنید ممنون میشوم.
    یا علی. .

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      لطفا با بخش پشتیبانی آنلاین سایت در ارتباط باشید تا نمونه تصویر و قیمت برای شما ارسال شود.

  9. سلمان شیر محمدی گفت:

    سلام
    بی نهایت از اطلاعاتی که در مورد سنگ توپاز ارائه فرمودید سپاسگزارم

    1. شرف آنلاین گفت:

      ممنون از نظر لطفتون

  10. امید گفت:

    روش شناسائی سنگ توپاز آبی چگونه است ؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      لطفا به مقاله تشخیص سنگ توپاز مراجعه کنید.

  11. وحید گفت:

    اقا میگویند سنگ توپاز ابی همش به صورت ازمایشگاهی رنگ میشود درست است؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      خیر رنگ نمی‌شوند ولی بهسازی می‌شوند. در طبیعت سنگ توپاز به رنگ آبی وجود ندارد و با اندکی بهسازی از حالت بی رنگ به آبی تغییر پیدا میکند.

    2. ناشناس گفت:

      سلام من مقداری سنگ توپاز سفید و زرد دارم قیمت لطف میکنید

    3. یکتا گفت:

      من یک سنگ کوچولو توپاز پیدا کردم رنگش ابی کمرنگ است روش مات است این توپاز شفافا خودشون از اول شفاف بودن یا درستشون میکنن شفاف میشه؟؟

  12. افضلی گفت:

    توپاز امپریال هم توی ایران یافت میشه؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بله ولی کمیاب است.

نظر دهید؛ ضمنا اغلب سوالات را در کمتر از چند ساعت پاسخ می دهیم.

پر کردن بخش 'ایمیل' اختیاری است.