دعاهای مشکل گشای قوی و مجرب, شناخت سنگهای قیمتی و خواص آن‌ها

اعمال شرف الشمس چگونه است؟ با آداب حکاکی شرف الشمس آشنا شوید

sharaf-shams-ring-act اعمال شرف الشمس چگونه است؟ با آداب حکاکی شرف الشمس آشنا شوید

آیا می‌دانید اعمال شرف الشمس چیست؟ برای بهره‌مندی از فواید کامل شرف الشمس، اعمال و آداب مخصوص حکاکی باید رعایت شود. به شرف شمسی که آداب و اعمال حکاکی آن رعایت نشده باشد، در بازار اصطلاحا غیر اصل گفته می‌شود. در ادامه اعمال شرف شمس را برای شما توضیح خواهیم داد.

تا انتها همراه شرف آنلاین باشید…

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره اعمال شرف الشمس چیست؟

آداب شرف الشمس باید در حکاکی پشت عقیق زرد به طور کامل رعایت شود. در ادامه برخی از مهم‌ترین آداب شرف شمس را برای شما بیان خواهیم کرد: (پیش از آن اگر با این دعا آشنایی ندارید توصیه می‌کنیم ابتدا به صفحه شرف شمس چیست مراجعه نمایید)

1- یکی از قاطعانه‌ترین آداب شرف الشمس که کمتر شبهه‌ای در آن وجود دارد، این است که حکاکی باید فقط در یک روز مخصوص از سال انجام شود. این روز مخصوص حدود روز 19 فروردین است. این زمان به قدری مهم است که باید ساعات مخصوص آن را نیز به دست آورد. زمان دقیق حکاکی هر ساله از درون تقویم‌های نجومی استخراج می‌گردد. (برای آشنایی بیشتر با حقایق و علت مهم بودن روز شرف الشمس کلیک کنید.)

2- حکاک باید مومن و مسلمان باشد.

3- حکاکی رو به قبله انجام شود.

4. حکاک باید کاملا پاک و با طهارت باشد.

5- لباس حکاک ترجیحا به رنگ روشن باشد.

6- ترجیحا در مکان حکاکی بوی خوش همچون عود به مشام برسد.

7- قبل از حکاکی، حکاک باید دو رکعت نماز مخصوص به نیت برآورده شدن حاجات بخواند.

نماز در اداب حکاکی شرف شمس

8- قبل از آغاز حکاکی شرف الشمس بایستی حکاک دعای زیر را بخواند:

بسم الله الرّحمن الرّحیم
اَللّهُم اِنّی اَسئَلُکَ بِالهاءِ مِنْ اِسمِکَ الْاَعظَم و بالثَلآثِ العِصّیِ و بالالَفِ المُقَّوِم و بِالمِیمِ الطَمیس الاَبتَر و بالسِّلمِ و بالاَربَعَه الَتِی ه‍ِی کالکَفِ بِلا مُعصَم و بِالهاءِ المَشقُوقَه و بالواوِ المُعظَّم صوره اِسمکَ الشَّریفِ الاَعظَم اَن تُصَلِیَ علی سَیِّدِنا مُحمَّدِ وَ آلِهِ بعدد حروف ماجری بِالقلم و اَن تَقضِی حاجَتِی

9- صدقه دادن نیز امری توصیه شده و بسیار مفید خواهد بود.

10- پس از انجام اعمال شرف شمس که در بالاتر به آن اشاره شد به مرحله اصلی حکاکی شرف شمس می‌رسیم. مهمترین نکات در همین مرحله است، چراکه نوشتن درست و صحیح حروف رمزی این دعا پشت نگین بسیار حائز اهمیت است. لذا در مقاله دیگر تحت عنوان چگونه دعای شرف الشمس را بنویسیم به طور کامل به آن پرداخته شده‌است.

این موارد مهمترین اعمال شرف الشمس است. تمامی آداب شرف الشمس بصور کامل در فروشگاه شرف آنلاین رعایت می‌شود. از این رو شما با خیالی آسوده انواع محصولات این ذکر شامل انگشتر شرف الشمس زنانه و مردانه، گردنبند و … را با قیمتی مناسب، از سایت شرف آنلاین تهیه نمائید.

محصولات مرتبط

گردنبند شرف الشمس زنانه نقره طرح مینوشکا + حکاکی

۱,۲۱۴,۰۰۰ تومان

انگشتر شرف الشمس نقره مردانه طرح ستار + حکاکی

۱,۴۸۵,۰۰۰ تومان

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره آداب شرف الشمس باید توسط چه کسی انجام شود؟

همانطور که از آداب بیان شده در بخش قبلی احتمالا متوجه شده‌اید، این اعمال و آداب باید توسط حکاک انجام شود و خود استفاده کننده لازم نیست آداب خاصی را رعایت کند. طبیعتا اگر خودتان مایل هستید نوشتن و حکاکی را انجام دهید، باید این آداب را نیز رعایت کنید

ضمنا برخی افراد ادابی برای شرف شمس بیان می‌کنند که چندان معتبر نیست. برای مثال گفته می‌شود که اگر روی کاغذ نوشته اید، آن را آخرین چهارشنبه سال به آب بسپارید! یا اینکه هرسال با نوک سوزن حکاکی شرف الشمس را که روی عقیق زرد انجام شده است، تمدید کنید که در واقع احتیاج به تمدید نیست.

در انتهای مقاله اعمال شرف الشمس،  درصورت تمایل می‌توانید مقاله خواص خواص انگشتر شرف الشمس را نیز مطالعه بفرمایید تا از فواید بی‌نظیر آن آگاه شوید.

دسته بندی محصولات مرتبط

بر روی دسته‌بندی‌ها کلیک کنید تا تمام محصولات آن دسته را مشاهده نمایید

انگشتر شرف الشمس (447)

گردنبند شرف الشمس (181)

دستبند شرف الشمس (56)

نیم ست شرف الشمس (66)

به این صفحه امتیاز دهید. از شما سپاسگذاریم

2 دیدگاه در “اعمال شرف الشمس چگونه است؟ با آداب حکاکی شرف الشمس آشنا شوید

  1. Alii گفت:

    آیا برای استفاده از انگشتر شرف شمس باید دعا یا نماز بخونیم

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      باید شخص حکاک نماز و دعایش را بخواند.

نظر دهید؛ ضمنا اغلب سوالات را در کمتر از چند ساعت پاسخ می دهیم.

پر کردن بخش 'ایمیل' اختیاری است.