شناخت سنگهای قیمتی و خواص آن‌ها

شارژ توپاز به همراه مهمترین نکات در پاکسازی و نگهداری از سنگ توپاز

Charag-topaz شارژ توپاز به همراه مهمترین نکات در پاکسازی و نگهداری از سنگ توپاز

در این مقاله به موضوعات مهم روش نگهداری، پاکسازی و شارژ سنگ توپاز پرداخته خواهد شد. همچنین مهم‌ترین نکات نگهداری سنگ توپاز را نیز برای شما بیان خواهیم کرد. تا انتهای مقاله همراه شرف آنلاین باشید…

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره روش نگهداری توپاز

پیش‌تر به‌طور مفصل درباره سنگ توپاز و انواع آن، رنگ‌ها و خواص این گوهر زیبا سخن گفتیم. در این مقاله ویژه به بررسی روش های نگهداری، پاکسازی و شارژ سنگ توپاز خواهیم پرداخت.

محافظت در برابر حرات و دمای زیاد

این گوهر نه تنها در برابر حرارت زیاد مقاومت کمی دارد بلکه در مقابل تغییرات ناگهانی دمایی هم بسیار شکننده می‌باشد؛ یعنی هر تغییر شدیدی در دما باعث ترک خوردن این گوهر می‌گردد. رنگ توپاز در مقابل نور خورشید ثابت است و از بین نمی‌رود، اما اگر به صورت دائم و مدت طولانی در مقابل نور مستقیم خورشید و گرمای آن قرار داشته باشد، این احتمال وجود دارد که رنگش تغییر پیدا کند.

زوش نگهداری از انگشتر توپاز مردانه

محافظت در برابر ضربه و خط و خش

گاها در بهسازی توپاز یک لایه پوشش بدون رنگ میکروسکوپی از اکسید فلزی نیز روی این گوهر قرار می‌گیرد که مقاومت آن را در برابر حرارت و خط و خش افزایش می‌دهد اما باید اطلاع داشته باشید این لایه پوششی هم دوام و مقاومت بالایی ندارد؛ یعنی فقط در برابر امور عادی روزانه مستحکم است و اگر در دمای بالا یا در تماس با مواد سخت‌تر قرار بگیرد نمی‌تواند نقش قوی محافظتی ایفا کند.

بنابراین انگشتر توپاز ، گردنبند توپاز و نیم ست توپاز را در کنار دیگر گوهرهای قیمتی نگهداری نکنید چرا که احتمال دارد سنگ‌ ها روی سطح همدیگر خراش ایجاد کنند و سبب آسیب‌دیدگی سنگ ها شود. نگین یا جواهر را داخل دستمال ویژه جواهرات بپیچید و داخل کیسه یا جعبه جداگانه قرار بدهید.

محافظت در برابر بخار و شستشوی اولتراسونیک

بسیار ضروری است که از بخار یا دستگاه‌های اولتراسونیک جهت پاکسازی توپاز پرهیز کنید. دستگاه اولتراسونیک در کارگاه‌های جواهرسازی بسیار رایج است. همچنین در مغازه‌های انگشترفروشی گاها دیده می‌شود بنابراین اگر زمانی به فروشگاهی مراجعه کردید و خواستید انگشتر توپاز خود را برای شستشو به آن بسپارید قید کنید که از دستگاه اولتراسونیک استفاده نکنند.

پاکسازی توپاز با دستگاه اولتراسونیک

محافظت در برابر مواد شیمیایی و اسید

از نگه داشتن این گوهر در مجاورت مواد شیمیایی به‌خصوص اسیدها پرهیز شود. به طور کلی باید در جریان باشید که مواد شیمیایی، اسیدها، لوسیون‌ها، عطرها و تمیزکننده‌های بسیار قوی، برای سنگ توپاز مضر هستند. هرگز این گوهر را در مقابل محصولات آرایشی و مواد شیمیایی قرار ندهید چرا که از میزان رنگ و قیمت سنگ می‌کاهد.

محصولات توپاز

انگشتر توپاز زنانه نقره طرح فاطما

۱,۶۰۳,۰۰۰ تومان

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره پاکسازی توپاز

بهترین روش جهت پاکسازی توپاز استفاده از محلول آب ولرم و صابون می‌باشد. برای از بین بردن چربی‌ها و آلودگی‌ها از سطح توپاز تنها لازم است آن را ۲۰ تا ۳۰ دقیقه داخل محلول آب و صابون ملایم قرار دهید. بعد از آن سنگ را آبکشی و با دستمال بدون پرز و نرم خشک نمائید. دقت داشته باشد بعد از شستن، سنگ را سریعا با پارچه بدون پرز خشک کنید تا لکه‌ی آب روی آن باقی نماند.

روش پاکسازی نیم ست توپاز

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره شارژ سنگ توپاز

برای پاکسازی و شارژ سنگ توپاز از آلودگی‌‌های متافیزیکی و تخلیه‌ی بارهای منفی آن لازم است، هر چند وقت یکبار به مدت 20 دقیقه آن را در آب روان و سپس در هوای آزاد و زیر نور خورشید قرار دهید (تایم بسیار طولانی نباشد) همچنین اگر انگشتر شما برای مدتی دست شخصی دیگری بوده‌است یا انگشتر را از شخص دیگری به عنوان دست دوم می‌خرید بر پاکسازی و شارژ توپاز توصیه اکید می‌شود.

دسته بندی محصولات توپاز

بر روی دسته بندی‌ها کلیک کنید تا محصولات مورد نظر را مشاهده نمایید

انگشتر توپاز (117)

گردنبند توپاز (42)

نیم ست توپاز (10)

به این صفحه امتیاز دهید. از شما سپاسگذاریم

4 دیدگاه در “شارژ توپاز به همراه مهمترین نکات در پاکسازی و نگهداری از سنگ توپاز

  1. ناشناس گفت:

    نام من مهدی پسر مریم هستم چهار سال است طلاق گرفتم ۳۹ سالم است چه وقت ازدواج میکنم ممنونم

  2. محمدی گفت:

    سلام و وقت بخیر
    آب لوله کشی آپارتمان ها که از منبع آب بیرون می آید
    آب روان حساب می شود؟

  3. ناشناس گفت:

    آخر نفهمیدم جلوی نور خورشید باشد یا نباشد؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      همانطور که در مقاله ذکر شد در مدت زمان طولانی در برابر نور خورشید نباشد اما جهت شارژ توپاز هر چند وقت یکبار بعد از قرار دادن در آب جاری می‌توانید در هوای آزادر یک مدت زمان محدود زیر نور خورشید قرار دهید.

نظر دهید؛ ضمنا اغلب سوالات را در کمتر از چند ساعت پاسخ می دهیم.

پر کردن بخش 'ایمیل' اختیاری است.