شناخت سنگهای قیمتی و خواص آن‌ها

تفاوت توپاز لندنی و سوئیسی از نظر کیفیت، رنگ و قیمت + عکس ها

Topaz-1 تفاوت توپاز لندنی و سوئیسی از نظر کیفیت، رنگ و قیمت + عکس ها

به‌طور کلی می‌توان بیان کرد توپاز سوئیسی رنگ روشن‌تری در مقایسه با نمونه لندنی دارد. نمونه لندنی کمیاب‌تر و طبیعتا از نظر قیمت نیز توپاز لندنی قیمت بالاتری را در مقایسه با نمونه سوئیسی دارد. در این مقاله به‌طور کامل به تفاوت های میان توپاز لندنی با سوئیسی اشاره خواهیم کرد. تا انتهای مقاله همراه شرف آنلاین باشید…

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره فرق توپاز لندنی و سوئیسی از نظر رنگ و کیفیت

پیش‌تر در مقاله دیگری به توضیحات کامل سنگ توپاز پرداختیم. اما این مقاله را به‌صورت ویژه به تفاوت های نمونه‌های لندنی و سوئیسی اختصاص داده‌ایم. شاید جالب باشد که بدانید معادن توپازهای لندنی و سوئیسی اصلا در دو کشور انگلیس و سوئیس نیست. معدن‌های اصلی این گوهر در برزیل، امریکا، میانمار، سریلانکا، ژاپن، ایرلند و… است و صرفا براساس رنگ است که اسامی سوئیسی و لندنی به این نگین‌ها اطلاق می‌شود. به‌طور کلی می‌توان بیان کرد سنگ توپاز لندنی به علت رنگ و اشباع بالاتر و خلوص بیشتر دارای کیفیت بهتری در مقایسه با نمونه سوئیسی است. رنگ توپاز لندنی پر رنگ‌تر و آبی غلیظ تری است (مایل به سورمه‌ای) ولی در مقابل نمونه سوئیسی دارای رنگ روشن‌تری می‌باشد. در تصویر زیر تفاوت این دو رنگ قابل مشاهده است.

فرق بین توپاز در رنگ های مختلف

علاوه‌بر نوع لندنی و سوئیسی یک توپاز آبی رنگ دیگر نیز وجود دارد که به رنگ آبی آسمانی (sky blue) معروف است که نسبت به نوع سوئیسی دارای رنگ روشن‌تر و قیمت ارزان‌تری است.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره تفاوت سنگ توپاز لندن و سوئیس بر اساس قیمت

سنگ توپاز لندنی به علت خلوص ساختاری بالاتر و همچنین رنگ برتری که داراست، غالبا قیمت بیشتر در مقایسه با سنگ سوئیسی دارد. غالبا قیمت توپاز لندن به ازای هر قیراط بین 10 تا 35 دلار و قیمت توپاز سوئیسی بین 5 تا 25 دلار به ازای هر قیراط است (هر 5 قیراط معادل 1 گرم است) اما به‌طور قطع نمی‌توان بیان کرد که توپاز لندن همواره گران‌تر از نمونه سوئیسی است. چرا که برخی از سنگ‌های سوئیسی به علت لکه نداشتن و رنگ بسیار جذابشان، قیمت بالاتری در مقایسه با نمونه های مشابه لندنی دارند. هرچه نگین دارای تراش دقیق‌تر، وزن و ابعاد بزرگ‌تر، خلوص بالاتر و رنگ بهتری باشد به همان نسبت قیمت به ازای هر قیراط افزایش پیدا می‌کند. از این گوهر در اروپا غالبا به صورت سنجاق سینه، در ملل شرقی به صورت انگشتر توپاز و به‌طور کلی در مناطق دیگر به صورت گردنبند توپاز، نیم ست توپاز و انواع زینت‌آلات مردانه و زنانه استفاده می‌شود.

محصولات توپاز

گردنبند توپاز زنانه نقره طرح شمسیه

۱,۱۷۳,۰۰۰ تومان

انگشتر چند سنگ نقره مردانه طرح مانوشاک

۱,۹۹۳,۰۰۰ تومان

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره آیا سنگ توپاز لندنی بسیار کم یافت می‌شود؟

فرق نوع لندنی و سوئیسی در کمیاب بودن نوع لندنی در برابر سوئیسی نیز می‌باشد. اگر چه توپاز آبی در طبیعت وجود دارد، اما نادر است. توپاز آبی طبیعی دارای رنگ بسیار روشنی است. اما توپازهای بی رنگ یا بسیار کمرنگ را با تکنیک‌های بهسازی پررنگ می‌کنند که بسته به نوع بهسازی و رنگی که این گوهر پس از بهسازی به خود می‌گیرد به ترتیب اسامی توپاز آبی آسمانی، سوئیسی و لندنی به آن‌ها اطلاق می‌شود. نوع آبی لندنی قبل از بهسازی عموماً قهوه ای یا بی‌رنگ است که تحت تابش قرار گرفته و سپس حرارت داده می‌شود تا رنگ آبی تیره تولید شود که در طبیعت وجود ندارد.

دسته بندی محصولات توپاز

بر روی دسته بندی ها کلیک کنید تا تمام محصولات مورد نظر را مشاهده نمایید

انگشتر توپاز (117)

گردنبند توپاز (42)

نیم ست توپاز (10)

به این صفحه امتیاز دهید. از شما سپاسگذاریم

4 دیدگاه در “تفاوت توپاز لندنی و سوئیسی از نظر کیفیت، رنگ و قیمت + عکس ها

  1. میلاد گفت:

    سلام
    الان انگشترهایی که توی ایران هستند از کدوم نوع هستند؟

    1. کیان گفت:

      بیشتر کوارتز هستند تا توپاز. حتما دقت کنید و از یک خبره توی خرید کمک بگیرید

    2. علی گفت:

      اکثرا توپاز لندن

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      از هر ۳ مدل موجود است هنگام خرید می‌توانید نوع آن را از فروشنده بپرسید.

نظر دهید؛ ضمنا اغلب سوالات را در کمتر از چند ساعت پاسخ می دهیم.

پر کردن بخش 'ایمیل' اختیاری است.