شناخت سنگهای قیمتی و خواص آن‌ها

یاقوت: راه تشخیص سنگ یاقوت اصل + مرجع کامل خواص انواع یاقوت

ruby-ring یاقوت: راه تشخیص سنگ یاقوت اصل + مرجع کامل خواص انواع یاقوت

مقاله ای که مطالعه میکنید شامل معرفی کامل، راه های تشخیص یاقوت اصل، انواع سنگ یاقوت و خواص یاقوت در احادیث معصومین و منابع علمی می باشد که به طور مفصل درباره انواع خواص یاقوت های سرخ، کبود، زرد و یاقوت سفید آورده شده است. همچنین در انتهای مقاله چند نمونه از معروف ترین سنگ های آن معرفی شده است و گفته شده که یاقوت اصل را چگونه تشخیص دهیم تا بتوانیم از خواص آن بهره مند شویم. برای بدست آوردن خواص اعجاب انگیز این گوهر زیبا همراه شرف آنلاین باشید…

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره معرفی سنگ

یاقوت کلمه ای عربی می باشد و نام این سنگ به فارسی “یاکند” است. این گوهر که در انگلیسی به آن ruby نیز گفته می شود پس از الماس سخت ترین گوهری است که هیچ سوهانی به غیر از الماس بر آن اثر نمی گذارد و همین مورد میتواند کمک زیادی به تشخیص یاقوت اصل بکند. انگشتر یاقوت بر روی آتش بسیار دوام می آورد و نسبت به سایر سنگ ها در برابر نور و مواد شیمایی مقاومت بالاتری دارد. بلور های این نگین، کانی های مهمان زیادی دارد که به شکل سوزنی و یا تجمعی از بلور های سوزنی هستند. برای تشخیص یاقوت اصل، به کمک کانی های مهمان، نوع اصلی را می توان از نوع مصنوعی تشخیص داد. یکی دیگر از راه های تشخیص نوع معدنی، گذراندن اشعه ماوراء بنفش از این سنگ می باشد چرا که اشعه فراء بنفش را از خود عبور می دهد اما نوع مصنوعی چنین خاصیتی را دارا نمی باشد.معرفی سنگ یاقوت

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره انواع یاقوت

سنگ یاقوت معروف به پروردگار سنگ هاست. این گوهر جزو سنگ‌های آذرین می باشد که بعد از الماس سخت ترین سنگ می باشد. شاید بدانید که سختی این نگین در میعار مو برابر با ۹ می باشد. این نگین در کنار سنگ زمرد، زبرجد و الماس جزء چهار سنگ ارزشمند محسوب می‌شود. این سنگ دارای چهار رنگ قرمز، کبود، زرد و سفید می باشد که رنگ قرمز آن بیشترین طرفدار را به خود اختصاص داده است و از دیگر انواع یاقوت محبوب تر است. به رنگ قرمز این گوهر اصطلاحا خونی نیز گفته می شود. هر یک از خواص یاقوت با رنگ های گوناگون در ادامه مطلب به طور مفصل شرح داده خواهد شد.

این سنگ مورد توجه خاص خانواده های سلطنتی اروپایی بوده و شاهزادگان کشورهای اروپایی برای بیان عشق و محبت از انواع یاقوت برای تزیین حلقه های نامزدی برای یکدیگر استفاده می‌کردند. در یک فرهنگ و باور قدیمی اروپا، انواع سنگ یاقوت را گوهری از بهشت می دانستند و شاهزادگان و پادشاهان اروپایی با تهیه انواع سنگ یاقوت آنها را بر روی انگشتر های خود قرار  می‌دادند.

دسته بندی محصولات یاقوت

بر روی دسته بندی ها کلیک کنید تا محصولات مورد نظر را مشاهده نمایید

انگشتر یاقوت (536)

انگشتر یاقوت سرخ (276)

انگشتر یاقوت کبود (279)

گردنبند یاقوت (201)

گردنبند یاقوت سرخ (100)

گردنبند یاقوت کبود (100)

دستبند یاقوت سرخ (31)

نیم ست یاقوت سرخ (25)

نیم ست یاقوت کبود (31)

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره خواص یاقوت سرخ

نوع سرخ رنگ این گوهر یکی از انواع یاقوت است که شناخته شده ترین نوع این گوهر است و بین مردم در کشورهای مختلف جهان بسیار محبوب میباشد. این نوع اگر دارای رنگ و خلوص بالایی باشد ارزش بیشتری نسبت به دیگر انواع یاقوت دارد و همانند الماس کمیاب است.

خواص سنگ یاقوت راف

۱- از خواص یاقوت سرخ می توان به  افزایش انرژی حیاتی درون بدن، تحریک سلامتی در تمامی اعضا و دستگاه های بدن انسان  اشاره کرد. این سنگ باعث بهتر کار کردن سیستم گردش خون شده و تمام قسمت های بدن را فعال و زنده تر می کند.

۲- این گوهر، دارای ارتعاشات انرژی گرم و تهییج کننده می باشد.

۳- درباره خواص یاقوت از ایوان چهارم تزار روسیه نقل شده که سنگ یاقوت سرخ برای قلب، مغز و حافظه بسیار تاثیر مثبت دارد.

۴- در قرن سیزدهم میلادی نیز پودر این سنگ به صورت آسیاب شده، یک نسخه تجویزی معمول برای درمان مشکلات کبدی بود.

۵- در قرن های ۱۵-۱۶ میلادی، از آن جهت دفع سموم استفاده می شد. گفته شده در زمان باستان وقتی کسی آن را به پوست خود می مالید، تصور می کرد نیروی جوانی و حیات را جذب می کند.

۶- از خواص گوهر سرخ جهت فرو نشاندن شک و تردید و یاری دهنده فرد در مقابله با اضطراب استفاده می کنند. بطور کلی از خواص یاقوت سرخ می توان به ایجاد القای اعتماد به نفس، احساس نوع دوستی، همراه آوردن شجاعت و دلاوری، رغبت برای زندگی، اعتماد و رضایت اشاره نمود.

۷- همچنین این گوهر سرخ برای تازگی و ماجراجویی بوده و ارتعاشات آن جذب کننده فرصت هایی برای تغییرات غیر منتظره یا موفقیت ها می باشد.

۸- احساس شکست و ناامیدی را از بین برده و فرد را از جهت احساسی و ذهنی سرشار از انرژی می کند. گفته شده که این سنگ فرد را ترغیب می کند تا دربرابر کسانی که وی را تهدید کرده اند بایستد.

بعد از شناخت خواص این گوهر ارزشمند بد نیست اگر مایل هستید نگاهی هم به قیمت انگشتر یاقوت سرخ بیندازید.

سنگ یاقوت سرخ تراش قلب

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره خواص یاقوت کبود

۱- از خواص سنگ یاقوت کبود این است که در آرامش بخشیدن به افراد و آرام کردن بیماران عصبی و روانی نقش بسیار مهمی دارد. این سنگ برای مدیتیشن بسیار عالی و موثر می باشد.

۲- انسان را در تصمیم های بزرگ زندگی  حمایت می‌کند. یاقوت کبود سنگ عقل، واقعیت و خرد می باشد .

۳- یکی دیگر از خواص سنگ یاقوت این است که این نگین با امواج خود انرژی صاحبش را تقویت می‌کند.

۴- این گوهر را برای از بین بردن  بیماری کم خوابی که سبب ناراحتی های عصبی می شود استفاده می کنند. برای بهره بردن از این خاصیت و فایده باید آن را روی چاکرای پیشانی یا چشم سوم قرار داد.

۵- برای فرزندانی که دچار لکنت زبان هستند می توانند این سنگ را به همراه کلسدوئین به همراه داشته باشند تا از خواص یاقوت جهت رفع این مشکل بهره برده شود.

۶- گوهر کبود به متولدین اردیبشهت، شهریور، اسفند، آبی پر رنگ آن به آذر و آبی کم رنگ آن به خرداد تعلق دارد.

۷- این نگین بهترین گزینه برای از بین بردن سر درد می باشد. جهت آرامش پیدا کردن، یک تیکه از این سنگ را بر روی چشم خود قرار بدهید و در مکانی آرام دراز بکشید. یک قطعه از این گوهر را به مدت دو ساعت درون مقداری آب ولرم قرار داده و سپس آن را به مدت چهل دقیقه در آفتاب و بعد از آن به مدت  بیست دقیقه بر روی چشم خود بگذارید. همچنین فرد باید در این مدت  زمان در مکانی آرام دراز بکشد تا ارتعاشات و انرژی های شفابخش وارد مدارات مغناطیسی اطراف بدن شود.

در انتها می‌توانید برای خرید و مشاهده انواع قیمت انگشتر یاقوت کبود به صفحه لینک مزبور مراجعه نمایید.

خواص یاقوت کبود چیست

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره خواص یاقوت زرد

برخی از خواص سنگ یاقوت زرد را که بسیار مورد توجه هستند با هم بررسی می کنیم:

۱- به تنظیم چاکرای اول یا ریشه ای کمک میکند و سبب تعادل در بدن می شود.

۲- این نگین از طریق همه چاکراهای بدن، انرژی حیات بخشی به داخل بدن ارسال می کند و  همچنین برای چاکرای چهارم یا قلب نیز بسیار مفید می باشد.

۳- اگر روی شهود و کانال زنی فعالیتی دارید، این سنگ به شما کمک  خواهد کرد تا درک بهتری از آنچه بر شما آشکار شده داشته باشید و نیز آن پیامها را به روشی روشن می کند که برای شخص دریافت کننده بیشترین منفعت را دارا باشد. درمانگران نیز از خواص یاقوت زرد به  روش مشابهی بهره می بردند و انرژی آن را به نحوی متمرکز و هدایت می کردند که بهترین نتایج را برای بیمار به همراه داشته باشد.

۴- این گوهر زرد برای بهبود دردهای باقیمانده از سوء استفاده در دوران کودکی بسیارموثر می باشد؛ طی روند شفادهی سپر محافظ فوق العاده ای  ایجاد کرده و جملات امنیت بخشی را برای القاء منظور می کند که به کم کردن از درد کمک خواهد کرد.

۵- گوهر زرد مدت های طولانی است که بزرگترین جایگاه را در اسطوره ها، داستان ها و فرهنگ عامیانه کشورهای مختلف دارد و سلاطین سراسر دنیا از آن بعنوان طلسم و نظرقربانی استفاده می کردند.

۶- این سنگ حسی از قدرت را در افراد بوجود می آورد و اگر این قدرت به درستی استفاده نشود، ممکن است به خشم یا افکار خودخواهانه تبدیل شود.

۷- به طور کلی از خواص یاقوت زرد این است که به سنگ جذب ثروت و تقویت کننده انرژیهای جادوگری شهرت دارد  و هدیه با ارزشی  برای بودا و کریشنا به شمار می رفته است.

خواص یاقوت زرد چیست

۸- هندی ها معتقدند درخشش قرمز رنگ این سنگ از آتشی درونی می باشد که هیچ انسانی قادر به خاموش کردن این آتش نیست!

۹- در داستان ها آمده است که با نور آتش این سنگ با ارزش میتوان بزرگترین ترسها را از بین برد.

۱۰- یاقوت زرد گوهری  فوق العاده ای برای وارد کردن شور و هیجان به زندگی  انسان ها می باشد.

۱۱- به تمرکز شما کمک می کند و شفافیت و خرد را به زندگی شما هدیه میکند.

۱۲- این گوهر به شما کمک خواهد کرد تا به جای اینکه از این شاخه به آن شاخه بپرید، سودمندترین راه ها را در زندگی تان انتخاب کنید.

۱۳- این گوهر سپر مقاومی در برابر نیت های پلید می سازد؛ اگر در مسئله های حقوقی یا شخصی  گرفتاری شدیدی داشته باشد این سنگ به شما کمک می کند تا نتیجه خوبی بگیرید.

۱۴- خوابیدن به همراه این سنگ  باعث می شود خوابهایی با تعبیر خوب ببینید و به خودآگاهتان اجازه می دهد تا با ناخودآگاهتان همکاری داشته یاشد تا بتوانید افراد شوم  را دور کرده و شکست شان دهید.

۱۵- اگر در خواب یاقوت را مشاهده کردید به معنای ورود شانس و ثروت به زندگیتان است.

۱۶- این سنگ از دوران قدیم برای پاکسازی خون از سموم و حفظ انسان در برابر طاعون مورد استفاده قرار می گرفته است و جزو مهم ترین خواص یاقوت شناخته می شده است.

۱۷- در تحریک غده آدرنال، تقویت سیستم گردش خون و از بین بردن عفونتهای داخلی  بدن موثر است.

۱۸- گوهر زرد که تحت تأثیر مریخ می باشد در مراسم جادوگری برای افزایش انرژی های ذاتی که در دسترس جادوگران می باشد، استفاده می شود و یا در جوار شمع قرمزی قرار داده می شود تا وقتی احساس تخلیه انرژی در فرد بوجود آمد، انرژی بدهد. همچنین این سنگ حرارت داخلی بدن را افزایش می دهد.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره خواص یاقوت سفید

خواص یاقوت سفید

۱- هر انسانی که  این گوهر ارزشمند را به همراه خود داشته باشد از بیماری‌های معده در امان خواهد بود.

۲- در طب سنتی ایران از خواص درمانی  این گوهر سفید برای درمان بیماری‌هایی مانند غش، صرع، جنون و طاعون استفاده میشود. از خواص یاقوت سفید این است که دیواره رگ ها را استحکام می بخشد و مانع خونریزی بینی خواهد شد.

۳- به همراه داشتن این نگین موجب تنظیم سیستم گردش خون میشود، سموم و عفونت ها را از بدن دفع میکند و از این روش به تصفیه خون کمک میکند.

۴- از خواص یاقوت سفید این است که فشار خون خیلى پایین را افزایش می دهد و حالت ضعف، ناتوانى، بی‌حسی و رخوت را از بین می برد.سردردهای عصبی و میگرن را درمان می کند و از خواص درمانی دیگراین سنگ  می توان به درمان سرگیجه و کم خوابی اشاره نمود .

۵- در علم سنگ درمانی در اسلام، برای درمان و تسکین بیماری های موضعی، سنگ یاقوت ارغوانی را به طور مستقیم به مدت سی  دقیقه بر روی محل درد یا اطراف آن قرار میدهند تا دردرا از بین ببرد.

۶- همچنین از خواص یاقوت سفید در درمان ناتوانی های جنسی و درمان ناباروری و دردهای قاعدگی نیز استفاده می شود و علاوه برآن به آسان شدن زایمان زنان نیز کمک می نماید.

۷- یکی دیگر از  خواص درمانی گوهر سفید کمک به سیستم عصبی بدن می باشد. این سنگ در تنظیم کارکرد غده تیروئید موثر می باشد و درمانی مفید برای کاهش اشتها و مشکلات عصبی قلبمی باشد.

۸- بهبود بیماری های چشم و تقویت دید از خواص درمانی این گوهر می باشد. به این منظور استفاده از سرمه سنگ یاقوت سفید توصیه شده است. این نگین  در صورتی که اطراف دهان قرار بگیرد، باعث رفع بوی بد دهان میشود.

۹- آخرین مورد از خواص یاقوت اینکه در طب سنتی توصیه شده است که همراه داشتن این انگشتر در دست راست زنان، باعث از بین رفتن بیماری‌های زنانه می شود.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره خواص سنگ یاقوت در احادیث معصومین (ع)

در باب خواص سنگ یاقوت و همراه داشتن انواع سنگ یاقوت در روایات اسلامی و کتب دینی مدارکی وجود دارد و راویات و احادیثی از بزرگان دین بیان شده است که به اهمیت این گوهر و خواص به همراه داشتن آن اشاره میکنند که به صورت  زیر بیان شده است:

خواص معنوی ساقوت

1- در حدیثی از حضرت امام رضا (علیه السلام) نقل شده است که  هر که انگشتر یاقوت زرد در دست کند فقیر نخواهد شد. همچنین در حدیثی دیگر از پیامبر (صلی الله و علیه و آله) نیز در مورد خواص سنگ یاقوت این چنین بیان کرده اند : به دست کردن انگشتر یاقوت زرد، برطرف کننده فقر و تنگ دستی می باشد.

دفع فقر خاصیت یاقوت

2- در حدیث معتبر از حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) در باب خواص سنگ یاقوت زرد منقول شده است که این انگشتر را در دست کنید که پریشانی را نابود می کند.

دفع غم خاصیت گردنبند یاقوت کبود

3- همچنین در تاریخ اسلام نقل شده است که حضرت علی (علیه السلام) چهار انگشتر داشته اند که یکی از آنها از همین گوهر ارزشمند بود و آن را به دلیل نجابت و شرافت در دست می انداختند.

یاقوت سنگ نجابت

4- امام صادق (علیه السلام) در روایتی آورده اند: دست کردن انگشتر یاقوت مستحب و ثواب بسیار  زیادی دارد .

نیکی در زندگی با سنگ یاقوت5- همچنین پیامبر خطاب به امام حسین (علیه السلام) فرمودند: فرزندم، انگشتر یاقوت و عقیق را به دست کن که فرخنده و مبارک می باشد و هرگاه کسی به آنها نگاه کند نور چشمانش  زیاد می شود و یک رکعت نماز با آن دو، برابر با هفتاد رکعت نماز خواندن بدون این سنگ هاست…

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره مشهور ترین ها

  • یاقوت سرخ ادوارد که یک نوع بسیار مشهور از انواع سنگ یاقوت است با وزنی حدود ۱۶۷ قیراط که در موزه ای مشهور در انگلسان نگهداری می شود.

سنگ ستاره ریوز با وزنی حدودا  ۱۳۹ قیراط که در موزه نیویورک نگهداری می شود.

  • نگین لانگ استار با وزن ۱۰۰ قیراط که در موزه ای معروف در کشور آمریکا   نگهداری می شود.

مشهور ترین سنگ یاقوت سرخ

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره راه های تشخیص یاقوت اصل

یاقوت اصل را چگونه تشخیص دهیم؟ از آنجایی که شناسایی سنگ یاقوت اصل به سال ها تجربه نیاز دارد و گاهی اصل بودن سنگ را به کمک وسایل الکتریکی بررسی می کنند ما چند روش ساده برای تشخیص سنگ یاقوت اصل را برای شما بیان می کنیم:

1- این گوهر دارای رگه های ریزی می باشد و درصورتی که بدون رگه باشد دارای قیمتی بسیار بالا است.

2- فقط الماس است که میتواند بر روی آن اثر بگذارد و این بهترین راه برای تشخیص یاقوت اصل است.

3- معمولا وزن یاقوت حداکثر دارای 20 قیراط می باشد. (این بدان معنی نیست که بالای 20 قیراط یافت نمی‌شود، در بازار ایران یافت می شود اما به ندرت بنابریان اگر نگینی با وزن بالای 50 قیراط مشاهده کردید حتما در تعیین اصالت آن وسواس به خرج دهید)

4- رنگ سنگ یاقوت اصل، رنگی تیره و نسبتا مات می باشد در حالی که رنگ نوع مصنوعی بسیار شفاف و زلال می باشد. (البته که نگین اصل با شفافیت بالا هم وجود دارد اما بشدت و بشدت نایاب است)

5- وجود ناخالصی ها در سنگ یاقوت اصل بسیار معمول است پس درصورتی که نگین مورد نظر بسیار خالص بود در بررسی آن دقت نظر بیشتری داشته باشید.

6- روش های تشخیص حرفه ای دیگری مانند عبور اشعه ماورا بنفش و بررسی پدیده فلورسانس نیز وجود دارد که احتیاج به ابزار و تجربه بیشتری دارد.

7- مقاومت بالا در برابر گرما و نور و مواد شیمایی یکی دیگر از روش های تشخیص یاقوت اصل نیز میباشد.

به کمک چندین روش دیگر نیز می توان سنگ یاقوت اصل را تشخیص داد و با مطالعه انها میتوانیم تا حد زیادی بفهمیم که یاقوت اصل را چگونه تشخیص دهیم ولی بایستی توجه داشت که هیچ کدام از این روش ها قطعیت ندارند و استفاده از آن ها نیاز به تجربه کافی دارد فلذا بهتر است برای داشتن سنگ یاقوت اصل و بهره بردن از خواص این گوهر در انگشتر و گردنبند یاقوت همواره با افراد با تجربه در این کار مشورت نمایید.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره معادن

معادن سنگ یاقوت اصلدر دوران قدیم استخراج انواع سنگ یاقوت در کشورهای تایلند و سریلانکا و افغانستان رواج داشته و بعضی از تاریخ دانان ایرانی و عرب مانند الطالبی در سال ۹۶۱-۱۰۳۸، ابن هواکل در سال ۹۷۸میلادی، المقصدی در قرن دهم، بیرونی ۹۷۳-۱۰۵۰، و ابن بطوطه درسال ۱۳۲۵-۱۳۵۴میلادی در نوشته های خود به یاقوت افغانستان اشاره کرده اند. در حال حاضر معدن میانمار (برمه) را میتوان منبع اصلی استخراج این گوهر دانست چرا که با ارزش ترین انواع یاقوت در آنجا پیدا شده است و شناخته شده ترین نیز است.

کامبوج، ویتنام، کنیا، تانزانیا، پاکستان، چین و ماداگاسکار نیز از دیگر کشورها هستن که دارای معادن یاقوت سرخ میباشند، از معادن ایالت کارولینای شمالی و همچنین هندوستان نیز یاقوت هایی با ارزش پایین استخراج شده است. به طور خلاصه میتوان معادن زیر را معروفترین معادن ruby دانست:

  1. برمه (میانمار)
  2. تایلند
  3. تانزانیا
  4. سریلانکا

محصولات یاقوت

به این صفحه امتیاز دهید. از شما سپاسگذاریم

111 دیدگاه در “یاقوت: راه تشخیص سنگ یاقوت اصل + مرجع کامل خواص انواع یاقوت

  1. فرید گفت:

    سلام استاد من چند عدد یاقوت دارم که هر کدام به وزن یک قیراط و نیم هستند یا بیشتر و الان خودم گیج شدم عکس میفرستم یکی میگه اصله و دیگری میگه بدل میتونی راهنمایی کنید ممنون

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      از روی عکس امکان تشخیص نیست. باید به یک آزمایشگاه گوهرشناسی مراجعه بفرمایید.

  2. ملیکا خلیلی گفت:

    سلام وقت بخیر من تازگی از یک پیج به صورت انلاین انگشتر یاقوت کبود خریدم سفارش هم کردم میخوام حتما اصل باشه الان به دستم رسیده متاسفانه خورده تو ذوقم به نظر خودم فیکه چون رنگ زمینه بیرنگ مثل شیشه و توش رگه های ابی تیره داره که با چشم قابل مشاهده است و رنگش هم شفافه😞😒

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      با این توضیحات که فرمودید امکان تشخیص دقیق نیست ولی بنظر نمیاید که فیک باشد. احتمالا بهسازی دارد ولی بعید است فیک باشد باز هم برای تشخیص دقیق تر باید حضورا به یک کارشناس مراجعه کنید.

  3. لر گفت:

    سلام من یک یاقوت دارم قدیمی با رگه های سیاه چطور باید بفروشم

  4. محمود شیبک گفت:

    با سلام و خسته نباشید من یک سنگ یاقوت قرمز دارم به وزن نزدیک به پنج گرم بهش وقتی نگاه میکنم داخلش ترک زیادی داره انگار از داخل شکسته باشی آیا این سنگ اصل هست یا نه

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بایستی بررسی بیشتری شود با این توضیحات امکان تشخیص نیست.

  5. علی گفت:

    سلام
    تعدادی سنگ یاقوت ۱ قیراطی دارم که اصل هستند و سوراخ شدند.
    ایا حالا که سوراخ شدند دیگر ارزشی ندارند؟!

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بی ارزش نیستند اما برای قیمت گذاری باید بررسی شوند.

  6. محمد گفت:

    سلام استاد چند مهره قدیمی من که نمیشناسم فقط یک برداشتم رنگ ابی اسمانی استاد جاو نور حلات حلا ماه دار نمیدونم چه سنگی سنگ خیلی پور نور هست قدیمی هست

  7. علی گفت:

    درباره یاقوت استار یک توضیحاتی میدید

  8. مهدی گفت:

    سلام وقت بخیر
    میخواستم بدونم یاقوت سنتتیک چیه و اینکه آیا یاقوت سنتتیک ناخالصی مه مانند و غیره داره…‌
    ممنون

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      همان نوع مصنوعی و صنعتی منظور است.

  9. ه م گفت:

    سلام یاقوت سرخ معدنی هر قیرات قیمتش چقدر است ممنونم

    1. ناشناس گفت:

      ببینید دوستان یاقوت اصل یخ رو آب میکند برید امتحان کنید راست میگم بخدا

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      لطفا به مقاله قیمت یاقوت مراجعه بفرمایید.

  10. عرفان گفت:

    سلام دو عدد سنگ یاقوت ۱۰ و ۴۰ قیراتی دارم قدمت بالای ۴۰۰ سال هست خریدار باشد فروشنده هستم

    1. آریامهر گفت:

      قیمتش تصاعدی حساب میشه، مثلا یاقوت ۱۰ گرمی اصل قیمتش چیزی حدود ۵۰۰ میلیارد تومان

  11. امیر گفت:

    سلام استاد من قبلاً هم نوشتم ولی جوابم ندادی یک انگشتر دارم نگینش قرمز خون کفتری ۷ تا ستاره و یک ماه روش حکاکی شده دو طرفه هم بالا و هم پایین عین هم نور رد میکند و هرنوری با هر رنگی داخلش میگیری فقط قرمز میشود خیلی پاک هست عین شیشه رکابش هم مس و برنج هست معلوم است خیلی قدیمی هست بعضی ها میگویند یاقوت خیلی با ارزشی هست بعضی میگویند یاقوت عثمانی هرجا تو هر سایتی پیگیر شدم مشابه اش ندیدم ممنون میشوم راهنمایی بکنی با سپاس فراوان

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بایستی در ابتدا ببرید ازمایشگاه گوهرشناسی تا شناسنامه اصالت آن صادر شود و سپس برای قیمت گذاری اقدام کنید.

  12. حمید گفت:

    سلام باعرض خسته نباشید خدمت بزرگواران. بنده مقدار زیادی سنگ راف عقیق و یاقوت دارم لطف میکنید مرجع خوب و خریدار با انصاف درمورد انواع سنگهای قیمتی به بنده معرفی کنید؟ باتشکر

  13. بابک گفت:

    سلام گرامی ایا ممکن است یاقوت سرخ به شکل شیشه ای مانند باشد که در حالت عادی قرمز نشان نمیدهد ولی زیر نور گوشی نورش منتشر نمیشود فقط به شکل نقطه ای قرمز خوش رنگی نشان میدهد البته این تکه در حفاری در عمق چهار پنج متری عمق زمین همراه با اشیا دیگر بود

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      احتیاج به بررسی بیشتر دارد. با این توضیحات امکان تشخیص نیست.

  14. رها گفت:

    من یک نگین دارم مطمئن نیستم که چقدر اصل هست. دوستان نظر بدهند . ممنون میشوم.

  15. امید امیری گفت:

    سلام من یک انگستان دارم جنس رکاب طوری که گفتند مقداریش مس و نقره و روکش طلا سنگ یاقوت خیلی قدیمی قرمز خون کفتری حدود ۷ قیراط ۸ عدد ستاره ۵ ضلعی روی نگین و یک عدد ماه زیر سنگ هم دقیقا همین است ولی از و طرف حکاکی شده از بغل سنگ نگاه میکنی داخل سنگ را احساس میکنی بین ستاره ها و ماه فاصله هست خیلی آنتیک و بی نظیر سنگ هم به صورت دایره میباشد گرد و پر ولی اثر انگشت از بالا میبینی داخلش

    1. سردار گفت:

      سلام
      دوست محترم، من هر سنگی که باشد با اون حکاکی میخرم ، عرض کردم در پیام قبل ، یک کبودش رو داشتم گم شد، یادگاری بود و مال شما قرمزه ، فرقی نداره فروشنده باشید بسته به ارزشش میخرم

  16. محمد روستایی گفت:

    سلام من مقداری راف یاقوت و سنگ غیره دارم شما خریدارید شماره بدید تشکر

  17. عباس بلوچ جاسک بلوچستان غربی گفت:

    سلام ایا چگالی یاقوت قرمز، زرد، سرخ یکی هست و چگالی آن باید چه عددی باشه که بتونه یاقوت باشه، در ضمن عددی که نزدیک به چگالی سنگ یاقوت باشه سنگ میتونه یاقوت باشه و اگه زحمتی نیست اگه چگالی سنگ های یاقوت فرق داره. بگین چه عددی باید باشه ممنون

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      چگالی سنگ یاقوت حدود ۴ است و برای مثال یاقوت سرخ با کبود اندکی تفاوت دارند. ۳٫۹۵ تا ۴٫۰۵ است.
      نحوه تشخیص صرفا براساس چگالی دقیق نیست و باید از روش های دقیق تر تشخیص داده شود.

  18. اسماعیل گفت:

    سلام دوستان وقت بخیر تو ایران هم یاقوت داریم

  19. آریا گفت:

    مطالب مفید و تقریبا بی نقصی است برای کسایی که بنوعی ارثیه ای یا به هر نحوی صاحب یه روبی یا یاقوتی شدن، البته دوستان دقت داشته باشین این روزها علم و دانش و زبان در همه جا حرف اول رو میزنه و شما یاقوت یا هر اجناس گرانبهایی که در اختیار دارید، به راحتی به دلالان و افرادی که بهر نحوی گوهر شما را کم ارزش یا کم بها جلوه بدن، نفروشید، براش شماسنامه بی المللی بگیرید یا به افرادی که به حق میخره بفروشید، و بنظرم همه ما میدانیم اینجا تو فضای مجازی آدمای درست و شرافتمند کسایی هستند که گول میخورن. لطفا به دلار و به قیمت واقعی معامله کنید ،منم یک هموطن ایرانی شمام که یه ارثیه بهم رسیده از سالها قبل برای الماسهام و یاقوت ها و سکه هام شناسنامه گرفتم و الان با یه سکه و یا یه الماس یا یاقوت میتونم به قیمت بفروشم و نه تنها روستای خودمو بلکه منطقه و شهرمو اباد کنم. آدم هرجا میبینه سر هم وطنش و همنوعش کسایی میخوان هالو فرضش کنن واقعا دردش میگیره، عزیزان همین مقاله و کلی مقاله های دیگر درمورد دانستن منو شماست و از لطف و زحمت عزیزان کمال تشکرو دارم، انشالله روزی میرسه همه خانواده های ایرانی شاد و سلامت با اتحاد و در رفاه آسایش در کشورمان زندکی کنیم. یا حق

    1. ناشناس گفت:

      با سلام کدام آزمایشگاه حرف راست میزند ممنونم

    2. هادی گفت:

      ای ولا دمت گرم …. من یک دونه دارم والا نمیدونم چکار کنم و کجا ببرم میترسم ازم بزنند عوض کنند چیزی

    3. رضا قزلباش گفت:

      به نام خداوند پاک
      دوست عزیز برای فروش حتما دقت کن و شما میتونی بامن تماس گرفته و به انجام کارت ادامه بدی و نیتت رو به انجام برسونی و من هم کمکت میکنم بعد از خداوند

    4. رضا گفت:

      دادش اینجور که شما راهنمایی میفرمایید همه رو گیج میکنید سنگ اصل باید درخشش داشته باشه و اگه شفاف باشه قیمتش بیشتره داخلش اینکلوژن میتونه باشه مایع باشه درسته حباب داشته باشه غلطه توی ان شرایط داخل زمین نمیتونه حباب باشه و به وجود امدن الماس و یاقوت سالها طول میکشه یک لحظه ای اتفاق نمی افته که حباب هم گیر کنه داخلش الماس مگه حباب داره یاقوتم داشته باشه برید درست و حسابی یاد بگیرید با اطلاعات غلط مردم رو گمراه نکنید

    5. م ه گفت:

      من انگشتر انگشتر یاقوت اصل شناسنامه دار دارم وزنش ۱۴ گرم است هر که خرید دارد درخدمتم

    6. انور گفت:

      سلام دوست عزیز آقای قزلباش از افغانستان زحمت میدهم میشود به این شماره واتساپ من زنگ بزنید راجع به چند نمونه سنگهای ارزشمند میخواستم مشورت کنم [censored]

    7. rjaby گفت:

      با سلام اقای قزلباش. من یک یاقوت قرمز در یک معامله خریدم به چند نفر خبره نشان دادم گفتند درست است نور فرابنفش را از خود عبور میدهد و چند ذغال هم دارد شخصی گفت خریدار دارم و عکس فرستاد خریدار قیمت بسیار بالایی داد در تهران رفتیم تهران پول ازمایشگاه گرفت با یک ذره بین نگاه کرد و گفت مصنوعی یا ازمایشگاهی است گفتم ازمایشگاهی که ذغال ندارد و نور فرابنفش عبور نمی کند گفت چرا دارد و عبور میکند نظر شما چیست

    8. ابراهیم نوری گفت:

      سلام کجا شناسنامه بگیرم هزینش چقدره بین المللی باشه ممنونم راهنمایی کنید ممنونم بی زحمت پیام دهید به این شماره [censored]

  20. آرمان گفت:

    سلام دوستان من یک انگشتر یاقوت از پدربزرگم بهم رسیده رکاب دست ساز و بسیار قدیمی می‌باشد دوستان کسی هست کمک کنه قیمتش و دربیارم

    1. آریا گفت:

      سلام،دوست عزیز احتمالا رکاب شما از جنس تیتانیوم باشه و یاقوت شما اگر همانطور که گفتین قدیمی باشه نگین روبی شما لوزی شکل و بهینه نشدس و در زیر نور میگیری اثر انگشت رو داخل روبی خود خواهید دید، اگر به فرض اصل و خون کبوتری باشه و ۷ قیراط، یکم زبان بلد باشین میتونین از یه میلیون دلار تا ۴ میلون دلار در حراجی ها بفروشین،

    2. حسین نظری گفت:

      سلام من ۸ قیراط یاقوت دارم که به شکل مهره که سوراخ شده برای مادر بزرگم بوده قیمتش چقدر میشود

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بایستی از نزدیک جزئیات نگین ها بررسی شود تا بشود قیمت گذاری کرد.

  21. فاطمه.ق گفت:

    سلا م من یه جفت گیره طلای ۱۴عیار دارم با یاقوت مزین شده
    گوهرشناس ک گفته اصله
    ولی جدانکردم ک وزنش مشخص بشه
    موروثی بهم رسیده ۱۰۰سال قدمت داره
    کسی خاست تخفیف خوبی میدم
    از قیمتش اگاهم لطفا بیخود مزاحم نشدید

    1. آریا گفت:

      سلام لااقل کاش عکسشو میتونستیم ببینیم، بدون دیدن عکس چیزی نمیشه گفت،ممنون

    2. محمد گفت:

      سلام آقا آریا من یه یاقوت قدیمی دارم ولی نمی‌دونم اصله یا بدل شما میتونین کمکم کنین. ممنون

    3. رضایی پور گفت:

      سلام با شماره [censored] بهم پیام دهید در خصوص دو عدد یاقوت که صدسال در خانواده شما هستش ممنون

    4. ناشناس گفت:

      مگر میشود با عکس فهمید اصل است یا فرع

  22. ابوذرفردی گفت:

    سلام مقداری یاقوت راف دارم که از پدرم به یادگار مونده قیمتشو خیلی پاینتر میدم اگه خریدار باشید

    1. بابک گفت:

      سلام گرامی ممکن است بفرمایید یاقوت قرمز هست با چه رنگ دیگر و مقدارش‌ چقدر است؟

    2. عبدالرضا قزلباش گفت:

      عزیز اگر کوالیتی یا همون پاکی سنگ خوب باشه من خریدارم و هم خود کارشناس و کاتر اسبق بازار بودم و هر کدوم از هموطنان عزیز هر سوالی داشتند درخصوص کارشناسی که جواب اول و اخر رو بشنوند اینستاگرام [censored]

  23. فرانک گفت:

    باسلام خدمت شما استاد بزرگوار خواستم ببینم شما کارشناس خبره ای در زمینه تشخیص اولیه یاقوت در کرج یا تهران معرفی میفرمایید تا بعد از اطمینان به آزمایشگاه مراجعه کنم اخه واسه یه سنگ دو قیراتی سه میلیون هزینه خواستن ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. آریا گفت:

      به نظر شما اول بایه جواهر فروش یا جواهر ساز منطقه خودتون که مطمعن هست صحبت کنین ایشون بهتر میتونن کمتون کنن،در ضمن هیچ کسی کارشناسی بدون دیدن عکس گوهر شما باهاتون قرار ملاقات نمیزاره

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بازار تهران فروشندگان خبره ای دارد میتوانید مراجعه بفرمایید اما هزینه زیادی برای صدور شناسنامه خواسته اند به ازمایشگاه های دیگری مراجعه کنید.

  24. علی گفت:

    سلام علیکم من دوعدد سنگ سرخ که یکی از انها دارای روکشی چسبی مانند است که بیشتر شبح به چسب قطرای میباشد پوشیده شده است و دیگری کاملا سرخ مات و بدوون هیچ گونه سوزن خوردگی یا هوباب گرفتگی است ایا یاقوت است البطه ازمکانی بشدت قدیمی یافت شد و سنگی کوچکتر بخالهای خاکستری و سفید و داخلی سرخ با خالهای خاکستری است ایا یاقوت است و چه قیمتی دارد دوتای اول هر کدام بوزن ده گرم و کوچکتر حدود دو گرم هستند مرسی باتشکر از دوستان محترم

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      متاسفانه با این توضیحات امکان تشخیص نیست و حتما باید حضورا به یک کارشناس مراجعه کنید.

  25. علی ستوده نژاد گفت:

    سلام من ده سال است تو کار سنگ جواهر هستم تمام نقاط دنیا را میگردم از رودخانه ها سنگ پیدا میکنم بخاطر کرونا نمیتوانم بفروشم شان اگر به قیمت بیست درصد پایین میخرید کمکم کنید

    1. ناشناس گفت:

      سلام وقت اتون بخیر ی شماره موبایل لطفا ی شماره موبایل بذارید که واتساپ داره بذارید باهاتون تماس میگیرم آقای علی ستوده نژاد

    2. ناشناس گفت:

      من دارم کارشناسی هم شده خریدار هست بسم اله

    3. ناشناس گفت:

      سلام برمه خرید دارین

  26. ناشناس گفت:

    سلام یاقوت ۲۰ قیراطی دارم شناسنامه دار اصل ک قیمتش بالای ۵۰ میلیارد هست چجوری میتونم بفروشمش و اینک دولت میتواند به این قیمت گیر بدهد یا ن منظورم اینه قانونی هست یا ن

  27. ناشناس گفت:

    باسلام من یک عدد یاقوت دارم که چندین نفر آن را تایید فرمودند و روی شیشه نیز خط می اندازد و صاف صاف میباشد منظور هیچگونه رگه ای ندارد و از سنگ بودن آن کاملا مطمئنم نظرتون روی قیمتش چیه

    1. آریا گفت:

      بنظر همه اینجا یاقوت سرخ برمه دارن خخ
      و چقدر خوبه، موفق باشید

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      لطفا به مقاله قیمت یاقوت مراجعه بفرمایید.

    3. .....علی گفت:

      سلام خسته نباشید من چندسالی هست که دارم سنگ قیمتی جمع میکنم از هر نوع سنگی هم که بگین دارم اگه خریدار هستین بند حاضرم با قیمت مناسب تقدیم شما کنم.؟؟ [censored]

  28. ناشناس گفت:

    سلام آیا یاقوت شمش دارای رگه یا برس می‌باشد. چون ک من یک نگین دارم خیلی خیلی شفافه و سختی ۹ هم داره ولی هم زیر نگین برس داره و هم یک رگه ی کاملا واضح و دودی رنگ و نسبتا بزرگ افتاده تو نگین. خواستم بدونم شمش رگه داره یا نه

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام
      یاقوت شمش به صورت صنعتی تهیه می‌شود و غالبا دارای شفافیت بالا و بدون رگه است.

  29. ناشناس گفت:

    سلام
    یه دونه یاقوت پوست پیازی دارم قیمتش چنده
    نگین انگشتر هستش تقریبا ۱۵ قیراطه

    1. سلیم گفت:

      سلام من سنگی یقود جیگری دارم چجوری میشه بفروشم هرکی خریداره بمن پیام بده

  30. حسین نوری گفت:

    باسلام دوستان عزیز به ۲۲ گرم یاقوت سفید نیاز دارم اگر خرده ریز های یاقوت سفید هم باشد اشکالی ندارد یعنی تراشه ها و تکه های شکسته شده یاقوت سفید هم باشد اشکالی ندارد
    ارادتمند شما الحقیر ح نوری

    1. علی گفت:

      سلام
      حتما باید سفید باشه؟!
      یعنی قرمز و سبز کم رنگه اصل بکارت نمیاد؟!

    2. فرشید قهرمانی گفت:

      سلام خسته نباشید..من یاقوت سفید دارم تو دلت بخواد ببر ازمایشگاه بعد بخر..طبیعی اصل

    3. ناشناس گفت:

      من میتونم هر نوع یاقوتی بخواهید براتون تهیه کنم

    4. .....علی گفت:

      سلام گفتین یاقوت سفید میخواین اگه خواستین من دارم هم سفید و هم کبود زرد خونی اگه خواستین در خدمتم [censored]

    5. ناشناس گفت:

      من یاقوت سفید خام تقریبا ۳۰ گرم دارم اگه خریداری این شماره زنگ و پیام بفرست [censored]

  31. احمدامیرسالاری گفت:

    سلام چندتا سنگ دارم با یاقوتهای که شما عکس گذاشته اید یکی است و نور از انها عبور میکند یکی قرمز یکی کبود و چند تا دیگر آن نور زرد دارند عکس آنها را چطور میتوانم برای شما ارسال کنم به احتمال زیاد یاقوت هستند

    1. سعید گفت:

      سلام
      در حال حاضر قیمت هر قیراط در بازار ایران چقدر است ؟ و آیا وزن بالا که نزدیک به ۲۰ گرم است در قیمت تاثیر دارد؟؟

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بایستی از نزدیک و توسط کارشناس تعیین اصالت شود و با تصویر امکان پذیر نیست.

  32. احمد گفت:

    سلام‌ ایا یاقوت‌ طبیعی‌ از زیر زمین‌ به رنگ‌ سبز به وزن‌ ۳۸ گرم‌ که کلا خصوصیات یاقوت‌ طبیعی‌ رو داره‌ کجا میتونیم‌ مطمئن‌ شیم‌ که‌ این‌ یاقوت هست‌ و در فرض‌ یاقوت‌ بودن قیمت‌ تقریبی‌ ان‌ چقدر هست

    1. منصوری گفت:

      سلام کجاست عکس دارید برام بفرست ببین سالم هست یا نه بعد کجا تشریف دارید

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بایستی حتما از طریق ازمایشگاه گوهرشناسی اقدام بفرمایید.

  33. فراز علوییون گفت:

    سلام ۔ ایا یاقوتهای کبودی که در سایتتون موجود هست اصلی هستند ۔

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بله تماما سنگ اصل یاقوت کبود هستند.

  34. سیامک ۔ تهران نارمک گفت:

    با عرض سلام و ادب ۔ ایا یاقوت های موجود در فروشگاه ۔ شناسنامه اصالت ۔ (یعنی اصل بودن ) را دارا میباشند
    چون بنده شنیدم که دوستی از فروشگاه شما خرید کرده ۔ یاقوت کبود ۔ بعد شیشه رنگ شده از اب درامده ۔ ایا شما با گارانتی و اصلی بودن ۔ اجناستونو میفروشید و چه ضمانتی بابت فروش و اصلی بودن اجناس دارید

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      امکان صدور شناسنامه معتبر از طریق آزمایشگاه گوهرشناسی با دریافت هزینه وجود دارد اما باتوجه به زمان گیر و هزینه بر بودن صدور شناسنامه این کار برای هر محصولی انجام نمی شود مگر اینکه مشتری درخواست شناسنامه معتبر داشته باشد. شما درصورتی که درخواست شناسنامه دارید میتونید از طریق پشتیبانی آنلاین و شماره تماس های موجود در سایت این مساله رو مطرح نمایید تا همکاران به صورت دقیق جزئیات زمان و هزینه را خدمتتون عرض کنند.
      درمورد مساله دیگه ای هم که فرمودید تا الان اینچنین موردی از سمت مشتری به ما گفته نشده وگرنه قطعا بررسی های لازم از سمت مجموعه انجام و جهت تعیین اصالت سنگ از ازمایشگاه گوهرشناسی کمک گرفته و درصورت اصل نبودن سنگ مزبور محصول عودت داده میشد. به صورت کلی خرید سنگهای قیمتی از واردکنندگان و اشخاص معتبر با سابقه کاری بالا انجام می شود و تا زمانی که شک و شبهه ای درمورد سنگ وجود نداشته باشد و ارزش سنگ مزبور به اندازه کافی بالا نباشد معمولا برای صدور شناسنامه اقدام نمی شود مگر به درخواست مشتری.

  35. شاهرخ شایان پور گفت:

    درود ۔ نگینهای یاقوت کبود استخراجی کدوم کشور هستن

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام
      تایلند، برمه، سریلانکا، هندوستان، برزیل، ماداگاسکار، امریکا و …. دارای معادن یاقوت کبود هستند.

  36. پژمان لره بختیاری گفت:

    سلام خسته نباشید این یاقوتهای کبودی که در سایتون هستند میشه بفرمایید ۔ از کدوم کشور هستن ۔

    1. علی گفت:

      یاقوت من رگه بزرگ داره رگه های ریز نداره ایا امکان داره یاقوت اصل باشد

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      غالبا افریقایی، هندی، تایلندی و … هستند.

  37. رضا گفت:

    سلام
    قیمت هر قیرات یاقوت کبود در حاضر چنده؟ میخوام بخرم

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بستگی به وزن کلی نگین، ابعاد، تراش، رنگ، پاکی و … دارد. نمونه محصولات یاقوت کبود همراه با قیمت در سایت موجود است.

  38. Siamak samandari گفت:

    کاملا عالی و منحصربه فرد است

  39. Siamak samandari گفت:

    نظر این بنده حقیر کاملا سنگ بکر و تمام معناست و ارزش مادی هم رویش گذاشته بودن کاملا اشتباه محضه خواهشا فقط به خواصش فکر کرد

  40. سید صفر موسوی گفت:

    سلام و عرض ادب دارم. استاد یاقوت سرخی دارم ک تمام فاکتورهای یاقوت را با استفاده از لوازم ازمایشگاهی روز را دارد. سختی ۹ چگالی ۴٫۰۲ شکست، تارموی ابریشمی رتیل سوزنی، کلوژنها، ذغال، همه و همه درست است فقط در دایروسکوپ پدیده چند رنگی رو نشون میده ک بنظر من یک سنگ یاقوت طبیعی هم میتواند این پدیده را داشته باشد ولی خریدار سنگ سماجت داره به اینکه این سنگ سنتاتیکه حالا سوال من اینکه ایا باوجود تمامی فاکتورهای درست این سنگ بعلت همین یک فاکتور میتواند سنتاتیک باشد یا نه. سپاسگذارم

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      یاقوت سرخ دارای انکسار مضاعف هست اما دایروسکوپ غالبا برای مشاهده پدیده چند رنگی به کار می رود و برای برای تشخیص کاملا دقیق و اطمینان به خریدار بایستی اقدام به صدور شناسنامه از طریق آزمایشگاه های معتبر بفرمایید.

  41. ناشناس گفت:

    یاقوت سفید راف رو چطور میشه تشخیص داد؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      مهمترین ویژگی برای تشخیص میزان سختی یاقوت است که به جز الماس باید روی هر سنگ دیگری خط بیندازد. روش های حرفه ای تر دیگری نیز برای تشخیص وجود دارد.

    2. کریمی گفت:

      سلام آیا یاقوت بنفش را تسبیح می‌کنند

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      یاقوت بنفش وجود ندارد.

  42. شیوا گفت:

    سلام ایا یاقوت سبز رنگ هم موجود و یاقوت ۹۷ قیراط ارزش مالیش چه قدره؟؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام
      سافایر سبز رنگ که یاقوت سبز گفته می شود بله موجود هست. ۹۷ قیراط برای یک نگین یاقوت تراشیده شده بسیار بالاست و قیمت بسیار زیادی دارد. باید مستقیما به یک کارشناس مراجعه بفرمایید.

  43. مهدی ماهپروی گفت:

    سلام ایا سنگ یاقوت قرمزی هست ک خال سیاه داخلش داشته باشه و اگه داشته باشه ارزششو چقدر پایین میاره

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بله ناخالصی ها ممکن هست مشاهده شود ولی درمورد قیمت نمیشه به این راحتی نظر داد.

  44. جعفرزاده گفت:

    سلام عالی سنگ یاقوت یک سنگ گران بهاس مث الماس ازبس زیبا وخوش رنگه

  45. شکور گفت:

    الماس سرخ یاقوت با روح روان آدم بازی میکنه از بس زیباس

  46. مریم دارستانی گفت:

    یاقوت سنگ ماه تولد کدوم ماه هستش

    1. ناشناس گفت:

      خرداد

    2. ناشناس گفت:

      اسفند

    3. ناشناس گفت:

      کجای ایران هستین

    4. شرف آنلاین گفت:

      باسلام
      یاقوت سرخ سنگ اصلی ماه تولد اصلی تیر و یاقوت کبود سنگ اصلی برای متولدین شهریورماه است. ولی این نگین ها به عنوان سنگ فرعی چند ماه دیگه هم محسوب میشن
      لطفا برای مطالعه دقیق روی لینک سنگ های ماه تولد کلیک کنید.

نظر دهید؛ ضمنا اغلب سوالات را در کمتر از چند ساعت پاسخ می دهیم.

پر کردن بخش 'ایمیل' اختیاری است.