شناخت سنگهای قیمتی و خواص آن‌ها

یاقوت سرخ: روش تشخیص یاقوت قرمز + خواص یاقوت سرخ در روایات و کتب علمی

ruby-stone-3 یاقوت سرخ: روش تشخیص یاقوت قرمز + خواص یاقوت سرخ در روایات و کتب علمی

پادشاه سنگ های قیمتی را یاقوت سرخ گویند. این مقاله اطلاعات کاملی درباره سنگ یاقوت قرمز (سنگ نجیب زادگان) به شما ارائه می دهد اعم از : ویژگی ها، خواص یاقوت سرخ در روایات و کتب علمی، ساختار یاقوت قرمز ارزشمند، چگونگی تشخیص نوع اصل از نمونه های مصنوعی، شارژ یاقوت سرخ، منابع این گوهر در جهان ، کاربرد های آن و …

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره دانستنی‌هایی جالب از یاقوت سرخ

ریشه اصلی این واژه از یونان باستان huakinthos می باشد و از عربی به صورت “یاقوت” و از فارسی میانه به صورت “یاکَند” به زبان فارسی راه یافته است. سنگ یاقوت قرمز یکی از سنگ‌های قیمتی است که در صنعت و زیورآلات بکار برده می شود. یونانیان‌ بر این عقیده بودند که‌ این نگین به‌ صاحبش‌ نیروهای‌ خاصی‌ از جمله‌ سلامتی، علم، ثروت‌ و پیروزی در عشق‌ به ارمغان می‌ آورد. همچنین‌ آن ها بر این باور بوده اند، اگر روی لباس‌ با سنجاق‌ این نگین را بگذارند، زندگی‌ شان با صلح‌ و صمیمیت‌  همراه می شود و اگر سربازی‌ این سنگ را با خود همراه داشته باشد شکست‌ناپذیر می‌ گردد.

شماری از تاریخ‌دانان ایرانی و عرب همچون الطالبی، ابن حوقل متوفی، اصطخری در قرن دهم، ابن بطوطه و ابوریحان بیرونی در کتاب های خود از انگشتر یاقوت بدخشان نام برده‌اند. نمونه‌ای از سنگ یاقوت قرمز با منشا افغانستانی، زیبنده تاج ملکه انگلیس می باشد. همچنین دربار تیمورلنگ با این گوهر مزین بوده است. همچنین در قاره اروپا در قرون‌ وسطی، سنگ‌ مورد علاقه‌ کشیشان‌ بوده است. آنانا آن را روی‌ انگشتر قرار می دادند و می‌ گفتند از بهشت‌ برایشان آمده‌ است.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره ویژگی های مهم

ویژگی مهم یاقوت سرخ

* در تجارت بین المللی یاقوت قرمز را Ruby و رنگ های دیگر آن را Sapphire می نامند و همیشه این نام با رنگ آن همراه است، سختی سنگ یاقوت قرمز حدودا ۹ می باشد به همین دلیل سنگی مناسب برای استفاده در صنعت جواهرسازی می باشد همچنین در زمینه جواهرات کاربرد زیادی دارد.

* از مهم ترین خواص یاقوت سرخ اصل این است که قلب را از عشق لبریز می کند و پرورش نیرو های معنوی را باعث می شود. رشد شخصیت، امید به زندگی، شهامت و شجاعت را بیشتر می کند. به دل آدمی استقلال داده و خوف و ترس را می زداید.

* سنگ یاقوت قرمز در درجه بندی سخت ترین کانی ها بعد از الماس جزو سخت‌ترین کانی‌ها بشمار می آید. کوراندوم  ممکن است دارای مقدار کمی ناخالصی از عناصری مانند تیتانیوم، مس، منگنز، کروم و آهن باشد. وجود ناخالصی‌هایی درون سنگ رنگ های متفاوتی را مانند آبی، زرد، بنفش، صورتی، نارنجی، و سرخ در کوراندوم به وجود می آورد.

*از خواص یاقوت سرخ اصل این است که در برابر پرتو ایکس موج های کوتاه و بلند مقاومت از خود نشان می‌دهد.

*یاقوت قرمز نماد شانس، وفاداری و ثروت و برکت و همچنین نماد عشق است.

*بین‌ سنگ‌های‌ قرمز معروف به علت خواص یاقوت سرخ اصل این گوهر بیشترین‌ طرفدار را دارد و با ارزش‌ ترین‌ می باشد و از گرانبهاترین سنگ‌های‌ جواهر محسوب‌ می‌شود.

*این گوهر قرمز رنگ در سایزهای‌ بیشتر از پنج‌ قیراط، از الماس‌ با ارزش‌ تر می شود و در میان‌ جواهرات‌ به‌ سلطان‌ سنگ‌ها می شناسند.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره انواع دیگر یاقوت

انواع یاقوت سرخ

این گوهر از نظر رنگ بندی دارای رنگ های مختلفی است که در این میان رنگ سرخ آن از محبوبیت و جذابیت بیشتری نزد مردم برخوردار است. رنگ قرمز موجود در این سنگ بدلیل وجود کرومیوم در ساختارش می باشد.

یاقوت کبود نوع دیگری از این گوهر است که دارای رنگی تیره تر نسبت به نوع سرخ می باشد و به رنگ آبی دیده  میشود. یاقوت زرد، سفید و ستاره ای یا استار انواع دیگر از این گوهر میباشند که همه افراد میتوانند نسبت به علاقه ای که به رنگها دارند یکی از انواع این گوهر را انتخاب کنند و از خواص آن بهره ببرند.

دسته بندی محصولات یاقوت سرخ

بر روی دسته بندی ها کلیک کنید تا محصولات مورد نظر را مشاهده نمایید

انگشتر یاقوت (536)

انگشتر یاقوت سرخ (276)

انگشتر یاقوت کبود (279)

گردنبند یاقوت (201)

گردنبند یاقوت سرخ (100)

گردنبند یاقوت کبود (100)

دستبند یاقوت سرخ (31)

نیم ست یاقوت سرخ (25)

نیم ست یاقوت کبود (31)

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره مشخصات سنگ یاقوت سرخ

سنگ یاقوت سرخ اصل پس از الماس و زمرد سومین سنگ قیمتی در جهان می‌باشد. معدن این سنگ قیمتی در ناحیه جگدلک واقع در سرک (سرک واژه‌ای پشتو به معنی جاده) میان کابل و جلال‌آباد قرار دارد. این نگین معمولاً درمیان سنگ مرمر سفید (چقماق) به شکل قرمز کم رنگ، قرمز، کبود و رنگ‌های دیگر پیدا می‌شود. ترکیبات شیمیایی آن از آلومین خالص است که ممکن است به مقدار کم با مواد دیگر از قبیل کروک و آهن آغشته شود. در لایه‌های آتشفشانی قدیمی هند و تبت یافت می‌شود و دارای اقسام مختلف می‌باشد که مرغوب ترین و قیمتی تر از همه نوع آتشی است. لازم به ذکر است بدانید که رنگ قرمز این نگین به علت وجود عنصر کروم می باشد و  در واقع فلز رنگساز آن از کروم است.

عیار و کیفیت این گوهر توسط رنگ، برش و وضوح آن تعیین می شود. و همراه با وزن عوامل اصلی تعیین کننده قیمت یاقوت و ارزش آن می باشند. درخشان ترین و ارزشمندین نوع آن دارای رنگ قرمز خونی می باشد و به رنگ خون کبوتر که غلیظ است می باشد. این سنگ از لحاظ وضوح شبیه الماس می باشد و از لحاظ رنگ به سنگ گارنت شباهت دارد. سنگ یاقوت کبود سنگ ماه تولد مربوط به ماه جولای می باشد.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره خواص یاقوت سرخ و دیگر انواع آن

خواص اعجاب انگیز یاقوت سرخ

۱- این سنگ صد ها سال می باشد که بالاترین جایگاه را در افسانه ها و فرهنگ عامیانه کشورها دارا می باشد و پادشاهان از خواص سنگ یاقوت سرخ بعنوان طلسم و جادو استفاده می کردند.

۲- حسی از قدرت را در شخص ایجاد می کند و اگر این قدرت به درستی استفاده نشود، ممکن است به خشم یا افکار خودخواهانه منجر گردد.

۳- از خواص سنگ یاقوت سرخ این است که سنگی عالی برای وارد کردن شور و هیجان به زندگی می باشد.

۴- به تمرکز افکار کمک می کند و شفافیت و خرد را به زندگی شما وارد می کند.

۵- به شما یاری می رساند تا به جای از این شاخه به آن شاخه پریدن در زندگی، سودمندترین راهها را برگزینید و چنانچه در مسئله ای حقوقی یا شخصی گرفتاری شدیدی دارید کمک می کند تا نتیجه مطلوبی بگیرید.

۶- دیدن آن در خواب به معنی وارد شدن شانس یا ثروت به زندگی شما می باشد.

۷- حکمای عرب و پارس گفته اند شخصی که این نگین را همراه خود داشته باشد ناراحتی های معده از او دور و به مغز استقامت و قدرت می بخشد ،همچنین گردش خون را در بدن تنظیم می نماید و سموم را از بدن دفع می کند .

۸- از جمله خواص یاقوت سرخ تاثیر آن بر روی اعصاب و روان می باشد و برای بیماری های قلبی مفید است زیرا استفاده از آن مانع لخته شدن خون می گردد و از بروز سکته جلوگیری می نماید. (استفاده به صورت گردنبند) تنظیم جریان خون و بهبود ساختار غدد فوق کلیوی را می توان بر شمرد. برای اشخاصی که فشار خون پایینی دارند مفید می باشد .

۹- یکی دیگر از خواص سنگ یاقوت سرخ این است که شدت جریان خون‌ را افزایش‌ داده و حالت‌ ناتوانی و ضعف را از بدن خارج می کند. این‌ سنگ توانایی، نیرو، زندگی، شهامت، شجاعت‌ و افکار مثبت‌ را تقویت‌ می نماید.

۱۰- از جالب ترین خواص یاقوت سرخ و به طور کلی انواع دیگر آن این است که استفاده به طور دائم موجب بیشتر شدن هیبت، شکوه و همینطور کسب درآمد و رزق و روزی در کسب و کار می‌ گردد.

۱۱- باعث جلوگیری از استرس، بی خوابی شده و موجب شده تا محبت بین زوجین افزون گردد. (از خواص یاقوت سرخ و دیگر انواع آن)

۱۲- درمان ناباروری، بیماری‌های قلبی و سرطان خون از دیگر کاربرد‌های خواص سنگ یاقوت سرخ می باشد .

۱۳- از خواص یاقوت این است که سنگی با ارزش درمانی برای زنان بشمار می‌آید که این خواص برای زنان شامل : درمان ناباروری، کاهش دردهای قاعدگی و آسان شدن زایمان می باشد.

14- جالب است بدانید این گوهر برای درمان تب نیز توصیه شده است. کافیست یک قطغع پاکسازی شده از این نگین را در چاکرای ششم (چشم سوم) و یا در کف دستان خود قرار دهید.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره خواص یاقوت بر روح و روان

خاصیت سنگ قرمز بر روح

* دور کردن اضطرابی که شیاطین در دل آدمی قرار می دهد از خواص یاقوت سرخ و انواع دیگر می باشد. اساسا این سنگ به روح استقامت می دهد.

* یکی دیگر از خواص استفاده از یاقوت سرخ اصل این است که شخص دارنده به خواسته ی دل خود رسیده و حاجتش برآورده می شود و باعث عزت و وقار آدمی می گردد.

* همچنین غم و غصه های گذشته را از افکار آدمی دور می گرداند.

* دیگر خاصیت از خواص یاقوت سرخ و دیگر انواع آن این می باشد که دشمنان را سرکوب می نماید و از بیماری ها انسان را حفاظت می کند.

* اگر در دست راست باشد بیماری های زنانه را دور می نماید.

* آخرین خاصیت از خواص یاقوت سرخ و دیگر رنگ هایش این است که به اراده و شجاعت شخص می افزاید و زود هنگام حالات بد را از شخص دور می سازد و نتیجه نیکی را برای شخص دارنده به اهدا می کند.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره خواص یاقوت سرخ در روایات

در این بخش در رابطه با خواص یاقوت سرخ در روایات و به طور کلی خواص انگشتر یاقوت سرخ و انواع آن که در روایات به آن اشاره شده است پرداخته خواهد شد:

۱- ثبت حسنه در نامه عمل انسان
امام صادق (ع) می فرمایند : دست کردن انگشتر یاقوت مستحب و ثواب دارد. همچنین فرموده‌اند که پوشیدن این انگشتر سنت است. (کتاب حلیه المتقین از علامه محمد باقر مجلسی)

۲- خواص یاقوت: دفع فقر
اما رضا (ع) از قول جدشان امام صادق (ع) می فرمایند : انگشتر یاقوت در دست کنید، همانا فقر رادور می کند و از بین می برد.

پیامبر (ص) به یکی از اصحاب خود فرمودند: انگشتر یاقوت زرد در دست کن تا فقر نشوی. (حاج شیخ محمد کلباسی در کتاب وسعت رزق)

همچنین پیامبر در جای دیگری میفرمایند: انگشتر یاقوت به دست کنید چرا که آن باعث فقرزدایی می‌شود. (حاج شیخ محمد کلباسی در کتاب وسعت رزق)

۳- رفع پریشانی و غم
امام رضا (ع) می فرمایند: انگشتر یاقوت در دست کنید که پریشانی و غم را می زداید. (کتاب حلیه المتقین از علامه محمد باقر مجلسی)

۴- نجابت و شرافت
حضرت علی(ع) فرموده اند که دارای چهار انگشتر بودند که یکی از آنها یاقوت بود که آن را به دلیل نجابت و شرافتش در دست می نمود و این نشانه اهمیت خواص انگشتر یاقوت سرخ و دیگر انواع آن نزد حضرت علی (ع) می باشد.

5- نیک فرجامی و پیروزی
حضرت محمد (ص) فرموده‌اند: هرکه این انگشتر را در دست کند پیروزی روزی او می‌گردد. (کتاب روزی بی منت ترجمه حسین قهستانی)

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره سنگی سمبلیک

به خاطر اهمیت خاصیت یاقوت سرخ و رنگ و ظاهر زیبایی که دارا می باشد بسیار پرطرفدار بوده و نگاه ها را به خود جذب می کند. نوع خالص این سنگ بسیار درخشان می باشد، رنگ آن مانند خون کبوتر سرخ می باشد همینطور به رنگ های دیگری همانند شرابی و ارغوانی نیز دیده می شوند، به عقیده اعراب این گوهر به زنگ های زرد، کبود، سبز و سفید نیز وجود دارد اما رنگ عمده آن، اناری رنگ  می باشد. رنگ‌ قرمز سمبل‌ عشق، عرق ملی  و خشم‌ و رنگ‌ مورد علاقه‌ کودکان جنگجو می باشد.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره قیمت گذاری

مانند سایر سنگ های قیمتی با استفاده از معیار های شناخته شده مثل رنگ، برش، وضوح و وزن ارزش گذاری می شود همچنین یاقوت سرخ را می توان بر اساس مناطق جغرافیایی ارزش گذاری کرد که البته در خواص یاقوت سرخ تاثیری ندارد. مهمترین عاملی که در ارزش گذاری جواهرات مد نظر قرار می گیرد رنگ آن ها می باشد. این گوهر در چندین رنگ می تواند وجود داشته باشد که شامل رنگ قرمز خالص، نارنجی، زرد، سبز، آبی و بنفش است. ولی باید توجه نمود رنگ اصلی یاقوت سرخ قرمز می باشد و رنگ های دیگر به عنوان رنگ ثانویه آن شناخته می شوند که ممکن است حاصل تغییران شیمیایی باشد.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره بزرگترین سنگ های یافت شده

بزرگترین سنگ یاقوت جهان

*بزرگترین ترین یاقوت سرخی که یافت شده در برمه بوده است که وزن آن حدود ۴۰۰ قیراط براورد شده است.

* مشهور ترین سنگ، سنگی با نام‌ «صلح» به وزن‌ ۴۳ قیراط‌ می باشد که‌ چون‌ تاریخ‌ کشف‌ آن‌ درسال‌ ۱۹۱۹ میلادی‌ همزمان‌ با پایان  جنگ‌ جهانی‌ اول‌ بوده‌ است،‌ آن‌ را به‌این‌ اسم نام گذاری کرده اند.

* یکی‌ از درشت‌ ترین‌ سنگ های مشهور جهان‌ «یاقوت‌ سرخ‌ ادوارد» است‌ با وزن‌ ۱۶۷ قیراط‌ که‌ درحال‌ حاضر در موزه‌ علوم‌ طبیعی‌ لندن‌ قرار دارد.

* یاقوت‌ سرخ‌ ریوز (REVEES) با وزن‌ ۱۳۸ قیراط‌ در کشور آمریکا نگهداری می شود.

* یاقوت‌ سرخ‌ لانگ ‌استار (LONG STAR) با وزن‌ ۱۰۰ قیراط‌ در موزه‌ علوم‌ طبیعی‌ نیویورک‌ نیز از مشهور ‌ترین‌ در جهان می باشند.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره راه های تشخیص سنگ اصل

راه های تشخیص یاقوت قرمز اصل

یکی‌ از نشانه‌ها برای‌ تشخیص‌ سنگ اصل‌ از بدل‌ آن‌ است‌ که‌ سنگ‌  اصل، اشعه‌ فرابنفش‌ را از خود عبور می‌ دهد و انواع‌ مصنوعی‌ این‌ خاصیت یاقوت سرخ را ندارند. در حالت کلی همه سنگ ها و جواهرات قیمتی دارای نمونه مشابه و تقلبی هستند که به مراتب قیمتی کمتر از نمونه واقعی دارند. نحوه شناخت نوع اصلی از تقلبی یکی از مهمترین کارهایی است که در خرید جواهرات باید همواره مد نظر قرار داد که در قسمت زیر به سه روش برای شناخت آن می پردازیم:

۱- رنگ و درخشش:
یکی از راه های شناخت سنگ یاقوت اصل از تقلبی رنگ آن ها می باشد. نوع اصلی در مقابل نور چراغ درخشان و شفاف هستند و این یک خاصیت یاقوت سرخ است و در سنگ های تقلبی اغلب این رنگ ها به صورت کدر هستند. اگر سنگ جواهری مایل به قرمز تیره باشد احتمال دارد که سنگ گارنت باشد. رنگ ثابت و قرمز این نگین را در همه جای آن بررسی کنید و اگر نقاطی را پیدا کردید که خراش خورده و رنگ دیگر دارند مشخص کننده تقلبی بودن است.

۲- سنگ یاقوت سرخ را با یک شیشه قرمز مقایسه کنید:
سنگ های قیمتی و دیگر انواع آن را با استفاده از شیشه جعل می کنند. اگر شیشه و سنگ شبیه هم بودند می توانید پی ببرید که سنگ جعلی است.

۳- سعی کنید سطح آن را خراش دهید:
سنگ های قیمتی دارای درجه سختی بالایی هستند و همان طور که در قسمت بالا اشاره کردیم از خواص یاقوت سرخ این است که فقط الماس و یک سنگ دیگر می توانند آن را خراش دهند. با استفاده از همین خاصیت یاقوت سرخ میتوانید تا حد زیادی نوع اصل را از تقلبی جدا کنید. از همین رو هر جسم و شی به جز موارد گفته شده اگر بتواند آن را خراش دهد نشان دهنده تقلبی بودن سنگ است و سنگهای تقلبی این خاصیت یاقوت سرخ اصل را ندارند.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره معادن

معادن مهم سنگ یاقوت سرخ

*معادن موجود در کشور میانمار معروف ترین معادن استخراج یاقوت سرخ در جهان می باشند. با وجود اینکه سنگ نوع سرخ خون کبوتری در معادن این کشور یافت می شود اما بیشتر رنگ سنگ های استخراج شده قرمز، صورتی قرمز و ارغوانی قرمز می باشند.

*همچنین کشور ویتنام یکی از کشورهای مهم در استخراج این گوهر می باشند که سنگ های با قدمت بسیار بالایی ( حدود چندین میلیون سال) در آن یافت می شود. رنگ سنگ هایی که از معادن این کشور استخراج می شود اغلب ارغوانی سرخ برمه ای، ارغوانی صورتی و ازغوانی سرخ  می باشند.

*در معادن کشور سریلانکا نیز یاقوت سرخ وجود دارد. رنگ سنگ های استخراج شده این کشور اغلب قرمز روشن، قرمز تمشکی و صورتی می باشند.

*کشور تایلند نیز یکی از منابع استخراج کننده ی این گوهر به شمار می آید. به طور معمول  رنگ سنگ های استخراج شده ی این کشور قرمز تیره می باشند.

*به علاوه بیشتر منابع یاقوت در کشورهایی اعم از میانمار، سری‌لانکا، کنیا، ماداگاسکار و تایلند قرار دارد و مرغوبترین آن‌ها از دره موگوک در میانمار استخراج می‌شود.
هم چنین معدن‌های این سنگ در آفریقا، آسیا، استرالیا و گرینلند وجود دارند. با همه این توضیحات اما بایستی توجه نمود که خواص یاقوت سرخ به کشور مبدا آن ارتباطی ندارد و شما جهت بهره بردن از فواید و خواص آن فقط کافیست این گوهر گران بها را همراه خود داشته باشید.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره نحوه ی نگهداری و شارژ یاقوت سرخ

نحوه نگهداری از گوشواره یاقوت سرخ

اگر که شما از انگشتر این سنگ استفاده میکنید جهت شارژ یاقوت سرخ و بهره بردن از خواص انگشتر یاقوت سرخ می بایست که یک یا دو بار در ماه سنگ یا دستبند یاقوت سرخ مردانه یا زنانه و انگشتر یاقوت سرخ و یا حتی گردنبند یاقوت سرخ را در آب جاری بشویید و انرژی منفی آن را تخلیه نمایید و به مدت حدود دو ساعت در زیر نور خورشید نگه دارید بدین صورت شارژ یاقوت سرخ شما با موفقیت انجام خواهد شد و میتوانید از خواص انگشتر یاقوت سرخ بهره ببرید. همچنین میتوانید سنگ خود را جهت تخلیه در نمک خشک دریا قرار دهید که کمتر توصیه شده است. برای شارژ کردن آن را در زیر نور خورشید قرار دهید، اما بیشتر از یک ساعت نشود.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره سنگ ماه تولد تیر ماه

برای آن دسته افرادی که در تیر ماه متولد شده اند، خواص یاقوت سرخ (RUBY) به عنوان سنگ ماه تولد آن ها از هزاران سال پیش درنظر گرفته شده است. برخی آثاری که این سنگ بر روی نگهدارنده آن به جای می گذارد عبارت است از: اخلاص، شادی، صداقت و شجاعت. خواص متافیزیکی و ماوراء طبیعی باستانی این سنگ روی نگهدارنده و صاحب این سنگ -که متولد تیر ماه است- عبارت است از: سرزندگی، اعتماد به نفس و قدرت.

خواص شفابخشی هم برای سنگ ماه تیرماه در نظر گرفته شده که مربوط به پاکسازی و سلامت خون، درمان عفونت و افزایش الگو های تفکر مثبت می باشد. همچنین این گوهر قرمز رنگ به منظور افزایش دریافت انرژی، سخاوت، ایجاد رفاه و موفقیت نیز استفاده می شود و میتوانید با روش هایی که برای شارژ یاقوت سرخ گفته شد با شارژ کردن آن دائما از این خواص سنگ یاقوت سرخ استفاده کنید. در انتها برای مشاهده مدل‌های انگشتر دیگر نوع این گوهر یعنی انگشتر یاقوت کبود کلیک کنید.

محصولات یاقوت سرخ

به این صفحه امتیاز دهید. از شما سپاسگذاریم

86 دیدگاه در “یاقوت سرخ: روش تشخیص یاقوت قرمز + خواص یاقوت سرخ در روایات و کتب علمی

  1. شاهرخ گفت:

    سلام جناب محمد علی جان استاد متافیزیک شما یاقوت اصل خریداری؟ چرا بدون اطلاع چیزی بیان میکنی که از وجودش خبر نداری؟ شما خریدار باش برای ثابت کردن اینکه یاقوت اصل وجود داره با شناسنامه و به قیمت روز تقدیمت میکنم. این حرف درست نیست که یاقوت باید پر از خط و خش باشه اقا اطلاعات غلط در اختیار مردم نزار لطفا یاقوت اصل نباید حتی به اندازه سر سوزن ناخالصی یا خط و خش داشته باشه اخه استاد خان یاقوت اصل هیچ گونه خط و خش حتی با سمباده نباید بهش بیفته تنها چیزی که میتونه به یاقوت خش بندازه الماسه که فقط یک درجه سختیش از یاقوت بالاتره این مدرک استادی متافیزیک رو کجا گرفتی ما هم اقدام کنیم

  2. رضا گفت:

    سلام اگر کسی یاقوت سرخ اصل داشته باشه خریدارم ولی بشرط اصل بودن [censored]

  3. همایون فروغی گفت:

    بزرگترین یاقوت تراش خورده متعلق به ایران با وزن دویست و بیست و پنج قیراطی در سپر نادرشاه قرار گرفته است

  4. ناشناس گفت:

    سلام این درسته که سنگ جواهر اگر مال یه نفر دیگه باشه انرژی منفی اون شخص را بهت منتقل می‌کنه مخصوصا یاقوت

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      کلا بهتر است قبل از استفاده آن را پاکسازی کنید.

  5. حسینی گفت:

    سلام یک گردنبند یاقوت سرخ خریدم بعداز یک مدت روی سنگ خراشیده شده و زبر شده
    دلیلش چی میتونه باشه
    و اینکه هرقیراط ۳۹ هزار باهام حساب کرده

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بایستی از نزدیک بررسی شود.

  6. ساجد گفت:

    سلام
    آیا اندازه سنگ روی خواص آن تاثیر دارد !؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      خیر تاثیر چندانی جز در موارد خاص مربوط به سنگ درمانی ندارد.

  7. محمد علی گفت:

    اون یاقوتی ک بنده خدا توضیح داد اصلا وجود نداره تو کل دنیا فقط چندتا دونه هسj…حتی یاقوت تاج ملکه انگلیس هم تازه اصل نبوده …حالا شماها میگید داریم.. شاید باشه ولی قیمتی نیسj ..یاقوت اصل پشتش مثل چشم گربه هست..و داخلش پر از خط های روشن مثل کرم ابریشم..هرچی نور بیشتری بهش بخوره از شدت نور دهی کورت میکنه…اون یاقوت اصلا هرجای دنیا باشه تو دست باشه خود ب خود تمام نگاه ها میاد روش…و خیلی سنگ عجیب و جادویی هست…اگر سنگ اصل چند قیراطی باشه یعنی ثروتمندترین آدمی…که خداوند بزرگ این نعمت رو به من داده و تو دستم هست و قیمتش هم نمیشه گذاشت بی نهایت هست..ولی هیچوقت از خودم جدا نمیکنم …نباشه به خودی خود دیوانه میشم…وقتی دستم نیست انگاری دیوانه ها میشم ..تا دستم میکنم اروم میشم و انرژی زیادی بهم میده…از اونجایی ک استاد متافیزیک هم هستم .خیلی کمکم کرده این سنگ واقعا جونم رو مدیونش هستم….حالا هی نیایید بگید سنگ ما اصل هست..سنگ اصل وجود نداره بزرگ ترینش ۵ گرم بود ک ۱۵۰ میلیارد چند سال پیش فروخته شد.

    1. علی گفت:

      احسنت
      پس واقعیت داره که یاقوت اعتماد بنفس میده
      من باورم نمیشد تا قبل اینکه نظر این استاد متافیزیک رو بخونم.

  8. صالح گفت:

    سلام
    حاجی روی یاقوت میشه حکاکی کرد؟؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      توصیه نمی شود احتمالا شکستن بالاست.

  9. Mmm گفت:

    سلام اگر معدن یاقوت پیدا کنیم می‌توانیم معدن را به اسم خودمان در بیاوریم.

  10. رضا گفت:

    سلام من یک انگشتر یاقوت سرخ گرفتم روی نگینش یک خط دارد، آیا در ارزش آن تاثیر منفی دارد ؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      در بسیاری از مواقع امری طبیعی است و آنچنان تاثیری ندارد مگر اینکه خط و خش زیاد و غیرمتعارفی باشد.

  11. سامی گفت:

    سلام
    یاقوت اصل قدیمی کجا باید بریم بخریم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  12. ناشناس گفت:

    سلام من یک سنگ سرخ رنگ تراش نخورده دارم که‌ خودم از کوه آن را پیدا کردم وقتی زیر آب میگری و دست بهش میاری رنگ قرمز پس میدهد گفتم‌ ببینم آیا سنگ ارزشمندی هست یا نه؟

    1. ناشناس گفت:

      اگه هنوز داری میخرم شماره ای ارسال کن

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      متاسفانه با این توضیحات امکان تشخیص نیست.

  13. ناشناس گفت:

    سلام من یک انگشتر طلا با نگین قرمز مثل خون که روش شکل خرگوش داره و زیر خاکی هم هست سنگش اصلا خط نمیوفته روش زیر سه متر گرفتم به نظر شما ارزشی داره

  14. .. گفت:

    سلام ببخشید بنده یاقوت معدنی اصل سرخ برمه دارم حدود یک میلیمتر از سنگ کنده شده یک جا گفتند که آن قسمت ریز ناخالصی داشته برای همان جدا از این تراش کاری خوبی دارد آیا ممکن است روی خواص و قیمت تاثیر بگذارد چقدر؟! ممنون از زحمات مدیر سایت.

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      روی خواص خیر اما روی قیمت بله تاثیرگذار است.

  15. صفر علی پاشای گفت:

    سلام خسته نباشی من تسبیح عقیق دارم تسبیح قیمت دار زیاد دارم چه جوری به اینستاگرام درست کنم اسم خودت چه هست با هم آشنا شویم [censored] زنگ بزن واتساپ روشن کن

  16. اسماعیل گفت:

    با سلام و احترام
    مقداری یاقوت سرخ اصل اصل دارم مشتری بودید یا مشتری داشتید در خدمتم [censored]

    1. ناشناس گفت:

      من سنگ تراش نخورده و طبیعی اش را نیاز دارم و حتما مورد تست قرار میدهم، اگر موجود دارید همین جا پاسخ دهید، ممنونم

    2. ساسان گفت:

      سلام من موجود دارم اصل اصل قدیمی ازمایش کن خواستی در خدمتم اینستا پیام بده [censored]

    3. Bahar گفت:

      سلام روزتون بخیر
      من تعدادی راف روبی از هند برای فروش اوردم در صورت نیاز خبر دهید

  17. حسینی zz گفت:

    باسلام یک انگشتر دارم از اجداد قدیم ب من رسیده صورتی رنگ هست و بعضی وقت ها نگین خیلی داغ میشود پدر بزرگم ۶۰ سال پیش به پدرم گفتند این انگشتر آثار عجیبی دارد از پاکستان گرفته شده میتوانید راهنمایی کنید این چه نگینی و چه ارزش و خواصی دارد؟

    1. سیدمرتضی از تربت جام گفت:

      سلام خداقوت. من متولد تیرماه هستم و یک نگین یاقوت سرخ اصل از پدربزرگ پدرم که ۱۵۰ سال پیش خان بوده توسط پدرم چندسالی میشه که به من داده شده که خیلی هم برایم خوش یمن بود و این سنگ قیمتی نزدیک ۲۰۰ سال پیش از استرالیا آورده شده که از آن زمان دست به دست به من رسیده و نگین خیلی شفاف و درشت و بیضی شکل باوزن معادل ۲/۵ گرم بدون هیچ ضرب خوردگی هست و حالا بنا به دلایلی قصد فروش دارم که اگر مشتری واقعی هستید بااین شماره تماس بگیرید. [censored]
      خواستید میتونم عکسش را هم تو واتساپ یا روبیکا ارسال کنم.

    2. سامان گفت:

      سلام
      این نگین چند میفروشید

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      متاسفانه با این توضیحات امکان تشخیص نیست.

  18. علی گفت:

    سلام.
    منظور از یاقوت اصغر کدام یاقوت هست؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      توپاز زرد را گویند.

  19. سبحان گفت:

    سلام من یاقوت سرخ دارم میخواستم ببینم که من اردیبهشتیم خواصش روی من جواب میدهد یا نه؟
    بعد برای شارژش آب جاری مثلا چه جور آبی آب دریا دریاچه رودخانه یا مثلا شیر آب؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      سوال اول در کامنت قبلی پاسخ داده شد.
      سوال دوم برای مثال اب رودخانه یا رود

  20. علی قلعه گفت:

    یک سنگ ۵۰ قیراطی اصل دارم قیمت چند است؟

  21. علیرضا گفت:

    سلام سنگ یاقوت ۳۲ قیرات دارم برروی انگشتر قیمت چند است من در مشهد زندگی مبکنم

  22. ناشناس گفت:

    سلام ، یک سنگی دارم که مطمئن باشید از دیدنش پشیمون نمیشد، لطفا راه ارتباطی بفرمایید تماس بگیرم

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      شماره های تماس در سایت موجود است در خدمتتون هستیم.

  23. مرتضی فرخی گفت:

    در کتابی خواندم که یاقوت سرخ برای متولدین آبان لحاظ شده ولی در شرف آنلاین ماه تیر اعلام کردن لطفا راهنمائی بفرمائید

    1. احسان گفت:

      سلام فقط و فقط تیرماه است ماه جولای ۱۰تیرتا۹مرداد

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      یاقوت سرخ برای متولدین تیر سنگ اصلی است و برای متولدین بان یکی از سنگ های فرعی آن ماه است. (سنگ اصلی ماه تولد آبان همان توپاز است)

    3. ناشناس گفت:

      سلام یاقوت کبود برای متولدین مهر است؟؟؟

    4. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بله جزو سنگ های فرعی ماه تولد مهر است. برای مطالعه بیشتر به مقاله سنگ ماه تولد مهر مراجعه نمایید.

  24. ناشناس گفت:

    با سلام یاقوت هایی که دارید مال کدام کشور است؟

    1. امیر جوانبخت گفت:

      سلام اکثرا آفریقا هستند و مالزی که بهترین نوع آن روبی تیره آفریقایی هست

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      غالبا افریقایی هستند.

    3. حامد گفت:

      سلام یه انگشترمردانه یاقوت سرخ خوب چقد قیمتشه

    4. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      برای مشاهده قیمت ها لطفا به لینک انگشتر یاقوت سرخ مراجعه بفرمایید.

  25. محمد گفت:

    سلام جالب بود استفا ده کردم من انگشتر قدیمی دارم با این مشخصات فوق سختی ۹ و cG4 و iR۱/۷۷ لطف کنید راهنمایی کنید چه سنگیست البته ناگفته نمونه مشخصات فوق ازمایشگاه داد

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      سختی ۹ مربوط به یاقوت است. مگر ازمایشگاه جنس سنگ رو تعیین نکرده؟

  26. مسعود‌طاهری گفت:

    سلام
    اگر‌ کسی‌ متولد‌ ماه‌ مرداد و یا مهر‌ باشد انگشتر یاقوت‌ همان‌ اثرات‌ را دارد

  27. علی گفت:

    آیا خواص یاقوت سبز با یاقوت سرخ تفاوت دارد یا نه

    1. شرف آنلاین گفت:

      منظورتان از یاقوت سبز چه سنگی است؟!

  28. محمد گفت:

    سلام من یک انگشتر یاقوت سرخ دارم چطوری میتونم بفهمم اصله لطفا منو راهنمایی کنید

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      توضیحات مفصلی در همین صفحه ارائه شده ولی اساسا تشخیص کار راحتی نیست و بهتره به یک گوهرشناس مراجعه بفرمایید.

    2. ناشناس گفت:

      سنگ یاقوت ٢٠ دقیقه وسط شعله گاز قرار دهید اگر رنک ان تغییر نکند اصل است

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      روش تایید شده ای نیست.

    4. پارسا مختاری گفت:

      سلام همون طور که خودشان گفته اند در صورت ضربه دیدن شکست است یعنی جعبه ولی اگه نشکست یعنی اصلی است.
      راه دیگه ای هست که اگه اثر اشعه های فرابنفش از خودش را رد کرد یعنی اصلی است.

  29. Ruzzn گفت:

    سلام من چند تا مهره از سنگ یاقوت و فیروزه البته فیروزه بدون رگه و چند سنگ دیگه دارم ک باهاشون یک دستبند درست کردم ایا فرقی میکنه که گردنبند باشند یا انگشت و … همون نیروی قبلی رو دارن ؟؟؟

    1. پارسا مختاری گفت:

      درست همان نیروی قبلی رو داره

    2. فاطمه گفت:

      سلام نگین یاقوت سرخ برمه قیمتش چنده؟

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      در حال حاضر سنگ یاقوت برمه با کیفیت نسبتا خوب از قیراطی حدودا ۳۰۰ هزارتومان به بالا

    4. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بی تاثیر نیستند ولی به طور دقیق اگر بخواهیم بحث کنیم با توجه به وضعیت جسمی و روحی فرد و خواصی که هر سنگ دارد بایستی به صورت دستبند، گردنبند، کوتاه یا بلند، انگشتر یا … تعیین و برای حداکثر بهره‌وری استفاده شود.

  30. شایان جوکار گفت:

    سلام می خواستم بگم یاقوت سرخ کدام موزه است

  31. محمد ابراهیمی گفت:

    سلام
    بیزحمت در تهران جایی رو معرفی کنید که بتونه دقیقا تشخیص بده
    من چند نمونه سنگ دارم که کسی نتونسته اطلاعات واقعی بده
    ممنون از شما

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      در تهران ازمایشگاه های گوهرشناسی معتبری فعالیت دارند که علاوه برتشخیص دقیق یک شناسنامه هم برای سنگ صادر می‌کنند. یک جستجوی ساده در اینترنت داشته باشید به راحتی ادرس و شماره تلفن مجموعه ها رو پیدا می‌کنید.

  32. حسین گفت:

    سلام ایا سنگ یاقوت برمه با پاکی ۱۰۰٪ وجود دارد

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      ۱۰۰ درصد پاک که عملا شیشه میشه 🙂
      ولی یاقوت برمه نسبتا پاک و حتی شناسنامه دار اگه مایل باشید داریم. البته که قیمت نسبتا بالایی در مقایسه با یاقوت های موجود در بازار داره

    2. محمد گفت:

      سلام من یک انگشتر یاقوت قدیمی دارم که کارشناس گفته یاقوت برمه و قیمت بالایی داره چطور میتونم از فضا مجازی نشونتون بدم تا راهنمایی کنید

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      متاسفانه برای تشخیص و تعیین قیمت باید حضورا به یک کارشناس یا ازمایشگاه در شهر خود مراجعه بفرمایید.

    4. آرمان گفت:

      سلام چطوری میشه از شما خرید انجام داد

    5. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      میتوانید محصولات موجود در سایت را به صورت آنلاین خرید نمایید یا با بخش پشتیبانی آنلاین در ارتباط باشید تا سفارش شما ثبت شود.

    6. ناشناس گفت:

      سلام خسته نباشید من یه سنگ قرمز تیره راف دارم کوچکه ولی سنگینه امکان دار ه یاقوت باشه؟

    7. شرف آنلاین گفت:

      باسلام
      باید از نزدیک بررسی شود ولی یاقوت چگالی نسبتا بالایی دارد.

  33. سوفیا گفت:

    الان ک داشتم این صفحه رو می خوندم عکس نگین انگستر مذکور رو اینجا دیدم، دقیقن با همون تراش ها و رنگ اما شخص هدیه دهنده گفته بوده عقیق یمانی هست اون! ؟؟؟!!!!!

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام
      برای بررسی دقیق تر بهتره سنگ رو از نزدیک به یک کارشناس نشون بدید ولی به طور کلی بین یاقوت سرخ و عقیق یمانی سرخ تفاوت خیلی مشهود و زیادی وجود داره

    2. سوفیا گفت:

      ممنون هستم از پاسخ تون

  34. sajjdi گفت:

    سلام سنگ های یاقوت شما مات هستند یا نه؟

    1. ناشناس گفت:

      سلام من یک انگشر دارم فکر میکنم یاقوت باشد اما نمیدانم میشه عکسسش رو برایت بفرستن

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      متنوع هستند ولی اکثرا دارای شفافیت خیلی زیادی نیستند. در تصاویر محصولات از زوایای مختلف میتونید میزان ماتی یا شفافیت سنگ رو مشاهده نمایید.

    3. ناشناس گفت:

      با سلام بهترین ذکر برای حکاکی روی انگشتر یاقوت مردانه چه ذکری میباشد

    4. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      حکاکی روی سنگ یاقوت ریسکی است و احتمال شکسته شده سنگ بسیار بالاست.

  35. مهدی اکرمی گفت:

    سلام من سنگ یاقوت سرخ دارم از اجداد مادریم به ارث بردم میخوام شناسنامه دار بشه میشه راهنمایم کنید لطفا تشکر

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      امکان صدور شناسنامه بین المللی وجود دارد. لطفا با بخش پشتیبانی انلاین سایت در تماس باشید.
      باتشکر

نظر دهید؛ ضمنا اغلب سوالات را در کمتر از چند ساعت پاسخ می دهیم.

پر کردن بخش 'ایمیل' اختیاری است.