شناخت سنگهای قیمتی و خواص آن‌ها

الکساندریت: تمام ویژگی های شگفت انگیز + خواص الکساندریت هفت رنگ

beautiful-alexandrite الکساندریت: تمام ویژگی های شگفت انگیز + خواص الکساندریت هفت رنگ

آیا تا به حال چیزی راجع به سنگی شنیده اید که چندین رنگ را در نور های مختلف نشان دهد؟ نگین انگشتری که تغییر رنگ میدهد. سنگ الکساندریت یک سنگ عجیب است که قابلیت تغییر به چند رنگ را دارد اما از این مسئله عجیب تر فواید ماورایی و خواص الکساندریت است. در این مقاله در مورد نحوه شارژ سنگ الکساندریت و قیمت سنگ الکساندریت هفت رنگ نیز صحبت خواهد شد.

برای آشنایی هرچه بیشتر با این سنگ عجیب همراه شرف آنلاین باشید…

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره سرگذشتی از سنگ الکساندریت

سنگ الکساندریت alexandrite یکی از نادر ترین سنگ های جواهری موجود امروز است. سنگ الکساندر یک گونه از گونه های تغییر رنگ دهنده ی کریزوبریل یا سیکلوسیلیکات می باشد. این سنگ بر عکس نامش، که به معنی آلومینات بریلیوم است، در حقیقت به گروه معدنی بریل تعلق ندارد و در یک دسته بندی معدنی مستقل دسته بندی می شود.

سنگ الکساندر نوعی سنگ زمرد می باشد که یک جواهر بسیار نادر می باشد، و به نام های تساراستون یا سزاراستون نیز نام گذاری می شود. تاریخ این سنگ مورد بحث است و به دوره امپراطوری کشور روسیه برمی گردد. نقل است که نام این گوهر از نام تزار روسیه، الکساندر دوم نشات گرفته، ولی این سنگ توسط یک معدن کار اهل فنلاند کشف گردیده است.

تاریخچه سنگ الکساندریت

زمانی که برای بار اول این سنگ کشف شد، نخست گمان کردند که زمرد باشد چون در معادن استخراج زمرد واقع در محدوده اورال کشور روسیه نزدیک یک رودخانه به نام توکووایا کشف شد. این سنگ مدت ها بعد به عنوان گونه ی دارای عنصر کروم با قابلیت تغییر رنگ مشهور شد. داستان ها و افسانه های قدیمی درباره خواص الکساندریت نشان می دهد که کشف آن همزمان با رسیدن تزار آینده به سن قانونی شده بود و سنگ الکساندر با انواع رنگ های قابل تغییر سبز و قرمز باید به نام جواهر رسمی و شخصی تزار امپراطوری کشور روسیه رسمیت می یافت.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره پدیده عجیب تغییر رنگ

این پدیده عجیب در این سنگ به نام “اثر الکساندریت” شناخته شده است که شاید مهم ترین و معروف ترین خاصیت از خواص سنگ الکساندریت نیز باشد. تغییر کردن رنگ سنگ در زیر انواع نورپردازی یک خاصیت منحصر به فرد است، این اثر به طور معمول در نور خورشید و نور مصنوعی قابل مشاهده می باشد. سنگ الکساندر جواهری است که به طور خارق العاده ای قابلیت نشان دادن چند رنگ را دارد. این سنگ رنگ های سبز، زرد، نارنجی و قرمز در خود نمایش می دهد که تغییر پذیری اش به زوایای مختلفی که از آن مشاهده می شود بستگی دارد و این از ویژگی های نگین انگشتری که تغییر رنگ میدهد می باشد.

سنگی با قابلیت تغییر رنگ

این سنگ به روشی غیر عادی عناصر خاصی از رنگ را جذب می کند. رنگ سبز آن نشات گرفته از ناخالصی عنصر کروم است. کروم همان عنصر موجود در زمرد یعنی نوع سبز بریل گران بها است که باعث رنگ سبز آن می شود. خاصیت تغییر رنگ این سنگ از خاصیت چندرنگی منحصر به فرد آن متفاوت است. به صورت معمول، رنگ آن در زیر نور سبز زمردی و در زیر نور خورشید به رنگ قرمز تمشکی در می آید. همین طور رنگ های زرد و صورتی را نیز نشان می دهد، این پدیده حاصل جذب شدید نور در ناحیه آبی و زرد طیف رنگی است.

این طور نقل شده است که سنگ استخراج شده از معادن سریلانکا (سیلان) با تغییر رنگ خاکی تا قهوه ای شناخته شده است. سنگ استخراج شده از ذخایر زیمبابوه به طور معمول تغییر رنگ بسیار محدودی دارد و معمولا با مقدار اندکی رنگ بنفش یا کمی تیره تر می باشد. انواع این گوهر در تانزانیا به رنگ های روشن تر یافت می شود و تغییر رنگ جالبی دارد. الکساندریت معادن برزیل اشباع تر به نظر می رسد و تغییر رنگ از آبی تا بنفش را نشان می دهد. نوع مطلوب این سنگ، نوع خالص آن و با توانایی تغییر رنگ بالاست. تغییر رنگ از رنگ سبز به قرمز این سنگ جذاب ترین استفاده نوری از نگین انگشتری که تغییر رنگ میدهد است. این خواص سنگ الکساندریت به طرز چشمگیری اثبات میکند که منبع نور چه میزان در رنگ جواهرات تاثیر گذار می باشد.

دسته بندی محصولات الکساندریت

بر روی دسته بندی ها کلیک کنید تا محصولات مورد نظر را مشاهده نمایید

انگشتر الکساندریت (184)

گردنبند الکساندریت (57)

نیم ست الکساندریت (17)

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره  معادن

منبع مهم استخراج این نگین در منطقه ی اورال کشور روسیه بوده است، که این منابع در طولانی مدت ترک و تخلیه شده اند. برای زمان طولانی ای، منابع تخلیه شده ی همین منطقه به عنوان معدن اصلی، به ویژه انواع الکساندریت با وزن ۵ قیراط یا بیشتر شناخته می شد، اما به تازگی در سال ۱۹۸۷، نمونه های بزرگی از این سنگ در شهر میناس گرایس برزیل نیز کشف شد.

منابع دیگر : میانمار (برمه)، سریلانکا، تانزانیا، هند(آندرا پرادش) و ماداگاسکار.

معادن مهم الکساندریت

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره خواص الکساندریت برای بدن

این سنگ برای بدن نیز فواید بسیاری دارد و به همراه داشتن این گوهر باعث می شود تا بدن ما نیز از خواص سنگ الکساندریت بهره مند شود. به موارد زیر می توان به عنوان مهم ترین خواص سنگ الکساندریت برای بدن اشاره کرد:

۱- به عنوان اولین خاصیت از خواص سنگ الکساندریت میتوان گفت که این سنگ برای تقویت دستگاه هاضمه بدن به ویژه هضم غذا و رفع یبوست بسیار مفید است.
۲- برای عملکرد طحال، بیضه ها و سیستم عصبی مفید وتاثیر گذار است. همچنین در رفع بیماری های پوستی و جوش های صورت بسیار تاثیر گذار است و حتی توصیه شده است که برشی از این سنگ را ساعاتی در آب قرار داده و پوست های حساس را به وسیله آن آب شست و شو دهند.
۳- خواص الکساندریت : برای درمان سرطان خون و همچنین تنظیم گلبول های قرمز خون اثر بسیار زیادی دارد.
۴- گذاشتن این سنگ در هر روز بر روی چاکراه قلب ناراحتی قلب را از بین برده و از لخته شدن خون جلوگیری می کند.
۵- نقل است که این گوهر کمک بسیار زیادی به درمان اختلالات لوزالمعده و گره های لنفاوی است.
۶- خواص الکساندریت : بافت های عصبی و سلولی را ترمیم می کند.
۷- عملکرد سلول های پروتئینی بدن را تنظیم می کند.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره خواص الکساندریت از نظر روحی

۱- با کنترل خشم و نظم بسیار مرتبط می باشد.
۲- اعتقاد عامه مردم بر این است که یکی از مهم ترین خواص الکساندریت و کریزوبریل، تقویت تمرکز و توانایی یادگیری می باشد.
۳- همچنین باعث رفع غم و افسردگی می شود.
۴- عامل از بین بردن نفرت و حسادت و پاکی دل و روح می گردد و انسان را دارای روحی لطیف و شخصیتی بخشنده می کند.
۵- خواص الکساندریت : سنگ های جواهر کریزوبریل سبب آرامش فکری می شود و همچنین عامل بالا رفتن اعتماد به نفس و ایجاد تعادل روحی می باشد.

خواص روحی انگشتر الکساندریت

۶- مهر و محبت را زیاد می کند.
۷- بسیاری از مردم بر این باورند که این سنگ نماد شانس، اقبال و خوشبختی است.
۸- در افسانه های قدیمی روسی، برای خواص الکساندریت قدرت، کسب موقعیت، ثروت و عشق ذکر شده است.
۹- بسیاری معتقدند که سنگی است که ارتباط بین جهان مادی و جسمانی با جهان معنوی می باشد.۱۰- این سنگ انرژی های شفابخش و گرم را احاطه می کند و اعتقاد براین است که دارای قدرت تقویت خلاقیت، شهود و تخیل می باشد.
۱۱- از دیگر خواص الکساندریت این است که شادی و موفقیت را به همراه می آورد و باعث تقویت احساس عشق و لذت جویی می شود.
۱۲- این سنگ عامل تولد مجدد انسان می گردد و سبب ایجاد انگیزه برای تغییر دنیای معنوی فرد می باشد و همچنین خلاقبت و آگاهی انسان را افزایش می دهد. این سنگ ارتباط قوی با نواحی بالاتر از منابع انرژی می باشد و راه ارتباطی انسان را به قلمروهای پر انرژی تر باز می کند.
۱۳- همچنین این سنگ سبب افزایش آگاهی از عشق درونی و دستیابی به حافظه طبیعت می شود.
۱۴- از خواص الکساندریت این است که به عنوان گوهر متعادل کننده عملکرد مغز و تحریک کننده غدد پینه آل و بزاقی مورد استفاده قرار می گیرد.
۱۵- دیدن این نگین در خواب به معنای تقابل و پیشرفت می باشد.
۱۶- انرژیِ شکل کریستالی و بدون تراش آن سبب تجلی هنر در انسان می گردد و این یکی از خواص نگین انگشتری که تغییر رنگ میدهد است.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره تشخیص سنگ الکساندریت اصل

امروزه موارد بسیاری از تولید سنگ الکساندریت تقلبی وجود دارد و در بازار هم فروخته می شود. فهمیدن این موضوع که یک سنگ الکساندریت تقلبی است یا اصلی گاها کار بسیار دشواری است و برای تشخیص سنگ الکساندریت اصل از مصنوعی حتما باید به یک آزمایشگاه یا کارشناس با تجربه مراجعه کنید تا بفهمید آیا یک سنگ الکساندریت تقلبی است یا خیر. اما نکاتی در مورد تشخیص سنگ الکساندریت تقلبی وجود دارد که دانستن آنها باعث می شود تا با اطمینان بیشتری خرید کنید.

تشخیص سنگ الکساندریت اصل

  1. اولین مورد در رابطه با تشخیص سنگ الکساندریت اصل از مصنوعی قیمت نگین الکساندریت است. اگر مشاهده کردید که قیمت این نگین گاهی اوقات خیلی پایین است این نشانه این است که این سنگ الکساندریت تقلبی می باشد. توجه داشته باشید که در ایران نوع اصلی عملا نایاب است و آنچه به قیمت پایین در بازار ایران به وفور یافت می شود مصنوعی است.
  2. فاکتور هایی مانند تعداد و میزان تغییر رنگ نیز می تواند کمک زیادی به تشخیص سنگ الکساندریت اصل از مصنوعی بکند.
  3. یکی از موثر ترین روش ها برای تشخیص سنگ الکساندریت اصل از مصنوعی مراجعه به آزمایشگاه و قرار دادن آن زیر یک میکروسکوپ می باشد. اگر با قرار دادن این گوهر زیر میکروسکوپ گوهری شفاف و پاک با خطوط منحنی شکل دیدید به احتمال زیاد این گوهر تقلبی می باشد چرا که این از خواص سنگ الکساندریت هفت رنگ اصلی نیست.
  4. اندازه گیری ضریب شکست نوری نیز در تشخیص بسیار کمک می کند اما احتیاج به ابزار ویژه ای است.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره قیمت سنگ الکساندریت اصل

فاکتور ها و مواردی زیادی هستند که می توانند بر روی قیمت الکساندریت اصل و همین طور سنگ های قیمتی تاثیر بگذارند. پس از تشخیص سنگ الکساندریت اصل از مصنوعی میتوان بطور تقریبی قیمت سنگ الکساندریت هفت رنگ را تخمین زد. قیمت سنگ الکساندریت اصل و با کیفیت، بالا بوده و ارزش بسیاری دارد. برای نمونه یک سنگ 0.9 قیراطی قیمتی در حدود 350 دلار دارد. قیمت نگین الکساندریت برزیلی که دارای ویژگی تغییر رنگ کامل می‌باشد، بسیار بالا بوده و محبوبیت بیشتری نسبت به بقیه دارد.

از موارد بسیار مهم در تعیین قیمت سنگ الکساندریت اصل میزان تغییر رنگ و وضوح این گوهر می باشد. عواملی مثل وزن و تراش کاری انجام شده و محل استخراج می تواند بر قیمت سنگ الکساندریت هفت رنگ تاثیراتی بگذارد. بطور کلی نمیتوان در مورد قیمت نگین الکساندریت دقیق نظر داد و علاوه بر موارد ذکر شده در بالا مواردی همچون میزان بزرگی یا کوچکی و میزان تقاضا و کمیابی آن میتواند قیمت نگین الکساندریت اصل را تعیین کند. میزان وضوح تغییر رنگ نیز بر قیمت الکساندریت اصل تاثیرگذار است.

قیمت سنگ الکساندریت اصل

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره نحوه تراش

نوع تراش یا کوچک و بزرگی سنگ تاثیری بر خواص الکساندریت ندارد اما ممکن است یر روی قیمت سنگ الکساندریت اصل تاثیراتی بگذارد به طور کلی این گوهر بسیار کم در اندازه های بزرگ یافت می گردد. انواع بیشتر از ۳ قیراط این سنگ بسیار کمیاب است. بزرگترین سنگ جواهر تراش خورده ی آن حدود ۶۶ قیراط از کشور سریلانکا است و اکنون در موسسه ی اسمیت سونیان شهر واشنگتن قرار گرفته است. پس یقینا قطعات با وزن بالای ۲۰ قیراط بسیار نادر بوده و احتمال اینکه در معادن ایران موجود باشد بسیار کم است.

این نگین ها معمولا در اندازه های سنتی مانند بیضی، گرد، گلابی، مارکیز و برش های گنبدی شکل دیده می شوند و شما می توانید با تهیه هر کدام از این مدل ها از خواص سنگ الکساندریت هفت رنگ بهره مند شوید، اما به شکل های فانتزی و خاص مانند قلب نیز در می آیند. این سنگ به طور معمول برش محدب نمی خورد، مگر اینکه خواص صیقلی داشته باشد در کل کار تراش آنها چندان آسان نیست بر خلاف نحوه شارژ سنگ الکساندریت که بسیار ساده و راحت است.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقرهدرخشندگی و وضوح

این نگین ها معمولا بعد از مرحله از برش و صیقل، وضوح شفاف و درخشندگی مانند شیشه دارند. نوع شفاف و خالص مخصوصا با وزنی بیشتر از ۱ قیراط ارزشی بالاتر از یاقوت کبود، زمرد سبز و یاقوت سرخ دارد. کشور سریلانکا تمیز ترین الکساندریت ها را تولید میکند، که غالبا ناخالصی قابل مشاهده ای در آن ها یافت نمی شود.

گوشواره الکساندریت سبز

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره انواع کمیاب سنگ

زرد (سیموفان)، چشم گربه ای (سیموفان) و صورتی از گونه های بسیار کمیاب کریزوبریل می باشند.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره ساخت آزمایشگاهی

این نگین به طور معمول نیاز به پردازش خاصی ندارد، اما نمونه های تقلبی آن هم یافت می شود. ممکن است رنگ و یا حتی روغن کاری شده باشد، اما در همه حالات به این صورت نیستند. بسیاری از این سنگ ها، مصنوعی یا آزمایشگاهی اند سایر آنها سنگهای طبیعی اند که شبیه سازی شده اند. بسیاری از سنگ های الکساندریت آزمایشگاهی اند که با نوار و یا برانگیختی کرومیوم و وانادیوم خاصیت تغییر رنگ را پیدا می کنند. این روش یک روش با هزینه بسیار بالا برای ساختن نوع مصنوعی است، در نتیجه حتی سنگ های مصنوعی ساخته شده در آزمایشگاه نیز گران قیمت خواهند بود. این نوع که در آزمایشگاه تولید می شود از دهه ی ۱۹۶۰ وارد بازار جواهرات شد.

الکساندریت آزمایشگاهی چیست

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره الکساندریت از نگاهی تخصصی تر

سنگ الکساندریت از ماده معدنی به نام کریزوبریل ساخته شده است که سختی این حدود سنگ ۸/۵ است.
ترکیب شیمیایی این سنگ BeAl2O4 است.
ضریب شکست نور این گوهر ۱/۷۴۶ تا ۱/۷۷۵ می باشد.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره سنگ الکساندریت و ایده هایی برای طراحی

اکثر سنگ های بزرگ این گوهر تنها در طلا و جواهرات قدیمی پیدا می شود، به این دلیل که مواد جدید بسیار نادر و کمیاب اند و همین دلیل باعث افزایش قیمت سنگ الکساندریت هفت رنگ می شود. اغلب طراحی های جواهرات که با این سنگ ساخته شده اند بسیار جذاب هستند اما عمدتا دارای سنگ های کوچکتری هستند. طرح های جواهر که از کشور روسیه می آیند به استفاده از بزرگترین سنگ ها معروف اند.

غالبا سنگ هایی سخت و بادوام هستند و این  جزو خواص الکساندریت است و به همین دلیل برای ساخت هر گونه جواهر آلات مانند حلقه، گوشواره، ست و نیم ست الکساندریت ، گردنبند الکساندریت و سنجاق سینه می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. به دلیل اینکه که بیشتر این سنگ ها بسیار کوچک و گران قیمت اند، غالبا به عنوان سنگ های فرعی و نه سنگ های اصلی به کار برده می شود.

نکته: سنگ های جواهر بر اساس اندازه خریداری می شوند نه وزن شان. سنگ هایی که رنگ خاص دارند در نسبت اندازه به وزن متفاوت هستند.

کاربرد های عجیب الکساندریت

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره روش نگهداری سنگ الکساندریت

سنگ و انگشتر الکساندریت و کریزوبریل غالبا با دوام و مناسب برای استفاده ی معمول می باشد. در عین حال، باید دقت کرد که نگهداری از جواهرات از اهمیت بالایی برخوردار است. می توان این سنگ را به سادگی با استفاده از یک صابون نرم و آب با دمای بالا یا هم دما با دمای اتاق پاکسازی کرد تا بطور ویژه از خواص سنگ الکساندریت هفت رنگ بهره برد. همچنین جواهرات ساخته شده با این گوهر را می توان با استفاده از یک پارچه یا یک مسواک نرم پاک کرد. از استفاده هر نوع مواد شیمیایی قوی یا سفید کننده دوری نمایید و دقت کنید که سنگ را به خوبی شستشو دهید تا ذرات صابون از روی آن پاکسازی شود.

روش نگهداری از الکساندریت

این نگین با این که بسیار با دوام می باشد و می توان آن را با استفاده از پاک کننده ها یا بخار تمیز نمود، اما هنگام استفاده از این روش همه ی جوانب احتیاط را رعایت کنید تا با سالم نگه داشتن آن بتوانید از تمام خواص سنگ الکساندریت هفت رنگ بهره ببرید. همیشه قبل از هر فعالیت سنگین فیزیکی یا کارهای منزل، این جواهرات را در مکانی مناسب بگذارید. به منظور باز کردن جواهرات  از قسمت سنگ آن ها را نکشید، زیرا باعث می شود فلز جواهر، سنگ را تضعیف کند و در نهایت باعث جدا شدن نگین خواهد شد. سنگ های الکساندریت از اغلب جواهرات سخت تر اند، یعنی به سادگی می تواند سنگ های با سختی کم تر همانند کوارتز، تورمالین، زرگون و لعل را خراش بدهد. به همبن دلیل، هنگام نگهداری این سنگ و بقیه جواهرآلات سنگی به صورت یک جا، سعی کنید این سنگ ها را در یک پارچه ی محافظ نرم و به طور جداگانه نگه داری کنید. نحوه شارژ سنگ الکساندریت نیز بسیار راحت و آسان است و شما به راحتی میتوانید در ادامه با آن اشنا شوید.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره نحوه شارژ سنگ الکساندریت

شارژ این سنگ یکی از کارهایی است که شما میتوانید با انجام آن بطور دائم از خواص سنگ الکساندریت هفت رنگ استفاده کنید. نحوه شارژ سنگ الکساندریت به این صورت است که ابتدا ۱۲ ساعت در نمک خشک و تمیز نگه داری شود و تخلیه انرژی منفی از آن انجام شود تا پس از آن بتوانید از خواص الکساندریت پر انرژی بهره کافی را ببرید.

محصولات الکساندریت

به این صفحه امتیاز دهید. از شما سپاسگذاریم

179 دیدگاه در “الکساندریت: تمام ویژگی های شگفت انگیز + خواص الکساندریت هفت رنگ

  1. ادریس گفت:

    سلام وقت بخیر من نگین الکساندریت پیدا کردم وقتی روی زمین دیدمش زیر نور خورشید صورتی پر رنگ و بعد آوردم خونه زرد طلایی شد و بعد سبز شد این سه رنگ رو ازش دیدم ،چطور میشه از معدنی و یا صنعتی اون رو بررسی کنم؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      احتمالا صنعتی باشد ولی می‌توانید از آزمایشگاه های گوهرشناسی کمک بگیرید.

  2. امین گفت:

    من یه انگشتر نقره دارم که نگیش بنفش شفاف و هیچ تغییر رنگی نداره و داخلش دو حباب هوا وجود داره کسی میدونه چیه ؟؟؟

  3. ارمان گفت:

    استاد کتاب گوهران اصل میخواهم چگونه میتوانم پیدا کنم

  4. یاسر گفت:

    سلام یک الماس روس ده جواهر انگشتر دارم یک الماس الکساندر انگشتر دور گنجه الماس الکساندر بنفشه و در طول روز به رنگ های مختلف تغییر میکنه ایا اصلی و ایا قیمت دارم یا نه یک سنگ صورتی دارم که وقتی در جای تاریک نور ازش رد میشه همه جا نورش پخش میشه همه جا روشن میشه

  5. محمد پور گفت:

    از راهنمایی شما ممنونم یه سنگی دارم باید کوچک اما هرچی مینویسم رنگ سیاه میده تموم نمیشه لطفا راهنمایی کنید

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      متاسفانه متوجه منظور جنابعالی نشدیم.

  6. King Sahrab گفت:

    سلام من یک انگشتر با نگین سفید دارم البته آن را پیدا کردم زیر نور خورشید یا چراغ جلای هفت رنگ میده میشه بگویید چی نوع سنگ است

  7. ناشناس گفت:

    سلام سنگی که قهوه ای روشنه در روز ولی شب بشدت سبز میشه چیه لطفا راهنمایی کنید مرسی

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      با این توضیحات امکان تشخیص نیست. لطفا حضورا به یک فرد خبره نشان دهید.

  8. رضا گفت:

    با سلام من یه سنگ کوچک طوسی رنگ پیدا کردم که توش یکم به قهوه ای هم میزنه ولی زیر نور uv تغییر رنگ میده به زرد پر رنگ جالب با گوشی فیلم میگیرم رنگ زرد پرنگ نشون نمیده و فقط باید با چشم دید علتش چیه و اسم این سنگ چی میتونه باشه راهنمایی کنید لطفا

    1. ناشناس گفت:

      الکساندر یت

  9. عبدالله گفت:

    با سلام بسیار راهنمایی مفید و ارزشمند را خدمت کاربران خودتان ارائه می‌دهید که باعث می‌شود هر سنگی را بجای الکساندریت نخرند من یک قطعه کوچک سنگ دارم نور که می‌دهی تا صبح نورهای مختلفی از خودش صانع می‌شود مثل قوس و قزح و در طول روز ساعت‌های مختلف جای رنگها با هم عوض می‌شود کدام ازمایشگاه ببرم که تشخیص درستی بدهند

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام و تشکر از نظر لطف شما
      در شهرهای بزرگ آزمایشگاه های گوهرشناسی معتبری هستند میتوانید سرچ در گوگل بفرمایید.

  10. ناشناس گفت:

    سلام من یک انگشتر دارم روز بنفش شب تو خونه سبز بیرون خونه زرد کم رنگ

  11. ناشناس گفت:

    سلام بزرگوار سنگی دارم که یکیشون وقتی روی نور گوشی میگیری نورش قرمز میشود و یکیشون هم داخل سنگ خاکستری یکدست پررنگ هست لطف می کنی راهنمایی کنید ممنون میشم

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      متاسفانه با این اطلاعات امکان تشخیص نیست.

  12. بیک گفت:

    سلام
    رنگ انگشتر زولتانیت من مدتیه هست عوض نمیشه
    پارسال از استامبول خریدم
    چی کار میتونم انجام بدم؟

  13. رحیم گفت:

    سلام من یک انگشتر با نگین بزرگ به اندازه یک چشم دارم که هروقت دستم میندازم داخل خونه یک رنگی داره و بیرون از خونه رنگ دیگه ای. میخواستم بدونم ارزشش چقدره ممنون

  14. مهشید گفت:

    سنگ الکساندریت اصل خیلی خیلی کمیاب است به سختی پیدا میشود در طبیعت معدنش حتی یک قیراطی اش هم به سختی پیدا میشود و بعدش شما ها هی کامنت میذارین اینجا که ما الکساندریت داریم با این قیمت خریدیم و اون قیمت و با قیراط بالا داریم این ها همه که میفروشند که خریدید مصنوعی هستند و با دست بشر ساخته شده و الکساندریت مصنوعی خواص ندارند فقط خریدنش دل خوشی برای همین تغییر رنگش است…

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بله درست است. سنگ الکساندریت طبیعی بسیار کمیاب و گران است ولی انواع سنتتیک آن در بازار موجود است که خاصیت تغییر رنگ را دارند. منظور جنابعالی جز خاصیت تغییر رنگ چه چیزی است؟ چه خواص دیگری برای الکساندریت میشناسید؟

    2. خانم حیدری گفت:

      سلام وقت بخیر من یک انگشتر از طرح سوریا گرفتم مشهد، والا گفتن اصله اینجور که شما گفتید گرونه و کمیاب حس میکنم صنعتیه، رنگ عوض میکنه بنفش مانند یا صورتی شکل و… فقط قیمتش ۶۰۰ بوده ینی صنعتیه؟

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بله صنعتی هست. نوع طبیعی هر قیراطش ده ها میلیون تومان قیمت دارد.

  15. امید گفت:

    سلام. یه سنگ ابی پیدا کردم جلو نور هی عوض میشه رنگاش. احتمالا الکی باشه کجا میتونم بفروشمش؟

  16. بیوگرافی از سنگ الکساندریت گفت:

    یکی از نادرترین سنگ های دنیا “الکساندریت” نام دارد و بسیار سخت پیدا می شوند. این سنگ برای اولین بار در سریلانکا دیده شد و سپس به آمریکا فرستاده شد تا برش بخورد. این سنگ نزدیک به ۶۵ قیراط وزن دارد به عنوان یکی از با ارزش ترین جواهرات دنیا شناخته می شود. این سنگ نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار قیمت دارد و در کتاب رکوردهای گینس به عنوان بزرگترین و گران ترین الکساندریت ثبت شده است.

  17. ناشناس گفت:

    سنگ الکساندریت کمیاب است و حتی قیراط پایین نیم و یک قیراطش هم به سختی پیدا میشود حتی از سنگ الماس هم کمتر پیدا شده و قیمتی تر از الماس است و قیمت سنگ الکساندریت توافقی فروخته میشود

  18. ناشناس گفت:

    سنگ الکساندریت از سنگ الماس هم کمیابتر است و قیمتش بیشتر و کسی نمیتواند روی الکساندریت قیمت بگذارد که بگوید قیراطی اینقدر و آنقدر پس توافقی بفروش میرسد الکساندریت به سختی پیدامیشود و حتی اندازه یک قیراطی هم کمیاب است و این ها که الان تو مغازه بفروش می بینی و هر اندازه و قیراطی همشون مصنوعی هستند

  19. ناشناس گفت:

    سنگ الکساندریت اصل توی هر اندازه و قیراطی که که پیدا بشود از الماس هم قیمتی تر است و این ها که توی بازار میفروشند همه مصنوعی هستند و حتی تو تاج پادشاهان که انواع اقسام سنگ بکار رفته هم سنگ الکساندریت وجود ندارد..

    1. ناشناس گفت:

      من یک انگشتر قدیمی دارم بیضی هست نگینش و تقریبا سیاه رنگ وقتی چراغ گوشی میگیری زیرش قرمز و چند نقطه سیاه نمایان میشود میتونه چه سنگی باشه عکسشم میتونم بفرستم

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      باید بررسی شود اما ممکن است عقیق شفت العبد باشد.

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بله اکثر نگین های الکساندریت موجود در بازار صنعتی هستند اما خاصیت تغییر رنگ در معرض نورهای مختلف را دارند.

  20. ناشناس گفت:

    سلام من یک انگشتر خریدم که فروشنده گفت نگین الکساندر و رکاب آن هم دست ساز و نگین با تغییر نور تقریبا سه چهار رنگی تغییر میکند و یک خورده کدر است زیاد شفاف نیست ۲ میلیون و ۲۰۰ خریدم امکانش هست اصل باشد

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      سنگ الکساندریت اصلی هر قیراطش بالای ده ها میلیون تومان ارزش دارد.

  21. شاهرخ گفت:

    سنگ من آبی و بنفش می شود
    الکساندریت هست
    در روز بنفش و در شب آبی می شود

  22. D.shayan گفت:

    سلام من یک سنگ حدود ۲۰ قیراتی اصل راف دارم به شرط اصل بودن مشتری واقعی دارید و یک ۱۰ قیراتی انگشتر با شناسنامه من دوباره سر میزنم به پیجتان ممنون

    1. ملائکه گفت:

      سلام چجوری اصل از تقلبی تشخیص بدهیم. ممنون میشوم راهنمایی کنید

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      در همین مقاله پاسخ داده شده است مطالعه بفرمایید.

  23. ناشناس گفت:

    ۸ قیراطی دارم

    1. داریوش گفت:

      سلام یک عدد سنگ الکساندریت اصل دارم تیره هست روز شرابی تیره نور بهش میدی یاسی میشه حدود ۸ قیرات کسی میدونه قیمت چند هست

  24. ❤❤ گفت:

    چه موقع سنگ الکسانریت ابی میشود؟

    1. حبیب الله عادل گفت:

      سلام من سنگ الکساندریت راف دارم یکنی ناتراش ۲۲۵ گرام است ۱۰۰گرم خالص میشود

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      در سنگ الکساندریت برزیلی به صورت واضح تر رنگ آبی مایل به بنفش تحت نور uv مشاهده می شود.

    3. ناشناس گفت:

      سلام خسته نباشید من یک انگشتر نقره گرفتم تا الان ازش رنگ قهوه ای روشن و بنفش و صورتی سبز دیدم ممکن است سنگ الکساندریت باشد؟ به نور و تاریکی و لامپ این ها رنگش هم تغییر میکند.

    4. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      ممکن است باشد البته مصنوعی یا طبیعی

  25. مریم گفت:

    سلام من امروز یک انگشتر خریدم ک رنگ زرد و بنفش قهوه ای هست دقیق نمیتوانم بگویم چه رنگی. اما توی روز صورتی شد توی اتاق که گرم بود سبز شد می‌تواند آلکساندریت باشد؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بله می تواند نگین الکساندریت سنتتیک باشد.

  26. علی گفت:

    سلام
    سنگی که با انرژی تغییر رنگ میدهد شما میدانید اسمش چیست؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      خیر متاسفانه اطلاعی نداریم.

    2. مهسا جوادیان گفت:

      سلام خوب هستید من یک انگشتر دارم با نور خورشید زرد میشود تو شب بنفش میشود توی نور لامپ هم سبز میشود می‌تواند الکساندریت باشد؟؟

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بله امکانش هست. مصنوعی یا طبیعی
      ولی به بررسی بیشتری احتیاج است.

  27. ایشن گفت:

    سلام. من سنگی دارم که رنگش یشمی سیاه هست فکر کنم قدمتی بالاتر از ۴۰۰ سال را دارد. به نظر شما این چه سنگی میتواند باشد. البته این سنگ با دست تراش خورده است. از مادر بزرگ مادرم برایم به ارث رسیده است

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      باید از نزدیک بررسی شود. میتواند یشم، عقیق یا گوهر دیگری باشد.

  28. احمد گفت:

    سلام یک انگشتر قدیمی با حکاکی مهدی عجل الله تعالی دارم با نگین سیاه یک وقت هم سبز تیره به نظر میاید با عبور نور قوی البالویی میشود با نقطه های ریز سیاه چه نگینی است و امضا میر علی دارد

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      سبز که نباید به نظر بیاید! ولی اگر سیاه است و در زیر نور به رنگ آلبالویی درآید احتمالا عقیق شفت العبد باشد.

  29. ناشناس گفت:

    سلام خسته نباشید یاقوت برمه خون کبوتری با شناسنامه از دانشگاه تهران اورجینال با قدمت بین ۱۲ تا ۱۳ قیراط قیمتش قیراط چند باشه راست که ممکن است یک‌ میلیون دلار بخرند

  30. احسان گفت:

    توی کوه مقداری سنگ که کاملا سیاه بود دیدم وقتی سنگ شکسته میشد داخل سنگ رنگ آبی یا فک کنم سبز روشن بود رنگ خیلی زیبایی بود داخل سنگ ها ،و تقریبا راحت شکسته میشد ،سنگ ها اندازه نارنگی بود،چ نوع سنگیه آیا ارزش داره؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بایستی بررسی از نزدیک انجام شود. میتواند عقیق یا …. باشد.

    2. حمید گفت:

      سلام من سنگی الکساندریت دارم صورتی هستش قبلا رنگ عوض میکرد چندساله دارمش ولی الان تک رنگ شده نمک دریایی هم گذاشتم بازم تغییری نکرد چیکار کنم

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      الکساندریت طبیعی؟ لطفا حضورا به یک کارشناس نشان دهید.

  31. محسن گفت:

    سلام یک انگشتر برام آوردن از وسط دو رنگ میشه سبز و زرد میگن الکساندر هست نظر شما چیه

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      همزمان دارای دو رنگ است؟ خیر
      ولی اگر در زیر یک نور دارای یک رنگ است و در معرض نور دیگری دارای رنگ دیگری است میتواند الکساندریت باشد.

    2. ناشناس گفت:

      سلام سنگی دارم در زیر نور آفتاب یک رنگ نور لامپ یک رنگ نور شمع یک رنگ چی میتواند باشد

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      می تواند سنگ الکساندریت طبیعی یا مصنوعی یا … باشد. باید بررسی بیشتری شود.

  32. وحید گفت:

    باسلام من یک سنگ سیاه رنگ حدود ده گرم دیدم که شبیه به یک تکه قیر بود ولی وقتی نور چراغ قوه موبایلم روش انداختم به رنگ زرشکی براق دراومد به نظر شما چه سنگی هست

    1. ناشناس گفت:

      شفت العبد

    2. شرف آنلاین گفت:

      متاسفانه با این اطلاعات امکان تشخیص نیست. عقیق، گارنت یا …. میتواند باشد.

  33. مبینا گفت:

    سلام من یه سنگ خریدم که مشخصات الکساندر رو داره اگر تقلبی هم باشه تاثیری داری یا اصلا به درد نمیخوره؟؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      نمونه های موجود در ایران غالبا صنعتی هستند و صرفا برای زیبایی استفاده می‎شوند.

    2. مسعود گفت:

      من اصلش رو دارم

  34. Mob گفت:

    سلام من یه سنگ خریدم چند روز پیش که هر جایی که میرم رنگ عوض میکنه ایا سنگ الکساندر هستش؟ یا سنگ هایی دیگر هم هستن که رنگ عوض کنن؟؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      به احتمال زیاد نگین سنتتیک الکساندریت است.

  35. ناشناس گفت:

    یه سنگ دارم شبها مثل ماه روشن روزها خاموش

  36. علیرضا گفت:

    من یک سنگ الکساندریت اصل دارم حدود ۱۲ قیراط اگه کسی نیاز داشت می فروشم. هر جا هم خواستید ببریم نشون بدیم [censored]

    1. آکام خسروی گفت:

      سلام جناب اگر واقعا اصل باشد بنده خریدارم لطفا باهام تماس بگیرید [censored]

    2. ناشناس گفت:

      بنده یک سنگ الکساندریت زرد رنگ به وزن ۹ قیراطی اصل برای فروش دارم

  37. ناشناس گفت:

    سلام وقت بخیر بی زحمت ازمایشگاه گوهرشناسی هم معرفی بفرمایید

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      در شهرهای بزرگ مستقر هستند بایستی سرچ کنید.

  38. ناشناس گفت:

    سلام
    من یک نگین بسیار زیبا دارم که الان با مطالعه ی مقاله شما فهمیدم الکساندریت است زمانی که روسها درایران بودن یک نفر نظامی روسی تزار روس به کدخدای وقت روستا هدیه داده از اصل بودن و قیمت واقعیش چگونه مطلع شوم. ممنون

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      میتواند بسیار گران بها و ارزشمند باشد. ابتدا از اصالت سنگ بایستی مطمئن شوید. میتوانید از طریق آزمایشگاه های گوهرشناسی برای صدور شناسنامه اقدام نمایید.

    2. ناشناس گفت:

      سلام خسته نباشید
      سنگی خریداری کردم به اسم الکساندریت زولتنایت ولی تغییر رنگ ندارد. این سنگ تقلبی هست؟

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      متاسفانه بدون مشاهده و بررسی دقیق امکان تشخیص نیست.

  39. محمد ابانی گفت:

    سلام و عرض ادب.
    سنگی دارم بیرنگ تا حدودی شفاف داخلش خزه ای خزه های قهوه ای وقتی نور سفید به سنگ تابیده میشه حتی نور خیلی ضعیف داخل سنگ خطهایی به رنگ زرد روشن میشود. به نظر شما چه نوع سنگی میباشد. با تشکر

    1. راحله گفت:

      فکر کنم اسم سنگی که میفرمایید شجر باشه

    2. محمد حسین نظریه گفت:

      شما میگید سنگ های الکساندریت که در ایران میفروشن اصل نیست

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      با این توضیحات تشخیص دقیق نمیتوان داد اما میتواند عقیق خزه ای یا در مویی باشد. باید بررسی بیشتری شود.

    4. نو گفت:

      سنگ من توی نور روز صورتی و نور شب عسلی و توی خونه سبز میشه البته زیتونی و بنفش و سبز آبی و کهربایی هم شده توی نورهای مختلف فقط از طریق آزمایشگاه میتونم بفهمم اصله یا نه؟

    5. شرف آنلاین گفت:

      بله همینطور است.

    6. بی نام گفت:

      سلام وقت بخیر . من ی انگشتر دارم ک از صب تا شب چندین رنگ عوض میکنه خاکی و زرد و نارنجی و تمشکی و سبز و تقریبا هر لباسی ک میپوشم رنگش نزدیک ب رنگ لباسم میشه میشه بفرمایید چ نوع سنگیه

    7. شرف آنلاین گفت:

      بایستی بررسی شود. سنگی که در معرض نورهای مختلف تغییر رنگ می دهد همین سنگ الکساندریت است.

  40. منصور گفت:

    سلام استاد ممنون از زحمات شما

  41. هانیه گفت:

    سلام. من سال ۹۷ از طرقبه مشهد یه انگشتر نقره ظریف با سنگ الکساندریت خریدم. اون موقع شده ۱۱۵ هزارتومن. فروشنده گفت ما روس تو هر نوع نوری یه رنگ میشه سبز روشن صورتی و طلایی به نظرتون اصل یا تقلبی؟ چند بار که دقت کردم شفافیت نداشت انگار کدر هست.

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      ۹۹ درصد الکساندریت های موجود در بازار ایران به صورت صنعتی ساخته شده‌اند ولی تغییر رنگ در معرض نورهای مختلف را نمایش می‌دهند. سنگ الکساندریت روسی هم بسیار کمیاب و هم بسیار بسیار گران قیمت است.

    2. هانیه گفت:

      سلام ، وقت بخیر ،یعنی این سنگهایی ک برای نقره به کار گرفته میشود و در مغازه ها موجود است ، فرمودید صنعتی تولید میشود مصنوعی هست؟ من نیم ست نقره گرفتم با دستبند ۲ تومن . با سنگ الکساندریت.

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بله نگین های الکساندریت موجود در ایران ۹۹ درصد مصنوعی هستند.

  42. نفس گفت:

    سلام من یه سنگ دارم که با نور خورشید صورتی و در نور لامپ زرد هست به رنگهای قرمز و سبز و آبی هم دیدم می‌دونم که قدمت ۵۰۰ ساله داره میشه بدونم این چه سنگینه

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      باید دقیق بررسی شود اما احتمال دارد که الکساندریت باشد. لطفا به ازمایشگاه گوهرشناسی مراجعه نمایید.

  43. محمد ابانی گفت:

    سنگی دارم که تراش نخورده و ۱۱ و نیم گرم وزن دارد. در حالت عادی رنگ آبی آسمانی دارد ولی وقتی در تاریکی با فلاش عکس میگیرم. تقریبا هفت یا هشت رنگ زیبا میشود. یا روی نور سفید قرار میدهم و بدون فلاش حتی در روز عکس میگیرم باز هم رنگهای زیبا نمایان میشوند. لازم است عرض کنم با جابه جا کردن سنگ رنگها جا به جا شده و هر دفعه تعدادی از رنگها نمایان میشود. چه سنگی میتواند باشد. با تشکر از استاد

    1. رحان گفت:

      سلام من سنگی دارم ک در زیر نور خورشید صورتی یا بنفش هست و در زیر نور لامپ گاهی اوقات سبز یا زرد و یا مایل به قهوه ای می شود و گاهی اوقات هم نارنجی و یا قرمز می شود آیا این نوع سنگ الکساندریت هست؟

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بله احتمالش هست ولی ممکن است صنعتی باشد. باید بررسی دقیقتر شود.

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      با این اطلاعات که فرمودید به احتمال زیاد الکساندریت نیست و برای تشخییص دقیق اطلاعات بیشتری احتیاج است.

  44. ذبیح الله گفت:

    سلام وقت بخیر ببخشید من یه تسبیح از سنگ چشم گربه دارم پیش سنگ شناس بردم گفتن سنگش اصله .. با توجه به اینکه چشم گربه انواع مختلفی داره میخواستم بدونم از چه نوع است ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید ممنون از لطف شما

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      چشم گربه یک سنگ نیست بلکه یک پدیده اپتیک یا نوری است که در بعضی نگین های مختلف نظیر اوپال یا تورمالین و کوارتزها و … مشاهده می شود.

    2. عباس گفت:

      سلام . یه انگشتر گرفتم گفتن که الکساندر هست ولی تغییر رنگش بین سبز و قهوه ای هست . یعنی تقلبیه؟

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      اساسا الکساندریت های موجود در بازار ایران صنعتی هستند که بعضی چند رنگ بعضی هفت رنگ هستند.

  45. ازش گفت:

    سلام. سنگ عقیقی به اندازه یک عدد شیرینی گردویی حدود بالاتر از ۳۰ گرم و تصویر یک عقرب به بزرگی واقعیش واضح خواستم بگم ایا داریم فسیل در دل سنگ های عقیق هست داریم یانه. چه جوری میشه عکسش براتون فرستاد

    1. علیپور گفت:

      سلام، من یکی از دوستانم میخرد اگر همچین کهربایی داشته باشی که توش فسیل باشد میخرد

    2. علیرضا گفت:

      اول عکس بگیرید بعد ارسال کنید

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      وجود موجودات زنده مدفون شده در کهربا امکان پذیر است اما در سنگ عقیق خیر. احتمالا شما عقیق شجر دارید که به علت وجود ناخالصی ها تصویری شبیه عقرب پدیدار شده ولی برای بررسی بیشتر بایستی حضورا از یک کارشناس کمک بگیرید به کمک عکس امکان پذیر نیست.

  46. عظیمی گفت:

    سلام من گردنبند دارم که روزا رنگش بنفش مانند میشه شبا سبزمیشه خواستم ببینم چی هستش

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      در معرض نورهای مختلف مانند نور مهتابی، نور خورشید، نور زرد و … تست کنید اگر هرجا یک رنگ مختلف بود میتوانید الکساندریت باشد ولی در هر صورت به بررسی بیشتر احتیاج است.

  47. علی ز گفت:

    سلام سنگی دارم مهره سوراخ دار رنگ اصلی ان قهوه ای ونقطه های رنگی هفت رنگ داخلش هست زمانی که نور چراغ قوه رویش میاندازی سرخ نارنجی سرخابی طلای و رنگهای دیگر بغیر ابی و دو خط سفید روی ان هست که نور بنفش سبز میشوند داخلش را نگاه میکنی هر رنگی با فاصله هست البته ذره بین میخواستم اسمش چیست ارزش دارد ۴ و نیم قیراطه زیر نور خورشید میدرخشد رنگهای داخلش

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بایستی حتما از نزدیک بررسی شود.

  48. اکبر. گفت:

    دیدگاهم رو دیدین

    1. شرف آنلاین گفت:

      بله پاسخ داده شد.

  49. اکبر گفت:

    توی رودخونه قدیمی که سالها خشک شده یک سنگ گرد سفید دیدم که چگالیش از ۳/۳ بیشتره. زیر نور فلش گوشی ام که میزارم از قسمتی از آن نور سبز زیتونی میاد بیرون. البته اگر فضا کاملا تاریک باشه. فقط یک بحث اینکه با چاقو میشه اونو تراش داد.یعنی سختی اش احتمالا از فیروزه کمی بیشتر لاشه و تست نشده هنوز. حدودا ۱۱گرمه.ممنون میشم نظر بدین که چیه

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      با این توضیحات امکان تشخیص نیست. لطفا حضورا به یک کارشناس مراجعه بفرمایید.

  50. ناشناس گفت:

    سلام من یک سنگ دارم احتمال داره قیمتی باشه شبیه الماس هستش و هفت رنگ در خود داره و با چند چرخش آرام تغیر رنگ در زاویه هایش به وجود میاد ممنون میشوم راهنمایان کنید

    1. علی اکبرحسامی کیا گفت:

      سلام سنگت چه رنگیه احتمالا سنگ قیمتی و با ارزش سریندیبیت باشه مواظب باش از دستت مفت درنیارند جزء ده سنگ گرانبهای دنیاست من یکی شو دارم ۳۳۰ قیراطه

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بایسنی حضورا به یک کارشناس مراجعه بفرمایید. اگر در معرض هر نور مختلف یک رنگ خاص نمایش می دهد می تواند الکساندریت باشد.

نظر دهید؛ ضمنا اغلب سوالات را در کمتر از چند ساعت پاسخ می دهیم.

پر کردن بخش 'ایمیل' اختیاری است.