شناخت سنگهای قیمتی و خواص آن‌ها

انواع سنگ حدید را می‌شناسید؟ 🖤 آیا سنگ حدید نر و ماده دارد؟

New-Project-68 انواع سنگ حدید را می‌شناسید؟ 🖤 آیا سنگ حدید نر و ماده دارد؟

در این مقاله به بررسی و معرفی انواع سنگ حدید پرداخته‌ایم. همچنین یکی از مواردی که در مورد این گوهر شنیده می‌شود، سنگ حدید نر و ماده است! در ادامه نیز به این سوال پاسخ می‌دهیم که آیا اصلا سنگ حدید نر و ماده وجود دارد یا نه؟ همراه شرف‌آنلاین باشید.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره انواع سنگ حدید

همانگونه که می‌دانید سنگ حدید (هماتیت) انواع مختلفی دارد. در نظر داشته باشید که برخی از افراد هماتیت را با سنگ مگنتیت اشتباه می‌گیرند. عنصر اصلی هر دو عنصر آهن Fe است و بلحاظ ظاهری بسیار شبیه هم هستند، اما سنگ مگنتیت برخلاف هماتیت قابلیت مغناطیسی و جذب آهن‌ربا را دارد. این در حالی است که سنگ حدید قابلیت مغناطیسی را ندارد یا بسیار ضعیف است. از نظر خاصیت و سخنان ائمه همواره سنگ حدید صینی (چینی) توصیه شده‌است که در لینک مزبور به احادیث معصومین در مورد این گوهر پرداخته‌ایم. همچنین به‌طور ویژه در مقاله جامعی به خود خواص سنگ حدید اشاره شده‌است. از این رو در ادامه به معرفی انواع سنگ حدید از جهات مختلف پرداخته‌ایم.

سنگ حدید رنگی:

سنگ حدید رنگی یکی از انواع این گوهر می‌باشد که غالبا در رنگ های طلایی، بنفش، سورمه‌ای و حتی هفت رنگ در بازار موجود است. رنگ اصلی سنگ حدید مشکی است، این در حالی است که رنگ های طلایی و … که برای آن مشاهده می‌کنید توسط فرآیندهایی یک لایه رنگی روی نگین ایجاد شده‌اند.

این عمل برای زیباتر شدن آن صورت می‌گیرد. رنگ های طلایی و بنفش موجود بر روی نگین تقریبا دائمی بوده و با گذشت زمان به سختی از بین می‌رود. بنابراین حدیدهای رنگی واقعا سنگ طبیعی و معدنی هستند اما یک لایه رنگی جهت زیبایی روی آن ایجاد گردیده‌است. اما توجه داشته باشید که ممکن است بر روی سنگ مگنتیت نیز همین فرایند رنگی انجام شود لذا با تست جذب آهن‌ربا به راحتی می‌توانید مگنتیت را تشخیص دهید.

چند نمونه سنگ رنگی حدید

سنگ حدید سیاه براق:

این نوع نیز توسط دستگاه های جلا همانند تمام نگین‌های طبیعی دیگر بصورت حرفه‌ای جلا داده شده‌اند و کاملا طبیعی هستند. از این رو جذابیت و زیبایی این سنگ چندین برابر شده‌است. لازم به ذکر است این نوع پرطرفدارتر است و جذابیت‌های بیشتری دارد. اکثر انواع انگشتر حدید از نوع براق است.

انگشتر حدید سیاه براق

سنگ حدید خاکستری مات:

سنگ حدید مات در حقیقت همان سنگ حدید اصلی و طبیعی است اما فرایند جلا روی آن انجام نشده‌است. درواقع اگر همان نوع براق را روی سمباده زبر بکشید جلای آن از بین می‌رود و به نوع مات تبدیل می‌شود. این سنگ بلافاصله بعد از استخراج، تراش داده شده و  برای فروش عرضه می‌شود.

انگشتر با سنگ حدید مات

سنگ حدید سماقی:

اغلب مدل های سنگ بالا مربوط به سنگ حدید صینی یا همان چینی است. اکثر این سنگ ها در کشور چین استخراج و تراش داده می‌شود. اما سنگ حدید سماقی غالبا مربوط به معادن ایران است و اکثرا هم از خراسان استخراح می‌شود.

ستک حدید با رنگ جذاب سماقی

این سنگ بر خلاف سنگ حدید صینی که مشکی است، رنگی تیره مایل به قهوه‌ای-سرخ دارد. البته توجه داشته‌باشید که سنگ گوتیت نیز ظاهری مانند حدید سماقی دارد بنابراین با روش هایی مانند چک کردن وزن مخصوص هریک می‌توان به اصالت آن پی برد.

محصولات حدید صینی

حلقه حدید صینی اصلی مردانه و زنانه با سایزهای مختلف

۲۲۷,۰۰۰ تومان

انگشتر چند سنگ نقره مردانه طرح مانوشاک

۱,۹۹۳,۰۰۰ تومان

حلقه حدید هفت رنگ مردانه و زنانه با سایزهای مختلف

۲۲۷,۰۰۰ تومان

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره سنگ حدید نر و ماده وجود دارد؟

شاید برای شما هم سوال باشد که آیا در سنگ حدید نر و ماده وجود دارد؟

پاسخ منفی است، سنگ حدید نر و ماده و این اصطلاحات اساسا غیر علمی و بعضا خرافاتی است و در منابع معتبر سنگ شناسی هیچ اشاره‌ای به سنگ حدید نر و ماده نگردیده‌است و تنها ساخته و پرداخته ذهن مردم می‌باشد! این نکته بدین معنا است که تصور شده گونه مات مذکر یا نر است و نوع براق و جلادار، مونث یا ماده است. گاها این استدلال‌های عجیب در مورد سنگ حدید نر و ماده تنها برای گران‌تر فروختن است!

اگر سوال دیگری درباره انواع سنگ حدید، سنگ حدید نر و ماده، دستبند حدید و دیگر موضوعات این گوهر دارید در بخش نظرات مطرح نمایید تا در اسرع وقت پاسخگوی شما باشیم.

دسته بندی محصولات مرتبط

بر روی دسته‌بندی‌ها کلیک کنید تا محصولات مورد نظر را مشاهده نمایید

انگشتر حدید (364)

گردنبند حدید صینی (134)

دستبند حدید (59)

به این صفحه امتیاز دهید. از شما سپاسگذاریم

2 دیدگاه در “انواع سنگ حدید را می‌شناسید؟ 🖤 آیا سنگ حدید نر و ماده دارد؟

  1. مبینا مهیاری گفت:

    دعای هفت جلاله رو روی کدومش باید حکاکی کرد؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      توصیه شده روی سنگ حدید صینی حک شود. برای مطالعه بیشتر به مقاله مخصوص سنگ حدید هفت جلاله مراجعه بفرمایید.

نظر دهید؛ ضمنا اغلب سوالات را در کمتر از چند ساعت پاسخ می دهیم.

پر کردن بخش 'ایمیل' اختیاری است.