شناخت سنگهای قیمتی و خواص آن‌ها

عقیق: انواع، تشخیص اصالت، روایات، خواص، روش نگهداری و قیمت سنگ عقیق اصل

agate-stone-min عقیق: انواع، تشخیص اصالت، روایات، خواص، روش نگهداری و قیمت سنگ عقیق اصل

آنچه در این مقاله آمده است تقریبا همه آن چیزی است که شما در مورد این گوهر به آن نیاز دارید. اطلاعاتی مانند خواص عقیق به لحاظ درمانی، انواع رنگ بندی، نحوه تشخیص اصل بودن سنگ، روش نگهداری سنگ عقیق، قیمت سنگ عقیق اصل (به طور ویژه قیمت سنگ عقیق قرمز) و نحوه شارژ آن از اطلاعاتی است که خواندن این متن به شما خواهد داد. بیایید با مطالعه تاریخچه ی این گوهر ارزشمند کارمان را آغاز کنیم:

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره تاریخچه مختصر

تئوفراستوس‌ این سنگ را در قرن چهارم در رودخانه کشف کرد. کاسه ها و ظروف ساخته شده از جنس این سنگ در دوران امپراتوری بیزانس (روم شرقی – قسطنطنیه) بسیار محبوب بودند و جمع آوری این کاسه ها در خانواده های ثروتمند اروپا در دوره رنسانس رواج داشته که امروزه در بسیاری از موزه ها نظیر لوور فرانسه این ظروف و یا کاسه های ساخته شده بسیار مورد اهمیت قرار میگیرند و از آنها نگهداری میشود. سنگ عقیق یا آگات agate از سنگ های نیمه قیمتی است. این گوهر از جمله کانی ‌هایی می باشد که از چند عنصر شیمیایی تشکیل شده است. ترکیب شیمیایی آن سیلیس است و البته گاهی عناصری نظیر آلومنیوم، کلسیم، منیزیم و… در کنار آن قرار می‌گیرد. از ویژگی های آن ریزدانه بودن و روشنی رنگش است. انواع بافت این نگین نیمه شفاف، مات و دارای جلای شیشه ‌ای است. از سه هزار سال پیش مصری ‌ها از خواص سنگ عقیق برای ساختن مهره، انگشتری و تزیین ظروف استفاده می‌کردند. با توجه به خاصیت سنگ عقیق این سنگ در گذشته بسیار مورد استفاده قرار میگرفت و امروزه نیز محبوبیت فراوانی دارد و بهترین خاصیت سنگ عقیق تاثیر معنوی و روحی آن است که در روایات اسلامی نیز آمده است.

تنها با بررسی در یک مجموعه که بیش از سه هزار کاسه از جنس این گوهر که توسط پادشاه پونتوس، بهرام جمع آوری شده است؛ میتوان فهمید که این سنگ چقدر با ارزش است و در گذشته توجه بسیاری به آن میشده و حتی خانواده های ثروتمند به دنبال جمع آوری آن بودند.

اولین بار جلا و تراش این گوهر در سال 1548 میلادی اتفاق میفتد که در متون تاریخی به آن اشاره شده است با این حال تراش نگین های جواهری این گوهر از ابتدای قرن شانزدهم آلمان به طور رسمی آغاز شد. امروزه ایدار-اوبراشتاین در آلمان از بهترین مراکز تراش کاری این گوهر در جهان است و روزانه حجم زیادی از انواع سنگهای قیمتی از تمام دنیا جهت تراش کاری و حکاکی وارد ایدار می شود. همانطور که بیان شد ارزش این سنگ در قدیم بسیار بالا بوده، اما در حال حاضر ارزش آن به نسبت گذشته کم شده است، به جز نوع قرمز رنگ آن یا آبی هلی یا نوع سبز و نادر به نام کریزوپراس که دارای ارزش بیشتری می باشند.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره انواع سنگ عقیق

انواع سنگ عقیق را بشناسید

این نگین انواع مختلف زیادی دارد و ما سعی میکنیم تا شما را با انواع سنگ عقیق آشنا کنیم البته سعی شده است تا توضیح کوتاهی داده شود زیرا بررسی انواع سنگ عقیق بطور کامل از حوصله بحث خارج است.

این سنگ را با توجه به نوع شکل و ساختار لایه ‌های آن می‌توان این گونه تقسیم ‌بندی نمود:
۱ – خزه ای: اولین نوع از انواع عقیق است و دارای محتویاتی از بلورهای سبزرنگ به شکل خزه می باشد.
۲ – شجری (مُشا): نوعی سنگ به رنگ خاکستری یا بی‌رنگ و نیمه ‌شفاف است که بر روی سطح آن اشکال درخت گونه نقش بسته است.
۳ -چشمی: این نوع از لایه ‌های دایره گونه موازی هم که دارای یک نقطه تیره رنگ در مرکز هستند، تشکیل شده است.
۴ -آبدار: در این نوع سنگ مقداری آب وجود دارد که به زمان پیدایش آن مربوط است و در تراش ‌های نازک از سنگ، آب داخل آن قابل رویت می باشد.
۵ -مجوف: سنگی که دارای حفره ‌های متعدد و توخالی زیادی است.
۶ – دژی: نوعی که رو یا درون آن آن نقشه ‌ای مانند دژهای قدیمی وجود دارد.
۷ -منظره ای: درون این نوع اشکالی به شکل درختان و مناظر طبیعی مشاهده می گردد.
۸ -لایه ای: در این نوع، لایه ‌های سنگ موازی با یکدیگر می باشند.

مواردی که در بالا گفته شدند مهم ترین نوع از انواع سنگ عقیق هستند و همچنین میتوان به نوع آبی هلی، بنفش سلوی، آبی نواری و نوع آتشی به عنوان دیگر انواع سنگ عقیق اشاره کرد.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره انواع سنگ عقیق از نظر رنگ بندی

انواع عقیق معمولا به شکل لایه های مسطح هستند که وجود ناخالصی هایی با اشکال مختلف که گاهی اوقات منظره جذابی را ایجاد میکنند باعث با ارزش شدن آنها میشود. این نگین از نظر رنگ بندی انواع مختلفی دارد. این گوهر در بیش از ۳۰ رنگ مختلف دیده شده است. با توجه به کیفیت رنگ و پدیده هایی که نشان می دهد، در زمره سنگهای نیمه قیمتی قرار می گیرد. ساختار میکروسکوپی آنها، وجود ادخال های مایع، جامد گاز، و به ویژه حضور عناصر فلزی رنگ زا مثل آهن، کروم، مس، تیتان، منگنز، کبالت و نیکل از جمله عوامل اصلی تأثیرگذار در رنگ آن میباشد. رنگ هایی مانند قهوه ای، سفید، قرمز، خاکستری، صورتی، سیاه و سفید، انگشتر عقیق کبود، سبز و زرد در انواع رنگ بندی وجود دارد که طیف گسترده ای از رنگ ها را شامل می شود. هچنین عقیق یمانی، سلیمانی و … از دیگر انواع عقیق هستند. چند نمونه از زیباترین نمونه های این نگین در ادامه آورده شده است:

– سبز      سنگ عقیق سبز

– زرد       سنگ عقیق زرد

– سرخ    سنگ عقیق سرخ

– سیاه    سنگ عقیق سیاه

دسته بندی انواع محصولات مرتبط

بر روی یکی از دسته بندی ها کلیک کنید تا محصولات مورد نظر را مشاهده نمایید

انگشتر عقیق (1730)

انگشتر عقیق یمنی (546)

انگشتر عقیق سرخ (613)

انگشتر عقیق کبود (217)

انگشتر عقیق سبز (252)

انگشتر عقیق مشکی (سیاه) (171)

انگشتر شجر (190)

انگشتر باباقوری (173)

انگشتر عقیق سلیمانی (283)

گردنبند عقیق (562)

گردنبند عقیق یمنی (162)

گردنبند عقیق سبز (85)

گردنبند عقیق سرخ (148)

گردنبند عقیق کبود (77)

گردنبند عقیق سلیمانی (77)

نیم ست عقیق سبز (30)

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره خواص عقیق بر روی بدن

در کتب فارسی آورده شده است که اگر کشته آن را با آب و یا شربت میوه سیب حل کنید و استفاده نمایید برای جلوگیری از خونریزی معده، لخته شدن خون، کثرت حیض و همچنین درمان جنون، بیماریهای طحال و بسیاری بیماری دیگر مفید بوده و اثرات بسیار زیادی به همراه دارد. از دیگر خواص عقیق این است که سرمه‌ی ساخته شده از این سنگ، بینایی را تقویت و چشمها را درخشان می سازد . این گوهر برای بن آوردن خونریزی لثه بسیار مفید بوده ، و دندان ها را محکم می نماید و این موارد از مهمترین خواص سنگ عقیق برای بدن است و میتوان با تهیه هر یک از انواع عقیق از خواص سنگ عقیق بهره مند شد. اما اگر معده شما ضعیف می باشد سعی کنید از این سنگ استفاده نکنید چرا که ممکن است این خاصیت سنگ عقیق شما را آزار دهد.

خواص مهره‌های سنگ عقیق

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره خواص عقیق بر روح و روان

از عصر های گذشته، قبایل و ملل کهن دنیا، این نگین را مقدس می دانسته اند و آن را از خود دور نمی ساخته اند، طبق باورشان سنگی بوده است که حرز و حامی انسان ها در مقابل بلایا و حوادث به ویژه در جنگ ها به شمار می آمده است.

* این گوهر  ترس و خوف را دور میکند ، دل را قوی می سازد، جانوران موذی و سمی دور گشته و آسیب نمی رسانند.

* از خواص انگشتر عقیق سرخ این است هرنوع خونریزی را بند آورده و به ویژه برای زنان، بسیار موثر می باشد.

* از دیگر خواص عقیق تعالی، شادابی و آرامشخواص سنگ عقیق بر روح

روح و همچنین بر طرف شدن غم و غصه و ناراحتی های روحی می باشد.

* این انگشتر برای تقویت نقاط مختلف بدن و همچنین برقراری تعادل و هماهنگی در آن ها بسیار مفید می باشد.

* استفاده از انگشتر عقیق اثری بسیار زیادی در زدودن انرژی های منفی از محیط دارد، همچنین سبب پاکسازی هاله ای از انرژی های منفی می شود.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره فضایل عقیق در روایات

آیا در روایت معصومین به سنگ عقیق اشاره شده

۱- اولین سنگی که ایمان آورد!
پیامبر اکرم (ص) به علی (ع) فرمود:« ای علی! انگشتر را در دست راست کن تا از مقربان الهی باشی.حضرت علی (ع) پرسید: چه انگشتری را در دست کنم؟ پیامبر فرمود: عقیق قرمز؛ زیرا اوّلین کوهی بود که به وحدانیّت خداوند، به نبوت من و به وصی بودن تو یا علی و امامت فرزندان تو و اینکه بهشت برای محبان تو و شیعیان فرزندانت است، اقرار کرد.»
امام صادق (ع) فرمود:« دوست دارم که هر مؤمنی پنج انگشتر را در دست داشته باشد (یکی از آنها) عقیق است و آن مخلص ترین نگین ها برای خدا و ما اهل بیت است و این خاصیت سنگ عقیق است …».
۲ – اولین سنگ ولایت مدار!
حضرت رضا (ع) فرمودند:« در روز غدیر، خداوند ولایت علی (ع) را بر آسمان های هفت گانه و سپس بر کوه ها عرضه داشت. اولین کوه هایی که به ولایت اقرار نمودند، سه کوه بود: کوه عقیق، کوه فیروزه و کوه یاقوت.»
۳ – ثناگوی الهی!
شخصی خدمت امام (ع) عرض کرد: فدایت شوم! چه نگینی بر روی انگشتر بگذارم؟ حضرت فرمود:« ای بشیر! چرا از استفاده عقیق قرمز و زرد و سفید غافلی؟ زیرا این سه، سه کوه در بهشت هستند؛ عقیق قرمز بر در خانه رسول خدا (ص) سایه افکنده است و عقیق زرد بر خانه فاطمه زهرا(س) در بهشت و سفید نیز بر خانه امیرمؤمنان (ع) در بهشت سایه افکنده است و همه ی این خانه ها یکی است… و به راستی این سه کوه، خدا را تسبیح و تقدیس و تمجید می گویند و برای دوستداران خاندان پیامبر (ص) آمرزش می طلبند».
۴ – معراج!
پیامبر اکرم (ص) در خصوص شب معراج می فرمایند:« آن قدر به پروردگار نزدیک شدم که نزدیک تر از آن قابل تصور نیست. خداوند در آنجا با من میان دو کوه عقیق سخن گفت»

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره خواص عقیق در احادیث و اسلام

در مورد خواص این گوهر روایات و احادیث زیادی وجود دارد که از ائمه اطهار بیان شده اند و با بررسی همین احادیث و روایات میتوان به نتیجه رسید که این گوهر چقدر نزد بزرگان دین با اهمیت است و استفاده از آن سبب خیر و برکت در زندگی ما خواهد شد.

خواص انگشتر عقیق در روایات

فایده انگشتر عقیق2- خواص عقیق: فقرزدایی
حضرت صادق (ع) در مورد خواص سنگ عقیق فرموده اند که دستی که در آن، این گوهر باشد، بسیار عجیب است که از درهم و دینار (پول) خالی باشد… همچنین حضرت رضا (ع) فرموده اند که این نگین، فقر را از بین می برد و دست کردن آن، نفاق را دور می کند و نیز فرمودنده اند که کسی که این انگشتر را در دست کند، فقیر نمی گردد.

عقیق و از بین بردن فقر

خواص سنگ عقیق از نظر امام صادق

4- خواص عقیق: غم زدایی
رسول خدا (ص) فرموده اند که تا زمانی که انگشتر با این نگین در دست داشته باشید، حزن و اندوه بر شما وارد نخواهد شد و این جزئی از خواص سنگ عقیق است.

دفع غم مهمترین خاصیت این سنگ

ایمنی در سفر با سنگ عقیق

6- خواص: افزایش ثواب
امیرمؤمنان علی (ع) در مورد خاصیت سنگ عقیق فرموده اند که دو رکعت نماز با این انگشتر، برابر با هزار رکعت نماز است که بدون این انگشتر خوانده می شود.

خاصیت شرف الشمس در افزودن ثواب نماز

7- خواص عقیق: ایمنی از بلایا
امام علی (ع) فرمودند این انگشتر مایه ی برکت خواهد بود و ایمنی از بلاها خواهد آورد.

دفع بلایا با انگشتر عقیق

8- خواص: عاقبت به خیری
پیامبر اکرم (ص) فرمودند : « کسی که انگشتر عقیق در دست کند، عاقبت به خیرخواهد شد.»

خاصیت های این سنگ با ارزش

9- خواص عقیق: تسریع در اجابت دعا
امیرمؤمنان علی (ع) فرمودنده اند که دستی محبوب تر از دستی که در آن، این گوهر باشد، به سوی خدا برای دعا بلند نشده است و همچنین حضرت صادق (ع) فرموده اند که خداوند دوست می دارد دستی که در دعا به سوی او بلند می گردد، در آن دست از این انگشتر باشد.

10- خواص عقیق: وسعت رزق و روزی
حضرت باقر (ع) می فرمایند: که هر کس یکی از انواع آن را در دست کند و شیعه ی اهل بیت نیز باشد، به جز خیر و خوبی و وسعت در رزق نمی بیند و بی نیاز از مردم خواهد شد.

11- خواص عقیق: دوری از عذاب به شرط حبّ علی (ع)
امام کاظم (ع) فرموده اند که خداوند به خودش قسم یاد کرده است که هرگز دستی را که این انگشتر را پوشیده، عذاب نمی کند، به این شرط که ولایت علی (ع) را داشته باشد.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره بهترین معادن

بهترین معادن سنگ عقیق

به طور کلی منابع این سنگ روی کره زمین فراوان می باشد، ولی یکی از کشورهایی که بالاترین مقدار منابع این گوهر در رنگ ها و طرح های مختلف در آن وجود دارد ایران است. شهرستان نمین که در اردبیل قرار دارد از جمله بزرگترین معادن این کانی در جهان هست. همچنین در خراسان و اطراف مشهد نیز بسیار کوه ها و معادن غنی یافت می شود. این سنگ های قیمتی و تزییتی در کشورهای دیگری چون یمن، هندوستان، ایران، چین وجود دارد. معادن کشور یمن در منطقه جنوبی شهر صنعا قرار دارد که به لحاظ دینی این سنگ پر خواص ترین می باشد.

در ایران شهرستانهایی مانند تربت حیدریه واقع در شمال غربی (استان خراسان رضوی) در نزدیکی روستای بایگ منطقه ای تشکیل شده از آتشفشانهای ائوسن تا نئوژن وجود دارد، که در حد فاصل تربت حیدریه تا روستای بایگ و فدیهه کانی سازی در برشها مشاهده می شود. معادنی از این گوهر نیز در استان قم واقع است. این ذخیره از معادن معروف ایران است که هم اکنون در حال بهره برداری می باشد.  عناصر هیدروترمال محبوس شده در حفرات و فضاهای خالی سنگ های آتشفشانی به مرور زمان باعث تشکیل ژئودها و بلورهای کلسدونی شده اند. معدن خور در استان اصفهان: این معدن در ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان خور قرار دارد و سنگی که از این منطقه استخراج میشود قدمت دیرینه ای دارد.

ماوی در استان اذربایجان شرقی منطقه ی کانی سازی می باشد که موقعیت آن در بخش کاغذکنان شهرستان میانه، می باشد. وسعت این محدوده حدود ۸ کیلومتر مربع است. این گوهر با تنوع رنگی خاکستری، شیری، قرمز و زرد در این منطقه یافت شده است. و موارد مشابه دیگر که تنها نمونه هایی از منابع استخراج این سنگ در ایران هستند. به طور کلی میتوان بیان کرد که این سنگ در حفره های گاز و سنگ های اتش فشانی اسیدی و شکستگی های حفره های سنگ وجود دارد و میتوان این سنگ را در این مناطق پیدا کرد. اکثرا بر این باورند که تشکیل این سنگ همزمان با تشکیل منشا آن است اما به گفته بعضی دیگر تشکیل عقیق میلیون ها سال بعد از تشکیل سنگ منشا آن میباشد.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره راه تشخیص سنگ عقیق اصلی

تشخیص سنگ عقیق اصلی چگونه است

ساده ترین روش برای تشخیص این موضوع مراجعه به کارشناسان این حوزه است اما همیشه متخصص سنگ ‌شناسی در دسترس ما نیست در ادامه این متن روش هایی که می شود نگین اصل را از تقبلی تشخیص داد، نوشته ‌ایم. امیدواریم که برایتان مفید واقع شود و بتوانید با خرید سنگ اصلی از خواص این گوهر بهره مند شوید.

– معمولا سنگ های تقلبی سبک تر از سنگ های اصلی می باشند. همچنین اگر نگین انگشتر یا گردنبند عقیق ای که خریده اید با یک ضربه کوچک خراش برداشته، متأسفانه احتمال تقلبی ‌بودن آن وجود دارد. اگر موقع خرید، فروشنده بیش از حد معمول با ظرافت و حساسیت نسبت به سنگی که به شما نشان می ‌‌دهد برخورد کرد، همین مساله هشدار خوبی برای توجه بیشتر شما می باشد.
– میزان شفافیت
به میزان شفافیت سنگ دقت کنید. میزان شفافیت نوع طبیعی آن به خوبی نوع مصنوعی نیست. نوع طبیعی از مقداری هرج و مرج و بی نظمی در شفافیت برخوردار می باشد و بعضا می‌توان درون آن خطوط و ابرهایی دید، در حالی که در نوع مصنوعی از شفافیت بسیار خوبی برخوردار بوده که مثل شفافیت ظروف شیشه ‌ای می ‌باشد. اما با این وجود باید توجه داشت که سنگی که هم طبیعی باشد و هم بسیار صاف باشد وجود دارد و بسیار هم ارزشمند می باشد.

– رنگ
نگین طبیعی دارای رنگی روشن و متمایز است، در حالی که نوع بدلی از روشنایی کمتری برخوردار می باشد. سنگ طبیعی از رنگ های روشن و رگه های واضح برخوردار است. اگر با دقت به نوع طبیعی را مشاهده کنید، لکه های قرمز متراکم کوچک در نوارهای قرمز قابل مشاهده می باشد. نوع مصنوعی، دارای الگوی گلبرگی می‌باشد و همین مورد باعث متفاوت بودن قیمت سنگ عقیق اصل میشود. قیمت عقیق سرخ اصل (قرمز) به علت کمیاب‌تر بودن و زیبایی خیره کننده نسبت به دیگر رنگ ها بیشتر است و همین امر تشخیص را برای این رنگ حساس کرده است.

این سنگ اغلب در تابستان خنک و در زمستان گرم است، در حالی که دمای نوع مصنوعی این سنگ  با تغییر دمای محیط تغییر می‌نماید و در روزهای گرم، گرم می‌شود و در روزهای سرد، سرد می‌شود، اما این روش همیشه هم پاسخگو نخواهد بود.

*البته ذکر این نکته ضروری است که هیچ کدام از این روش ها روش دقیق و قطعی برای اثبات اصل یا مصنوعی بودن و یا تعیین قیمت سنگ عقیق اصل نمی باشد. بلکه بعضی روش ها ممکن است برای سنگی که اصل بوده درست نباشد و یا برای سنگی مصنوعی درست از آب دربیاید. در مجموع این فرآیند به طور قطعی نیازمند سال ها تجربه و کار در این زمینه می باشد و جالب است بدانید که حتی سنگ فروشان و بازاریان باتجربه نیز اغلب از تشخیص صد در صدی صحبت نمی کنند و صرفا نظر خود را بیان می کنند.

تشخیص سنگ عقیق اصل به طور خلاصه:

* با آتش نمی توان آن را سوزاند.
* روی شیشه خط می اندازد.
* انگشتر عقیق یمنی در مقابل نور اشکالی همچون حباب یا کندوی زنبور از خود نشان می دهد. (همیشگی نیست)
* اشیا نوک تیز روی آن اثری ندارد و ردی نمی اندازد مگر اینکه درجه سختی آن شایا بسیار بالا باشد.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره نحوه نگهداری و شارژ

نحوه نگهداری از سنگ عقیق

شاید برای شما این سوال پیش امده باشد که بهترین روش نگهداری سنگ عقیق چیست؟ این نگین به ‌دلیل بافت کوارتزی خود به اندازه سنگ ‌فیروزه حساس نمی باشد یعنی موقع شست ‌وشوی معمول ظروف یا استحمام می‌توانید آن را همراه داشته باشید. با این حال بهتر است این گوهر را کمتر در معرض مواد شوینده، تغییرات دما و ضربه قرار دهید.
برای شارژ و تقویت خواص عقیق هم کافی است آن را ۲ ساعت در آب زلال قرار دهید و بعد به اندازه چند دقیقه زیرتابش مستقیم نور آفتاب بگذارید و این بهترین روش نگهداری سنگ عقیق میباشد. بطور کلی قرار دادن در آّب و سپس مقابل نور خورشید یک روش نگهداری سنگ عقیق میباشد که توصیه شده است که شما با انجام این کار میتوانید از خواص این گوهر برای مدتها استفاده کنید و دیگر نیاز به تهیه مجدد یا تعویض آن نباشد.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره قیمت سنگ عقیق سرخ

این نگین یکی از پرطرفدار ترین سنگها در ایران و جهان است و به علت اهمیت خواص سنگ عقیق استفاده از آن توصیه بسیاری شده است و با توجه به انواع عقیق که شامل عقیق سیاه، قرمز، سبز و همچنین زرد هستند قیمت سنگ عقیق اصل متفاوت است و با توجه به عواملی مانند: کمیابی، رنگ، وزن، مکان استخراج، نوع برش، میزان شفافیت، ناخالصی ها و … میتوان بر هرکدام قیمتی جداگانه در نظر گرفت. قیمت سنگ عقیق قرمز که یکی از محبوب ترین سنگ ها میباشد هم به همین شکل تعیین میشود اما بدلیل تقاضای زیاد برای نوع سرخ و مخصوصا نوع یمنی آن و کمیاب بودن آن باعث شده که قیمت سنگ عقیق قرمز نسبت به دیگر انواع آن بالاتر باشد. پس با بررسی تمام این عوامل و فاکتورها و قیمت سنگ عقیق تعیین میشود. با توجه به محبوبیت سنگ عقیق قرمز توصیه میشود برای تعیین قیمت سنگ عقیق قرمز به یک کارشناس مجرب و خبره مراجعه کنید. توجه داشته باشید که عواملی چون قدمت یا کهنه بودن نیز میتواند بر قیمت عقیق سرخ اصل(قرمز) تاثیر بگذارد اما نه چندان زیاد.

مهمترین عوامل موثر بر قیمت سنگ عقیق:

  • ابعاد
  • رنگ (تاثیر شدید روی قیمت سنگ عقیق سرخ)
  • میزان شفافیت یا همان آبدار بودن
  • میزان خلوص و پاکی
  • اصالت (یمنی، خراسانی، برزیلی یا …)

قیمت سنگ عقیق سرخ

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره بررسی کوتاه سنگ عقیق سیاه

سنگ عقیق سیاه سنگی به رنگ سیاه سرشار از اسید سیلیسیک از جنس گدازه است که امروزه نیست بسیار مورد استفاده قرار میگیرد و با تشخیص عقیق سیاه اصل و استفاده از آن میتوان از خواص بسیار ویژه این گوهر بهره مند شد. کشورهای امریکا، یونان، مکزیک و ایتالیا از مهم ترین معادن سنگ عقیق سیاه هستند. این سنگ در ایران نیز بسیار یافت میشود و بیش از پانزده مورد معدن استخراج این سنگ پیدا شده است که تقریبا شش معدن به بهره برداری رسیده است و از آنها استفاده اقتصادی میشود.

تسکین عفونت ها و التهابات و مبارزه با باکتریها از خواص قابل توجه عقیق سیاه میباشند. برای یافتن خواص عقیق سیاه در روایات کافی است به احادیثی که در بالا به آنها اشاره شده است مراجعه کرد. با توجه به توصیه بزرگان به استفاده از این سنگ میتوان به همان موارد به عنوان خواص عقیق سیاه در روایات اشاره کرد. به عنوان مثال دفع چشم ذخم و دوری از انرژی های منفی جزئی از خواص عقیق سیاه در روایات میباشد که به آن اشاره شده است.

معرفی انگشتر عقیق سیاه

شاید برای شما نیز در مورد نحوه تشخیص عقیق سیاه اصل سوالاتی بوجود امده باشد اما میتوان گفت برای تشخیص عقیق سیاه اصل شما میتوانید همان ویژگیهایی که در بالا گفته شده را مدنظر داشته باشید و توصیه میشود تا به یک کارشناس برای تشخیص عقیق سیاه اصل مراجعه کنید. مواردی چون رنگ و شفافیت و استقامت و وزن میتواند به شما کمک زیادی جهت تشخیص عقیق سیاه اصل از تقلبی کند.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره سنگ ماه تولد

این سنگ تقریبا برای همه متولدین ماه های شمسی کاربرد دارد. البته بیشترین تاثیر خود را از نظر نجومی روی متولدین ماه های مهر، مرداد، بهمن، دی و شهریور دارد و متولدین این ماه ها می توانند از انرژی جادوئی و خواص عقیق سود ببرند و همین خواص و ویژگیهای فوق العاده است که باعث میشود قیمت سنگ عقیق یا دیگر انواع انواع آن رقابتی شود و مردم و به ویژه مسلمانان برای استفاده از خواص آن اقدام به تهیه این گوهر بنمایند.

به این صفحه امتیاز دهید. از شما سپاسگذاریم

182 دیدگاه در “عقیق: انواع، تشخیص اصالت، روایات، خواص، روش نگهداری و قیمت سنگ عقیق اصل

  1. سجاد گفت:

    سلام برای اینکه انگشتر عقیق بر روی بدن اثر داشته باشه باید نگینش با پوست تماس داشته باشه؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      تاثیرات مختلفی بیان شده حتی با نگاه کردن به سنگ
      ولی خود به خود وقتی انگشتر عقیق به دست می‌کنید در طول روز بارها با پوست شما در تماس خواهد شد.

  2. شهرام گفت:

    سپاس از زحمات شما در گردآوری و نشر دانش گوهر شناسی ❤️🙏🏻

    1. شرف آنلاین گفت:

      ممنون از نظر لطفتون

  3. سامان گفت:

    سلام وقت شما بخير خسته نباشيد بنده 5 سال پيش از شما انگشتر شرف الشمس خريدم ميخواستم بدونم كار خاصي بايد انجام بدم براي شارژ يا خواصش يا لازم نيست؟؟ چون در طي اين مدت دستم بوده و كاري انجام ندادم براش ممنون ميشم ازتون

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      خیر برای استفاده از خواص شرف شمس لازم نیست هرساله کاری روی نگین انجام شود.

  4. سید حسین گفت:

    سلام، نمی دونم چگونه رنگ عقیق سرخ را تشخیص بدم، و لطفا شارژ انگشتر چگونه است، تشکر

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      لطفا همین مقاله را مطالعه بفرمایید.

  5. ناشناس گفت:

    سلام خسته نباشید اگر زمان زیادی از شارژ کردن انگشتر عقیق گذشته باشد اشکالی داره؟ و باز بخوام انگشتر عقیقم را شارژ کنم خاصیتش دوباره بر می گرده ؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      پاکسازی و شارژ سنگ بهتر است چند وقت یکبار انجام شود. میتوانید انجام دهید و باز هم استفاده کنید.

  6. علی گفت:

    سلام انگشتر عقیق دارم سیاه رنگ …وقتی نور گوشی میگیرم قرمز هست …لطفا نام سنگ عقیق رو برام بگین
    و میخوام بدونم امد یا نیامد داره یا نه

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      می‌تواند عقیق شفت العبد باشد. باید بررسی بیشتر شود.
      خیر آمد و نیامد جزو حرف‌های بی پایه و اساس است. سنگ عقیق بسیار پرخاصیت است. با خیال راحت استفاده بفرمایید. همچنین قبل از استفاده پاکسازی و شارژ سنگ توصیه می‌شود.

  7. علی بهلول جوینی گفت:

    سلام درود خدا بر شما. من هیچ اصلاعاتی از انگشتر عقیق نداشتم امشب از بالا تا پایین همه رو خوندم کامل آموزش گرفتم اطلاعات خوبی برای عموم گذاشته اید واقعا صمیمانه ازتان ممنونم. خدا پشت پناهتون باشه. آدرس فروشگاه تون رو برایم به شماره موبایلم ارسال کنید خرید داشته باشم حضوری [censored] علی بهلول

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام و ممنون از نظر لطف شما
      ادرس برای شما پیامک شد. همچنین در صفحه تماس با شرف آنلاین می‌توانید آدرس را مشاهده نمایید.

  8. عباس گفت:

    سلام استاد بنده فقط اگر کمکم کنید قیمت هرسنگ عقیق جگری هم جگری هم سرخ و هم قرمزکارنیلین هستند اینطوری بگم هرکدومشون هم سه تا هستند چهار صدگرم میباشند قیمتشون میخواستم بدونم اگر محبت کنید از شما سپاسگذارم

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      متاسفانه تا دقیق بررسی نشود امکان قیمت گذاری نیست.

  9. ناشناس گفت:

    سلام من ۲ تا سنگ دارم ک جفتش هم عقیق هست گویا
    چطوری بفهمم ک چه نوع عقیقی هست از زمان کودکی دارم که الان ۳۰ سالمه یعنی قدیمی

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      حتما حضورا از یک فرد خبره کمک بگیرید.

  10. بینام گفت:

    سلام انگشتر من نقره است و زرد شده ایا قلابی است

    1. سجاد گفت:

      سلام اگر نگین عقیق لغزش داشته باشد خاصیتش بر روی بدن کم می شود؟

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      منظورتان این است که نگین محکم روی رکاب قرار نگرفته است؟ خیر تاثیری در خواصش ندارد اما احتیاط کنید که نگین نیفتد و گم شود.

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      نمی‌شود ندیده نظر داد ولی با خمیر دندان خوب بشویید و ۵ دقیقه روی آن باقی بماند و سپس با آب گرم و مایع دستشویی بشویید اگر مثل روز اولش شد که احتمالا مشکل عیار پایین ندارد

  11. Ahmad گفت:

    سلام ببخشید
    در کتاب خواص سنگ ها نوشته که سنگ عقیق مخالف برج آذر هست و برای این ماه بده میخواستم بدونم آیا حقیقت داره

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      اساسا بحث ماه تولد مساله چندان جدی و مهمی نیست که تعیین کننده این باشد که هرکس از چه سنگی استفاده کند. هرکس فارغ از ماه تولد می‌تواند از خواص عالی سنگ عقیق بهره‌مند شود. ضمن اینکه مشخصات دقیق کتاب را بفرمایید تا بررسی دقیق و اعتبارسنجی شود.

  12. سامان گفت:

    سلام ارادتمندم یه عقیق سیاه هیت شده دارم، با چراغ نارنجی دیده میشه آیا ارزش داره؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      عقیق سیاه سنگ گران قیمتی نیست.

  13. سید حسین گفت:

    با سلام و تحیت،
    مصدع شدم عرض کنم من مشکل پروستات دارم، میخواستم بدانم از کدام سنگ برای انگشترم استفاده کنم که مشکل من برطرف شود یا کمی التیام پیدا کند.
    مأجور باشید.

  14. محمد رضا گفت:

    سلام, برادرم انگشتری (عقیق) به من هدیه کرده، برای اینکه از مزایای آن بهره بگیرم و به من کار دهد، چه باید بکنم و چگونه برای خودم شارژش کنم، ممنونم

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      لطفا همین مقاله را مطالعه بفرمایید.

  15. س گفت:

    سلام
    انگشتر من هیچ خراشی بر نمیدارد و روی شیشه خط می‌اندازد ولی وقتی مقابل نور گرفته میشود داخل آن هیچ چیزی دیده نمیشود من دیدم که مینویسند که داخل سنگ شکل مانند حباب یا کندوی عسل دیده میشود اما سنک من هیچ شکلی ندارد آیا سنگ مصنوعی است ؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      الزامی ندارد که حتما حباب و کندوی عسل در عقیق مشاهده شود ولی برای تشخیص دقیق احتیاج به بررسی بیشتر است.

  16. بابک گفت:

    سلام میخواستم بدونم انگشتر عقیق رو از چند مدت به آب زلال بزاریم تا شارژ شه از چن روز یا ماه!؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      هر ماه یکبار مناسب است.

    2. بابک گفت:

      سلام آب زلال را داخل یک ظرف بریزیم بعد انگشتر رو بزاریم داخلش میشه!؟ و اینکه انگشتر فیروزه رو هم به همین طریق میشه پاکسازی و شارژ کرد!؟

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      آب روان بایستی باشد.

  17. مهدی گفت:

    با سلام خدمت شما بزرگواران . سوالم این است که . آیا قسمتهای سبز عقیق خزه ای روی انگشتر بر اثر تماس مداوم با آب اکسید میشود و به رنگ قهوه ای یا قرمز تبدیل میشود البته به مرور زمان منظورم هست . با تشکر از سایت بسیار عالی شما

  18. محمد. گفت:

    سلام من یه انگشتر عقیق دارم که با شستشوی استکان شیشه ای روش خط افتاده. آیا این علامت بی کیفیت بودن سنگ است؟ این خطها قابل پرداخت کردن هستند؟ ممنون میشم پاسخ بدید

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      احتمالا خط نیفتاده باشد و با یک پولیش سطحی درست می شود.

  19. فرهاد گفت:

    سلام و درود عقیق رنگ شده چطوری بفهمیم؟ و ایا عقیق افریقایی کیفیتش از سنگهای عقیق دیگه بهتره و مشخصاتش و رنگش چیه؟

  20. سید رضا حسینی گفت:

    سلام من عقیق یمانی میخواهم با قیمت ۸۰۰ تا یک تومان دارید؟ اگر میشود برایم عکسش را بفرستید بعد میخواستم بدانم چطور به دستم میرسد [censored] تلگرام واتساپ

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      برای مشاهده انگشترهای عقیق یمنی کلیک کنید. همچنین با بخش پشتیبانی سایت در ارتباط باشید تا نمونه عکس و قیمت برای شما ارسال شود.

  21. امیر مهدی گفت:

    باسلام
    انگشتر ۹۰۰عیار بهتره یا ۹۲۵؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      قطعا ۹۲۵ عیار بالاتر و بهتری است.

  22. امیر مهدی گفت:

    با سلام
    عیار نقره ۹۲۵ هست ولی من یه انگشتر دارم روش نوشته ۹۰ یعنی نقره نیست

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      شما نقره با عیار ۹۰۰ دارید.

  23. امیر مهدی گفت:

    باسلام
    نقره سیاه شده را چجوری سفید کنیم

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      با خمیر دندان بشویید و ۵ دقیقه روی آن بماند و سپس با مایع شستشو و آب ولرم تمیز و با پرچه پشمی خشک کنید. کل این کار را باید با احتیاط انجام دهید مخصوصا اگر نگین حساسی دارد.

  24. امیر مهدی گفت:

    باسلام
    یک انگشتر عقیق دارم که ته انگشتر بسته است چجوری بفهمم اصله

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      حضورا به یک کارشناس نشان دهید.

  25. امیر مهدی گفت:

    باسلام قیمت نگین عقیق چقدر است

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      برای مشاهده قیمت محصولات عقیق کلیک کنید.

    2. مهدی گفت:

      با سلام . شما درباره ماه تولدها اشتباه نوشته اید . طبق جدول جهانی عقیق . اول به ماه اردیبهشت محسوب میشود و بعد آبان ماه با درود

  26. محمد مهدی گفت:

    سلام علیکم ببخشید میشود شارژ کردن را به صورت کامل بهم توضیح بدید یعنی چی؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      هرزمانی که یک فرد سنگی را لمس می کند یا از آن استفاده می کند انرژی آن شخص منتقل می شود و روی سنگ اثر خود را باقی میگذارد که این تاثیر می تواند مثبت یا منفی باشد و به استفاده کننده بعدی منتقل شود. برای مثال استفاده از یک سنگ آلوده مثل استفاده از یک لیوان چای کثیف است لذا فرایند ساده پاکسازی و حتی شارژ سنگ توصیه می شود. در رابطه با این موضوع وقایع تاریخی و ازمایشات مهم و معروفی نیز وجود دارد که نشان از حقیقت این مساله دارد.

  27. قاسم گفت:

    سلام من یک سنگ دارم که از شهرستان موقع گود برداری پیدا کردم تقریبا بیرونش سفید و داخل آن قرمز هست مثل شیشه میماند میخواستم بدانم چه نوع سنگی هست

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      متاسفانه با این توضیحات امکان تشخیص نیست.

  28. عباس حسینی گفت:

    سلام
    اگر نجس باشیم و انگشتر عقیق را در دست کنیم مشکل دارد،
    خواص هایش کار می‌کند

    1. ناشناس گفت:

      سنگی دارم گنبدی مانند سیاه وقتی نور چراغ سمتش میگیرم پرتغالی میشود

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بهتر است نگین را پاکسازی و شارژ کنید.

  29. Yooram گفت:

    سلام. یکی از رفقای بنده انگشتری دارد که سنگش مشکی است و رکابش برنج وقتی سنگ را جلو نور میگیریم یک رنگ آبی رعد و برقی توش معلوم است سنگش چی میتواند باشد؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      متاسفانه با این توضیحات امکان تشخیص نیست. شاید اصلا سنگ طبیعی نباشد. شاید یاقوت کبود باشد!

    2. Yooram گفت:

      ممنونم از کمکتان بله دقیقا یاقوت سیاه بوده از شما متشکرم

    3. شرف آنلاین گفت:

      خواهش میکنم

  30. ناشناس گفت:

    سلام
    درباره عقیق رنگارنگ معلومات میخواستم. و به چی مریضی ها استفاده میشه ؟
    چون سنگ ماه تولد یکی هست راجع به سنگ معلومات نداشت.

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      خواص عقیق در همین مقاله به تفصیل بیان شده است.

  31. ابولی گفت:

    سلام داداش شریف میگم که من یک سنگ عقیق دارم میتونی قیمت بزاری بیا توی [censored] واتساپ پیوی من که برات عکس و فیلم بفرستم وقت سریع تر بیا توی پیوی بنده پیام بدهید میفهم

  32. امیر گفت:

    سلام در نجف هر گرم چقدر هست قیمتش

    1. شرف آنلاین گفت:

      به صورت گرمی نیست. بسته به ابعاد و پاکی آن قیمت گذاری می شود.

    2. ناشناس گفت:

      سلام حدود ۱ کیلو گرم عقیق دارم خرید دارید؟

  33. آلا گفت:

    باسلام.ببخشید چطور نیشه عقیق را شارژ کرد و از خواص آن استفاده کرد..آیا نیازی به خواندن سحر هست

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      در همین مطلب به شارژ و پاکسازی سنگ عقیق اشاره شده است.

  34. حسین ابن علی گفت:

    سلام
    روایاتی که نقل شد مختص عقیق سرخ بود یا عقیق سیاه هم این خواص ذکر شده در روایات را دارا می باشد؟
    لطفاً پاسخ دهید.
    متشکرم

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      در برخی از احادیث دقیقا به رنگ نگین مانند سرخ، زرد و … اشاره شده است اما در برخی روایات دیگر اشاره به طور کلی به خود عقیق بوده است.

  35. احمد ، گفت:

    چرا قیمت سایت ها خیلی بالاتر از قیمت بازار آزاد هست…و امکانش هست سنگ عقیق زیر فشار شعله اتیش ذوب میشع

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بسته به هر شهر به تعدد مشاهده شده است که فروشگاه های حضوری از فروشگاه های اینترنتی قیمت های بالاتری داشته اند و البته که عکس موضوع هم مشاهده شده اما غالبا تفاوت چندان زیاد نبوده است که این تفاوت به عوامل زیادی هم بستگی دارد و بایستی دقیقا دو جنس یکسان را مقایسه نمودید چون تفاوت در طرح و جنس و وزن و … بسیار است.
      بله عقیق زیر دمای زیاد ذوب می شود و حتی قبل از ذوب شدن میشکند و اگر گرمادهی ادامه یابد ذوب هم خواهد شد.

  36. مجتبی باباخانی گفت:

    سلام وقت بخیر خواستم بدانم هزینه گرفتن شناسنامه برای سنگ معدنی ونظرکارشناسی ۵قطعه سنگ هرکدام به وزن از۵تا۸گرم که بدانیم چه جنس وقیمتی دارد چه قدر است وهزینه ها چطوره ممنون

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بهتر است قیمت را از آزمایشگاه شهر خود استعلام بگیرید و تفاوت قیمت دارند ولی غالبا در مواردی که ما اقدام کرده ایم قیمت ها زیر ۵۰۰ هزار تومان بوده اند.

  37. امیر گفت:

    سلام خسته نباشید، آیا عقیق کهنه نسبت بە تازش بهتراست یا برعکسه، در کل برای خرید انگشتر کهنە بخریم یا تازە سفارش بدیم

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      تفاوتی بین کهنه و نو نیست. گاها بلحاظ قدیمی بودن و شاید جنبه عتیقه پیدا کردن انگشتر عقیق کهنه طرفدارانی پیدا می‌کند. البته که مدل های جدید بسیار شیک و حرفه‌ای تر ساخته شده‌اند.

    2. ماری گفت:

      باسلام و احترام
      ببخشید برای نوشتن روی عقیق نام و نام خانوادگی و نام مادر و سال تولد لازم است؟ اخه یکی می‌نویسود روی عقیق از دوستم این مشخصات و خواست گفتم ببینم لازم است

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بستگی دارد چه دعا یا ذکری بخواهید روی عقیق بنویسید. اغلب موارد لازم نیست.

  38. امیر محمد گفت:

    ببخشی با شارژ کردن فقط خواص بر میگرده یا رنگ هم بر میگرده و ترک هم خوب میشه؟ اگر خواص کامل ازدست بده با شارژ کردن دوباره کامل بر میگرده؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      شارژ سنگ عقیق برای بازیابی خواص است ولی تاثیری برای بر رنگ و ترک ندارد.

  39. علیرضا گفت:

    استاد عزیز سلام من چند سالی هست که از انگشتر عقیق استفاده میکنم و همیشه هم یک اتفاق خاص برای انگشترهای من میافته وان هم اینکه رنگ نگین این انگشتر ها عوض میشه
    برای مثال انگشتری از پدربزرگم به یادگار گرفتم که سالها دست خودش بود نگین قهوه یی خیلی خوش رنگ داشت اما توی دست من رنگ نگین تغییر کرد و به کرمی پرتقالی زد
    نمیدونم چرا این اتفاق میافته
    لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      گاها کمی تغییر رنگ در نگین های عقیق به مرور زمان اتفاق میفتد مخصوصا که در معرض نور خورشید یا حرارت قرار بگیرند.

  40. ع ت گفت:

    سلام من عقیق البالویی و کمی سفید در حد ٢۵ کیلو دارم و زرد عالی مثل یمنی ٢۵٠ گرم باید باشد سفید که با همان بتلایی بود بنفش بارنگ ترکیبی ١٠ کیلو مشتری خوب می خوام شیری که است صورتی ٣ ک مشکی یا مایل به قهوای کم و بیش

  41. ناشناس گفت:

    ببخشید من یه گردنبند قدیمی عقیق دارم خواستم قیمتشو بدونم ایا ارزشی داره

    1. آرش گفت:

      آقا سلام به همگی من یه سنگ عقیق ۵۱۰ گرمی دارم برا ۲۰۰۰ هزار سال پیش یا بیشتر میخوام بدونم قیمتش چقدره

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      قطعا بی ارزش نیست ولی برای قیمت گذاری دقیق باید از نزدیک بررسی شود.

  42. حبیب محمدی گفت:

    سلام محمدی هستم مقدار زیادی سنگ عقیق کبود سبز زرد و قرمز و سفید دارم کسی هست بخرد یا قیمت بدهد

  43. مهدی چنانی گفت:

    سلام من انواع سنگ عقیق خام برای فروش دارم کسی خواست به شماره [censored] تماس بگیرد.

    1. علی گفت:

      باسلام
      یک تکه سنگ عقیق به وزن نیم کیلو لازم دارم ایا در دسترستان هست

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      لطفا با بخش پشتیبانی در ارتباط باشید. امکان تهیه است.

  44. اس شیری گفت:

    سلام .
    من تعدادی سنگ دارم که میگن عقیقن ، در رنگهای متنوع.
    البته در زیر نور رنگهای مختلفی به خود می گیرند .
    دنبال مشاور امن می گردم .
    ایمیلم پایین هست اگه امکانش هست خصوصی راهنماییم کنید . ممنون.

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بایستی حضورا به یک کارشناس یا ازمایشگاه گوهرشناسی مراجعه بفرمایید.

  45. مهدی چنانی گفت:

    چند انگشتر نقره با انواع سنگهای عقیق اصل و دو تا هم انگشتر نقره با سنگهای اصل شرف الشمس، برای فروش دارم جهت اطلاعات بیشتر با شماره [censored] تماس بگیرید

  46. ناشناس گفت:

    سلام وقت بخیر
    من یک تسبیح عقیق ۳۳ دانه از دوست یمنی هدیه گرفتم. لطفا راهنمایی میکنید چطور اصل بودن و قیمت این تسبیح رو متوجه بشم

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      حتما بایستی به یک کارشناس حضورا مراجعه بفرمایید ولی میتوانید برای بررسی مقدماتی به مقاله عقیق یمنی مراجعه بفرمایید.

  47. بهروز عسکریان گفت:

    سلام من در تربت حیدریه هستم. معدن یاد دارم که تنوع رنگش بالا هست الا یک عقیق کبود ۱۵۰ تا ۲۰۰ گرمی دارم زرد نارنجی کبود سفید شجر همه داره کسی میخره. در خدمت هستم

  48. علی گفت:

    سلام عقیق قهوه ای تراش نخورده دارم. برای فروش [censored]

    1. ناشناس گفت:

      خیلی خوب بود

  49. ناشناس گفت:

    با عرض سلام.
    آیا انگشتر های عقیق این سایت اصلی هستن یا غیر اصل؟

    1. علی گفت:

      سلام قیمت هر قیراط عقیق اصل سرخ چند است

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      قطعا اصلی هستند.

  50. احمدرضا فرامرزی گفت:

    سلام ببخشید می خواستم ببینم اگه انگشتر عقیق سرخ رو با اب بشورم باعث تیره شدن نقرش نمیشه؟ چون شما گفتین برای شارژ کردنش ۲ ساعت تو اب گذاشته بشه

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      خیر مشکلی پیش نمیاد. نقره کثیف میشه ولی سیاه نمیشه و رنگش عوض نمیشه فقط کافیه خوب شستشو و با پارچه پشمی تمیز بشه تا مجدد برق و جلای اولیه رو به دست بیاره

نظر دهید؛ ضمنا اغلب سوالات را در کمتر از چند ساعت پاسخ می دهیم.

پر کردن بخش 'ایمیل' اختیاری است.