شناخت سنگهای قیمتی و خواص آن‌ها

سنگ عقیق کبود: روش تشخیص، قیمت و خواص سنگ عقیق یمنی کبود اصل

bruise-agate-stones-1 سنگ عقیق کبود: روش تشخیص، قیمت و خواص سنگ عقیق یمنی کبود اصل

آنچه در این مقاله آمده است همه ی آن چیزی می باشد که شما درباره سنگ عقیق کبود یا سنگ عقیق آبی به دنبال آن هستید اعم از خواص عقیق کبود در روایات و از دیدگاه ائمه اطهار ،سنگ ماه تولد، خواص عقیق یمنی کبود بر بدن انسان و بر روح و روان آدمی، منابع موجود این سنگ در جهان، نحوه تشخیص عقیق کبود اصل، خواص نگین از منظر علمی و فیزیکی و … با شرف آنلاین همراه باشید تا درباره این سنگ عقیق یمنی کبود ارزشمند بیشتر بدانید.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره شناخت سنگ عقیق کبود

صدها سال است که از انگشتر عقیق کبود به عنوان گوهری ارزشمند و سنگی قابل استفاده در جواهرات یا مجسمه های هنری استفاده می شود و با نام سنگ عقیق آبی نیز شناخته می شود. سنگ عقیق نیز به عنوان طلسم و جادوگری از مواردی می باشد که توجه مردم از جمله ایرانیان باستان را به خود جلب می نمود و به دلیل اهمیت خواص عقیق سوسنی بسیار مورد استفاده قرار میگرفت. نام عقیق از نام رودخانه آگات (Achates) در شبه جزیره سیسیل ایتالیا گرفته شده است. احتمالا از بستر این رودخانه در دوران گذشته تکه سنگ های عقیق یافت می شده است.

عقیق آبی سنگی بسیار پربرکت و خواص عقیق سوسنی به قدری زیاد است که در روایات زیادی بر اهمیت آن تاکید شده است. عقیق در رنگ های قرمز، زرد، خاکستری مایل به آبی و سفید یافت می شود. هم چنین سنگ هایی وجود دارد که به سبب شباهت ساختاری و فیزیکی در تجارت آن ها را جزء خانواده عقیق محسوب می کنند مانند عقیق سلیمانی یا چشمی (باباقوری)، عقیق شجری و عقیق خزه ای.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقرهمشخصات علمی و فیزیکی

مشخصات سنگ عقیق کبودسنگ عقیق کبود از انواع بسیار دانه ریز یا مخفی بلورهای کانی کوارتز است. در حقیقت سنگ عقیق آبی متعلق به گروه کلسدونی (یمانی) می باشد. سختی سنگ انگشتر عقیق یمنی کبود بین ۶٫۵ تا ۷ درجه در مقاس مو می باشد، به همین دلیل گاهی سخت و یا گاهی نرم است که مخصوصا در هنگام تراش حس می گردد. این سنگ به طور معمول از نوارهای پی در پی کلسدونی و کوارتز تشکیل می گردد که به دلیل وجود اکسیدهای فلزی به رنگ هایی متفاوت نمایان می شود.

دسته بندی محصولات عقیق کبود

بر روی دسته بندی ها کلیک کنید تا محصولات مورد نظر را مشاهده نمایید

گردنبند عقیق کبود (77)

انگشتر عقیق کبود (217)

گردنبند عقیق سبز (85)

نیم ست عقیق سبز (30)

انگشتر عقیق سبز (252)

انگشتر عقیق مشکی (سیاه) (171)

گردنبند عقیق یمنی (162)

گردنبند عقیق سرخ (148)

گردنبند عقیق (562)

انگشتر عقیق سرخ (613)

انگشتر عقیق (1730)

انگشتر عقیق یمنی (546)

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقرهمعادن مهم

معادن مهم عقیق کبود

سنگ عقیق آبی، انواع عقیق کبود و دیگر سنگهای عقیق در کشورهایی همچون یمن، هندوستان، ایران، چین، برزیل و آلمان در رنگ های قرمز، زرد و سفید یافت می‌شود.

بطور کلی منابع سنگ معدنی عقیق روی کره زمین فراوان است. ولی یکی از کشورهایی که بالاترین مقدار منابع این گوهر در رنگ ها و طراح های مختلف در آن وجود دارد ایران است، تا جایی که هم در سواحل دریای خزر و هم سواحل خلیج فارس و یا بر بستر اکثر رودخانه های ایران سنگ عقیق و گاها انواع عقیق کبود یافت می شود. شهرستان نمین در استان اردبیل از جمله بزرگترین معادن این کانی در جهان هست. با توجه به اهمیت خواص عقیق آبی آسمانی، این گوهر در اوروگوئه، برزیل، ایتالیا، هند، چین، مکزیک، ماداگاسکار، مصر، اسکاتلند، آمریکا، کانادا و آلمان وجود داشته و تولید می شود. گونه های برزیلی نیز برای حکاکی کردن بسیار عالی می باشند.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره تنوع رنگهای عقیق

تنوع رنگهای عقیقاین گوهر رنگارنگ در بیش از ۳۰ رنگ متفاوت در طبیعت یافت می شود. دامنه گسترده ای از رنگ ها مانند رنگ سفید، آبی، خاکستری، قهوه ای، قرمز، صورتی و حتی سیاه در آنها دیده می شوند که یکی از مهمترین آن ها انواع عقیق کبود می‌باشد. از جمله عوامل اصلی متاثر در رنگ سنگ عقیق می توان به ساختار میکروسکوپی، ساختار عناصر مایع، جامد و گاز، و به ویژه ترکیب عناصر فلزی رنگ زا همانند آهن، کروم، مس، تیتان، منگنز، کبالت و نیکل در سنگ عقیق اشاره نمود.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره فضایل سنگ عقیق کبود

با توجه به روایات و احادیثی که در مورد خواص عقیق آبی آسمانی و دیگر انواع عقیق کبود و به طور کلی خود عقیق از زبان ائمه بیان شده است می توانیم به اهمیت خواص عقیق کبود در روایات پی ببریم. موارد زیر از مهم ترین خواص عقیق در روایات می باشد:

۱- اولین سنگ ایمان آورنده به خداوند، پیامبر و ائمه اطهار (ع)

۲- با ایمان ترین سنگ در میان دیگر سنگ ها
امام صادق (ع) فرمودند: “دوست می دارم که هر مؤمنی از شیعیان ما یکی از پنچ انگشتر را در دست به همراه داشته باشد. یکی از آن ها سنگ عقیق می باشد، زیرا عقیق با ایمان ترین و مؤمن ترین سنگ به پروردگار و ما اهل بیت، در میان دیگر سنگ ها می باشد.”

۳- اولین کوه شهادت دهنده به ولایت حضرت علی (ع)
امام رضا (ع) در حدیثی در فضیلت روز غدیر خم می فرمایند: پروردگار عالم ولایت حضرت علی (ع) را بر ساکنان طبقات هفت گانه آسمان عرضه کرد. اول کسانی که به ولایت حضرت علی (ع) ایمان آوردند، ساکنان طبقه ی هفتم عرش بودند. سپس ساکنان طبقه ی چهارم به ولایت امیر مومنان علی (ع) اقرار کردند. پس از آنان ساکنان آسمان جهان به امامت حضرت علی (ع) ایمان آوردند، پروردگار آسمان دنیا را به ستارگان مزین کرد و سپس طبقات دیگر آسمان ها ایمان آوردند. بعد از آن ولایت امیر مومنان را بر زمین (هفت طبقه زمین) عرضه کرد. سپس خداوند ولایت حضرت علی (ع) را بر کوه ها عرضه کرد و اولین کوه هایی که به ولایت ایشان شهادت دادند سه کوه عقیق، فیروزه و یاقوت بودند.

فضیلت های سنگ آبی

۴- تکلم پروردگار با حضرت موسی(ع)
امام صادق (ع) گفته اند: “انگشتر عقیق در دست به همراه داشته باشید. همانا خداوندگار با پیامبرش، حضرت موسی(ع) بر کوه عقیق سخن گفتند و حضرت موسی بر روی این کوه به مقام کلیم اللهی رسیدند.”

۵- معراج حضرت محمد(ص)
پیامبر اسلام (ص) می فرمایند: “در شب معراج که در آسمان ها سفر می کردم (به عرش رفتم) به مرتبه ای رسیدم که نزدیک تر از آن به مقام ربوبیت، تصورپذیر نخواهد بود. سپس خداوندگار عالم با من در آنجا بین دو کوه عقیق سخن گفت.”

با نگاه به این دو روایت از این بزرگان، که پروردگار بر روی کوه سنگ عقیق با حضرت موسی(ع) و مابین دو کوه عقیق با رسولش پیامبر گرامی اسلام (ص) سخن گفت، توجه خداوند به سنگ عقیق  نمایان می شود، و این بخاطر آن می باشد که اول سنگی بوده که به وحدانیت خداوند و نبوت پیامبر(ص) و ولایت حضرت علی (ع) شهادت داده است و این از نشانه های اهمیت خواص عقیق سوسنی می باشد.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره خواص عقیق کبود در احادیث

خواص گردنبند عقیق یاسی

۱- یکی از مهم ترین خواص سنگ عقیق کبود و به طور کلی نگین عقیق از بین ‌بردن فقر می باشد.
حضرت امام رضا (ع) می فرمایند: “عقیق، فقر را می زداید و به همراه داشتن آن نفاق را نیز نابود می نماید.”
حضرت امام صادق(ع) در حدیثی کامل در خواص سنگ عقیق می فرمایند: “خیلی عجیب می باشد که آدمی در دستش انگشتر عقیق باشد و درهم و دینار(پول) نداشته باشد.”
حضرت امام رضا (ع) فرموده اند: “شخصی که انگشتری با نگین عقیق در دست کند، فقیر نمی گردد.”

۲- افزایش ثواب نماز
امیرمومنین علی(ع) می فرکوده اند: “شخصی که انگشتر عقیق در دست کند و دو رکعت نماز بجا آورد، ثواب آن دو رکعت، برابر با هزار رکعت نمازی می باشد که بدون انگشتر عقیق به جا آورد.”

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقرهروش های تشخیص عقیق کبود اصل

روش های تشخیص سنگ عقیق کبود

مواردی هستند که مطاله آنها به شما در تشخیص عقیق کبود اصل کمک خواهد کرد و شما بعد از تشخیص عقیق کبود اصل می توانید در مورد قیمت عقیق کبود یمنی اصل و انواع غیر یمنی آن با اطمینان بیشتری نظر بدهید و آن را تهیه کنید تا بتوانید از خواص عقیق سوسنی و کبود اصل بهره مند شوید.

• سنگ عقیق کبود با آتش سوزانده نمی شود. (این روش در مواردی که نگین مصنوعی و از پلیمر است کارایی دارد)
• سختی سنگ عقیق یمنی کبود به اندازه ای است که می تواند روی شیشه خط بیندازد.
• نگین عقیق عقیق کبود یمنی در برابر نور اشکالی همانند حباب یا کندوی زنبور از خود نمایان می کند.
• اجسام نوک تیز روی انگشتر عقیق تاثیری ندارند و شکافی ایجاد نمی کنند و این از خواص سنگ عقیق کبود و یک روش مهم برای تشخیص عقیق کبود اصل از تقلبی می باشد که به شما این امکان را می دهد تا از خواص عقیق آبی آسمانی اصل بهره مند شوید.

اساسا این گوهر نسبت به نگین هایی چون یاقوت، زبرجد و … قیمت چندان بالایی ندارد اما توجه داشته باشید که قیمت خیلی پایین می‌تواند یکی از موارد هشدار دهنده تقلبی بودن این گوهر باشد اما صرفا قیمت بالا ملاکی برای اصل بودن سنگ نیست و ممکن است که سنگ های با قیمت بالا فروخته شوند ولی اصل نباشند. با توجه به این که در هر حالت تشخیص اصل یا تقلبی بودن یک سنگ برای افراد معمولی کاری سخت و پیچیده است توصیه تیم شرف آنلاین بر این است که کار تعیین اصل یا تقلبی بودن سنگ و قیمت عقیق کبود اصل آن را حتما به یک کارشناس و یک فرد با تجربه بسپارید تا در خرید دچار مشکل نشوید و بتوانید با خیالی آسوده و بدون نگرانی از خواص ویژه این سنگ استفاده کنید.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقرهخواص انگشتر عقیق کبود یمن در کلام ائمه

بسیاری از ائمه بر خواص انگشتر عقیق از جمله خواص عقیق کبود در گشایش روزی بسیار تاکید نموده‌اند. در اینجا به چند مورد از مهم ترین توصیه هایی که از ائمه و بزرگان دین شده است اشاره شده‌است:

۱- حضرت امام صادق (ع) در مورد خواص انگشتر عقیق کبود یمنی و به طور کلی انواع این گوهر می فرمایند: هر شخصی که انگشتری از انواع عقیق به همراه داشته باشد پریشان نگردد و مادامی که با خود دارد اندوهی به او نرسد.

۲- حضرت امام رضا (ع) از فواید انگشتر عقیق می فرمایند: عقیق فقر و تنگدستی و درویشی را می زداید.

۳- حضرت امام صادق (ع) از فضیلت انگشتر عقیق می فرمایند: انگشتر عقیق در دست خود قرار دهید که مبارک می باشد و شخصی که انگشتر عقیق دارد امید است که عاقبتش نیک باشد.

۴- درباره فضیلت سنگ عقیق، حضرت محمد (ص) فرمودند: هر که انگشتر عقیق در دست داشته باشد حاجتش برآورده می گردد و در حدیث نبوی دیگر گفته شده، شخصی نزد رسول اکرم ( ص) آمد و شکایت کرد که دزد در راه به من رسید و اموال مرا برد حضرت فرمودند: چرا انگشتر عقیق در دست نداشتی که آن از هر بدی آدمی را حفظ می کند.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقرهخواص عقیق کبود یمنی: اثر بر بدن انسان

۱- عقیق کبود یمنی و حتی دیگر انواع عقیق کبود، سرخ و … برای بیماری ها و ناتوانیهای چشمی بسیار موثر است و همچنین دارویی تقویتی برای دستگاههای تولید مثل می باشد. می توانیم از خواص سنگ عقیق کبود برای درمان سردردها، گرفتگیهای عضلانی و دردهای پشت استفاده کنیم. برای معالجه بیماری های صرع، کلیه، روده، پروستات، احتقاق و ورم ها نیز می توانیم از آن کمک گیریم. سنگ عقیق ریه ها، معده، کبد و مغز را تقویت می کند و محرکی برای دستگاه گوارش است و بیان و سخنوری را تسهیل می کند.

۲- در مواقع خستگی و کوفتگی چشمها می توانید از قطعه ای عقیق بر روی پلکهایتان به مدت ۱۰ الی ۲۰ دقیقه در روز استفاده نمایید.

۳- نوع آبی نواری در درمان گلو درد، لارنژیت، بیماری های تیروئید و مشکلات گفتاری بسیار موثر است.

۴- از جمله خواص عقیق کبود این است که برای کسانی که در انتقال پیام گفتاری خود به دیگران دچار مشکل اند یا کسانی که به دنبال ماهرانه سخن گفتن هستند سودمند است. انواع عقیق کبود، سرخ، زرد و دیگر رنگ ها فرد را در بدست آوردن لغات مناسب برای اشتراک گذاشتن و گفتن حقیقت درون فردی یاری می رساند.

5- برطرف نمودن خستگی و ناراحتی های چشمی: نگین را پس از پاکسازی به مدت زمان پنج الی بیست دقیقه بر روی پلک بگذارید.

6- برای برطرف نمودن آکنه و جوش های پوست: نگین را به صورت دایره ای و برخلاف جهت عقربه های ساعت بر روی پوست خود حرکت دهید.

7- برخی دیگر از خواص عقیق کبود:
* درمان اعتیاد و اختلالات عصبی
* بهبود عملکرد معده
* ایجاد سطحی پابرجا در سیستم عصبی

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقرهخواص عقیق کبود: اثر بر روح وروان

خواص عقیق کبود بر روح روان

۱- ارتعاشات این سنگ انسداد و موانع درونی را از بین می برد و انرژی منفی را از ما دور می کند. توصیه می شود آن را در آپارتمانها بکار برید تا از نیروی منفی بدور باشید و از این خواص عقیق آبی آسمانی بهره ببرید.

۲- آرامش بخشیدن به حوزه احساسی، ارتقای اعتماد به نفس در ارتباطات، مفید برای رها شدن از عادت های منفرد در ارتباطات و سخن گفتن گوشه ای از خواص عقیق آبی است. گونه آبی نواری در کمک به فرد در ارتباط برقرار کردن با حقیقت وجودی خود، افزایش ارتباط با قوای ادراک درونی دل و اتصال به خرد درونی مفید است.

۳- سنگ عقیق آبی و دیگر انواع آن برای افرادی که با اثبات کردن و مسائل چالشی سروکار دارند (مانند وکلا)، می تواند ابزار بی نظیری باشد زیرا چاکرای گلو را تقویت و قدرت آن را چند برابر می کند.

۴- دیگر خواص عقیق کبود به طور خلاصه:
* افزایش احساس عشق و امنیت به خویشتن
* سنگ شجاعت، محافظت و power (قدرت)
* کاهش احساس ترس

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره دیگر خواص عقیق کبود

خواص کلی سنگ عقیق کبود

* من جمله از خواص انگشتر این نگین و گردنبند عقیق کبود برای متعالی شدن، شادابی و آرامش روح بسیار موثر می باشد.

* از دیرباز، قبایل و ملل کهن جهان، عقیق را سنگ مقدسی می دانسته اند و آن را از خود دور نمی کرده اند، عقیق سنگی است که آن را حرز و حامی انسان در مقابل بلایا و حوادث به ویژه در جنگ ها می شمارند. انگشتر عقیق برای افزایش درآمد و رونق کسب و کار و آسان شدن کارها بسیار مفید است.

* خواص انگشتر عقیق کبود یمن برای جلوگیری از خونریزی های شدید، به ویژه برای زنان، بسیار موثر است.

* انگشتر عقیق برای تقویت نقاط مختلف بدن و برقراری تعادل و هماهنگی در آن ها بسیار مفید است.

* استفاده از انگشتر عقیق کبود و به طور کلی دیگر عقیق ها اثرات فراوانی دارد و علاوه بر زدودن انرژی های منفی از محیط و سبب پاکسازی هاله ای از انرژی های منفی می شود.

* انگشتر عقیق برای تعالی، شادابی و آرامش روح و همچنین بر طرف شدن غم و غصه و ناراحتی های روحی بسیار موثر است.

* از دیگر خواص عقیق کبود این است که در مقابل نور اشکالی همانند حباب یا کندوی زنبور از خود نمایان می کند. خواص عقیق کبود برای تعالی، شادمانی و آرامش روح و همینطور بر طرف شدن غم و غصه و ناراحتی های روحی بسیار مثمر ثمر می باشد. در گذشته بسیاری از ائمه اطهار (ع) از انگشتر عقیق استفاده می کرده اند و بر خواص و اهمیت انگشتر عقیق در گشایش روزی و دفع بلایا تاکید می کردند.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره قیمت سنگ عقیق کبود یمنی

در میان انواع عقیق آبی، قیمت سنگ عقیق کبود یمنی اصل بیشترین است. به علت کمیابی، رنگ بسیار زیبای کبود و سوسنی و احادیث بیان شده در باب سنگ یمنی قیمت این گوهر بالاتر است. اما چه عواملی در قیمت سنگ عقیق کبود اصل یمنی موثر است؟ عواملی چون رنگ که در سنگ عقیق آبی این رنگ بیشتر به صورت آبی آسمانی و مایل به سوسنی دیده می شود، عدم وجود ناخالصی ها در سنگ، نحوه تراش کاری و شکلی که برش خورده است، وزن و ابعاد، پاکی و زلال بودن نگین می تواند بر روی قیمت سنگ عقیق کبود یمنی بسیار تاثیر بگذارد. مهمترین عوامل ابعاد و رنگ نگین است. هرچه ابعاد بزرگتر و رنگ تیره تر (مایل به کبود تیره و سوسنی) ارزش نگین بیشتر می‌شود. در بین رنگهای انواع عقیق کبود، رنگ سوسنی بسیار نایاب‌تر و گران قیمت تر است.

به جهت تعیین قیمت سنگ عقیق کبود یمنی توصیه می شود که حتما به یک کارشناس با تجربه مراجعه کنید تا اطلاعات دقیقی در مورد قیمت سنگ عقیق کبود یمنی اصل به شما بدهد و بتوانید از خواص عقیق آبی آسمانی اصل به طور کامل بهره ببرید. بطور کل عوامل زیادی هستند که می توانند بر روی قیمت عقیق کبود اصل یمنی تاثیر بگذارند.

 

قیمت سنگ عقیق کبود

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقرهنگهداری و شارژ

نگهداری از عقیق agate بسیار ساده است. برای شارژ می توانید آن را هفته ای یک بار در آب جاری یا آب نمک بشویید و سپس به مدت کوتاه در مقابل اشعه خورشید قرار دهید و از خواص انگشتر عقیق کبود یمن و دیگر انواع آن بهره کامل ببرید.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره سنگ ماه تولد

این گوهر تقریبا برای همه متولدین ماه های شمسی به کار برده می شود. البته بیشتری تاثیر خود را از نظر نجومی روی متولدین مهر ، مرداد، بهمن، دی و شهریور دارد و متولدین این ماه ها می توانند از انرژی فوق العاده سنگ عقیق خود سود ببرند.

به این صفحه امتیاز دهید. از شما سپاسگذاریم

84 دیدگاه در “سنگ عقیق کبود: روش تشخیص، قیمت و خواص سنگ عقیق یمنی کبود اصل

  1. محدثه گفت:

    سلام من امروز نیم ست عقیق کبود یمنی رو خریدم ولی انگشتر نداره، باتوجه به توضیحاتی که خوندم یعنی فقط باید انگشتر باشه؟؟؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      برای بهره مندی از خواص فرمودید؟ خیر لازم نیست حتما انگشتر باشد.

  2. محمد گفت:

    سلام. سنگ عقیق کبود تیره دارم اگه کسی مایل به خرید هست در خدمت هستم

  3. امیر مهدی گفت:

    باسلام یه عقیق کبود دارم ۱۰گرمه قیمتش چنده

  4. امیر گفت:

    چرا سنگ عقیق کبودی که دارم با سرما صورتی و با گرما مجدد کبود میشه

  5. خادم الرضا گفت:

    من این انگشتر عقیق کبود رو از مغازه رو به روی حرم امام رضا گرفتم بعدش متبرکش کردم نمیدونم چرا هرچقدر نگهش میکنم سیر نمیشم❤

  6. مهدی گفت:

    با درود و تشکر از پاسخ شما

  7. مهدی گفت:

    با درود خدمت شما . ببخشید اگر عقیق خزه ای را در معرض آب قرار دهیم آیا اکسید میشود و رنگ سبز آن قرمز یا قهوه ای میشود

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      خیر اینچینین چیزی مشاهده نشده است.

  8. مهدی گفت:

    بادرود آیا ترک کوچک و داخلی عقیق قابل ترمیم است ممنون

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      داخلی؟ خیر

  9. امید گفت:

    باسلام، انگشترم رو به کارشناس نشون دادم گفت عقیق زرد یمنی هست و گفت که صاحب قبلی بیمار که نبوده، میخواستم بپرسم اگر صاحب قبلی انگشتر عقیق زرد یمنی بیمار بوده باشد آیا بر روی صاحب جدید انگشتر تاثیر میگذارد؟؟؟ باتشکر از راهنماییتون

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      کلا هر انگشتری که میخرید پاکسازی و شارژ سنگ را انجام دهید و سپس استفاده بفرمایید.

  10. مهدی گفت:

    سلام
    ببخشید انگشتر عقیق یمنی کبود اصلی از نظر ائمه برای ماه های خاصی ذکر شده یا نه؟
    و اینکه چه تفاوتی با عقیق یمنی کبود چه تفاوتی باعقیق یمنی سرخ دارد؟

    1. محمدی گفت:

      سلام یک انگشتر طرح چشم دارم که دارای سنگهای اصیل یاقوت سرخ و کبود زمرد اصل میباشد

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      خیر برای ماه های خاصی ذکر نشده است.
      هردو عقیق و یمنی هستند و بلحاظ خواص تفاوت چندانی ندارند ولی در معدود روایاتی روی عقیق سرخ توصیه بیشتری شده است.

  11. زاهره گفت:

    سلام وقت بخیر
    من انگشترم گه به رنگ عقیق سوسنی است به مدت ۱۰ روز در داشبورد ماشین بوده و الان یک رنگ آبی پر رنگ و خوشگل شده و دوباره بعد از دو روز دارد رنگش به حالت اول برمیگردد علتش چی میتواند باشد؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      گاها حرارت یا نور خورشید بر رنگ برخی سنگ ها تاثیر میگذارند.

  12. امیر گفت:

    سلام آیا عقیق کبود هم مانند عقیق سرخ خراسانی و هندی و … داره یا فقط یمن هست و یا بدل ؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      سنگ عقیق کبود هم انواع خراسانی، یمنی و … دارد.

    2. نرگس گفت:

      سلام عقیق سوسنی ای که سنگش بزرگ تر باشد
      برای انگشتر زنانه زشت میشود یا فقط مرد ها سنگ انگشترشان باید بزرگ باشد؟

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      نه انگشترهای زنانه هم با سنگ درشت تر عقیق سوسنی تولید می شود که اتفاقا بسیار هم خاص و زیبا هستند.

    4. زری گفت:

      من یکی دارم ولی یه خال مشکی داره ولی رنگش شکل توی عکسای که گذاشتین هست به نظرتون بدل هست یا نه

    5. شرف آنلاین گفت:

      باید بررسی شود.

  13. مریم ر‌وحی گفت:

    .ببخشید میشه لطف کنید بفرمایید از این ۵ سنگ که هر کدام فواید خود را دارند اولویت با کدام سنگ هست که بیشترین فواید را داراست

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      شما کدام ۵ سنگ را میفرمایید؟ اما به طور کلی هر سنگ خواص مخصوص خود را دارد و فواید قابل مقایسه با هم نیستند.

  14. مرضیه گفت:

    سلام وقت بخیر ببخشید بین سنگ های عقیق یمنی
    کبود خواص بیشتری داره یا سرخ

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بلحاظ روایی سرخ بهتر است.

  15. خلیلی گفت:

    سلام انگشتر شجر عقیق کبود چقدر قیمت داره

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام
      بستگی به ابعاد و رنگ و نقش سنگ، وزن نقره، نوع رکاب، دست ساز بودن و .. دارد.

  16. کشاورز گفت:

    سلام انگشتری هست که عقیق باشد ولی رکابش نقره نباشد و قیمت مناسبتری داشته باشد؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      در حال حاضر در شرف انلاین فقط رکاب نقره موجود است اما رکاب غیر نقره عقیق را میتوانید از بازار تهیه بفرمایید.

  17. لبخند گفت:

    سلام ببخشید عقیق کبود ممکنه تغییر رنگ بده و آبی بشه ؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      امکان کمی تغییر رنگ پیدا کردن در بعضی سنگ ها در شرایط خاص وجود دارد.

  18. ابوالفضل گفت:

    سلام می خواستم بدونم شارژ کردن انگشتر عقیق کبود حتما باید انجام بشه یا نه و فواید شارژکردن چیه

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بله توصیه می شود پاکسازی و شارژ هرچند وقت یکبار انجام شود تا بتوانید از خواص نگین حداکر بهره را ببرید.

  19. ابوالفضل پسرکلو گفت:

    سلام با توجه به رشته من سنگ های عقیق رودخانه زیاد دارم هم چنین سنگ های قیمتی و تزیینی زیاد دارم اما چطور عکس های آن را ارسال کنم تا برام تشخیص و قیمت گذاری کنین و حق کارشناسی نیز محفوظ است

    1. محمدحسینی گفت:

      سلام امکان داره شماره تماس خودتون روبهم بدید

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام
      لطفا حضورا به یک کارشناس مراجعه بفرمایید.

  20. محمد حسین گفت:

    با سلام خدمت شما
    مقاله کاملی ست
    اگر نگین عقیق در بازوبند حرز امام جواد علیه السلام باشد همان تاثیرات ذکر شده در روایات رو داره یا خیر؟

    1. احمد گفت:

      سلام من یک انگشتریاقوت سرخ دارم مال ۷۰۰ سال پیش، کسی خریدار بود با ضمانت میدم

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بی تاثیر نخواهد بود ولی در روایات استفاده از نگین های مختلف بیشتر به صورت انگشتر و گاها گردنبند توصیه شده است. در بحث سنگ درمانی هم باتوجه به ضعف در چاکراهای مختلف به صورت انگشتر، گردنبند بلند و کوتاه، دستبند و … تجویز می‌شود.

    3. محمد حسین گفت:

      سپاسگزارم از راهنمایی شما

  21. اسماعیل گفت:

    یادم رفت عرض کنم محصولات سایت را دیدم تا جایی که از روی عکس میشه تشخیص داد تمام سنگها و انگشترهای موجود در سایت اصل ومعدنی هستند

    1. شرف آنلاین گفت:

      سپاس از از نظر لطف شما

  22. اسماعیل گفت:

    با سلام گرچه سنگ عقیق کبود وعقیق آبی در یک خانواده دسته بندی شده اند اما باید اذعان داشت عقیق آبی معدنی به مراتب زیباتر و دلرباتر از کبود است و البته به همین نسبت کمیابتر
    معمولا عقیق آبی یمنی رنگی شبیه ورق کاربن دارد و در بازار به آن عقیق کاربنی اطلاق می شود اما سنگهایی با رنگ کاربنی با روشهای شیمیایی هم در بازار وجود دارد تشخیص اصل معدنی با سنگهای رنگی نیاز به تجربه و رجوع به خبره دارد
    اطلاعات مفیدی در سایت قرار داده اید سپاسگذارم

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      باتشکر از نظر لطف شما بله درست فرمودید. عقیق آبی معدنی بسیار کمیابتر و زیباتر است ولی چون بلحاظ رنگی به عقیق کبود نزدیک هستند در این مقاله به آن اشاره شده است.

  23. ناشناس گفت:

    با سلام من یک انگشتر عقیق کبود دارم جلوی آتش گرفتمش نسوخت ولی وقتی روی شیشه خط میندازم روی خودش هم خط میفتد درونشم حبابی نمیبینم ولی درونش رگ وجود دارد
    ممنون میشم راهنماییم کنید
    با سپاس

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      اگر منظور جنابعالی تعیین اصالت سنگ هست که با مشخصات و توضیحاتی که فرمودید امکان تشخیص نیست. لطفا از یک کارشناس به صورت حضوری کمک بگیرید.

  24. s3 گفت:

    با سلام
    رکاب انگشتر رو دارم چطور سایز اون رو به شما بگم که بتونم نگین سفارش بدم.
    باتشکر

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      سایز نگین؟ بایستی به کمک یک خط کش خیلی دقیق طول و عرض نشیمنگاه نگین روی رکاب را اندازه بگیرید و به میلی متر اطلاع دهید. برای توضیحات بیشتر با بخش پشتیبانی آنلاین در ارتباط باشید.

  25. محمد گفت:

    سلام من انگشترشو دارم عقیق کبود امد نیومد داره واسه شخص یا نه ممنوم میشم پاسخ بدین

    1. میلاد گفت:

      سلام خسته نباشید
      من یک انگشتر یمن کبودی داشتم عالی بود ثوابش که دزدیدند

      الان یکی دیگه نگین کوچیک گرفتم تست کردم سنگ هست و اصل است
      ایا بدون حرز هم ثوابش عالی است؟؟
      و ایا باید فقط با وضو دست کرد عقیق رو؟؟
      لطفا پاسخ دهید خیلی ممنون میشم

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بله خیلی هم عالی است و ضرورتی ندارد با حرز استفاده شود.
      خیر لازم نیست وضو داشته باشید.

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      خیر بحثی تحت عنوان امد نیامد برای سنگ عقیق کبود در هیچ منبع معتبری نیامده است.

    4. رسول گفت:

      سلام ببخشین من انگشتر شرف الشمس و انگشتر شجر فیروزه نیشابور و گردنبند عقیق کبودیمنی دارم به نظر شما چی کم دارم که خیلی خاص باشه و درجه یک و با برکت در ضمن من آقا هستم ممنون

    5. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      انگشترهای خیلی خوبی دارید. علاوه براین دو که فرمودید امام صادق (ع) ۳ نگین دیگر نیز توصیه کرده اند یاقوت، در نجف و حدید صینی

    6. یوسف گفت:

      سلام عقیق کبود هرچی تیره تر بشه گرونتر میشه یا روشنتر؟

    7. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بلحاظ قیمتی رنگهای تیره تر و آبدارتر گرانتر هستند.

  26. ناشناس گفت:

    با سلام آیا سنگ های عقیق کبود شما اصل و طبیعی هستند
    با تشکر از مطالبتان

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بله قطعا

  27. عل گفت:

    سلام و خسته نباشید خدمت شما عزیزان
    من دوتا سنگ عقیق کبود قدیمی دارم و بشکل مهره سوراخ دار تراشیده شدن یک اندازه نیستند بصورت کوچک و بزرگ کنار هم با یک نخ بهم بسته شدن ، میتونم تو جیبم بگذارم و از خواصشون استفاده کنم لطفآ راهنمایی بفرمایید

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      توصیه میشه به صورت انگشتر، گردنبند یادستبند استفاده نمایید ولی باتوجه به نیاز جسمی و روحی شما بایستی دقیقا نوع استفاده مشخص شود.

  28. فاطمه گفت:

    سلام ایا خواص سنگ عقیق فقط شامل انگشتری آن میشه؟ مثلا باهاش واسه گوشواره و گردنبد بسازیم تاثیری نداره؟

    1. جعفر گفت:

      انسانها دارای خلق ‌علاقه‌ای متفاوتند صحبت انسانها اشرف مخلوقات پایبند به کرامت اخلاق و شرافت وطن‌پرستی تعهدهای قولش‌ نه انسان نماها

    2. مهدیه زهرا گفت:

      سلام
      من یک انگشتر عقیق دارم ولی نگینش چندان بزرگ نیس
      میشه روش حکاکی انجام داد
      و اینکه اگه بدون وضو دستش کنیم و حکاکی مثلا اسم ائمه یا اسماالحسنی باشه اشکال داره؟

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      باید ابعاد سنگ و متن حکاکی بررسی شود.
      بله باید وضو داشته باشید یا اینکه روی متن حکاکی لاک بی رنگ بزنید.

    4. میلاد گفت:

      سلام من میخوام ی انگشتر عقیق کبود بگیرم از کجا میتونم بخرم!

    5. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      محصولات انگشتر عقیق در همین صفحه قابل مشاهده هستند و امکان خرید وجود دارد. برای راهنمایی بیشتر با بخش پشتیبانی آنلاین در ارتباط باشید.

    6. شرف آنلاین گفت:

      باسلام
      در بحث مربوط به چاکراهای بدن باتوجه به نیاز روحی و جسمی فرد استفاده کننده سنگ عقیق را میتوان به یکی از صورت های دستبند، گردنبند، انگشتر و …. استفاده نمود.

  29. Ghasem گفت:

    سلام من یک عدد سنگ عقیق کبود تراش نخورده حدود ۲۰۰ گرمی دارم خواستم ببینم شما میتونید تراش بدید و به نگین تبدیلش کنید

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بله امکانش هست. لطفا از طریق بخش پشتیبانی آنلاین در ارتباط باشید.

  30. iman گفت:

    من یک ساله که انگشتر عقیق کبود دارم واقعا تاثیر داره

    1. ناشناس گفت:

      با سلام
      من یک انگشتر عقیق کبود دارم که رویش خط و خش زیادی دارد ولی در مقابل آتش سوخته نمیشود و همینطور هم درونش حباب نیست ولی خط دارد میخواستم بدانم که اصل است یا خیر

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام
      با این توضیحات قابل تشخیص نیست.

    3. الهه گفت:

      باسلام من از این سنگ گردنبند گرفتم، ایا فرقی میکنه از نظر تاثیر بر رزق و روزی و رفع بلایا؟ چون تمام مطالب گفته شده در مود انگشتر بود

    4. شرف آنلاین گفت:

      انشالله که به صورت گردنبند هم خواص مخصوص عقیق را خواهد داشت.

  31. فاطمه گفت:

    این سنگ قیمتش چقدره کیلویی؟؟؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      به صورت کیلویی خرید و فروش نمی شود. بسته به رنگ، ابعاد و شفافیت و زلال بودن سنگ هر نگین در حال حاضر و به طور معمول بین ۵۰ تا ۳۰۰ هزارتومان خرید و فروش می شود. مگر موارد خاص که قیمت ها تغییر نماید.

  32. شایسته گفت:

    از این نمونه حکاکی روی انگشتر منم انجام میدید؟

    1. ناشناس گفت:

      سلام من مدتی پیش یک انگشتر عقیق گرفتم اگر عصبانی شوم یا به کسی بدهم در دست کند انگشتر خش برمیدارد و بعد مدتی به حالت قبل برمیگردد دلیلش چیست؟

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      باید تصویر انگشترتون رو برای بخش پشتیبانی آنلاین ارسال کنید و نمونه حکاکی رو هم بفرمایید تا اطلاعات دقیق تر و هزینه و زمان حکاکی خدمتتون عرض بشه ولی کلا محدودیت زیادی برای حکاکی وجود نداره

  33. مهناز عظیمی گفت:

    من عاشق این سنگم سنگ عقیق کبود باحکاکی گرفتم هرموقع نگاهش میکنم سیرنمیشم ازنگاه بهش

    1. شرف آنلاین گفت:

      مبارکتون باشه 🙂

نظر دهید؛ ضمنا اغلب سوالات را در کمتر از چند ساعت پاسخ می دهیم.

پر کردن بخش 'ایمیل' اختیاری است.