دعاهای مشکل گشای قوی و مجرب, شناخت سنگهای قیمتی و خواص آن‌ها

مضرات سنگ شرف شمس!! آیا انگشتر شرف الشمس آمد نیامد دارد؟

disadvantages-sharaf-shams-woman-ring مضرات سنگ شرف شمس!! آیا انگشتر شرف الشمس آمد نیامد دارد؟

آیا مضرات سنگ شرف شمس حقیقت دارد؟ آیا انگشتر شرف الشمس آمد نیامد دارد؟ در این مقاله قصد داریم به این دو سوال مهم پاسخ دهیم. همچنین منابع معتبری در رابطه با واقعیت و حقیقت دعای شرف الشمس نیز بیان خواهیم کرد. تا انتهای این مقاله همراه شرف آنلاین باشید…

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره مضرات سنگ شرف شمس

براساس پیگیری و تحقیقات ما در هیچ منبع معتبری مشاهده نکردیم که برای شرف الشمس مضراتی گفته شده باشد. همان‌گونه که می‌دانید این دعا اسامی خداوند و به صورت رمزی است. جالب است بدانید این دعا دارای 13 حرف است. 4 حرف آن از انجیل، 4 حرف از تورات و 5 حرف از قرآن گرفته شده است.

علاوه بر تمامی سخنان گفته شده، این دعا از بزرگان دینی به دست ما رسیده و منسوب به امام علی (ع) است. آنچه از معصومین به دست ما می‌رسد جز خیر و نیکی به همراه نخواهد داشت. البته توجه داشته باشید که امید اول تمامی ما، خداوند است و با استفاده از شرف الشمس که اسامی خداوند می‌باشد، شما توکل خود را بر خدا نشان می‌دهید، در کنار توکل بر خداوند استفاده از این دعا نیز قطعا موثر و مفید خواهد بود.

در ادامه برخی از نظرات ائمه و بزرگان دینی را در رابطه با این دعا و سنگ عقیق (حتما می‌دانید که دعای شرف الشمس پشت عقیق زرد حکاکی می‌شود) بیان خواهیم کرد:

مضرات انگشتر شرف الشمس مردانه

1- در رابطه با رد مضرات سنگ شرف شمس قابل توجه است که بدانید از حضرت حجت (عج) در کتاب موسوعه الاحجار الکریمه بیان شده است که اگر بر سنگ عقیق در روز شرف الشمس این دعا حک گردد اکمل است و در توصیف آن آمده که آن حرزی است به جهت مراقبت از همه شرور زمینی و سمائی و آن اسم اعظم خداوند است و در بین انگشتران کامل‌ترین است. همچنین در ادامه آورده‌شده است که از شیعیان هرکس که آن را به عنوان انگشتر استفاده کند، جز نیکی نخواهد دید. همچنین به خواص افزایش رزق و روزی، بی نیازی از مردم، سلامتی از بلایا و … اشاره شده است.

2- از امام موسی کاظم (ع) در روایتی گفته شده است انگشتر زرد در دست داشته باشید که باعث آسانی می‌شود و در آن هیچ سختی نباشد.

3- پیامبر اکرم (ص) هم بیان کرده‌اند: هر فردی که یکی ازعقیق‌ های سفید و زرد و سرخ را استفاده کند به غیر از خیر و نیکی و ازدیاد روزی و سلامتی از همگی بلا‌ها دور می‌ماند و از شر انسان ظالم و از هر چه شخص از آن هراس و حذر می‌کند در امان خواهد ماند.

4- از امام صادق (ع) در روایتی نقل شده است: انگشتر عقیق باعث امنیت در سفر است.

5- حضرت محمد(ص) بیان کردند: انگشتر عقیق در دست کنید تا هنگامی که شخص آن را در دست داشته باشد غم و مصیبتی به او نخواهد رسید.

6- امام صادق (ع) در روایتی معروف بیان کردند: انگشتر عقیق استفاده کنید که خوش یمن بوده و عاقبت صاحب آن به خیر و نیکی ختم می‌شود.

7- رسول اکرم (ص) می‌فرمایند: هر که انگشتر عقیق استفاده کند حاجتش به زودی محقق خواهد شد.

8- امیرمومنان (ع) نیز می‌فرمایند: دو رکعت نماز به همراه رکاب عقیق با فضیلت‌تر از هزار رکعت بدون آن است.

پیشنهاد محصولات مرتبط

در انتهای مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد که آیا انگشتر شرف الشمس آمد نیامد دارد؟ همچنین در ادامه می‌توانید دیگر نظرات بزرگان دینی در رابطه با شرف شمس و رد مضرات سنگ شرف شمس را مشاهده نمایید:

۱- مرحوم شیخ بهائی در کتاب سرّ المستتر ذکر کرده‌اند که این ذکر را باید در روز ۱۹ حمل که برابر با روز ۱۹ فروردین است، بر روی عقیق زرد و در صورت وجود نداشتن عقیق زرد بر روی کاغذ زرد رنگی کتابت شود و همراه شخص باشد.

۲- در کتاب «جنه‏ الوافیه» معروف به «مصباح کفعمی» در مورد خواص شرف شمس ذکر شده‌است که این رموز شکل نام‌های اعظم پروردگار می‌باشد، همچنین در حاشیه کتاب نقل شده که در بعضی از کتب شیعه مشاهده کردم که از حضرت علی (ع) نقل شده است. (بحارالانوار، ج ۵۴، ص ۲۲)

۳- در کتاب «هزار و یک نکته»، نکته ۹۷۷، تألیف آیت الله حسن زاده آملی نیز سخنانی در رابطه با این دعا آمده است.

۴- در کتاب ریحانه الادب هم زیر اسم “ابو البدر” از فیلسوفان باستان شهر اردبیل، به گفته از او توضیح مفصلی در رابطه با فواید شرف الشمس گردآوری شده‌است همچنین در مورد حروف آن، سخنانی که به امام علی (ع) در خصوص با این نقوش منسوب است و طریقه کتابت این نقوش توضیحاتی نقل شده است. (ریحانه الادب، مدرس تبریزی، ج۷، ص۲۳-۲۴، چ چهارم، تهران، خیام، ۱۳۷۴)

۵- فیلسوف دانشمند مبشر کاشانی در کتاب خود به زمان، اعمال و نوع کتابت این دعا اشاره کرده است.

۶- در سند جواهر مکنونه که از کتب خطی اذکار است درباره فواید این ذکر، نکاتی اشاره شده است.

۷- حضرت آیت الله مظاهری فرمودند که می‌توان به این دعا و فواید آن اعتماد کرد.

۸- در کتاب‌های باستانی همچون «السحاب اللئالی» تالیف سید عبدالله بوشهری در رابطه با ویژگی‌های این دعا ذکر شده که این دعا از علوم غریبه است و از جمله فواید شرف الشمس می‌توان به از بین بردن فقر و بیماری‌ها و محافظت صاحب آن از شر جانوران و پیشگیری از بلایا و دریافت عزت و بزرگی اشاره کرد. (برای مشاهده دیگر خواص شرف الشمس کلیک کنید)

نکته جالب توجه این است که در هیچ یک از این منابع سخنی در مورد مضرات سنگ شرف الشمس بیان نشده‌است.

آیا انگشتر شرف الشمس آمد نیامد دارد

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره آیا انگشتر شرف الشمس آمد نیامد دارد؟

در بین عوام این شایعه به وجود آمده است که انگشتر شرف الشمس زنانه یا مردانه آمد و نیامد دارد! باید بیان کرد که این شایعه غلط و فاقد منبع معتبری است. همانطور که در بالا بیان شد این دعا حاوی اسامی خداوند است. از نظر عقلی و منطقی، هیچگاه به همراه داشتن اسامی خداوند باعث ضرر نمی‌شود و استفاده از آن اسامی د ارای فضایل بسیاری نیز می‌باشد.

به صورت تجربی نیز بسیاری از افراد با معجزات شرف الشمس را به چشم دیده‌اند که برای مشاهده آن‌ها از زبان خود استفاده کنندگان می‌توانید به مقاله معجزات شرف الشمس مراجعه کنید. با این تفاسیر نتیجه می‌گیریم که سوال آیا انگشتر شرف الشمس آمد نیامد دارد، به دور از حقیقت و دارای منبع معتبر نیست و مضراتی برای سنگ شرف شمس بیان نشده است.

دسته‌بندی محصولات مرتبط

بر روی دسته‌بندی‌ها کلیک کنید تا تمام محصولات آن دسته را مشاهده نمایید

انگشتر شرف الشمس (447)

گردنبند شرف الشمس (181)

دستبند شرف الشمس (56)

نیم ست شرف الشمس (66)

به این صفحه امتیاز دهید. از شما سپاسگذاریم

4 دیدگاه در “مضرات سنگ شرف شمس!! آیا انگشتر شرف الشمس آمد نیامد دارد؟

  1. علی گفت:

    باعرض السلام علیکم و رحمة الله و بركاته استاد بزرگوار. اگه نگین عقیق زرد بدون دعا و حکاکی باشه باز هم به اسم شرف الشمس معروفه یا اسم دیگه ای داره؟ ممنونم از راهنمایی
    و سوال دوم اینه که یکی از دوستام یه انگشتر نقره و نگین شرف بهم داد چند وقت پیش که خیلی سال دستش بود و کم کم رنگش از زرد برگشته به سبز تیره. میشه کاری کرد که به همون رنگ اولش برگرده یا نه؟ و اینکه اصلا با ارزش هست یا نه و زشته دستم کنم و مردم مسخره کنند؟؟ چون من از قوانین انگشتر چیزی بلد نیستم با اینکه خیلی علاقه دارم به انگشترهای نقره و عقیق کلا هر نوعش
    ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      اگر بدون حکاکی دعای شرف الشمس باشد صرفا یک عقیق زرد است که البته خود عقیق زرد هم دارای خواص مختلف است.
      بله ممکن است در طول زمان تغییر رنگ دهد ولی عملا راهی برای برگرداندن به رنگ قبلی وجود ندارد. ممکن است کمی تیره یا روشن شود.
      خیر دلیلی برای مسخره کردن وجود ندارد. الان انگشترهای عقیق زرد، سبز و … به فور توسط افراد مختلف استفاده می‌شود.

  2. بهبهانی گفت:

    الان من یک سوال دارم. شرف شمس به سنگ عقیق زرد میگن یا به حکاکی پشتش؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      به دعایی که در 19 فروردین پشت عقیق زرد حکاکی میشود دعای شرف الشمس میگویند.

نظر دهید؛ ضمنا اغلب سوالات را در کمتر از چند ساعت پاسخ می دهیم.

پر کردن بخش 'ایمیل' اختیاری است.