دعاهای مشکل گشای قوی و مجرب, شناخت سنگهای قیمتی و خواص آن‌ها

قوانین انگشتر شرف الشمس چیست؟

sharaf-shams-ring-rules قوانین انگشتر شرف الشمس چیست؟

دعای به نام زدن انگشتر چیست؟ غالبا بنام زدن انگشتر را برای انگشتر شرف الشمس به کار می‌برند، اما مفهوم آن چیست؟ دیگر قوانین انگشتر شرف الشمس چیست؟ رفتن به دستشویی با انگشتر شرف شمس چه حکمی دارد؟ این انگشتر باید در کدام دست و انگشت باشد؟ در ادامه همراه شرف آنلاین باشید تا از قوانین مهم انگشتر شرف شمس آگاه شوید…

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره دعای بنام زدن انگشتر

دعای بنام زدن انگشتر غالبا برای دو انگشتر حدید مردانه یا زنانه و انگشتر شرف الشمس بیان می‌شود. اما دو مفهوم جدا برای این دو وجود دارد:

1- دعای بنام زدن انگشتر حدید:

امام علی (ع) انگشتر حدید مخصوصی داشتند که در جنگ ها و هنگام مشکلات سخت به دست می‌کردند. روی نگین آن دعایی در هفت سطر حکاکی شده‌بود که در سطر آخر آن، نام و نام پدر امام علی (ع) ذکر گردیده بود. لذا دعای بنام زدن انگشتر حدید به این صورت است که همان 7 سطر روی نگین حدید حک می‌شود و فقط در سطر آخر به جای نام و نام پدر امام علی (ع) باید نام و نام پدر شخص صاحب انگشتر نوشته شود. برای آشنایی بیشتر با این انگشتر قدرتمند و دعای مخصوص آن به مقاله انگشتر حدید امام علی مراجعه کنید.

2- دعای بنام زدن انگشتر شرف الشمس:

حکاکی این دعا به دو نیت عام و خاص حکاکی می‌شود. حکاکی خاص به این معنی است که دعا به نیت فرد حکاکی می‌شود. شخص باید نام و نام مادر صاحب انگشتر را در ذهن نیت کند و حکاکی دعا را در روز 19 فروردین به نیت وی انجام دهد. در حکاکی عام، کار حکاکی به نیت شخص خاصی انجام نمی‌شود و هرکسی می‌تواند از آن نگین حکاکی شده استفاده کند. برای آشنایی بیشتر لطفا به مقاله دعای شرف الشمس مراجعه بفرمایید.

دسته‌بندی محصولات مرتبط

بر روی دسته‌بندی‌ها کلیک کنید تا تمام محصولات آن دسته را مشاهده نمایید

انگشتر شرف الشمس (447)

انگشتر حدید (364)

گردنبند شرف الشمس (181)

گردنبند حدید صینی (134)

دستبند شرف الشمس (56)

دستبند حدید (59)

نیم ست شرف الشمس (66)

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره دیگر قوانین انگشتر شرف الشمس

پیش‌تر در دو مقاله کامل تحت عناوین چگونه دعای شرف الشمس را بنویسیم و همچنین مقاله اعمال شرف الشمس به‌طور مفصل قوانین لازم برای تهیه و آماده‌سازی این انگشتر را بیان کرده‌ایم. این قوانین صرفا باید توسط شخص حکاک انجام شود و فرد استفاده کننده لازم نیست اعمالی را به جای آورد. درواقع قوانین خاصی در رابطه با انگشتر شرف الشمس برای استفاده کننده تا به اکنون در منبعی ذکر نشده‌است. اما چند مورد مختصر وجود دارد که بد نیست بدانید.

1- رفتن به دستشویی با انگشتر شرف شمس

از آن جایی که این دعا بصورت حروف رمزی نوشته شده‌است و نام الله یا معصومین به صورت عادی در آن وجود ندارد، رفتن به دستشویی با انگشتر شرف شمس بلامانع است. از این رو شما با تمامی محصولاتی که این دعا را دارند، از جمله گردنبند شرف الشمس مردانه یا زنانه می‌توانید وارد دستشویی شوید و هیچ مشکلی وجود ندارد. فقط خدای ناکرده به آن نجاست نرسد.

2- درکدام دست و انگشت

از دیگر قوانین انگشتر شرف الشمس نیز می‌توان به این نکته اشاره کرد که در کدام دست و انگشت باید از این محصول استفاده کرد. بطور کلی توصیه می‌شود از این رکاب در دست راست و انگشت‌های حلقه و کوچک استفاده کنید. جهت توضیحات کامل این مورد به مقاله انگشتر شرف الشمس در کدام دست مراجعه کنید.

دعای بنام زدن انگشتر مردانه شرف الشمس

3- تمدید حکاکی

برخی از افراد گمان می‌کنند که در 19 فروردین هر ماه باید شرف الشمس خود را تمدید نمایند. اما این کار در هیچ منبعی بیان نشده و نیازی نیست شما برای تمدید اقدامی انجام دهید. در نتیجه همین که این دعا یکبار برای شما حکاکی شود همیشه خواص و اثرات خود را داشته و نیاز به تمدید مجدد آن در هر سال وجود نخواهد داشت.

4- وضو داشتن

برای به دست کردن این انگشتر نیازی به وضو نیست. دعای نوشته شده روی انگشتر شرف الشمس مردانه یا زنانه از حروف رمزی است و به صورت رمزگونه حکاکی شده‌است. بنابراین، لمس آن بدون وضو اشکالی ندارد.

اگر در رابطه با قوانین انگشتر شرف الشمس یا دعای بنام زدن انگشتر هنوز سوالی برای‌تان باقی مانده‌است لطفا در بخش نظرات مطرح نمایید تا در اسرع وقت پاسخگو باشیم.

محصولات مرتبط

انگشتر شرف الشمس نقره مردانه طرح ستار + حکاکی

۱,۴۸۵,۰۰۰ تومان
به این صفحه امتیاز دهید. از شما سپاسگذاریم

11 دیدگاه در “قوانین انگشتر شرف الشمس چیست؟

  1. علی گفت:

    سلام به نام کردن انگشتر در ۱۹ فروردین در هر شهری میتوان انجام داد. یا در کدام شهر باید انجام شود

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      اگر منظورتان حکاکی خاص شرف شمس است که در برخی از شهرها مثل مشهد، تهران، قم و … این کار انجام می‌شود. همچنین خود وب سایت شرف آنلاین در شهر مشهد به صورت اینترنتی از سراسر ایران سفارشات را می‌پذیرد.

  2. علی گفت:

    سلام خسته نباشید انگشتر بدستم رسیده ولی سنگ حکاکی شده جداگانه هست لطفا یه راهنمای بفرماید

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      متوجه منظور جنابعالی نشدیم. لطفا شفاف‌تر بیان بفرمایید.

  3. شهاب حسینی بدیع گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید،امروز انگشتر شرف و شمس که از شما خریداری کرده بودم رو پست آورد، فقط میخواستم بدونم قبل از اینکه برای اولین بار انگشتر شرف و شمس رو به انگشت میکنیم باید دعا یا نماز خواصی بخونیم و انگشتر رو داخل انگشت کنیم؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      مبارکتون باشه
      خیر لازم نیست. دعا و نمازش توسط حکاک انجام شده است.

  4. رضا گفت:

    با سلام و خسته نباشید و قبولی طاعات و عبادات شما آیا سنگ یشم با حکاکی ستاره سلیمان رو هم میشه به نام زد؟

  5. Ahmads گفت:

    ایا میشه انگشتری ک بنام خود شخص دعا نوشته رو ، بعد یک سال به کسی دیگه هدیه داد؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      اگر بنام شخص است باید در 19 فروردین سال بعد دعا پاک شود و مجدد بنام فرد جدید حکاکی شود.

  6. نظر علما گفت:

    من تمدید حکاکی رو زیاد شنیدم. آیا علما هم در این زمینه نظر داده اند؟ ما باید به نظر علما توجه کنیم و نظر ایشان بر اساس کارشناسی و روایات است

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      طبق بررسی های ما آیت الله روحانی و آیت الله مظاهری فرمودند که تمدید لازم نیست.

نظر دهید؛ ضمنا اغلب سوالات را در کمتر از چند ساعت پاسخ می دهیم.

پر کردن بخش 'ایمیل' اختیاری است.