گالری زیورآلات ، نقره جات و جواهرات زیبا

دستبند مهره ای : تصاویر ۶۰ مدل دستبند مهره ای دست ساز + آموزش ساخت

Leather-bead-bracelet1 دستبند مهره ای : تصاویر ۶۰ مدل دستبند مهره ای دست ساز + آموزش ساخت

در این مقاله سعی بر آن کرده ایم که انواعی از جدیدترین مدل دستبند های مهره ای مردانه و زنانه که به تازگی در بین عموم طرفدار پیدا کرده برای شما  بیاوریم. این مقاله شامل بیش از ۵۰ تا از جدیدترین مدل دستبند مهره ای دست ساز ساده و تاریخچه به وجود آمدن این جواهر و همچنین آموزش ساخت دستبند مهره ای دست ساز با نخ چرمی آورده شده است. شما به راحتی با ابزار و وسایل کم می توانید در خانه یک مدل زیبا و شکیل برای خود بسازید. در انتهای مقاله نیز تصاویر تعداد دیگری از نمونه های بسیار زیبا از انواع مدل دستبند دست ساز با مهره ارائه شده است. برای دیدن انواع عکس دستبند مهره ای و آموزش دستبند دست ساز دخترانه و پسرانه با ما همراه باشید…

12210-gem-stone-icon قیمت زمرد : روش اصولی قیمت‌گذاری روی سنگ زمرد اصل + گرانترین‌ها گالری عکس دستبند مهره ای

انواع مدل دستبند دست ساز با مهره و بطور کلی انواع دستبند با مهره به عنوان یک اکسسوری جذاب و زیبا برای تمام افراد و تمام سنین به شمار می آید. پیشینه استفاده از انواع مدل دستبند مهره ای دخترانه و پسرانه به دوران باستان باز می گردد. در واقع اولین زیورآلاتی که انسان های اولیه از آن ها به عنوان زینت بخشیدن به ظاهر خود استفاده می کردند، گردنبند و دستبندهای مهره ای دست ساز بود. پیشتر در مقاله ای در وبلاگ شرف انلاین بیش از ۶۰ عکس از انواع مدل دستبند ارائه شد. اما در این مقاله به طور اختصاصی به مدل دستبند پسرانه و دخترانه با مهره پرداخته می شود. در ابتدا انواع نمونه های دستبند مهره ای دست ساز آورده شده است تا بتوانید با مشاهده انواع عکس دستبند مهره ای مردانه و زنانه با آنها آشنایی پیدا نمایید. همچنین برای مشاهده انواع دستبند مردانه و همچنین انواع دستبند زنانه به لینک‌های داده شده مراجعه نمایید.

محصول ویژه شرف‌آنلاین: دستبند ایران من

این محصول ویژه شامل 3 دستبند مهره‌ای دخترانه و پسرانه است. تمام سنگ‌های دستبند مهره ای “ایران من” معدنی و طبیعی هستند و هرکدام نشان‌گر یک رنگ از پرچم کشور عزیزمان است. سنگ های این دستبند عبارتند از جید، عقیق سرخ و شاه مقصود. کیفیت سنگ ها مناسب ارزیابی می‌شود و به خوبی تراش داده شده اند. همانطور که بیان شد رنگ سنگ های این دستبند بر اساس پرچم ایران انتخاب گردیده‌است.

12210-gem-stone-icon قیمت زمرد : روش اصولی قیمت‌گذاری روی سنگ زمرد اصل + گرانترین‌ها پیشینه

انسان های باستانی برای ساخت زیورآلات خود از صدف، چوب، گل و گاهی سنگ های سیقل خورده استفاده می کردند. در برخی از مناطق مختلف در جهان از گردنبند ها و دستبندهای دست ساز مهره ای استفاده می کردند که در آن زمان شاخصه زیبایی شناخته می شدند به صورتی که سران قبایل و افراد مهم آن قبیله یا روستا از آن ها استفاده می کردند همچنین به عنوان پیشکش  به یکدیگر هدیه می دادند. در قرن اخیر آثار قدیمی، باستانی و ارزنده ای در زیورآلات مردمان گذشته در اقصی نقاط کره زمین کشف شده است که در موزه نگهداری می کنند، زمان آن ها مربوط به ۲ یا ۳ هزار سال گذشته می باشد. نمونه هایی از عکس های گرفته شده از این زیورآلات انسان های گذشته را در تصاویر زیر برای شما آورده ایم تا با نحوه ساخت مدل دستبند مهره ای دست ساز (bead bracelet) در قرون گذشته بیشتر آشنا شوید.

تاریخچه دستبند

اولین دستبند های جهان

دستبند های قدیمی سنگی

12210-gem-stone-icon قیمت زمرد : روش اصولی قیمت‌گذاری روی سنگ زمرد اصل + گرانترین‌ها آموزش ساخت دستبند مهره ای دست ساز

برای کسانی که در زمینه ساخت مدل دستبند پسرانه و دخترانه با مهره تازه کار می باشند و تجربه ساخت را ندارند پیشنهاد می کنیم که از نخ های کشی در ساخت انواع مدل دستبند مهره ای دخترانه و پسرانه استفاده نمایید؛ به این دلیل که ساخت دستبند مهره ای جدید با کش نیازی به گیره ندارد و به آسانی نخ را از داخل مهره دستبند رد می شود و در انتها به راحتی گره زده می شود.

طریقه تولید دستبنددر ابتدای کار برای ساخت انواع مدل دستبند، با مهره دستبند رنگی اول باید لوازم مورد نیاز را تهیه نماییم. برای ساخت دستبند مهره ای دست ساز در خانه شما نیاز به منابع چندانی ندارید و به آسانی با چند ابزار و وسایل می توانید مدل های دستبند مهره ای زیبا و جذابی برای خود بسازید. همچنین می توانید با استفاده از مهره و سنگ های زینتی طرح های خاص و زیبایی را برای خود تهیه نمایید. در ادامه لیست منابع مورد نیاز برای ساخت یک مدل دستبند با مهره آورده شده است :

کش مخصوص
مهره دستبند، سنگ، کیرستال و ..
قیچی
نوار اتصال
چسب (چسب یک دو سه )

• انواع مهره در مدل دستبند دست ساز جدید

برای ساخت انواع مدل دستبند پسرانه یا دخترانه با مهره دست ساز دخترانه و پسرانه، شما می توانید از انواع مختلف مهره که در بازار وجود دارد استفاده نمایید که هر مدل رنگ و مدل خاص خودش را دارا می باشد. در انواع مدل دستبند دست ساز جدید با مهره ارزان ترین نوع مهره ها نوع پلاستیکی آنها هستند که به انواع مدل سنگ و کیرستال نیز یافت می شوند. بهتر است مهره هایی تهیه نمایید که محکم باشند. مناسب نیست که از یک سنگ نرم همانند فیروزه که قیمت بالایی هم دارد استفاده کنید. با نمونه مهره های کریستالی می‌شود طرح های بسیار زیبایی از مدل دستبند دخترانه دست ساز با مهره درست کرد همچنین برای هدیه بسیار عالی می باشند. برای ساخت جدیدترین مدل دستبند مهره ای پسرانه و دخترانه از مهره هایی با اندازه متوسط استفاده می شود.

• نخ منجوق کاری

در ساخت دستبند مهره ای پسرانه و دخترانه دست ساز معمولاً از یک نخ منجوقکاری مناسب مانند نخ نایلونی ابریشمی استفاده می‌شود. نخ‌های منجوقکاری قیمت بسیار مناسبی دارند و در رنگ‌های متنوعی موجود می‌باشند.

سنگ مهره ای و نخ

مرحله اول آموزش دستبند دست ساز دخترانه و پسرانه : تهیه لوازم اولیه

لوازم مورد نیاز برای ساخت را می توان از خرازی ها تهیه کرد. حدود ۳۰ عدد مهره با رنگ دلخواه، نخ چرمی حدود ۷۰ سانتی متر و نخ خیاطی با رنگ تیره مورد نیاز می باشد.

آموزش تولید دست بند

در هنگام اندازه زدن نخ برای مهره هایی با اندازه ای بزرگ تر، طول آن را بیشتر اندازه بگیرید تا بر روی مچتان آزاد تر باشد. همانند تصویر نخ منجوقکاری را به ابتدای نخ چرمی گره بزنید که مهره ها از انتهای نخ خارج نشوند.

اغلب در ساخت انواع دستبند مهره ای دست ساز از مهره هایی با اندازه های متنوع استفاده می شود، در نتیجه اگر می خواهید از مهره های متنوع و در رنگ های مختلف استفاده نمایید بهتر است قبل از به نخ کردن مهره ها برای نحوه چیدمان آن ها تصمیم بگیرید همچنین برای نمای زیبا تر می توان از ترکیب رنگ در ساخت انواع دستبند های دست ساز با مهره مانند رنگ های گرم (زرد، نارنجی، قرمز) یا از ترکیب رنگ های سرد (سبز، آبی، بنفش) استفاده نمایید. به طور مـثال می توانید مهره ها را بر روی میز یا صفحه ای در کنار یکدیگر قرار دهید.

فیلم تولید دستبند

مرحله دوم آموزش دستبند دست ساز دخترانه و پسرانه : آموزش نخ کردن مهره ها

برای به نخ کردن یکی یکی مهره ها برای ساخت این نمونه خاص از مدل دستبند مهره ای دست ساز دخترانه یا پسرانه به روش تصاویر و گیف های زیر عمل نمایید.

در خانه دستبند بسازید

تولید دستبند مهره‌ای

آموزش ایجاد دست بند سنگی

گهره زدن سنگ های دستبند

فیلم کامل آموزش دستبند درست کردن

فیلم تولید دست بند

مرحله سوم آموزش دستبندهای دست ساز دخترانه و پسرانه : وقتی که دستبندتان در مجموع حدود ۱۵ یا ۱۷ سانتی‌متر شد مهره‌های شل را روی مچ دست خود امتحان نمایید. حساب کنید که چه تعداد دیگر باید به مهره‌ها اضافه کنید تا جایی که اندازه آن مناسب مچ دست شما شود. طول نهایی بسته به اندازه‌ی مهره‌های به کار برده شده متفاوت می شود.

چگونه در منزل دستبند تولید کنیم

هنگام ساخت مدل دستبند دخترانه دست ساز و یا پسرانه توجه نمایید که نباید دور مچ تنگ یا بیش از حد آزاد باشد همچنین نباید فضای خالی بین مهره ها وجود داشته باشد.

مراحل کامب تولید دست بند

دستبند مهره ای جدید

آموزش تولید محصولات زینتی در خانه

در ادامه مبحث آموزش ساخت زیورالات مهره ای توجه کنید که اندازه گیری دور مچ خود را انجام دهید و کش دستبند پسرانه یا دخترانه با مهره خود را را کمی بلند تر از اندازه دور مچ برش دهید؛ کش را یک دور و نیم به دور مچ خود بپیچید و کمی بلند تر از اندازه دور مچ آن را با قیچی ببرید تا بعدا بتوانید گره بزنید. حال می‌توانید نخ اضافی دستبند مهره ای جدید خود را ببرید.

تهیه دستبند خانگی

آموزش مدل دستبند مهره ای دست ساز دخترانه و پسرانه به اتمام رسید و دستبند شما آماده است.

12210-gem-stone-icon قیمت زمرد : روش اصولی قیمت‌گذاری روی سنگ زمرد اصل + گرانترین‌ها دستبند های فروشگاه اینترنتی شرف آنلاین

در این بخش انواع دستبندهای موجود در شرف آنلاین از جمله دستبند حدید صینی و همچنین دستبند شرف الشمس را ملاحظه خواهید نمود.

محصولات

بازوبند حرز امام جواد (ع) روی پوست آهو طرح غافر (دست نویس)

۲۳۷,۰۰۰ تومان

بازوبند حرز امام جواد (ع) روی پوست بُز طرح غافر (دست نویس)

۲۰۵,۰۰۰ تومان

12210-gem-stone-icon قیمت زمرد : روش اصولی قیمت‌گذاری روی سنگ زمرد اصل + گرانترین‌ها دستبند در فرهنگ و ملل مختلف

این جواهر زینتی در گذشته در کشورها و تمدن‌های متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. به عنوان مثال در بعضی از مناطق کشور هندوستان زنان از انواع دستبند و النگو برای نشان دادن طبقه اجتماعی خود در شمار مشخصی استفاده می‌کردند. در کشور بلغارستان نیز آیینی با نام مارتینتسا (Martenitsa) وجود داشته و برگزار می‌شده که شخص برگزارکننده این مراسم باید یک ربان سفید و قرمز را به شکل دستبند به دور موچ خود ببندد تا از این طریق بابا مارتا (Baba Marta) از او راضی گردد. در یونان نیز مراسمی شبیه به همین وجود داشته است. جواهرات یونانی شامل تاج، گوشواره، دستبند، حلقه، گردنبند و سینه ریز می‌شد. بعضی از طلا و جواهر آن‌ها با سنگ های گرانبها ترکیبی ازفرهنگ شرقی و زیورآلات طلا است.

معنی دستبند در فرهنگ های مختلف

در فرهنگ چین نیز استفاده از دستبند مهره ای بسیار رواج داشته و دارد بطوری که النگوها و مدل دستبندهای در هم پیچیده با بافت ریز که از سنگ یشم (jade stone) یافت شده‌اند که به مدت بیش از چهار هزار سال مورد استفاده قرار می‌گرفته است. البته چینی‌های باستان برای دستبند طلا هم ارزش بسیار زیادی قائل بودند ولی با توجه به اعتقاداتی که نسبت به سنگ یشم داشتند همواره سعی داشتند تا از خواص دستبند مهره ای با مهره یشمی بهره ببرند.

12210-gem-stone-icon قیمت زمرد : روش اصولی قیمت‌گذاری روی سنگ زمرد اصل + گرانترین‌ها دیگر انواع مدل دستبند مهره ای دست ساز ساده

در ادامه برخی دیگر از انواع دستبند های مهره ای دست ساز را مشاهده می نمایید که برای ساخت دستبند دخترانه فانتزی دست ساز و یا نوع پسرانه می توانید از طرح های آن ها الهام بگیرید.

دستبه بندی محصولات فروشگاه اینترنتی شرف آنلاین

برای مشاهده محصولات روی دسته بندی ها کلیک نمایید

دستبند شرف الشمس (56)

دستبند حدید (59)

دستبند حرز امام جواد (ع) (9)

دستبند فیروزه (77)

دستبند یاقوت (47)

دستبند یاقوت کبود (18)

دستبند یاقوت سرخ (31)

دستبند زمرد (21)

دستبند گارنت (16)

دستبند زبرجد (31)

دستبند آمیتیست (28)

دستبند چند سنگ (36)

به این صفحه امتیاز دهید. از شما سپاسگذاریم

49 دیدگاه در “دستبند مهره ای : تصاویر ۶۰ مدل دستبند مهره ای دست ساز + آموزش ساخت

  1. ..... گفت:

    سلام و عرض ادب
    شما می توانید به من کمک کنید که چگونه دستبندی را که درست می کنم را بفروشم؟
    من دستبند درست می کنم و اگر بخواهم آن را بفروشم باید کانال برای خودم بزنم.
    ولی چگونه کسی مثلا از استان اصفهان سفارش دستبند به من را می دهد و من برایش بفرستم؟
    لطف می کنید که جواب من را می دهید.

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بایستی آموزش های مرتبط با دیجیتال مارکتینگ و راه اندازی فروشگاه اینترنتی را دنبال کنید.

  2. ناشناس گفت:

    خب قشنگ اما شماها خودتون و کشتین

  3. ... گفت:

    من دستبند ساز حرفه ای هستم و اگر دوست داشتید از پیج من و یا چنل یوتوبم میتوانید دستبند های مختلف بخرید و حتی میتوانید خودتون هرچی دوست داشتید رو بگید درست کنم

  4. عرشیا گفت:

    سلام خسته نباشید.قیمت چند است ?

  5. حسنا افشار گفت:

    عالی بود من یکی رو درست کردم اصلا شبیه نبود

  6. ادرین گفت:

    اگه اینطوری است اسم کوچیک من هم ادرین است از پاریس هستم

  7. ساناز اسدی گفت:

    ببخشید شما کلاس آنلاین هم دارید که ثبت نام کنیم یا پکیجی که بشه از شما خرید و یاد گرفت کامل ممنون

    1. شرف آنلاین گفت:

      خیر متاسفانه

  8. ستایش گفت:

    سلام ، من او دستبند اولی چرم با مهره را میخوام ، قیمت

    1. ناشناس گفت:

      میشه ۷۰

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      دقیقا مشخص نیست منظور شما کدام است. لطفا با بخش پشتیبانی در ارتباط باشید.

  9. انیتا گفت:

    عاللللللیی👌👌👌👌🌷

  10. ناشناس گفت:

    سلام، من که توانستم یک دست بند درست کنم که کسی تا به حال نتوانسته درست کنه

    1. رها گفت:

      چرا من از تو زودتر تونستم درست کنم

    2. هانیه گفت:

      بله من درست کردم فروختم

  11. Hasti گفت:

    عالیه ولی بعضی هاش یکم سخته ولی بازم خوبه

  12. ناشناس گفت:

    سلام ببخشید سی دیهای آموزشی دارید؟ چه طور میشه تهیه کرد

    1. ایدا کشاورز گفت:

      سلام خیلی ایده های خوبی دادید من تمام دستبند های دنیا رو بلدم و وقتی دستبند های شما را دیدم خیلی ظریف و زیبا بودند من آیدا هستم ۹ سالمه

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام
      خیر متاسفانه

    3. مائده گفت:

      منم چندتا درست کردم

  13. مرینت گفت:

    خیلی خیلی خوب بود
    من مرینت هستم یک دختر فرانسوی . خیلی به ایران و هنر هاش علاقه دارم و تازه تونستم دیپلم زبان فارسی رو بگیرم .
    اگه بیاید توی اتاقم کلی دستبند های مختلف می بینید

    1. ،،، گفت:

      واقعاً

    2. بدون نام گفت:

      چه جالب من هم از فرانسه خوشم میاد

      اسم کوچک من هم مرینت هست

    3. حانیه گفت:

      خیلی آموزش ساده و راحت و البته خیلی عالیی بود ممنونم از شما

    4. ناشناس گفت:

      سلام چه عالی

    5. ناشناس گفت:

      مرینت تو دختر کفشدوزکی

    6. زهرا گفت:

      اموزش نمی دید

    7. پریماه گفت:

      منم ایرانی هستم و فرانسوی دوست دارم

    8. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام و ممنون از نظر لطفتون
      خوشحالیم که در خارج از مرزهای ایران هم طرفدارن ایران و هنر ایرانی حضور دادند.

  14. سولنان گفت:

    سلام

    1. دختر شاد😍 گفت:

      سلام عالی هست فقط اینا رو میفروشید یا اینکه فقط برای دکوراسیون گذاشتید ؟؟

    2. بدون نام گفت:

      عالی خیلی زیبا بود

    3. شرف آنلاین گفت:

      محصولاتی که برای فروش هستند قیمت گذاری شده اند و امکان خرید آن ها هست ولی الباقی تصاویر به صورت نمونه و برای مشاهده قرارداده شده اند.

    4. رحیم کریمی گفت:

      سلام. وقتتون بخیر من تازه شروع کردم دستبند درست میکنم ولی هر چی سعی میکنم نمیتونم مدل جدیدی از خودم درست کنم که کسی تا حالا درست نکرده باشه با اینکه بیست سال است که فروشنده بدلیجات بودم. لطفا اگه میشه راهنمایی بفرمایید

    5. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      پیشنهاد می شود از تصاویر نمونه دستبندهای مهره ای موجود در سطح اینترنت برای گرفتن ایده استفاده بفرمایید.

  15. ساجده گفت:

    ممنون خیلی بدردم خورد

  16. طاهره شوبیری گفت:

    ممنون با بت آموزش واقعا نیاز داشتم بدونم چطوری دستبند وگردنبند نخ کنم

  17. زینب گفت:

    ایده های خیلی خوبی داشت ممنون از شما

    1. مبینا گفت:

      خیلی خوب وعالی بود من خیلی لذت بردم من یازده سالم است 😍😍😍
      تشکر بازم آموزش بدید

    2. شرف آنلاین گفت:

      سپاس

    3. ناشناس گفت:

      کلا ۲ مدل دستبند داشت

    4. شرف آنلاین گفت:

      سپاس

  18. نگار ذوالفقاری گفت:

    سلام خسته نباشید بابت آموزش عالیتون متشکرم ولی من نظرم اینه که اگه علاقه ای داره بهتره آموزشش رو بخره چون اون پول در واقع میرسه به دستی که واقعا احتیاج داره بهش و حوصله خرج داده هنرخودش رو نشون داده ممنون بازم

    1. شرف آنلاین گفت:

      تشکر

    2. سارا گفت:

      سلا من نگاه کردم قشنگه ولی چنده قیمت

  19. یاسر شمس گفت:

    دستبند مردانه هم دارید؟

    1. ابو دان گفت:

      عالی بود ممنون از شما… متشکرم… سپاس

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام
      بله نمونه دستبندهای مردانه هم در بخش فروشگاه سایت موجود هست.

نظر دهید؛ ضمنا اغلب سوالات را در کمتر از چند ساعت پاسخ می دهیم.

پر کردن بخش 'ایمیل' اختیاری است.