شناخت سنگهای قیمتی و خواص آن‌ها

سنگ در نجف: مقاله جامع درباره خواص انگشتر و سنگ در نجف اصل و نحوه شارژ آن

best-picture-of-dur-najaf-2 سنگ در نجف: مقاله جامع درباره خواص انگشتر و سنگ در نجف اصل و نحوه شارژ آن

مقاله ای که مشاهده می‌کنید مجموعه‌ ای کامل درمورد سنگ در نجف می‌باشد که تمام اطلاعات و تاریخچه استفاده و پیدایش این سنگ به همراه روایات و احادیث معصومین علیهم السلام، نحوه شارژ در نجف و همینطور خواص و مضرات سنگ در نجف در احادیث و منابع مختلف از دوران باستان تاکنون به صورت کامل و همراه با مستندات گردآوری شده است. برای آشنایی هرچه بیشتر با این گوهر ارزشمند با شرف آنلاین همراه باشید…

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره معرفی سنگ در نجف

یکی از توصیه شده‌ترین گوهرها در اسلام انگشتر در نجف مردانه و زنانه است. دُر به معنای مروارید (منظور  پاکی و سفیدی این سنگ) و نوع نجفی به معنی “مروارید نجف” می باشد که در زبان فارسی نیز به این نمونه از کوارتزهای شفاف دُر کوهی گفته میشود. سنگ در نجف چیست؟ نگین در نجف، با رنگ‌ های متفاوتی یافت شده و  با نام‌ های مختلفی همچون سنگ دور نجف نیز شناخته می ‌شود.

سنگ دور نجف سنگی صاف و شفاف که مثل شیشه است و از خانواده ی سنگ‌ های کوارتز می‌ باشد. یکی از گونه های سنگ دور نجف، عقیق می باشد که برای عموم مردم شناخته شده است و به رنگ‌های کهربائی، زرد، سفید، جگری، جگری مایل به سیاه و سبز مشاهده می شود.

معرفی انگشتر در نجف

باید توجه داشت که نه تنها هیچ موردی با عنوان مضرات سنگ در نجف وجود ندارد و درباب مضرات آن شفاها و به صورت مستند مطلبی ارائه نشده است بلکه این سنگ از نظر معنوی دارای بسیار با ارزش و گران بها می باشد در ادامه به طور کامل به خواص سنگ در نجف خواهیم پرداخت.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره انواع رنگ و گونه‌ها

سنگ در نجف به صورت دو رنگ شیشه ای بی رنگ و شیشه ای مایل به قرمز در قسمت وادی السلام نجف کشور عراق یافت می‌شود که به نمونه دوم در حسینی نیز گفته می‌شود. گونه های دیگری از  نگین در نجف خط‌ های سیاه رنگی به شکل مو دارا می باشد که به آن در مودار می گویند. از آنجایی که این سنگ فقط در منطقه بزرگ قبرستان وادی السلام و اطراف آن یافت می شود، منابع آن کم و مردم سرزمین های دور کمتر با آن آشنایی دارند.

منطقه وادی السلام نجف بین تپه ها و کوه ها که محل عبور سیلاب نیز هست مکانی با ۵ میلیون جسد می باشد که بزرگترین گورستان جهان است. مکانی که نوح، هود، آدم و همینطور امام علی علیه السلام در آن دفن شده اند. این قبرستان که به نام وادی السلام است، در شهر نجف اشرف قرار دارد که قدمتی به بلندای تاریخ دارد.گفته شده که ارواح  مؤمنین و مؤمنات، شب های جمعه در این گورستان به گرد هم می آیند، اگر انسان دین داری از دنیا برود فرشتگان بدن او را به این قبرستان منتقل خواهند کرد و بلعکس. از جمله مکان های با ارزش و مقدس گورستان، مقام امام زمان و مقام امام صادق می باشد.

سنگ در نجف چیست

گفته می شود سنگ در نجف هنگام زمان ظهور امام زمان (عج) بنا به دلایلی که گفته شد بسیار کمیاب و قیمتی می شود اما امروزه بسیار ارزان و فراون است و از خواص سنگ در نجف بسیار استفاده می شود. از لحاظ زیست شناسی هر انسانی از یه نطفه ای تشکیل شده که زمانی که می میرد و بدن او متلاشی می شود این سلول ها و هسته ی اولیه از بین نمی رود.

شاید برای شما سوال باشد که علت محبوبیت سنگ در نجف چیست؟ بدیهی است که ویژگی های گفته شده از خاک وادی السلام با ذرات وجود این انسان های بزرگ باعث شده که سنگ در نجف میان مسلمانان و بخصوص شیعیان ارزش معنوی بسیار بالایی داشته باشد برای این که نگین در نجف طی هزاران سال در این خاک تشکیل شده و سپس به  ما رسیده است.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره خواص در نجف در احادیث

در دین مبین اسلام روایات و منابع زیادی درباره خواص سنگ در نجف و استفاده از این گوهر از  امام صادق علیه السلام نقل شده و سخنی نیز مورد مضرات سنگ در نجف مشاهده نشده است. در ادمه به چند مورد مهم از خواص در نجف در احادیث اشاره شده است.

خواص در نجف چیست1- درباره ی خواص سنگ در نجف، از مفضل بن عمر نقل شده که میگوید روزى به خدمت حضرت صادق علیه السلام رفتم و انگشتر فیروزه به دست داشتم. فرمودند: اى مفضل, فیروزه مکان سیر دیدگان مردان و زنان باایمان و دور گرداننده درد از دیده هاى ایشان است و من دوست مى دارم براى هر مؤمنی که پنج انگشتر به دست داشته باشد: یاقوت، که آن فاخرترین همه است و عقیق، که آن خالص تر است براى خدا و براى ما اهل بیت و فیروزه، که آن چشم را قوت بخشد و سینه را گشایش مى دهد و قوت دل را زیاد مى گرداند و زمانی که دنبال کارى برود و آن را به دست کند پس زمانی که بازگردد حاجتش برآورده شده باشد و حدید صینی، و آن را نمیپسندم که همیشه به دست داشته باشد، ولی بد نمى دانم به دست کردن آن را هنگامی که به دیدن کسى برود که از او بیم داشته باشد براى آنکه شر او برطرف مى شود، و حدید صینى شیاطین را دور مى کند، و به این علت دوست مى دارم که داشته باشم. پنجم آن سنگ دری است که در شهر نجف ( سنگ در نجف ) اشرف عراق خداوندگار ظاهر مى سازد.

فواید انگشتر در نجف

به درستى که هر کس آن را به دست کند به هر نظر کردنی به آن پروردگار عالمیان زیارتی با حجی یا عمره ای در نامه او بنویسد که ثواب آن برابر پیغمبران و صالحان باشد

خواص سنگ کوارتز

و اگر خداوند رحم نمی کرد بر شیعیان ما هر آیینه هر نگین آن به ارزش بسیار می رسید اما پروردگار آن را ارزان کرده است برای آنها که ثروتمند و فقیر آن ها توانند به دست کرد. (وسائل ج۵ ص۴۰۳ – ۴۰۴)

ویژگی مهم انگشتر در

2- همچنین از خواص انگشتر در نجف اصل و همین طور گردنبند در نجف این است که باعث تقویت انرژی معنوی می شود و انرژی های منفی را دور و همراه داشتن آن باعث ایجاد آرامش فرد می شود. در برخی روایات و منابع دیگر نیز درمورد خواص انگشتر در نجف اصل از نظر دور کردن انرژی منفی، غلبه بر دشمنان و زشتی ها، ایجاد حس آرامش و ارتباط با انرژی های معنوی اشاره شده است. نکته قابل توجه این است که در هیچ کدام از این اسناد و کتب مطلبی در باره با مضرات سنگ در نجف پیدا نمی شود.

سنگ کوارتز تراش نخورده

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره فواید و خواص انگشتر در نجف برای جسم

مهم ترین فواید و خاصیت سنگ در نجف چیست؟ آیا برای بدن مفید است؟ اینها سوالاتی است که ممکن است برای هر یک از علاقه مندان به سنگ های قیمتی به وجود بی آید. برای یافتن پاسخ این سوالات موارد زیر را با دقت بخوانید.

۱- اولین خاصیت سنگ در نجف این است که این سنگ اثر بسیار زیادی روی عملکرد سیستم گوارشی دارد.

۲- به همراه داشتن سنگ در نجف مخصوصا بر روی انگشتر، جریان خون را تحریک می‌کند و سبب اثرات مثبت  روی آن می‌شود و این یکی از خواص انگشتر در نجف می باشد.

۳- سنگ در نجف روی شنوایی و بهبود عملکرد آن اثر بسیار خوبی دارد.

۴- پر نور کننده چشم می باشد و جلوگیری از خیلی از بیماری های چشمی خاصیت در نجف می باشد.

۵- از دیگر خواص در نجف ایت که بر ریه‌ها هم اثر گذار است.

انگشتر در نجف چه خواصی برای بدن دارد
۶- بیشترین خواص در نجف در طب سنتی، از بین بردن خستگی‌های شدید، کمک به رفع و درمان تورم مفصل ها و آسیب ‌های وارد شده به استخوان‌ هاست.

۷- همینطور بر درمان افسردگی و درد عضلات نیز بسیار موثر است. ( خواص در نجف )

۸- خواص انگشتر در نجف اصل برای جلوگیری از خونریزی های شدید بخصوص برای بانوان نیز، بسیار مفید است.

۹- درمان و بهبود سر دردهای مزمن از مهم‌ترین خواص درمانی سنگ در نجف می باشد. استفاده از خواص انگشتر در نجف باعث درمان انواع سر دردها و میگرن‌ هاست.

۱۰- سنگ در نجف نقش مهمی بر تنظیم قسمت های دریافت انرژی بدن دارد و تعادل انرژی را برقرار می کند.

۱۱- آخرین خاصیت در نجف این است که این سنگ به عنوان نماد نیروی ذهن شناخته می شود و به تمرکز و افزایش قدرت ذهن کمک می کند که میتوان پس از هربار شارژ در نجف ازین خواص بهره مند شد.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره فواید و خواص سنگ در نجف برای روح

مهم ترین خاصیت در نجف چیست (از نظر روحی)؟ همانطور که می دانید بسیاری از سنگ های قیمتی علاوه بر خواصی که برای بدن دارند برای روح انسان نیز بسیار مفید هستند.

*آرامش بخش بودن و تقویت انرژی معنوی فرد از خواص در نجف می باشد.

*همینطور دفع انرژی منفی اطراف از دیگر خواص در نجف می‌باشد.

*دیگر خاصیت در نجف این است که انرژی بسیار زیادی دارد و از نظر ائمه اطهار توصیه بسیار شده است.

فواید سنگ در برای روح

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره خواص در نجف از نظر ماورایی

خاصیت سنگ در نجف اصل با توجه به اینکه رنگ سفید و شفافی که دارد همه چاکراها را تحت تاثیر قرار می دهد و اکثرا می تواند برای همه مقاصد متافیزیکی مثل درمانگری، افزایش هوشیاری، بازکردن چاکرا، ارتباط با درک درونی، دستیابی مجدد به خاطرات نامحسوس، برقراری تعادل قطبیت ها، افزایش سطح مراقبه و رویابینی مورد استفاده قرار گیرد . سنگ دور نجف به صورت مفید با همه ی  سنگ های دیگر هماهنگی دارد.

هرچند این گفته بیشتر شبیه به کارهای جادوگری باشد با این حال به لحاظ تاریخی جالب است بدانید که بلیناس در کتاب عجایب المخلوقات درباره خواص در نجف (در کوهی) به این موضوع پرداخته است که: “هر کس بلور بستاند به شکلی که قمر به مشتری نگردد و گوهری بکند و روی آن نقش کند شمایل مردی بر کرکسی وجود دارد، چوبی به دست گرفته، زیر کرکس این پنج حرف بنا کند (ب س ع ا ل) و این گوهر را بر انگشتری برنج قرار دهد و مقداری کافور زیر این نگین بگذارد و به انگشت کند پیش خلایق محبوب بود و نباید لباس سیاه بپوشد و بلوط نخورد و خود را پاکیزه دارد.”

خواص ماورائی در نجف

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره خواص در نجف در متون کهن

۱- درمورد خواص در نجف یا دُر کوهی گفته شده است که: هر که بلور آن را به همراه خود دارد خواب های پریشان بشوراند. ایشان در مورد خواص انگشتر در نجف بیان کرده اند که چنانچه فردی با خود به همراه داشته باشد از دندان درد ایمن خواهد بود.

۲- در کتاب مخزن الادویه نیز به موضوع خواص سنگ دور نجف اشاره شده : طبیعت این سنگ سرد و خشک است. زداینده و تحلیل برنده است. نوشیدن آن برای خرد کردن سنگ مثانه و ادرار بول و ضماد آن بر پستان برای زیاد شدن شیر مناسب می باشد و مادران می توانند از این خاصیت در نجف بسیار استفاده کنند.

۳- ابن سینا با سنگ در نجف اصل که به صورت منشور بوده شاقولی ساخته بود که امروزه به نام شاقول ابن سینا شناخته می شود که ۴۰۰ کاربرد دارد که یکی از آن ها مثل سیتی اسکن وام آر آی امروز است. آن دوران که هنوز مردم به برق دسترسی نداشتند برای تشخیص بیماری ها استفاده می شد. سنگ های قیمتی مانند سنگ در نجف اصل و فیروزه و عقیق وزمرد ویاقوت هم دارای انرژی هستند وهم دارای شعور؛ بنابراین بدلیل شعورسنگ، سنگ های شفابخش هم بر جسم اثر می گذارند وهم بر روح.

سنگ در نجف در زمان باستان

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره شارژ سنگ در نجف

شارژ در نجف یک روش ساده و آسان است که با استفاده از آن می توان از خاصیت سنگ در نجف بطور دائم بهره مند شد. برای شارژ در نجف و نحوه بازیابی خواص در نجف باید دقت داشت که هر ماه یک تا دو بار درون آب روان شسته شود و بعد از آن برابر معرض نور خورشید قرار گیرد تا خشک شود و انرژی مجدد را بدست آورد تا بتوانید از خواص انگشتر در نجف اصل بیشترین بهره را ببرید.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره محل استخراج سنگ در شهر نجف

جالب است که بدانید این نوع سنگ تنها در حوالی منطقه قبرستان وادی السلام در شهر نجف یافت می شود و منابع آن بسیار کمیاب می باشد. همین ویژگی خاک و منطقه وادی السلام که در بالا نیز به آن اشاره کردیم باعث شده است که این سنگ از اهمیت زیادی بین مسلمانان به ویژه شیعیان برخوردار باشد.

البته باید دقت داشت چرا که اهمیت خاصیت سنگ در نجف و کمیابی این گوهر سبب شده تا خیلی از افراد کوارتزهای شفاف را تراشیده و بفروشند یا به نجف فرستاده می شوند و در آنجا به عنوان در نجف به خریداران با قیمت بالا می فروشند و در ایران نیز بسیار فراوان است که در کرمان یا خراسان کوارتزهای شفاف تراشیده میشوند.

معادن مهم سنگ در

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره نگاهی تخصصی از منظر کانی شناسی

سنگ در نجف اصل نگینی با ارزش از خانواده کوارتز (دی اکسید سیلیسیوم) با ظاهر سفید شفاف یا شیشه ای میباشد. اغلب میتوان آنرا از گونه کریستال کوارتز شفاف نامید. هرچقدر شفافیت و درخشش آن بیشتر باشد ارزش و بهاء آن نیز بیشتر می‌شود. معمولا نمونه هایی که از قسمت رودخانه استخراج می شوند شفافیت بیشتری نسبت به نمونه های دیگر در زمین های آن منطقه دارند.

مثل هر جای دیگر دنیا بلورهای کوارتز این منطقه به نسبت کیفیتشان متفاوت اند و این میان نمونه ای دیگر به اصطلاح مویی نجف وجود دارد که فی الواقع نوعی کریستال کوارتز با اینکلوژن یا درونگیرهای روتایلی هستند. کوآرتز سنگ گمراه کننده ای است، برای آنکه گونه های بسیار متفاوتی را در بر میگیرد که تصور می شود، کوارتز نیستند اما در اصل نوعی کوارتزند. همینطور درون خانواده کوارتز سنگ های دیگری هم هستند که طبقه بندی جداگانه ای دارند. درجه سختی کوارتز ۷ و ساختار کریستالی آن سه گوش است.

سنگ کوارتز از نظر کانی شناسی
کوارتز بعد از فلدسپات، دومین کانی فراوان است. کوارتز از شبکه پیوسته SiO۴ تشکیل شده، بشکلی که هر اتم اکسیژن بین دو چهار وجهی قرار دارد. به همین علت فرمول عمومی کوارتز SiO۲ می‌باشد. بلورهای کوارتز با اشکال متفاوت مشاهده و بعضی از آنها بعنوان جواهر استفاده می‌شوند. کوارتز سنگی خوش رنگ، زیبا و چشم نواز است. در منابع علمی مختلف برای کوارتز خواص درمانی زیادی ذکر شده و از کوارتز برای سنگ درمانی به وفور استفاده می شود

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره Rock Crystal (دُر کوهی)

این نام به سنگ های شفاف و بی رنگ خانواده کوارتز Quartz اطلاق می شود و به وسیله کوهنوردان یونان قدیم کشف شد که تصور می شد این سنگ یخی است که هیچوقت آب نمی شود. سنگ در کوهی با اسم کریستال کوارتز شناخته میشود. این نوع سنگ بیشتر به شکل صفحه دار و یا به صورت دایره ای یا کروی برش داده می شود.

نمونه برش خورده آن، به دلیل بی رنگی طبیعی، پاکی و سختی مناسب می تواند به عنوان شبه الماس به کار گرفته شود. کوارتز یا دُرکوهی، با رنگ های صورتی، آبی روشن، سرخ، سیاه دودی، سفید شیری در طبیعت به دست می‌آید. نوع صورتی کوارتز (رز کوارتز) به نام سنگ عشق ورزی شناخته میشود

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره بلور کوارتز سفید (در کوهی)  در طول تاریخ

زمان باستان از سنگ کریستال شفاف در زیور آلات، دستگیره، چاقو، لیوان و اشیا دیگر استفاده می شد. استفاده از قطعه های کوارتز سفید شفاف بدون رنگ یا شیری رنگ و ایجاد سوراخ درون آن ها همراه با سنگهای عقیق، کارنلیان، لاجورد و دیگر سنگ ها، در ایران، مصر، سوریه و عراق به عنوان گردنبند جواهرات بسیار کاربرد داشت. شفافیت سنگ کریستال مهمترین ویژگی آن بود که طرفداران زیادی داشت.

منابع پلینی (تا قبل از دوره ساسانیان) نشان می دهد جام هایی که رومی ها برای نوشیدن استفاده می کردند از سنگ کریستال وارد شده از هندوستان بود. استفاده از کلمه پارسی bolūr که به معنی vaiḍūrya در زبان سانسکریت می باشد گویای آن است که بسیاری از منابع سنگ کریستال اروپا  از امپراطوری پارس و کوه های ترکمنستان و افغانستان امروزی که منابع فراوانی از ژئود کوارتز و انواع کریستال ها داشت به دست می آمد.

تکه هایی به شکل محدب از عدسی های یافت شده از سنگ در کوهی مربوط به شهر قدیمی نینوا در شمال بین النهرین گواه آن است که در زمان های گذشته از آن برای لنز و بزرگنمایی چشمی استفاده می کردند. بر طبق منابع تاریخی روم و ایران باستان و هندوستان نیز از آن به شکل ذره بین استفاده می کردند.

بهترین سنگ کوارتز از نظر دینی

نوشته های ابوریحان بیرونی نشان می دهد که زمان های بعد از اسلام به خصوص قرن هفتم تا یازدهم، سنگ کریستال یا در کوهی به خاطر شفافیت و خلوص به معنی مشتق شده از آب بود و حکاکی های پیدا شده به شکل پشت و رو نشان می دهد که در ایران به عنوان طلسم و خوش شانسی به کار گرفته شده است.

همینطور ظرف های یافت شده مثل کاسه و یا لیوان از مناطقی مثل شوش و قزوین نشان می دهد استفاده از سنگ کریستال زمان اوایل این دوران بوده است. شاید یکی از مهمترین خواص سنگ کریستال به وسیله نیوتن باشد که توسط منشور کوارتز شفاف توانست شکست نور عبوری خورشید به طیف رنگ های مختلف را مشاهده و کشف کند و به این ترتیب طول موج های مختلف را به دست آورد.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره نحوه آماده سازی و تراش

شکل ساخت سنگ در نجف مختص به استان نجف عراق است و چون فقط در این سرزمین به دست می آید به در نجف شهرت دارد. زمانی که آغاز سال باران نیسان (اولین بارش باران اواخر فروردین ماه یا اوایل اردیبهشت که اثرات درمانی بسیاری دارد.) بر نجف و گورستان وادی السلام (یکی از بزرگترین و قدیمی ترین گورستان های تاریخ که قبر تعدادی از پیامبران و بسیاری از صالحان و بزرگان دین نیز در آن وجود دارد) می بارد، با خاک این مکان مقدس (فقط خاک وادی السلام) ترکیب می شود و  باعث میشود که کلوخ هایی به وجود بیاید، کلوخ ها را صیقل می دهند و سنگهای درّ برای نگین انگشتر، تسبیح و … از آن تهیه و باعث بهره بردن عموم مردم از خواص انگشتر در نجف اصل و دیگر محصولات این نگین می شود.

انگشتر در نجف الماس تراش

نکته ای که درباره ی خواص در نجف بیشتر از هرچیزی با ارزش است، این است که خاک این محل دفن بسیاری از مؤمنین و دوستداران خدا است. زمانی که نگین در نجف ساخته می شود، این احتمال وجود دارد که در آن میلیون ها سلول که هر کدام از  آن ها متعلق به یک فرد با ایمان است، وجود داشته باشد. شارژ در نجف نیز کاری بسیار راحت و البته پر کاربرد است که در پیشتر به این موضوع اشاره شده است. این کار به شما کمک میکند از خواص این نگین بیشتر بهره ببرید.

دسته بندی محصولات مرتبط

بر روی دسته بندی ها کلیک کنید تا محصولات مورد نظر را مشاهده نمایید

انگشتر در نجف (276)

گردنبند در نجف (75)

به این صفحه امتیاز دهید. از شما سپاسگذاریم

152 دیدگاه در “سنگ در نجف: مقاله جامع درباره خواص انگشتر و سنگ در نجف اصل و نحوه شارژ آن

  1. ناشناس گفت:

    با سلام
    اگه داخل نگین حباب های متعدد و ریز وجود داشته باشه، نشان تقلبی و شیشه بودن نگین هستش؟
    باتشکر

  2. ح.س.کاظمی گفت:

    سلام ممنون بابت مطالب خوبتون، وقتی در را روی انگشتر می‌زنند تماس با دست ندارد مگر اینکه دست روش بکشیم، بنابر این بهتر نیست خود نگین رو در سجاده گذاشت و لمس کرد؟ من یک دونه در وادی السلام تهیه کردم انشاالله که اصل باشه، اون رو روی قلبم برای نورانی شدن قلب و افزودن ایمان می‌گذارم و روی پیشانی برای باز شدن چشم سوم و افزودن حافظه، امیدوارم خدا کمکم کنه، از شما هم خیلی ممنونم مطالبتون خیلی مفید بود حتی کامنت ها، الهم صل علی محمد و آل محمد الائمه و المهدیین و سلم تسلیما کثیرا

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام و ممنون از نظر لطف شما
      به صورت انگشتر بیشتر گفته شده‌است ولی انگشتر با مدل استفاده کردن شما منافاتی ندارد.

  3. مری گفت:

    باسلام. بسیار انرژی خوبی داره این سنگ. پیشنهاد میکنم حتما همراه خودتون داشته باشید

  4. ناشناس گفت:

    تا اونجایی که ما شنیدیم میگن در شیشه ای هست و همیشه یک حالتی مثل ترک باید داخلش باشه

  5. ناشناس گفت:

    با سلام.اصل بودن در نجف را چطور تشخیص بدیم؟؟؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      از روی نگین امکان تشخیص نیست. از فروشگاه معتبر خرید نمایید.

  6. طاهره گفت:

    سلام، مطلب مفیدتان مورد قبول حق ان شاء الله
    اگر راهی برای تشخیص سنگ اصل و نااصل وجود نداشته باشد، پس چطور مطمئن باشیم انگشتری که داریم دُر نجف هست یا نه؟ خود شما برای اطمینان از سنگ استفاده شده در کارهایتان از چه طریقی عمل می کنید؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      برای تشخیص نجف بودن تنها راهش این است که از شخص یا فروشگاه مورد اعتماد تهیه کنید که ضمانت دهد حتما از نجف آورده شده‌است.

  7. زهرا گفت:

    سلام ممنون بابت مطالب مفیدتون
    آیا تو قم هم میشه در نجف اصل پیدا کرد ؟

    1. فرید لطفی گفت:

      سلام
      ارادت
      من تمام کوچه پس کوچه های نجف و کارگاه های گوهر تراشی و دست فروشان و حتی راف فروشهای نجف رو از نزدیک دیدم و باهاشون صحبت کردم، سنگهاشون رو از نزدیک دیدم. خانم های هستند که کیسه ای سنگ راف در نجف میارن و کارگاه های تراش اونا رو میخرند. ربطی به کوارتز ندارند. منظور از دُرّ نجف همون جواهر یا گوهر کلسدونی سفید، سفید شیری، سفید مایل به قرمز (در حسینی نجف اشرف) و حتی بی رنگ هست. فیلم مستند این روایت رو در پیج اینستاگرام من می تونید ببینید
      [censored]

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بله موجود هست.

  8. درسا نصرالهی گفت:

    حتما لازم هست که سنگ رو شارژ کنیم

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بله بهتر است این کار را انجام دهید.

  9. محمد گفت:

    سلام من از نجف در خام خردیدم و رنگ ان به شکل کدر هست میخواستم راهنمایی کنید چکار کنم حالت بلوری شکل بشه یعنی شفاف بشه

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بایستی به یک کارگاه عقیق تراشی مراجعه کنید تا ایشان کار تراش و جلا را انجام دهد.

  10. محمدرضا والائی گفت:

    سلام خسته نباشید خیلی ممنون از مطالب آموزنده ومفیدتون من یه سوال داشتم اگه دُرّ ، در نجف نباشه هم اون خاصیت ها رو داره؟ یا باید درّ نجف باشه که اون خواص رو داشته باشه؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      یک سری از خواص که در احادیث آمده است اشاره مستقیم به در نجف دارند ولی یک سری از دیگر خواص که در متن ذکر شده مربوط به انواع سنگ در است.

  11. بنیاد فرهنگی گفت:

    سلام بهتر است با توجه به نسبت ذاتی و وجودی در امیر المومنین که در مقاله شما هم به آن اشاره شده است درخصوص ضرورت شارژ این سنگ پربها ، به جای مثال لیوان کثیف که حاوی وهن مستتر و نقض غرض است از لفظ لیوان کدر استفاده شود. چون هر آنچه به اهل بیت علیهم السلام وابسته است غبار می پذیرد اما از رجس مبری است. به همین دلیل است که در پالایش حرمهای شریفه از لفظ غبار روبی استفاده می شود
    با احترام

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      ضمن عرض تشکر از حسن توجه و انتقاد سازنده شما
      مطلب مورد نظر اصلاح شد.

  12. فاطمه گفت:

    سلام
    من یک در نجف دارم اما نمیدونم اصل هست یا نه
    اگه میشه راهنمایی کنید

    از توضیحات خوبتون هم ممنونم

    1. ناشناس گفت:

      فقط از گوهر فروش معتبر در نجف میتونین جویا بشید

    2. خاتم سلیمان گفت:

      سلام در شیشه یا شیری رنگ است

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      عملا امکان تشخیص نجف بودن نیست.

    4. محمد گفت:

      با سلام من یک سنک در کوهی از کوه پیدا کردم چطور میشه تشخیص داد

  13. عباس گفت:

    سلام وقت بخیر. چطور میشه ترک زیر سنگ در ترمیم کرد؟ ترک در اثر حرارت گرما و سرما. لطفا راهنمایی کنید. تشکر

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      غالبا نمی شود کاری کرد مگر اینکه ترک سطحی باشد و به کمک تراشکار بتوان آن را از بین برد.

  14. رضا سلمان پور گفت:

    سلام علیکم
    ممنون بابت توضیحات کامل و زیباتون🌹
    آیا برای شارژ کردن درنجف اصل میشه انگشتر رو داخل آب گلاب ۱۰۰ درصد طبیعی بزاریم؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بهتر است از همان روش گفته شده در مقاله استفاده بفرمایید.

  15. کرمی گفت:

    سلام به شما
    من جایی شنیدم که در نجف اصل زمان شهادت ترک میزنه و مشکی میشه و زمان ولادت خوب و روشن میشه
    آیا این صدق میکنه

  16. آرین گفت:

    سلام وقت بخیر از فرد مورد وثوق در نجف دودی تهیه کردم اما بعضی از دوستان میگن در دودی نجف وجود نداره ، آیا صحت داره یا در نجف هم در دودی هست؟؟

  17. ک گ ب گفت:

    بسم الله الرحمن الرحیم اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم والحشورنا معهم والعن اعدائهم بعدد ما احاطه بهی علمک دُر اصل در دار السلام عراق وجود دارد هروقت ان شاء الله برای زیارت رفتید کنار قبرستان چند تایی از کهنسالان را خواهی دید که راست میگویند و دروغ نمیگویند تهیه کن و دیگر آن را از خودت جدا نکن ان شاء الله برکاتش را خواهی دید

  18. مهدی گفت:

    سلام خسته نباشید من در نجف خریدم اولش شفاف بود بعد از اینکه دستم کردم بعدش داخلش ترک خورده شد از چی میتونه باشه. تشکر لطفاً راهنمایی کنید. مرسی

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      ترک یا رگه؟
      اگر ترک خورده که نشانه ضربه خوردن است.

  19. امیر مهدی گفت:

    با سلام من یک انگشتر در نجف دارم که یک لکه ی قهوه ای روش است این ناخالصی است یا نه

    1. ناشناس گفت:

      نه اصلا

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      احتمالا بله ولی باید بررسی شود.

  20. نیما گفت:

    سلام من یک دور نجف دارم نمیدانم اصل هست یا نه چطور باید فهمید اصل هست یا قلابی

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      لطفا همین مقاله را مطالعه بفرمایید.

  21. ناشناس گفت:

    باسلام و عرض ادب ایا نگین در نجف تراش الماس قدیمی وجود دارد با رکاب قدیمی دست ساز

    1. ناشناس گفت:

      بله خواستید من براتون تهیه میکنم

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      رکاب جدید موجود هست.
      سنگ های در نجف هم عملا همه قدیمی هستند و هزاران سال پیش ساخته شده‌اند.

  22. محمدطاها گفت:

    سلام. من در نجف خریدم ولی شفاف نیست. رگه هایی در آن وجود دارد. حباب های خیلی ریز هم وجود دارد. آیا در اصل هست؟

    1. محمد گفت:

      اگر حباب داره نه چون شیشه حباب داره سنگ حباب نداره

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      وجود رگه و حالت های یخی مانند در سنگ های در طبیعی است ولی به صورت کلی با توضیحات امکان تشخیص سنگ نیست.

  23. داود سلیمانی گفت:

    سلام. من از اقوام زائر کربلا خواستم که برایم سنگ در از وادی السلام بیارند و این دوستان زحمت کشیدند و اوردند. ان کلوخ مانند بود از ان ۳ نگین تراشیدند و در بازار مشهد برایم رکاب نقره زدند ولی رنگش سفید و رگه های شیشه ای پر پر به شکم انداختید این هم از خانواده در نجف دیگر انشاء ا… لطفا دوستان راهنمایی کنند

  24. س گفت:

    سلام، آیا در نجف با عقیق سفید یکی هست؟ یه حدیثی هست که ۳ تا گوه عقیق در بهشت هست که یکیش عقیق سفید هست، منظورشان همان در نجف هست یا فرق می‌کند؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      تفاوت دارد.

  25. مهیار گفت:

    سلام ایا در نجف و شرف شمس رو میتونیم ترکیبی روی یه انگشتر بگذاریم برای مثال نصف انگشتر شرف شمس و نصف دیگرش در نجف باشه؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بله امکان پذیر است. لطفا با بهش پشتیبانی آنلاین در ارتباط باشید.

  26. Sh313 گفت:

    سلام و عرض ادب و خسته نباشید
    بنده همین امروز انگشتر دُر نجف رو درست کردم و به دستم کردم. حالا چون شارژش نکردم، الان باید شارژ کنم برای استفاده کردن؟؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      هرچند وقت یکبار بهتر است به روش های گفته شده برای پاکسازی و شارژ سنگ اقدام نمایید.

  27. علی کریمی گفت:

    سلام
    درنجف درکدام انگشت باشه مفیدتر است

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      به طور کلی انگشتر برای انگشت حلقه دست راست و انگشت کوچک دست راست توصیه شده است.

  28. آیناز گفت:

    سلام در نجف به رنگ قهوه ای روشن نسکافه ای هم داریم؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      خیر متاسفانه مشاهده نکردیم.

  29. الربیع گفت:

    سلام
    در نجف اصل ‌
    سنگی به اندازه ی یک مشت بسته دست دارم
    قیمت ان چقدر هست

  30. اشکان گفت:

    سلام.شب بخیر
    در بازار تسبیح هایی با نام در نجف وجود دارد که قیمت آنها گران می باشد.می خواستم بدونم تسبیح های در که فروخته میشن اصل هستن یا نه? همچنین قیمت آن ها حدودا چقدر می شود?

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      باید بررسی شود و میتواند در نجف یا هندی یا … باشد.

  31. امیر گفت:

    سلام.
    آیا در یمنی هم داریم? اگه هست قیمت اون چقدره و اینکه آیا به اندازه عقیقش محبوبه?

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      احتمالا که وجود داشته باشد ولی در بازار ایران مشاهده نکردیم و محبوبیتی هم ندارد.

  32. Aa گفت:

    سلام
    آفتاب برای در نجف خیلی مضر هستش و این اشتباهه

    1. Aa گفت:

      بله شما درست میفرمایید آفتاب برای کریستال ها مضره

    2. ناشناس گفت:

      سلام سوال من اینه که گفتید بگذارید تو آفتاب خشک شه بعد الان میگید مضر است میشه یک توضیح بدید

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      اینکه آفتاب مضر است توسط یکی از مخاطبین کامنت شده و نظر شخصی ایشان است.
      ضمنا برای شارژ لازم نیست مدت زیادی زیر نور خورشید باشد. ۵ دقیقه ۱۰ دقیقه باشد کافیست.

  33. شرف آنلاین گفت:

    باسلام و احترام
    مانند دیگر سنگ ها، سنگ در نجف هم شکننده است نبایستی ضربه بخورد.

  34. مصطفی حدودی گفت:

    سلام من عکس بدم میگید در هست یا نه

    1. شرف آنلاین گفت:

      متاسفانه تشخیص از روی عکس صحیح نیست.

    2. علی گفت:

      سلام انگشتر یاقوت درکدام انگشت بیندازم

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      اولویت انگشترها در دست راست و در انگشت حلقه و انگشت کوچک است.

  35. فاطمه عارفی گفت:

    سلام وقت بخیر قیمت نگین بدون انگشتر چنده ؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      نگین در نجف؟ کاملا بستگی به ابعاد و پاکی نگین دارد. لطفا با بخش پشتیبانی آنلاین در ارتباط باشید تا نمونه عکس و قیمت ارسال شود.

  36. عادل فلاح گفت:

    چرا راحت شکسته میشن؟؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      چون ذاتا شکننده هستند

    2. ناشناس گفت:

      سلام خسته نباشید، من سنگ در نجفم را از داخل حرم امام حسین واحد هدایا و نذوراتش خریدم و همین شکل و شمایلی را که شما گفتید دارد ایا اصل هست؟؟؟؟

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      ان اشالله که اصل است.

  37. غلامرضا گفت:

    سلام چطور میشد انگشتر در نجف را از شیشه تشخیص داد

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      تشخیص سنگ در از شیشه کار سختی هست و تشخیص نجف بودن از دیگر مکان ها عملا در حال حاضر ممکن نیست. روش تشخیص سنگ در از شیشه رو خدمتتون عرض میکنم: درون سنگ طبیعی اصلی در معمولا ناخالصی هایی وجود دارد که اگر زیر میکروسکوپ یا زیر نور بگیرید و دقیق نگاه کنید ناخالصی و حالت های یخی مانند (حباب هوا رو با ناخالصی اشتباه نگیرید!) رو میتونید مشاهده کنید که این موارد در شیشه وجود ندارد. البته باز هم روش صددرصد تشخیص نیست چون سنگ در بسیار صاف و پاک هم وجود دارد ولی در اغلب موارد این ناخالصی ها و یخی ها شناسنامه در محسوب می شوند و نشان از اصالت آن است.

  38. ناشناس گفت:

    سلام
    سختی سنگ در نجف چند هست؟
    سختی در نجف نسبت به الماس چطوره؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      حدود ۷ است. در جه سختی الماس هم ۱۰ است.

  39. ناشناس گفت:

    سلام خسته نباشید سنگ در نجف دارم که حالت یخی زیبایی داره و توش به جای لکه های قرمز لکه های سبز ایا اصل نجف؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      لکه های سبز؟! باید بررسی شود

    2. ناشناس گفت:

      بله لکه های کوچک متمایل به سبز یعنی نجف نیست؟

    3. شرف آنلاین گفت:

      در نجف از خانواده کوارتز است و کوارتز سبز رنگ نیز وجود دارد ولی در سنگ در استخراج شده از نجف بعید است لکه های سبز رنگ وجود داشته باشد ولی بعید هم نیست.

  40. ناشناس گفت:

    سلام من یه دونه انگشتر دارم از مادر بزرگ شوهرم به ارث رسیده رنگش شیشه ای مات هست وقتی زیر افتارآفتاب میگیری انگار کاغذ زیرش گذاشتن این انگشتر دست سازه رکابشم شبیه اهن هست ولی فکر کنم نقره باشه روی سنگ شم محمد علی فاطمه حک شده امکان داره عتیقه باشه

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      متاسفانه امکان تشخیص با این توضیحات نیست. حضورا به یک فرد خبره مراجعه بفرمایید.

    2. رضا گفت:

      سنگی دارم مثل سنگهای کوه معمولی فقط داخلش به طور یکنواخت مویی شبیه موی انسان که خیلی کوچک شده باشد وجود دارد مثل صورتی که با تیغ میزنی و نگاه میکنی .بسیار طبیعی است اندازه مهر کوچکتر و هرمی پهن میباشد.همچین چیزی من ندیده بودم به نظر شما چیست.

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      متاسفانه با این اطلاعات اماکن تشخیص نیست بایستی حضورا به یک کارشناس نشان دهید.

  41. ناشناس گفت:

    اگه راه تشخیصی نداره چطور شما میگین که ۱۰۰ درصد نجفی شاید مال شما هم توش هندی باشه؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      از افراد معتمد و با ضمانت اینکه مخصوص نجف است تهیه می شود و گاه خود سنگ راف در نجف اورده شده و تراش نگین در مشهد انجام می شود.

    2. نجات قاضی پور گفت:

      شما موظفید نظر کارشناس را به همراه کد شناسایی و مهر نام ایشان به عنوان گواه اصالت سنگ ضمیمه کنید

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      شناسنامه معتبر از آزمایشگاه گوهرشناسی صادر می شود که درصورت درخواست مشتری این مورد انجام خواهد شد و دارای هزینه اضافه است و هزینه آن به عهده مشتری است اما توجه داشته باشید که حتی با این وجود این شناسنامه صرفا سنگ در را تشخیص می دهد اما در حال حاضر هیچ آزمایشگاهی نمی تواند در نجف را از در خراسان یا … تشخیص دهد.

  42. ناشناس گفت:

    راه تشخیص که مال نجف باشه یا جای دیگه چیه؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      تقریبا راهی برای تشخیص نگین در نجف از غیره نیست.

  43. ناشناس گفت:

    سلام ممنون از مطالب تون به سایت فروش مراجعه کردم ولی متاسفانه انگشتر دلخواهم فروخته شده بود تلفن تماس دادم ولی تماس نگرفتند

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      درصورت موجود شدن آن طرح مورد نظر به شما اطلاع داده می شود. اما اگر با بخش پشتیبانی آنلاین در ارتباط باشید (تماس تلفنی یا پیام واتساپ) همکاران من بهتر شما را راهنمایی می کنند و امکان سریعتر موجود کردن آن برای شما را فراهم خواهند کرد.

  44. ناشناس گفت:

    ببخشید قیمت سنگ تک در از چقدر شروع میشه

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      در حال حاضر از حدود ۴۰ یا ۵۰ هزار تومان به بالا است.

    2. ناشناس گفت:

      چرا انقدر گرون مگه نمیگین ارزون برای اینکه همه داشته باشن

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      هزینه استخراج، انتقال سنگ، تراش به صورت نگین و … روی هم ۵۰ هزار تومان گران است؟

  45. ناشناس گفت:

    سلام ببخشید شما سنگ تک در نجف ندارین ؟
    از کجا بفهمیم سنگ در متعلق به نجف؟

    1. ناشناس گفت:

      سلام سنگ در نجف خواب آور است هر انگشتر در نجف دستم خواب میاد

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      اینچنین ویژگی ای در جایی ذکر نشده است و بعید است اثر انگشتر باشد.

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بله اما در سایت موجود نیست باید با بخش پشتیبانی آنلاین در ارتباط باشید.
      تقریبا راهی برای تشخیص نجف بودن سنگ در وجود ندارد. تشخیص سنگ در نجف از سنگ در خراسانی یا هندی و .. عملا ممکن نیست.

    4. ناشناس گفت:

      خیلی ممنونم حدود قیمت چقدر میشه؟

    5. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      در حال حاضر از حدود ۴۰ یا ۵۰ هزار تومان به بالا است.

  46. ناشناس گفت:

    سلام ببخشید من تازگی یه دونه انگشتر گرفتم از قم نمیدونم در نجف یا کوارتز ولی داخلش انگار حباب حباب چطور میتونم بفهمم؟
    سنگ در نجف یا کوارتز کلا میشکنه ؟ میشه همیشه و در نماز استفاده کرد؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      سنگ در و کوارتز یکی هستند و وجود حباب و حالت یخی در آن طبیعی است. بله استفاده از سنگ در نجف به صورت دائمی و حتی در نماز بسیار هم عالی است.

  47. تیگران مولایی گفت:

    باسلام و احترام
    راه تشخیص اصل بودن سنگ در نجف چیست؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      عملا تشخیص نجف بودن سنگ در ممکن نیست.

  48. ماه بانو گفت:

    سلام من انگشتر نگین یاقوت دارم ولی نمیدونم چرا هر کسی میبینه میگه اصل نیست راه تشخیص چیه ؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      لطفا به مقاله یاقوت مراجعه نمایید.

  49. آخوندی علی گفت:

    آیا در نجف مودار آن با ارزش است یا دری که سنگ و نگین آن شفاف است. من دری مودار دارم که نقش داخل آن بسیار زیبا هست، و خیلی به آن علاقه مند هستم. اگر بخواهید عکسی زوم شده با ذره بین برایتان میگذارم تا بدونم ارزش واقعی اون چقدر هست.

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و ا حترام
      هر دو ارزشمند هستند البته در نجف مو دار کمتر مشاهده شده است.

  50. عادل عربی گفت:

    باسلام. و خیلی تشکر ویژه از مطالبتون. راه تشخیص اصل بودن در نجف اشرف چیست؟ و چطور می تونم سفارش بدهم برایم بفرستند؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      روش تشخیص نجف بودن سنگ در از درهای دیگر مناطق عملا ممکن نیست اما در بازار ایران غالبا فروشندگان به مشتری اعلام می‌کنند که سنگ مورد نظر هندی یا نجفی یا …. است چرا که تفاوت قیمت خیلی زیادی بین سنگ در نجف و دیگر مناطق نیست. (نوع نجفی گرانتر است) شما با خرید از فروشگاه های معتبر از اصل بودن نجف میتوانید اطمینان حاصل کنید.
      برای خرید از سایت شرف آنلاین میتونید از منوی سایت محصولات مورد نظر رو سفارش دهید یا با بخش پشتیبانی آنلاین در ارتباط باشید تا سفارش شما رو ثبت کنند.

نظر دهید؛ ضمنا اغلب سوالات را در کمتر از چند ساعت پاسخ می دهیم.

پر کردن بخش 'ایمیل' اختیاری است.