قیمت گذاری سنگهای قیمتی

قیمت زمرد: آموزش تشخیص و تعیین قیمت سنگ زمرد اصل کلمبیا، پنجشیر و زامبیا

Emerald-stones-1 قیمت زمرد: آموزش تشخیص و تعیین قیمت سنگ زمرد اصل کلمبیا، پنجشیر و زامبیا

در این مقاله در مورد قیمت سنگ زمرد اصل صحبت خواهد شد و روش های تعیین قیمت سنگ زمرد را با هم بررسی می کنیم تا هنگام خرید زمرد راحت تر تصمیم گیری نمایید. در ابتدا با انواع مختلف این گوهر آشنا خواهیم شد و ادامه با روش های قیمت گذاری، ۴ روش تشخیص سنگ اصلی، بزرگترین و گران قیمت ترین زمرد کشف شده، قیمت هر قیراط زمرد افغانستان، زامبیا و کلمبیا و همچنین شرایط نگهداری و راز های اعجاب انگیزی در مورد این سنگ خارق العاده آشناخواهیم شد. تا انتهای این مقاله همراه شرف آنلاین باشید.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره انواع زمرد از منظر قیمت

همانطور که می دانید زمرد یک سنگ قیمتی و با ارزش می باشد که در کشورهای مختلفی معادن این سنگ وجود دارد. زمرد کلمبیا اصل و زمرد افغانستان (پنجشیر) از شناخته شده ترین انواع این گوهر می باشند و به دلیل محبوبیت و استفاده زیاد، خرید و فروش زمرد افغانستان و کلمبیا از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و بلحاظ قیمتی، قیمت هر گرم زمرد افغانستان و کلمبیا بسیار بالا است. در ادامه به معرفی چند نوع از این سنگ و در ادامه به بررسی قیمت زمرد خام می پردازیم.

زمرد چشم گربه ای:
چشم گربه ای، گونه ای خاص و بسیار نادر از این گوهر می باشد که به دلیل وجود حالتی مانند چشم گربه به این نام شهرت پیدا کرده است، این نگین علاوه بر Cat’s Eye Emerald با نام Tail of the dragon یا دم اژدها نیز معروف می باشد. قیمبت زمرد اصل چشم گربه ای بالا نمی باشد.

انواع سنگ زمرد را بشناسید

سبز تراپیچ:
این گونه که در منابع زمرد کلمبیا یافت می شود، دارای الگوی خاصی به شکل ستاره می باشد و به همین علت به آن زمرد سبز ستاره ای نیز می‌گویند. جنس ۶ پر این ستاره بر روی آن از کربن تیره می باشد. قیمت سنگ زمرد خام تراپیچ بالا بوده و دلیل بالا بودن آن، کمیاب بودن زمرد کلمبیا اصل می باشد.

 سنگ تراپیچ چیست

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره قیمت هر قیراط زمرد سبز برزیلی

همانطور که از نام گونه سبز برزیلی مشخص است، این سنگ از معادن برزیل استخراج می شود و به تورمالین سبز (Brazilian tourmaline) شهرت دارد. نکته قابل توجه این است که این گوهر هم اکنون از معادن  کشور آفریقا استخراج می شود. هنگام خرید زمرد برزیلی باید به این نکته توجه کرد که قیمت زمرد اصل برزیلی بالا نمی باشد. غالبا قیمت هر قیراط زمرد برزیلی بین 5 تا 500 دلار است. البته که قیمت های بالاتر و پایین تر نیز در موارد خاص خرید و فروش می شود.

قیمت هر قیراط سنگ زمرد

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره قیمت هر قیراط زمرد زامبیا

زمرد زامبیا سنگی است که از معادن زمرد زامبیا کشف می شود و دارای کیفیت بسیار بالا است و از لحاظ رنگ و شفافیت شهرت دارد. زمرد زامبیا از ارزش بسیار بالایی بین جواهرسازان و گوهرتراشان برخوردار می باشد. قیمت زمرد زامبیا اصل نیز بالا می باشد اما نسبت به کلمبیا یا پنجشیر افغانستان قیمت مناسبتری دارد. قیمت حدودی هر قیراط زمرد زامبیا غالبا در ایران بین 4 تا 40 دلار می باشد اما نمونه ای بهتر در بازار های جهانی تا 2000 دلار نیز قیمت دارند. خیلی کم پیش می آید هر قیراط زمرد زامبیا بیشتر از 2 هزار دلار قیمت بخورد.

قیمت سنگ زمرد زامبیا چقدر است

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره قیمت هر قیراط زمرد پنجشیر افغانستان

زمرد افغانستان یکی از انواع زمرد است که در دره های پنجشیر این کشور وجود دارد. این سنگ بسیار شفاف است حتی لکه هایی که ممکن است در دیگر انواع این سنگ وجود داشته باشد در این نوع بسیار کمتر است و بسیار پاک می باشد. سنگ های استخراج شده از این معدن دارای کیفیت بسیار بالایی هستند و قیمت هر قیراط زمرد پنجشیر افغانستان بسیار بالا می باشد و خرید و فروش زمرد افغانستان نه تنها در خود این کشور بلکه در دیگر نقاط جهان (حتی بیشتر از خود افغانستان) هم رواج بسیار دارد. قیمت حدودی هر قیراط زمرد افغانستان (دره پنجشیر) در بازار ایران غالبا از 10 دلار تا 100 دلار و در بازارهای جهانی تا 500 دلار می‌باشد. البته که نمونه های خاص با خلوص و رنگ عالی تا قیمت 4000 دلار به ازای هر قیراط در بازارهای جهانی معامله می شود. درصورت افزایش وزن نگین به بالای 10 قیراط انتظار قیمت هر گرم زمرد افغانستان تا 50 هزار دلار را نیز داشته باشید. باید توجه داشته باشید بسته به اندازه، رنگ و خلوص آن قیمت می تواند بسیار متغییر باشد. قیمت راف زمرد افغانستان در مقایسه با نگین تراش خورده بسیار مناسب تر است و غالبا زیر 50 دلار به ازای هر قیراط هستند.

قیمت هر قیراط سنگ زمرد پنجشیر

با توجه به قیمت هر قیراط زمرد افغانستان می توان بیان کرد که این سنگ جزو سنگ های گران قیمت و زینتی به حساب می آید. همانند دیگر سنگ های قیمتی عوامل مختلف بسیار زیادی هستند که میتوانند بر قیمت سنگ زمرد افغانستان که از با ارزش ترین و با کیفیت ترین گونه زمرد است تاثیر بگذارند. می توان گفت قیمت هر گرم زمرد افغانستان حداقل دو برابر یاقوت سرخ است. با توجه به جواهرات بکار رفته شده و نوع آنها میتوان قیمت انگشتر زمرد افغانستان را بطور حدودی بیان کرد.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره قیمت زمرد کلمبیا اصل

شاید شناخته شده ترین نوع زمرد را بتوان همین نوع کلمبیایی آن دانست. علاوه بر معروف بودن این گوهر دارای بالاترین قیمت نیز می باشد. قیمت هر قیراط زمرد کلمبیا در بازارهای جهانی غالبا بین 50 تا 4000 دلار تعیین می شود. اما قطعا نمونه هایی با تراش، رنگ و خلوص عالی دارای قیمت های بالاتر نیز می باشد. در تصویر زیر یک عدد زمرد کلمبیا با وزن 3.33 قیراط و قیمت 5000 دلار را میتوانید مشاهده بفرمایید.

قیثمت سنگ زمرد کلمبیا

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره قیمت زمرد هندی

زمرد هندی از خانواده بریل است و دارای کمترین قیمت در بین انواع مختلف این گوهر است. این گوهر در بازار ایران غالبا حدود 1 دلار به ازای هر قیراط خرید و فروش می‌شود. کمی قیمت های بیشتر نیز وجود دارد.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره چگونه قیمت زمرد اصل تعیین می‌شود؟

در رابطه با خرید زمرد و نحوه تعیین قیمت سنگ سبز زمرد باید به این نکته اشاره کرد که همانند سایر نگین های قیمتی، قیمت گذاری زمرد نیز وابسته به سایز و وزن آن است. بطور مثال، بر اساس آخرین مبنای جهانی تعیین قیمت سنگ زمرد خام، ارزش یک تکه با کیفیت از سنگ  زمرد کلمبیا اصل به وزن حدود ۴ قیراط، برابر می باشد با وزن ۱۶ تکه از این سنگ از نوع کلمبیایی با وزن یک قیراط با رنگ و کیفیت مشابه. یعنی قیمت آن به صورت صعودی افزایش پیدا می کند. در مبحث تعیین قیمت زمرد راف افغانستان یا دیگر انواع آن باید توجه داشت که،  کیفیت همه زمردها یکسان درنظر گرفته شده است ولی همانطور که گفته شد قیمت زمرد راف افغانستان بر مبنای وزن تصاعدی افزایش می یابد.

فاکتورهای قیمت گذاری زمرد اصل وابستگی بالایی نیز به رنگ این گوهر دارد به شکلی که اشباع بودن رنگ زمرد، فاکتور بسیار مهمی در تعیین قیمت سنگ زمرد خام می باشد. با ارزش ترین رنگ زمرد، رنگ سبز تیره و زمینه با تن سیاه می باشد. همچنین شفاف بودن نیز در امر تعیین قیمت سنگ زمرد خام  تاثیر بسیار زیادی دارد. هر چند وجود ناخالصی و لکه های ریز در این گوهر، نسبت به سایر سنگهای قیمتی، قابل چشم پوشی می باشد. بر اساس یک قانون کلی برای تعیین قیمت زمرد راف افغانستان و زمرد زامبیا و زمرد کلمبیا و انواع دیگر، یک تکه نگین زمرد گرماداده نشده (همراه با شناسنامه) تقریبا دارای پنجاه درصد افزایش قیمت نسبت به زمردی با همان وزن،سایز، رنگ و شفافیت اما گرما داده شده، می باشد.

قیمت سنگ زمرد افغانستان و قیمت زمرد کلمبیا اصل با توجه به ویزگی ها و خصوصیاتی که دارند از دیگر انواع آن بیشتر می باشد و معادن موجود در کشور افغانستان از بهترین معادن برای استخراج سنگ زمرد اصل هستند که همین کیفیت مهم ترین دلیل  افزایش قیمت انگشتر زمرد افغانستان می باشد.

دسته بندی محصولات زمرد

برای مشاهده قیمت انواع محصولات با سنگ زمرد اصلی روی دسته بندی‌ها کلیک نمایید

انگشتر زمرد (258)

گردنبند زمرد (87)

نیم ست زمرد (19)

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره ۴ روش تشخیص زمرد اصل

هنگام خرید زمرد دانستن این نکته که آیا یک سنگ اصل هست یا تقلبی می تواند به شما کمک زیادی جهت تعیین قیمت زمرد خام اصل یا تراشیده شده به صورت نگین بکند. در ادامه به مواردی اشاره میکنیم که دانستن این موارد میتواند به شما در تشخیص نوع اصل این گوهر کمک کند و همین موارد بر روی قیمت زمرد خام تاثیر افزایشی دارند.

۱) اکثر زمردهای به کار رفته در انگشتر زمرد ، گردنبند زمرد و نیم ست زمرد دارای خط و ترک های ریز درونی هستند که بعضی اوقات به وسیله ی چشم قابل مشاهده نیستند. این ترک ها به خودی خود سبب کاهش قیمت زمرد اصل نمی شود و حتی نشانه ای از اصالت آن محسوب می شود. بسیاری از سنگ های مصنوعی که ارائه می شوند فاقد این خط و ترک ها می باشند. بنابراین اگر زمردی دارید که فاقد خط و لکه می باشد و همانند شیشه صاف می باشد در اصل بودن و قیمت زمرد سبز آن شک کنید.

روش تشخیص انگشتر زمرد اصل
۲) شفافیت و زیبایی این گوهر با جلا دادن و یا با مالیدن روغن مخصوصی بر روی آن افزایش می یابد در حالی که نوع مصنوعی با چنین کاری شفافیتش تغییر نمی کند.
۳) روش دیگر برای تشخیص سنگ اصلی، روش مه می باشد که در این روش بر روی این نگین “ها” می کنید اگه بخار ناشی از دهان بر روی آن به سرعت از بین رفت نشان می دهد که سنگ اصلی است، زیرا این عمل بر اثر انقال گرمایی سریع سنگ زمرد می باشد، به هر حال نوع تقلبی بعد از ها کردن، اثر بخار دیر تر از روی آن می رود.
۴) همان طور که گفتیم سنگ اصلی زیر نور خورشید یا …تغییر رنگ نخواهد داد، اگر زمردی سبب ایجاد شکست نور و تجزیه آن به رنگ های مختلف مانند رنگین کمان شد، یقینا تقلبی می باشد.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره گران قیمت ترین

کارخانه جواهرات Bayco جدیدا از زمرد سلطنتی (The Imperial Emerald) که در گونه خود منحصر به فرد می باشد. این سنگ خیره کننده ۲۰۶ قیراط وزن دارد و همین امر قیمت سنگ سبز سلطنتی را بشدت افزایش داده است. این گوهر جزو با ارزش ترین سنگ های قیمتی است که تا به امروز در جهان پیدا شده است. قیمت زمرد اصل سلطنتی بیش از یک میلیون دلار می باشد، این گوهر به تازگی در معتبرترین نمایشگاه سالانه گوهر شناسی یعنی BASELWORLD که در شهر بازل سوئیس برگزار می شود، به نمایش عموم در آمده است.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره کلکسیون هایی با قیمت گذاری زمرد میلیون دلاری

بزرگ ترین و بهترین‌ کلکسیون‌ زمرد جهان از نظر تراش، رنگ، اندازه‌ و تعداد در بانک‌ مرکزی‌ کشور کلمبیا قرار گرفته است که قیمت سنگ زمرد خام اصل آن منطقه بسیار نجومی می باشد. در موزه‌های‌ علوم‌ طبیعی‌ شهر های نیویورک و لندن، در بانک‌ مرکزی‌ کشور روسیه‌ و نیز در کشور اتریش‌ زمردهای‌ شناخته شده ای  وجود دارد. علاوه بر آن، یکی‌ از با ارزش ترین مجموعه‌ های‌ تراش‌ داده ‌شدهِ جهان در بانک‌ مرکزی‌ ایران‌ وجود دارد که‌ جزو جواهرات‌ ملی‌ کشور ایران محسوب می شود. با ارزش ترین سنگ موجود در جهان به نام هدیه خدا حدودا ۵۷۵۰۰ قیراط معادل ۱۱ کیلوگرم وزن دارد و صاحب آن شخصی کانادایی به اسم ریگان رینی می باشد. این سنگ، مانند یک هندوانه سنگین است. قیمت زمرد سبز هدیه خدا بیش تر از یک میلیون دلار قیمت گذاری زمرد شده است.

سنگی زمرد با قیمت میلیون دلاری

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره بزرگترین سنگ راف زمرد جهان

“فورا” اسم بزرگترین سنگ راف زمرد (تراشیده نشده) موجود در جهان با وزن حدود ۲۲ هزار قیراط معادل 4.4 کیلوگرم می باشد که نخستین بار در نمایشگاه بین المللی مواد معدنی در کشور کلمبیا به دید عموم گذاشته شد. این سنگ راف ۱۲ سال پیش در معادن زمرد کلمبیا پیدا شده و تاکنون هیچ پیشنهادی در مورد قیمت این زمرد کلمبیا داده نشده است. اما کارشناسان، قیمت زمرد سبز با این مشخصات را بیش از ۱٫۵ میلیون دلار تخمین زده اند. به گفته برگزارکنندگان نمایشگاه مربوطه، این گوهر بسیار منحصر به فرد و خاص می باشد و کشف کردن گونه دیگری از آن عملا امری غیر ممکن می باشد که همین باعث افزایش قیمت این زمرد کلمبیا شده است.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره شرایط نگهداری

باتوجه به بالا بودن قیمت زمرد کلمبیا اصل و یا دیگر انواع زمرد بایستی حتما در نگهداری از آن کوشا بود:
۱- همیشه پس از آنکه از مواد آرایشی و بهداشتی ،اسپری و  عطر استفاده کردید نگین خود را با آب بشورید در غیر این صورت قیمت زمرد سبز شما کاهش پیدا می کند و مواد شیمیایی ناشی از این مواد باعث صدمه زدن به رنگ آن می شوند.
۲- جواهرات ساخته شده از سنگ زمرد خام به آسانی می توانند خراشیده شوند، پس این سنگ را جدا از دیگر جواهرات نگهداری کنید تا با خراشیده شدن از ارزش و قیمت سنگ سبز شما کاسته نشود.
۳- ممکن است نگین ساخته از سنگ زمرد خام پس از گذشت ۴ سال نیاز به جلا دادن داشته باشند، این کار را به یک شخص حرفه ای بسپارید.

شرایط نگهداری از سنگ زمرد

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره ساخت عینک گران قیمت از زمرد

کارخانه جواهرسازی شیلز جدیدا عینک گران قیمتی را تولید کرده است که شیشه آن از گوهر با ارزش زمرد ساخته شده است. زمرد از جمله نگین هایی می باشد که به عنوان محافظی فوق العاده در مقابل اشعه یو وی به حساب می آید. این تولیدی جواهرساز ایده ساخت این عینک را از آن جایی گرفته است که در گذشته پادشاهان رم مسابقات گلادیاتور ها را با این سنگ تماشا می کرده اند. جنس قاب این عینک معمولا از طلا است و با توجه به قیمت سنگ سبز زمرد ارزش این عینک هم بسیار زیاد و گران قیمت است.

عینک از سنگ های قیمتی

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره بهترین معدن زمرد جهان

سنگ زمرد خام بعد از الماس دومین گوهر قیمتی می باشد که در افغانستان، کلمبیا و بعضی از دیگر کشورهای جهان کشف می‌شود. همانطور که پیشتر گفته شد، بلحاظ قیمتی، قیمت هر گرم زمرد افغانستان و کلمبیا بسیار بالا می باشد. سنگ زمرد افغانستان در مقایسه با شفافیتی که دارد درجهان بی‌رقیب می باشد. بعد از کشورهای مانند زامبیا، کلمبیا و برزیل چهارمین صادرکننده سنگ زمرد اصل کشور افغانستان است. آنچه قیمت سنگ زمرد افغانستان را بالا برده است، شفافیت بسیار عالی و رنگ خاص آن می باشد. اکثر زمردها حتی زمردهای با کیفیت بالا، دارای لکه ها و خط های سطحی هستند، ولی نوع افغانستانی معمولاً به‌طور خارق العاده‌ای تمیز می باشد و معمولا اندازه کوچکی دارد اما از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و باعث افزایش خرید و فروش زمرد افغانستان شده است. این معادن با ارزش افغانستان در داخل کوهای دره پنجشیر و کوه‌های هندوکش در ۱۰۰ کیلومتری شمال شرق شهر کابل، در ارتفاع ۳ تا ۴ هزار متری زمین قرار دارند. تنها راه رسیدن به این معادن پیاده روی می باشد و تنها دلیلی که باعث تحمل این سختی ها و پیمودن این راه می شود خواص فوق العاده این گوهر و اهمیت قیمت هر قیراط زمرد پنجشیر افغانستان است. در دره پنجشیر تا به امروز حدود ۱۷۲ معدن کوچک و بزرگ زمرد پنجشیر پیدا شده ‌است. معادن موجود در کشور افغانستان برای اولین بار توسط یک زمین شناس روسی کشف گردید. امروزه نزدیک به 1000 نفر در معادن افغانستان مشغول به کار و استخراج این سنگ هستند و در شرایط بسیار سختی این کار را انجام می دهند. حقوق این معدنچیان که روزانه به دور از محل زندگی خود ۱۸ ساعت کار در ناامن‌ترین شرایط و با به خطر انداختن جان خود، صخره‌ها را منفجر می‌ کنند و دچار مشکلات تنفسی بسیار می شوند، هفته ‌ای تقریباً ۳۵۰۰ افغانی می باشد.

بهترین معدن برای سنگ زمرد

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره رازهای زمرد (سنگ عشق)

در انتهای این مقاله برخی از خواص سنگ زمرد قابل توجه در مورد این گوهر گران قیمت را با هم می خوانیم:
۱- تعداد بسیار کمی از گوهر های قیمتی وجود دارد که مثل این سنگ پر از  رمز و راز باشند. علاوه بر ظاهری زیبا و داشتن رنگ های مختلف، این نگین دارای یک تاریخ غنی نیز می باشد که مربوط به ۴۰۰۰ سال قبل در بابل می باشد.
۲- این نگین نماد پرشکوه محبت و عشق پر شور می باشد. سنگ زمرد اصل مجموعه ای از احساسات است و رنگ سبز مانند این گوهر جز آرامش بخش ترین رنگ های موجود در دنیای طبیعت می باشد.
۳- سنگ زمرد اصل باعث رشد و افزایش خونسردی در افراد می شود.
۴- رنگ سبز موجود در سنگ زمرد اصل نشانه استواری در رابطه ها می باشد.

راز هایی در مورد سنگ زمرد

۵- هنگامی که می خواهید زندگی مشترکی را شروع کنید ممکن است مشکلاتی پیش بینی نشده ای سر راه شما به وجود بیایید که این نگین شما را در این مساله بسیار کمک می کند.
۶- سنگ زمرد اصل همچنین دارای مفهوم ابدیت و جاودانگی می باشد، زیرا رنگ سبز مانند آن در طبیعت نشان دهنده تجدید نسل می باشد.
۷- این نگین بیانگر عشق بالغ تر و کامل تر در فرهنگ هندوستان می باشد بلحاظ ارزش مادی، قیمت زمرد هندی بالا نمی باشد.
۸- این نگین رنگ برای تنظیم چاکرای قلب یا نقطه انرژی مورد استفاده قرار می گیرد، و اجازه می دهد که احساسات خود را بطور واقعی به کسی که آن را دوست دارید بیان کنید. همین خواص بسیار زیاد این سنگ نیز یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت هر قیراط زمرد افغانستان یا انواع دیگر آن  می باشد. اما بایستی توجه داشت که با وجود بالا بودن قیمت زمرد اصل و همچنین قیمت زمرد کلمبیا برای بهره بردن از ویژگی های آن باید حتما سنگ اصلی را تهیه نمود. همین خواص و ویژگی های خاص زمرد باعث شده است تا محبوبیت بسیاری بین مردم پبدا کند و با نادیده گرفتن قیمت انگشتر زمرد افغانستان اقدام به خرید این گوهر با ارزش کنند.

به این صفحه امتیاز دهید. از شما سپاسگذاریم

نظر دهید؛ ضمنا اغلب سوالات را در کمتر از چند ساعت پاسخ می دهیم.

پر کردن بخش 'ایمیل' اختیاری است.