شناخت سنگهای قیمتی و خواص آن‌ها

الماس خام و معیارهای ارزش گذاری آن +۱۰ معدن الماس خام فعال جهان

raw-diamond1 الماس خام و معیارهای ارزش گذاری آن +۱۰ معدن الماس خام فعال جهان

در این مقاله سعی بر آن نموده ایم اطلاعات نسبتا کاملی را درباره الماس خام، ویژگی ها، شرایط تشکیل آن در درون زمین، چگونگی پدیدار شدن این سنگ های ارزشمند بر روی سطح زمین، انواع معدن الماس و چگونگی استخراج الماس خام از دل سنگ ها گرداوری نماییم. همچنین اطلاعاتی از معیار های قیمت گذاری و ارزش گذاری این گوهر از دیگر انواع آن، منابع و معادن این سنگ ارزشمند در قرون گذشته و ۱۰ معدن بزرگ و فعال در جهان مطرح شده است. همراه شرف آنلاین باشید…

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره الماس خام

نام الماس از کلمه یونانی «آداماس» adamas به معنای تغییر ناپذیر یا فنا ناپذیر آمده است. این سنگ سخت‌تر از هر سنگ دیگری هست که شناخته شده است. نمونه های ریز و کوچک را بر روی ابزارهایی به منظور بریدن یا سوراخ کردن سنگ‌های سخت و فلزات نصب می‌کنند. نمونه های درشت را تراش می دهند و در جواهرآلات از آن ها استفاده می کنند. الماس (rough diamond) خام را پیش از آن که به صورت جواهر درآید، تراش می دهند و پرداخت می‌کنند. تراش و پرداخت در درخشندگی و زیبایی آن تأثیر بسیاری دارد. طبیعت این سنگ ارزشمند نیز سرد و خشک می باشد همچنین جالب است بدانید که جز با سرب شکسته نمی شود.

معرفی سنگ الماس خام

درصد عمده الماس‌ تا چندین قرن از معدن الماس هندوستان استخراج می شد، ولی اکنون بزرگترین معادن در قاره آفریقا می باشد. انواع الماس‌ خام آفریقا در نوعی تخته سنگ به نام «زمین آبی» یافت می‌شود. تخته سنگ را از عمق زمین استخراج و خرد می کنند. سپس آن را به وسیله دستگاهی با گل و لای مخلوط می‌کنند. این گوهر سخت‌تر از آن می باشد که ماشین‌های خردکننده بتوانند به آن آسیبی وارد کنند. سپس گل و لای و سنگ خردشده را با آب شستشو می‌دهند تا تکه های آن ته‌نشین گردد.

واحد سنجش وزن این گوهر قیراط می باشد، وزن یک سنگ یک قیراطی تا حدودی برای یک حلقه انگشتری در اندازه ای مناسب می باشد؛ ولی تقریباً ۵۰۰۰ قیراط لازم است تا وزنی برابر با یک کیلوگرم به دست آید. برای به دست آوردن تنها ۵ گرم الماس خام می بایست به میزان هزار (۱۰۰۰) کیلو گرم استخراج معدن داشته باشید که تنها ۲۰% ذرصد آن کیفیت لازم برای استفاده در جواهرآلات را دارند و مابقی آن در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد، مخصوصا در صنایع شیشه بری، حفاری و دستگاه های برنده و تراشکاری وحتی در خود معدن الماس مورد استفاده می گردد.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره شرایط تشکیل

الماس های خام در حدود ۱۶۰ کیلو متری زیر پوسته زمین، درون سنگ های مذاب (گوشته زمین) شکل می گیرند در این بخش از زمین، فشار و حرارت به قدری زیاد می باشد که فرآیند شکل گیری رشته های به هم پیوسته اتم ها می تواند صورت پذیرد. حداقل شرایط این فرآیند، دمای ۴۰۰ درجه سانتی گراد درون گوشته زمین با  فشار ۳۰ هزار اتمسفر می باشد. این شرایط در عمق ۱۵۰ کیلو متری زمین برای تولید مهیا است. فعالیت های قوی گدازه ای، این سنگ ها را همراه با خود به سطح زمین می آورند.

روش های تشکیل سنگ برلیان

علاوه بر معدن الماس در بستر بعضی از رودخانه ها نیز می توان این گوهر را پیدا کرد این مناطق به نواحی الماس آبرفتی شناخته می شود. که منشا آن ها نیز مجرای کیمبرلیت می باشد. به سبب فعالیت های جغرافیایی موجب شده که مواد مذاب درون زمین از مکان خود حرکت کنند و به سطح زمین انتقال یابند. امروزه در کشورهای برزیل، روسیه، استرالیا، برونئی و برخی کشور های آفریقایی مانند آفریقای جنوبی و کنگو، معادن استخراج در حال فعالیت می باشند. الماس خامی که از این معادن استخراج می گردد، سطحی ناهموار و خشن دارد و برای آنکه در زمینه جواهرآلات مورد استفاده قرار گیرد و خواص سنگ الماس را داشته باشد بایست تراش خورده و صیقل داده شود تا به یک یا چند قطعه جواهر با ارزش تبدیل شود.

دسته بندی محصولات با نگین الماس تراش

بر روی دسته بندی ها کلیک کنید تا محصولات مورد نظر را مشاهده نمایید

انگشتر یاقوت (536)

انگشتر یاقوت سرخ (276)

انگشتر یاقوت کبود (279)

انگشتر زمرد (258)

انگشتر زبرجد (249)

انگشتر آمیتیست (245)

انگشتر الکساندریت (184)

انگشتر گارنت (228)

گردنبند یاقوت (201)

گردنبند یاقوت سرخ (100)

گردنبند یاقوت کبود (100)

گردنبند زمرد (87)

گردنبند زبرجد (90)

گردنبند گارنت (67)

گردنبند الکساندریت (57)

نیم ست زبرجد (41)

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره معادن سنگ الماس در گذشته

اگر از ابتدا نگاه کنیم هندوستان بزرگ ترین معدن الماس دنیا را داشته است. تخمین زده می شود که حدود ۱۲ میلیون قیراط از معادن آن استخراج شده باشد اما معادن هندوستان تا سال ۱۸۶۶ فعال بوده اند و امروزه تنها یک معدن الماس در پانا در ایالت مادیاپرداشت فعال می باشد. از آن سال به بعد معادن جدیدی در آفریقای جنوبی کشف شد و آن را تبدیل به سومین منطقه دارای معادن عمده کرد.

برزیل نیز دومین کشور عمده تولید کننده الماس خام از نیمه اول قرن هجدهم بوده است. اواخر سال ۱۷۲۹ چندین معدن پلاسر (نقاطی که  این گوهر در سنگریزه های آنیافت می شود) در شرق برزیل و در مجاورت شهری به نام Teune که بعدها به “diamond city” تغییر نام یافت کشف شد. در سال ۱۸۴۴ معادن غنی در استان باهایا در شمال برزیل کشف شد و در طی ۱۲۰ سال حدود ۱۰٫۱۷ میلیون قیراط استخراج گردید که درمیان آنها چندین نمونه بسیار درشت (بالا تر از ۱۰۰ قیراط) وجود داشت. البته در سیبری روسیه از چند دهه قبل به دومین تولید کننده این سنگ بعد از آمریکا تبدیل گردیده است.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره معیار های ارزش گذاری و قیمت گذاری الماس

روش های قیمت گذاری سنگ الماس

زیبایی این گوهر بسته به معیار های مختلفی دارد. الماس های خام معیوب و ریز را معمولاً در مصارف صنعتی مانند دریل ها و یا در تراش و برش مورد استفاده قرار می دهند. ۴ معیار مهم زیبایی و قیمت گذاری آن به شرح زیر است:

۱- برش : ارزش و زیبایی این گوهر به چگونگی برش آن بر می گردد بهترین شیوه برش به صورت برلیان می باشد که زیبایی و ارزش بالایی پیدا می کند.

۲- صافی : به ترک ها و ناخالصی ها موجود بر روی سنگ الماس خام که از معدن الماس استخراج می شود بر می گردد. در راستای یک صفحه ترک یا بریدگی این سنگ از یک تیغه فسفر-برنز که با سرعت ۱۵ هزار دور در دقیقه می چرخد استفاده می شود. همچنین از لیزر نیز در این عملیات استفاده می گردد.

۳- قیراط : قیراط واحد وزن این نگین است که نسبت آن به گرم یک به پنج می باشد. هرچه وزن اینگوهر بالاتر باشد قیمت آن تصادعدی بیشتر می شود.

۴- رنگ : بسته به معدن الماس خام که از آن استخراج می شود رنگ از سفید یخی شروع می گردد به زرد روشن ( نوع گران قیمت ) و حتی به رنگ های قرمز، صورتی،بنفش و سبز تیره و نهایتا به رنگ سیاه ختم می گردد.

دیگر معیارهای ارزیابی این گوهر : درخشندگی (تلالو)، شفافیت و پراکنندگی نور می باشد، الماسی که صد در صد کربن داشته و ناخالصی نداشته باشد، کاملا شفاف و درخشان خواهد بود اما به طور معمولاً عناصر دیگری نیز دارند که بر رنگ آنان تاثیر می گذارند. برای دانستن قیمت دقیق تر لطفا مقاله قیمت هر گرم (قیراط) الماس به دلار و تومان را مطالعه نمایید.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره ۱۰ معدن الماس بزرگ در جهان

۱۰ معدن بزرگ الماس جهان که در ادامه آورده ایم، سالانه بیش از یک میلیارد قیراط الماس خام یا تراش نخورده را روانه بازارها و تجارت سنگ در سراسر جهان می‌کنند که مهم‌ترین این معادن در روسیه و جنوب افریقا احداث شده اند.

۱- بزرگترین معدن الماس خام روباز در جهان در شرق سیبری احداث شده است که دومین گودال بزرگ جهان می باشد که اکنون غیرفعال است. عمق آن حدودا ۵۲۵ متر و قطر آن حدود ۱۲۰۰ متر تخمین زده اند. پرواز بر فراز این معدن برای هلیکوپترها ممنوع است. علت آن حوادث متعددی می باشد که به سبب جریان هوای رو به پایین در قسمت فوقانی معدن ایجاد می شود که ممکن است در نهایت منجر به سقوط هلیکوپترها شود.

معادن سنگ الماس در کجاست

۲- معدن الماس «جوبلی»، در منطقه یاکوتیا در روسیه است که شروع فعالیت آن به سال ۱۹۸۶ میلادی برمی‌گردد و حجم ذخایر ثبت شده قابل بهره‌برداری از این معدن بیش از ۱۵۳میلیون قیراط می باشد، به اضافه ۵۱ میلیون قیراط ذخایر احتمالی که برای این معدن تصور می شود. مالک آن شرکت دولتی معادن روسیه به نام آلروسا می باشد.

۳- معدن الماس «اوداچنی» نیز مانند جوبلی در منطقه یاکوتیا در روسیه قرار دارد و سومین معدن ثبت شده بزرگ دنیا می باشد. این معدن ۱۵۲میلیون قیراط ذخایر قابل بهره‌برداری را دارا می باشد و از سال ۲۰۱۳ میلادی تاکنون سالانه ۱۰میلیون قیراط  الماس خام از آن استخراج می شود و تا ۳۰ سال آینده هم قابلیت بهره‌برداری دارد. اوداچنی نیز زیر مجموعه شرکت دولتی آلروسا می باشد.

۴- «میر» چهارمین معدن بزرگ دنیا نیز در روسیه است که حجم ذخایر براورده شده آن ۱۴۱میلیون قیراط می باشد. در حال حاضر سالانه ۱میلیون قیراط الماس خام از این معدن استخراج می گردد. مالکیت این معدن نیز جز اموال دولت روسیه می باشد.

۵- پنجمین معدن الماس بزرگ در جهان، معدن «آرگایل» در منطقه کیمبرلی در استرالیای غربی می باشد و منابع موجود در آن (۶۷میلیون تن با عیار ۲/۱ قیراط در هر تن) می باشد. تاکنون۷۹۱میلیون قیراط  از این معدن استخراج شده است و براورد شده که تا سال ۲۰۲۰ میلادی استخراج از آن ادامه داشته باشد. مالک آرگایل، شرکت ریوتینتو، یکی از شکت های بزرگ استخراج معادن و فلزات استرالیا می باشد.

۶- معدن الماس خام «کاتوکا» واقع در آفریقا می باشد که در منطقه سائوریمو در کشور آنگولا قرار گرفته است، حجم منابع تخمین زده شده برای این معدن جهت بهره برداری ۱۳۰ میلیون قیراط و عمر براورد شده آن برای ۳۰سال می باشد. اتحادیه معادن کاتوکا، شرکت دولتی آنگولا، دولت چین، شرکت نفتی سونانگول، شرکت بزرگ نفتی برزیلی اودبرخت و شرکت دولتی آلروسای روسیه در مجموع مالکیت کاتوکا را در اختیار دارند. ۷۰ درصد الماس خامی که آنگولا بدست می آید، از این معدن استخراج می شود.

انواع سنگ الماس را بدانید

۷- دیگر معدن الماس بزرگ و فعال معدنی واقع در ایالت لیمپوپو در افریقای جنوبی به نام «ونتیا» می باشد، حجم ذخایر تخمین زده شده و قابل استخراج از آن ۱۰۲میلیون قیراط و عمر مفید بهره‌برداری از آن ۲۰سال می باشد. دی‌بِرز ککارتلی از شرکت‌های معتبر در زمینه استخراج، فرآوری و تجارت الماس خام و تراش خورده آن در دنیاست که مالک این معدن می باشد.

۸- معدنی به نام گِریب که هشتمین معدن الماس خام بزرگ جهان واقع در روسیه می باشد و میزان ذخایر براورد شده این معدن به بیش از ۹۸ میلیون قیراط می رسد. فرایند استخراج از این معدن از ۳سال پیش آغاز شده و مالک آن لوک‌اویل شرکت نفتی بزرگ روسیه است.

۹- در جنوب آفریقا در کشور بوتسوانا معدن الماس «جونانگ» قرار دارد که از نظر حجم ذخایر در رتبه نهم می باشد که از نظر ارزش، دارای غنی‌ترین سنگ‌های معدنی و خام در دنیا می باشد. منابع ارزیابی شده آن ۸۸/۳ میلیون قیراط براورد شده که شامل ۷۰/۱ میلیون تن عیار ۱/۲۶ قیراط در هر تن می‌باشد. مالکان این معدن دو شرکت دولتی بوتسوانا و شرکت دی‌بِرز می باشند.

۱۰- درنهایت، مجموع ده‌گانه معادن بزرگ در دنیا، معدن الماس خام «باشوبینس‌کایا» واقع در یاکوتیای روسیه می باشد و امسال ۲۰۱۹میلادی  پنجمین سالی است که بهره‌برداری از این معدن آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا ۷۰میلیون قیراط ظرفیت استخراج این سنگ ارزشمند را داشته باشد و در حدود ۱/۵میلیون قیراط در هر سال تا بیش از ۴۰ سال آینده تولید داشته باشد، مالک این معدن تازه احداث شده نیز مانند سایر معادن استخراج کشور، دولت این کشور می باشد.

سنگ الماس و خواص آن برای بدن12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره معروف‌ترین الماس‌های کشف شده از معادن

۱- کولینان ۱ با وزن ۵۳۰/۲۰ قیراط که در برج لندن نگهداری می شود که به ستاره آفریقا نیز معروف می باشد.

۲- الماس کوه نور با وزنی حدود ۱۸۶ قیراط که در تاج ملکه الیزابت انگلستان قرار دارد و در برج لندن نگهداری می شود.

۳-جوبیلی طلائی (The Golden Jubilee): الماس زرد جوبیلیاین برلیان یا بزرگترین الماس خامی که تراشیده شده است می باشد که به رنگ زرد – قهوه ای آتشین با وزنی معادل ۵۴۵٫۶۷ قیراط دارا می باشد.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره درباره سنگ مادر الماس خام بیشتر بدانیم

بزرگترین و مشهورترین معدن الماس مخروطی یافته شده آتشفشانی به نام معدن کیمبرلیت نامگذاری شده که از ۱۸۷۱ تا ۱۹۰۸ میلادی بدون استفاده از ماشین آلات به طریق ابتدایی مورد بهره برداری قرار گرفته است. استخراج مواد از این مخروط عظیم آتشفشانی باعث بوجود آمدن حفره بسیار بزرگی در زمین گردید که به آن اصطلاحا بزرگترین حفره ایجاد شده توسط بشر می گویند! قطر دهانه حفره در سطح زمین ۴۶۰ متر و عمق آن ۱۰۷۰ متر است و روباز می باشد. از این معدن نزدیک به ۱۴٫۵ میلیون قیراط استخراج شده است.

سنگ مادر الماس را بدانید

تا سال ۱۸۷۶ تصور عامه این بود که این گوهر ها فقط در لابلای مواد تخریب شده هستند و از این حقیقت که کیمیرلیت (Kimbrelite) یا همان (سنگ مادر) با مخروطه های آتشفشانی همراه است غافل بودند. این واقعیت کمک بزرگی بود برای زمین شناسان و مهندسین اکتشاف در یافتن معادن الماس در سرار جهان مانند تانزانیا، بوتسوانا، آنگولا نامبیا، آفریقای غربی، استرالیا و کانادا، ایالات متحده، روسیه و ونزوئلا.

در بستر بعضی رودخانه ها نیز الماس خام یافت می شود این مناطق خاص را نواحی الماس آبرفتی نام نهادند. در واقع منشا آن ها نیز همان مجرای کیمبرلیت بوده است، ولی مجموعه ای از فعالیت های جغرافیایی موجب شد آنها از مکان خود حرکت کنند و به سطح زمین برسند. امروزه در کشورهای استرالیا، برونئی، برزیل، روسیه و برخی کشور های آفریقایی مانند آفریقای جنوبی و کنگو معدن الماس مشغول به کار است. سنگی که از معدن به دست می آید، سطحی ناهموار و خشن دارد و برای تبدیل شدن به یک یا چند قطعه جواهر با ارزش باید بریده شده و صیقل داده شود .

به این صفحه امتیاز دهید. از شما سپاسگذاریم

137 دیدگاه در “الماس خام و معیارهای ارزش گذاری آن +۱۰ معدن الماس خام فعال جهان

  1. داود گفت:

    درود دوستانی دارم خریدار الماس هستند در هر اندازه آزمایش میکنند بدون هزینه اگه بود میخرند [censored]

  2. ناشناس گفت:

    سلام بنده چند تا سنگ جاسپر دارم ایا خریداری داره

  3. امیرمهدی گفت:

    سلام الماس داخل سنگ هست قطعه های خیلی ریز ؟

  4. Nima گفت:

    سلام دوستانی که سنگهای خاص دارند ،میتونم کمکشون کنم، چون کارشناش گوهر شناسی که نفر کشور هست رو دارم که با همون نگاه اول بهتون میگه اون سنگ چی هست ‌و اگر هم بخواهید جلوی چشمتون آزمایش میکنه،

    1. ناشناس گفت:

      سلام اونوقت هزینه تیم میگیرید

    2. مهدی گفت:

      سلام. چطور میتونم باهاتون در تماس باشم. ۱ سنگ الماس هست نشونتون بدم نظرتون رو بگید. ممنون میشم

    3. Mohsen گفت:

      سلام یه سنگ دارم که روی شیشه بکشی میبره ..
      میتونه کمکم کنی

    4. روح اله گفت:

      سلام چگونه با شما ارتباط بگیریم. من سنگهای متفاوت قیمتی دارم که توان مالی نداشتم ببرم آزمایشگاه

    5. ناشناس گفت:

      سلام
      از روی عکس هم میتوانند تشخیص دهند؟

  5. میرزایی گفت:

    سلام این توضیحات فقط بدرد خودتون میخوره چون هر کار که ذکر شده ما انجام دادیم و درست در اومد ولی به ازمایشگاه بردیم گفتند مصنوعی هم گوهر شناسی دولتی و هم خصوصی همش رو فقط پول می‌گیرند و وقت مردم آخرش هم جوابی میدهند که به نفع خودشون هست ما که پولمون رفت دیگران مواظب باشند

  6. ارش گفت:

    سلام وقت بخیر .آیا کسی پیدا میشه که سنگ لعل خریدار باشه .مقدار یک کیلو هشتصد گرم .مجسمه

    1. ناشناس گفت:

      [censored] واسه لعل تماس بگیر ممنون

  7. شهرام.N گفت:

    سلام. من یک سنگ دارم که روش طلا چسبیده و داخل سنگ مکعبهای کوچک با رنگهای سرخ ابی سبز و زرد و رنگهای دیگر وجود دارد که بعضی از انها یک قسمتی ازشان زده بیرون. میخواستم بدانم ایا ان مکعبهای کوچیک و رنگارنگ که همگی اندازه ای عین همه فکر میکنی همه را تراش داده شده ایا الماس هستند یا نه

    1. محمد جعفری گفت:

      سلام من یک سنگ الماس دارم که از پدر بزرگم به ما رسید و می‌خواهم بفروشم

    2. شیبانی گفت:

      سلام مشتریش رو برات دارم

  8. محمد علم گفت:

    سلام و عرض ادب حضور مدیر سایت و همکاران شان!
    از اینکه معلومات مفید برای علاقمندان ارائه نمودید و به سوالات باحوصله مندی جواب دادید سپاسگزاری مینمایم

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام و عرض تشکر از لطف شما

  9. Abbas گفت:

    سلام و وقت بخیر استاد عزیز
    بنده یک سنگ از دست یک بنده خدایی خریدم شبیه به تخم بوقلمون بیضی شکل ولی خب این سنگ از وسط به نظرم شکسته و قسمت سالمش دانه های زیادی دارد که برق میزند
    هسته ی این سنگ انگار شبیه به یک میوه ی قدیمی است
    رنگش قهوه ای
    اولش فکر کردم که شهاب سنگ باشد
    اما آهن ربا زدم نچسبید
    بعدش گفتم شاید فسیل باشد
    تحقیق کردم فسیل این شکلی هم نبود
    آقایی که ازش خریدم گفت قدمتش میلیونی است،
    با چاقو خط میندازم روش براده های چاقو میرود اما سنگ خیر
    ممنون میشوم از تجربه تان کمک بگیرید و یک راهنمایی کنید که این سنگ چیست

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      متاسفانه با این اطلاعات و حتص تصویر امکان تشخیص دقیق نیست. حتما حضورا از یک ازمایشگاه گوهرشناسی کمک بگیرید.

  10. حمید اسماعیلی رفسنجان گفت:

    سلام خسته نباشید آنقدر سنگ زیاد دارم و مشتری پیدا نکردم خسته شدم. انواع سنگهای قیمتی به حدودا سیصد تا چهارصد کیلو بیائید بدهم

  11. محمدرضا گفت:

    سلام من دوتا سنگ دارم یکی داخل سنگ یک طرف یک کم از سنگ شکسته و شکل گوشت دیده میشود و نور عبور می کند دومی هم زرد رنگ است نور عبور می کند هر کسی خواست و می داند خوب هستند به این شماره تو واتساپ پیام بده عکس فیلم برایش بفرستم [censored]

  12. آقای شعبانی گفت:

    سلام. ببخشید یک سوال داشتم یک سنگی پیدا کردم از کناره های رودخانه که بیضی شکل بود شکستیم دیدیم داخلش مثل یخ های خورد شده هست که براق است میشود بگویید چی میتواند باشد ممنون

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      متاسفانه با این اطلاعات امکان تشخیص نیست.

    2. امیر گفت:

      سلام.من سنگی دارم روش سنگهای کوچک هم اندازه سفید براق مثل نوک سرنیزه هستش ممکنه الماس باشه

    3. حمیدگل گفت:

      باسلام
      چند تا سنگ دارم و مطمئن نیستم الماس باشند یا نه میشود بگویید الماس خام چطوری تشخیص بدهیم؟

    4. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      برای تشخیص دقیق به آزمایشگاه گوهرشناسی مراجعه نمایید. ابتدایی ترین ازمایش نیز استفاده از دستگاه سختی سنج است که سختی الماس را ۱۰ نشان دهد.

  13. سید جمال خورشیدی گفت:

    سلام لطفا نظرتان در مورد سنگهایی که از رنگ سفید بسیار درخشنده تا کمی متمایل به زرد شیری و در نور شفاف و نور را از خودش عبور میدهد و در عکسها به سنگ. الماس آسیاب گفته شده و از شکل گرد تا یبضی بشکل تخم پرندگان و…. در اندازه متفاوت است و در بعضی یرگه تیره یا بیشتر داره چی است؟ بی نهایت سپاسگزارم از جواب و نظر لطف شما بزرگوار

    1. ناشناس گفت:

      سلام عباس حاتمی از زرند کرمان دهم بهمن ساعت پانزده عصر در روستا مون نشسته بودیم یک سنگ اندازه گردو چند متری ما به زمین خورد اول قرمز بود وقتی کنارش رفتیم سیاه شد اهن ربا هم بهش میچسبد تلفن [censored] من اگر کسی خواست

    2. ناشناس گفت:

      خودت که همه چی رو گفتی … جواب سوال خیلیا رو دادی ! با این سوالت… جواب سوالت پیش خودته

  14. علی گفت:

    سلام شماره تلفن خریدار الماس کسی دارد بگوید

    1. Mohamad گفت:

      خریدار و کارشناس زُبده در اختیار دارم در صورتی که سنگی که میگی الماس باشه شاخص روز بده و اصل بودن جنس تائید شد روال کار توضیح میدم تماس بگیر

    2. ناشناس گفت:

      سلام. اگر خالصانه و بدون کلک باشد شاید الماس پیدا بشود.
      [censored] زنگ بزنید

  15. امید گفت:

    سلام و ارادت
    یه تعدادی الماس و الماس سیاه ریز دارم. کجا باید مراجعه کنم واسه ارزش گذاری و فروش؟ [censored]

    1. امید گفت:

      علیک سلام امید جان. واقعا ممنون که کسی جوابمو نداد؛ مجبور شدم خودم به خودم جواب بدم

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      سوالات مربوط به قیمت گذاری و تشخیص بارها پاسخ داده شده است و مجدد در نظرات پاسخ داده نمی شود. می توانید به آزمایشگاه گوهرشناسی مراجعه بفرمایید.

  16. علی گفت:

    سلام من دوتیکه سنگ سبز دارم که زمرد است چطور عکسش را ارسال کنم؟

  17. عباسعلی عباسی گفت:

    سلام یکی از دوستان دو سنگ دارد از نظر بلور و مواد تشکیل دهنده تقریبا الماس هستند شاید هم دقیقا الماس باشند.چطور عکس آن بفرستم

  18. مومن پورعزت گفت:

    سلام یه سنگ پیدا کردم شبیه سنگ الماسه عین شیشه عکسشو چه طوری بفرستم

  19. فاطمه نوری گفت:

    سلام
    میخواستم انگشتر الماس بخرم اما الماس های توی انگشتر خیلی کوچک هستن اگر بخرم بعدا ارزششون کم میشه؟

  20. ناشناس گفت:

    سلام من یه سنگ تقریبا سبز رنگ پیدا کردم که نور ازش عبور میکنه و شیشه رو هم خراش میده و توش هم انگار یکم کدره شفاف نیست میخواستم ببینم میشه بگین این چه سنگی خست

    1. ناشناس گفت:

      الماس است

    2. محمود گفت:

      سلام من از لب رود خونه یه سنگی پیدا کردم بنفش کم رنگ و نور عبور میکنه طوری که نمیشه نگاه کرد میخاستم ببینم میشه رو الماس بودنش حساب کرد

    3. ع م گفت:

      با سلام آیا الماسهای خیلی ریز ارزشی دارد چون من علاقه زیادی به سنگ دارم تازگی در یک منطقه داخل شنهای شسته شده الماسهای خام ریز پیدا کردم آیا اینها نشانه اینکه در بالاتر یک کوهی هست میشه اونجا بزرگتر از اینها دید

    4. ناشناس گفت:

      سلام بیا برات بفروشمش با قیمت عالی

    5. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      الماس ریز هم کاربرد دارد و دارای ارزش است ولی قیمت آن نسبت به نمونه های درشت خیلی کمتر است.

    6. شرف آنلاین گفت:

      متاسفانه با این اطلاعات قابل تشخیص نیست. بایستی حضورا به آزمایشگاه گوهرشناسی مراجعه نمایید.

    7. سایان گفت:

      سلام می‌بخشید من یک سنگی پیدا کردم جلوی چراغ چون گوشی نور در درونش پخش میشه ، میشه احتمال داد الماس باشه ، راه های خانگی برای تشخیص الماس چیه

    8. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      راه تشخیص دقیق در خانه وجود ندارد. حداقل باید یک دستگاه سختی سنج داشته باشید.

  21. م..ح پ ا گفت:

    س دو تا سنگ ریز انداز یه نخود و دو نخود دارم که راف و زیبا و مثل سنگی که برش خورده زیباست و هیچ سنگ نمیتونه روشون خش یا خط بندازه وقتی رو چراغ روشن گوشی میندازی خیلی نور رو زیاد میکنه که نمیشه نگاش کنی مثل اینکه نور جوشکاری چشم رو اذیت میکنه لطفا راهنمایی کنید میتونه الماس باشه

    1. معصوم قنبری گفت:

      من الماسی دارم چسبیده. به سنگ نمیدانم سال سنگ هست یا سنگ ذوب شده آتشفشان ولی هر چقدر آتش زدم نسوخته و خرد نشده و اصلا گرم نشده عکس و فیلمش را گذاشتم اینستا
      [censored] ای دی من هست تو اینستا

    2. رضا گفت:

      سلام. حین حفاری که دوستان داشتند انجام میدادند تو متراژ ۱.۲۰ سه سنگ تراش خورده گرفتند میخواهم بدانم چه چیزی در این ها وجود دارد

    3. ناشناس گفت:

      سنگی که مثل یخه چیه

    4. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      باید بررسی بیشتر شود با این توضیحات نمیتوان احتمال الماس بودن را رد یا تایید کرد. به ازمایشگاه مراجعه بفرمایید.

    5. ناشناس گفت:

      سلام ازمایشگاه کجا هست

    6. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      در شهرهای بزرگ هست. در اینترنت جستجو کنید.

  22. م ح گفت:

    با سلام ببخشید من یک سنگ دارم و این سنگ از جایی که پدر بزرگم علاقه زیادی به انگشتر و سنگ داشته در حال حاضر دست پدرم هست درمانی که پراید ۶ تومان بود یک اصفهانی برای خرید دام آمده بود خونمون پدرم بهش نشان داد گفت قیمت ۳ تا پراید بهت میدم بده به من بابام ندادن وقتی نور میندازم دو تا رنگ داخلش هست آبی میشه این چه سنگی هست ممنون از راهنمایی تون

    1. ناشناس گفت:

      سلام یک سنگ کوچک دارم شیشه رو برید نور هم کامل رد میشه خیلی هم سخته با چکش زدم روش هیچ اتفاقی براش نیفتاد رنگش هم صورتی هست امکانش هست الماس باشه

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      متاسفانه با این اطلاعات امکان تشخیص نیست لطفا حضورا به یک فرد خبره یا ازمایشگاه گوهرشناسی مراجعه بفرمایید.

  23. کوروش گفت:

    سلام. آقا لطفا قبل از سوال پرسیدن یه نگاه کنید به سوالهای قبل واقعا نمیبینید پشت سرهم یه سنگ دارم یه سنگ دارم هزار بار جواب داد برو آزمایشگاه باز سوال کنید حالا واقعا که….

  24. ناشناس گفت:

    سنگی دارم که وقتی نور گوشی موبایل روش میندازم نقطه های بسیار درخشانی را می بینم به صورت کوچک و بزرگ مانند شیشه امکانش هست که الماس داشته باشه

  25. محمد@ گفت:

    سلام. سنگی به وزن ۷ گرم تقریبا سفیدی که به بنفش نزدیکه چگالی هم ۳/۵ داره. روی عقیق خش میندازه و رنگ خاکه اش هم تقریبا خاکستری خیلی کم رنگه. بنظرتون چقدر امکان داره الماس باشه. البته اینو در حاشیه ی مناطقی که نزدیک کوه است و روی خط گسل است و هر چند ده سال زلزله های شدیدی اینجا حادث میشه

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      چگالی الماس همان حدود ۳٫۵ گرم بر سانتی متر مکعب است اما متاسفانه با این اطلاعات امکان تشخیص نیست. بایستی به ازمایشگاه گوهرشناسی مراجعه بفرمایید.

  26. مهسا گفت:

    سلام امکانش هست از مطالبتون در پژوهشمون استفاده کنیم؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بله مشکلی نیست با ذکر منبع باشد.

    2. وحید گفت:

      سلام سنگ پیدا کردم سفید سخت بر روی شیشه میکشم به راحتی برش میدهه درخشندگی خاصی هم داره چطوری متوانم از جنسیت ان باخبر بشم

    3. شرف آنلاین گفت:

      به ازمایشگاه گوهرشناسی مراجعه بفرمایید.

  27. ناشناس گفت:

    آدرس گوهر شناسی میخواستم ممنون

    1. محمد جواد آل سعدی گفت:

      باسلام من یک سنگ یخی شفاف پیدا کردم خیلی زیبا میدرخشه آیا الماس هست شکل و ریختش به الماس ایرانی خیلی شباهت عجیب داره

    2. شرف آنلاین گفت:

      یک جستجوی اینترنتی بکنید در شهرهای مختلف پیدا می شوند

  28. بهروز گفت:

    راف می خرید

    1. شرف آنلاین گفت:

      خیر متاسفانه

  29. بابک دستخیز گفت:

    من یه تیکه سنگ دارم از داخل قبرهای قدیمی در اومده شیشه و اسطیل هم خط میندازه از کجا بفهمم الماسه و قیمتشو بفهمم

    1. ناشناس گفت:

      سلام واقعا کسی سنگ داشته باشد می‌تونه به پول تبدیل کنه

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام
      لطفا به ازمایشگاه سنگ شناسی مراجعه بفرمایید.

  30. رضا گفت:

    فسیل رنگارنگ صدف قیمتی میباشد

    1. جعفر جوادی گفت:

      سلام
      خدمت هم محترم گوهر شناسان
      چی طوری این معدن بیابیم

  31. فهیمه سمیعی گفت:

    سلام سنگی دارم به ابعاد سه در پنج سانتی متر روی سنگ دانه های مثله خال سیاه رنگ وجود دارد سنگ رو روی نور گذاشتم نور ازش عبور کرد شیشه سکوریت رو برید گویا دو سمت سنگ برش خورده و خیلی صافه اما سنگ هنگام جدا شدن از تکه اصلی به صورت صیغل خوده جدا شده و خیلی صاف است انتهای سنگ اندازه ی نیم سانت در نیم سانت مثله قیر سیاه است که یک لایه سطحی نازک هست که جای چسبیدن به جای دیگه بوده چکار کنم برای سنگ اطلاعاتی ندارم کمک میکنید

    1. مارکو گفت:

      حاضرم بخرم و با هم بریم به آزمایشگاه

    2. ناشناس گفت:

      سلام من هم سنگ شبیه الماس دارم چجوری با شما ارتباط برقرار کنم تا بریم ازمایشگاه

    3. ناشناس گفت:

      من سنگی دارم که سفید مثل یخی هستش که زیر نور به رنگ آبی در میاد و روی شیشه کاملا خط میندازه فکر کنم یا راف یا الماس کسب خریدار هستش بهم بزنگه ممنون

    4. پویا گفت:

      داداش من دارم چند تایی سنگ خوب بدرد بخور میخرید شما؟ همشو میارم من میبریم ازمایش تایید شد معامله میکنیم شهاب سنگم دارم چند تا از هرچیزی چند تا دارم کانیهای بدرد بخور

    5. جامی گفت:

      شماره تماس بزارید .
      وزن سنگ بگید

    6. ناشناس گفت:

      حج

    7. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      اگر فکر میکنید ممکن است دارای ارزش باشد بایستی حضورا به ازمایشگاه گوهرشناسی مراجعه نمایید.

    8. منصور حسینی گفت:

      سلام من یک سنگ دارم شبیع ب الماس نور میخور از بعضی زاویه ها رنگین کمانی میشه نمیدونم چطور تشخیصش بدم ک الماس یانه

    9. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بایستی آزمایشگاه گوهرشناسی مراجعه کنید.

  32. ارشیا صفری ان گفت:

    سلام سنگی دارم که تکای به بزگی سه سانت هست ک گویا برش خورده اما طبیعی هست انتهای سنگ جای تکه ای سیاه هست ک مثل سوختگی است اما نمیدونم چیه سیاه کامل هست سنگ نور رو ازخودش عبور میده شیشه سکوریت رو برید روی سنگ دونه دونه های سیاه مثل خاله نظر میدید

    1. ناشناس گفت:

      گوهر شناس حرفی دیگه نداری جواب مردمو بدی فقط مراجع فرمایید خوب اگه میخواستن مراجع فرماین که از شما سوال نمی کردن

    2. شرف آنلاین گفت:

      دوست عزیز توقع دارید که ندیده تشخیص سنگ بدیم؟ یا علم غیب داشته باشیم؟

    3. Hasan ahmadi گفت:

      سلام دوتا سنگ دارم میخوره الماسی باشه چطور میتونم عکس و فیلم شو نشون بدم

  33. حمید منصوری گفت:

    وقتی نور یو وی رو روی الماس بندازیم الماس خام بستگی ب ناخالصی و مواد تشکیل شده ب رنگ های مختلفی دیده میشه

    1. رضا گفت:

      سنگ یشم چیست

  34. طاهره گفت:

    سلام .من چند تا سنگ پیدا کردم که رنگ سنگها نارنجیه. بین این سنگها چیزی شبیه شیشه یا الماسه چطور میتونم این دو رو (شیشه و الماس) از هم تشخیص بدم لطفا راهنماییم کنید

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      الماس بشدت سختی بالایی دارد و روی هر چیزی باید خط بیندازد. برای تشخیص دقیق به آزمایشگاه گوهرشناسی بایستی مراجعه بفرمایید.

    2. مارکو گفت:

      سلام دوستان من خریدار سنگ الماس راف از پنج گرم به بالا هستم و همونطوری که استاد بزرگوار فرمودن هر سنگ الماسی یک قیمت داره و فاکتورهای قیمت رو بیان فرمودن ، لطفآ انتظار نداشته باشین سنگ راف الماس شما رو به قیمت الماس آماده خریداری کنم ، الماستون رو باهم قیمت گزاری می‌کنیم قرارداد مینویسیم و آزمایشگاه میبریم الماس بود پول رو نقد میبری الماس نبود ، سنگتون مال خودتون و پول آزمایشگاه رو خودم میدم و هیچی هم ازتون نمیگیرم !! ولی لطفا هرکسی شیشه یا یاقوت سفید یا کوارتز وووو بلند نکنه بیاره ! چون گفتم پول آزمایش خودم میدم ، مجسمه ، سکه بسیار قدیمی طلا و کار و بار خوب دارین من می‌خرم ،، با اجازه استاد بزرگ شماره میزارم که از واتساب پیام بدین ، بنده ساکن خارج از ایران هستم و کار و فروش وسائل طلا ، نقره ، برنز بسیار قدیمی زی……… را می‌خرم و براتون میفروشم
      درود بر شما بخصوص استاد بامحبت که قشنگ و با احترام و صبورانه به همه پاسخ میدن امیدوارم این نوشته من رو بعنوان هم وطن خارجی خودشون قبول کننده و بزارن 🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼
      شماره تلفن همراه با کد کشور [censored] برای کارشناسی وقت ندارم و کارشناس نیستم

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام و ممنون از نظر لطفتون
      متاسفانه به علت مشکلات پیش آمده امکان انتشار شماره تماس افراد در سایت وجود ندارد.

    4. ناشناس گفت:

      چند تکه سنگ دارم که شبیه الماس زرد روشن هست از گفته های شما که مطابقت کردم شبیه هست از کجا بفهمم که اصل هست یا نه

    5. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بایستی در آزمایشگاه تست شود.

  35. علیرضا گفت:

    سلام من یه سنگ پیدا کردم از بیرون زشت بود ولی نور از اون عبور میکرد بعدم توش پره یه چیز هایی کپی الماس بود هرچی به وسط سنگ نزدیک میشدی این بلور ها بزرگ تر میشدن دونه دونه در آوردمشون شیشه رو با ضربه میبره ممنون میشم بگید چیه

    1. ناشناس گفت:

      بفرست عکس را درخدمت هستم

  36. مهدی گفت:

    باسلام و خسته نباشید
    یه سنگ سفید رنگ در حدود ۷ متری زیر زمین پیدا کردم که شیشه رو خط میندازه و با ضربه شیشه بریده میشه و رو سمباده ام خط میندازه و لا به لای سنگو که نگا میکنی خط های سفید براقی وجود داره احتمالش هس سنگ الماس باشه؟

  37. ارش گفت:

    با سلام. دو تا گوی سفید سنگی یکی به اندازه گردو و دیگری به اندازه تیله. اولی با حرارت عکس یک صورت ظاهر میشد و چشم به رنگ صورتی. بعد شکستن داخل آن یک سنگ به اندازه تقریبی لوبیا وجود داره که مشخصه جاسازی شده. دومی بعد حرارت که یک تیکه های سبز رنگی روی جداره بیرونی داشت تغییر شکل داده و سنگ های ریز سبز به صورت رخ انسان در میومد. که بعد شکستن داخلش مثل صدف سفید و خیلی تیزه.

    1. شهرام... گفت:

      سلام. میخواستم بپرسم سنگهای که رگه طلا به آن چسبیده و دارای مکعب های کوچک که هرکدام یک رنگ و همه شان به یک اندازه که انگار تراش خورده باشند، ایا ان مکعب ها الماس هستند؟ و کلا ان سنک که تقریبا عین سنگ کیمبرلیت هست ارزش زیادی دارد یا نه؟ ممنون اگر راهنماییم کنید

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      با این توضیحات امکان تشخیص نیست.

  38. بنیامین گفت:

    سلام وقت بخیر من دو تیکه سنگ سفید یخی پیداکردم که البته موقع عکس گرفتن به رنگ سبز دیده می شوند این سنگ‌ها شیشه را به راحتی میبره یعنی خط میاندازه و با یه ضربه شبیه ضربه ای که شیشه بر ها میزند به زیر شیشه میزنم. شیشه از همان محل برش به راحتی دو تیکه میشه. روی انواع سمباده ها خط انداخته و بخار دهان بلافاصله خشک میشه .ایا احتمال داره که الماس باشه

    1. ناشناس گفت:

      سلام خسته نباش دوعدد سنگ الماس خام یا همان آسیا دارم خریدار واقعی هستند

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      به این سادگی احتمال تشخیص دقیق نیست. بایستی به یک آزمایشگاه گوهرشناسی حضورا مراجعه بفرمایید.

  39. احمد گفت:

    سلام
    ببخشید من یه چند وقت پیش یه سنگ کاملا سفیدی پیدا کردم که از رو کاملا شبیه سنگ های معمولی بود حالا یه لکه های سفید شفافی داشت ولی به اون صورت نبود من اینو بردم خونه
    یه چند روز بعد از دستم افتاد و شکست دیدم که توش یه سنگ خیلی سفید ، درخشنده و یه کمی کدر بود که یه لکه های سفید پر رنگی توش بود در نگاه اول خیلی شبیه به سنگ نمک بود ولی با توجه به برقی که میزد گفتم که شاید سنگ الماس خام یا خود الماس باشه بنده هیچ دسترسی هم به ازمایش گاه های گوهر شناسی ندارم چون تو روستا هستم این شد که گفتم مزاحم شما بشم تا راهنماییم کنید🙏

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بعید است الماس باشد ولی به هرحال با این توضیحات و حتی فیلم و عکس امکان تشخیص نیست. حتما بایستی حضورا به یک کارشناس مراجعه بفرمایید.

  40. رضا مومنی گفت:

    سلام من سنگ الماس سیاه دارم که تمامی تست‌ها را جواب داده از جمله بخار دهان و مته الماسه و پشت سرامیک خط می اندازد و جنس مثل خودش را خط نمی اندازد و روی شیشه از شما می خواهم که من را راهنمایی کنید ممنون می شوم

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام
      این روش ها آنچنان معتبر نیستند و بایستی به یک آزمایشگاه گوهرشناسی مراجعه بفرمایید.

  41. جوادموسوی گفت:

    سلام
    میتونید توضیح بدید سنگ الماس راف تراش نخورده را چگونه درازمایشگاه دقیق ازمایش میکنن،
    ممنون میشم پاسخ بدید ک چجوری اصالت ش ازمایشگاه اثبات میکنه

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام
      یکسری ازمایشات نظیر سختی سنجی، اندازه گیری شکست نور و … برای تعیین اصالت انجام می شود.

  42. امید گفت:

    باسلام گوهری به رنگ سفید کاملا شفاف حدود سیصد قیراط درحاشیه رودخانه تصادفآ دیدم بر روی هر چیزی شیشه فلز سنباده خط میندازد با فندک اتمی به حرارت زیاد به مدت سی سانیه داغش کردم و بعد در آب سرد انداختم هیچ تغییر یا شکستی اتفاق نیفتاد بخار ها کرده را بر عکس شیشه به سرعت پاک میکند نود درصد احتمال میدم الماس باشد و آن ده درصد نامیدی به این سبب است ک این سنگ سخترین سنباده زبر و خشن را خط انداخت اما متقابلا آن سمباده هم برروی سنگ خش انداخت آیا با توجه به راف بودن و امکان ناخالصی سطی این خش افتادگی از اثر سمباده میتواند بکلی به الماس بودن این گوهر ما را نامید کند ممنون

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام
      ببینید اینطوری نیست که با این مشخصات امکان تشخیص سنگ باشد. بایستی حتما سختی سنجی و دیگر ازمایشات در آزمایشگاه گوهرشناسی برای تعیین الماس بودن انجام شود.

  43. مجتبی گفت:

    با سلام …دو عدد سنگ شبیه کوارتز جایی دیدم که خیلی بهم امید الماس میدن…روی شیشه خط انداختن…و روی یاقوت هم خط انداختن…لطفا راهنمایی کنید…ممنون

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      لطفا به آزمایشگاه های گوهرشناسی برای صدور شناسنامه مراجعه بفرمایید

    2. ناشناس گفت:

      سلام ادرس آزمایشگاه گوهرشناسی رو میخاستم

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بایستی در شهر خود جستجو بفرمایید از اینترنت نیز کمک بگیرید.

  44. ناشناس گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید دو عدد سنگ سفید شیشه ای پیداکردن چه طور انها را ازمایش کنم ممنون میشم جواب بدید

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بایستی به ازمایشگاه گوهرشناسی مراجعه بفرمایید.

  45. ریحانه گفت:

    نحوه فروش سنگ الماس به چه صورت است و مراحل ان چگونه است و مراحل قیمت گذاری و فروش مکان خاصی هست ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید

    1. Alireza گفت:

      سلام دوستان سنگ پینیت با وزن ۱۱۸ قیرات دارم تایید شده و وارداتی هست تو مزایده خریداری شده چهار سال پیش، با قیمت بسیار مناسب میفروشم قیمت جهانیش برا هر گرمش بین ۳ هزار دلار تا ۹ هزار دلار بین سالهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ متغیر بوده الان قیمتش حدودا ۱۱ هزار دلار برای هر گرم البته تو ایران نصف قیمت هم خرید و فروش بشه جای شکرش باقیه، تماس با [censored] رضایی

    2. اهو گفت:

      الماس فاکس فایر خام حدود ۶٫۵گرم با طرح فسیلی قیمت حدودی رو میخواهم

  46. davood گفت:

    سلام بسیار ممنون بابت اطلاع رسانی چقدر عکس های این الماس ها شبیه در نجفه

  47. ابراهیم زاده گفت:

    سلام یه مقدار سنگ ناتراش دارم شما خرید دارید؟

    1. سینا گفت:

      سلام یه مقدار سنگ الماس ناتراش دارم شما خریدارید

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      خیر متاسفانه

  48. احمدمشرفی گفت:

    باسلام خسته نباشید درشهر شما آزمایشگاهی وجود داره جهت شناخت سنگ خاص لطفا اگه هست آدرس بدید ممنون

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      بله در مشهد چند ازمایشگاه هست. لطفا در گوگل آزمایشگاه گوهرشناسی در مشهد رو جستجو بفرمایید.

  49. منصورآقایی گفت:

    سلام با تشکر از تیمتون و اطلاع رسانی درمورد انواع سنگ ها واقعا خداقوت و خسته نباشید بهتون میگم

    1. شرف آنلاین گفت:

      خواهش میکنم لطف دارید شما دوست عزیز

  50. سیروس نیکو گفت:

    شما الماس هم دارید؟ چه قیمت هستن و اینکه با چه هزینه ای میتونم سنگ الماس داشته باشم؟

    1. حسن حمزه گفت:

      باسلام و خسته نباشید خدمت استاد گرامی من تعدادی سنگ خیلی خوب دارم که هر جایی بردم اکثریت گفتند بار اول هست که این جور سنگی رو میبینیم مثال یک سنگ دارم فتوکپی قلب انسان با تمام رنگ های رگ و ریشه ای که قلب دارد به هیچ عنوان نه با سوهان نه سمباده نه رنگش می‌رود نه سر سوزن بهش خط و خش می افتد نظرتان برایم واقعاً مقدس است ممنون ازتون
      .

    2. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      با این توضیحات که امکان تشخیص نیست ولی اگر حس میکنید ارزشمند و قیمتی هستند توصیه میکنیم به آزمایشگاه گوهرشناسی مراجعه کنید و برای آنها شناسنامه صادر کنید تا اگر مایل به فروش هستید به قیمت پایین از دست ندهید.

    3. شرف آنلاین گفت:

      باسلام
      متاسفانه موجود نداریم ولی در مقاله قیمت ۱ قیراط الماس میتونید به طور مفصل با نحوه قیمت گذاری این گوهر آشنایی پیدا کنید.

    4. F گفت:

      سنگ گارنت خرید میکنید یا کسی میشناسید که در مورد قیمت گذاری گارنت چیزی بداند

نظر دهید؛ ضمنا اغلب سوالات را در کمتر از چند ساعت پاسخ می دهیم.

پر کردن بخش 'ایمیل' اختیاری است.