شناخت سنگهای قیمتی و خواص آن‌ها

طلسم شرف الشمس چیست؟ بررسی تخصصی طلسم شرف شمس

talisman-sharaf-shams-1 طلسم شرف الشمس چیست؟ بررسی تخصصی طلسم شرف شمس

طلسم چیست؟ طلسم شرف الشمس چیست و چه خواصی دارد؟ طلسم متن دعای شرف الشمس به چه شکل است؟ در این مقاله به این سوالات پاسخ داده خواهد شد. همراه شرف‌آنلاین باشید …

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره طلسم شرف الشمس چیست؟

حرز یا طلسم شرف الشمس چیست ؟ حروفی رمزی است که اغلب بر روی سنگ عقیق زرد نوشته و منسوب به حضرت علی (ع) می‌باشد. شیخ بهایی در کتاب سیر المستر جزئیاتی را در این باره ذکر کرده‌است. گفته می‌شود که این حروف رمزی در واقع پنج اسم از اسماء اعظم خداوند است، یعنی: «الله»; جمیل؛ رحمن؛ مومن؛ نور» که حرف اول هر کدام به صورت طلسم شرف شمس (به صورت حروف رمز) نوشته شده‌است. حروف سری شرف الشمس برای حکاکی روی انگشتر عقیق زرد زنانه یا مردانه مجموعاً 13 حرف دارد که چهار حرف آن از کتاب تورات، چهار حرف از انجیل و پنج حرف از قرآن کریم است.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره خواص طلسم شرف شمس

گفته می‌شود طلسم شرف شمس که در روز نوزدهم فروردین ماه بر روی نگین عقیق زرد حکاکی شود، باعث وسعت رزق و توفیق در عبادت خواهد شد. دیگر خواص آن شامل دفع چشم زخم، دفع گزند جانوران، محافظت دربرابر بدی‌های زمینی و آسمانی، گشایش در کار و … می‌باشد.

نظرات متفاوتی میان مجتهدین و عالمان راجع به طلسم شرف ‌الشمس و یا همان انگشتر شرف الشمس نقل شده‌است، اما ذکر این نکته ضروری است که طلسم شرف شمس که بر روی نگین انگشتر عقیق زرد زنانه و مردانه حکاکی شود اثرات و فواید بیشماری دارد که نمى‌توان آن را کتمان کرد و به صورت تجربی نیز اثرات آن مشاهده شده‌است و به طور کلی به جهت امید به خیر می‌توان از خواص آن استفاده نمود. برای مطالعه تمام خواص شرف الشمس به لینک مزبور مراجعه بفرمایید. همچنین دو خاصیت مهم آن را در مقاله دعای شرف الشمس برای رزق و روزی و در یک مقاله دیگر به تفصیل تحت عنوان دعای شرف الشمس برای حاجت مورد بررسی قرار گرفته است که می‌توانید مطالعه بفرمایید.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره طلسم متن دعای شرف الشمس

متن طلسم دعای شرف الشمس به صورت حروف رمزگونه و با رعایت آدابی خاص حکاکی می‌شود که در ظاهر به شکل تصویر زیر است اما جزئیات بسیاری دارد و دقیقا به همین شکل که آمده نیست و علاوه بر آن بایستی آداب حکاکی آن در ساعات خاص روز 19 فروردین انجام شود:

متن طلسم شرف الشمس چیستتوجه کنید که شیوه نوشتن هرکدام از این نقوش پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و به صورت ساده‌ای که در تصویر آمده نیست.

مجموعه شرف‌آنلاین به صورت تخصصی هرساله حکاکی دعای شرف شمس را با رعایت آداب در روز 19 فروردین برای مشتریان عزیز انجام می‌دهد. رعایت آداب نوشتاری درست و دقیق، پایبندی قطعی به زمان مخصوص حکاکی، کیفیت بالای محصولات نقره و عقیق زرد استفاده شده در محصولات از ویژگی‌های مهم مجموعه شرف‌آنلاین می‌باشد.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره واقعیت طلسم چیست؟

برخی این علم را از اختراعات ارشمیدس می‌دانند و نخستین چیزی که در این دانش وضع شد مکعب افلاطون است. افلاطون در مقاله دوم از کتاب سیاست خود و همچنین ابن سینا درباره جایگاه علم طلسمات سخن گفته‌اند (دائره المعارف تشیع، ج 9، ص117). دانش طلسمات به‌طور خلاصه علمی است که در آن به وسیله اشکال، نقوش، اعداد و حروف رمزی با منشا قوای آسمانی فعل غریبی در جهان مادی پدید آید. (در معنای لغوی نیز برخی آن را معکوس کلمه “مسلط” می‌دانند یعنی معنای آن مقلوب خودش است)

اخوان الصفا در کتاب آشنایی با علوم غریبه می‌گوید که اکثر مردم علم طلسم را باور نمی‌کنند و آن را نتیجه افکار جاهلان می‌دانند اما می‌گوید آن‌ها چون خود جاهل هستند و از آثار آن غافلند گمان می‌کنند که این علم و فنون بی پایه و اساس است درحالی که برپایه علم ستاره شناسی و هیئت و فلکیات است.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره داستان طلسم شرف شمس و شیخ بهایی

همزمان با تغییر مقر حکومت به اصفهان در زمان شاه عباس اول، طاعون در تمام شهرهای نزدیک اصفهان شیوع یافت. شاه عباس مجبور شد این بیماری را که بخش زیادی از مردم را به کام مرگ کشانده بود برطرف کند و معالجه کند و از شیخ بهایی کمک خواست. از او خواست که طلسمی را مهیا کند و شیخ بهایی شروطی را برای نوشتن طلسم شرف شمس گذاشت: اول اینکه محل آماده سازی آن را خودش انتخاب کند ثانیاً هیچکس نباید در کار او دخالت کند و همه مراحل را خودش انجام دهد.

نیم‌ست طلسم شرف الشمس زنانه

شاه عباس تمام شروط را با جان و دل پذیرفت و شیخ بهایی شروع به تهیه طلسم شرف الشمس کرد. پس از مدتی شیخ بهایی به وی نامه نوشت و خواست تا در کوه صفا که در جنوب شهر اصفهان قرار دارد قرار گیرد و بر اساس اسناد تاریخی جمع آوری شده این کوه بسیار معروف و پر از اسرار است. البته به گفته شیخ بهائی، نام کوه از نام «اصحاب صفا» که روزگاری در غارها و تونل‌های این کوه زندگی می‌کردند، اقتباس شده‌است.

متأسفانه بعد از گذشت بیش از 400 سال اثری از طلسم شیخ بهایی نیست. طبق تاریخچه این طلسم، هنگام حمله افغان‌ها به شهر اصفهان، احتمالاً توسط دشمن ربوده شده یا شیخ بهایی برای محافظت از خود آن را در جایی در این کوه مخفی کرده‌است.

«میرزا محمد خان تنگابانی» در مورد ترکیب این طلسم در کتاب خود که در سال 1302 هجری قمری نوشته شده‌است، می نویسد: طلسم شیخ بهائی در مربعی از فلز طلا با حروف ابجد حک شده‌است. همچنین نوشته است که غیر از حرز شرف شمس چیزهای دیگری نیز بر آن نقش بسته است. دیگر علما نیز درمورد این ذکر صحبت‌هایی داشته‌اند که برای مطالعه می‌توانید به مقاله نظر آیت الله بهجت درباره شرف الشمس مراجعه نمایید.

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره زمان نوشتن طلسم شرف شمس

در اصل «شرف» یک اصطلاح نجومی برای موقعیت سیارات در در برخی از بروج فلکی دیگر و تعیین روزهای خوب یا بد است. بارها از گذشته تا کنون استقرار یا قرار دادن هر ستاره در برج با درجه ای که شرف نامیده می شود تأثیر داشته و قرار دادن آن در سطح دیگری که معیار نزول این ستاره است. که اثر دیگری دارد و می‌گویند شرف شمس زمانی است که خورشید در درجه 19 برج حمل باشد (فروردین).

روز شرف الشمس از نظر علم نجوم و دانشمندان مسلمان اختر شناس روز بسیار مبارک و خوش یمنی به شمار می‌رود. طلسم شرف الشمس اگر در حالتی خاص و در روز شرف الشمس بر عقیق زرد نقش زده شود محاسن و خواص بسیاری را داراست. طلسم متن دعای شرف الشمس در روز آن که ۱۹ فروردین هر سال می‌باشد حکاکی می‌شود. در این زمان شمس (خورشید) به مقدار ۱۹ درجه در برج حمل یا فروردین ماه مستقر می‌شود.

زمان نوشتن انگشتر شرف الشمس

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره بررسی دقیق‌تر زمان حکاکی طلسم شرف الشمس

 ۱۹ فروردین هر سال نزد اختر شناسان مسلمان از نظر حکاکی این دعا و بهره بردن از خواص عقیق زرد ، اهمیت بسیار ویژه ای دارد. این روزی است که خورشید در 19 درجه برج حمل یا فروردین است. آنها معتقدند که این روز خاص بر اساس محاسبات نجومی، روز بسیار فرخنده و مبارکی است، زیرا گفته می‌شود در زمان‌های خاصی از این روز، خورشید در بهترین موقعیت در کهکشان قرار دارد.

کتاب «التفهیم» ابوریحان بیرونی در باب احکام نجوم و در فصل «بهرهای ستارگان اندر بروج» و تحت عنوان «شرف و هبوط ستارگان کدامند» مطالب مفیدی در رابطه با شرف سیارات مختلف می‌باشد طبق نمودار این کتاب شرف شمس (خورشید) زمانی است که خورشید در برج حمل 19 درجه است و بهترین زمان برای حکاکی طلسم شرف شمس بر روی عقیق زرد همین زمان است. اما تمام ساعات روز 19 فروردین برای حکاکی مناسب نیست، اگر مایل هستید بدانید هرسال چگونه ساعات دقیق روز شرف الشمس در 19 فروردین تعیین می‌شود به لینک مزبور مراجعه نمایید.

دسته بندی محصولات شرف الشمس

بر روی دسته بندی ها کلیک کنید تا محصولات مورد نظر را مشاهده نمایید

انگشتر شرف الشمس (447)

گردنبند شرف الشمس (181)

دستبند شرف الشمس (56)

نیم ست شرف الشمس (66)

به این صفحه امتیاز دهید. از شما سپاسگذاریم

9 دیدگاه در “طلسم شرف الشمس چیست؟ بررسی تخصصی طلسم شرف شمس

  1. احسان گفت:

    با طلسم شرف الشمس چطور غسل کنیم

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      احتیاج به غسل ندارد.

  2. ناشناس گفت:

    سلام تو طالع کسی اومده که با طلسم شرف الشمس غسل کن چطوری؟

  3. علی ربیع جو گفت:

    من یک سنگ زرد شرف الشمس دارم که چند سال بود گم کرده بودم و الان تازه پیدا کردم و حروف همان سال که خریدم حکاکی شده باید تمدید شود یا لازم به تمدید نیست

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      خیر احتیاجی به تمدید نیست.

  4. رسول زیادی گفت:

    با سلام و درود فراوان
    خسته نباشید آیا هر سال باید طلسم را تمدید کنیم

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      خیر لازم نیست.

  5. ناشناس گفت:

    در ۱۹ درجه برج حمل یا صورت فلکی حمل؟

    1. شرف آنلاین گفت:

      باسلام و احترام
      برج حمل

نظر دهید؛ ضمنا اغلب سوالات را در کمتر از چند ساعت پاسخ می دهیم.

پر کردن بخش 'ایمیل' اختیاری است.